Digi eszközcsere után lehalnak az AP-k

Sziasztok!

Adott egy régi Digi-s előfizetés ahol jött a One és le akarta cserélni az eszközt valami digitális átállás miatt, mert csak. Korábbi felállás:
ZTE 2 ETH portos router (padláson) - 5 portos Tp-link switch (padláson) - 4db D-Link Covr 1100 wifi AP (AP üzemmódban használva a földszinten a szobákban).
Pár éven keresztül minden rendben működött. Majd jött a ONE és lecserélte a régi eszközt egy új ZTE F6600R -re. Összedugta a szerelő az új technikát majd távozott. Innentől az AP-kon keresztül nem jött net többet. Az történik, hogy a router fogja magát és lekapcsolja a LAN portját amin a switch van. Ha egy notebookot csatlakoztatok a routerra közvetlen akkor ott működik minden rendben.

Teszteltem kicsit. Lereseteltem az eszközöket és elkezdtem újra konfigurálni. Alapból a D-Link eszközök Router üzemmódban indulnak. Indítom az első eszközt, 
felkonfigolom, megy minden rendben. Csatlakoztatom a másodikat, csatlakozik, megy minden rendben. Itt megpróbálom átkapcsolni Router üzemmódból AP üzemmódba. Ekkor az eszközök újraindulnak, majd 1-2 perc múlva amikor már majdnem kész az újraindulás akkor fogja a ZTE router és lekapcsolja a portot. Ha kikapcsolom az eszközöket akkor visszakapcsolja a portot a ZTE. Ezt eljátszottuk párszor, de csak nézek, hogy mi lehet ez.
Az új ZTE eszköznek már 4db gigabites ETH portja van. Rákötöttem közvetlen - switch nélkül - az eszközöket, akkor is folyamatosan lekapcsolta a portokat.

Nézzük mi van ha a ZTE mögé berakunk egy TP-Link routert (ez volt kéznél, dupla NAT-olás). ZTE - Tp-Link Archer C6 - 4db AP.
Amíg router üzemmódban van a 4 Dlink addig látszólag jól mennek. Amint átkapcsolom AP üzemmódba akkor a legelsőnek felcsatlakoztatott eszköz látszóag normálisan működik (az ilyen cuccoknál mindig van egy fő AP, a másik 3 pedig 1-2 percenként újraindul. Látszik, hogy megszakad a ping is, valamint a tetején a fehér led sárgára vált 20-30 másodpercre majd vissza fehérre. És ez így megy a végtelenségig.

A ZTE eszköz jelenleg a padláson van (és az 5 portos switch is itt volt), a D-link eszközök pedig a földszinten a szobákban. Ezen nem is nagyon tudunk változtatni, mert így van kábelezve, a padlásra futnak össze az ethernet és a koax kábelek.

Mi történhet itt ? Lehet e valamit kezdeni a helyzettel, hogy működjön a jelenlegi technika ?

Most ideiglenesen odavittem 2db Tp-link Deco eszközt. Felkonfigoltam őket AP üzemmódba és működnek elsőre.

Hozzászólások

Ha leválasztottad fizikailag az új szolgáltatói eszközről a D-Link AP-ket (ez a switch és a plusz router esetében is teljesült) és úgy sem jó a wifi, akkor nem a szolgáltatói souter csere miatt van a gond. A router ilyen hatással nem tud lenni AP-re. Ha az AP-n nincs egyáltalán internet kapcsolat, akkor is működnie kell a wifi rendszernek helyi hálózatként, csak internet nélkül. Ha ez nem így van jelenleg, akkor valószínű a D-Link AP-k megértek a cserére...

Első olvasásra sikerülhetett összehozni egy hurkot a hálózatban. Így látatlanban elég sok minden lehet.

Egyéb lehetőségek:

- Kábelhiba, valahol megsérült a szigetelés

- Az új szolgáltatói eszköz valószínűleg valamilyen port védelemmel van ellátva. Például ha egynél több DHCP szervert érzékel, akkor lekapcsol. AP módba kapcsolás előtt mindig le szoktam tiltani a DHCP-t az eszközben.

- IP cím ütközés, ami köthető akár a több DHCP szerver problémához is, de lehet kézzel Konfigurált IP is a probléma. 

- Routing probléma:  A legtöbb router a 192.168.0.0/24 vagy a 192.168.1.0/24-et használja. Ilyenkor könnyen összejön két azonos IP, ami egyben az átjáró címe is. Másik probléma amikor a csomagok körbe-körbe járnak a routerek között és sose érnek el a szolgáltatói eszközig. 

Megoldás:  Minden eszközt széthúzni és egyesével,  a hálózattól levélasztva bekonfiguálni AP/switch módba. Router és DHCP funkció csak a szolgáltató eszközén legyen. Feltélezem így volt előtte is. Ha nem akkor is csak egy olyan eszköz legyen a hálózaton,  ami a routing és a DHCP szolgáltatásokat ellátja. Tehát minden más switch vagy AP módba futhat. Utána egyesével betenni a hálózatba és figyelni melyik okozza a problémát. Tekintve, hogy nem egy mai darabok és elég vegyes az eszközpark, az alábbi B terv elgondolkodtató...

B terv: Veszel az általad tesztelt TP-Link Deco eszközökből amennyi kell és kicseréled arra a teljes otthoni hálózatod.

Szerkesztve: 2025. 04. 09., sze – 15:41

A TP-Link router + 4 AP konstrukciót sikerült kideríteni, hogy miért nem megy. Van egy EasyMesh-nek nevezett kapcsoló a routerban, ezt ha bekapcsolom akkor összedőlnek az AP-k és a kapcsolatok közt megjelenik egy 5. eszköz is. Ha kikapcsolom akkor megy minden szépen.

A kérdés már csak az, hogy a ZTE-ben milyen kapcsolót fogok találni.

A Digi-nek eddig volt egy olyan gyakorlata, hogy ha lekapcsoltam a wifit akkor ők pár nap/hét múlva visszakapcsolták.....

Lehet átrakatom bridge-be az eszközt aztán berakok egy saját routert.

Szerintem lehet nekik szólni, hogy a wifi-t kapcsolják már ki, és akkor a Te konfigodban náluk kikapcsolják (a központból is úgy frissítik majd le a konfigot utána).

Egyszer beszélgettem velük erről, és így emlékszem, egy próbát megérhet a dolog.

Itt nálam az eszközük amúgy bridge módban van, így ott eleve ki van kapcsolva a wifi.

Direkt megnéztem. A nálunk levő dobozban én is rendszeresen visszakapcsolva találom az általam kikapcsolt wifit - és sajnos az sem segít, hogy - gőzöm nincs mikor léptem meg, de ezt a hajnalban kapcsold be egy percre majd vissza beállítást is megléptem valamikor a korábbiakban. (És azért nincs bridge módban, mert az a felállás nálam - a saját eszközöm PPPoE gyengesége miatt - nem volt járható út. Majd egyszer lehet, veszek oda egy rendes routert.)

A Bridge módot javaslom én is.

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek

Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!

Mert ha a user olyan opciót kapcsol be, amiről halovány segédfogalma sem nagyon van, akkor az ettől független eszköz a hibás. Ja, nem. (Apropo, ezzel a "Digi" feliratú eszközöket cserélik "One" feliratúra nem akarsz valamit kezdeni - ezzel is raklapszámra dobnak ki jól működő eszközöket, sőt az ügyfeleket rákényszerítik a szolgáltatói eszköz (CI+ vagy STB) használatára a TV-vételhez... És itt _nem_ az elavult technológia kivezetése miatt kukáznak eszközöket, hanem mert "csak".)