Az IT szekunder szégyen reklámjai

Hozzászólások

Regen ez volt a toltelekreklám, ami csak úgy egy érzést kozvetít. Egy kis, induló cég apró irodája. 2001-ben mar 16 eves volt, sorry

Nekem ettől nincs szekunder szégyenérzetem.

"Whassup? (also known as Wazzup) was a commercial campaign for Budweiser beer from 1999 to 2002. The first spot aired during Monday Night Football on December 20, 1999. The ad campaign ran in much of the world and became a pop culture catchphrase, comically slurring "what's up?"."

- akkorát ment ez akkoriban, hogy kb mindenki ezt csinálta, így nem is volt kínos, mai szemmel már más, de nyilván nem a mai szemhez készült a spot...

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 12:53

Ayo & Teo - Rolex (Official Video): https://www.youtube.com/watch?v=lwk5OUII9Vc

Na, ez olyan amit nem tudok végignézni, mert szégyellem hogy nézem. (Már a kép elég, a hangot be se kapcsoltam, nem akarom zavarni a családot.) Ez egy jó példa.

Billt és Steve-et se néztem végig mert unalmas. De nem éreztem tőle szégyent.

A szekunder szégyenhez kapcsolódik. Az IT-hez nem. Reklámhoz igen, mert Rolex. Direkt Rolexest kerestem a kedvedért. Nyilván van doszt ilyen.

Itt egy IT-related ami szekunder szégyen is meg reklám is: https://www.youtube.com/watch?v=TX9qSaGXFyg

Pontosan tudtam, mi vezérelt, csak sajnos ott jött ki a butaságod, hogy nem a gyártó reklámját, hanem valami néger fanboyok, wannabe bohócok parádéját sikert idegből idetenned. 🤣

Ha ismernéd a Rolexet, nem tetted volna. A Rolex nem reklámoz ilyen bugrisokkal, sokkal inkább szponzorál, ráadásul inkább nívósabb helyeken:

  • F1 - Daytona
  • Wimbledon - Datejust
  • Vitorlázas - Yacht-Master
  • Lovaglás
  • stb.

https://www.rolex.com/en-us/rolex-and-sports

Nem a bugrisok világa.

Szóval, hol az analógia?

trey @ gépház

Tehát még egyszer. Reklámok a téma. Amit mutattál, az nem a cég reklámja, az egy user kontent.

A Rolex nem reklámoz ilyenekkel, neki márkanagykövetei vannak:

  • Sir Jackie Stewart - F1 világbajnok, legenda -> Rolex Daytona
  • Roger Federer - tenisz legenda -> Rolex Datejust Wimbledon
  • James Cameron - filmrendező, Mariana-árok merülő - > Rolex Deepsea
  • Dame Kiri Te Kanawa - szoprán énekes -> Rolex Datejust
  • Gustavo Dudamel  - karmester
  • + már nem élő legendák: Mercedes Gleitze, Sir Malcolm Campbell, Sir John Hunt, Sir Edmund Hillary (Rolex Explorer)

Ha nagyon okoskodni akartál volna, akkor nem a Rolexet hoztad volna példaként, hanem az Audemars Piguet-et, ami valóban csinál populáris fazonokkal kollaborációkat:

https://www.audemarspiguet.com/com/en/about/music.html

  • Jay Z
  • John Mayer
  • Travis Scott
  • stb.

Szóval értem a cinkelési szándékot, csak engedd meg, hogy kijavítsalak: a Rolexszel pont rossz lóra tettél

Az user content miatt lehet szekunder szégyened, csak még egyszer: nem értem, hogy jön a témához

trey @ gépház

Reklámok a téma. Amit mutattál, az nem a cég reklámja, az egy user kontent.

Először is ezt te nem tudhatod. Manapság teljesen elterjedt a bújtatott reklám, tehát simán lehetett titkos megállapodás a cég és a két "user" között.

Másodszor még ha tényleg nem erről van szó, akkor is reklám, amit látunk, csak nem annak első hulláma. A reklám dolga elvileg a hiteles tájékoztatás lenne, ma azonban mindenki tudja róla, hogy valójában a befolyásolás eszköze.

Az első hullámban a cég egy szabad szemmel is jól látható összegért felkéri Sir Rolex Wimbledon Mariana-árok Soprano-t a termék "bemutatására".

Ennek hatására te megveszed a teljesen értelmetlenül magas áron kínált árut, például azért, mert a reklámnak sikerült rárezonálni egy gyerekkori hiányérzetedre. (Lásd bővebben József Attila: Kedves Jocó!)

Ezek után mintegy önigazolásul elkezded másoknak is elmagyarázni, hogy ez miért menő, és észre sem veszed, hogy ezzel magad is reklámhordozóvá váltál. 

Innen pedig a folyamat önfenntartó, pont, mint a vallások.

Te tehát egy Rolex vallású szendvicsember vagy, amihez képest az, hogy Bill Gates sisakban rollerezik és Steve Ballmerrel mérleghintázik egyszerűen csak vicces.

Na, erre varrjál szekunder gombot! ;-)

Nem kevés szerencse, munka van abban, nem kevés utánajárás és nem kevés kapcsolati háló megmozgatás.

Kérdezd meg attól a HUP-tagtól, aki megkeresett IRL és beszélgettünk róla, hogy 5+ éve vár egy Submariner-re ... Van, aki 10 éve vár egy Daytona-ra (és sosem fog kapni), nekem egy Daytona 3,5 évembe került azután, hogy már kiépítettem az AD-vel egy "jó vevő" viszonyt (értsd: 10M forint értékben vásároltam náluk előtte).

Gyüttmentekkel nem nagyon állnak szóba.

trey @ gépház

Na de akkor mégis csak megvetted nem?! :-D

Amúgy meg mindez nem egyéb, mint a fenti reklámstratégia meghosszabbítása. Csináljunk úgy, mintha nehéz lenne hozzájutni a Termékhez, hogy még inkább kiválasztottnak érezhesse magát az, akinek "jutott".

Ha belegondolsz, a módszer még csak nem is új. A szocializmusban is mennyire örültek emberek a Trabantnak, vagy a vonalas telefonnak, miután 5-15 évet vártak rá. Innen nézve a Rolex egy megvalósult vicc: Lenin Deluxe.

Az igazság az, hogy a 21. században, mikor robotok mászkálnak a Holdon meg a Marson, milliárdszám zsúfolnak tranzisztorokat egy processzorba és egyesek már azon rágják a körmüket, hogy mikor veszi át az AI a hatalmat a konyhában és mosogat el önhatalmúlag, valójában technikailag az égvilágon semmi akadálya nem lenne annak, hogy mechanikus órákat gyártsunk sorozatban. Az utolsó vietnámi rizsarató munkás is Rolexen ellenőrizhetné, hogy nem járt-e le a munkaideje.

Kizárólag azért nem tesszük, mert normálisan nem lenne rá kereslet. Ugyanis már régen van nála olcsóbb, egyszerűbben előállítható ami mellesleg sokkal többet is tud.

A kvarcóra.

És tudod ha van valami, ami belőlem szekunder szégyenérzetet váltott ki, az a blogodon az a leírás, amiben azt taglalod, hogy a Rolex boltban hogyan segítette le a kabátodat a libériás inas és hogy te ettől mennyire Valakinek érezted magad.

Nincs az a libériás inas, akitől el ne röhögném magam, hacsak nem színpadon látom. Van, aki színházba jár, és van, akinek színház a világ. Nem vagyunk egyformák.

De nem rólam, hanem rólad van szó. Te ennek közelébe sem kerülsz az életben. Több okból sem, csak nem akarlak megbántani, azért nem sorolom. :)

Nem vagyunk egyformák.

Ebben egyetértünk és szerintem abban is, hogy nem is vágyunk egymás világába :) Illetve, hát azt is kifejetettem itt sokszor, hogy szám. tech. témákban szívesen lógok itt veletek, de kb. ti - fehér zokni + szandálosok - lennétek az utolsók, akiktől életvezetési, stílus és hasonló tanácsot kérnék.

Nem támadásból írom, de azért na ... :D

trey @ gépház

Jó.

Akkor nem lesz Rolexem. :-D

De azért az még őszintén érdekelne, hogy annak a csókának, aki 10 éve vár egy Datolyára és biztosan kijelenthető róla, hogy soha nem fog kapni, annak mit kellett ezért csinálni.

Ő is röhögött az inason? Hangosan fingot a páncélteremben? Raccsolva ejtette, hogy "Lolex", vagy mi?!

De nem aggódok én semmin, meg épp az imént mondtad, hogy lehetnék akármilyen gazdag, nekem akkor se adnának, mert elröhögném magam az inason, vagy tudom is én, miért nem. És hát neked már csak elhiszem, ha azt mondod.

Szóval az esélytelenek nyugalmával, amolyan természeti jelenségként szemlélem én már csak ezt a dolgot, de azért izgatni izgat, hogy miért nem az a nem.

Tudod mit?! Engedélyezem neked, hogy sértegess, csak mondd el, hogy miért nem kaphatnék soha Rolex Daytonát vagy mit, még akkor se, ha ki akarnám fizetni.

Kivételesen teljesen félreérted a dolgot. Ez nem ütésváltás, mi nem bántjuk egymást. Én legalábbis biztosan nem. Csak leírom, amit gondolok.

Engem tényleg érdekel az, hogy hogyan működik ez a Rolex típusú marketing. Magamtól a büdös életben nem álltam volna neki ennek a témának, de hát itt a HUP.

(Komolyan, nem viccelek!)

De nem rólam, hanem rólad van szó. Te ennek közelébe sem kerülsz az életben. Több okból sem, csak nem akarlak megbántani, azért nem sorolom. :)

Hát elsösorban, ahogy írtam kellene a rávaló. Majd ha megvan, mondom tovább.

Na, hát mivel a segítőkészséged a nullával volt egyenlő, nekiálltam Rolexet venni.

Először is ahogy javasoltad, autentikus helyen olvasva megfejtettem az üzleti modell részleteit:

1; Neten rendelni nem lehet. Pont. El kell menni érte boltba.

2; Bolt nincs, vagy csak olyan helyen, ahova nem fogsz elmenni.

3; Ha elmentél, óra akkor sincs, mert nem gyártanak eleget. Ezt indokolni nem indokolták, gondolom kimaradt az ötéves tervből. Már megint.

Eddig egy az egyben a Trabant-stratégia...

Vegyünk hát használt Trabantot és derítsük ki, miért nem fog sikerülni, mert ugye nekem tuti nem lehet Trabantom, ha Trey azt mondta! De ha már Trabant, akkor legyen aranyból, mert... csak.

Hát kéremszépen neten rendelve egy "Rolex GMT-Master II Ref 126718 18k Yellow Gold" nevű órának látszó dolog 1 napon belül az enyém lehet FedEx-szel szállítva, mindösszesen 45.785 dollárért.

Gondoltam itt jön majd az, hogy küldjek be vérmintát, nyelvvizsga másolatot, származást igazoló kutyabőrt, az Aranybulla 30 napnál nem régebbi 3 eredeti példányát, de semmi.

Elég nekik a pénz. Fura...

Lehet, hogy a szocializmusnak mégis vége?

Aztán gondoltam, nagy a család, meg egyébként is, ha már balhé, legyen nagy, megnéztem egyet ebből a híres Daytona-ból is. Ez fehérarany és 66.880 dollárért ugyanúgy az enyém lehet már holnap.

Ezt esetleg áruld el annak az ismerősödnek is, aki 5 éve várja, hogy egyáltalán megkezdődjön a beavatási szertartása és felvegyék a Rendbe. Kamu az egész! Simán vehet Datolyát, ha megvan a rávaló és rábólintott az asszony. ;-)

Inkább elengedem.

A lényeg így is megvan: ez egy vallás.

Az óra a kegytárgy, a megszerzése előtt hitet kell tenni annak imádatáról (várólista).

A magas ár megfizetése a beavatási szertartás.

Használt kegytárgyat lehet ugyan venni, de mivel azon nincs rajta az áldás, ezért nem jogosít az üdvözülésre.

Nyilván van valahol egy főpap, és kell legyen egy Rolex klub is, ami a templom megfelelője. A hívek itt gyűlnek össze, meghallgatják az új reklámokat és együtt várják a Rolex Daytona eljövetelét.

A srác pedig, akinek soha nem fog eljönni, valójában nem csinált semmit, ezért is nem tudtál válaszolni a kérdésemre. Minden vallásnak szüksége van eretnekekre, itt ő lett az. Nyilván optimális áldozattípus volt.

Azt hiszem, a 21. század embere kurvára unatkozik.

Nem, igazából meguntam, hogy ilyen válaszokat gépeljek le ezredszerre, amiket meg lehet találni az oldalon. Téged ez nem érdekel, téged a köcsögösködés érdekel. Ha érdekelne, nem a faszságot fújnád. Pl. tisztában lennél azzal, hogy a használt órák fele hamis, vagy részben hamis és kb. csak az biztosítja, hogy nem vernek át, ha azt hivatalos csatornán keresztül veszed. Az se mindegy, hogy óragyűjtőként, a neved van a mellé adott digitális kártyán (és a neved szerepel a gyártó adatbázisában), vagy mondjuk egy arab, kínai fasz tudja milyen fószeré ... Ezek mind az értéket növelik a gyűjtők és a másodpiac számára.

Nyilván, az sem mindegy, hogy te magyarként egy Magyarországon vásárolt órát birtokolsz, vagy egy Hong Kong-ból becsempészettet (majd a NAV megkérdezni, hogy azt a néhány milliónyi vámot ki fizette be utána).

Stb.

Sötétség van a fejedben és erre büszke is vagy. Nincs ezzel baj, csak akkor értsd, hogy miért nincs kedvem veled erről beszélgetni.

trey @ gépház

Ja, csak itt nem kell a húgyos utcán sátorozni, a saját levedben főni, hogy majd bemehess egy Géniusz gyerekhez, hanem közvetlen WhatsApp kapcsolatod van a dedikált embereddel, aki azonnal rendelkezésedre áll és lesi minden kívánságod ... :D

trey @ gépház

Nem, ez egy tök más szint. Sose próbáltad, de megmagyarázod. Fáradj be az Andrássy úton az üzletbe és tapasztald meg. Venni sem kell hozzá semmit, vendégül látnak egy teára, süteménye, kapsz egy szép katalógust, búcsúzóul meg egy doboz svájci csokoládét.

Majd ha ilyen lesz az Aliexpressen, meg az Apple store-ban, jelezd.

trey @ gépház

Köszi, de abból meg már kinőttem, hogy édességgel, meg szép képekkel elcsábítsanak a bácsik. Nekem pedig még nem lankad, úgyhogy nem vágyom státuszszimbólumokra, órám pedig van, kettő is.

Az egyik amit 14 évesen vettem, egy falusi piacon, rááldozva nagyjából az egész nyári keresetemet, mert a technokrata lelkemet elrabolta a teljesen mechanikus Seiko 5. A korai 90-es évekről beszélünk, akkoriban a zenélő kvarc volt a divat, ha már nem emlékeznél rá.

A másik órám pedig egy gagyi 8 ezer forintos "okos" óra.

A Seiko 5 egy életérzés, de nem státusszimbólum. Bemész a boltba, és megveszed, ha tetszik. Más számára az én órám semmit nem jelent, ezzel nem lehet menőzni, ez nem arra való. Ez egy óra, baszod. Számomra is a filozófiája, az együtt töltött 30+ év az, ami miatt értékes, ez teszi különlegessé.

Az okosórát akkor használom, ha bicajozok, mert a Seiko 5 érzékeny műszer, a mechanikáját nem fogom kitenni rázkódásnak, borulásnak, csattanásnak. Arra jó az olcsó, mozgó alkatrész nélküli cucc.

Tudod, ha valaki egy eszközben, egy termékben meglát egy különleges jellemzőt, és amiatt megszereti, például a Delorean esetében azt az egyediséget, hogy rozsdamentes a burkolat, azt megértem. De csak azért begyűjteni valamit trófeaként, mert valami random híres embert megfizettek, hogy reklámozza, hááát... Bocs, de ez IMHO szánalmas.

Ha lenne valami olyan különleges tulajdonsága, amit más termék nem tud, ÉS ezt a funkcióját ki is használod*, akkor lehet mondani, hogy megérte az árát. De ha csak azért tartod menő cuccnak, mert a cukros bácsik adnak neked egy csokit befektetésképpen a boltban, hogy ezzel meggyőzzenek, mennyire megéri, és azért, mert ritka és ilyet hordott egy olyan ember akivel soha a büdös életben nem találkoztál, az szerintem csupán egy önigazolás, méghozzá a rettenetes fajtából.

* A Seiko 5 vásárlásának ez volt az egyik oka, hogy soha nem kell felhúzni. Volt már órám, de sima felhúzós, de utáltam, hogy mindig elfelejtettem felhúzni, és csomószor megállt. Akkoriban menő kvarc órát akartam venni, de amikor megláttam, hogy van "örökmozgó" óra, egyből megérintett a szellemisége. A többi pedig már történelem, konkrétan 32 év. 

tl;dr:

Pedig érdemes lenne bemenned (a nem érdekel copium után nyilván), hogy megtudd, hogy mi az a hely, ahol valószínűleg sosem szolgálnak majd ki, akkor se, ha egyébként meglesz a pénzed a termékükre. Hogy miért nem szolgálnak ki? Az is része a brandingnek. Elbeszélgetnek veled, hogy miért szeretnél egy ilyen órát. Valid válasz lehet: tradíciók, kötődés mondjuk az F1-hez, az időmérők iránti rajongás, vagy bármi, amiből kiderül, hogy nem egy bugris vagy

Mivel szemmel láthatóan te egy fikagyáros vagy a témában, udvariasan mosolyognak majd, kapsz egy csokit és kedvesen elköszönnek tőled. Így is lehet brandet építeni.

Természetesen, ilyenkor mehetsz a másodpiacra, vehetsz izzadó arab dealer-től Juszuf Muballah nevére szóló Rolex-et, amit Dubajban vettek és 4 kézen ment már át. De, hát az csak pont olyan, mintha valaki az ecseri piacon vett volna diplomát ...

trey @ gépház

Magadból indulsz ki. Sosem vágytam Rolexre, így számomra ez pont úgy nem copium, mintha arról beszélgetnénk, hogy gekkót tartani terráriumban milyen menő. Gekkóm sincs, és nem is vágyom rá. Lehet, hogy számodra ez hihetetlen, de nekem egy Rolex max anyagi értéket jelentene, el lehet adni, és venni az árán valami értelmes dolgot, ennyi. 

Fel sem merül bennem a látogatás, mert minek? Nem vagyok hülye, hogy státusszimbólumokra költsek. Mégis, ki előtt akarnék menőzni? Ráadásul egy órával? Mondom, számomra ez ugyanaz a jelenség, mint amikor a gazdag kölyök a legújabb iPhone -al vagánykodik. Csak egy-két árkategóriával feljebb, ennyi. Az iPhone egy telefon, a Rolex meg egy óra. Vagy neked ad, te használsz valami olyan funkciót amit egy másik sima óra, mondjuk az én Seiko 5 -öm nem tud?

Egy sportautó még meg tud fogni a formájával, egy Lamborghini ha elmegy melletted akkor rá tud ragadni a szemed, mert elég egyedi és különleges, de egy Rolex vagy egy Seiko 5 csupán úgy néz ki, mint egy óra.

Ha nincs mögötte filozófia, akkor miért is a rajongás?

Mondjuk, erről még nem beszéltünk. Én leírtam, hogy engem mi fogott meg a Seiko 5 -ben 32 évvel ezelőtt. Téged mi fogott meg a Rolexben? Miért pont a Daytona? Ezt most nem piszkálásként kérdezem, tényleg kíváncsi vagyok az okára, hogy mit tudom én ennyire F1 fan vagy, vagy óragyűjtő vagy, és Rolexed még pont nem volt, vagy hasonló ok, mert azért gondolom, hogy nem az ingyen tea/fotel/csoki miatt döntöttél a vásárlás mellett.

Ne haragudj, de kb. most olyan érzésem van, amikor a lakatos 73 éves apósom azt kérdezi, hogy drót nélkül hogyan jön az internet. Hogyan álljak neki, amikor egy fél megyei könyvár tudás hiányzik a témában a fejéből, hogy megértse?

Egyrészt a kérdéseidre a válasz a HUP-on többször leírásra került. Másrészt meg bemehettél volna, kereshetted volna Adriano-t és megkérdezhetted volna tőle, hogy ismer-e engem név szerint.

Na, ezt majd az Aliexressen is eljátszhatjuk utána, te megmondod az embered, aki körbenyal én meg rákérdezek nála, hogy te ki vagy.

trey @ gépház

Valahol félreértettük egymást. Te írtad, hogy számodra az is érték, hogy körülugrálnak a "boltban", én erre jeleztem, hogy számomra ez nem érték, hiszen ugyanezt még az Alin is megteszik, oké, ott csokit nem adnak, de a have a nice day dear friend ott is megy.

Ez az Adriano valami híres ember, és most meg kéne döbbennem, hogy ismer téged, vagy ő egy szimpla kereskedő, aki ilyen összegeknél nyilván odafigyel a vevőre? 

Rolex keresésre 197 találat van a HUP -on bocs, de ezeket nem nyálazom végig. Leírnád, hogy számodra mi adja a Rolex értékét? Van valami filozófia, valamilyen kötődés, ami túlmutat a "más híres embereknek is van, nekem is kell egy, mert megérdemlem" kategóriás önigazoláson?

Nincs gond a Rolexxel, ha van valami plusz amit neked nyújt. Van ilyen plusz, amit más óra nem tud? Vagy neked ez egy elit klubhoz tartozást jelent, időnként összejöttök, és megdicséritek egymás stílusérzékét, meg ilyenek? Mert ha ez a helyzet, és téged ez boldoggá tesz, akkor oké, ez egy teljesen érthető indok, ez egy valódi plusz funkció. Ez a helyzet?

Te írtad, hogy számodra az is érték, hogy körülugrálnak a "boltban", én erre jeleztem, hogy számomra ez nem érték

Nem körülugálnak, hanem ügyfélként bánnak velem.

hiszen ugyanezt még az Alin is megteszik

Jaja, tele van az Ali azzal, hogy milyen "ügyfélként" bántak velük.

Ez az Adriano valami híres ember, és most meg kéne döbbennem, hogy ismer téged, vagy ő egy szimpla kereskedő, aki ilyen összegeknél nyilván odafigyel a vevőre? 

Azon kellene megdöbbenned, hogy egy nívós világmárka hazai végletében névről ismernek kb. minden ügyfelet.

Leírnád, hogy számodra mi adja a Rolex értékét?

A mechanikus órák nyújtják. Gyerekkorom óta csodálom őket. Már 6-7 évesen szétszedtem a dédi Pobeda-jat. Azóta, hogy megismertem más, komolyabb gyártókat is, a csodálat csak nőtt.

Nincs gond a Rolexxel, ha van valami plusz amit neked nyújt

Valóban nincs, egy egész jó közép brand. Itt akadt ez be, látszik, hogy az átlag ember ezt ismeri, a többihez lövése nincs. A Rolex nekem az motorsportokhoz (ahhoz sincs itt sok lövés) kapcsolódik: F1, Daytona (meglepetés mi?), Le Mans, ismert F1 legendák

Van ilyen plusz, amit más óra nem tud?

Másik mechanikus gyártó, ami 10 éves szervizintervallum mellett +- 2 sec pontosságot hoz garantáltan? Nem, még a Patek sem ...

Vagy neked ez egy elit klubhoz tartozást jelent, időnként összejöttök, és megdicséritek egymás stílusérzékét, meg ilyenek?

Senkivel nem járok össze, online zárt csoportokban tag vagyok.

Mert ha ez a helyzet, és téged ez boldoggá tesz, akkor oké

Köszi szépen, hogy leokéztad! /me ma szerencsésnek érzi magát!

trey @ gépház

De azért az még őszintén érdekelne, hogy annak a csókának, aki 10 éve vár egy Datolyára és biztosan kijelenthető róla, hogy soha nem fog kapni, annak mit kellett ezért csinálni.

Mert ha minden gyuttmentnek adnanak Rolexet, akinek van ra 12 millioja, akkor egy Rolex sem erne 12 milliot. Szakirodalomkent javaslom a South Parkbol azt az epizodot megnenzi, amiben Cartman orokol egy vidamparkot. :)

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 13:58

Ha vérciki szekunder szégyenérzet  akkor ez a videó van a szó definiciója mellett, mint szemléltető példa:

https://youtu.be/sPv8PPl7ANU

emögött a többi vérciki mikroszoft videó is mind elbújhat

Miért, a nyitóban szereplő PDC esemény videója sem kereskedelmi forgalomban kapható mikroszoft termék reklámja. De attól még bűnrossz mindkettő (és van még több is annak, akit érdekel a mikroszoft-történelem eme sötét középkora).

Persze h. paródia. Része volt a mikroszoftos szekunder szégyen életérzésnek.

Egy korabeli vicc (magyar):

Tanárnéni kérdezi az iskolában, kinek hol dolgozik az apukája.

- Az én apukám tűzoltó.

- Az én apukám főorvos a kórházban.

- Az én apukám egy autószerelő üzemben dolgozik.

Tanárnéni:

- Na és Pistike, a te apukád hol dolgozik?

Pistike némi hezitálás után:

- Háát.. az én apukám... a belvárosi buzibárban lép fel minden este.

Nagy feszült csend, senki nem mer megszólalni. Óra után odamegy tanárnéni Pistikéhez négyszemközt:

- Pistike, ugye ez az előbbi nem volt igaz, és csak kitaláltad?

- Igen tanárnéni... csak szégyelltem az osztály előtt megmondani, hogy az apám programozó a mikroszoftnál.

Szerintem Gatyesz Vilmos mostani tevékenysége sokkal visszataszítóbb. 

Szerkesztve: 2024. 07. 25., cs – 00:17

Ááá, ez a fajta kreténkedés tipikus Ballmer-húzás. Mondanám is, hogy de gáz, de ez a mostani melegítős indiai nutellás fazon, meg a milliomos terrorista AI-s haverja, amit bzt tett be egy másik topikba, ennél sokkal gázabbak. A MS vissza is fogja sírni a Ballmer-korszakot, jóval sikeresebbek voltak akkor.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Ááá, ez a fajta kreténkedés tipikus Ballmer-húzás.

Én azt hiszem, hogy ez nem egészen így van.

Ha belegondolsz, ez ugyanaz az időszak, amikor Jordan Belfort, a Wall Street farkasa tevékenykedett, nagyon hasonló stílusban és nagyon sikeresen.

Ebből pedig nekem az következik, hogy abban az időben az USA-ban egyszerűen ilyen volt a sikeres reklám stílusa. Ballmer nem kretén volt, hanem tehetséges marketinges.

Az, hogy ez neked 2024-ből nézve kreténségnek tűnik, csak azért van, mert változott a kretének stílusa. Nézz meg bármilyen reklámot a tévében, óriásplakátot az utcán.

Az nem kretén?

Talán ismered azt a Teller Ede idézetet, hogy "A butaság általános, csak vannak kivételek."

Ha átlagembereknek akarsz valamit eladni, akkor az ő szintjükön kell tevékenykedned. Ezt tette Jordan Belfort is: úgy tett, mintha pont olyan hülye lenne, mint a többi.

Csak hát nem volt az.

(Szabadjon megjegyeznem, hogy szabadságra kellene menned, mert a meleg láthatólag nagyot rosszat tett a stílusodnak.)

Igen, így van. A marketing lényege, hogy el kell találni a vásárló sajátfrekvenciáját, ha úgy tetszik "düddőjét". (Igazából csak sejtem ennek a szónak a jelentését, szóval lehet, hogy rosszul használom. :-D )

Az átlag amerikai fogyasztó düddője az adott időszakban a lehengerlő stílus volt.

Az átlag Rolex fogyasztó düddője a hajlongás, a pompa, a kivételezettség érzése.

És ha te ezt szóvá teszed, akkor almát hasonlítasz körtével.

Tehát, az átlag Rolex fogyasztó, akit ki is szolgálnak (ehhe, ehhe) a társadalom igényesebb része. Stimmel.

Én meghagyom neked az izzadt, kövér Ballmer stílusú porszívóügynököket. Hozzád ezek szerint az áll közelebb :D

trey @ gépház

Először is én egy szóval nem mondtam, hogy Ballmer stílusa nekem kevésbé mulatságos, mint az előtted hajlongó libériás inasé. Nem is a szórakoztató faktorról volt szó, hanem a hatékonyságról. Szóval köszönöm, hogy nekem ajándékoztad nevezett izzadt porszívóügynököt, de nem gyűjtöm.

Nekem ez az egész olyan, mint egy etológiai kísérlet.

Van három egerem, Ballmer, Belfort és Micskó, ott állok fölöttük, és nézem, amint tevékenykednek a Marketing nevű labirintusban.

És akkor most - szigorúan kísérleti jelleggel - egy kicsit összezavarom Micskó Mouse-t. ;-)

Korábban azt mondtad nekem, hogy én számos okból soha nem kaphatnék Rolexet, de a legfőbb indok az, hogy nincs meg a "rávaló". Ebből én arra következettem, hogy a te koordináta-rendszeredben az általános értékmérő a pénz.

Elfogadom.

Na de melyik a gazdagabb cég, a Microsoft, vagy a Rolex?

Ha Steve Ballmer bemenne az Andrássy úton a Nagy Orákulumhoz, Adriano-hoz, kapna tőle órát, vagy csak csokit, mint én?

Ha kapna órát és hordaná is, akkor ki kit reklámozna?

A komplett analógiád úgy rossz, ahogy van. Azt kellene vizsgálni, hogy a Ballmer éra volt-e sikeres ezzel a bohócparádéval, kifejezetten ezekre a reklámokra vetített időszakban, vagy mondjuk a Nadella éra.

Amit te csinálsz itt, az a klasszikus almát a körtével esete.

trey @ gépház

Penzugyileg most sikeresebb, de Ballmer alatt jottek be olyan termekek, mint pl. az Azure, az Office 365, vagy eppen az Xbox. Ez a 3 termekvonal adta a tavalyi bevetel ~ketharmadat.

Lehet, hogy marketingszempontbol SB egy kreten volt, ehhez nem ertek, de ott lett megalapozva a mai MS.