- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2349 megtekintés
Hozzászólások
De miért nem arra a helyre vesz jegyet, ahova szeretne ülni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az többe kerül ... A fapados légitársaságok azzal keresnek több pénzt, hogy a családokat szétültetik olykor. Van olyan szolgáltatásuk, hogy 1-2 EUR felárért oda ülsz, ahova szeretnél.
A probléma a garasoskodó családokkal az, hogy kibaszott balesetveszélyes, amit művelnek. Hogy ott álldogálnak a folyosón, ahelyett, hogy a székükben, bekötve ülnének. Nem csak a személyzetet akadályozzák, hanem egy nem várt légörvény esetén azt veheted észre, hogy repül feléd egy 100 kilós test.
Kibaszottul nem vicces.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a fapadosok nem szórakoznának ezzel, akkor a probléma fel sem merülne. Ha egyszerre veszek meg négy jegyet, miért kell azt szanaszét szórni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet menni nem fapadossal is. Ezeknél ez az üzletpolitika. Amikor jegyet váltasz, ennek tudatában teszed. Utólag akkor mi a retkes fasznak osztozol és vitatkozol a személyzettel, akinek ehhez semmi köze? Minek mész az utastársaid idegeire, zavarod őket, fenyegetsz és verekedsz, mert egy sóher geci vagy, aki sajnál pár EUR-t erre?
Te szeretnél több órás kitérőt amiatt, mert egy ilyen sóher és egyben agresszív geci elbassza az utazásod?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem vitatkozom senkivel, sem személyzettel, sem mással (meglehetősen kevés alkalommal utaztam fapadossal, akkor is egyedül, tehát a probléma egyszerűen nem érintett). Ha a fapadosok részéről üzletpolitika, hogy kibasszon az utasokkal, akkor az utasok részéről is lehet üzletpolitika, hogy ahol tud, ez alól a kibaszás alól valahogy kibújik. Mindenesetre ez a helyzet láthatóan a fapadosok üzletpolitikája miatt alakul ki, szóval ha nem tetszik a jelenség, akkor légy tudatában annak, hogy a kiváltó ok az üzletpolitika. Megoldás lehet, hogy üzletpolitikai megfontolásból nem veszed igénybe a fapadosok szolgáltatását. Ha mégis akkor I.J.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, Friczy. Nem kibújik, hanem kibaszik az utastársaival. Vicces, ahogy emberek fordítva ülnek a lovon.
Tényleg azt pártolod bazmeg, hogy van, aki összeverekedik az utastársával, mert egy sóher tróger? Meg szarik az alapvető légibiztonsági szabályokra? :D
Egészen addig csinálja a paraszt, amíg egyszer a poggyásztartóban nem találja magát :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem pártolok semmi ilyesmit. Ahogy azt sem, hogy a légitársaságok direkt kibasszanak az utasokkal, hogy több lét tudjanak legombolni róluk semmivel sem több szolgáltatásért. Megismétlem: a kiváltó ok a légitársaságok szemét magatartása. Az, hogy ennek ilyen következményei vannak, az meglehetősen szégyen az utasra nézve is. Ami meg se történne, ha nem baszakodna vele a légitársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baromság, ez akkor is megtörténne, mert egy 4 fős család nem tud 3 helyes oszlopokba leülni. Akkor is előfordulhat, hogy az anya a két kölökkel a repülő elején kap helyet, az apa meg már csak a legutolsó sorban a budi mellett.
Az UNIVERZIÁLIS MEGOLDÁS: ott maradsz a picsádon, ahova a jegyed szól
Ezt kell a légitársaságoknak következetesen betartatniuk. Aztán megszűnt a probléma.
A te maszatolásod, szokás szerinti balfaszmentegetésed nem oldja meg a problémát. Drága járaton se. Annyi a különbség, hogy drága járaton a közönségnek meg sem fordul ilyen a fejében. Abban igazad van, hogy a fapadosok tehetnek erről, de nem azért, amit te állítasz. Nem azért, mert több pénzt kérnek a bizonyos helyekre szóló jegyekért, hanem hogy azt egyáltalán megengedik a helycsereberélést.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Balfaszmentegetés itt csak a te részedről van, szerinted ugyanis rendben van a fapadosok jegyeladási gyakorlata. Bár annyiban haladás van, hogy kezded elismerni, hogy faszok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, akkor lenne haladás, ha elismernéd: ha nem 3 EUR-ral drágábban lehetne helyre venni jegyet, a senkiháziak akkor is cserélgetni akarnának. Le is írtam, hogy miért. Szépen kikerülted.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szivbol megvetem ezeket az embereket, es ha egyszer lesz peticio a szekcsere betiltasara, boldogan fogom alairni, de...
Azert ez az uzletpolitika is szar, mert kozvetlenul ez okozza a problemat. Az, hogy vannak bohocok, akik nem birnak a seggukon maradni, azzal nem tudunk mit kezdeni, de peldaul ezeket az indokolatlan szekfoglalos felarakat is betilthatnak a faszba. Ettol meg lehet az uleseknek differencialt ara, ahogy mas legitarsasagoknal is, de b+, hat a legitarsasag szarragasa vonzza be a szarrago utasokat, akkor mit varunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom te hogy vagy vele, de én a legolcsóbban szeretném megoldani azt az 1-2 órát amíg a gépen vagyok.
2x ár, nem tud 2x-et.
ps.: én nem cserélgetek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ps.: én nem cserélgetek
Igen, de ez az aprosag a lenyeg. :)
En sem szoktam sajat szeket kerni, nekem full mindegy, hol ulok, jo a budi mellett is. A baj azokkal van, akik nem perkalnak, utana teged akarnak basztatni, hogy cserelj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A baj azokkal van, akik nem perkalnak, utana teged akarnak basztatni, hogy cserelj.
Bingó!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán ha én meg kifizetem a plusz pénzt, mert mondjuk olyan helyre megyek ahol szeretnék az ablak mellet üli.
Akkor aztán kurvára meg zavarja a fejében a nem létező rendszert, hogy miért nem akarom átadni a helyemet amiért még fizettem is.
Az a baj, hogy 10 ezer méteren nem lehet valakit kizárni az utazásból, mint a BKV-n...
Nem, de lehetne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs ezeken a gépen ilyen légimarsall, aki intézkedne? Mondjuk bezárná a klotyóba a balhést, h ott óbégasson.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Poggyásztér jobb. Ott elég gyorsan lehűlnének a kedélyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért hűlnének le a kedélyek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert finoman szólva sem komfortos. A hőmérséklet tág határok között mozoghat. Lehet 5 Celsius fok és 25 Celsius fok is klimatizálástól függően.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos van. Olyan gyakran nem járok repülővel. Ilyen helycserés buziskodást is csak külső szemlélőként láttam szerencsére.
Nem, de lehetne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoktak lenni a hirekben, hogy hoborgok miatt leszallt a gep, megszakitva az utat, es kiraktak oket. Gondolom ilyenkor az extra koltsegeket ra lehet verni a pacakra?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bízom benne, hogy az ilyen cirkuszolókat kitiltják. És a felmerülő költségeket is kifizettetném vele.
A ryanair-t most nem fogom kipróbálni, de szerintem pl a wizzairnél nem lehet véletlen nem foglalni helyet, mert pont a másik irányba terelnek (lásd itt a thread-ben). Feltételezem, hogy szándékosan nem foglalt helyet a faszi. Ráadásul nem értette meg, hogy "bocs, én most nem akarok helyet cserélni". Az ilyen pöcsökből egyre több van, akik azt hiszik, hogy minden és mindenki értük van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
zavarod őket, fenyegetsz és verekedsz, mert egy sóher geci vagy, aki sajnál pár EUR-t erre?
Csak csendben mondom, hogy a "sóher geci" a fapados társaság inkább. Kimondottan bosszantó, amikor kiírják, hogy elvisznek, mondjuk 30-40e Ft-ért, és már egy órája csinálod a foglalást, és még további tételeket dobálnak fel, amit nem tudsz megkerülni. És még egy dolog: most történetesen a fapados járat oda nekünk drágábbra jött ki, mint a nem fapados vissza. El is várnám, hogy legalább ne bosszantsanak. Mint pl egyszer történt: alig vártam hogy a kölök elaludjon (még kicsi volt), és ez akárhányszor nagynehezen megtörtént, jött egy csávó, és végigordítozta az utasteret, hogy vegyünk kaparós sorsjegyet. Vagy amikor megpróbáltak pánikot kelteni, hogy vegyünk "prioritást" mert le fogunk maradni a repülőről. Be kellett húznom a féket (feleség, anyós, kölkök, stb...), hogy senki nem vesz semmit.
A f*szért kell szétültetni a családokat, és nem lehet egyben kiírni, hogy mennyibe kerül az a q... jegy.
Azt sem értem, hogy hogyan nem veszi őket elő hatóság. Hogy ha azt írták, hogy 40e Ft egy repülőjegy, becsalogatták a vevőt, aki a foglalási folyamat végén szembesül a helyjeggyel, aminek plusz költsége van, akkor hazudtak, amikor a 40e Ft-ot kiírták. Nem a vevő a "sóher geci", hanem a fapados társaság gyakorlata tisztességtelen.
Aki meg balhézik egy repülőn, az szimplán csak egy idióta, ilyenek vannak, és ezek a fapados társaságok mindent meg is tesznek, hogy legyen miért cirkuszolniuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem érted, hogy a fapados miről szól. A fapados azokat célozza meg, akik tényleg no-frills utazást akarnak. Egy hátizsák egy hétvégi kiruccanásra, benne 2 napnyi ruha és semmi más.
Olyan utazóknak van kitalálva, akiknek nem kell semmi egy másfél órás úton, nem kell az, hogy egymás mellé üljenek, akár család, akár haverok az útitársak, nem kell kaja az út közben, nem kell feladott poggyász, nem kell semmi más.
Aki meg olyan dolgokat akar, mint a többi társaság is nyújt, azt szépen fizesse ki az árát - és a repjegy valóban annyiba fog kerülni, mint a nem fapados járatoknál. Nem is értem, miért kéne azt várni, hogy ugyanaz a szolgáltatás olcsóbb legyen a fapadosnál. Ugyanaz a szolgáltatás, ugyanannyiba kerül.
A fapad arról szól, hogy ha nem akarod, nem kell kifizetned azt a szolgáltatást, amit nem veszel igénybe - minden opciós.
Mondok egy példát - a Lufthansánál akkor is ki kell fizetnem a fedélzeti kézipoggyász árát, ha nincs olyanom Értsd: a Lufthansa alapjegy ugyanannyiba kerül, mint a Ryanair priority jegy, de a Lufthansa jegy nem tud olcsóbb lenni, a Ryanair meg igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez azért hülyeség, mert a helyjegyről beszélünk. Nem tudsz nem vásárolni helyet egy fapadoson sem. Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók. Nem lehetett nem választani helyet. Miért nem lehet egyben kiírni az árát?
A nem fapados járaton annyival kapsz többet, hogy kapsz enni-inni, ami tök felesleges szerintem, és igyekeznek nem bosszantani (ez viszont mindent megér). A székek szélesebbek, talán kevesebb széket is zsúfolnak be egymás mellé. A fedélzeti poggyász ingyenes szerintem a Lufthansánál is, most meg is találtam egyébként - nem vagyok benne biztos, hogy mire gondolsz.
A fapadosnak mutatóba tény, hogy van olyan járata (valami lehetetlen időpontban), ami tényleg lényeg olcsó, de cserébe olyan is van, ami a végén drágább, mint a nem fapados.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók.
Az idei repülőutaimon egyszer sem tapasztaltam ilyet. Sőt, soha. Melyik társaság ez? Milyen jegy? Hova szól? Szerintem bármelyiknél expliciten meg kell jelölnöd, hogy akarsz helyjegyet.
A fedélzeti poggyász ingyenes szerintem a Lufthansánál is, most meg is találtam egyébként
Ingyenes alatt azt érted, hogy benne van kivehetetlenül a jegy árában, akár van fedélzeti poggyászod, akár nincs. A fapadosnál meg te döntöd el, hogy ki akarod-e fizetni az árát - ha nincs fedélzeti poggyászod, akkor nem kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most a WizzAir. Egy felületen feljött, hogy választani kell helyjegyet, nem tudtam nem választani. Van fedélzeti poggyászom, ami ingyenesnek volt kiírva, és azt sem olvastam sehol, hogy ebben az esetben kell csak helyet vásárolni. - ha ez így működik.
Egyébként amikor 5 embernek veszel jegyet, akkor nehezebben kezded újra a foglalás folyamatát, mert nem fél perc (közben random drágulnak is a jegyek :)). Ezért bosszantó, amikor a végén jön fel egy ilyen képernyő. Persze én morogtam egyet, választottam helyeket, és elengedtem. Nem is csak az árakon morgok, hanem hogy szívatnak. :)
Még egy dolog szokott lenni: ha egyszerűsíteni akarsz, és oda-vissza veszed a jegyet, akkor olcsóbban elvisznek, de drágábban hoznak haza. Én, mivel több jegyről van szó általában, már előfordult, hogy nem ugyanazzal a légitársasággal jöttünk haza, mint amelyikkel mentünk, esetleg nem is abból a városból (ez persze függ attól is, hogy hol vagyunk a kirándulás végén).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy felületen feljött, hogy választani kell helyjegyet, nem tudtam nem választani.
De ez a felulet a wizzair.com, vagy valami reseller? Mert utobbiak meg a legitarsasagoknal is jobban tudnak szivatni, siman lehet, hogy azert "kotelezo", mert ok szeretnek azt a jutalekot is zsebre tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a wizzair.com - Évente max 1-2 alkalommal kell repülnöm, és nem is ugyanannál a társaságnál foglalok mindig, ezért nem vagyok benne túl gyakorlott. Simán lehet, hogy valami kiszúrja a szemem a felületen, de nem látom. De most konkrétan kerestem, hogy tök mindegy, hogy hova ültetnek minket, nem akarok helyet foglalni, és azért emlékszem rá, mert megmorogtam, hogy megduplázódott egy jegy ára, mire a foglalás végére értünk. És miért nem lehet valaminek egyben a legelején megmondani az árát? A helyjegy pont jó alap volt a morgolódásra, mert kötelezőnek láttam a foglalását, tehát mégsem visznek el annyiért, amivel a foglalás legelején csalogattak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán lehet, hogy valami kiszúrja a szemem a felületen, de nem látom.
Lehetne feltunobb is, de: https://ibb.co/wLcYP1D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ később (1 nappal indulás előtt) megjelenik az ülés random helyen
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig elég feltűnő, és érthető, de ezt én nem láttam, vagy félreértettem. :)
(Bár ott van alatta egy szöveg, hogy ezek később drágábbak lehetnek. - ha az erre vonatkozik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, most megnéztem, és ez van alatta:
They may become more expensive later
One of the remaining seats will be assigned to you, children will be seated next to their accompanying adult at no extra charge
You will be able to check in only 24 hours before departure
Ebből nekem nem derül ki, hogy ez ingyenes lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
They may become more expensive later
Itt a "they" az a kesobb lefoglalt szekek lesznek. Most jutanyos aron X fabatka a foglalas, de ha kesobb gondolod meg magad, mar 2X lesz.
A kisorsolt szek az ingyenes lesz, igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, de honnan kellene tudni, hogy mire gondolt a költő? Ez tipikus egyébként egy ilyen foglalási folyamat során, biztos én vagyok a hülye, de ezeket mindig félreértem vagy belefutok valami hülyeségbe. Nem az van odaírva, hogy: "They may no longer be free of charge later" vagy hasonló :)
És pont a fapadosoknál nem lepődnék meg azon, ha becheckeléskor megkérnének, hogy húzzuk le még egyszer a bankkártyám, mert később kisorsolták nekem a székeket, aminek X Ft az ára. (ja, hát azt senki nem mondta, hogy ingyen lesz alapon...)
Szerintem nem egyértelmű a felület, de köszi az infót, legközelebb már fogom tudni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan szandekosan nem egyertelmu, hogy megijedjen a user, es fizessen. :)
Nem az van odaírva, hogy: "They may no longer be free of charge later" vagy hasonló :)
Szerintem:
Most lefoglalni | Kesobb lefoglalni | |
---|---|---|
Van ules | penzbe kerul | "more expensive" |
Nincs ules | ingyen van | n/a* |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, és oké. :)
Az egész oldalra ennyi kellett volna írni, amit most a "szerintem" alá írtál, hogy érthető legyen, mert ez nem jelenthet ötféle dolgot. :) Ez így teljesen oké, ahogy Te írtad. :)
Ami most a wizzair felületére van írva, az szó szerint azt jelenti, hogy később is választhatsz ülőhelyeket, ha kell segítenek benne, de az ülőhelyek később drágábbak lehetnek. Az ingyenes szó sehol nem szerepel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyenes alatt azt érted, hogy benne van kivehetetlenül a jegy árában, akár van fedélzeti poggyászod, akár nincs. A fapadosnál meg te döntöd el, hogy ki akarod-e fizetni az árát - ha nincs fedélzeti poggyászod, akkor nem kell.
Te melyik társasággal szoktál menni, ahol így van? Én az ingyenes alatt azt értem, hogy ingyenes. Nem tudok se kivenni az árból, se beletenni.
Szerk: közben rájöttem, hogy elbeszélünk egymás mellett: extra kézipoggyászra gondolsz, igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ugye a kézipoggyász (ez megy az ülés alá), ez mindenhol az alapár része, meg a fedélzeti poggyász (ez megy az ülés fölé a poggyásztartóba).
Ez utóbbi a Lufthansánál lemondhatatlanul benne van az árban az Economy Lightban is, máshol opcionális és plusz költség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsi, most megnéztem, és rosszul emlékeztem:
A fedélzeti poggyászért fizettem, úgy rémlett ez ingyenes (most is benne volt az árban a priority szolgáltatással, és valami csavar volt a dologban amiért így érte meg). - de akkor én beszéltem hülyeségeket, tényleg plusz költség volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A WizzAir, Ryanair esetén az a trükk, hogy a priority jegy tartalmaz fedélzeti poggyászt. (gyakorlatilag a Ryanair, Wizzair priority jegy felel meg a normál légitársaság alap Economy jegyének).
Sok esetben ez a kézipoggyász mellé elegendő az útra - nem kell megvenni a feladott poggyászt jó drágán.
Előnye a feladott poggyásszal szemben, hogy leszálláskor viszed magaddal, nem kell várni a csomag kirakodásra. Hátránya, hogy ugyanúgy át kell vinni a securityn, és emiatt a 10x100 ml-es folyadék korlát is igaz rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előnye a feladott poggyásszal szemben, hogy leszálláskor viszed magaddal, nem kell várni a csomag kirakodásra. Hátránya, hogy ugyanúgy át kell vinni a securityn, és emiatt a 10x100 ml-es folyadék korlát is igaz rá.
Ha nem zavar, hogy varni kell, akkor szolj a szemelyzetnek a checkin pultnal, hogy nagyon szivesen leadod, ha veletlenul tele lenne a gep. Mit ad Isten, a gep mindig tele van, ugyhogy mar ragasztjak is ra a cimket a security elott, te meg mehetsz a dolgodra.
Erre viszont nincs SLA, szoval ha igy akarod athozni a szazeves whisky-t, de nem sikerul, es megitatjak veled a security-nel, akkor szivattyu van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudsz nem vásárolni helyet egy fapadoson sem. Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók.
Hiszek neked, mert iden meg nem repultem, de velem ilyen sosem tortent. Mindig volt olyan, mindegyik fapados tarsasagnal, hogy nem kell a jegy.
A székek szélesebbek, talán kevesebb széket is zsúfolnak be egymás mellé.
Ezzel viszont mar szkeptikus vagyok, mert a ugyanaz a repulogep ugyanolyan szeles, akarmelyik tarsasag is veszi meg, +1 szeket betolni a sorba meg azert eleg nagy ugras, nem tudsz annyit lecsipni a tobbi szek szelessegebol. Vagy igen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legitarsasagok tudjak konfiguralni, hogy hany ulest milyen elrendezesbe akarnak.
Pl a321 neo 180-244 ules kozott lehet: https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/a320-the-most-successful-aircra…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezt inkabb a labterrel befolyasoljak, nem ugy, hogy a 2x3 uleses gepbol 2x4 lesz?
Amugy mit tudom en, nem ertek hozza, de furcsan hangzik, hogy annyival keskenyebb szekeket tesznek be, hogy 33%-kal tobb szek ferjen be egy sorba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
business/economy szekek aranya miatt valtozik.
keskenytorzsunel fizikai keptelenseg +1 szeket betolni a sorba, igy is eleg szuk a hely. (nem is latok neten seatmapot 3-4-es elrendezessel). De a labtavolsagot sem tudjak a vegtelensegig csokkenteni. meg ugye a plusz sor ember+csomag tomege is szamit, a maximalis felszallo tomeg felulrol limitalja a lehetosegeket.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen ez a MustárKárd reklám jut eszembe, mikor a csajon van egy bikini és a fürdőbugyiból kilógva a bankkártya, hogy más nem is kell az utazáshoz, na hát a fapadosra így kell csomagolni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy még egy gondolat, egy hasonlat arról, hogy mi a fapad.
A fapados légitársaság hasonlít ahhoz, hogy bemész a McDonaldsba, és vehetsz menüt, meg megveheted darabonként is a dolgot. Ha te csak egy hamburgert akarsz venni, akkor olcsóbb, mintha menüt vennél, persze ha meg részleteiből teszed össze a menü elemeit, az meg drágább, mint a menü.
Na, a Lufthansa olyan McDonalds, ahol alapból menüt adnak, akkor is, ha neked csak hamburger kell.
A fapad meg olyan McDonalds, ahol alapból hamburgert adnak, nincs menü, és nekedk ell egyesével összeraknod, ha menüt akarnál enni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fapadosok olyan, amilyenek - de a felhasználók is. Nem repülök sűrűn, de eddig minden esetben leültek a megvásárolt, lefoglalt helyemre, és a normális kérésem ellenére nem voltak hajlandóak felkelni onnan, mer' ő ablaknál/tökömtudja kije mellett akar ülni. Ha úgy akar ülni, akkor miért nem úgy intézi? Számomra ez rejtély. Ugyanilyen a tolakodás fel/leszálláskor. 1 percet sem nyernek vele, de azért próbálkoznak. Ehhez képest utolsónak szoktam fel- és leszállni is, mindenféle görcs nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire rossz tapasztalatom nincs, mondjuk lehet azért, mert emergency exit-re nem engednek mást leülni, csak akinek oda szól a jegye (néhány kivételtől eltekintve). Nekem megér pár eurót az EE felára.
Ugyanilyen a tolakodás fel/leszálláskor. 1 percet sem nyernek vele, de azért próbálkoznak. Ehhez képest utolsónak szoktam fel- és leszállni is, mindenféle görcs nélkül.
Ugyanez :D Mi is kivárjuk a csürhét.
Az a baj, hogy nem tudod a fapadot elkerülni. Pl. Santorini-re ősszel már nem repülnek a nagy légitársaságok Ferihegyről, Schwehat-ról kell mennünk (mondjuk ez nem feltétlen baj), de olyan beosztásban, ahogy mi szeretnénk, csak a fapad kb. az opció.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi is ha lehet Schwehatról repülünk. Legtöbbször olcsóbb is a jegy, egyedül a parkolás ára neccesebb mint itthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem, győriként egyszerűbb a megközelíthetősége. Autópálya végig.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EE helyre még feltétel a megfelelő angol tudás. Okkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg igen, gyakorlatilag elég egyszer bólintani, hogy értetted, hogy mit mondanak. Nem nagyon forszírozza a személyzet se. Mellettem a csaj a haverjának:
- Mit makogott?!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem rendesen ellenőriztek (Lufthansa). Így simán odaülhettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg évi min. 4 alkalommal ülök ott: EasyJet, RyanAir, Austrian Airlines, Lauda stb. Nem nagyon foglalkoznak vele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uticélt és időpontot választani tudni kell. Ha nem tudod elkerülni a pórnéppel vegyülést, akkor el kell gondolkodni, hogy nem a saját helyeden vagy. Valami ott nem jó és cselekedni kell. Tisztességes drágább helyre kell menni, vagy ha mindenképpen ragaszkodsz a pórnép számára is elérhető célpontokhoz, akkor bármikor bérelhetsz egy privát jet-et. Ha már nincs sajátod, ami eleve a jó ízlés hiányára vall.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, így beszél egy megalkuvó, bolond ember. A normális meg arra törekszik, hogy a világ ne bohócokból álljon. Amíg te nem szopsz be egy 48 órás plusz utazást, addig te is könnyen nyomod itt a balfaszságot.
Remélem a következőnél beszopod a 48 órás detour-t, aztán szépen felolvasod e kommented a családodnak a várakozás közben :D
Ahelyett, hogy a balfaszokat balfaszoknak neveznéd.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Vagy bereljenek inkabb a verekedo bolondok privat jetet, es akkor mindenki jol jar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha úgy akar ülni, akkor miért nem úgy intézi?
Mert belekerulne 5000 forintjaba, ugy meg mar nem buli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez nem igaz. Rányom foglaláskor, hogy nem akar helyet, majd a checkinkor foglal széket. És egymás mellé fognak tudni ülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ez ingyen van? Akkor miert nem csinaljak?
(Arra tippelek, hogy mire ingyen lesz a valasztas lehetosege, addigra nincs egybefuggo 4 szek mondjuk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyen van, csak el van dugva, és rendszeresen változik a helye. Mert a lehúzásra mennek. A 4 szék nyilván nem érdeke a társaságoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wizzair 2x3 szék per sor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem biztos, hogy ertem. :)
idegen | idegen | idegen | folyoso | idegen | idegen | idegen |
idegen | idegen | idegen | folyoso | apa | gyerek1 | idegen |
idegen | idegen | idegen | folyoso | anya | gyerek2 | idegen |
Ez a setup eleg ritka, hogy letezik, ha mar kozvetlenul becsekkolaskor akarnad lefoglalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Default ezt kapod kivéve anya+apa távolságot. Az ingyenért cserébe fel kell tudni azt dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Durva, én sokat repülök, de még sosem tapasztaltam ilyet. Ez Amerikában van, vagy hol ekkora taplók?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Európa :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, mert Amerikában eleve vagy bilinccsel száll le az illető a gépről, akár légi terrorizmus vádjával a feje felett, vagy meg se kísérli, mert tudja, hogy bármikor lehet a gépén egy fedett ügynök :(
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul kockáztatja hogy kitiltják a repülőjáratokról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ha egyszerre veszek meg négy jegyet, miért kell azt szanaszét szórni?
Azért, hogy fizess azért, hogy egymás mellé szóljon. A fapad az arra szolgál, hogy ha leszarsz mindent, akkor tud olcsó lenni, ha vannak bármilyen igényeid is, akkor fizess - akkor is, ha amúgy az igényed kielégítése semmibe nem kerül a légitársaságnak. Így tudják reklámozni a párezer forintos repülőjegyeket - mert a jegy maga tényleg annyiba kerül csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ezeknel a fapados szaroknal nincs olyan, hogy "oda veszed a jegyet" - veszel egy jegyet, ami alapjaraton becsekkolaskor kisorsol neked egy ulest, vagy fizethetsz extrat, es akkor te dontod el hova akarsz ulni. Ez utobbit nem akarja megfizetni a sok szarrago.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a háttérben megkeresi max(n kiskorú) per vásárlást + az önállóan utazásképteleneket. Őket sorrendben elhelyezi, a maradékot sorsolja.
Ezért, ha a pároddal utazol ő bejelöli, hogy segítségre van szüksége, akkor melléd fogja rakni ingyenesen az algoritmus. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben vegtelen lehetosegek vannak. Amikor egyszer konferenciara mentunk, akkor nekem friss terdmutetem volt, igy a fobejarattol 25 meterre levo luxusszallodaba helyeztek el minket, a kollegamnak pedig epp kijott az asztmaja, ezert a tizen-valahanyadik emeleti panoramas szobak voltak csak jok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a RyanAir epp 5 eurot per fo ker alapszekekert. Azt szivesen kifizetem.
De a WizzAirnel 2 ember egymas melle ulese is mar 40 GBP-tol indul felfele. Ez az az ertekhatar, ahol mar elkezdek elgondolkodni a cserelgetesen. Persze nem entitled modon, "nem annyira fontos", nem akarom kiszedni a motion sickness-est az ablakbol, nem kozepso alapszeket akarok adni nagylabteres ablak mellettiert, stb. Es aki ezt csinalja, azt en is utalom.
Jot tenne a repulos alapszekeknek is egy Nagy Martonos arstop. Legyen muszaj a WizzAirnek az alapjegyarat emelnie ugyanazert a profitert es kevesebb ilyen vita lesz. Nagy segitseg lenne ez a magyar csaladoknak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 12 ev alatti gyerekkel mész, akkor minden gyereket egy kísérő felnőtt melle dob pl a wizzair algoritmusa.
Ha 4-en megyünk és külön veszek jegyet magamnak és a feleségemnek + a gyerekeknek, akkor ingyen azt kapom, mint pénzért. #worksforme
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs egy kicsit lent az ingerszinted, Trey? :D De te tudod kinek adod oda a lelki nyugalmad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, nagyon stresszel a hülyeségeken. Az ilyen dolgokat szimplán el kell engedni szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos nem. Idős szülők mellett nekem luxus lenne repülővel menni bárhová, marad a kocsi, mobilisnak kell maradnom bármikor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A masik meg az, amikor az emberek megrohanjak a veszkijaratos helyeket a nagyobb labter remenyeben.
Ket gond szokott lenni:
- tul hamar probaljak elfoglalni, kesobb felszall az is, aki pont oda vette a jegyet (felarasan) -> addigra a foglalo eredeti helye is elfoglalodik, meg kulonbenis messze lesz a taskaja
- duddo ember akar oda menni (nem tud angolul, stb.), amit a szemelyzet kiszur
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem bármilyen szituációban egy normális hangvételű kérdést megér. Aztán persze ha esetleg bármi okból nemleges a válasz, akkor tessék csendben tudomásul venni és visszaülni morgás, visszapofázás nélkül. A probléma ott van, hogy az öntelt seggfej azt képzeli, hogy ő a világ közepe és csak amolyan udvariassági formula, az hogy ő szívességet kér: neki valójában minden alanyi jogon *jár*.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, h azért van ennyi tuskó paraszt, mert sosem szól nekik senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sosem szól nekik senki
Nem nevelték, tanították őket. (a nevelés elsősorban példa)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem viccesebbek azok akik megveszik az elsődleges beszállást. Szerencsére ingyen beszállhatok utoljára. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uh, ja. Maig nem jottem ra, miert csinaljak ezt az emberek. +20 percet nyomoroghatsz a repulo kozervdobozban, zsir.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert akkor a kézipoggyász garantáltan a kabinban marad.
Ha jól emlékszem, ha később szállsz fel és már nincs hely a poggyásztartóban, akkor átteszik a kézipoggyászod a gép gyomrába.
Én meg nem akarom a laptopot - tabletet kiadni a kezemből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyemet vigyek nyugodtan, ha cserebe beszallhatok fel oraval kesobb. Amugy kivehetsz barmit a csomagbol, mielott elviszik.
Nekem eddig egyszer kellett leadnom, cserebe all inclusive kaja-pia volt egesz uton. 10/10, barmikor ujracsinalnam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elsődleges beszállás nem azért jó, mert hamarabb jutsz fel a gépre. Én szinte mindig prio jegyet veszek fapadosra, mert abban van egy kézi poggyász meg egy 10 kilós bőrönd. Jellemzően kevés cuccal utazok, mind elfér az említett csomagokban. Nem kell külön feladni a bőröndöt, nem kell várni míg kiszedik a gépről. Jellemzően én már kávét / rumot szürcsölgetek napszaktól függően, amíg a nagy csomagosok még várják hogy egyáltalán elinduljon a szalag.
Attól, hogy prio jegyem van, általában megvárom még az egymást taposók elfogynak, aztán szép kényelmesen felszállok én is a gépre. Leszállásnál szintén, megvárom míg egymást megtiporják, aztán felszállok ugyanarra a buszra amire ők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reggel rum, hogy jól induljon a nap, és este kávé, hogy sokáig tartson? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez a jellemző, de volt már rá példa. 😅
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A barma, ahelyett, hogy megbecsülte volna az a 1.5-2 óra nyugit :D
Amúgy meg ilyenek alapján is azt gondolom, inkább vezetek 10 órát, mint repüljek 2 órát :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez. Jó kocsival 1000km sem gond, pláne két sofőrrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KÉrdeztem már mástól, de senki sem tudott rá válaszolni:
Mennyi idővel a repülő indulása ELŐTT kell kiérni a reptérre?? Elég fél órával, 10 perccel, vagy ott kell lenni 2 órával előtte?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kapuzárás előtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre lenne egy jó sztorim. Majd legközelebb leblogolom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs olyan, hogy "kell". Akarmikor odamehetsz, max lekesed. Aki nem rutinos, az ja, menjen ki 2 oraval korabban, de egy ido utan meg lehet tanulni, hogy pl. a fapadosok csak egy checkin pultot nyinak ki a huszezer utasra, de ha mondjuk nincs borondod, akkor ez mar rogton nem erdekes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
T = t0 + t1 + t2 + t3 + t4
t0 = Az idő a gép indulása és a boarding kezdete között
t1 = Az idő amennyi alatt átmész a reptéren a kapuig
t2 = Az idő amennyi alatt átmész az átvilágításon
t3 = Az idő amennyi idő alatt becsekkolsz/leadod a csomagod (ha kell)
t4 = Az idő ami még a személyes dolgaidra kell (wc, shopping, nézelődés, kaja)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell, legfeljebb ajánlott. Minden a körülményektől függ. Van-e csomag, amit feladsz, forgalmas napszakban mész át a biztonsági ellenőrzésen, sok dolog van, amiatt félreállíthatnak, plusz szerencse vagy balszerencse, ha at átlagnál nagyobb vagy kisebb a torlódás. Általában a biztonsági a bottleneck, kivéve ha feladsz poggyászt és nem működik az automata. Mondjuk valahol szinte csak automata van (Heathrow T5, Arlanda T5), ott valószínűleg nem szaródik el random.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minket egyszer fél órával az indulás előtt már nem engedtek be (nem adtak beszállókártyát).
Máskor meg akkora tömeg volt a biztonsági ellenőrzésnél, hogy kb. az utolsó pillanatban estem be a kapuhoz.
Szóval nem hülyeség az a 2 órával előtte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minket egyszer fél órával az indulás előtt már nem engedtek be (nem adtak beszállókártyát).
Pro tipp: otthonrol kell vinni a beszallokartyat, rengeteg idot lehet vele sporolni, meg sokszor penzt is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez nem volt járható út, talán még nem is lehetett otthon nyomtatni (Müncheben volt Lufthansával több, mint 10 éve).
De valóban egyszerűbb, ha otthonról hozol minden dokumentumot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint a telefonodon, alkalmazásból. Nem is tudom, hogy mikor volt olyan utoljára, hogy volt kézzel fogható beszállókártyám. Talán utoljára 2012-ben vagy 2011-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakorlatilag mindent digitalisan intezek, amit lehet, de az utazas az egyik ritka kivetel, ahol mindenrol van papir alapu backup. Mindenrol. Beszallokartya, utasbiztositas kotvenye, autoberles, szallasfoglalas, minden ki van nyomtatva. Amugy en is telefonrol mutatom meg a beszallokartyat, mert az kenyelmesebb, de attol meg ott van a papir.
Ha majd egyszer megszivod 14000 km-re innen, hogy a fostalicska Samsung Galaxy-akarhany epp ott adja fel a harcot, akkor majd te is fogsz papirokat vinni magaddal :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dettó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még nem utaztam repülővel. Mi ez a "beszállókártya", és miért kell, ha egyébként van jegyed a gépre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor foglalsz egy repulojegyet, az sokszor nem 1 db jegy, hanem egy nagy katyvasz, atszallasokkal, tobb utassal, akar kulonbozo legitarsasagok egyuttmukodesevel, stb. Egy "jegy" tengerentuli jaratra, kinyomtatva van hogy 4-5 A/4-es oldal.
A beszallokartya ebbol egy kivonat, ami az utazas egy adott reszere ervenyes + ebbol van minden utasnak sajatja. Akkor kapod meg, amikor becsekkolsz, vagy online, vagy helyben. A repteren belul azzal kozlekedsz, azt nezik meg, mikor beszallsz a gepbe, ilyenek. Plusz rajta vannak az alapveto infok, ugyhogy aki teljesen hulye, az is csak megmutatja barkinek a repteren, es utba tudjak igazitani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, értem. Azt hittem, a repülőn utazás sem bonyolultabb, mint vonaton, de ezek szerint az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helycsere :)
Trinidad es Tobago - Grenada jaraton kecsegidakkal a szatyorban rohangaszo 150 kilos mamik kozott fel nem merul, hogy hova ulsz. Ahova tudsz, oda. A jegyen ugyan van egy hely, de a repulo nem olyan meg veletlenul sem.
De nem stresszelsz. Elvezed a kilatast es a rumot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utastarsai nem tartottak tiszteletben hogy neki az a szek az identitasa.
Amugy baromi egyszeru a szituacio, ha nem birsz viselkedni. 1 ev repulestol eltiltas es maximum tekerheted at a kontinenst.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyél prémium jegyet prémium légitársaságnál és nincs probléma ¯\_(ツ)_/¯
A BA-nek van első osztálya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez megoldja a kényszerleszállás szituációkat (a verekedő balfasz miatt máshol kell leszállnia a gépnek, amíg ki nem basszák róla), ami felborítja az amúgy is csúcsra járatott légiközlekedést?
Nem. Nem oldja meg. Az oldja meg, hogy a trógereknek megtiltják a csereberét.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam egyszer volt ilyen, de nem jutott el a "mert a csalá..."-ig sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, de sokkal jobb, ha emergency exit-re veszel, mert ugyan drágább, de
- nagyobb a hely, a lábad rendesen ki tudod nyújtani
- oda nem tesznek családot, mert a kölkök nem ülhetnek oda 😈
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem onnan hiányzik a tálca meg a szék alatti táskának a hely (vagy ilyesmi)? Én a folyosót szeretem, de nekem elég a lábtér. Régen néhány ViccAir járaton volt szűkre szabva, de már ott sincs ezzel gond az újabb gépeken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet táska a lábadnál, mert vész esetén elesnek benne. Tálca vagy van, vagy nincs. Legtöbbször van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom legitarsasagfuggo, de sok helyen lehet, ha befer a szek alatti ketrecbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emergency Exit-ben? Sehol sem engedték még ... Se fapadon, se normál légitársaságnál. Tudsz példát mondani?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom akkor ketrec sem volt az elotted levo ules alatt. :)
Tudsz példát mondani?
Fejbol nem. Tengerentuli jarat volt, az tuti, de mar meg nem mondom, melyik tarsasaggal.
Ahol tenyleg sehol nem megoldhato, az az elso sorok, a fal utan, ott nincs hova tenni mar a ketrecet sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy a jegy vásárláskor nem lehet (alapáron) foglalni a helyet, az a legnagyobb szarrágás amit a légitársaságok valaha is elkövettek. Inteligens ember saját hatáskörében tudja kezelni az ebből eredő dolgokat, de marad a további 2/3-ad, ami a légitársaság nyűgje lesz. Meg is érdemlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem jogosít fel téged arra, hogy
- utastársaid zaklasd
- utastársaid terhére legyél
- utastársaid testi épségét veszélyeztesd
hacsak nem a Maugliként neveltek, erre magadtól is rá kellene, hogy gyere.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre írtam: "Inteligens ember saját hatáskörében tudja kezelni az ebből eredő dolgokat"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az elérhető árú jegyek miatt a légiutazások közönsége is úgy felhígult, hogy tele van trógerrel. Túl olcsó lett.
Ezt megerősíti az a levél is, amit az egyik HUP olvasó az imént küldött nekem, benne egy kapcsolódó horror sztorival ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lett túl olcsó. Mindig van drágább, amit választhat az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem feltétlen igaz. Feljebb leírtam az esetet. Kis görög sziget, főszezonon kívül kb. fapad vagy athéni átszállással tudod megközelíteni.
Pénzért sem lesz drágább járat.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis görög sziget, főszezonon kívül kb. fapad vagy athéni átszállással tudod megközelíteni.
Pénzért sem lesz drágább járat.
Bocs trey, de ez nincs így. Pont most néztem, Budapestről 2500 USD óránként a legkisebb gép charter díja.
A témához az én ötcentesem: Sajnos a tömegközlekedéshez szolgáltatásként jár a tömeg is, és a tömegben mindig vannak hülyék, büdösek vagy antiszociálisak is. Ha valakit ez zavar az oldja meg magán úton az utazást. Van ahova könnyebb (most jöttünk haza kocsival Finnországból, két nap mindkét irányba), van ahová nehezebb (charter géppel Santorinire nekem nem futná). Ez van, egy dolog fölösleges: ezen dühöngeni. Mindig van választás.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért szerencsére nem ez a helyzet, mármint, hogy meg kell szokni. Az ilyen parasztokat lebasszák a gépről, a büdös négereket meg simán leszállították a testszaguk miatt. Minimális viselkedés elvárható, főleg egy olyan veszélyes üzem esetén, mint a légiközlekedés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sot, alapithatna egybol sajat legitarsasagot, akkor a gyori magankorhaz parkolojabol egybol repulhetne bele a gorog tengerbe, hidroplannal, de azert ez nem tul racionalis, akarhogy nezem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért Trey nem egy Niki Lauda. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány évesen is alapította Niki Lauda a Lauda Airt? 30 évesen talán? Szóval már lekéstél. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve nem vagyok vállalkozó típus, tehát nem lekéstem, hanem tudatosan maradtam távol az ilyesmitől. :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ This.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, én nemrég voltam olyan helyzetben, hogy már meg sem kérdezték, simán csak odaültek a helyünkre (3 fős család). Sikerült őket nagy nehezen elpateroltatni, de a fickó gondoskodott róla, hogy távozás előtt összebassza rágóval az ülést, amit csak leszállás után vettünk észre. Az ilyenek miatt kerülném én is legszívesebben a fapadosokat, de sokszor sajnos nem igazán van erre lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, pont az ilyen szarjankó trógerekről beszélek. Igen.
Egyszer a családdal utazva - NEM FAPADOSON, hanem charter járaton - nekem jelezték, hogy túlfoglalták a repülőt, úgyhogy nem ülhetünk 3-an egymás mellé. Vagy megyek a következő géppel, vagy utazhatok jump seat-en.
Ez utóbbi a stewardess-ek mellett volt, a legfüggönyözött területen. Elfogadtam. Nem rapliztam. Ugyan kicsit kényelmetlenebb volt, de a stewardess-ek kárpótoltak. Végig kajával, üdítővel, vörösborral kínáltak, kedvesek voltak, beszélgettünk.
Semmi sem történt a családdal, túlélték, hogy egymástól 50 méterre utaztunk 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a túlfoglalás lehetőségéért küldeném a GVH helyében a pengés faszkorbácsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a kedvencem az volt az ilyen helyjegy nélküli gépeken, hogy a nép szabályosan berohan, hogy a jó helyeket le tudja foglalni magának. Meg hogy van olyan "szolgáltatás", hogy helyjegyet ugyan nem kapsz, de te mehetsz be először (meg mindenki más aki kifizette, ha mindenki kifizetné, akkor ugyanúgy harcolhatnának a jó helyért :-).
A repülés régen maga volt a luxus, azzal az életérzéssel adták el legalábbis (csak 1x repültem MALÉV-vel pont mielőtt csődbe ment volna, de tényleg más élmény volt, mint a fapados). Ma meg már a repülés a legalja életérzés, küzdhetsz az életedért és minden második percben le akarnak húzni valamire. (Ne vigyél fel saját vizet, hanem vedd meg csilliárd Forintért a reptéren!!!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kulturáltabb reptereken van ivóvizes kút. Most is van életérzéses, £100-£150 helyet £400-£800 font 2,5 órás repülőút első osztályon, annak, akinek erre van igénye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Hallod a MAV manapsag jobban hozza a premium eleterzest, mint a legitarsasagok. Elso osztalyu upgrade valami 800 forint volt a 2 oras utra, ebben mar benne volt indulasnal a lounge hasznalat, korlatlan etel-ital-kave fogyasztassal.
En mar nem is megyek repulovel olyan uticelokra, ami kocsival/vonattal megvan 6-8 ora alatt. Semmivel nem gyorsabb, ha 2 orat kell szopnom a repteren, utana meg egy ora, mire feljonnek a csomagok, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a durva, hogy ez a UK-ben pont fordítva van :)
Nagyon sokszor gyorsabb és jóval olcsóbb repülni belföldön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo, azert varjal, a "belfold" az nem ugyanaz a kaliber itt, mint ott. :)
Ahova vonattal 2 ora alatt eljutsz, az repulovel ertelmezhetetlen. Ami kocsival 6-8 ora, az repulovel is kb. (Repterre kierni 1 ora, varakozas 2, ut 1.5-2, kiszallas + csomagra varas 1, varosba bejutni 1) - akkor viszont nem akarok repteren szerencsetlenkedni, ha igy is, ugy is elmegy brutto egy nap az utazassal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem is megvolt Finnországban. Tampere -> Oulu vonattal nem egészen 4 óra, repcsivel meg a reptér mizéria + Helsinki átszállás miatt több, mint 6.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Átszállásokkal, elméleti átszállásokkal lehet csökkenteni az árat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor fillérbaszó járattal utazol, akkor fillérbaszó utasokkal fogsz találkozni. Nincs itt semmi látnivaló.
Amúgy a vicces az, hogy ha Ryanairnél vagy Wizz Airnél a legprosztóbb jegy helyett az eggyel drágábbat kéred (mondjuk van benne még egy kézipoggyász, vagy feladott poggyász), akkor pont ott vagy, mintha azon a távon Lufthansával utaznál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/comment/3082238#comment-3082238
A legtöbb utas (200-ból 193) rendes ember. Nem az a helyzet amit írsz. Csak járatonként a 3 embert kell móresre tanítani. Nem reménytelen a helyzet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb utas (200-ból 193) rendes ember.
Ez igaz a hétköznapi életben is. A gond, hogy mindenféle (... khm..) okok miatt a 193 ember képtelen megvédeni magát a fasz, bukó, agresszív(szabadon választott) 7 től.
A repülő azért más, mert ott intenzíven zajlik a történet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az agresszív embert első alkalom után örökre tiltani. A probléma megoldódik hamar.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De neki jogai vannak, nem korlátozhatod csak úgy. S a végén majd beperel, mint a "börtönbizniszes" csávók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Pont ezért válasszuk Isztambulba a Turkisht Wizzair helyett. Ketten nagy bőrönddel szoktunk utazni, plusz én szeretek nézelődni. Ez Wizznél már ott lenne árban ahol a Turkish, de ott pluszban még van benne kaja-pia(a Turkishen a kaja amúgy is elég jó).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudni kell légitársaságot választani.
Tudni kell nyaralás / repülés időpontját választani.
Tudni kell úti célt választani.
Így az ember közvetetten az utastársait is megválogatja.
#worksforme
Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra. Mindjárt le fog fagyni a mosoly a képükről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen liberális hozzáállás miatt egyre trágyább a légiközlekedés. Ezért egyre több a késés, egyre több a balhé a gépeken és egyre több az olyan eset, hogy a gépnek kitérőt kell tennie az utazás kárára másik reptérre.
Tapsolj csak hozzá, nehogy szólni merj ellene!
Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra.
Jaja, te fuss a pénzed és a kényelmed után! Nagy ötlet!
Kérdezzük meg a nyitóban szereplőket, hogy ezt hogy élték meg:
A rendbontók eltávolításával két óra telt el, amivel a személyzet elérte a napi maximális munkaidejét, így minden utasnak le kellett szállnia a gépről, buszra szállították, majd egy szállodába vitték őket az éjszakára. Viszont hiába tették át őket egy másnapi járatra, az is törölve lett később és végül csak csütörtök este érkeztek meg Londonba.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megsütött a nap téged? Igyál több vizet! :)
Nem kell balfasznak lenni. Szóval nálam továbbra is #worksforme. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, azok, akik nem csináltak semmit, csak voltak olyan "szerencsések", hogy egy trógerrel egy gépre hozta őket a sors, azok belfaszok, mert a tróger miatt 48 órával később értek haza, késték le a csatlakozásukat stb.
És egyébként semmi baj, mert több napos ügyintézés keretében majd valamikor talán valaki kárpótolja őket ezért :D
Ahelyett, hogy a balfaszkodást betiltanák a picsába a gépeken, a valódi balfaszokat meg kitiltanák a légitársaságtől egy életre.
Na, ezért okádok a liberalizmustól :D A lovon fordítva ülés miatt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen empatikus lettél így hirtelen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem empátia, hanem tartás attól, hogy egy ilyen balfaszjóska miatt én szopok legközelebb. Legközelebb szeptemberben, amikor gépre ülök. Mondanám, hogy majd megoldom én, jól szájba verem az ilyet, de hát akkor engem is leszállítanának, semmit sem érek vele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelezted már eme problémáid, észrevételeid az EU-s vagy magyar parlamenti képviselődnek? Ha nem, akkor csak álproblémázol itt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak tőled tanulok, mester. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet mindenki mindig szerencsés. ;)
Alaptörvénybe, sőt, EU-s jogszabályba kell foglalni, hogy a kártalanítás történjen meg 48 órán belül és teljes mértékben a légitársaságok részéről. És nem úgy, mint most, hanem az utas által fizetett összes díj 10x-esét kelljen kifizetni a pórul járt utasok felé. A légitársaságok egyből érdekeltek lennének. Egyből megoldódna minden probléma.
A valódi balfaszokat nem kitiltani kell, hanem csak a poggyásztérben utaztatni. Gyorsan lefagyna az arcukról a mosoly. :D
A véleményemnek semmi köze a liberalizmushoz. De hajtogasd csak a mantrát. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ez beszarás, régebben többet utazgattam repülővel (főleg amíg a cég fizette), MALÉV-vel, Lufthansával és egyéb nem-fapadosokkal, és senkinek nem fordult meg a fejében, hogy nekiálljon helyeket cserélgetni. Ennyire prosztók az emberek, hogy a repülőre is úgy ülnek fel, mint a helyi buszra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tömegek számára nyitsz meg egy terméket, egy szolgáltatást, akkor mindig esik a színvonal. Lásd: internet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezt is McCallisterék csinálták jól
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp mondom a kollégámnak, hogy ehhez a kurva állapothoz, ami ma van, az is hozzájárul, hogy olyan légiutas kísérők vannak, hogy kirúzsozott szájú, 40 kilós ratyigyerek meg nem tudom. Ha kicsiit kisportoltabbak lennének, vagy lenne a gépeken civilben Air Mashal, mint az USA-ban, akkor fele ennyi balhé nem lenne ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A repülőn csak a személyzet engedélyével csapnék le bárkit. Különben drága hobbi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még úgy is rettenet sok a tanú. Én ilyen fenyítést csak négyszemközt. Hamar rossz vége lehet a történetnek a bíróságon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha fenyegetnek és megvéded magad a végén még te jársz rosszul, nem éri meg kiborulni. Ugyanakkor kötélidegek kellenek ha egy utas vagy csoportjuk úgy dönt egész úton szekálni fog. Eszméletlen nehéz bizonyítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen légiutas kísérőket szeretnél? 2 ajtós orosz lehallgató szekrényeket?
Már leírtam a megoldás egy részletét: "Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra. Mindjárt le fog fagyni a mosoly a képükről."
Kapna 50000-100000 €-s cetlit a balhézó - ami persze végrehajtható is, akkor egyből más lenne a leányzó fekvése. Természetesen ezt az összeget az utasok kapnák meg szétosztva, nem pedig a légitársaság - elvégre van utaslista.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jól működik a kitiltás egy életre a légitársaságtól. Gyakrabban kéne alkalmazni. Aztán amikor legközelebb a kiscsaládja utazik, ő meg csak a reptéren integet, akkor megtudja. A balfasz formáját ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a drasztikusabb megoldások híve vagyok. A kitiltás - véleményem szerint - nem elég. Fájjon az anyagilag is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A halálbüntetés hiánya az egyik legfőbb oka a nép elqrvulásának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom eleve van bennük némi drukk a repülés miatt, könnyebben kerülnek idegállapotba. Mondjuk fogalmam nincs mit lehetne tenni, ha több fős társaság összeverekedik a gépen! Max oxigén helyett benyomnak altatógázt azt mindenki lepihen egy kicsit :-)
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz, mert a fapadosok még elkezdik ezt extra szolgáltatásként árulni ("repülési drukk csökkentés"). :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elkezdik ezt extra szolgáltatásként árulni ("repülési drukk csökkentés")
Az extra feláras szolgáltatás az, hogy altatás nélkül, nagy helyet foglalva utazhatsz. A leszedált zombikat meg lehet tálcákra zsúfolni: többet kevesebb helyen:
https://www.labfreez.com/wp-content/uploads/2020/04/MR-CP-series-mortua…
csak bővíteni kell a felsorolást: "Mortuary Corpse Storage Refrigerator Freezer for hospital, funeral parlour, mortuary house" + transport.
A maszkokat a légiutaskísérők felhelyezik és kezdődhet a drogos álom utazás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis üveges töménynek hívják, de a brit reptereken betiltották, mert a fehércigányokból az ellenkező hatást váltotta ki. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes ez a fapados/nem fapados dolog. Finnair mennyire számít annak? Tengerentúli járat, egy átszállással, oda-vissza ~80eFt két főre az ülésfoglalás a négy gépre, economy classic helyeken (ez a legolcsóbb ülés). Economy premium esetén már 200eFt lenne, ami csak annyit jelent, hogy 7cm-el nagyobb a lábtér.
De nem is ez a legszebb, hanem az, hogy a kézipoggyász 8kg lehet max utasonként (1db hátizsák + 1db kis gurulós bőrönd együttes(!) súlya). Ha jól látom Wizzairnél ugyanez 10kg+10kg, Ryan-nél meg 10kg + a hátizsák súlyát nem is nézik. Van ugyan 2x23kg -nyi feladható poggyászunk, de nem merjük kihasználni odafelé, mert a késések miatt ezen állhat, vagy bukhat, hogy elérjük e a csatlakozást. Izgi lesz, 1db bőrönd üresen 2.5kg, ráadásul Redditen azt írják, hogy a covid óta elkezdték mérni, tehát a 8kg az nem csak ilyen iránymutatás, hanem komolyan veszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Finnair Európa legdrágább fapadosa, jelmondatuk: shit quality services on premium prices. Kerülni kell, ahol csak lehet. Sajnos Finnország-Magyarország viszonylatban jelenleg monopóliuma van, ezért idén repülés helyett kocsival jöttünk Magyarországra.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek ne törd össze a DK-sok maradék reményét, mely szerint nyugaton minden jobb. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt merül fel az örök kérdés, miszerint Helsinki az nyugat e?
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondja az, akinek víkkendházai vannak nyugaton :D
Amúgy még a tiszások szerint is vannak követendő példák, nem kell mindenkit Dilis Komcsizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondja az, akinek víkkendházai vannak nyugaton :D
Katasztrofaturizmusrol talan nem hallottal meg? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy rémlik nem Lampedusa-n vett ingatlant :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak kétszer repültem velük, de nekem bejött. A BA-nél es a Norwegiannél jobbak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben haza is értünk, nem tapasztaltam semmi rosszat/negatívat a Finnair-el, nagyon kedvesek voltak, minden simán ment, a kézipoggyászt sem mérték le végül (bár ez tökmindegy, ha az ember 8kg-ra+ellenőrzésre készül, akkor annyit visz csak). Visszafelé az Iberia rosszabb volt, bár csak apróságokban, Finnairhez képest, összeségében velük is elégedett voltam. Főleg hogy nem használják ezt a CrowdStrike szart, így nem voltak érintettek. Mi az egész balhé közepén szálltunk át éppen, de persze kellett hozzá az a szerencse is, hogy a fogadó reptéren se legyen semmi probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Múltkor megkérdezte egy némber, nem akarom-e a helyem elcserélni. Azt válaszoltam, hogy nem ajánlott mert ha a gép lezuhan nehezebb lesz a hullákat azonosítani. Ezután nem zavart többé, szép csöndben kivárta, míg leszállunk.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En ur vagyok ezert herdalok, normal tarsasagokkal repulok, nem ilyen rajener geciszarokkal.
Elni tudni kell.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni