Jönnek Karácsony Metróbuszai! Mi lesz a következő? A lábvillamos? A trolibicikli? A HÉV-roller?

Fórumok

Karácsony Gergely bejelentette, hogy indulhatnak a metróbuszok Budapesten

Mi lesz a következő? A lábvillamos? A trolibicikli? A HÉV-roller?

... vagy esetleg még járhatnának Budapest és a nagyobb európai városok között repülő-pótló autóbuszok is! :-)

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 02. 10., h – 18:28

Ezek pont ugyanazok, mint az IC-pótló buszok Lázáréknál: https://index.hu/belfold/2025/01/08/lazar-janos-kozlekedes-kozossegi-ko…

8-as pont: 

  • A nyári szezon jelenti a legnagyobb kihívást. Új szolgáltatást alakítanak ki, ez a MÁV-busz. Erősítő buszjáratokat szerveznek a vasúti járatok mellé. Több száz buszt bocsátanak a MÁV rendelkezésére. A vasúti pályaudvar előtt a vasúton fizetett szolgáltatási díjért cserébe, a vasút céljának megfelelő útvonalon biztosítják a buszos közlekedést. Például ha a Déliből indulna valaki, de megtelt az IC, akkor ott lesznek igénybe vehető buszok is.

A MÁV-busz párja a metróbusz. Esetleg jöhetne még a MÁV-roller és a MÁV-lovaskocsi, a Balaton mellett turisztikailag sem utolsó megoldás.

9-es pont:

  • Klímagarancia. 2025-ben lehetővé teszik, hogy aki jegyet vásárol, pontosan tudja, melyik járművön van működő klíma. Klímás autóbusz vagy klímás vonat rendelkezésre fog állni 2025 nyarán. Ez a MÁV menetrendjéből pontosan látható lesz.

Egyszerűbbnek tartják, mint a kötöttpályás fejlesztést.

Akkor is, faszomnak kell sinpart sejteto nevet adni aszfalton totymorgo kozlekedesi eszkozknek. A legszanalmasabb Londonban Shadiq Khan Superloop busza, ami lassabb, mint gyalog menni vagy szemelyautoval, mert meg a gyorskorgyururol is le-fel araszolgat a dugoban.

Lazar meg Karacsony akciojanak a marketingeseit is meg kene buntetni felrevezetesert.

Hibás válasz. A busz bármilyen buszjárat lehet. Itt kifejezetten a metróra ráhordó buszokról van szó.

Mellesleg érdekes a dolog, a metróbusz, mint szó, nem új dolog, bár kétségtelen, hogy kialakításban jellemzően más, mint egy egyszerű buszjárat: https://en.wikipedia.org/wiki/Metrobus_(Istanbul)

Én legfeljebb majd akkor értékelem (akár túl, akár alul), ha elindult. Egyelőre ez még csak egy elképzelés, lehet, hogy hülyeség, lehet, hogy beválik. Én azokat értékelem a szintjükön, akik helyből elkezdték ócsárolni, csak az elnevezés miatt, nyilván nem akarnak lemaradni Alexandrától.

Egyébként hasonlót már csináltak sok évvel ezelőtt (nem Karácsony főpolgármestersége alatt, hanem korábban). Rákoskeresztúron volt egy nagy buszvégállomás, onnan indult a környékre sok busz, és ha valaki az Örs Vezér térig be akart jönni (metró végállomás), akkor Rákoshegyről vagy bárhonnan a környékéről be kellett buszoznia Rákoskeresztúr központjába, ott átszállni arra a buszjáratra, ami az Örs vezér térre ment. Aztán az ottani buszvégállomást megszüntették, és az összes busz közvetlenül az Örs vezér térre jön be, így mindenki megtakarított egy átszállást (és feltételezem, hogy kissé kevésbé zsúfoltak is a járatok, de mivel nem arra lakom, erre nem tudok megesküdni). Hogy ez az ott lakóknak jobb-e, mint a korábbi megoldás, azt valaki, aki arrafelé lakik, nyilván meg tudná mondani.

És persze vannak még területek Budapesten, ahol ennek a megoldásnak lehet realitása, pl. Budafok, Káposztásmegyer, és lehetne még sorolni.

Dunán áthaladó busz lesz a Dunabusz

Tereken áthajtó busz lesz a térbusz.

A várba fölhajtó lesz a várbusz.

Villamosra fölhordó lesz a villamosbusz.

Trolira fölhordó a trolibusz (bár lehet már van ilyen)

Körúton haladó a körbusz

Amelyikre bármelyik ajtón föl lehet szállni, az lesz a fölbusz, vedéki parasztosan felbusz.

A közlekedési balesetet szenvedett busz lesz a rombusz. Így geometriailag....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Sose fulld trollba a kretént.

Hallod, ezt ugy mondod, mintha a "metrora hordo busz" nem a korut aszfaltjan dobna le a kocsik mellett, hanem levinne a sinek szintjere.

Akkor sincs ennek semmi ertelme.

Busz, max legyen egy-ket betu melle, amit meg nem hasznaltak melle. Meg az MM11, MM22 is oke, mert hat maga az M foglalt. "MM-es busz". Vagy MH-s busz (metrora hordo) mint MH11, MH22.

Amugy atnevezik "metrobusznak" a tobbi olyan buszt is, ami megall metromegallo folotti aszfalton? Mert ha nem, akkor a metrobusz kifejezesnek logikai alapon aztan tenyleg kurvara semmi ertelme.

Akkor is, faszomnak kell sinpart sejteto nevet adni aszfalton totymorgo kozlekedesi eszkozknek.

A metro az a metropolitanból jön, az eredeti Metropolitan Railwayből. Nem azt jelenti, hogy valami kötött pályán közlekedik (akkor a villamos is metró lenne), hanem a gyors városi közlekedésnek a megnevezése. https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_transit

A metro általában a "grade separated rapid transit", semmi köze ahhoz, hogy kötött pálya vagy nem. 

A busz alapú rapid transit rendszerek neveiben is gyakran szerepel a metro szó: 

Azért nem olyan hülyék ülnek a városházán ám, mint sokan gondolják. Gyakorlatilag amit itt csinálni akarnak, az a metróvonalak virtuális meghosszabbításai, feeder járatai, buszokkal megvalósítva - gyakori követés, átszállás nélkül, közvetlenül. Bus rapid transit rendszer igazából. Szerintem ennek a koncepciónak a kidolgozásában Vitézy is adott ötletet a városházának.

>> A metro az a metropolitanból jön, az eredeti Metropolitan Railwayből. Nem azt jelenti, hogy valami kötött pályán közlekedik

és a rail itt mit takar, keményre pumpált buszabroncsokat?

>> A metro általában a "grade separated rapid transit", semmi köze ahhoz, hogy kötött pálya vagy nem. 

csak véletlenül mindig az

https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/pfbid0JY3ADiHEXACT8aHyB6cqvZ…

Vitézy is megmondta: Attól metró, hogy zárt pályán, a közúti forgalomtól teljesen elkülönítetten közlekedik.....A metróbusz lényege, hogy akkora a kapacitása és olyan gyors, mint egy metró, olyan széles sugárutakkal tagolt városokban, ahol a kötöttpályás megoldás nem épült (még) ki.

Nem erdekel. Jovok akkor bolcsesz kulturalis okkal, mert a logikus nem erdekli az ilyen okostojasokat, mint te:

Annak a kozlekedesi eszkoznek, aminek a megallojaban Bulcsú nem tudja a Gyalogkakukkot belokni a sinek koze, annak ne legyen a neveben Metro. Mert az meg annal is gazabb, mintha atneveznenk egy vasutallomast Antal Nimród onkológiai diagnózisa metroallomasra.

Legyen PCI-Express busz!

És még az express szó is benne van!