Fórumok
Miért nincsen bíp-bíp-bíp, ha foglalt valaki? Miért nem lehet bekapcsolni? Van egy zsák semmirekellő beállítás ebben a nyomorult phone appban, de ilyen pont nincs...
Mint egy idióta, itt nézem, hogy rá se nyomtam a hívásra? Csak mert a historyban sem látszik, hogy már 2x, 3x, akárhányszor hívtam. Honnan a bánatos faszomból kéne tudnom hogy foglalt? Megfogom a telefont a kezembe, és megnézem mit ír ki.... 2 másodpercig.
Egyébként "hívás vége" hang sincs, többször volt már hogy fél percet beszéltem magamban, mert amúgy közben megszakadt a hívás, vagy véletlen füllel ki lett nyomva.
Hát elmész google a k anyádba mostmár.
Hozzászólások
Az Android telefonokon általában nem hallható a hagyományos "bíp-bíp-bíp" foglaltsági hang, amikor valaki foglalt, mert az okostelefonok és a modern hálózatok más megoldásokat használnak a foglaltság jelzésére. Néhány ok, amiért ez előfordulhat:
1. VoIP és hálózati protokollok
2. Hálózati beállítások
3. Telefonos alkalmazások és testreszabás
4. Vizualizált értesítések
Hogyan lehet ezt megoldani?
Ha ragaszkodsz a foglaltsági hanghoz, próbálj meg néhány dolgot:
Ha további segítségre van szükséged, részletesebben is körülnézhetünk az Android beállításaidban! 😊
Köszi a nagyszerű chatgpt copy-paste-et.
"Sose a gép a hülye."
A mai okostelefonok mindenre is jók. Telefonálni nem.
Ami mindenre jó, az semmire nem jó.
Én már lassan ott tartok, hogy kell egy klasszik telefon telefonálni, kell egy mp3 lejátszó vagy hasonló zenét hallgatni, meg egy klasszik navigáció. Minden egyéb szar szemét appnak meg ott az android.
"Sose a gép a hülye."
Navibol megis milyen hardver mukodik normalisan, ami nem telefon? Auto beepitett navija legtobb esetben useless, a tobbi meg meg mobilnetrol forgalom es epitkezesek/lezarasok alapjan kitalalni a legrovidebb utat se tud.
Az mas kerdes, amikor az Apple meg a Google okosabb akar nalam lenni, hogy nehogy navit allitgassak "vezetes" kozben, majd o megved a sajat masik tevedesemtol, nehogy az eredeti sajat tevedesemet / o tevedesuket konnyu legyen javitani.
Szart se ér a waze se. Olyan kis utcákon vitt, amiről még én se tudtam, tényleg kikerültette a forgalmat, a lámpákat. Ez már nyomokban sem fellelhető.... Városon belül terveztetek vele egy utat, nem azért mert nem találok el, hanem mert el akarom kerülni a dugót, és kb. semmi extrát nem csinál, visz a főúton a kocsisorba a piros lámpánál. A múltkor egy majdnem teljes útzárba vitt bele egy 2x2 sávos úton egy baleset miatt. Debrecen, délután fél 5, csúcsforgalom.
És ez évek óta ilyen.
Ráadásul kurvára az utolsó pillanatban szól, hogy mikor kell balra vagy jobbra menni, ha sűrűn vannak pl. a kisutcák jobbra-balra, és nem 40-nel folysz épp a megfelelő sávban, hanem mész rendesen 50-60-nal, akkor vagy satufékezel, vagy elcseszted a lefordulót.
Csak szarabb lett mióta megvette a google.
"Sose a gép a hülye."
A baleset miatti útzárat, illetve torlódást (teljesen beállt) hányan jelezték vajon? Mert magától nem fogja tudni, hogy az a torlódás mitől van... Az "utolsó pillanatban szól" minden navinál "ilyen", ha hamarabb szólna, akkor a sűrű utcák miatt nem lehetne tudni, hogy a "most" az valóban "most", vagy egy háztömbbel odébb... Figyelni kell a térképet is, illetve célszerű előre átnézni a tervezett útvonalat, és felkészülni arra, hogy mondjuk 2-300 méteren belül lesz egy balra nagyíves forduló, és nem a jobb szélső sávban maradni.
Kivéve például a TomTom, amelyik először azt mondja, hogy "háromszáz méter múlva a másodiknál forduljon balra", majd kb. két másodperccel [*] az utca előtt ismét szól.
[*] Nem mértem, de pont kellemesen megfelelő időben, hogy ne is kelljen kapkodni, de egyértelmű is legyen.
Amugy a navi okos embereknel egy "negyedik pillantofelulet", amire pont olyan rovid idore pillantgat a sofor, mint egy tukorre. Buta emberek meg ra se pillantanak, csak biznak a hangvezerlesben. A hang az elso olyan keresztezodesnel szarban hagy, ahol >=3 nem derekszogu iranyba lehet menni.
Oké, akkor kapcsolódó kérdés: ajánl olyan mobiltartót, ami meg tudja tartani a telefont, nem hullik szét a mechanikája 2 hónap után, nem kell szétfurkálni a műszerfalat, nem esik le a szélvédőről, nem olvad szét ha napon hagyom az autót, és nem töri ki a légbefúvó lamelláit. Nagyon sokat próbáltam az elmúlt évek alatt, mind szar volt valamiért.
"Sose a gép a hülye."
iPhone 12 ota (12-13-14-15-16) nagyon jol mukodik a magneses megoldas - de szigoruan csak tok nelkul.
Vagy Apple CarPlay / Android Auto. Ahhoz tok se kell.
OK, és a mágneses tartót mihez, hova rögzíted?
"Sose a gép a hülye."
Jogos kerdes. Mert a vakumos szar az ugy szar ahogy van.
Az egyetlen ertelmes megoldas az a szellozolyukra csavarozhato telefontarto - es abbol is a magneses iPhone-ra valo + iPhone tok nelkul.
Nem tudom tapasztalatbol mondod-e, de nalam azok ugy letortek a szellozoracsot, hogy orom volt nezni. Olyan sulyuk van a mostani (nem az xl/pro/max hanem a normal) telefonoknak, hogy nem tartja meg az az 1-2 lamella.
Miota feltettem egy hosszu nyaku vakuumost azota tokeletesen teszi a dolgat, evek ota nem esett le, hozza se kellett nyulni (bolcsos, nem magneses, cserebe tolti is a telefont vezetek nelkul).
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Tapasztalat, gyonyoruen birta a szellozoracs, de premiumabb autokban.
Nem tudom mit takar nalad a premiumabb kifejezes, en sem Trabantban probaltam, igazi premiumban pedig van mindenre beepitett cucc, nem kell kiakasztani a telefont. Masreszt a "premium" kategoriaban sem arra tervezik a lamellakat, hogy egy 15-20 dekas telefont megtartsanak, foleg ha nem kizarolag 30km/h-val mesz vagy esetleg kockakoves utakkal/katyuval is talalkozol.
Konkret esetek:
- Skoda: letort a lamella
- Opel: ugye fel-le lehet mozgatni az egesz legbefuvot, a telefon sulya teljesen lehuzta, nem volt kedvem lehajolni a sebessegvalto magassagaba hogy megnezzem mi van kiirva
Igy nalam ezek felejtosek, esetleg berelt autoban szuksegmegoldasnak. Mellesleg olyan autok is vannak, ahova be sem tudod tenni, mert kerek a befujo, nincs lamella, stb.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
A szellőzőlyukas sem jó, a mostani nagy tepsi bunkofonok olyan k nehezek, hogy kitörik a picsába a lamella.
"Sose a gép a hülye."
Na igen, felteteleztem, hogy jo alapanyagok vannak az autoban. :) Stellantis-os hulladekokba tenyleg nem lesz jo tobbnyire.
CarPlay/Android Auto. Mivel bérelek, mindig van. Ha lenne autóm és nem lenne benne: vannak kínai kiegészítők szinte minden autóhoz, egyszer erősebb költség beszerelni, de ma már nem cigánykodnék mással.
https://naszta.hu
Az esetek 99%-ában bőven elég nekem az olyan hangvezérlés, hogy "200 méter múlva fordulj balra a Kossuth Lajos utcára", vagy "a körforgalomból hajts ki a második kijáraton, M6 Budapest felé"
Ezekszerint nem hallgatsz zenet vezetes kozben ugy kezdetnek. A legprosztobb az, amikor a zene lehalkul, mert beszel a GPS. :)
Amugy nagyon sok hasznos info (pl. savajanlas) csak rapillantva latszik egyertelmuen. Derekszogu kanyaroknal es derekszogu negykijaratos korforgalmaknal oke a hang, de a tobbi esetben azt lattam, hogy mindig mindenki elrontja, aki a hangot figyeli.
(Amugy hozzatartozhat a dologhoz, hogy nem vagyok szemuveges, sot, egyenesen eleslato vagyok, ha valakinek tablet meret kell rendesen latni a terkepet, elhiszem, hogy jobb neki a hang)
Dehogynem
Sávajánlás is benne van. "Balról a második sávból", "a két külső sávból", stb.
Default nincs bekapcsolva az utcanév (sáv-, stb.) felolvasás, úgy valóban nehéz.
Szerintem ez neked azert mukodik, mert tobbnyire ott mesz, ahol ismered az utat. De ez mar az egyeni velemenyem.
Sajat szememmel latom, mennyivel nagyobb aranyban teved az, aki hallgatja a GPS-t, nem pillantgatja. De elhiszem, hogy van olyan finomhangolas, amivel jol mukodik. Azt nem hiszem el, hogy hangos zene mellett a beszelos GPS elegansan tud viselkedni. :)
A hang az első, amit a navin kikapcsolok. Nekem ne pofázzon, majd figyelem! (nem mondom, hogy így nem vétettem már el fordulót, de nagy átlagban sokkal nyugisabb - már csak azért is, mert attól, hogy megy a navi, valójában csak kb. az út elején/végén - vagy egyáltalán csak időbecslésre - használom, közben legtöbbször elvagyok fejból is)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Mióta a waze rinyál fekvőrendőr elött, azóta én is offolom. Elötte alert only volt. Kéne egy traffi only beállítás is.
Ez nekem uj, mentem mar ra fekvorendorre viszonylag nagy sebesseggel, en udvozlom ezt a funkciot, de nem lattam mukodes kozben. Amugy van "alerts only" opcio, en azt hasznalom. Nekem a trafikat sajnos nem jelenti be hanggal egy ideje, csak mutatja a terkepen.... (lehet a helyi jogszabalyok miatt?). A "trafi only" = "alerts only" beallitassal.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
"Sebességcsökkentő küszöb van előtted" :D
Angolul mondja, de hasonlot eddig meg nem hallottam :D
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Kurva sokan, és full piros volt az egész mindkét irányba ilyen 2-3km/h sebességet jelzett.
Nem mindegyik az utolsó pillanatban szól, a google például egy kicsivel hamarabb, de pl. nekem a klasszik iGo vagy TomTom is sokkal jobban bejön.
"Sose a gép a hülye."
Mivel már mindenki waze-t használ, nem tud nyerni a többiekkel szemben. Az állapotot konzerválja.
Ez hülyeség. Most ott tartunk, hogy ha a saját fejem után megyek, amerre szerintem jobb, sokkal jobban járok.
"Sose a gép a hülye."
iGO, TomTom vagy épp az autók beépített navija tud online oda-vissza közlekedési infókat? Azaz kap folyamatos infót a tervezett útvonal aktuális állapotáról, illetve lehet beküldeni ilyet? Ha nem, akkor a baleset miatti stau az ott is szívás, mert nem is próbál más útvonalra terelni.
A "piros volt" az az arra járók sebessége alapján piros, a "baleset" meg a "beállt" jelzésből kell néhány, meg olyan elkerülő útból, ami az adott dugón való átjutás várható idejét számításba véve is gyorsabb...
Én nem használom a hangos funkciót, ott van a "tablet" középen, rápillantok, ha látom, hogy el kell valamerre fordulni, akkor a térképet meg a valóságot "össze tudom rakni" fejben, és eltalálni, hogy a sok kis utca közül melyikre gondolt a költő, ha olyan a helyzet. Meg általában előre megnézem térképen (Google, Openstreetmap, stb.) hogy milyen útvonalak jöhetnek számításba, és "felkészülök" az útvonalból, akár azzal is, hogy a lényegesebb csomópontokat memorizálom.
Nem, nem tud. De pont ezt mondom, hogy ennek ellenére semmivel sem rosszabb, ugyanott vagy vele. A waze elvesztette az előnyét.
"Sose a gép a hülye."
Es a Waze az egyetlen okostelefonos real time traffic infot is tudo navi alkalmazas? Mert egyetertek, hogy szarabb, mint volt. De van masik jonehany amit fel lehet rakni.
De inkabb az a baj, hogy nem valaszoltad meg: milyen nemsmartphone-os navi jobb a Waze-nel (is es a Google Maps mai allapotanal is es az Apple Maps-nel is).
Nem tudom milyen jobb, igazából azt akartam mondani, hogy elértük a technikai fejlődés azon csodás szintjét, hogy az online, forgalmat és torlódást tudó appok sem jobbak semmivel se, mint az offline-ok.
"Sose a gép a hülye."
Azért egy online, naprakész térképpel, aktuális forgalmi infókkal működő megoldás több, mint egy hangyabokányival jobb annál, amiben van egy x hónappal ezelőtti térkép, és nulla infó arról, hogy mi van aktuálisan az utakon...
Nem véletlenül csinálok OSMAnd alá rendszeresen saját térképet, ami mondjuk a legutolsó, 1-2 órával korábbi lezárt szerkesztéseket is tartalmazza.
Pont ezt írom, hogy nem több, nem jobb már semmivel se.
"Sose a gép a hülye."
Többször viszont nem kéne már leírni, mert nem igaz. :)
szerk: Kifejtem. Ha csúcsidőben elmész dolgozni, akkor nem fog nagyon segíteni valóban, mert mindenhol dugó van, nincs hova átirányítani. Viszont amikor bemondja, hogy figyu már, baleset van, le kéne menni a pályáról még most, az simán tud órákat is spórolni.
Bár szerintem a waze még mindig jobb, és én is így használom túlnyomó többségében, hogy tudom, hogy hova megyek, de szóljon már, hogy baleset, dugó, hatoson elakadt autó, terelés, tököm.. de ez a konkrét példa speciel szerintem már régen nem igaz. Mivel rengetegen használják, ezért nem csak neked fog szólni, hanem még jó sok másnak is, akik után meg menni fog még egy csomó olyan is, aki egyébként nem használja. Amiből az lesz, hogy a pálya mellett bedugul a főút is, és a dugó vége nem a balesetnél lesz, hanem a következő felhajtónál, ahol mindenki visszamászik. Az utolsó néhány ilyen tapasztalata az, hogy teljesen lutri, hogy jobban jársz-e a főúton. (Illetve az, hogy az igazán nagy bazmegek idejét teljesen fosul tippeli, tehát nem lehet belőle következtetést levonni, mert bármelyik 20 perc tud tartani 120ig :) )
Iiiiigen azért álltam én már egy helyben 4 órát baleset miatt, inkább nyomorgok akkor a főúton.
Én meg szoptam már be plusz egy órát, mert a sógor előttem pár perccel nem vette észre, hogy letereli, én meg igen. :)
Mármint nyilván jó tudni, meg ilyenkor előre kell mászni, ha oda van kommentelve, hogy pl minden le van zárva, akkor nyilván, de a deafultból leterel vagy sem, az nem nagyon megy jól neki.
De van, pont ezt mondom, és nem akarjátok érteni.
Tudom hogy melyik kereszteződések vagy utak szarok, hol szar balra fordulni, hol szopás a lámpa mert szarul vált vagy rövid ideig zöld... A waze simán belevisz ezekbe. Sokkal jobb, ha megyek a saját fejem után.
"Sose a gép a hülye."
Londonban az Apple Maps jobb, mint a Google. De egyébként Tom Tom (telefonon van online forgalom info). Nekem Google Maps/Waze az utolsó: ha nincs semmi torlódás, akkor is kis utcákon visz (és Londonban a 20-as tábla tényleg 20).
https://naszta.hu
Ahol rossz oldalon közlekednek, ott minden más... :-D (És még normálisan főzni sem tudnak...)
A főzés nem zavar: van elég bevándorló, hogy hetekig kétszer ugyanazt a konyhát se kelljen enni. Mivel régóta vagyok kint és otthon is vezetek: simán átállok a másik oldalra. Mostanra a kormány helye alapján vezetek. És az meg már inkább a korom: de automatát. 20 évesen még nem értettem, hogy ki az a hülye, aki automatát vesz… :D
https://naszta.hu
Nem tudom, nekem 50+ -osan sem jutna eszembe automatát venni... Drágább, karbantartása is húzósabb, és az élmény is sz...r... (Tudom, próbáltam többet is - nagyon nem kellene... )
Tévhit. Normális automata nagyon tartós, és amíg én csak olajat cserélek, a többiek kuplungot...
Élmény? Egy mai autóban? Túlszervózott kormány/fék, ESP, traction control, kiskutya f*sza... Egy régi MX-5-ös Mazda élmény, egy jó E46 élmény, de a mai közlekedőedények nem arra vannak.
Az elmenyhez 7et kellene kapcsolnom felfele, a pontos idoben. Automata teszi helyettem, nalam skkkal gyorsabban. Korral jar a kenyelem.
Majd egy dsg felújítás után beszélgessünk erről. Insigniában sima olajos automata felújítás volt 2 éve nekem 850eft szla nélkül. Dsg duplája.
Nekem a passatban dsg-t rendberakták bőven a feléből, ilyesmit mondtak arra ha bontó/fasztudja nagyobb felújítás, az újra meg kb ennek a dupláját. Persze lehet, hogy nem lógott annyira a bele, nem értek a lovakhoz.
Havernak 3 éve volt másfél M skodában.
Nem az automata váltótól függ, hogy élmény-e vezetni az autót vagy nem.
"Sose a gép a hülye."
Én is így gondolkodtam, aztán lett egy automata kombim is. Tökéletes, imádom. Napi közlekedésben, dugózásban sok élmény nincs. Ha élményt akarsz, akkor ki kell menni szerpentinre egy potens autóval. Igen, automata nem a csórók játéka, de ez van.
Igazad van, de mar nem olyan draga jatek az automata. Es kevesbe is megy tonkre, mint a szetrugdosott kuplung a rendszeres fogaskerekszamolgatas kozben. (Mielott meg: nem egy ember vezet egy autot, hiaba tudsz "te jol valtani").
Amugy en is veresszaju manualisos voltam, most veresszaju automatas vagyok.
Ha valaki vezetett már hosszabb távon automatát, akkor utána nem érti, h miért is létezik még manuális váltó. :)
Azért, hogy az USA-ban esélye se legyen, hogy elkötik :-D Egyébként vezettem már, de Mátra-Bükk és autópálya volt... Nagyon nem szerettem. Tényleg dodzsem feeling volt.
Én vezettem, és
a) kurva sokszor, főleg pont városba kiraktam tiptronicba, hogy majd én váltok, mert kurvára idegesít, hogy folyamatosan csúsztatja, vagy megnyomtam kicsit jobban a gázt, és rögtön visszavált egyet, mert azt hiszi hogy akkor most tűz és megyünk
b) semmilyen problémám nem volt a kézi váltóssal utána sem, sem a váltással, sem a kuplungolással... És még csak nem is esett rosszul váltani.
"Sose a gép a hülye."
Nagyon nem mindegy hogy melyik automata. Nekem ZF8 van, elindulsz a lámpánál, észre se veszed már váltott 5-t. Tényleg nagyon jó.
Amúgy semmilyen problémát nem okoz visszaülni normál váltósba, egy pillanatig sem.
Gábriel Ákos
Közlekedni automata, autózni manuális :)
Az enyém egysebességes, nincs váltogatás, nagyon kényelmes. Ha váltogatni akarok és autózni egy jót akkor elkérem sógoromtól az MX-5-öt. Néha szoktam anyósom manuálisát vezetgetni, eleinte filóztam is rajta hogy fura lesz de olyan mint a biciklizés, instant visszajön.
megszokod, hogy le van szarva, csinálja csak, jó lesz az úgy (tényleg jó lesz, meg fel se tűnik), meg hogy mekkora az a "nagy" gáz, amire már ugrik, és utána ez egyáltalán nem fog idegesíteni (vagy hát nekem így volt, meg kellett kicsit szokni, hogy ezzel nem nagyon kell foglalkozni). És persze automata és automata között is van különbség, pl fater pár éve vett valami böszme voyagert, és nagyon örült, hogy milyen fasza az automata is benne. Én meg mosolyogtam, bólogattam, és felírtam a kéménybe, hogy soha az életben nem szabad neki a céges mazdát vezetni, mert azonnal elsírja magát, hogy mi az a fosputtony váltó az övében.)
Ettől persze még nem száradt le a bal lábam, meg váltani se felejtettem el, de ha megengedhetem magamnak, akkor inkább automatázok, kényelmesebb, főleg városban.
Nálam egy ember vezeti döntően az autót, és aki még beül a bal egybe, az is megtanult rendesen bánni a váltóval-tengelykapcsolóval-gázpedállal. Nem a saját autón, hanem az oktatóén.
Akinek a mozgáskoordinációja nem elég jó a kézi váltóhoz, annak az autó egyéb kezelőszerveihez sem elég jó.
Ezzel a legtöbben így vannak: esküszik a manuálisra, aztán egyszer lesz pénze automatára :)
Csak míg egy kézin kuplungcsere megvan mondjuk 100k-ból... De legyen 200k, olajcserével és más aprósággal együtt.... Egy automatán a kis javítás is 700-800k körül van, baráti áron.
"Sose a gép a hülye."
Hat ettol meg meggyozodesem, hogy atlagsofor manualisa legalabb 10x akkora esellyel romlik el, mint egy automata. Ertem, hogy lehet esszel valtani es kuplungolni, de a tobbsegnek nem megy. Mar a 30-40 eves hasznaltautoknal is a gyartasi viszonyokhoz kepest erosen felul vannak reprezentalva az elado automatak, mert nem mentek szet.
A Google Maps meg a Waze bevisz olyan utakba ami papiron nem limitalt, igy 60mph-nak szamolja, de erdo kozepebol masfel sav kivagva es felre kell allva, akar tolatva huzodni, ha csak egyvalaki jon szembe. Evek ota varom, hogy megugorjak, hogy ehelyett a "2 perccel hosszabb" utat javasolja, de hiaba. Ez a legnagyobb missing feature. Apple Maps-nel legalabb a 3 lehetosegbol az egyik A roadokat preferal.
Nem bevisz, hanem javasol útvonalat. Te mész be a (...)erdőbe. :-P
Amikor beírod a címet és kiszámolta a szerinte megfelelőt, akkor ott még tudsz alternatív útvonalakból választani (jelenleg alulról felhúzod a redőnyt, korábban "Útvonalak" gomb volt erre), biztos van közte olyan, ami elkerüli az erdőt.
Tokmindegy, egyszer azt hiszi rossz fele mentel es ujratervez, megint atrakja a rossz utvonalra.
iOS-en ha kiválasztod a 3 alternatívából, hogy melyik érdekel, akkor onnantól kb. ragaszkodik hozzá. Ha nagyon nagy a difi, akkor bemondja, hogy amúgy lenne másik opció, újratervezed-e, de azt ilyen +-10 percnél szokta csak előadni.
Mar az is eleg, ha masik iranyba all az auto orra, mint azt a Google Maps hiszi, maris ratett a rossz utvonalra kb indulas utan 10 sec-cel.
Ez nem UK sajátosság, a Google Maps itthon (HU), romániában és ukrajnában is többször megszopatott már, hogy ilyen murvás hepehupás szaron (ami nem földút, ugye...) akart átvinni kb. két szántóföld között vagy 5km-en át, ahelyett hogy mentünk volna 10km-t a rendes aszfaltos úton. Ezért nem használom.
"Sose a gép a hülye."
Akkor valami neked nagyon szarul van beállítva.
Gábriel Ákos
Mintha barmit is be lehetne allitani etekintetben Google Maps-en. Tudtommal nem lehet, kulonben en is allitgatnam.
Egy 'prefer "A" roads and motorways' opcioert szopnek es vert adnek.
Egyet értek! A Waze volt a kedvencem, de ma már használhatatlan navigációra az általad megfogalmazottak miatt.
Kb. fél éve alternatíva után nézelődtem a Play storeban és találtam egy másik programot, ami nagyon szimpatikus és hasonló funkcionalitással bír, mint a Waze. Cserébe nem kell regisztráció, egyébb sallang. A térképeket le kell tölteni a telefonra és szól ha van frissítés, így a térkép folyamatos frissítése sem gond. Kicsit szokni kellett az elején és erre hagyni kell időt az átálláshoz.Az Apple App Store-ban is megtalálható. Tervezezem, hogy fogom támogatni a projektet egy nagyobb összeggel, mert tetszik amit összehoztak a fejlesztők. Remélem tartani tudják ezt az irányt a jövőben is.
A program neve Magic Earth.
Ha valaki Waze alternatívát keres, annak csak javasolni tudom.
Azaz offline OSM alapú navi, az offline működés minden hátrányával együtt (általában havonta, hónap közepén frissülő térkép, ami igencsak nagy méretű is tud lenni, semmilyen közlekedési információt nem ad azon felül, ami a térkép készítésekor az OSM-ben ott volt, stb. Bónuszként nem tudsz saját térképet buildelni hozzá a mondjuk ma délelőtt 10:30-as állapotból, amibe te is beleraktál egy rakás módosítást - ez utóbbi miatt használok gyalogos/bringás célra OSMAnd-ot...)
En rovid / palyas utakra maradok a google maps-nel, mert spec. a foutakon jol elnavigal es konnyu elinditani.
Budapesten a Here Maps a legjobb szerintem. Van benne dugofigyeles, es ami a legjobb: ismeri az utminoseget, ha nem muszaj, nem visz ra pocsek utakra. Pl del budarol normafara a google maps siman bevisz a 30-40 fokos lejtos, hajtukanyaros kis utcakba; a here maps szepen kikeruli ezeket.
Ezen tul meg a tomtom amigo-t szeretem, ha orszaghatart lepunk at, mert tok jol mutatja a maximalis sebesseget (azota tudja a google maps is, de erosen hianyos). A tomtom sav-ajanloja is eleg jo. Viszont borzaszto akku- es adat-zabalo.
Waze-t kiprobaltam parszor, de borzaszto zavaro volt az agresszivitasa, hogy 2 masodperc (velt) elonyert total attervezne az utat, hogy minden szarert ordit ("parkol valaki a leallosavban", meg hasonlok - vagy latom en is, vagy nem erint, de legalabb zavaro).
A Waze, útpadkán álló autó jelzését mondjuk pont ki lehet kapcsolni.
(Beállítások - Figyelmeztetések és jelentések - Jelentések - Úton, útpadkán álló autó)
Ezt nem tudtam, lehet en is kikapcsolom (eddig sok hasznat nem lattam, csak elvonja a figyelmemet).
A trafi terkepet frissithetnek viszont, szaladtam mar bele fix trafiba mert nem szolt.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
A szolgáltatón múlik van -e foglaltság jel. 5+ éve többszöri telefonálással tudtam elintézni a beállítást. Előtte állandóan zavartak hívás közben(belecsörgött az aktív hívásba) és értesítést sem kaptak róla miért nem veszem fel. (céges telekom)
Ha én hívok valakit aki foglalt akkor természetesen nekem sincs semmi.
ui: és azt is a szolgáltatótól kell kérni, hogy 2 percig kicsörögjön ne szakadjon meg "hívott fél nem elérhető" üzenettel 30s környékén.
De most itt nem szigorúan a "bíp-bíp" hiányzik, hanem az audio jelzés, hogy foglalt lehet egy saját tralala is felőlem, vagy választhassak én egy valami notificationt, leszarom.
De a telefon pontosan tudja hogy foglalt, hiszen kiírja, és nem érdekel a protokoll háttér, hogy most voip, vagy volte vagy 2G vagy miazanyámkínja.
"Sose a gép a hülye."
Tárcsázó beállítástól függ, h van-e foglalt jelzés. Defaultként nincs, hanem feldobja a fogadó félnek, h van még1 bejövő hívása, és ezzel vagy foglalkozik, vagy leszarja.
Ez nem android hiba, hanem user error. Szóval kapufa.
Miköze a másik bejövő hívásnak a foglaltjelzéshez? Semmi.
Nekem az a bajom, hogy nem jelzi hogy foglalt, és opció sincs rá hogy ezen módosíts.
"Sose a gép a hülye."
Lehet ncc arra akart utalni, hogy nincs foglalt jelzés, mert alapból van hívásvárakoztatás. Emiatt a hívásod bemegy, ha mobilról beszélünk.Közben más szálon ugyanezt beszélitek.
Még1x. A fogadó fél be tudja állítani a tárcsázójában, h legyen-e hívásvárakoztatás, vagy ne. Többnyire van, és nincs foglalt.
De mi köze hozzá? Most nem ez a kérdés. Foglalt. Pont.
"Sose a gép a hülye."
Igen, és akkor ad majd foglaltat.
"akkor ad majd foglaltat"
Ez alatt mit értesz?
"Sose a gép a hülye."
tNekem van bip-bip-bip pedig android (Telekom). A call historyban is benne van mint "Kimenő (nem kapcsolódik)".
Ha be van kapcsolva a túloldalt a Hívásvárakoztatás és úgy "foglalt" akkor meg kicseng.
De most miről beszéltek? Nem, nincs hívásvárakoztatás. Simán foglalt.
Lófasz sincs a call historyban, még az sem látszik hogy sikertelen volt a kimenő hívás, és az sem hogy hányszor hívtam. Egyszer szerepel ott, mintha egyszer hívtam volna és az sikeres lett volna.
"Sose a gép a hülye."
Milyen készülék és milyen verziójú rajta a szoftver? Mert az, hogy szar Android-os telóm, az kb. annyi mint a szar a Linux-os PC-m...
Szerk: csak érdekességnek kérdezem, sohasem merült fel, hogy nekem jelez-e foglaltat (jelez, hanggal is), és mennyi sikertelen van a hívásnaplóban (annyi, amennyiszer sikertelen a hívásom bérmi miatt). Ez Samsung, OneUI 6.1 (Android 14).
Na ne kezdd ezt. Tudom samsungon hogy működött, ezt megelőzően 10 évig samsungjaim voltam. De emíg Samsungom volt, és bármi kérdésem vagy bajom volt, vagy ez miért így, addig az volt hogy fúúj kötsög samsung, az a saját taknyolásuk/módosításuk, vegyek olyat amin stock android van mert az kurvafasza. Itt a stock android, teljesen mindegy milyen készülék. Realme RMX3393, Android 14.
"Sose a gép a hülye."
Off: mondjuk ilyen aláírással bármilyen gép hülyeségeire panaszkodni vicces :).
Itt nem a gép a hülye, hanem egy nagy cég szándékosan egy lebutított, szar, sokszor alapvető funkciótól megfosztott szoftvert csinál. Valamint a monopóliumát kihasználva, megkerülhetetlenné teszi vagy ráderőszakolja a saját szarját.
Ott van például a kontaktban felül a notification, hogy ki van kapcsolva a szinkronizálás a fiókra. Bökd meg itt és visszakapcsolja. Tudom, én kapcsoltam ki szándékosan, saját nextcloud-on megoldom a kontaktokat is, naptárakat is, nem kell google. Ugyan jelképesen van egy 'X' a jobb oldalt, de semmit nem csinál. És nincs olyan a beállításokban, hogy nem érdekel a szinkronizálás a google fiókba, ne értesíts. Szóval ott van felül, ha egyszer véletlen rányomsz, akkor felszinkronizálja szó nélkül.
hajbajzer needed here...
"Sose a gép a hülye."
Fixme, de szeritem a Realme-re is van Odialer ha nem tetszik a Google Phone appja. :)
És mesélj, hogy szedjem le vagy tiltsam le a gyári builtin appot.
"Sose a gép a hülye."
Ez az ökoszisztéma (ez is) beszippantott mindenkit. Ahogy már a piacra sem járunk, meg a parkban sakkozni sem. Részben kénytelenek vagyunk az életünket hozzá igazítani: lassabban, digitális detoxban élni. Figyelni a lehulló faleveleket.
Járok piacra.
"Sose a gép a hülye."
Rakd fel a neked tetsző 3rd party motyót, és kiderül. Ha a launcher-t le lehet cserélni, és be lehet állítani, hogy ne a "gyári" default fusson, akkor a tárcsázónál sem lehet nagyobb truváj...
Fentebb irtad, hogy mindenfele szinkronizalas ki van kapcsolva nalad a Google felé, ezek utan nem ertem hogy miert nem olyan Androidot hasznalsz a telefonon amiben nincs Google app (LineageOS es tarsai).
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Amíg garos a telefon, addig nem opció, vagy bukod a garanciát.
Másrészt nem tudom mostanában mekkora szívás felrakni, régen próbáltam több ilyen custom firmware-t is, és vagy az volt, hogy valami nem működött rendesen utána a telefonnal (kamera, wifi, mobilhálózatot nem talált, már nem emlékszek mik voltak), vagy több napnyi szívás után inkább feladtam.
"Sose a gép a hülye."
Ja, ez ilyen. Hasonlo ahhoz mikor a Linuxhoz vettuk a hardvert, most a LineageOS-hez kell vennit a telefont. En csak 1x probaltam eddig, nem napi hasznalatban levo telefonnal, amire kellett mukodott.
Igaz, bar nem tudom mennyire relevans ilyen szempontbol. Arra gondolok ha pl. betorik a kijelzoje es van olyan garanciad ami erre is ervenyes olyankor (remelem) irrelevans, hogy milyen OS volt rajta amikor padlot fogott. A masik fajta hiba amit el tudok kepzelni, pl. hibas a RAM es a mobil fel sem bootol, emiatt kicserelik az "alaplapot". Ilyenkor amint felbootol a telefon es nem gyari OS van rajta hirtelen RAM vagy barmilyen hardver hibat veled fognak kifizettetni, mert biztos az OS tette tonkre? Fura. Persze el tudom kepzelni, hogy mondjuk valami custom ROM elcseszi a boot particiot vagy tul tudod porgetni vele a CPU-t, stb. es ilyenkor jogosan mondhatjak, hogy fizess, de ha konkretan a hardver sz*rik be az nem az OS hibaja.
Hasonlo pelda:RAM hiba Linuxos PC-n amit Windows-al adtak el, ilyenkor is visszadobja a szerviz (nem tudom, lehet), mert mas OS futott rajta?
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Jópár éve, mikor a samsungnál bejött a Knox, akkor igen, minden gart buktál, ha a know bit/boolean billent.... És ugye ez csak egyszer változik, az egyik irányba, utána nincs tovább.
"Sose a gép a hülye."
Ha besz*rik a hardver, kicserelik (Toma_ jo meglatasa alapjan) az (egesz) elektronikat, akkor onnantol hogy mondjak meg, hogy mi futott a telefonon?
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Szerencsére egyrészt nem volt rá szükség, másrészt csak gar lejárta után piszkáltam a telefont.
De a Knox tároló elvileg külön spéci valami, ami olvasható OS-től és a telefon egyéb tárolójától függetlenül is....
"Sose a gép a hülye."
"pl. hibas a RAM es a mobil fel sem bootol, emiatt kicserelik az "alaplapot". Ilyenkor amint felbootol a telefon es nem gyari OS van rajta"
Van cserélhető háttértáras mobil? :)
Jo felteves, igazad is van meg nem is. Az OS ugye nem a RAM-ban van, de nagy valoszinuseggel a RAM es a hattertar is ugyanazon a panelen ("alaplapon") talalhato. Gondoljuk azert a Fairphone-ra is, ott nagy esely van ra, hogy a memoria es a hattertar kulon cserelheto.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
"Ez az alkalmazás nem tölthető le az eszközödre"
"Sose a gép a hülye."
Felraktam ezt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodwy.dialer&hl=hu
Az összes színt, bogyót, minden anyámkínját testre lehet benne szabni... De ennek sincs hangjelzése. Viszont ez legalább a call historyt rendesen mutatja....
És ennek kapcsán jutott eszembe a sokadik kurva anyád google: https://www.imgpaste.net/image/SGDNXT
Hiába keresel ré konkrétan egy adott app-ra, ami tudod hogy van, akkor is ott a sponsored rész 1-2-3 appal, mint valami istenverte phising website. Namost ha nem ismered konkrétan az ikonját, vagy nem nézed meg hogy ki a gyártó, akkor olyan simán beszopódsz, mint a ház.
(A dolog úgy jött, hogy az ügyfélkapu+ kapcsán a feleségemnek mondtam, hogy nekem a microsoft authenticatorba van minden 2FA, ha gondolja tegyük neki is abba. Majd szólt hogy letöltötte, segítsek beállítani... Én meg nézek, hogy EZ MI A PICSA? Kérdem mit szedtél le? Hát amit mondtam...)
"Sose a gép a hülye."
Megneztem a kepernyokeped, beirtam az (iOS) Appstoreba ugyanazt a kifejezest "microsoft authenticator app". Ugyanugy jartam mint te, elso talalat ez, masodik talalat az MS appja. Az Apple ugyanugy lehetove teszi ezt a szivatast, nem Android/Google specifikus.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Akkor bizony az apple-nek is a kurva anyját. Egyébként egy szóval se mondtam, hogy az jobb. :) Mindkettő fos.
"Sose a gép a hülye."
Caller app/beállítások/telefonos fiókok/Telekom HU (nekem legalábbis)/további beállítások/hívásvárakoztatás BE
Hívásátirányítás: összes beállítás KI
(Merthogy ez nem telefon, hanem szolgáltatói beállítás)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Én meg jobban szeretem a túrós csuszát.
"Sose a gép a hülye."
Akkor ne itt érdeklődj: https://www.mindmegette.hu/recept/hagyomanyos-turos-csusza
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Miért kell google account egy okostelefonhoz?
Miért kell apple account egy másik okostelefonhoz?
Miért kell microsoft account egy asztali operációs rendszerhez? Windows.
Jelenleg az Android és a Winfos vonalon meg lehet úszni online account nélkül, de olyan jól el vannak ezek a lehetőségek dugva, hogy az átlag júzer nem tudja beállítani magának. Nagyon rossz irányba haladunk.
Hogy úszod meg Androidon? Nem telepítesz egy darab alkalmazást se?
"Sose a gép a hülye."
Vannak alternatív alkalmazásboltok, azokhoz nem kell google acc.
Ez remek, de zseblámpa vagy számológépp appon kívül mi van ott? Pl. Revolut vagy tetszőleges bank appja?
"Sose a gép a hülye."
Megnyugodhatsz, csak fingós appok vannak fent, semmi más...
https://www.amazon.com/gp/mas/get/amazonapp
https://m.apkpure.com/
https://auroraoss.com/
Például Unicredit és VICA appot egyikben sem látom.
"Sose a gép a hülye."
Pedig az Aurora store elvileg egy az egyben hozza a play kínálatot csak google fiók nélkül. :) Mind a VICA, mind az Unicredit benne van.
OK, én az ottani webes kereséssel néztem, az nem adott semmit.
"Sose a gép a hülye."
én úgy szoktam, hogy minden telefonhoz új emailcim:
khiraly.samsung.tablet@gmail.com
Igy van play store, de alapvetően fdroid.
Nagyon keves alkalmazasom van play store-bol. A thunderbird amit hasznalok is meg firefox (es firefox beta), jah meg telegram. Az osszes tobbi vagy .apk vagy f-droid.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Szerintem nem "kell", en is csinaltam mert nem tudtam hogyan tudom atugrani (nem gyakran hasznalok Windows-t XP ota amkor meg nem tukmaltak ram ha volt is).
Erre nem eskudnek meg, de szerintem tudsz Androidot telepiteni Google account nelkul is, 90%.
Telepiteskor atugorhato, ugyanugy macOS-nel is.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."