A home office előnye: egészségesebb mint a bejárás

Az otthonról végzett munka jelentős egészségügyi előnyökkel járhat - állítja egy The Guardian által bemutatott tanulmány. Az otthoni munkavégzésnek köszönhetően az emberek egészségesebben étkeznek, kevésbé stresszesek és alacsonyabb a vérnyomásuk egy széleskörű tudományos publikációkat figyelembe vevő kutatás szerint.

További részletek:

https://www.theguardian.com/business/2024/feb/17/working-from-home-can-…

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 20:57

Már az önmagában előny, hogy az itthoni alapanyagokból úgy étkezem és akkor, ahogy én szeretnék / ahogy megtehetem pl: ételintolerancia / ételallergia / krónikus betegség stb. miatt. Egyik nap 11:30-kor ebédelek, másik nap 12:00-kor.
Arról nem is beszélve, hogy szétszedhetem az ebédet 2 időpontra is: pl: 11:30-ra és 14:30-ra. Így nincs kajakóma.

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 21:07

A lelki egészségre kártékony a szocializáció hiánya.

Igen, van olyan, hogy ez egyfajta megoldás vagy a megoldás része lehet. Némely embert nagyon zavarni, sőt, fárasztani tud a szocializáció nevű játék.

Engem például roppantul zavar a kézfogás. Bemutatkozáskor még rendben, de az, hogy egyes kollégák ellenállhatatlanul kezet akarnak minden reggel fogni....

A kormány meg ehhez asszisztált, engedve a kutyatenyésztő-lobbi nyomásának. A kutyatenyésztők meg csak gazdagodtak és gazdagodtak, százmilliókat kaszálva a COVID-on.

A szomszédok meg viseljék el a neveletlen, egész nap ugató, korcs vakarcs lakáskutyák ugatását a társasházakban, amiknek joguk sincs megtiltani a kutyatartást, még ha a lakógyűlések megszavazzák, akkor sem.

Mi sem szimbolizálta jobban ezt az egészet, mint amikor kijárási tilalom alatt én csak a munkahelyemre mehettem be (különengedéllyel), a környékről meg minden nyomorult hozhatta a kutyáját az ablakom alá ugattatni.

Remélem, hogy azoknak, akik emellett lobbiztak, létezik egy elkülönített hely a pokolban, ahol a pokol kutyáinak ugatását kell az örökkévalóságig hallgatniuk, egy másodperc nyugalom nélkül.

Hat, attol azert nem tartok, hogy tenyesztotol* jottek volna ezek a kutyak, leginkabb azert, mert

  • sok fajtanal eleve varolista van
  • tenyeszto nem adja "csak ugy" oda a kutyat, hanem pl. elmegy kornyezettanulmanyra a vasarlohoz
  • 400k-1m egy torzskonyves kutya

* Ertelemszeruen valodi tenyesztokrol beszelek, nem arrol, aki "elfelejti" ivartalanitani a kutyait, es utana hagyja, hogy minden tuzeleskor szuljon egy almot

En nem tudom, ki lobbizott erte, szerintem az emberek csak felmentek Facebook Marketplace-re, es elhoztak az elso "ingyen elviheto" kiskutyat, hazavittek a kis nemetjuhasz-agar-kuvasz kevereket a panelba, es ott addig nyomoritjak a kiskutya eletet, amig a kovetkezo balek be nem jelentkezik erte, vagy a kutya ki nem ugrik az ablakon.

Engem is felcseszett a dolog, de nem az extraprofit, hanem a kutyak miatt. En nem a tenyesztok veret szivnam, tobbsegeben normalis, allatszereto emberek, ilyen balfaszoknak sosem adtak volna oda amugy sem a kutyaikat. (Megint csak, tenyeszto vs szaporito, nem ugyanaz.)

erről van valami statisztika?

Igen, van: https://univet.hu/en/felveteli/felveteli-2024/mal_2022_01_3-12/

Lényeg: A kutyatartók számát a teljes lakosságra levetítve sikerült a COVID-időszakban 20%-kal megnövelni (30%-ről 50%-ra).

vagy ez valami olyan mint mikor több millio gepet dobnak a kukaba?

Az ilyen: https://www.reuters.com/technology/microsoft-ending-support-windows-10-…

Csak néha nem árt levenned a szemellenződ. Kíváncsi vagyok, ha már ott lesz a szeméttelepeken a 240 millió PC, akkor mi lesz a kifogásod vagy a mindenjóahogyvankodásod apropója.

Ha megnézed a statisztikát, a kutyáknak 28,4%-a vásárolt kutya csak, a többihez más módon jutottak hozzá a gazdák, ki is emeli az általad linkelt statisztika is ezt, hogy ez az arány amúgy alacsony.

A szabadon adott válaszokat kategorizáltuk. Amelyik válaszoló több kutyát tart,
minden kutyájára külön választ adhatott. A pénzért (törzskönyvvel vagy törzskönyv
nélkül) vásárolt kutyák aránya (28,4%) kevés a más módokon „megszerzettek-
hez” (71,6%) képest.

 

Szóval ez az egész nem arról szólt, hogy lobbiztak a kutyakereskedők érte, hogy extraprofitjuk legyen. Az egész arról szólt, hogy rengeteg az egyedül élő, magányos ember Magyarországon, és kutyatartással próbálják ezt egyensúlyozni:

Bár releváns magyar kutatás nem, vagy alig áll rendelkezésre, nemzetközi tanulmányokból
az olvasható ki, hogy a karanténidőszak elmagányosodását sokan társállatok
magukhoz vételével igyekeztek ellensúlyozni.

Ha az abonyiak (Pest megye) átmentek Szolnokra bevásárolni (Jász-Nagykun-Szolnok megye), akkor a határnál megbüntették őket a rendőrök.
Ez akkor történt, amikor az első covid tavaszán nem lehetett elhagyni Bp és Pest megyét, ha ott laktál.

Munkatárs szomszédját 300k-ra(?) büntették, mert engedély nélkül elhagyta az otthonát a hivatalos karanténjának utolsó napján.

Szóval voltak bajok. Neked szerencséd volt :)
 

Pontosan, mivel a tenyésztő nem egyenlő a szaporítóval.

 

Az egyik barátom vett 70k-ért egy labradort szaporítótól, mondván olcsó és majd jó lesz a gyerekek mellé. Eltel 1 év és kiderül, hogy a szerencsétlen kutya annyira diszpláziás, hogy műteni kell, jelenleg csak a jobb hátulját, de később majd a balt is. (Aki nem tudná ez egy tipikus túltenyésztés miatt kialakult genetikailag öröklődő betegség, tehát már a szüleinek is volt). Több százezerbe fog kerülni oldalanként és nem teheti már meg azt, hogy "akkor altassuk el", mert a gyerekek már megszerették.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
Jákub egy .
neut @

Azt nem értem, hogy miért analóg a bejárás a szocializációval? Én többször megyek be az irodába, mint kötelező lenne (0 kötelező, havi 2-4 alakalom a valóság) és semmivel sem vagyok szocializáltabb bent, mint otthon.

Pont azokkal az emberekkel, pont ugyanarról, pont ugyanannyit beszélek magamtól, mint HO-ban. Az összes többi (small tallkok, pletyik, konyha stb) csak a stresszfaktorom, ami jobban jelentkezik az irodában...

"A lelki egészségre kártékony a szocializáció hiánya"

Ezt tapasztaltad, vagy csak valami idióta háeres cikkben olvastad? Mert ott szoktak ilen álpszichológiai bullshiteket pufogtatni.

Az én lelki egészségemre a bejárás hat kártékonyan. Ha nem jön a pandémia miatti HO, már rég felmondtam volna, mert a hócipőm tele volt, hogy a bejárós napokon nem haladtam a melóval, és egyheti munkát a pénteki HO-ban kellett összelapátolnom, ami gyakran belecsúszott a hétvégébe.

Komoly érv a HO mellett. Nem lehet, hogy valamit szarul csinálsz?

Ne vedd támadásnak! Én, nagyon is introvertált vagyok. Nagyon jól elvagyok mindenféle szocializálódás nélkül is.

De amit írsz, hogy a bejárós napokon nem tudsz dolgozni, csak ha otthon vagy. Nekem ez nagyon sántít!

Ne sántíts. A napjaink jelentős része megbeszélésekkel, értekezletekkel telik. Amíg bejárós volt, addig ezek személyesek voltak, ide-oda rohangászva az irodaépületek között. A pénteki nap volt nyugis, amikor érdemben lehetett haladni olyasmikkel, amikhez nem kellett gittegyleten rohadni. Ez nem csak nálam volt így, hanem sok más kollégámnál is. Voltak, akik előbb felmondtak, és vannak azok, akik halogatták, hátha jön valami változás.

Most annyiban más, hogy sehova nem kell rohangálni, és ez annak ellenére is jobb időkihasználást jelent, hogy péntekekre is becsúszik egy-egy gittegylet. Továbbá a HO miatt jobban tervezzük a melót, és így egy kicsit jobban kordában tarthatóak a mindenről is meetinget tartani akaró agyatlan népek is. Nincs már olyan, hogy valamelyik projektvezető elindul a saját kis agymenésével, és mindent felborít mert ha nem fér bele az időbe, akkor simán el lehet őt zavarni azzal, hogy nézze meg jirában a heti tervet, és nézze meg a prioritási listát, hogy hová van betervezve a projektje.

De ezt természetesen az irodában is lehetne csinálni ;)

Igazából egészen úgy hangzik, hogy az addigi cső fos munkaszervezést és felügyeletet megcsináltátok kicsit jobban, mert a managereknek a bent ücsörgés és a rabszolgák szemrevételezése elég volt, hogy jól érezze magát, szóval effektív most jobban manageli a munkát, mint korábban :)

Szövegértés? Minek csináljam az irodában, ha a HO megspórol nekem 2,5 óra ingázást? Azt az időt részben munkára, részben a magánéletre, sportolásra fordíthatom úgy, hogy a stressz-szintem is elfogadható szinten marad.

Egyébként amit a munkaszervezésről írtál, az igaz. Voltak már elképzelések a normálisabb, szervezettebb működésre, amelyeket a pandémia végül kikényszerített.

Szövegértés?

Az valóban segít, bár szerintem most nem nekem hiányzik :) Szó nem volt a hozzászólásomban ingázással töltött időről (meg a tiedben sem korábban), annyit akartam mondani, hogy az alapvetésed, ami kb "nem lehetett haladni a melóval bent, mert fiszem faszom meeting, meg baszogatás, most meg igen, mert jobban van szervezve, szóval a HO jobb" sántít, mert valójában alapvetően a normális munkaszervezéstől jobb, azt pedig az irodában is meg lehetett volna csinálni.

Tessék ezt a mondatomat önmagában értelmezni és nem többet belelátni.

Szocializáció != barátok

 

A szocializáció az a folyamat, amely során az egyének elsajátítják a társadalom normáit, értékeit, szokásait, és a társadalomban való részvételhez szükséges ismereteket és készségeket. Ez a folyamat élethosszig tart, és különböző életszakaszokban különböző formában jelenik meg.

### A szocializáció főbb jellemzői:

1. **Társadalmi Normák és Értékek Átvétele:**
   - Az egyének megtanulják, hogy mi tekinthető helyesnek és helytelennek a társadalomban, és kialakul bennük a társadalmi viselkedés mintája.

2. **Szereptanulás:**
   - Az egyének megtanulják a különböző társadalmi szerepeket (pl. családtag, barát, munkavállaló), és hogyan kell ezeket a szerepeket betölteni.

3. **Kulturális Ismeretek Átvétele:**
   - Az egyének megismerik a saját kultúrájuk hagyományait, szokásait, nyelvét és hitét.

4. **Identitás Formálása:**
   - Az egyének saját identitásuk kialakításában is részt vesznek, beleértve a nemi, etnikai, vallási és más társadalmi identitások kialakítását.

### A szocializáció színterei:

1. **Család:**
   - A szocializáció elsődleges színtere, ahol az alapvető normák, értékek és viselkedésminták elsajátítása történik.

2. **Iskola:**
   - Az intézményesített oktatás során az egyének további társadalmi normákat, tudást és készségeket sajátítanak el.

3. **Kortárscsoportok:**
   - A barátok és más kortársak közössége, ahol a szocializáció során nagy hangsúlyt kap a csoportnyomás és az azonos korúak által közvetített normák.

4. **Média:**
   - A szocializáció egyik modern színtere, ahol a televízió, internet, újságok és más médiaforrások befolyásolják az egyének nézeteit és viselkedését.

5. **Munkahely:**
   - A felnőttkori szocializáció egyik fontos színtere, ahol az egyének elsajátítják a munkakörökhöz és szakmai környezethez kapcsolódó normákat és viselkedési szabályokat.

### A szocializáció típusai:

1. **Elsődleges szocializáció:**
   - A gyermekkorban zajlik, főként a család által, és alapvető normák és értékek elsajátítását jelenti.

2. **Másodlagos szocializáció:**
   - Későbbi életszakaszokban történik, és az egyén különböző társadalmi intézményekben és közösségekben szerzett tapasztalatain alapul.

3. **Anticipatív szocializáció:**
   - Az a folyamat, amikor az egyén előre felkészül egy jövőbeni szerepre vagy státuszra (pl. egy diák, aki felkészül a munkavállalói szerepre).

4. **Re-szocializáció:**
   - Az a folyamat, amikor az egyén új normákat, értékeket és viselkedési mintákat sajátít el, általában egy jelentős életváltozás során (pl. börtönből szabadulás, új munkahelyre lépés).

A szocializáció tehát alapvető szerepet játszik abban, hogy az egyének hogyan illeszkednek be a társadalomba, és hogyan alakítják ki saját társadalmi identitásukat és szerepeiket.

Maugli és HO. Annyira még te sem lehetsz hülye, hogy komolyan gondold, hogy valaki papucsban caplat be az irodába. Hacsak nem magadra gondolsz, mert számodra a HO és az Iroda egy sétálásnyi különbséget jelent. A többségnek ez tömegközlekedést vagy autóba ülést, és bennem fel sem merül, hogy ne ingben menjek be amikor irodás nap van. Az, hogy benned felmerül, az téged jellemez. Vagy a környezetedet.

jo bazdmeg de marineni is azt hiszi hogy Felsotolgyesmakkos a vilag, mert meg nem ment a kocsman tul. Igy marineni vilagaban a nyugat hanyatlik, a HO-ban mauglik ulnek, nem letezik hogyu a vasrepulo tenyleg repul, az hogy AI az nem is letezik, a BigData-ra vett mar kenocsot a falu fuvesemberetol, a felhobol csak az eso gyun es kesz, stb stb :D

lehet hogy akkor a Szintézis Informtika belső policyje a gond? nálunk van valamiféle dress code. bár ez nincs leírva, sem rákényszerítve senkire. valahogy mindig mindenki normálisan öltözik. az ügyfeleinknél sem találkoztam még ilyennel.

egyáltalán nem kötekedésből írtam. mostantól jelölöm mikor kötekedek és mikor nem. gondoltam, hogy nem ügyféloldal, mindössze megjegyeztem hogy még ott sem láttam ilyesmit. 

vezető vagy, told be a hétfői nagy meetingre, hogy ne lehessen zsiráfos pizsiben kakaós bögrével rózsaszín mamuszban megjelenni.

Nem tartoznak hozzám babzsákosok, és nem szokásom másoknak tanácsot adni arról, hogy hogyan kellene az embereiket vezetni.

Ilyen jellegű vezetőikre sem járok, ugyanis műszaki területen alkalmaznak.

Ha kikérik a véleményem ilyen kérdésben, akkor természetesen szívesen elmondom.

trey @ gépház

Linkek?

ez azt jelenti hogy nem tulajdonítanak neki annyi jelentősséget. mint tapasztalhatod te is a céged folyosóján. válts céget, menj át az MVM Informatikához vagy a 4ig-hez. ott csupa jobb oldali Orbán fanatikus dolgozik. szolgálhatod a hazádat. nem kell ilyen ratyi piaci alapon működő cégnél dolgozni. sokkal jobb az állami munkahely, de hát ezt tudod is, ezért szereted az államosítást. <3 :)

Általánosítasz. Az munkatársaim nem így járnak. Dolgoztak itt ilyen HO betyárok és betyárnők, akik ritkán megjelentek a központban Crocs papucsban stb. Egy részük már nem dolgozik itt (nem elég woke a cég biztos), a másik része meg nagyon ritkán kerül elő HO-ból.

trey @ gépház

3-al ezelőtti főnököm mesélte mikor 2006-ban voltak kint redmondban a mikroszoft kampuszon valami partnereknek szóló privát bemutatón: azt mondta tele volt az iroda papucsos szakadt indiánokkal, akiket normális helyen a pincében rejtegetnének, nemhogy külsős cégek szeme elé engednének. Azt is mondta egyik-másik olyan lenőtt visszakunkorodó lábkörmös igénytelen volt, akik még a nógrád-borsod-szabolcsi cigányputri háromszögben is gázul néztek volna ki. Nemhogy a szoftverfejlesztés nyugati fellegvárában.

Hogy nem érted a fogalmat, amit írtál. A digitális együttműködés HO-ban egy normarendszer, amit mindenkinek meg kell tanulnia -tehát szocializálódnia kell hozzá. Ahogy hozzá kell szokni majd ahhoz is, hogy a munkatársaid egy részének nem emberi intelligenciája van. Mondanám, hogy ez a jövő, de nem lenne igaz. Ez a jelen.

Ez a multiknál már 25 éve is így volt. Sőt, fejlettebb multiknál a line manager feladata volt szúrópróbaszerűen ráírni az available chat állapotban levő IRODAI dolgozókra, és arra másodperceken belül válaszolni kellett. 

Tudok  olyan service deskről, ahol bónuszmegvonás járt, ha telefont az X-edik csörgés után nem vették  fel a rabszolgák.  

Sőt, fejlettebb multiknál a line manager feladata volt szúrópróbaszerűen ráírni az available chat állapotban levő IRODAI dolgozókra, és arra másodperceken belül válaszolni kellett. 

Az be is baszna, ha masodperceken belul kene valaszolni. Ott senki nem dolgozott, csak azt varta, hogy mikor ir ra az ellenor?

Én most azt hallottam, hogy Teams készenlétben kell lenni és ellenőrzésre a kamerát majd be kell kapcsolni :D

Nem, nem a kitakart háttérrel :D Lesz majd sivalkodás biztos ... csak nem tom' miért, amikor folyamat otthon dolgoznak, nem? Nem?!?! :D

trey @ gépház

Gyenge megoldás, normálisabb cégek egész nap veszik a dolgozókat már vagy 15 éve. 

Szerintem a legkirályabb az lenne, ha valami okoskarkötőt is kellene hordaniuk, job control méri, mennyire gyorsan nyomkodja a billentyűzetet és rángatja az egeret, és ha nem elég hatékony  kedves dolgozó, egyre nagyobb erejű áramütésekkel jelzi ezt a rabszolga felé. Ugyanez történik, ha elhagyja a munkavégzésre kijelölt zónát, vagy ha 5 percnél tovább ül a vécén. Vannak még ötleteim rengeteg, de azok már fizetősek.

Meg vannak olyan szar helyek, mint az enyém, ahol egy feladat-felelős-határidő csv-vel dolgoznak együtt digitálisan emberek, különböző kontinenseken, különböző időzónában.  

Vannak felnőtt emberek, akik dolgoznak, meg van egy csomó gyerek, akiknek ehhez kell a szupervízió. HO-ba z előbbi csoport küldhető, ha elég introvertálak hozzá (mérnökök inkább azok, de ez sem feltétlen igaz), a többiek meg irodában is felügyelet alá szorulnak. 

Bocs báttya, de nekem és a csoportomnak nincs szükségem ilyenre, ticketing rendszerrel bőven elvagyok, de hallom a HR-estől, hogy mikkel küzdenek ... számos cégnél. Helye van bizony ott elmondásuk alapján az ellenőrzésnek, főleg, amilyen mutatószámokat produkálnak ezeken a területeken. Biztos nem létezik a probléma, csak úgy haluzzák, de ha nem létezik, akkor biztos csak azért generálják világszerte, mert az ingatlanok ... :D

trey @ gépház

A valóság az, hogy ez megszervezhető, ha ért hozzá a cég: 

https://www.google.com/search?q=work+from+anywhere+companies

A szarnak és a májnak el kell válnia egymástól, ez az élet rendje. Ha nem értetek hozzá, hogyan kell HO-t működtetni:

  • Tanuljátok meg.
  • Vegyetek fel valakit, aki ért a megszervezéséhez.
  • Vonjátok globálisan vissza, mint Lázár a MÁV csoportnál. 

Persze lehet tovább csinálni, ami nem működik, és sírni, mint a fürdőskurva, engem nem zavar. 

Itt valamit hasonlítasz össze valami mással, az ilyen körkörös állítások nem működnek. Te azt állítod, hogy a HO-ban könnyebb lógni. Én pedig azt, hogy ameddig a főnök úgy gondolja, hogy a munka el van végezve, addig tök mindegy mit csinál munkaidőben. 
Ha te nem tudsz valakinek "munkát adni" mert épp a boltban van, akkor akkor sem tudsz neki munkát adni ha a munkahelyén van. Ez nem lokáció függő. 

Ezért is van az, hogy sok helyen bevezetik a hívásra/ticketre/levélre ... _érdemben_

Nem tudom, te hol dolgozol, de ilyen két dolog miatt nem működik, egy maga a munka nem végezhető el ennyi idő alatt, vagy az "érdemben" kifejezésnek nincs értelme.
Ahol egy dologra _x percen_ belül érdemi választ tudsz adni az azt feltételezi, hogy az adott problémára _dedikált_ erőforrás van. Ha valaki ilyen munkát végez, akkor az a probléma egyszerű, sok esetben nem kell hozzá ember, azaz automatizálva van (akár a teljes folyamat, akár a probléma felderítés megkezdése). 
De ebben ha valaki ilyen szomorú helyzetben van, hogy automatizmust helyettesít, akkor a munkája _nincs_ elvégezve, ha nem válaszol időben. 

A való világ pedig csak egyszerűen tagadja amit mondasz, az én megfigyeléseim szerint legalább. 

Az aktívan kerüli a feladatot nem hiába kifejezés, és nem kell hozzá HO. 
 

Mindig csodálattal tölt el, hogy felteszel egy hamis dilemmát, vagy állítást, majd arra építed az egész kommented :D

a te nem tudsz valakinek "munkát adni" mert épp a boltban van, akkor akkor sem tudsz neki munkát adni ha a munkahelyén van.

ROTFL, ez mi a bánat? :D

trey @ gépház

Aha, ha hirdetnek idén szűk látókörű  világbajnokságot, nevezz rajta :)

Ugyanis erről beszélünk, nem az erőltetett szkenárióidról:

Te azt állítod, hogy a HO-ban könnyebb lógni. Én pedig azt, hogy ameddig a főnök úgy gondolja, hogy a munka el van végezve, addig tök mindegy mit csinál munkaidőben. 

Az semmi, de Trey álítólag masszásra jár meló alatt magántávollét címszóval, szóval...
https://hup.hu/comment/3087497#comment-3087497

Normális ember nem jár el boltba HO munkaidő alatt, én legalábbis nem szoktam. A mosást zokszó nélkül berakom, mert az 5 perc, de ha közben felhívnak, felveszem, a szennyes megvár. Ha vis maior van, és menni kell gyerekért, vagy valami, akkor azt nem stikában csinálom, hanem lebeszélem a főnökkel, és nyilván bepótolom. Ezek közel sem olyan gyakori dolgok, hogy problémát okozzon engedélyt kérni erre, legalábbis én eddig mindig megkaptam az engedélyt.

HO alatt munkaidőben csak akkor nem voltam otthon, ha nyomós okom volt rá. Egy kényelmi dolog, egy masszázs miatt én nem bonyolítom mások életét. HO alatt mindig elérhető vagyok és munkaképes, akárcsak az összes többi HO -ban lévő kollégám. Elhiszem, hogy ez hihetetlen azok számára akik bejárnak, hogy munkaidőben a monitorozó monitorok egyikén filmet nézzenek a főnökükkel együtt, számomra ez inkább kínos lenne, mint élvezetes. Szerencsére nem vagyunk egyformák.

Pontosan tudjuk mindketten, hogy ezek nem 3 perces mosógép bepakolások. Hanem parkból belógatott Teams kliensek mobilról, mintha dolgozna, de kamerát sose kapcsol, meg hát ha megszólítják válaszolni sem válaszol.

Ne nézzük már egymást hülyének pls.

trey @ gépház

"Pontosan tudjuk mindketten, hogy ezek nem 3 perces mosógép bepakolások."

Nekem azok, bár én 5 percet írtam, mert az közelebb áll hozzá. Ha neked ennél hosszabb idő bepakolni egy mosást (opcionálisan szétszedve világosra, sötétre, színesre) akkor még gyakorolj, vagy kérj meg egy nőt, ha úgy érzed, te kevés vagy ehhez.

A mosás végeztével átdobni a szárítógépbe a cuccost, az tényleg nincs még 3 perc se, még akkor sem, ha útközben kiszedi az ember a halomból azt, ami nem szereti a szárítást, pl. a gyerekeknek azok a pólói, amin vasalt minta van.

Hmm. Ezt amúgy úgy szoktam, hogy laptop félrerak, kimegyek a szobából, benyomom a kávéfőzőt, átrakom a ruhát, mire végzek, cirka addigra melegedik be a kávéfőző. Megnyomom a gombot, lejön a kávé, tejet teszek bele, megiszom, ennyi. Vagyis a szárítós truváj az konkrétan egy kávéfőzésnél is kevesebb. Azta, hogy mik vannak! :-)

Ha valaki nem érti egy módszer lényegét, elkezd szabályozni, egyre értelmetlenebb szabályokat alkotva. Nálunk ezt úgy oldják meg, hogy aki több órára eltűnik HO-ban, azt először figyelmeztetik, ha a probléma visszatér, visszaveszik a HO-t és ezt a legelején írásban rögzítik. 

Ha egy szervezet mint munkáltató, mint munkavállalói oldalról nem elég érett ahhoz, hogy megértse: a munka az, amit csinálsz, nem pedig az, hogy valahol vagy, Oregon kedvéért: nem képes szocializálódni egy ilyen munkahelyhez, ott egyszerűen el kell venni a HO-t és kész. 

Egy nagy multinál eleve sokkal megszokottabb, hogy a vezető fejlesztő Svájcban ül, a devopsosoknak csúfolt  AWS adminok Indiában, a fejlesztők itthon, cseheknél meg Belgiumban, és amerikai nagyfőnöknek reportál mindenki, ilyen közegben eleve felejtős a "megbeszéljük az irodában" kedves, hatékony, emberi,  csak éppen megvalósíthatatlan  megközelítés, itt jóval könnyebb implementálni a HO/hibrid munkavégzést, mert meg van a kulturális alap: hogyan kell remote együttműködni úgy, hogy tartsuk a határidőket.

Volt nálunk is ilyen, természetesen ha volt munka rendesen, akkor legfeljebb WC-re meg ebédelni hagytam el az irodát, vagyis hetekig ugyanazt a három-négy embert láttam, nagy néha egy-két másikat, aki valamiért betévedt. Valóban, ezért érdemes bejárni. (ja, nem egészen)

Szerkesztve: 2024. 07. 21., v – 21:39

Yet remote workers are also more likely to eat snacks, drink more, smoke more and put on weight, the study found. 

Akkor?

Többi részét nem látom, mert paywall mögött van 

Yet remote workers are also more likely to eat snacks, drink more, smoke more and put on weight, the study found. And employers who believe that people working from home are lazy should think again – they are less likely to take time off sick, tend to work longer hours and to work evenings and weekends.

Hát, egyik sem az egészséget támogatja, az biztos :D

trey @ gépház

Egyetlen egészség-pro dolgot találtam a cikkben:

Effects on health were clearer. The transition to home working during Covid was linked “with an increase in intake of vegetables, fruit, dairy, snacks, and self-made meals; younger workers and females benefited the most in terms of healthier eating,” the paper said.

Hát, ez meg nem a HO-nak volt köszönhető, hanem annak, hogy az emberek a Covid alatt beszartak, hogy megdöglenek, ezért egy ideig vitaminokat, meg zöldséget zabáltak. Csak, hogy a Covid véget ért és visszatért a pizzazabálás.

Ez a tanulmány kb. megerősíti: a HO kevésbé egészséges ... Sorry ...

trey @ gépház

Egyébként tényleg az a szánalmas ha valakinek csak a munkahelyén sikerül szocializálódnia.

2 féle főnöktípust emelnék ki ennek kapcsán:
- Családos: Ő általában nem fog ilyeneket erőltetni. Tudja, hogy a másiknak is lehet / van családja és inkább tölti az idejét a családjával, barátaival, mint a kollégáival.
- Családtól menekülő: Ő csak papíron családos. Szó szerint menekül otthonról a férj/feleség/gyerekek elől. Imád 12-14 órákat dolgozni. Ezt persze el is várja a kollégáitól.

Én nagyon nem vagyok híve az erőszakos csapatépítésnek. Annak magától kell jönnie. Ráadásul csak kis méretben működik jól tapasztalataim szerint.

Én inkább azt veszem le - és lehet, hogy a HO-huszároknak ez nem jön le magukról -, hogy a Covid óta kurva sok antiszociális, szociopata ember lett. Ennek szerintem köze van a HO-s leépüléshez. Egyébként, az IT-sok közt amúgy is sok aspergeres, autista egyéneknél ez még csak rátesz egy lapáttal. Az a baj ....

trey @ gépház

"Szeretem", amikor egyesek olyan fogalmakkal dobálóznak, amiknek a konkrét jelentését se ismerik. Antiszociális != szociopata. Főleg a vezetők nagy részére illik az antiszociális és/vagy szocipata és/vagy pszichopata jelző.
Link: https://www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/11642/antiszocialis-szemelyiseg…
Szóval a jövőben inkább az aszociális kifejezést használd. Kevésbé leszel közröhej tárgya.
Aspergert és autizmust összemosni a HO pártisággal....

A Covidnak semmi köze ehhez. Csak felszínre hozta, hogy bátran felvállalja az ember, ha nem extrovertált, partiállat. Nem akar napi 14+ órát embertömeg között lenni, nem akar folyton jópofizni, trécselni, pletykálni.
Továbbá nem akar pszichomókust játszani a kollégák között. Pszichomókus: nem szakképzett pszichológus, mégis mindig mindenki hozzá fordul az egyéni problémáival, mert meghallgatja őket (nehezen tudja elhajtani őket).

Szerkesztve: 2024. 07. 22., h – 11:54

otthon lenni és munka közben dolgokat csinálni amik nem befolyásolják a munkát az iJen: RÓSZ

irodában ülni egy helyben 8 órát a zILYEN: LYÓ, EGÉSSÉGES!

Az itt kommentelők többsége HO-ban van. ;)

Elolvastad a szöveget? Milyen Mt.? Dobálózol nekem itt a tudományosnak ható faszságokkal :)

Kötetlen munkarend esetén a rendes és rendkívüli munkaidőről nem kell nyilvántartást vezetni, de a munkáltató azt megteheti ilyen jellegű kötelezettség hiányában is.

[...]

Rugalmas munkarend esetén a munkáltató csak részben engedi át a munkavállalónak a munka- és pihenőidő beosztásának jogát. Ennek során a munkáltató meghatározza a törzsidőt, azaz, hogy a dolgozónak naponta mely időszakokban kell a munkavégzés helyén tartózkodni (péládul 10–14 óra között), valamint kijelöli a peremidő kezdetét és végét (például 8–19 óra), mely alatt a munkavállaló szabad döntése szerint dolgozhatja le a munkaideje másik részét.

Ha nem tartja nyilván, hogy mennyit volt magánon, honnan a fogja tudni, hogy mennyit dolgozott le egy hónapban?

trey @ gépház

Milyen munkaidőben? Törzsidőben. Törzsidőn, peremidőben kívül ki a fasz döntene róla, ha nem a munkavállaló? :D

Törzsidő: amikor a munkavállaló megmondja, hogy kötelező a munkahelyeden lenni mondjuk reggel 8 és 12 közt, mert ekkor vannak a meeting-ek stb.

Amikor a törzsidő lejárt, elmész saját belátásod szerint vagy

  • hivatalos távollétre (beleszámít a munkaidőbe)
  • magántávollétre (nem számít bele a munkaidőbe)

A peremidő az, amin belül le kell dolgoznod a magánt. Heti 40 óra, havi 160 minimum.

Ha nem tartja nyilván, hogy mennyi volt a magán, hogy a faszba lesz számonkérve?

trey @ gépház

Nálunk ez a gombnyomogatós - kimentem magántávollétre - dolog elég hamar átváltott becsületkasszáva. Magyarul a törzsidőn felül rugalmas volt mindig is, és a némi ellenörzéssel, az emberekre volt bizva a rugalmasság. HO-ban is ugyanúgy van, becsületkassza, nyilván a meetingeken megjelensz, hogy kapcsolunk-e kamerát az lényegtelen, helyzettől függ. (Azért mindig megfésülködök értekezlet előtt).

@trey: Ugye ha vkinek 42 óra jön ki egy héten munkával töltött időre -szigorú elszámolás mellett - akkor alap - minden további kérdés nélkül -a túlóra kifizetése? 

Ugye ha vkinek 42 óra jön ki egy héten munkával töltött időre -szigorú elszámolás mellett - akkor alap - minden további kérdés nélkül -a túlóra kifizetése? 

Minálunk a rendkívüli munkavégzést kifizetik. Ahogy a törvényben le van írva. A 40 óra nálunk nem nagyon értelmezhető, készenléttel együtt mindig többre jön ki.

trey @ gépház

Hát, egyrészt

  • vezetőként rám nem vonatkoznak a gyalogokra vonatkozó szabályok, ez a munkatársakra nem, kizárólag az én főnökömre tartozik
  • teljesen más munkarendben dolgozom, mint egy 5-9-ig ember
  • teljesen más mérési rendszerben vagyunk - ticket, SLA, illetve egy üzemi eredményhez kötött jutalmazási rendszer ... legyen annyi elég, hogy ha megtermeljük az elvártat, azon felül jutalmaznak (funfact: az elmúlt 8 évben minden évben volt jutalom, tehát a mérőszámok teljesültek)

Amúgy, ha ezeket nem vesszük figyelembe, akkor majdnem célba is ért az okoskodásod.

Probléma olyan helyeken szokott lenni, ahogy sem számszakilag, sem ticketileg, sem kitűzött mérföldkőileg nem teljesülnek az elvártak. Na, ott éppen jó okkal firtatják, mi a retkes fasz történik a HO-ban ;)

trey @ gépház

Probléma olyan helyeken szokott lenni, ahogy sem számszakilag, sem ticketileg, sem kitűzött mérföldkőileg nem teljesülnek az elvártak. Na, ott éppen jó okkal firtatják, mi a retkes fasz történik a HO-ban ;)

Pontosan az, mint az irodaban. Csak igy a kavet nem a ceg fizeti, hanem a dolgozo.

Az utolsó bekezdésedben kimondtad azt, amit mi már hónapok óta mondunk neked: Ha a vezetőség balfasz, nem elég érett a HO-hoz, akkor ne csodálkozzunk, hogy szétesik a cég HO-ban.

Az, hogy a legtöbb főnök képtelen mérni a beosztottjai teljesítményét, annak semmi köze a HO-hoz. A HO csak felszínre hozta rengeteg főnök alkalmatlanságát a vezetésre.

vezetőként rám nem vonatkoznak a gyalogokra vonatkozó szabályok, ez a munkatársakra nem, kizárólag az én főnökömre tartozik

Nem kellet sokat várni, hogy visszatérjen amit írtam, picit alternatív formában, ezt nehéz röhögés nélkül bírni :)

"ameddig a főnök úgy gondolja, hogy a munka el van végezve, addig tök mindegy mit csinál munkaidőben."

Jaja, mindig szórakozatnak az olyanok mint te, akik ahelyett, hogy hagynák a "beszűkült baromságokat", csak reagálnak rájuk, mert pontosan tudják, hogy nem baromságok.

Vagy, igazi balfasz vagy, hogy baromságokkal töltöd az időd jeletős részét.

Majd ezt te beosztod magadnak 🫢

trey @ gépház

Ez mind nem változtat azon, hogy válaszolsz, és mint ahogy mondod, ha nem olvasod el(te írtad), így értelmeset sem tudsz írni rá (következmény). Nem lehet, hogy ezek a "mások" is csak szimplán hasonló tünetekkel szenvednek és képtelenek olyannal vitatkozni akinek érvei és nem csak érzelmei vannak? 

Willy, természetesen válaszolok, hiszen szórakoztatsz. Majd ha látok a részedről 1%-nyi befogadási hajlandóságot arra, amit írok, majd lehet, hogy elolvasom amit írsz.

Ugyanis Willy, már csak statisztikailag is lehetetlen, hogy neked mindig igazad van, nekem meg sose, de amíg ezt a balfaszságot képviseled, addig én is így állok hozzád: szórakozással

trey @ gépház

Ugyanis Willy, már csak statisztikailag is lehetetlen, hogy neked mindig igazad van, nekem meg sose

 Ühüm, mert ugye én _mindenhez_ hozzászólok :) Statisztikus is vagy? :) Hint, az ilyen jellegű általánosítások egyre jók. Hogy bemutasd az érveid gyengeségét. A konkrétumoknál gyere elő érvekkel és ne csak érzelmekkel. 

Szerkesztve: 2024. 07. 23., k – 09:18

Ha nem tévedek, ez egy brit lap. Gondolom a kutatás helye is az.

sok cikk foglalkozik az elhízással. Egyből idézek “A brit felnőttek több mint 60 százaléka számít elhízottnak vagy túlsúlyosnak a Public Health England népegészségügyi szolgálat szerint,”

kicsit erősnek tűnik a 60%, de biztos magas.

Amerikát 35-re teszik teljes lakosságra vetítve, és top 10-ben van.

Szerintem összetett probléma van itt, nem tisztán a HO.

Kb olyan, mint aki sok almát eszik, egészségesebb.

igen, aki almát eszik, bizonyára több zöldséget és gyümölcsöt eszik. Odafigyel az étkezésre. Nem az alma az egyetlen ok-okozati összefüggés. És ha nem almát eszik, hanem sok körtét, ugyanitt van. Nem jelenthető ki, hogy csak az alma a helyes út.

Épp így HO-ban is lehet fittebb az ember. Döntés / lehetőség kérdése.

Milyen hely ez? Ilyennel sosem találkoztam :) Mondjuk egy gyümölcs tálnak jobban örülnék.

Volt, hogy a cégnél mindig volt a hűtőben tej. A kávét latte formában iszom. Többek is. Szóval rendesen fogyott. Ezután megszűnt a központi tej ellátmány. Hozzon mindenki magának. A cég csak az üzleti vendégeknek biztosít. Most már örülünk, ha szemes kávé van a kávédarálóban :)

A vodafonnál mondták az ex-kollégák, h. a konyhában a tea eltünésekor még nem, de mikor elkezdték a budipapírt is lecserélni normális 2-3 rétegűről az 1-rétegű legócskább legolcsóbb azonnal átlyukadós fajtára, az volt a jel, h. ideje új munkahely után nézni.

Nem azért, mert pfujj 1-rétegű budipapir, hanem mikor már annyira szarul megy h. az offisz kiadásokon kell így spórolni, akkor ott már csak hetek-hónapok kérdése h. jön a nagy kirugdosás.

Nem azért, mert pfujj 1-rétegű budipapir, hanem mikor már annyira szarul megy h. az offisz kiadásokon kell így spórolni, akkor ott már csak hetek-hónapok kérdése h. jön a nagy kirugdosás.

Mar nem jon, mar a quiet firing a divat. Eloszor csak addig cserelgetik a budipapirt*, amig a jobbak (es dragabbak) maguktol lelepnek - ha ez nem eleg, akkor jon csak a layoff.

* Ertsd jol, itt a budipapir csak allegoria.

Szerkesztve: 2024. 07. 24., sze – 13:02

(lol csak összekevertem a két topikot :D)

A nemzetközi kamionsofőr évtizedek óta HO-ban nyomja… Nem túl egészséges!