Mozilla Firefoxról ...

Választások

Hozzászólások

Ha váltok, azzal beismerem, hogy fogalmam sincs mit csinál a browser-em.

Szerkesztve: 2025. 03. 06., cs – 09:45

Sok éve váltottam, pedig arra a böngészőre amire akkor váltottam már sok-sok évvel ezelőtt is azt állították a mindentudók, hogy felhasználja/aladja/ellopja az adataimat!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nem emiatt, nem most, hanem meg kurvaregen amikor a xul-t kukaztak...

Eddig sem hittem semmilyen privacy meseben, sem a FF, sem semmi mas eseteben.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

azonban a szoftverek nagy resze valoszinuleg ugyanezt teszi.

Ja, akkor okés a lopás? Nem értem a logikád. Ezek szerint rendben lenne rálőni Orbánra, hiszen Ficóra és Trumpra is rálőttek, vagy hogy gondoltad ezt? (Csak példa, mellőzük a politikai vonatkozást)

Úgy értem, hogy nem értem, mi ezen a meglepetés. Ingyen semmi nincs, valaki, valahol, valamilyen módon fizetni fog, legyen az bármilyen licenszű termék. Én úgy gondolom, hogy az összes vendor az adataimmal labdázik. Másként töviről-hegyire ismernem kellene minden egyes szoftver, plusz a hozzá tartozó libek működését, hogy az ellenkezője bebizonyosodjon. Én örülök, hogy megcsinálták, alapból megfelel a céljaimnak, pénzben nem raktam le egy fillért sem, így vállalom, hogy valami hozzájuk fog kerülni, amiről akár szó sem esett...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

így vállalom, hogy valami hozzájuk fog kerülni, amiről akár szó sem esett...

Nem is ezzel van baj, hanem azzal, hogy a tudtodon és hozzájárulásod kívül eladják másvalakinek. És amíg közted és a Mozilla között van megállapodás (licenszfeltételek), addig közted és a vevő között semmi sincs, azt csinál az adataiddal, amit csak akar, és még csak azt sem tudod, ki az egyáltalán...

De, tudok, és teszek is.

Legegyszerűbb és legtutibb (és legparanoiásabb) módszer, ha más böngészőre váltás nem gyere be: mozilla.org tiltása tűzfalból. Úgysem kell elérned normál böngészés közben, a frissítés a distro-d repójából jön úgyis. Én persze szofisztikáltabb módszereket használok, de én power user vagyok. De így egy átlag felhasználó is simán meg tudja akadályozni, hogy az adatai a mozillánál végezzék, és akkor nincs mit eladniuk.

Potencialisan tobbmilliard domain/subdomain elkepzelheto, amit megcimezhetnek - szoval kb az about szekcio tartalma, ami biztos, hogy nem fog frissulni. En pl csak olyan dolgokra hasznalom, ami (ceges/sajat) VPN -en belul erheto el. En - mivel nem vagyok power user, csak egy mezei rendszer(el-)mernok - docker containerbol futtatom, ami igy valoban korlatozott halozatba tud csak kommunikalni a kontener konfiguracioja miatt. Ettol fuggetlenul 1000+ masik szoftver van, ami hazatelefonalhat. Mindet nem fogod tudni kizarni, hacsak nem restriktalod az egyes komponensek altal elerheto halozatokat/cimeket, ami valljuk be, nem eletszeru egy atlagfelhasznalo eseteben...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Potencialisan tobbmilliard domain/subdomain elkepzelheto, amit megcimezhetnek

Egyrészt nem, másrészt na és? Te úgyis az IP-jét tiltod tűzfalból, a domain hullára mindegy. (Egyébként meg senkit nem érdekelnek a subdomain-ok, lehet wildcard-ra is tiltani, már ha mindenképp domain alapú tiltást akarsz és nem IP alapút.)

Mindet nem fogod tudni kizarni

Dehogynem, csak azért nem látod, mert blacklistben gondolkodsz, pedig pofonegyszerű a dolog, ha whitelistet használsz. Azaz a default policy a deny, és ha valami kell, akkor azt engeded. Pár nap alatt tök jól beáll a dolog, utánna meg csak nagyon ritkán kell néha-néha hozzányúlni, el is felejted, hogy van.

FYI csak a roblox -hoz komplett AS tartozik, tehát kitörölheted az ip tiltásoddal, azt meg beolvasni soronként kell ugye RAM és CPU is... (Konkrétan itthon szabályoztam -tiltanom kellett- azt a retket).

A wildcard tiltast megneznem az altalam eddig -erre a celra- hasznalt enduser cuccok kozott, ugymnt dnsmasq (megkerulheto), iptables (domain/hostnev meg csak mukodik, de wildcard nem), nftables (lasd meg iptables), BANIp (az eddigieknek kb osszesitve a frontendje Openwrt alatt). Otthoni kornyezetben hogy ered ezt el? Komolyan kivancsi lennek az implementalasra, van meg mit szabalyoznom...

Otthoni felhasznalasban gondolkozz (mint az end userek donto resze).

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2025. 03. 05., sze – 12:43

amíg jön a poresz, addig nem érdekel

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

amíg jön a poresz, addig nem érdekel

Majd fog érdekelni, amikor valaki bekopog azzal, hogyha nem fizetsz, akkor nyilvánosságra hozza az összes lolitás meg szamárpornó előzményedet! Kiegészítve a bankkártya adataiddal, hogy egész biztos beazonosítható legyél!

ps: nem állítom, hogy ilyeneket nézel; arra hívnám fel a figyelmet, hogy a struccpolitika még soha, semmilyen problémát nem oldott meg, illetve ha a Mozilla eladja ezen adatokat, akkor könnyedén rossz kezekbe is kerülhet. Merthogy arra semmi garancia, hogy a vevő becsületes lesz-e és nem él-e vissza (vele nem írtál alá semmiféle megálapodást, csak a Mozilla felhasználási feltételeit).

Én kiadom a wladekFox -ot, és megígérem, hogy nem adom el az adataidat, mert jócsávó vagyok. Te pedig ezt elhiszed, hogy én, a Te kedvedért többszáz-ezer munkaórát, infrát, stb. belefektettem. EZ a struccpolitika.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Így van, de en ezt "elfogadom" / tudomasul veszem. Egyszeruen eletszerutlen lenne azt hinnem, hogy nem probalnak meg legalabb 0 -ra kijonni valamilyen formaban. Mar pusztan a teny, hogy nyilt forrasu termekrol beszelunk, akar elegendo is lehet ahhoz, hogy ugy erezzem, valami pluszt kaptam. Abban csak bizni tudok, hogy az adataim nem rosszindulatu felhasznalasra kerulnek majd, de meg erre sem vehetek merget...
Ahol befektetes van egy technologiaba, ott pl teljesen mas a helyzet, akar elkepzelheto is, hogy nincs "visszaeles" (egyes szoftverek community verzioirol beszelek), de ez pl egy desktop applikacional -aminek tobb tucat alternativaja is van- nehezen elkepzelheto.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Te pedig ezt elhiszed, hogy én...

Ez az alapvető különbség köztünk. Én soha senkinek semmit sem hiszek el, csak azért, mert mondja. Szerintem te se tedd, de pláne ha még sejted is, hogy érdekében áll hazudni!

Én mindig, mindent leellenőrzök (szakmai ártalom). Az FF-et is rendszeresen szoktam csekkolni, hogy indít-e valahová tudtomon kívül kapcsolatot, és ha igen, akkor megnézem, mi változott a beállításokban, és ha nem találom, akkor meg tűzfalból tilt a cél ip. Iptraf-ng a barátod, ha nem szereted a tcpdump-ot! Hinni a templomban kell, bizonyosodj meg róla!

Félreértettél. Mondandóm lényege, hogy a kapzsi tolvajok célja az, hogy az átlag parasztot ne is érdekelje, mint lopnak, és esetedben célt értek.
(Nem bántásnak szánom, csak tényleg úgy gondolom, baj, ha az emberek elhiszik, hogy nem kell ezzel foglalkozniuk, miközben nagyon is kéne. Meglesz annak a böjtje, ha nem foglalkozol vele.)

Aztan mi van ha eladja hogy milyen pornot nezek? En tisztaban vagyok magammal, meg ugye lofaszt sem erdeklek. Akiknek rettegniuk kellene ilyenektol azok aazok az emberek, akik nem tudjak feldolgozni a sajat szexualis erdeklodesuket es ordas nagy hazugsagokat terjesztenek sajat magukrol es/vagy ez a megelhetesuket veszelyeztetni.

Peldaul a fejer kereszteny ultrahetero alfamail politikusokat/szineszeket/wannabesztarocskakat, akik amugy pedofilok, meg csontbuzik de harcolnak tuzzel vassal minden "deviancia" ellen, csak neha becsuszik egy arab fiuka a seggukbe, vagy esetleg tob egy gang-bang partin :D

Ez nem struccploitika, hanem onismeret :D  

Nem feltétlen a mi gépünkről lekapott böngészési előzményekről, vagy pöntyörgésről van szó, hanem magáról erről a tevékenységről, meg az irányról hova vezet ez.

Elvi kérdés.

És máshonnan megközelítve: ha valaki belelóg az aurádba, olyan közel hajol, hogy nézze mit csinálsz, Te is megfelelően reagálnál valószínűleg, itt ugyanez történik.

Adatvédelemben és a privát szféra védelmében tudatosnak kell lenni, és semmilyen nemű hozzáférést nem kell engedni, ha szenzitív a tartalom, ha nem. Nem teszünk különbségeket.

Egyébként meglepő helyzetben találod majd magad egyszer csak.

ezek szép gondolatok...

De amint van egy - bármilyen - mobiltelefon a zsebedben, onnantól megbukik az egész.

 

Mondom ez úgy, hogy alapvetően egyetértek, csak a valóság amiben élünk erre sajnos nem biztosít valós lehetőséget.

bárhová mész, kamerák figyelnek... bármit veszel, az logolva van/lesz... ha telefonon beszélgetsz azt rögzítik... ha autóba ülsz, követik merre megy... bárhová klikkelsz, leprofilozzák...

Ha a böngésző nem, akkor majd a keresőmotor, vagy az oprendszered reportolja 'mit tettél tavaly náyáron' ;)

Soha nem értettem azokat, akiket meg lehet zsarolni azzal, hogy kiadják róla, hogy milyen pornót néz, meg akár privát képeket is. Ha egy ilyen betalálna, tuti gondolkodás nélkül rávágnám, hogy posztolja és még talán friss fotót is mellékelnék, hogy csapja hozzá a gyűjteményhez.

Én safarizok, család eddig Chrome-olt, amikor jött ez a reklámos dolog átraktam őket rókára, most pedig mindenki ment brave-re. Nem igazán privacy dolgok miatt, egyszerűen gyengébb gépek vannak és a brave sokkal tempósabb mint a róka/chrome volt és jól működik benne az adblocker.

Annyiban van köze a mostani felhördüléshez hogy ez volt a trigger arra hogy rászánjam magam az egész család migrálására.

 Rég kiszálltam belőle privát felhasználóként, mindössze egy internet kapcsolattal nem rendelkező FF -et használok a laborban munkára. 

Szerkesztve: 2025. 03. 05., sze – 13:27

mik ezek az adatok, amiket a "mozilla" "ellop"/"elad", és pontosan hogyan jut hozzájuk a firefox használata esetén?

Igen, ez a fő kérdés.

Meg úgy eleve valahogy óvatosan kellene ezt kezelni, hogy ne az legyen a vége, hogy átmenetel valamire, ami ebből a szempontból sokkal rosszabb.

Egyébként nekem melóban edge-t kell használni és praktikusan azzal sincs bajom, (a workplaces funkció meg tök hasznos, ezt másholhatná más is), szóval ha már az MS is elfogadható, akkor az jól mutatja, hogy a fejlődés elért egy szintre, ahol feature oldalról már kb bármi jó. Szóval nekem az igényem sokkal inkább valami olyan irány lenne, ahol az alapokat, meglévő értékeket megtartva lassan fejlődni, mert nem nagyon vannak extra igényeim, inkább csak az, hogy ami van, az ne legyen szétrúgva újra és újra. Az open sourcenak manapság lehetne egy olyan oldala, ami egy nagyon stabil, konzervatív hozzáállású lassan mozgó dolog. Amiről csak akkor vált az ember, ha nagyon nagy nyereséget tud valami épp nyújtani és ha ott baj van, akkor is vissza lehetne mindig ide térni. (mellette maradjon a nagy agilitású minden káosz is, de simán lehetne az egyik irány egy nagyon lassú biztos valami. csak lehet a firefox ezt nem tudja vállalni az üzleti oldal miatt, mert ott nyereséget kell pumpálni, akkor kell valami más erre. de azt sem hiszem el, hogy a firefox lesz a nagy agilitású cucc. szóval kérdés mi lesz az irányuk.)

Nem használom nagyon régóta. Persze, amit használok helyette az se jobb (Chrome). Még az Opera-n gondolkodom. 

“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Szerkesztve: 2025. 03. 05., sze – 19:39

Valakinek van tapasztalata ezzel a browserrel? https://zen-browser.app/

Állítólag ez valami új nagy kedvence sokaknak, és ez van a landing page-en:

welcome to a calmer internet

Beautifully designed, privacy-focused, and packed with features.
We care about your experience, not your data.

Ismeri valaki?

ja. minden minor release-be tesznek breaking changet es atvarialjak a ui-t.

k*rvaidegesito volt egy ido utan, dobtam amikor hirtelen nem lehetett uj tabot nyitni, hanem feldobott egy dizajnos url inputot, es eldontotte helyettem hova teszi a fulet.

welcome to a calmer internet

maradtam/maradok

 

mert:

Eddig is voltak kétségeim affelől, hogy a marketingjük valós ígéretekkel dolgozik :D

Egyszerűen csak nincs alternatíva, két rossz közül választhatok: Chrome vagy Firefox.

Telefonon (android) meg Vivaldi. - amíg a beépített reklámblokkolója működik. Aztán majd újratervezés...

 

Mindegyik máshogy szar, így attól függ hogy melyiket használom, hogy éppen mit nézek vele.

 

A Firefox mellett még mindig a (számomra) elengedhetetlen bővítmények állnak, mint pl:

- uBlock Origin

- FoxyProxy

 

A security/privacy problémát pedig más irányból közelítem meg: Qubes OS   ;)

 

 

szerintem.

Van jo hirdetes meg rossz hirdetes. A brave szerint a jo hirdetes az, ami naluk fur, minden mas rossz :)
Amugy ~0 hirdetesmennyiseggel talalkoztam eddig a brave eseteben, de ez tuti valtozni fog. Annal mindenesetre minden jobb, hogy a 10 sornyi valos, ertelmezheto kontenthez 100 ad uszik be innen-onnan.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Maga az a hit volt téves, hogy valakik ingyen fejlesztgetik az FF-et és még az adatainkat sem adják el.

Sajnos a C++ fejlesztők nem ingyen dolgoznak még az FF-en sem.

Nem tudom mikor használtam utoljára Firefoxot elsődleges böngészőként. A Chrome sokkal fürgébb, jó lehet, hogy több memóriát zabál, de lesz*rom, van bőven. Amolyan tartaléknak persze fent van a gépen, de csak akkor veszem elő, ha valami a Chrome-ban nem töltődik be.

I hate those Smurfs!

Pár éve a valami Google nevű cég levette a mottói közül a "Don't be evil"-t. Most már csak a bing keresések között találjuk meg a céget, alig emlékszünk rá. 

Valószínű Libewolf-ra váltok, ha az nem jön be, akkor Brave-re. De nem most, 2-3 hétig el vagyok havazva, költözni fogok, nincs időm, hogy ezzel cseszekedjek. Annyira nem sürgős. A mozz://a addig lecirádázhat, be is vehetik a jogi feltételek közé.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Modemes korszakban használtam utoljára.

Váltottam, de még 2009 környékén, és nem emiatt.

Viszont érdekelne, hogy aki most, és emiatt vált, az mire? Mármint van még olyan böngésző, ahol nem adják el az adatot?
(talán a Chrome lehet ilyen, mert ők ugye maguk használják fel)

Nagy Péter

"Egyedül vagyunk Tibor, egyedül!"

Kihez mennénk? A többiek mind rosszabbak.

Hát régóta gondolkodom rajta, hogy vagy a chrome-ot vagy a firefoxot klónozni kéne és megnyesni de úgy istenesen.