Ja, jól elkapta, meme oldal meg jól leírja, hogy mi a két majommal a probléma:
How Do You Do, Fellow Kids?" is a reaction image commonly used to respond to users pretending to be part of a community that they are clearly unfamiliar with.
"Whassup? (also known as Wazzup) was a commercial campaign for Budweiser beer from 1999 to 2002. The first spot aired during Monday Night Football on December 20, 1999. The ad campaign ran in much of the world and became a pop culture catchphrase, comically slurring "what's up?"."
- akkorát ment ez akkoriban, hogy kb mindenki ezt csinálta, így nem is volt kínos, mai szemmel már más, de nyilván nem a mai szemhez készült a spot...
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Na, ez olyan amit nem tudok végignézni, mert szégyellem hogy nézem. (Már a kép elég, a hangot be se kapcsoltam, nem akarom zavarni a családot.) Ez egy jó példa.
Billt és Steve-et se néztem végig mert unalmas. De nem éreztem tőle szégyent.
Pontosan tudtam, mi vezérelt, csak sajnos ott jött ki a butaságod, hogy nem a gyártó reklámját, hanem valami néger fanboyok, wannabe bohócok parádéját sikert idegből idetenned. 🤣
Ha ismernéd a Rolexet, nem tetted volna. A Rolex nem reklámoz ilyen bugrisokkal, sokkal inkább szponzorál, ráadásul inkább nívósabb helyeken:
Tehát még egyszer. Reklámok a téma. Amit mutattál, az nem a cég reklámja, az egy user kontent.
A Rolex nem reklámoz ilyenekkel, neki márkanagykövetei vannak:
Sir Jackie Stewart - F1 világbajnok, legenda -> Rolex Daytona
Roger Federer - tenisz legenda -> Rolex Datejust Wimbledon
James Cameron - filmrendező, Mariana-árok merülő - > Rolex Deepsea
Dame Kiri Te Kanawa - szoprán énekes -> Rolex Datejust
Gustavo Dudamel - karmester
+ már nem élő legendák: Mercedes Gleitze, Sir Malcolm Campbell, Sir John Hunt, Sir Edmund Hillary (Rolex Explorer)
Ha nagyon okoskodni akartál volna, akkor nem a Rolexet hoztad volna példaként, hanem az Audemars Piguet-et, ami valóban csinál populáris fazonokkal kollaborációkat:
Reklámok a téma. Amit mutattál, az nem a cég reklámja, az egy user kontent.
Először is ezt te nem tudhatod. Manapság teljesen elterjedt a bújtatott reklám, tehát simán lehetett titkos megállapodás a cég és a két "user" között.
Másodszor még ha tényleg nem erről van szó, akkor is reklám, amit látunk, csak nem annak első hulláma. A reklám dolga elvileg a hiteles tájékoztatás lenne, ma azonban mindenki tudja róla, hogy valójában a befolyásolás eszköze.
Az első hullámban a cég egy szabad szemmel is jól látható összegért felkéri Sir Rolex Wimbledon Mariana-árok Soprano-t a termék "bemutatására".
Ennek hatására te megveszed a teljesen értelmetlenül magas áron kínált árut, például azért, mert a reklámnak sikerült rárezonálni egy gyerekkori hiányérzetedre. (Lásd bővebben József Attila: Kedves Jocó!)
Ezek után mintegy önigazolásul elkezded másoknak is elmagyarázni, hogy ez miért menő, és észre sem veszed, hogy ezzel magad is reklámhordozóvá váltál.
Innen pedig a folyamat önfenntartó, pont, mint a vallások.
Te tehát egy Rolex vallású szendvicsember vagy, amihez képest az, hogy Bill Gates sisakban rollerezik és Steve Ballmerrel mérleghintázik egyszerűen csak vicces.
Nem kevés szerencse, munka van abban, nem kevés utánajárás és nem kevés kapcsolati háló megmozgatás.
Kérdezd meg attól a HUP-tagtól, aki megkeresett IRL és beszélgettünk róla, hogy 5+ éve vár egy Submariner-re ... Van, aki 10 éve vár egy Daytona-ra (és sosem fog kapni), nekem egy Daytona 3,5 évembe került azután, hogy már kiépítettem az AD-vel egy "jó vevő" viszonyt (értsd: 10M forint értékben vásároltam náluk előtte).
Amúgy meg mindez nem egyéb, mint a fenti reklámstratégia meghosszabbítása. Csináljunk úgy, mintha nehéz lenne hozzájutni a Termékhez, hogy még inkább kiválasztottnak érezhesse magát az, akinek "jutott".
Ha belegondolsz, a módszer még csak nem is új. A szocializmusban is mennyire örültek emberek a Trabantnak, vagy a vonalas telefonnak, miután 5-15 évet vártak rá. Innen nézve a Rolex egy megvalósult vicc: Lenin Deluxe.
Az igazság az, hogy a 21. században, mikor robotok mászkálnak a Holdon meg a Marson, milliárdszám zsúfolnak tranzisztorokat egy processzorba és egyesek már azon rágják a körmüket, hogy mikor veszi át az AI a hatalmat a konyhában és mosogat el önhatalmúlag, valójában technikailag az égvilágon semmi akadálya nem lenne annak, hogy mechanikus órákat gyártsunk sorozatban. Az utolsó vietnámi rizsarató munkás is Rolexen ellenőrizhetné, hogy nem járt-e le a munkaideje.
Kizárólag azért nem tesszük, mert normálisan nem lenne rá kereslet. Ugyanis már régen van nála olcsóbb, egyszerűbben előállítható ami mellesleg sokkal többet is tud.
A kvarcóra.
És tudod ha van valami, ami belőlem szekunder szégyenérzetet váltott ki, az a blogodon az a leírás, amiben azt taglalod, hogy a Rolex boltban hogyan segítette le a kabátodat a libériás inas és hogy te ettől mennyire Valakinek érezted magad.
Nincs az a libériás inas, akitől el ne röhögném magam, hacsak nem színpadon látom. Van, aki színházba jár, és van, akinek színház a világ. Nem vagyunk egyformák.
De nem rólam, hanem rólad van szó. Te ennek közelébe sem kerülsz az életben. Több okból sem, csak nem akarlak megbántani, azért nem sorolom. :)
Nem vagyunk egyformák.
Ebben egyetértünk és szerintem abban is, hogy nem is vágyunk egymás világába :) Illetve, hát azt is kifejetettem itt sokszor, hogy szám. tech. témákban szívesen lógok itt veletek, de kb. ti - fehér zokni + szandálosok - lennétek az utolsók, akiktől életvezetési, stílus és hasonló tanácsot kérnék.
De azért az még őszintén érdekelne, hogy annak a csókának, aki 10 éve vár egy Datolyára és biztosan kijelenthető róla, hogy soha nem fog kapni, annak mit kellett ezért csinálni.
Ő is röhögött az inason? Hangosan fingot a páncélteremben? Raccsolva ejtette, hogy "Lolex", vagy mi?!
Nem szégyen egy-egy témának utánaolvasni, tele van a net komoly írásokkal és mémekkel is, hogy miért nehéz ügy. Ha komolyan gondolod, adok linkeket. Feleslegesen nem túráztatom magam.
De nem aggódok én semmin, meg épp az imént mondtad, hogy lehetnék akármilyen gazdag, nekem akkor se adnának, mert elröhögném magam az inason, vagy tudom is én, miért nem. És hát neked már csak elhiszem, ha azt mondod.
Szóval az esélytelenek nyugalmával, amolyan természeti jelenségként szemlélem én már csak ezt a dolgot, de azért izgatni izgat, hogy miért nem az a nem.
Tudod mit?! Engedélyezem neked, hogy sértegess, csak mondd el, hogy miért nem kaphatnék soha Rolex Daytonát vagy mit, még akkor se, ha ki akarnám fizetni.
Kivételesen teljesen félreérted a dolgot. Ez nem ütésváltás, mi nem bántjuk egymást. Én legalábbis biztosan nem. Csak leírom, amit gondolok.
Engem tényleg érdekel az, hogy hogyan működik ez a Rolex típusú marketing. Magamtól a büdös életben nem álltam volna neki ennek a témának, de hát itt a HUP.
De nem rólam, hanem rólad van szó. Te ennek közelébe sem kerülsz az életben. Több okból sem, csak nem akarlak megbántani, azért nem sorolom. :)
Hát elsösorban, ahogy írtam kellene a rávaló. Majd ha megvan, mondom tovább.
Na, hát mivel a segítőkészséged a nullával volt egyenlő, nekiálltam Rolexet venni.
Először is ahogy javasoltad, autentikus helyen olvasva megfejtettem az üzleti modell részleteit:
1; Neten rendelni nem lehet. Pont. El kell menni érte boltba.
2; Bolt nincs, vagy csak olyan helyen, ahova nem fogsz elmenni.
3; Ha elmentél, óra akkor sincs, mert nem gyártanak eleget. Ezt indokolni nem indokolták, gondolom kimaradt az ötéves tervből. Már megint.
Eddig egy az egyben a Trabant-stratégia...
Vegyünk hát használt Trabantot és derítsük ki, miért nem fog sikerülni, mert ugye nekem tuti nem lehet Trabantom, ha Trey azt mondta! De ha már Trabant, akkor legyen aranyból, mert... csak.
Hát kéremszépen neten rendelve egy "Rolex GMT-Master II Ref 126718 18k Yellow Gold" nevű órának látszó dolog 1 napon belül az enyém lehet FedEx-szel szállítva, mindösszesen 45.785 dollárért.
Gondoltam itt jön majd az, hogy küldjek be vérmintát, nyelvvizsga másolatot, származást igazoló kutyabőrt, az Aranybulla 30 napnál nem régebbi 3 eredeti példányát, de semmi.
Elég nekik a pénz. Fura...
Lehet, hogy a szocializmusnak mégis vége?
Aztán gondoltam, nagy a család, meg egyébként is, ha már balhé, legyen nagy, megnéztem egyet ebből a híres Daytona-ból is. Ez fehérarany és 66.880 dollárért ugyanúgy az enyém lehet már holnap.
Ezt esetleg áruld el annak az ismerősödnek is, aki 5 éve várja, hogy egyáltalán megkezdődjön a beavatási szertartása és felvegyék a Rendbe. Kamu az egész! Simán vehet Datolyát, ha megvan a rávaló és rábólintott az asszony. ;-)
Na, hát ebből látszik a teljes fogalmatlanságod. Egyébként, az általad felvetetteket már ezen az oldalon többször megválaszoltam, a tévhiteket eloszlattam. Nyugodtan keress utána.
Az óra a kegytárgy, a megszerzése előtt hitet kell tenni annak imádatáról (várólista).
A magas ár megfizetése a beavatási szertartás.
Használt kegytárgyat lehet ugyan venni, de mivel azon nincs rajta az áldás, ezért nem jogosít az üdvözülésre.
Nyilván van valahol egy főpap, és kell legyen egy Rolex klub is, ami a templom megfelelője. A hívek itt gyűlnek össze, meghallgatják az új reklámokat és együtt várják a Rolex Daytona eljövetelét.
A srác pedig, akinek soha nem fog eljönni, valójában nem csinált semmit, ezért is nem tudtál válaszolni a kérdésemre. Minden vallásnak szüksége van eretnekekre, itt ő lett az. Nyilván optimális áldozattípus volt.
Azt hiszem, a 21. század embere kurvára unatkozik.
Nem, igazából meguntam, hogy ilyen válaszokat gépeljek le ezredszerre, amiket meg lehet találni az oldalon. Téged ez nem érdekel, téged a köcsögösködés érdekel. Ha érdekelne, nem a faszságot fújnád. Pl. tisztában lennél azzal, hogy a használt órák fele hamis, vagy részben hamis és kb. csak az biztosítja, hogy nem vernek át, ha azt hivatalos csatornán keresztül veszed. Az se mindegy, hogy óragyűjtőként, a neved van a mellé adott digitális kártyán (és a neved szerepel a gyártó adatbázisában), vagy mondjuk egy arab, kínai fasz tudja milyen fószeré ... Ezek mind az értéket növelik a gyűjtők és a másodpiac számára.
Nyilván, az sem mindegy, hogy te magyarként egy Magyarországon vásárolt órát birtokolsz, vagy egy Hong Kong-ból becsempészettet (majd a NAV megkérdezni, hogy azt a néhány milliónyi vámot ki fizette be utána).
Stb.
Sötétség van a fejedben és erre büszke is vagy. Nincs ezzel baj, csak akkor értsd, hogy miért nincs kedvem veled erről beszélgetni.
Ja, csak itt nem kell a húgyos utcán sátorozni, a saját levedben főni, hogy majd bemehess egy Géniusz gyerekhez, hanem közvetlen WhatsApp kapcsolatod van a dedikált embereddel, aki azonnal rendelkezésedre áll és lesi minden kívánságod ... :D
Mondom, hogy ez a gazdagabb verziója a várakoztatásnak. Amúgy ha erre vágysz, az Aliexpresszen gombokért is kinyalják a segged, ez nem új dolog a kereskedelemben. Vagy te még soha, egy ügyfélnek sem írtál kedves, emberi hangvételű üzenetet?
Nem, ez egy tök más szint. Sose próbáltad, de megmagyarázod. Fáradj be az Andrássy úton az üzletbe és tapasztald meg. Venni sem kell hozzá semmit, vendégül látnak egy teára, süteménye, kapsz egy szép katalógust, búcsúzóul meg egy doboz svájci csokoládét.
Majd ha ilyen lesz az Aliexpressen, meg az Apple store-ban, jelezd.
Köszi, de abból meg már kinőttem, hogy édességgel, meg szép képekkel elcsábítsanak a bácsik. Nekem pedig még nem lankad, úgyhogy nem vágyom státuszszimbólumokra, órám pedig van, kettő is.
Az egyik amit 14 évesen vettem, egy falusi piacon, rááldozva nagyjából az egész nyári keresetemet, mert a technokrata lelkemet elrabolta a teljesen mechanikus Seiko 5. A korai 90-es évekről beszélünk, akkoriban a zenélő kvarc volt a divat, ha már nem emlékeznél rá.
A másik órám pedig egy gagyi 8 ezer forintos "okos" óra.
A Seiko 5 egy életérzés, de nem státusszimbólum. Bemész a boltba, és megveszed, ha tetszik. Más számára az én órám semmit nem jelent, ezzel nem lehet menőzni, ez nem arra való. Ez egy óra, baszod. Számomra is a filozófiája, az együtt töltött 30+ év az, ami miatt értékes, ez teszi különlegessé.
Az okosórát akkor használom, ha bicajozok, mert a Seiko 5 érzékeny műszer, a mechanikáját nem fogom kitenni rázkódásnak, borulásnak, csattanásnak. Arra jó az olcsó, mozgó alkatrész nélküli cucc.
Tudod, ha valaki egy eszközben, egy termékben meglát egy különleges jellemzőt, és amiatt megszereti, például a Delorean esetében azt az egyediséget, hogy rozsdamentes a burkolat, azt megértem. De csak azért begyűjteni valamit trófeaként, mert valami random híres embert megfizettek, hogy reklámozza, hááát... Bocs, de ez IMHO szánalmas.
Ha lenne valami olyan különleges tulajdonsága, amit más termék nem tud, ÉS ezt a funkcióját ki is használod*, akkor lehet mondani, hogy megérte az árát. De ha csak azért tartod menő cuccnak, mert a cukros bácsik adnak neked egy csokit befektetésképpen a boltban, hogy ezzel meggyőzzenek, mennyire megéri, és azért, mert ritka és ilyet hordott egy olyan ember akivel soha a büdös életben nem találkoztál, az szerintem csupán egy önigazolás, méghozzá a rettenetes fajtából.
* A Seiko 5 vásárlásának ez volt az egyik oka, hogy soha nem kell felhúzni. Volt már órám, de sima felhúzós, de utáltam, hogy mindig elfelejtettem felhúzni, és csomószor megállt. Akkoriban menő kvarc órát akartam venni, de amikor megláttam, hogy van "örökmozgó" óra, egyből megérintett a szellemisége. A többi pedig már történelem, konkrétan 32 év.
Pedig érdemes lenne bemenned (a nem érdekel copium után nyilván), hogy megtudd, hogy mi az a hely, ahol valószínűleg sosem szolgálnak majd ki, akkor se, ha egyébként meglesz a pénzed a termékükre. Hogy miért nem szolgálnak ki? Az is része a brandingnek. Elbeszélgetnek veled, hogy miért szeretnél egy ilyen órát. Valid válasz lehet: tradíciók, kötődés mondjuk az F1-hez, az időmérők iránti rajongás, vagy bármi, amiből kiderül, hogy nem egy bugris vagy
Mivel szemmel láthatóan te egy fikagyáros vagy a témában, udvariasan mosolyognak majd, kapsz egy csokit és kedvesen elköszönnek tőled. Így is lehet brandet építeni.
Természetesen, ilyenkor mehetsz a másodpiacra, vehetsz izzadó arab dealer-től Juszuf Muballah nevére szóló Rolex-et, amit Dubajban vettek és 4 kézen ment már át. De, hát az csak pont olyan, mintha valaki az ecseri piacon vett volna diplomát ...
Magadból indulsz ki. Sosem vágytam Rolexre, így számomra ez pont úgy nem copium, mintha arról beszélgetnénk, hogy gekkót tartani terráriumban milyen menő. Gekkóm sincs, és nem is vágyom rá. Lehet, hogy számodra ez hihetetlen, de nekem egy Rolex max anyagi értéket jelentene, el lehet adni, és venni az árán valami értelmes dolgot, ennyi.
Fel sem merül bennem a látogatás, mert minek? Nem vagyok hülye, hogy státusszimbólumokra költsek. Mégis, ki előtt akarnék menőzni? Ráadásul egy órával? Mondom, számomra ez ugyanaz a jelenség, mint amikor a gazdag kölyök a legújabb iPhone -al vagánykodik. Csak egy-két árkategóriával feljebb, ennyi. Az iPhone egy telefon, a Rolex meg egy óra. Vagy neked ad, te használsz valami olyan funkciót amit egy másik sima óra, mondjuk az én Seiko 5 -öm nem tud?
Egy sportautó még meg tud fogni a formájával, egy Lamborghini ha elmegy melletted akkor rá tud ragadni a szemed, mert elég egyedi és különleges, de egy Rolex vagy egy Seiko 5 csupán úgy néz ki, mint egy óra.
Ha nincs mögötte filozófia, akkor miért is a rajongás?
Mondjuk, erről még nem beszéltünk. Én leírtam, hogy engem mi fogott meg a Seiko 5 -ben 32 évvel ezelőtt. Téged mi fogott meg a Rolexben? Miért pont a Daytona? Ezt most nem piszkálásként kérdezem, tényleg kíváncsi vagyok az okára, hogy mit tudom én ennyire F1 fan vagy, vagy óragyűjtő vagy, és Rolexed még pont nem volt, vagy hasonló ok, mert azért gondolom, hogy nem az ingyen tea/fotel/csoki miatt döntöttél a vásárlás mellett.
Ne haragudj, de kb. most olyan érzésem van, amikor a lakatos 73 éves apósom azt kérdezi, hogy drót nélkül hogyan jön az internet. Hogyan álljak neki, amikor egy fél megyei könyvár tudás hiányzik a témában a fejéből, hogy megértse?
Egyrészt a kérdéseidre a válasz a HUP-on többször leírásra került. Másrészt meg bemehettél volna, kereshetted volna Adriano-t és megkérdezhetted volna tőle, hogy ismer-e engem név szerint.
Na, ezt majd az Aliexressen is eljátszhatjuk utána, te megmondod az embered, aki körbenyal én meg rákérdezek nála, hogy te ki vagy.
Valahol félreértettük egymást. Te írtad, hogy számodra az is érték, hogy körülugrálnak a "boltban", én erre jeleztem, hogy számomra ez nem érték, hiszen ugyanezt még az Alin is megteszik, oké, ott csokit nem adnak, de a have a nice day dear friend ott is megy.
Ez az Adriano valami híres ember, és most meg kéne döbbennem, hogy ismer téged, vagy ő egy szimpla kereskedő, aki ilyen összegeknél nyilván odafigyel a vevőre?
Rolex keresésre 197 találat van a HUP -on bocs, de ezeket nem nyálazom végig. Leírnád, hogy számodra mi adja a Rolex értékét? Van valami filozófia, valamilyen kötődés, ami túlmutat a "más híres embereknek is van, nekem is kell egy, mert megérdemlem" kategóriás önigazoláson?
Nincs gond a Rolexxel, ha van valami plusz amit neked nyújt. Van ilyen plusz, amit más óra nem tud? Vagy neked ez egy elit klubhoz tartozást jelent, időnként összejöttök, és megdicséritek egymás stílusérzékét, meg ilyenek? Mert ha ez a helyzet, és téged ez boldoggá tesz, akkor oké, ez egy teljesen érthető indok, ez egy valódi plusz funkció. Ez a helyzet?
Te írtad, hogy számodra az is érték, hogy körülugrálnak a "boltban", én erre jeleztem, hogy számomra ez nem érték
Nem körülugálnak, hanem ügyfélként bánnak velem.
hiszen ugyanezt még az Alin is megteszik
Jaja, tele van az Ali azzal, hogy milyen "ügyfélként" bántak velük.
Ez az Adriano valami híres ember, és most meg kéne döbbennem, hogy ismer téged, vagy ő egy szimpla kereskedő, aki ilyen összegeknél nyilván odafigyel a vevőre?
Azon kellene megdöbbenned, hogy egy nívós világmárka hazai végletében névről ismernek kb. minden ügyfelet.
Leírnád, hogy számodra mi adja a Rolex értékét?
A mechanikus órák nyújtják. Gyerekkorom óta csodálom őket. Már 6-7 évesen szétszedtem a dédi Pobeda-jat. Azóta, hogy megismertem más, komolyabb gyártókat is, a csodálat csak nőtt.
Nincs gond a Rolexxel, ha van valami plusz amit neked nyújt
Valóban nincs, egy egész jó közép brand. Itt akadt ez be, látszik, hogy az átlag ember ezt ismeri, a többihez lövése nincs. A Rolex nekem az motorsportokhoz (ahhoz sincs itt sok lövés) kapcsolódik: F1, Daytona (meglepetés mi?), Le Mans, ismert F1 legendák
Van ilyen plusz, amit más óra nem tud?
Másik mechanikus gyártó, ami 10 éves szervizintervallum mellett +- 2 sec pontosságot hoz garantáltan? Nem, még a Patek sem ...
Vagy neked ez egy elit klubhoz tartozást jelent, időnként összejöttök, és megdicséritek egymás stílusérzékét, meg ilyenek?
Senkivel nem járok össze, online zárt csoportokban tag vagyok.
Mert ha ez a helyzet, és téged ez boldoggá tesz, akkor oké
Köszi szépen, hogy leokéztad! /me ma szerencsésnek érzi magát!
De azért az még őszintén érdekelne, hogy annak a csókának, aki 10 éve vár egy Datolyára és biztosan kijelenthető róla, hogy soha nem fog kapni, annak mit kellett ezért csinálni.
Mert ha minden gyuttmentnek adnanak Rolexet, akinek van ra 12 millioja, akkor egy Rolex sem erne 12 milliot. Szakirodalomkent javaslom a South Parkbol azt az epizodot megnenzi, amiben Cartman orokol egy vidamparkot. :)
Aki azt gondolja, hogy az ember Rolex nèlkũl egy senki, az Rolex tulajdonoskènt is egy senki marad. Akàr mèg röhejes is lehetne ez nagydobra vert Rolex nagyzolàs, ha nem lenne szánalmas.
Hát, szerénytelenség nélkül mondom, hogy nem vagyok a neten egy névtelen bohóc, mert nekem a nevem ismert. Olyan helyeken is felismerik a nevem, ahol nem is gondoltam volna. Tehát, nem.
Miért, a nyitóban szereplő PDC esemény videója sem kereskedelmi forgalomban kapható mikroszoft termék reklámja. De attól még bűnrossz mindkettő (és van még több is annak, akit érdekel a mikroszoft-történelem eme sötét középkora).
Ááá, ez a fajta kreténkedés tipikus Ballmer-húzás. Mondanám is, hogy de gáz, de ez a mostani melegítős indiai nutellás fazon, meg a milliomos terrorista AI-s haverja, amit bzt tett be egy másik topikba, ennél sokkal gázabbak. A MS vissza is fogja sírni a Ballmer-korszakot, jóval sikeresebbek voltak akkor.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Ha belegondolsz, ez ugyanaz az időszak, amikor Jordan Belfort, a Wall Street farkasa tevékenykedett, nagyon hasonló stílusban és nagyon sikeresen.
Ebből pedig nekem az következik, hogy abban az időben az USA-ban egyszerűen ilyen volt a sikeres reklám stílusa. Ballmer nem kretén volt, hanem tehetséges marketinges.
Az, hogy ez neked 2024-ből nézve kreténségnek tűnik, csak azért van, mert változott a kretének stílusa. Nézz meg bármilyen reklámot a tévében, óriásplakátot az utcán.
Én egy csomó marketingest ismerek (számuk szerintem a több százat közelíti a LinkedIn szerint legalábbis), de nem láttam egyiket se ilyen kreténként viselkedni. Még a '90-es években sem.
Talán ismered azt a Teller Ede idézetet, hogy "A butaság általános, csak vannak kivételek."
Ha átlagembereknek akarsz valamit eladni, akkor az ő szintjükön kell tevékenykedned. Ezt tette Jordan Belfort is: úgy tett, mintha pont olyan hülye lenne, mint a többi.
Csak hát nem volt az.
(Szabadjon megjegyeznem, hogy szabadságra kellene menned, mert a meleg láthatólag nagyot rosszat tett a stílusodnak.)
Értem. Szóval itt a vásárló lekezelése, düddőként kezelése a marketingeszköz. És ha én ezt szóvá teszem, akkor jön a példálózás, whataboutism, hogy van ahol az eladó nyitja előttem az ajtót, úrnak szólít, teával kínál.
Igen, így van. A marketing lényege, hogy el kell találni a vásárló sajátfrekvenciáját, ha úgy tetszik "düddőjét". (Igazából csak sejtem ennek a szónak a jelentését, szóval lehet, hogy rosszul használom. :-D )
Az átlag amerikai fogyasztó düddője az adott időszakban a lehengerlő stílus volt.
Az átlag Rolex fogyasztó düddője a hajlongás, a pompa, a kivételezettség érzése.
És ha te ezt szóvá teszed, akkor almát hasonlítasz körtével.
Először is én egy szóval nem mondtam, hogy Ballmer stílusa nekem kevésbé mulatságos, mint az előtted hajlongó libériás inasé. Nem is a szórakoztató faktorról volt szó, hanem a hatékonyságról. Szóval köszönöm, hogy nekem ajándékoztad nevezett izzadt porszívóügynököt, de nem gyűjtöm.
Nekem ez az egész olyan, mint egy etológiai kísérlet.
Van három egerem, Ballmer, Belfort és Micskó, ott állok fölöttük, és nézem, amint tevékenykednek a Marketing nevű labirintusban.
És akkor most - szigorúan kísérleti jelleggel - egy kicsit összezavarom Micskó Mouse-t. ;-)
Korábban azt mondtad nekem, hogy én számos okból soha nem kaphatnék Rolexet, de a legfőbb indok az, hogy nincs meg a "rávaló". Ebből én arra következettem, hogy a te koordináta-rendszeredben az általános értékmérő a pénz.
Elfogadom.
Na de melyik a gazdagabb cég, a Microsoft, vagy a Rolex?
Ha Steve Ballmer bemenne az Andrássy úton a Nagy Orákulumhoz, Adriano-hoz, kapna tőle órát, vagy csak csokit, mint én?
Ha kapna órát és hordaná is, akkor ki kit reklámozna?
A komplett analógiád úgy rossz, ahogy van. Azt kellene vizsgálni, hogy a Ballmer éra volt-e sikeres ezzel a bohócparádéval, kifejezetten ezekre a reklámokra vetített időszakban, vagy mondjuk a Nadella éra.
Amit te csinálsz itt, az a klasszikus almát a körtével esete.
Tudod, a felsőoktatásban való részvétel ha másra nem is, arra mindenképpen jó, hogy ott éreztetik az emberrel, ha azt akarja, hogy komolyan vegyék, akkor logikus felvetésekre logikus ellenérvekkel illik válaszolni. (Valamint a padlóra nem köpünk.)
Penzugyileg most sikeresebb, de Ballmer alatt jottek be olyan termekek, mint pl. az Azure, az Office 365, vagy eppen az Xbox. Ez a 3 termekvonal adta a tavalyi bevetel ~ketharmadat.
Lehet, hogy marketingszempontbol SB egy kreten volt, ehhez nem ertek, de ott lett megalapozva a mai MS.
Nem ertelek, szerintem nem mazsolazgattam. Pont azt irtam, hogy SB lehet, hogy cringe, de az o vezetese alatt indult az a 3 termekcsoport, amibol ma a zseton nagy resze van.
Hozzászólások
Regen ez volt a toltelekreklám, ami csak úgy egy érzést kozvetít. Egy kis, induló cég apró irodája. 2001-ben mar 16 eves volt, sorry
Nekem ettől nincs szekunder szégyenérzetem.
Amikor mint két értelmi fogyatékos wazzup-ozva próbálja elsütni neked a nagyon laza startup életérzést, miközben akkor már egy óriáscég voltak?
Gates meg a kurvákat hajkurászta a rossznyelvek szerint, nem Ballmarrel playday-ezett 🤣
trey @ gépház
Kevésbé lenne kínos, ha mindezt nem 46 évesen csinálják...
🤷 Hát innen fakad az ember szekunder szégyene.
:howdoyoudofellowkidsmeme:
trey @ gépház
Ez pedig kifejezetten vicces, Steve Buscemi tök jól elkapta a figurát. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ja, jól elkapta, meme oldal meg jól leírja, hogy mi a két majommal a probléma:
trey @ gépház
Ez ugye egyáltalán nem cáfolja, amit írtam. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
"Whassup? (also known as Wazzup) was a commercial campaign for Budweiser beer from 1999 to 2002. The first spot aired during Monday Night Football on December 20, 1999. The ad campaign ran in much of the world and became a pop culture catchphrase, comically slurring "what's up?"."
- akkorát ment ez akkoriban, hogy kb mindenki ezt csinálta, így nem is volt kínos, mai szemmel már más, de nyilván nem a mai szemhez készült a spot...
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Bocs, de ez minden (akkori) szemüvegen keresztül is kínos 😄
trey @ gépház
Akkor kínlódj, szíved joga. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Nem baj, van 'nekünk' elég helyetted is :-)
( bocs, magas labda volt )
Ayo & Teo - Rolex (Official Video): https://www.youtube.com/watch?v=lwk5OUII9Vc
Na, ez olyan amit nem tudok végignézni, mert szégyellem hogy nézem. (Már a kép elég, a hangot be se kapcsoltam, nem akarom zavarni a családot.) Ez egy jó példa.
Billt és Steve-et se néztem végig mert unalmas. De nem éreztem tőle szégyent.
Se nem IT, se nem reklám. Hogy jön ide az intetnet egy random szemete?
trey @ gépház
az internet szemetet te raktad ki a nyito postba \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Egy tematika alá. Hogy jön - kérdezem még egyszer - a szar IT és reklám témához random majmok ugrálasa? Ne add az ütődöttet ...
trey @ gépház
A szekunder szégyenhez kapcsolódik. Az IT-hez nem. Reklámhoz igen, mert Rolex. Direkt Rolexest kerestem a kedvedért. Nyilván van doszt ilyen.
Itt egy IT-related ami szekunder szégyen is meg reklám is: https://www.youtube.com/watch?v=TX9qSaGXFyg
Pontosan tudtam, mi vezérelt, csak sajnos ott jött ki a butaságod, hogy nem a gyártó reklámját, hanem valami néger fanboyok, wannabe bohócok parádéját sikert idegből idetenned. 🤣
Ha ismernéd a Rolexet, nem tetted volna. A Rolex nem reklámoz ilyen bugrisokkal, sokkal inkább szponzorál, ráadásul inkább nívósabb helyeken:
https://www.rolex.com/en-us/rolex-and-sports
Nem a bugrisok világa.
Szóval, hol az analógia?
trey @ gépház
>nem a bugrisok világa
vs: https://hup.hu/treyblog/20240325/john_mayer_es_ed_sheeran_az_oraikrol
Na, ez a szekunder szégyenérzet.
Tehát még egyszer. Reklámok a téma. Amit mutattál, az nem a cég reklámja, az egy user kontent.
A Rolex nem reklámoz ilyenekkel, neki márkanagykövetei vannak:
Ha nagyon okoskodni akartál volna, akkor nem a Rolexet hoztad volna példaként, hanem az Audemars Piguet-et, ami valóban csinál populáris fazonokkal kollaborációkat:
https://www.audemarspiguet.com/com/en/about/music.html
Szóval értem a cinkelési szándékot, csak engedd meg, hogy kijavítsalak: a Rolexszel pont rossz lóra tettél
Az user content miatt lehet szekunder szégyened, csak még egyszer: nem értem, hogy jön a témához
trey @ gépház
Először is ezt te nem tudhatod. Manapság teljesen elterjedt a bújtatott reklám, tehát simán lehetett titkos megállapodás a cég és a két "user" között.
Másodszor még ha tényleg nem erről van szó, akkor is reklám, amit látunk, csak nem annak első hulláma. A reklám dolga elvileg a hiteles tájékoztatás lenne, ma azonban mindenki tudja róla, hogy valójában a befolyásolás eszköze.
Az első hullámban a cég egy szabad szemmel is jól látható összegért felkéri Sir Rolex Wimbledon Mariana-árok Soprano-t a termék "bemutatására".
Ennek hatására te megveszed a teljesen értelmetlenül magas áron kínált árut, például azért, mert a reklámnak sikerült rárezonálni egy gyerekkori hiányérzetedre. (Lásd bővebben József Attila: Kedves Jocó!)
Ezek után mintegy önigazolásul elkezded másoknak is elmagyarázni, hogy ez miért menő, és észre sem veszed, hogy ezzel magad is reklámhordozóvá váltál.
Innen pedig a folyamat önfenntartó, pont, mint a vallások.
Te tehát egy Rolex vallású szendvicsember vagy, amihez képest az, hogy Bill Gates sisakban rollerezik és Steve Ballmerrel mérleghintázik egyszerűen csak vicces.
Na, erre varrjál szekunder gombot! ;-)
Science for fun...
Hát, itt hibás a sztori:
Nem veszed meg, kb. ki se szolgálnak.
Kevesebb konteót kellene olvasni, papa ;)
trey @ gépház
Te mondd kisfiam, akkor honnan van neked az a Rolex, ha nem vetted? ;-)
Science for fun...
Nem kevés szerencse, munka van abban, nem kevés utánajárás és nem kevés kapcsolati háló megmozgatás.
Kérdezd meg attól a HUP-tagtól, aki megkeresett IRL és beszélgettünk róla, hogy 5+ éve vár egy Submariner-re ... Van, aki 10 éve vár egy Daytona-ra (és sosem fog kapni), nekem egy Daytona 3,5 évembe került azután, hogy már kiépítettem az AD-vel egy "jó vevő" viszonyt (értsd: 10M forint értékben vásároltam náluk előtte).
Gyüttmentekkel nem nagyon állnak szóba.
trey @ gépház
Na de akkor mégis csak megvetted nem?! :-D
Amúgy meg mindez nem egyéb, mint a fenti reklámstratégia meghosszabbítása. Csináljunk úgy, mintha nehéz lenne hozzájutni a Termékhez, hogy még inkább kiválasztottnak érezhesse magát az, akinek "jutott".
Ha belegondolsz, a módszer még csak nem is új. A szocializmusban is mennyire örültek emberek a Trabantnak, vagy a vonalas telefonnak, miután 5-15 évet vártak rá. Innen nézve a Rolex egy megvalósult vicc: Lenin Deluxe.
Az igazság az, hogy a 21. században, mikor robotok mászkálnak a Holdon meg a Marson, milliárdszám zsúfolnak tranzisztorokat egy processzorba és egyesek már azon rágják a körmüket, hogy mikor veszi át az AI a hatalmat a konyhában és mosogat el önhatalmúlag, valójában technikailag az égvilágon semmi akadálya nem lenne annak, hogy mechanikus órákat gyártsunk sorozatban. Az utolsó vietnámi rizsarató munkás is Rolexen ellenőrizhetné, hogy nem járt-e le a munkaideje.
Kizárólag azért nem tesszük, mert normálisan nem lenne rá kereslet. Ugyanis már régen van nála olcsóbb, egyszerűbben előállítható ami mellesleg sokkal többet is tud.
A kvarcóra.
És tudod ha van valami, ami belőlem szekunder szégyenérzetet váltott ki, az a blogodon az a leírás, amiben azt taglalod, hogy a Rolex boltban hogyan segítette le a kabátodat a libériás inas és hogy te ettől mennyire Valakinek érezted magad.
Nincs az a libériás inas, akitől el ne röhögném magam, hacsak nem színpadon látom. Van, aki színházba jár, és van, akinek színház a világ. Nem vagyunk egyformák.
Science for fun...
De nem rólam, hanem rólad van szó. Te ennek közelébe sem kerülsz az életben. Több okból sem, csak nem akarlak megbántani, azért nem sorolom. :)
Ebben egyetértünk és szerintem abban is, hogy nem is vágyunk egymás világába :) Illetve, hát azt is kifejetettem itt sokszor, hogy szám. tech. témákban szívesen lógok itt veletek, de kb. ti - fehér zokni + szandálosok - lennétek az utolsók, akiktől életvezetési, stílus és hasonló tanácsot kérnék.
Nem támadásból írom, de azért na ... :D
trey @ gépház
Jó.
Akkor nem lesz Rolexem. :-D
De azért az még őszintén érdekelne, hogy annak a csókának, aki 10 éve vár egy Datolyára és biztosan kijelenthető róla, hogy soha nem fog kapni, annak mit kellett ezért csinálni.
Ő is röhögött az inason? Hangosan fingot a páncélteremben? Raccsolva ejtette, hogy "Lolex", vagy mi?!
Science for fun...
Nem szégyen egy-egy témának utánaolvasni, tele van a net komoly írásokkal és mémekkel is, hogy miért nehéz ügy. Ha komolyan gondolod, adok linkeket. Feleslegesen nem túráztatom magam.
trey @ gépház
Szóval akkor valami bonyolult, csak hosszan leírható dolgot csinált?
Mittomén mondjuk raccsolva hasbeszélt az inashoz a páncélteremben?
Science for fun...
Összegyűlt már a rávaló? Asszony rábólintott? Acél 12M, arany 20-22M.
Ez legyen az első lépés. Ha ez megvan, akkor ráérsz aggódni a többin. Majd keress, aztán mondom tovább ... 🫢
trey @ gépház
De nem aggódok én semmin, meg épp az imént mondtad, hogy lehetnék akármilyen gazdag, nekem akkor se adnának, mert elröhögném magam az inason, vagy tudom is én, miért nem. És hát neked már csak elhiszem, ha azt mondod.
Szóval az esélytelenek nyugalmával, amolyan természeti jelenségként szemlélem én már csak ezt a dolgot, de azért izgatni izgat, hogy miért nem az a nem.
Tudod mit?! Engedélyezem neked, hogy sértegess, csak mondd el, hogy miért nem kaphatnék soha Rolex Daytonát vagy mit, még akkor se, ha ki akarnám fizetni.
Science for fun...
Hát elsösorban, ahogy írtam kellene a rávaló. Majd ha megvan, mondom tovább.
trey @ gépház
Bocsi, de nekem a ti ütésváltásaitoktól van primer szégyenérzetem.
:(
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Ugyan miért? Mert buki látens Rolex-fan? 🤣 Szívesen adok neki tanácsot, ha komolyan gondolja.
Eleve, mi a retkes fasznak kellett iderángatni a témát? Ja, pontosan tudom ... wait...
trey @ gépház
De hát pont ezt magyarázom, hogy én komolyan gondolom! Nem azért, mert venni akarok, hanem mert szeretném érteni a módszert.
Vagy ez már önmagában kizáró ok?
Science for fun...
Kivételesen teljesen félreérted a dolgot. Ez nem ütésváltás, mi nem bántjuk egymást. Én legalábbis biztosan nem. Csak leírom, amit gondolok.
Engem tényleg érdekel az, hogy hogyan működik ez a Rolex típusú marketing. Magamtól a büdös életben nem álltam volna neki ennek a témának, de hát itt a HUP.
(Komolyan, nem viccelek!)
Science for fun...
Na, hát mivel a segítőkészséged a nullával volt egyenlő, nekiálltam Rolexet venni.
Először is ahogy javasoltad, autentikus helyen olvasva megfejtettem az üzleti modell részleteit:
1; Neten rendelni nem lehet. Pont. El kell menni érte boltba.
2; Bolt nincs, vagy csak olyan helyen, ahova nem fogsz elmenni.
3; Ha elmentél, óra akkor sincs, mert nem gyártanak eleget. Ezt indokolni nem indokolták, gondolom kimaradt az ötéves tervből. Már megint.
Eddig egy az egyben a Trabant-stratégia...
Vegyünk hát használt Trabantot és derítsük ki, miért nem fog sikerülni, mert ugye nekem tuti nem lehet Trabantom, ha Trey azt mondta! De ha már Trabant, akkor legyen aranyból, mert... csak.
Hát kéremszépen neten rendelve egy "Rolex GMT-Master II Ref 126718 18k Yellow Gold" nevű órának látszó dolog 1 napon belül az enyém lehet FedEx-szel szállítva, mindösszesen 45.785 dollárért.
Gondoltam itt jön majd az, hogy küldjek be vérmintát, nyelvvizsga másolatot, származást igazoló kutyabőrt, az Aranybulla 30 napnál nem régebbi 3 eredeti példányát, de semmi.
Elég nekik a pénz. Fura...
Lehet, hogy a szocializmusnak mégis vége?
Aztán gondoltam, nagy a család, meg egyébként is, ha már balhé, legyen nagy, megnéztem egyet ebből a híres Daytona-ból is. Ez fehérarany és 66.880 dollárért ugyanúgy az enyém lehet már holnap.
Ezt esetleg áruld el annak az ismerősödnek is, aki 5 éve várja, hogy egyáltalán megkezdődjön a beavatási szertartása és felvegyék a Rendbe. Kamu az egész! Simán vehet Datolyát, ha megvan a rávaló és rábólintott az asszony. ;-)
Science for fun...
Na, hát ebből látszik a teljes fogalmatlanságod. Egyébként, az általad felvetetteket már ezen az oldalon többször megválaszoltam, a tévhiteket eloszlattam. Nyugodtan keress utána.
trey @ gépház
Inkább elengedem.
A lényeg így is megvan: ez egy vallás.
Az óra a kegytárgy, a megszerzése előtt hitet kell tenni annak imádatáról (várólista).
A magas ár megfizetése a beavatási szertartás.
Használt kegytárgyat lehet ugyan venni, de mivel azon nincs rajta az áldás, ezért nem jogosít az üdvözülésre.
Nyilván van valahol egy főpap, és kell legyen egy Rolex klub is, ami a templom megfelelője. A hívek itt gyűlnek össze, meghallgatják az új reklámokat és együtt várják a Rolex Daytona eljövetelét.
A srác pedig, akinek soha nem fog eljönni, valójában nem csinált semmit, ezért is nem tudtál válaszolni a kérdésemre. Minden vallásnak szüksége van eretnekekre, itt ő lett az. Nyilván optimális áldozattípus volt.
Azt hiszem, a 21. század embere kurvára unatkozik.
Science for fun...
Nem, igazából meguntam, hogy ilyen válaszokat gépeljek le ezredszerre, amiket meg lehet találni az oldalon. Téged ez nem érdekel, téged a köcsögösködés érdekel. Ha érdekelne, nem a faszságot fújnád. Pl. tisztában lennél azzal, hogy a használt órák fele hamis, vagy részben hamis és kb. csak az biztosítja, hogy nem vernek át, ha azt hivatalos csatornán keresztül veszed. Az se mindegy, hogy óragyűjtőként, a neved van a mellé adott digitális kártyán (és a neved szerepel a gyártó adatbázisában), vagy mondjuk egy arab, kínai fasz tudja milyen fószeré ... Ezek mind az értéket növelik a gyűjtők és a másodpiac számára.
Nyilván, az sem mindegy, hogy te magyarként egy Magyarországon vásárolt órát birtokolsz, vagy egy Hong Kong-ból becsempészettet (majd a NAV megkérdezni, hogy azt a néhány milliónyi vámot ki fizette be utána).
Stb.
Sötétség van a fejedben és erre büszke is vagy. Nincs ezzel baj, csak akkor értsd, hogy miért nincs kedvem veled erről beszélgetni.
trey @ gépház
Ne bonyolítsd. A Rolex vásárló csupán a gazdagabb változata az Apple store előtt sátorozni képes fazonoknak.
Ja, csak itt nem kell a húgyos utcán sátorozni, a saját levedben főni, hogy majd bemehess egy Géniusz gyerekhez, hanem közvetlen WhatsApp kapcsolatod van a dedikált embereddel, aki azonnal rendelkezésedre áll és lesi minden kívánságod ... :D
trey @ gépház
Mondom, hogy ez a gazdagabb verziója a várakoztatásnak. Amúgy ha erre vágysz, az Aliexpresszen gombokért is kinyalják a segged, ez nem új dolog a kereskedelemben. Vagy te még soha, egy ügyfélnek sem írtál kedves, emberi hangvételű üzenetet?
Nem, ez egy tök más szint. Sose próbáltad, de megmagyarázod. Fáradj be az Andrássy úton az üzletbe és tapasztald meg. Venni sem kell hozzá semmit, vendégül látnak egy teára, süteménye, kapsz egy szép katalógust, búcsúzóul meg egy doboz svájci csokoládét.
Majd ha ilyen lesz az Aliexpressen, meg az Apple store-ban, jelezd.
trey @ gépház
Köszi, de abból meg már kinőttem, hogy édességgel, meg szép képekkel elcsábítsanak a bácsik. Nekem pedig még nem lankad, úgyhogy nem vágyom státuszszimbólumokra, órám pedig van, kettő is.
Az egyik amit 14 évesen vettem, egy falusi piacon, rááldozva nagyjából az egész nyári keresetemet, mert a technokrata lelkemet elrabolta a teljesen mechanikus Seiko 5. A korai 90-es évekről beszélünk, akkoriban a zenélő kvarc volt a divat, ha már nem emlékeznél rá.
A másik órám pedig egy gagyi 8 ezer forintos "okos" óra.
A Seiko 5 egy életérzés, de nem státusszimbólum. Bemész a boltba, és megveszed, ha tetszik. Más számára az én órám semmit nem jelent, ezzel nem lehet menőzni, ez nem arra való. Ez egy óra, baszod. Számomra is a filozófiája, az együtt töltött 30+ év az, ami miatt értékes, ez teszi különlegessé.
Az okosórát akkor használom, ha bicajozok, mert a Seiko 5 érzékeny műszer, a mechanikáját nem fogom kitenni rázkódásnak, borulásnak, csattanásnak. Arra jó az olcsó, mozgó alkatrész nélküli cucc.
Tudod, ha valaki egy eszközben, egy termékben meglát egy különleges jellemzőt, és amiatt megszereti, például a Delorean esetében azt az egyediséget, hogy rozsdamentes a burkolat, azt megértem. De csak azért begyűjteni valamit trófeaként, mert valami random híres embert megfizettek, hogy reklámozza, hááát... Bocs, de ez IMHO szánalmas.
Ha lenne valami olyan különleges tulajdonsága, amit más termék nem tud, ÉS ezt a funkcióját ki is használod*, akkor lehet mondani, hogy megérte az árát. De ha csak azért tartod menő cuccnak, mert a cukros bácsik adnak neked egy csokit befektetésképpen a boltban, hogy ezzel meggyőzzenek, mennyire megéri, és azért, mert ritka és ilyet hordott egy olyan ember akivel soha a büdös életben nem találkoztál, az szerintem csupán egy önigazolás, méghozzá a rettenetes fajtából.
* A Seiko 5 vásárlásának ez volt az egyik oka, hogy soha nem kell felhúzni. Volt már órám, de sima felhúzós, de utáltam, hogy mindig elfelejtettem felhúzni, és csomószor megállt. Akkoriban menő kvarc órát akartam venni, de amikor megláttam, hogy van "örökmozgó" óra, egyből megérintett a szellemisége. A többi pedig már történelem, konkrétan 32 év.
tl;dr:
Pedig érdemes lenne bemenned (a nem érdekel copium után nyilván), hogy megtudd, hogy mi az a hely, ahol valószínűleg sosem szolgálnak majd ki, akkor se, ha egyébként meglesz a pénzed a termékükre. Hogy miért nem szolgálnak ki? Az is része a brandingnek. Elbeszélgetnek veled, hogy miért szeretnél egy ilyen órát. Valid válasz lehet: tradíciók, kötődés mondjuk az F1-hez, az időmérők iránti rajongás, vagy bármi, amiből kiderül, hogy nem egy bugris vagy
Mivel szemmel láthatóan te egy fikagyáros vagy a témában, udvariasan mosolyognak majd, kapsz egy csokit és kedvesen elköszönnek tőled. Így is lehet brandet építeni.
Természetesen, ilyenkor mehetsz a másodpiacra, vehetsz izzadó arab dealer-től Juszuf Muballah nevére szóló Rolex-et, amit Dubajban vettek és 4 kézen ment már át. De, hát az csak pont olyan, mintha valaki az ecseri piacon vett volna diplomát ...
trey @ gépház
Magadból indulsz ki. Sosem vágytam Rolexre, így számomra ez pont úgy nem copium, mintha arról beszélgetnénk, hogy gekkót tartani terráriumban milyen menő. Gekkóm sincs, és nem is vágyom rá. Lehet, hogy számodra ez hihetetlen, de nekem egy Rolex max anyagi értéket jelentene, el lehet adni, és venni az árán valami értelmes dolgot, ennyi.
Fel sem merül bennem a látogatás, mert minek? Nem vagyok hülye, hogy státusszimbólumokra költsek. Mégis, ki előtt akarnék menőzni? Ráadásul egy órával? Mondom, számomra ez ugyanaz a jelenség, mint amikor a gazdag kölyök a legújabb iPhone -al vagánykodik. Csak egy-két árkategóriával feljebb, ennyi. Az iPhone egy telefon, a Rolex meg egy óra. Vagy neked ad, te használsz valami olyan funkciót amit egy másik sima óra, mondjuk az én Seiko 5 -öm nem tud?
Egy sportautó még meg tud fogni a formájával, egy Lamborghini ha elmegy melletted akkor rá tud ragadni a szemed, mert elég egyedi és különleges, de egy Rolex vagy egy Seiko 5 csupán úgy néz ki, mint egy óra.
Ha nincs mögötte filozófia, akkor miért is a rajongás?
Mondjuk, erről még nem beszéltünk. Én leírtam, hogy engem mi fogott meg a Seiko 5 -ben 32 évvel ezelőtt. Téged mi fogott meg a Rolexben? Miért pont a Daytona? Ezt most nem piszkálásként kérdezem, tényleg kíváncsi vagyok az okára, hogy mit tudom én ennyire F1 fan vagy, vagy óragyűjtő vagy, és Rolexed még pont nem volt, vagy hasonló ok, mert azért gondolom, hogy nem az ingyen tea/fotel/csoki miatt döntöttél a vásárlás mellett.
Ne haragudj, de kb. most olyan érzésem van, amikor a lakatos 73 éves apósom azt kérdezi, hogy drót nélkül hogyan jön az internet. Hogyan álljak neki, amikor egy fél megyei könyvár tudás hiányzik a témában a fejéből, hogy megértse?
Egyrészt a kérdéseidre a válasz a HUP-on többször leírásra került. Másrészt meg bemehettél volna, kereshetted volna Adriano-t és megkérdezhetted volna tőle, hogy ismer-e engem név szerint.
Na, ezt majd az Aliexressen is eljátszhatjuk utána, te megmondod az embered, aki körbenyal én meg rákérdezek nála, hogy te ki vagy.
trey @ gépház
Valahol félreértettük egymást. Te írtad, hogy számodra az is érték, hogy körülugrálnak a "boltban", én erre jeleztem, hogy számomra ez nem érték, hiszen ugyanezt még az Alin is megteszik, oké, ott csokit nem adnak, de a have a nice day dear friend ott is megy.
Ez az Adriano valami híres ember, és most meg kéne döbbennem, hogy ismer téged, vagy ő egy szimpla kereskedő, aki ilyen összegeknél nyilván odafigyel a vevőre?
Rolex keresésre 197 találat van a HUP -on bocs, de ezeket nem nyálazom végig. Leírnád, hogy számodra mi adja a Rolex értékét? Van valami filozófia, valamilyen kötődés, ami túlmutat a "más híres embereknek is van, nekem is kell egy, mert megérdemlem" kategóriás önigazoláson?
Nincs gond a Rolexxel, ha van valami plusz amit neked nyújt. Van ilyen plusz, amit más óra nem tud? Vagy neked ez egy elit klubhoz tartozást jelent, időnként összejöttök, és megdicséritek egymás stílusérzékét, meg ilyenek? Mert ha ez a helyzet, és téged ez boldoggá tesz, akkor oké, ez egy teljesen érthető indok, ez egy valódi plusz funkció. Ez a helyzet?
Nem körülugálnak, hanem ügyfélként bánnak velem.
Jaja, tele van az Ali azzal, hogy milyen "ügyfélként" bántak velük.
Azon kellene megdöbbenned, hogy egy nívós világmárka hazai végletében névről ismernek kb. minden ügyfelet.
A mechanikus órák nyújtják. Gyerekkorom óta csodálom őket. Már 6-7 évesen szétszedtem a dédi Pobeda-jat. Azóta, hogy megismertem más, komolyabb gyártókat is, a csodálat csak nőtt.
Valóban nincs, egy egész jó közép brand. Itt akadt ez be, látszik, hogy az átlag ember ezt ismeri, a többihez lövése nincs. A Rolex nekem az motorsportokhoz (ahhoz sincs itt sok lövés) kapcsolódik: F1, Daytona (meglepetés mi?), Le Mans, ismert F1 legendák
Másik mechanikus gyártó, ami 10 éves szervizintervallum mellett +- 2 sec pontosságot hoz garantáltan? Nem, még a Patek sem ...
Senkivel nem járok össze, online zárt csoportokban tag vagyok.
Köszi szépen, hogy leokéztad! /me ma szerencsésnek érzi magát!
trey @ gépház
A finommechanika iránti csodálatot meg tudom érteni, mert ebben osztozunk.
Ha a következő Sysadminday -re kitolod az arcodat, jövök neked egy sörrel. :-)
seiko?? seiko kapitany oraja? pedig a gesak is mar csak tranzisztorokat gyartanak! :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Mert ha minden gyuttmentnek adnanak Rolexet, akinek van ra 12 millioja, akkor egy Rolex sem erne 12 milliot. Szakirodalomkent javaslom a South Parkbol azt az epizodot megnenzi, amiben Cartman orokol egy vidamparkot. :)
vasarol
Én ezt pontosan tudom, csak a "hivatalos indoklás" érdekelt volna.
Science for fun...
Aki azt gondolja, hogy az ember Rolex nèlkũl egy senki, az Rolex tulajdonoskènt is egy senki marad. Akàr mèg röhejes is lehetne ez nagydobra vert Rolex nagyzolàs, ha nem lenne szánalmas.
Hát persze. Ha te például felvennél egyet, ugyanúgy egy névtelen megmondóbohóc senki maradnál, mint aki most vagy. A Rolex csodát nem tesz ...
trey @ gépház
A nickje alapján szerintem Nagy Józsefnek hívhatják.
Science for fun...
Tapasztalatból írod, gondolom.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Hát, szerénytelenség nélkül mondom, hogy nem vagyok a neten egy névtelen bohóc, mert nekem a nevem ismert. Olyan helyeken is felismerik a nevem, ahol nem is gondoltam volna. Tehát, nem.
Gyenge vagy trollkodásból, mint a harmat.
trey @ gépház
De, reklam.
Látom nem csak én vettem észre, mennyire fogalmatlan troll ez a gyerek. Kitartás trey!
treyitis a betegség, megvan rá a gyógyszerem 😄
trey @ gépház
Hát, mivel Te vagy admin, még jó! 😄 De azért annyira nem gáz még ez az asch gyerek, hogy bannolni kelljen. Legalábbis még nem, szvsz.
Mondjuk hála az égnek ebben a helyben pont az a jó, hogy nem az userek sirámai döntik el ki legyen bannolva.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
Ha vérciki szekunder szégyenérzet akkor ez a videó van a szó definiciója mellett, mint szemléltető példa:
https://youtu.be/sPv8PPl7ANU
emögött a többi vérciki mikroszoft videó is mind elbújhat
Ez paródia videó vagy tényleg kereskedelmi reklámnak szánták?
Még nincs aláírásom.
Miért, a nyitóban szereplő PDC esemény videója sem kereskedelmi forgalomban kapható mikroszoft termék reklámja. De attól még bűnrossz mindkettő (és van még több is annak, akit érdekel a mikroszoft-történelem eme sötét középkora).
Akkor paródia vagy igazi reklám?
Még nincs aláírásom.
Persze h. paródia. Része volt a mikroszoftos szekunder szégyen életérzésnek.
Egy korabeli vicc (magyar):
Tanárnéni kérdezi az iskolában, kinek hol dolgozik az apukája.
- Az én apukám tűzoltó.
- Az én apukám főorvos a kórházban.
- Az én apukám egy autószerelő üzemben dolgozik.
Tanárnéni:
- Na és Pistike, a te apukád hol dolgozik?
Pistike némi hezitálás után:
- Háát.. az én apukám... a belvárosi buzibárban lép fel minden este.
Nagy feszült csend, senki nem mer megszólalni. Óra után odamegy tanárnéni Pistikéhez négyszemközt:
- Pistike, ugye ez az előbbi nem volt igaz, és csak kitaláltad?
- Igen tanárnéni... csak szégyelltem az osztály előtt megmondani, hogy az apám programozó a mikroszoftnál.
Kösz. Ez akkor talán lazán kapcsolódik a témához (nem a vicchez).
https://www.youtube.com/watch?v=qpMvS1Q1sos
Még nincs aláírásom.
https://youtu.be/N9qYF9DZPdw?si=OlwuCaFk12ziwHnv
Ez a bolondjankovics nem volt soha mikroszoftos. Én a saját belsős videóikra gondoltam, van belőlük még sik hasonlóan borzasztó.
Szerintem Gatyesz Vilmos mostani tevékenysége sokkal visszataszítóbb.
Ááá, ez a fajta kreténkedés tipikus Ballmer-húzás. Mondanám is, hogy de gáz, de ez a mostani melegítős indiai nutellás fazon, meg a milliomos terrorista AI-s haverja, amit bzt tett be egy másik topikba, ennél sokkal gázabbak. A MS vissza is fogja sírni a Ballmer-korszakot, jóval sikeresebbek voltak akkor.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Én azt hiszem, hogy ez nem egészen így van.
Ha belegondolsz, ez ugyanaz az időszak, amikor Jordan Belfort, a Wall Street farkasa tevékenykedett, nagyon hasonló stílusban és nagyon sikeresen.
Ebből pedig nekem az következik, hogy abban az időben az USA-ban egyszerűen ilyen volt a sikeres reklám stílusa. Ballmer nem kretén volt, hanem tehetséges marketinges.
Az, hogy ez neked 2024-ből nézve kreténségnek tűnik, csak azért van, mert változott a kretének stílusa. Nézz meg bármilyen reklámot a tévében, óriásplakátot az utcán.
Az nem kretén?
Science for fun...
A kérdés az, hogy te tevékenykedtél-e így valaha. Akárcsak kicsiben is.
trey @ gépház
Soha nem foglalkoztam marketinggel, ha ez a kérdés.
Science for fun...
Én egy csomó marketingest ismerek (számuk szerintem a több százat közelíti a LinkedIn szerint legalábbis), de nem láttam egyiket se ilyen kreténként viselkedni. Még a '90-es években sem.
trey @ gépház
Ennek számos oka lehet.
Nem abban az országban/kultúrkörben dolgoztak, mint Ballmer, nem olyan típusú terméket akartak eladni nem olyan típusú piacnak, stb.
Az USA-ban az adott időben a Windows és a részvény is tömegtermék volt.
Science for fun...
Ennek számos oka közül az egyik, hogy vannak a kretén állatok, meg az emberek.
trey @ gépház
Talán ismered azt a Teller Ede idézetet, hogy "A butaság általános, csak vannak kivételek."
Ha átlagembereknek akarsz valamit eladni, akkor az ő szintjükön kell tevékenykedned. Ezt tette Jordan Belfort is: úgy tett, mintha pont olyan hülye lenne, mint a többi.
Csak hát nem volt az.
(Szabadjon megjegyeznem, hogy szabadságra kellene menned, mert a meleg láthatólag nagyot rosszat tett a stílusodnak.)
Science for fun...
Értem. Szóval itt a vásárló lekezelése, düddőként kezelése a marketingeszköz. És ha én ezt szóvá teszem, akkor jön a példálózás, whataboutism, hogy van ahol az eladó nyitja előttem az ajtót, úrnak szólít, teával kínál.
🤔
trey @ gépház
Igen, így van. A marketing lényege, hogy el kell találni a vásárló sajátfrekvenciáját, ha úgy tetszik "düddőjét". (Igazából csak sejtem ennek a szónak a jelentését, szóval lehet, hogy rosszul használom. :-D )
Az átlag amerikai fogyasztó düddője az adott időszakban a lehengerlő stílus volt.
Az átlag Rolex fogyasztó düddője a hajlongás, a pompa, a kivételezettség érzése.
És ha te ezt szóvá teszed, akkor almát hasonlítasz körtével.
Science for fun...
Tehát, az átlag Rolex fogyasztó, akit ki is szolgálnak (ehhe, ehhe) a társadalom igényesebb része. Stimmel.
Én meghagyom neked az izzadt, kövér Ballmer stílusú porszívóügynököket. Hozzád ezek szerint az áll közelebb :D
trey @ gépház
Először is én egy szóval nem mondtam, hogy Ballmer stílusa nekem kevésbé mulatságos, mint az előtted hajlongó libériás inasé. Nem is a szórakoztató faktorról volt szó, hanem a hatékonyságról. Szóval köszönöm, hogy nekem ajándékoztad nevezett izzadt porszívóügynököt, de nem gyűjtöm.
Nekem ez az egész olyan, mint egy etológiai kísérlet.
Van három egerem, Ballmer, Belfort és Micskó, ott állok fölöttük, és nézem, amint tevékenykednek a Marketing nevű labirintusban.
És akkor most - szigorúan kísérleti jelleggel - egy kicsit összezavarom Micskó Mouse-t. ;-)
Korábban azt mondtad nekem, hogy én számos okból soha nem kaphatnék Rolexet, de a legfőbb indok az, hogy nincs meg a "rávaló". Ebből én arra következettem, hogy a te koordináta-rendszeredben az általános értékmérő a pénz.
Elfogadom.
Na de melyik a gazdagabb cég, a Microsoft, vagy a Rolex?
Ha Steve Ballmer bemenne az Andrássy úton a Nagy Orákulumhoz, Adriano-hoz, kapna tőle órát, vagy csak csokit, mint én?
Ha kapna órát és hordaná is, akkor ki kit reklámozna?
Science for fun...
A komplett analógiád úgy rossz, ahogy van. Azt kellene vizsgálni, hogy a Ballmer éra volt-e sikeres ezzel a bohócparádéval, kifejezetten ezekre a reklámokra vetített időszakban, vagy mondjuk a Nadella éra.
Amit te csinálsz itt, az a klasszikus almát a körtével esete.
trey @ gépház
Éra ide, Ballmer oda, a helyzet minden bizonnyal az, hogy a Microsoft simán megvehetné a Rolexet.
Már nem az órát, a céget.
Science for fun...
Szép szalmabáb! Egyedül csináltad? 😄
trey @ gépház
Tudod, a felsőoktatásban való részvétel ha másra nem is, arra mindenképpen jó, hogy ott éreztetik az emberrel, ha azt akarja, hogy komolyan vegyék, akkor logikus felvetésekre logikus ellenérvekkel illik válaszolni. (Valamint a padlóra nem köpünk.)
Science for fun...
Penzugyileg most sikeresebb, de Ballmer alatt jottek be olyan termekek, mint pl. az Azure, az Office 365, vagy eppen az Xbox. Ez a 3 termekvonal adta a tavalyi bevetel ~ketharmadat.
Lehet, hogy marketingszempontbol SB egy kreten volt, ehhez nem ertek, de ott lett megalapozva a mai MS.
Ettől a reklámtól? LOL Egyben kellene a kérdést kezelni, nem mazsolázgatni.
trey @ gépház
Nem ertelek, szerintem nem mazsolazgattam. Pont azt irtam, hogy SB lehet, hogy cringe, de az o vezetese alatt indult az a 3 termekcsoport, amibol ma a zseton nagy resze van.