HP ProLiant DL20 Gen9 csendesítése és BIOS frissítése

Fórumok

Sziasztok!

Adott egy HP ProLiant DL20 Gen9 szerver (819784-B21). A hardverkiépítés a következő:

- 1x Intel E3-1220v5 CPU
- 4x Hynix HMA81GU7CJR8N-VK 8GB ECC RAM (nem HPE címkés)
- 2x WDC WD2000F9YZ-0 2TB SATA HDD (nem HPE firmware-es)
- 2x WDC WDS500G1R0B SSD, Delock 89473 kártyán, alaplapi SATA portokon
- 1x HP Ethernet 10Gb 2-port 530T Adapter (eredeti HPE 656596-B21)

- iLO 4 firmware: 2.82 Feb 06 2023
- System ROM: U22 v2.84 (11/07/2019)

A SATA portokon a B140i le van tiltva, simán AHCI módban megy, az operációs rendszer Debian 12 Bookworm. Fent van a hp-ams_2.8.3 csomag (Agentless Management Service), kommunikál szépen az iLo-val, megjelennek az adatok. Az első probléma: a 3-as ventilátor nem megy le 43% alá, ezért piszok hangos. A DELL szervereknél lehet IPMI-n át szabályozni, de itt nem találtam rá megoldást. Ezeken már olvastam:

https://community.hpe.com/t5/proliant-servers-ml-dl-sl/proliant-dl20-ge…

https://community.hpe.com/t5/proliant-servers-ml-dl-sl/noisy-fan-in-dl8…

https://forums.servethehome.com/index.php?threads/hpe-dl20-gen9-noise-r…

https://forums.unraid.net/topic/141249-how-to-control-hpe-ilo-fan-speed…

Van lehetőség arra, hogy a "hack-elt" firmware használata nélkül lecsendesítsem a szervert?

A második probléma: szeretném frissíteni a BIOS-t, ez lenne a hozzávaló:

https://support.hpe.com/connect/s/softwaredetails?tab=releaseNotes&coll…

Hiába regisztrálok, hiába viszem fel a masinát, ha nem garanciális vagy nincs support szerződésem, nem férek hozzá. Lenne itt valaki aki hozzáfér, letöltené és elküldené nekem? Pár sörre / sütire vagy amit szeretne, vendégem. :)

Köszönöm előre is!

Hozzászólások

hp-health csomag is fent van esetleg?

Szerkesztve: 2025. 02. 22., szo – 21:40

degecik. nekem is ezt irja login utan, igaz ilyen gepem pont nincs:

Support Validation Required

An active warranty or support agreement covering Proliant servers must be linked to your HPE Support Center profile to access this BIOS.

 

nem lehet h ez a cucc mar EOL es nincs ra standard support?

Szerkesztve: 2025. 02. 22., szo – 22:28

Ez sajnos egy igencsak régi sztori:

Starting February 2014, an active warranty or contract is required to access HP ProLiant Server firmware updates. View your existing contracts & warranties or get help linking contracts or warranties to your HP Support Center user profile

Ezért is írtam itt, amit:

https://hup.hu/comment/3162355#comment-3162355

Hogy segítsek is kicsit: megkeresni a HP support oldalán azt a verziót, ami a legutolsó, és a fájlnév alapján rákeresni guglival, h. valami random ruszki v. kínai ftp-n fent van-e. A HP szapport oldalon meg lehet nézni a checksum-ját az eredeti fájlnak, és ha lewarezoltad vadidegen oldalról, annak a fájlnak is generáld le a checksum-já: ha egyezik a 2, akkor bitre stimmel a fájl, és nincs benne titkos rosszaság.

Vagy a HP Proliant Service Pack DVD ISO-t lewarezolni nkórról, ami még támogatja ezt a szervert (elvileg a HP szupport oldalról ez is kideríthető).

Közben egy fórumtárs privátban küldött nekem egy linket, tényleg minden fent van az oroszok szerverein. :) Mindjárt fel is teszem az újabb BIOS-t hátha segít valamit, nagyon zajos így ami a hőmérsékletek alapján nem lenne indokolt. A checksum ellenőrzés természetesen megvolt, ez nálam is alap dolog, ezt minden esetben megteszem ha letöltött szoftverről van szó és publikáltak mellé hash-t.

A legújabb - U22 v3.40 (03/21/2024) - BIOS telepítése után alaphelyzetben a FAN3 20-30% körül megy, és sokkal csendesebb! :) Ahogy terhelem a gépet természetesen ez feljebb kúszik, de legalább nem folyamatosan süvít. Remélem ez az információ hasznos lesz másnak is. A firmware-eket eltettem, ha valakinek kellene csak keressen privátban és küldöm is. Készítettem egy rövid telepítési leírást is Debian-hoz, mert csak kézzel, DEB csomagokból lehet működően feltenni pl. az AMS-t, mert a HPE APT tárolójából olyat húz le ami iLo5-höz van ezért nem működik.

OFF: Vajon ezzel miért nem kezd valamit az EU? Ezerrel nyomjuk a NIS2-t, kibervédelmet, mindenki készüljön fel mindenre is és közben lazán megteheti egy gyártó, hogy bár elkésziti a bios/firmware javitást a lyukas hardveréhez, az nem letölthető, csak ha support szerződést kötsz.

HP-t bottal se piszkálok emiatt.

Trey mint szakmabeli szerinted, a .signed kiterjesztés mit jelent a BIOS fájl nevének a végén? (mondjuk lehet a HP privát kulcsát is ellopták ;))

Amúgy nem egyszer írtam, hogy a 4pda kifejezetten hasznos oldal (a ru-board is, de azt még nem promóztam itt).

Mint szakmabeli, millió olyan weboldalt, zip és egyéb fájlt láttam, ami meg van patkolva, ki beszélt itt arról, hogy maga a bios fájl van buherálva? Lehet a csali maga valid fimware, ezer más módja van a 0.0-s rendszergazdák rászedésének. Elég egy böngészőhiba kihasználása a fórumon.

trey @ gépház

Hátha ez segít: ha bármilyen érvényes garis HP szerver (fontos, hogy nem bármiylen HP hardver hanem kifejezetten bármilyen HP szerver) regisztrálva van egy HP support fiókban, akkor az összes HP szerver letöltéseit el lehet érni. Nem kell pont olyan modellnek vagy konkrét szériaszám alapján annak a gépnek lennie.

Nekünk pont ezért nincs HP szerver sok-sok éve sehol, és a régiek közül sajna van 1 vagy 2 amire kellene frissítés de nincs, mert nekünk sincs már warranty alatt lévő eszköz a fiókunkban (amíg volt, addig azzal töltögettem minden érintett géphez a javításokat). Ezen gépek már úgy se fiatalok (mind G8-as, különböző ügyfél és modell), ez évben kidobatjuk az ügyféllel és kap helyette új vagy használt Dell szervert (pénztárca függvényében).

Sajnos a csendesítésre nem látok sok módot, mert a G7 éráig még kötelező 100% fan-nal jutalmazott minden HP szerver bármilyen nem-HP részegységet, de kézzel IPMI-n lejjebb lehetett venni (de ez ugye újrainduláskor elmúlt, ismételni kellett). A G8-tól már nem büntet kötelező 100%-kal, csak megemeli valamennyivel, viszont ez már nem változtatható alacsonyabbra ideiglenesen sem...

Én úgy vagyok vele, hogy megérdemelnék, hogy mindenki a kirakaton dobja be a szarjukat, és valami EU vagy világ szintű hatóság végtelen összegre büntesse őket a hibajavítások visszatatásáért/ilyen módon fizetőssé tételéért. És itt nem is a fizetés ellen vagyok, hanem az ellen, hogy nincs erre valami elfogadható csomagjuk. Csak garis gép (vendor lock-in) vagy csilliárdért kötött fullos support szerződés játszik, nincs "kis csomag" csak az FW firssítések elérésére.

Ezen felül pont a HP pont a minap vonta vissza óriási közfelháborodás miatt, hogy minden telefonos support-ot várakoztatni kell 15 percig (!) kötelezően, az elérhető support munkatársaktól függetlenül, hátha megúnja az ügyfél és a neten megoldást keres a problémájára - és ezt be is mondta a géphang, hogy fontolja meg az önálló megoldást keresést az ügyfél...

Ezen felül ugye minden terméknél előjön, hogy a végső vevő közvetlen a HP-vel szerződjön az eszköz üzemeltetésére, kellék ellátására, a teljes, az eladáskor érintett értékesítési lánc kihagyásával. Ugyan ez a HP várja el a kiskereskedőktől, hogy pl. kellékanyagból a webshop mindenképp az eredeti HP-t jelensítse meg elől (akkor is, ha pl. ár szerint rendez az ügyfél alacsonytól magasig, amit a HP a végén lenne), és ha nem így van, akkor felfüggesztik a viszonteladói szerződést. És ezt ellenőrizgetik is, nem csak ilyen leírt passzus.

A linkelt másik HP nyomtatós fórumban meg vannak jópáran akik védik ezt a ganéj céget, mintha a főrészvényeseik lennének...

Nem azt írtam h. a HP csak szart gyárt (bár elég sok szart gyárt ez tény), hanem hogy mint cég egy mocsadék aljas ganéj társaság. És ezen ok miatt nem kellene senkinek semmilyen cuccot venni tőlük.

 

Hét eleji moralizáló kérdés: Amúgy ha az account-oddal aminél a szapportot csak 1 gépre vetted meg, enged hozzáférni más, nem-szapport-contract-os gépek BIOS letöltéséhez is, az ilyenkor lopás v. sem?

Igen, mind van, aki csak egy kis szelettel találkozik valami nagyobból, és ha az a kis szelet neki működik, akkor tuti a teljes egész is szuper lehet csak, így melléáll.

Ennek ellenére én sem értem, hogy ki mit talál a HP-ben (bármelyik termékükben), ami jobb mint a többieké, és ezért megéri együttélni az "üzleti modelljükkel".

A kérdésedre nem tudom a választ. Az sem egyértelmű, hogy ez egy hiba a rendszerükben, vagy úgy gondolják, hogy ha van support-od bármi módon (pl. garis eszköz) az adott termék kategóriára, akkor elérheted az összes érintett állományt.

Én egyébként értem a fizetős modellt az FW frissítésekért, mert nem ingyen dolgoznak a programozók senkinek. De pl. a Dell-nél a mai napi jönnek 11-12 gen. szerverekhez a javítások (amik bőven 10 év felettiek mára), mindenféle account meg support szerződés nélkül, ingyen. Szóval van, akinek adott ár és eladási volumen mellett sikerül kigazdálkodni az FW javítások költségét.

nem kell hozzá firmware hack, csak dobd ki a kukába, ahogy a hp cuccokkal kell tenni és máris teljesen csendben lesz

Ez igazán konstruktív hozzáállás egy megoldandó feladathoz. Ja, bocs, nem ide... Hidd el értem mire célzol, kerüljük is innentől a HP szervereket (és mást is), de ha van egy feladat, van egy adott eszköz, akkor nem a "dobd ki és vegyél másikat" kell érvényesüljön, hanem a szakmaiság, a megoldás. Itt most adott a dolog, nincs sem pénz sem idő másik hardvert beszerezni. Ez van, ezzel kell megoldani a feladatot (mellesleg tökéletesen elegendő a teljesítménye, és ez fér el a rack-ben). Nekünk annak idején a BME-n azt mondták: "Villamosmérnöknek készül oldja meg!", és én ehhez is tartom magam. Nem elodázni, nem kikerülni, nem megoldhatatlannak akarok nyilvánítani egy feladatot, hanem készre jelenteni, természetesen reális idő- és humánerőforrás kereteken belül. Sikerült is megoldani, köszönöm a segítséget a fórumtársnak.