A száraz számok a korábbi évek adataival együtt:
|
---|
Kis magyarázat a 2024. évi számokhoz:
- Habár munkából adódóan sokkal többet mentem az autóval, mégis alacsonyabb az éves összes költésem, mint 2023-ban vagy 2022-ben volt.
- A 2023. évi szervizköltség az fájdalmas volt (nagyszerviz). Márkaszervizbe hordom az autót, így az ottani árakat kell alapul venni.
- Nem emelkedett sem az éves szintű km-enkénti összköltség (2023: 119 Ft/km, 2024: 69 Ft/km), sem a halmozott km-enkénti összköltség (2023: 90 Ft/km, 2024: 87 Ft/km).
- Értékcsökkenést, amortizációt most se számoltam. Majd ha eladom az autót, úgyis akkor fogom csak realizálni és megmondani. Addig felesleges vele bíbelődnöm.
- A 2024. év egy unalmas év volt autózás szempontjából. Na de a 2025. év... Már most az év elején okozott izgalmakat anyagilag és műszakilag is. Részletek 1 év múlva - Opel utálóknak és a "régen minden jobb volt" nosztalgiázóknak kötelező olvasmány lesz! ;)
- n.balazs blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1162 megtekintés
Hozzászólások
pfff, köszi a megosztást. Én nem irkálom, de nekem is durva lehet. Az autó egy pénztemető.
Idén már egész sokat bicikliztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Androidon a MyCars (Fuel logger+) app nekem nagyon bejött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Átlagfogyasztás: 5,69 liter/100 km"
Ahham, tehát hegyen laksz, önerőből lemész az aljára, majd mindig tréler visz haza :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálad mennyit eszik egy dízel autó?
Tudod, vezetni tudni kell. Nem kell 3-5 km-re autóval járni, nem kell sokat dugóban ülni, megfelelő műszaki állapotban kell tartani az autót - beleértve a keréknyomást is. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy dízel, akkor még sok is az 5,7 :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dízellel a traktor meg a kamion megy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz akinek megéri. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem dizel, es ~9.4 korul jottunk most at Belgiumba.
automata, nem fogok 3-5kmre sem gyalog jarni, a dugot nem en valasztom, 15 ezer kmenkent markaszervizben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értékcsökkenést, amortizációt most se számoltam.
Eladas utan kerlek majd szamolj egy olyan km koltseget is amibe nem csak az amortizacio, de az alternativ koltseg is szerepel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy személyes/családi autónál az alternatív költség elég szubjektív. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért lenne szubjektív? Ha a cash flow tartósan pozitív, akkor az emberek jellemzően kezdenek valamit a felgyülemlő többlettel. Malacpersely esetén valóban nem értelmezhető, de minden más esetben a befektetések hozamát a jármű bekerülési és a birtoklásból fakadó költségeivel arányosíthatjuk a birtoklás időtartamára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az alternatív költség lényegében a nem-választott alternatíva elmaradt haszna.
Ott tudsz objektíven alternatívaköltséget számolni, ahol van gazdasági kontextusban értelmezhető helyettesítő termék. Mondjuk van egy webshopod, ahol akkora a forgalom, hogy saját autókat veszel, és futárokat alkalmazol. Alternatív költség ebben az esetben a teherautókra szánt tőkéből megvalósított felvásárlás meg nem történte miatt elmaradt haszon.
Családi autónál nagyon sok minden nem forintosítható értelmesen. Veszel mondjuk 10 évnyi BKK-bérletet, és a különbözetet állampapírba rakod. Alkalmazottként (vagy olyan vállalkozóként, ahol a befektetett időd nem lineárisan növeli a profitot) mennyi az órabére a szabadidődnek? Mennyit ér neked az, hogy ott áll az udvaron és bármikor mehetsz vele? Stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De azt számolod, hogy mennyi az _autó költsége_? Tehát ha nem vennél autót azzal kell összehasonlítani, nem egy másik autóval. Pénz szempontjából ha tudod, hogy _mikor mennyit_ költöttél az autódra, akkor becsülheted, hogy az a pénz mennyit fialt volna.
A nem pénzbeli alternatív költség az amit nem tudsz becsülni, hogy mi neked a költsége annak, hogy mindenhová BKV-val meg MÁV-val kell bumlizni meg néha taxizni. Én mindigis autós voltam de amúgy van pozitívum a tömegközlekedésben is. Keretbe terel, de borozhatsz az ebédhez és nem kell minden kiránduláson ugyanoda visszamenni a végére. A gyerekeknek izgi vonatra szállni. Igaz ha folyton vonatoznánk, akkor már gondolom nem lenne izgi. Szóval ezt nem lehet becsülni, de a pénz oldalit igen, és azt kell mérlegelni, hogy megéri-e? Szerintem - mondom autós vagyok - a lelassulás lehet jó élmény is. El tudom képzelni, hogy jó lenne kevesebbet dolgozni - persze kevesebbet is keresni, de cserébe sokkal többet pihengetni, nem rohanni és ráérni. Meghúzni nem tudom, nem akarom, nem merem, de el tudom képzelni. Ez a nem pénzbeli alternatív költség.
A nyugisabb életet vidéken tudnám elképzelni, viszont ott meg még jobban kell az autó. Pesten az életünket meg tudnánk oldani autó nélkül simán. Vidéken már neccesebb. A konklúzió, hogy akkor lehet majd visszavenni a tempót, ha már az autó magától megvan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alternatív költséget mire is? Mi legyen az alternatíva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legegyszerubb publikus szamitas eseten alulbecslesnek alkalmas lehet pl. S&P 500 vagy PMAP, privat hasznalatra a sajat portfoliod eredmenyevel kalkulalnek. Szerintem, egy realis lizing vs vasarlas osszehasonlitashoz nem elhagyhato tetel az alternativ koltseg. Nagyon regi kocsiktol eltekintve jellemzoen joval magasabb mint a szerviz koltseg, de megsem szamolnak vele sokan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mérsékelten látom ennek értelmét, egy befektetéssel nem tudok eljutni A-ból B-be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a befektetés nem alternatívája a személyautónak. Nem egymás helyettesítői.
Másrészt a lízing drága. Nekem jóval drágábbra jön ki, mint a saját autó. Lásd:
- falu fórumtárs 180e Ft+ÁFA / hó -> ~2,7 millió Ft / év + 380e Ft (ha kb. ugyanannyit megy és fogyaszt az autója) = 3 millió Ft / év
- én, aki költött 2024-ben 827e Ft-ot
Annyiból nem teljesen fair az összehasonlítás, hogy falu fórumtárs ennek egy részét költségeli a vállalkozásában. Én meg nem akarok szenvedni a vállalkozásomban elszámolással. Ráadásul a magyar vállalkozásom fel is számoltam. Na erre mit fogok én kapni....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Önmagában a befektetés nyilván nem, nem visz el A-ból B-be. Azonban ha az autó tulajdonlása helyett más közlekedési formákat veszel igénybe (tömegközlekedés, kerékpár, motor, taxi stb), és ha adott esetben tényleg autó kell, akkor bérlet, ezek összerakhatók alternatívaként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én idén untam meg a saját autózást. Operatív lízingben hoztam el egy hibridet. 180+Áfa/hónap két évre, nekem csak tankolni kell. Két év múlva visszaviszem és elhozok egy vadi újat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit mész havonta / évente kb.?
180+ÁFA / hó az bruttó ~2,7 millió Ft / év. Csak a lízingdíj. Ha épp el tudom / akarom számolni a lízingdíjat, akkor megérheti. Egyébként nem éri meg. Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a lízingdíj.
+ szerviz + biztosítás + casco + kopóalkatrészek stb., ezek az operatív lízingben benne vannak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 180+Áfa/hónap díjban ezek vannak benne:
- bérleti díj
- biztosítások: kötelező + casco
- adók: gépjárműadó + cégautó adó
- időszakos szervizek: anyag + munkadíj
- gumik: téli/nyári szett + tárolás
- éves autpálya matrica
- éves futásteljesítmény: 15.000 km (olyan 13-14.000-et megyek évente, szóval beleférek)
Egy darab számla jön havonta, ezt költségként el tudom számolni. Az áfa 50%-a visszaigényelhető útnyilvántartás nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a kulcsszó: költségként el tudod / akarod számolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
95k km-t toltunk bele kicsit kevesebb, mint 3 ev alatt. havi 536 ezer HUF a lizingem, de nekem is csak tankolni kell, meg a biztositast fizetnem (az kb ~960k/ev)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, nálam ugyanez volt, csak 4 évre. Rövidebb időre teljesen eszement ajánlatokat kaptam (meg amúgy sem akarok kétévente kocsit cserélni, felesleges macera)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"You will own nothing and you will be happy"
Milyen típus konkrétan, úgy mond valamit a szám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy könyv címe, amit még karácsonyi szezonban rendeltem amazonról, de továbbra is az elolvasandók között van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A great reset reklámfilmjében volt a covid időkben és mém lett belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbra is az öszvér a legjobb kombó. Jó fogyasztás, no hatótávpara, megbízható működés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szórakoztató, hogy a OP költségekről ír, állandóan felszopkodja az EV-ket, majd kiderül, hogy egy dízellel jár.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felszopkodom? Kivel keversz össze? Megártott a húsvét? 😆
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is csoda, ezek a szutyok villanymocskok végighazudják az életüket, nekem is 56km villanyos hatótávot írt induláskor aztán nézd meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beugrottal a Tescoba menet kozben elemert? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak itt a jó idő, ahogy télen drasztikusan leugrik a hatótáv az magával hozza azt hogy nyáron drasztikusan felugrik, ugye annak a bizonyos éremnek a másik oldala.
Amúgy továbbra is best plugin a világon, 2012-es széria és még így is többet elmegy villanyról mint egy mai pluginnak álcázott kvótaautó frissen legurulva a gyártósorról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És elárulod mi ez vagy titok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opel Ampera.
Itt írtam róla részletesebben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! Nem is tudtam, hogy az Ampera ilyen jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem 30-at hazudik a gyarto, jo ha tudok menni 20-at (PHEV) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en decemberben elgondolkoztam, hogy lecserelem a T7-et egy ID Buzz GTX-re. elvittuk tesztvezetni, mar az proszto volt, hogy nem a legfelszereltebb modell van kiallitva, hanem valami gagyi (nem volt elektromos toloajto pl). aztan megneztuk hogy mennyit tudna telen az autopalyan, es kijott valami ~280km, ami azt jelenti, hogy legalabb 4x kene tankolni amig hazamegyunk... nem idealis :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villanyautók magas gyártási költségét a beltéren spórolják meg. Van két Tesla Model 3-unk, szegényház a belseje. Gagyi az egész. Ha megnézel egy Mercedes EV-t, abban is recsegő ropogó műanyagok vannak. Majd akkor veszek villanyautót, ha találok olyat, amibe nem okádva ülök bele és értelmezhető hatótávja lesz. Nem tartunk ott. Holnap megyek a Tesla-val Pestre, kíváncsi vagyok mennyivel kell menni ahhoz, hogy meg is tudjak fordulni vele. Mondjuk, ha meg is tudok, az még csak fél siker, mert 17 millióért egy Dacia a belseje :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most ~9+L/100km mellett 100e KM-nel ellocsoltam mondjuk 1.75*9000 = 15750 CHF-et benzinre, plussz lassan 4 eves az auto, igy lassan csak nezelodom mire kene. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://r00t.hu/treyblog/20250424/tesla_tapasztalatok_4
https://r00t.hu/treyblog/20250404/tesla_tapasztalatok_3
https://r00t.hu/treyblog/20250331/tesla_tapasztalatok_2
https://r00t.hu/treyblog/20250311/az_uj_tesla_model_3_elso_benyomasok
https://r00t.hu/treyblog/20250305/megjottek_az_uj_kulcsos_autoink
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy kollégám, aki hasonló táblázatot vezet. Pár napja beszélgettünk autókról, akkor mondta, hogy a RAV4-el 2 cent-tel olcsóbb volt a kilométer mint a Tesla Model Y-al. A srác panelben lakik, nincs lehetősége konnektorból való töltésre.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es az mit szamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmit. vannak akik tobb idot toltenek ezekkel, mint amibe kerul a dolog, amit monitoroznak. :)
azt is imadom amikor valaki az ettermi szamlakat fotozza, aztan vezeti excelben, hogy mennyit koltott reggelire melyik nap :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En csak annyit csinalok (nem befolyasolja, hogyan vezetek), hogy beirom a kilometer allast meg a tankolt mennyiseget minden tankolasnal. Erdekesseg kedveert mindossze. Lehet masnak meg mas hobbija van :D
58613km alatt eltankoltam 9271 litert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt én is csinálom... tankoláskor fénykép, a fénykép alapján meg időnként beírom egy táblázatba, meg lesz tankolás alapján számolt átlagfogyasztásom az autó által írt mellé...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.spritmonitor.de/en/ javaslom sajat logolasra illetve ha masik autot akarunk venni, akkor itt lehet latni valos fogyasztasi adatokat mas userektol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ezen szintű precizitás tud sokszor hasznos lenni. Én például követem, hogy mennyit költök élelmiszerre. De nem veszem külön a reggelit az ebédtől. Ez most kóros esetnek számít? 😆
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>De nem veszem külön a reggelit az ebédtől.
Összekevered az egészet egy vödörbe? Úgyis egy helyre megy alapon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha "nem szamit", mert felreraksz es marad a honap vegen, akkor szerintem felesleges. annak jo, aki nem tudja, hogy hova megy a penze _ES_ nem tud felrerakni/feleli a honap vegere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni