Nemkamu hibrid fogyasztás

Mire képes a technika ha úgy használják ahogy azt megálmodták a tervezők?

Három éve vásároltam és tökéletesen elégedett vagyok, életem egyik legjobb vételének tartom. Itthon és munkahelyen is tudom tölteni, de HO miatt rendesen bezuhant a megtett km, a számok pedig a következőképpen alakultak az elmúlt egy évre:

Opel Ampera 2012. Néhány adat ami érdekes lehet:

Nyáron városban üres aksival 5,5-6 liter, pályán 140-es tempomattal (csak benzines módban) 7,5-8 liter teljes családdal tökig felpakolva, légkondival.

Télen városban üres aksival 6,5-7 liter, pályán 140-es tempomattal (csak benzines módban) 8-8,5 liter teljes családdal tökig felpakolva, 22 fokra fűtött kabinnal.

Nyáron a megtehető hatótáv légkondival 70km környékén alakul, télen fűtéssel 45-50km.

A korrektség nevében: 2020-ban vásároltam 3,4 millió forintért, ott volt egy komolyabb szerviz ahol alaposan át lett vizsgálva (új fékek, lengőkarok, új agm aksi, nagyaksi hűtőközeg folyadékcsere, kopófogyó minden is), ez 400k huf-ba fájt. Azóta csak a szokásos költségek, évente olaj/pollenszűrő, de ezek minden autónál lennének és megáll 20k alatt.

Durva hogy ezt a technikát már 2012-ben le tudta rakni az asztalra a GM (ugye ez egy átbrandelt Chevy Volt), ehhez képest a mai autófelhozatal vicckategória a szememben, főleg az emisszióhatárok szigorodása miatt összetaknyolt kamu plugin-ek jelképes hatótávval.

Amikor kijött az új priusról a reklámanyag elgondolkodtam rajta hogy méltó utód lehet, de ha belegondolok igazából nem sokkal lennék vele előrébb azon kívül hogy fiatalabb lenne az autó. Amperás csoportokban látni bőven 4-500 ezer km-es példányokat amik megfelelő karbantartással kényelmesen darálják a kilométereket komolyabb hiba nélkül, szóval valószínűleg marad nálam is még jó darabig.

Hozzászólások

Az összátlag mennyi? Amióta megvetted a mai napig.

trey @ gépház

Fasza kocsi lett, csak kár, h az elejére annyira vigyázni kell, h casco nélkül nem érdemes vele megmozdulni sem.

Valóban, tényleg nagyon jó élmény vezetni is. Egy hátránya van, alacsony mint egy ferrari :) Fekvőrendőrök még nem problémásak de egy meredekebb mélygarázs már simán meghúzza a koptatót az elején.

Amúgy Ampera FB csoportban van ember aki direkt erre specializálódott, nála érdemes kötni és sokkal jobb ajánlatot kapsz mint netrisken.

OFF, de ez a kijelző egy igazi userinterface gore

És mennyibe kerül kicserélni az akksit? Miután 11 éves autóról van szó, ez bármikor bekövetkezhet már, nem?

"Everything fails, all the time."

Én nem tudok olyanról, hogy örök életű lenne bármilyen akkumulátor, puffer ide vagy oda. Ahogy írják lejjebb is, persze lehet az éppen aktuálisan gyenge cellákat cserélgetni egy darabig, de előbb-utóbb mindegyik eléri az élettartama végét.

Ha tönkremegy és többmillióba kerül kicserélni, az eléggé átírja a matekot, hogy mennyire éri meg egy ilyet üzemeltetni egy hagyományos benzineshez képest.

"Everything fails, all the time."

Nyilván költői túlzás volt de ahogy lentebb is írták valószínűleg hamarabb porlad el még úgy is hogy kimondottan odafigyelek rá és mindent megteszek érte hogy megóvjam. Az enyémen a legfrissebb szoftver van, ez limitálja a kivehető kapacitást 8,5KWh-ra, a gyári értek 16KWh, bőven van tartalék benne. Újabb modellekben 18.3KWh az aksi.

 

szerk: kicsit elkavarodtam a nettó/bruttó között ezért belejavítottam, a fenti értékek az aksi valós kapacitása, a kivehető nullkilóméteresen olyan 12KWh körül volt az első szériánál, faceliftesekben picit több de erről nem találtam pontos forrást. Ampera csoportban szoktak felrakni képet ahol 11,5KWh-t is ki tudnak belőle facsarni, de erős gyanúm van hogy ott hegyről indulnak vagy valami hasonló trükközés lehet a dologban. 

Eljött az idő, tönkrement az aksi :( Állok a kocsi mellett, szeretném kinyitni, se kép, se hang, áll az egész mintha csak dísz lenne. Külön öröm volt hogy 3 nappal a horvátországi nyaralás előtt történt az eset.

Sima kulccsal kinyitva, gombokat nyomkodva semmi életjel. Hátramásztam a csomagtartóba és kivakartam belőle a kisaksit (jó hülye helyen van ezt adjuk meg neki), rámértem, 8 darab kőkemény volt feszültség volt benne, de úgy hogy előző nap még kényelmesen autókáztam vele. Rátettem töltőre, hagytam egy napig töltögetni, semmi. 5 évig bírta az exide agm, kapott helyette egy vartát ~60k hufért. 

Új aksival gyönyörű szépen ment tovább mintha mi sem történt volna. Vir sziget oda-vissza 2 gyerekkel csutkára pakolva 130 tempomattal 5,6 literes átlagra jöttem ki ~1300km-re úgy hogy nem volt lehetőségem tölteni az autót, szóval ami áram volt benne az mind itthonról jött. Az oda-vissza úton túl még kirándulgattunk is a környéken néhány alkalommal, ezért a több km.

A nagyaksi köszöni szépen, továbbra is jól van.

Osi Priusok futnak eredeti akkuval. Igaz, azok NiMH-k.

A plug-in gondolom Li-ion. De nem hinnem, hogy egy rendesen osszerakott es rendszeresen karbantarott joszaggal problemak lesznek. Ez nem a puposodo kinai telefon fajta.

Egy mai "optimalizalt" motor (turbos 3 henger + kettos tomegu rulz) hamarabb szetesik. Azt se olcsobb rendberakni.

Hááát... Attól függ. Manapság amikor tényleg ezek az agyonfújt 3 hengeres turbós csodákat csinálják 127 féle szabályozásnak megfelelőre, simán benne van hogy 20 év múlva ezek már el sem indulnak, ellenben egy régebbi de egyszerűbb technika megbízhatóan működik ha szakértő tartja karban.

Szerkesztve: 2023. 05. 07., v – 13:30

Mai nap termése, korán kelés, anyuka meglátogatása, virággal és csokival elhalmozása, puszik és ölelések begyűjtése.

Ez tulajdonképpen a legoptimálisabb állapot, nem volt se hideg, se túl meleg, alacsony volt a forgalom, klíma nem ment mert lehúzott ablakos bal kezet leégetős idő van.

https://1drv.ms/i/s!AtTtTjCQkQnLlMdGoCrFsoPrH7L2Aw?e=KIAp3T

 

szerk: fentebb írtam a múltkor hogy 1.8 az élettartam (nullázva amikor hozzám került), akkor igazából 1.6 volt, de most leesett 1.5-re.

Ma autókáztunk egy kellemeset kihasználva a már kissé őszies de még szép időt.

306 össz km, ebből 110km elektronból, 196km benzinből, 3,9-es átlaggal.

Országút-város, mindenhol annyival amennyivel szabad, kb nulla forgalom. Múltkori szavazásba 500km hatótávot írtam neki, lehet a 600 reálisabb lett volna.