Három éve vásároltam és tökéletesen elégedett vagyok, életem egyik legjobb vételének tartom. Itthon és munkahelyen is tudom tölteni, de HO miatt rendesen bezuhant a megtett km, a számok pedig a következőképpen alakultak az elmúlt egy évre:
Opel Ampera 2012. Néhány adat ami érdekes lehet:
Nyáron városban üres aksival 5,5-6 liter, pályán 140-es tempomattal (csak benzines módban) 7,5-8 liter teljes családdal tökig felpakolva, légkondival.
Télen városban üres aksival 6,5-7 liter, pályán 140-es tempomattal (csak benzines módban) 8-8,5 liter teljes családdal tökig felpakolva, 22 fokra fűtött kabinnal.
Nyáron a megtehető hatótáv légkondival 70km környékén alakul, télen fűtéssel 45-50km.
A korrektség nevében: 2020-ban vásároltam 3,4 millió forintért, ott volt egy komolyabb szerviz ahol alaposan át lett vizsgálva (új fékek, lengőkarok, új agm aksi, nagyaksi hűtőközeg folyadékcsere, kopófogyó minden is), ez 400k huf-ba fájt. Azóta csak a szokásos költségek, évente olaj/pollenszűrő, de ezek minden autónál lennének és megáll 20k alatt.
Durva hogy ezt a technikát már 2012-ben le tudta rakni az asztalra a GM (ugye ez egy átbrandelt Chevy Volt), ehhez képest a mai autófelhozatal vicckategória a szememben, főleg az emisszióhatárok szigorodása miatt összetaknyolt kamu plugin-ek jelképes hatótávval.
Amikor kijött az új priusról a reklámanyag elgondolkodtam rajta hogy méltó utód lehet, de ha belegondolok igazából nem sokkal lennék vele előrébb azon kívül hogy fiatalabb lenne az autó. Amperás csoportokban látni bőven 4-500 ezer km-es példányokat amik megfelelő karbantartással kényelmesen darálják a kilométereket komolyabb hiba nélkül, szóval valószínűleg marad nálam is még jó darabig.
- hunluki blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 715 megtekintés
Hozzászólások
Az összátlag mennyi? Amióta megvetted a mai napig.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor megvettem akkor az élettartam fogyasztás ki lett nullázva, szóval a saját lábam alatt 1.8 L/100km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elég jónak tűnik. Ebben nincs külső töltés? Csak a fékezés tölti vissza az akksit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plugin, ebben természetesen benne van a külső töltés is a rekuperáció mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elfogyott a google kredited?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A korrektség kedvéért mellé kéne tenni a villanyos fogyasztást is (x kWh/100km) akkor lenne összehasonlítható bármi mással.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8,5KWh a kivehető energiamennyiség, ebből nyáron 70km hatótáv az 12,14KWh/100km, télen 50km-el számolva 17KWh/100km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fasza kocsi lett, csak kár, h az elejére annyira vigyázni kell, h casco nélkül nem érdemes vele megmozdulni sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a casco alap rá, 127.483 huf egy évre.
A kötelezője 57.347 huf/év.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mondjuk kibírható, én többre emlékeztem casco téren. Jó választás ez a vas, jól is néz ki, és jól is megy. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, tényleg nagyon jó élmény vezetni is. Egy hátránya van, alacsony mint egy ferrari :) Fekvőrendőrök még nem problémásak de egy meredekebb mélygarázs már simán meghúzza a koptatót az elején.
Amúgy Ampera FB csoportban van ember aki direkt erre specializálódott, nála érdemes kötni és sokkal jobb ajánlatot kapsz mint netrisken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF, de ez a kijelző egy igazi userinterface gore
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem egy kiállítási darab, de számold hozzá hogy 2012-t írtunk amikor kijött. Akkortájt máshol se volt sokkal szebb, sőt a digitális műszerfal se volt mindennapi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mennyibe kerül kicserélni az akksit? Miután 11 éves autóról van szó, ez bármikor bekövetkezhet már, nem?
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem jellemző hogy tönkremegy, van benne rendes temperálás, illetve sose tölt 80% fölé és nem merül 20% alá, bőven tart magának puffert. Örök élet +2 nap.
Ha esetleg baja lenne majd frissítem a posztot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudok olyanról, hogy örök életű lenne bármilyen akkumulátor, puffer ide vagy oda. Ahogy írják lejjebb is, persze lehet az éppen aktuálisan gyenge cellákat cserélgetni egy darabig, de előbb-utóbb mindegyik eléri az élettartama végét.
Ha tönkremegy és többmillióba kerül kicserélni, az eléggé átírja a matekot, hogy mennyire éri meg egy ilyet üzemeltetni egy hagyományos benzineshez képest.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván költői túlzás volt de ahogy lentebb is írták valószínűleg hamarabb porlad el még úgy is hogy kimondottan odafigyelek rá és mindent megteszek érte hogy megóvjam. Az enyémen a legfrissebb szoftver van, ez limitálja a kivehető kapacitást 8,5KWh-ra, a gyári értek 16KWh, bőven van tartalék benne. Újabb modellekben 18.3KWh az aksi.
szerk: kicsit elkavarodtam a nettó/bruttó között ezért belejavítottam, a fenti értékek az aksi valós kapacitása, a kivehető nullkilóméteresen olyan 12KWh körül volt az első szériánál, faceliftesekben picit több de erről nem találtam pontos forrást. Ampera csoportban szoktak felrakni képet ahol 11,5KWh-t is ki tudnak belőle facsarni, de erős gyanúm van hogy ott hegyről indulnak vagy valami hasonló trükközés lehet a dologban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljött az idő, tönkrement az aksi :( Állok a kocsi mellett, szeretném kinyitni, se kép, se hang, áll az egész mintha csak dísz lenne. Külön öröm volt hogy 3 nappal a horvátországi nyaralás előtt történt az eset.
Sima kulccsal kinyitva, gombokat nyomkodva semmi életjel. Hátramásztam a csomagtartóba és kivakartam belőle a kisaksit (jó hülye helyen van ezt adjuk meg neki), rámértem, 8 darab kőkemény volt feszültség volt benne, de úgy hogy előző nap még kényelmesen autókáztam vele. Rátettem töltőre, hagytam egy napig töltögetni, semmi. 5 évig bírta az exide agm, kapott helyette egy vartát ~60k hufért.
Új aksival gyönyörű szépen ment tovább mintha mi sem történt volna. Vir sziget oda-vissza 2 gyerekkel csutkára pakolva 130 tempomattal 5,6 literes átlagra jöttem ki ~1300km-re úgy hogy nem volt lehetőségem tölteni az autót, szóval ami áram volt benne az mind itthonról jött. Az oda-vissza úton túl még kirándulgattunk is a környéken néhány alkalommal, ezért a több km.
A nagyaksi köszöni szépen, továbbra is jól van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a kicserélni az akksit dolgot soha nem értem. Ezek cellákból állnak, javíthatók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De előbb-utóbb mindegyik cella eléri az élettartamát és ki kell cserélni, nem? Legfeljebb nem egyszerre.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen de szerintem ez, ha közben esetleg volt is 1-2 akku javítás, már meghaladja az autó élettartamát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osi Priusok futnak eredeti akkuval. Igaz, azok NiMH-k.
A plug-in gondolom Li-ion. De nem hinnem, hogy egy rendesen osszerakott es rendszeresen karbantarott joszaggal problemak lesznek. Ez nem a puposodo kinai telefon fajta.
Egy mai "optimalizalt" motor (turbos 3 henger + kettos tomegu rulz) hamarabb szetesik. Azt se olcsobb rendberakni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 éves autón sem állnak neki a motoron nagygenerált csinálni, mert már nem éri meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hááát... Attól függ. Manapság amikor tényleg ezek az agyonfújt 3 hengeres turbós csodákat csinálják 127 féle szabályozásnak megfelelőre, simán benne van hogy 20 év múlva ezek már el sem indulnak, ellenben egy régebbi de egyszerűbb technika megbízhatóan működik ha szakértő tartja karban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mai nap termése, korán kelés, anyuka meglátogatása, virággal és csokival elhalmozása, puszik és ölelések begyűjtése.
Ez tulajdonképpen a legoptimálisabb állapot, nem volt se hideg, se túl meleg, alacsony volt a forgalom, klíma nem ment mert lehúzott ablakos bal kezet leégetős idő van.
https://1drv.ms/i/s!AtTtTjCQkQnLlMdGoCrFsoPrH7L2Aw?e=KIAp3T
szerk: fentebb írtam a múltkor hogy 1.8 az élettartam (nullázva amikor hozzám került), akkor igazából 1.6 volt, de most leesett 1.5-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma autókáztunk egy kellemeset kihasználva a már kissé őszies de még szép időt.
306 össz km, ebből 110km elektronból, 196km benzinből, 3,9-es átlaggal.
Országút-város, mindenhol annyival amennyivel szabad, kb nulla forgalom. Múltkori szavazásba 500km hatótávot írtam neki, lehet a 600 reálisabb lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni