A repülőn való helycserélgetésekről ...

Legutóbb 4 hete futottam bele abba az idióta fajtába, amelyik még fel sem száll a repülőre, már megy osztozni az utastársaival, hogy cseréljenek helyet. Jellemzően ezek a kölökkel utazó családok férfi-női tagjai, amelyek nem bírnak ki egymás nélkül 1-2 órát 15 méter távolságban. Ilyen jön a többi utastárs egrecíroztatása, hogy "nem cserélne velem helyet, mert a csalá ..." "Nem!" Aztán jön rá a sértődés, rosszabb esetben a fenyegetés és a tettlegesség. Ezek azok, akik az egész út alatt fel-le futkároznak a folyosón, zajonganak, aktivitiznek, pingvineznek folyamat. Aztán egy turbulencia esetén meg sikongatnak, mert nincsenek bekötve és csapódnak ide-oda mint a bikahere.

A légitársaságoknak be kéne szüntetni ezt a helycsere faszságot, de azonnal! Mondjuk, én azért veszek mindig jegyet azt emergency exit-re, hogy ezeket a helyzeteket messze elkerüljem, de végignézni is szekunder szégyen és kellemetlen.

Hozzászólások

De miért nem arra a helyre vesz jegyet, ahova szeretne ülni?

Mert az többe kerül ... A fapados légitársaságok azzal keresnek több pénzt, hogy a családokat szétültetik olykor. Van olyan szolgáltatásuk, hogy 1-2 EUR felárért oda ülsz, ahova szeretnél.

A probléma a garasoskodó családokkal az, hogy kibaszott balesetveszélyes, amit művelnek. Hogy ott álldogálnak a folyosón, ahelyett, hogy a székükben, bekötve ülnének. Nem csak a személyzetet akadályozzák, hanem egy nem várt légörvény esetén azt veheted észre, hogy repül feléd egy 100 kilós test.

Kibaszottul nem vicces.

trey @ gépház

Lehet menni nem fapadossal is. Ezeknél ez az üzletpolitika. Amikor jegyet váltasz, ennek tudatában teszed. Utólag akkor mi a retkes fasznak osztozol és vitatkozol a személyzettel, akinek ehhez semmi köze? Minek mész az utastársaid idegeire, zavarod őket, fenyegetsz és verekedsz, mert egy sóher geci vagy, aki sajnál pár EUR-t erre?

Te szeretnél több órás kitérőt amiatt, mert egy ilyen sóher és egyben agresszív geci elbassza az utazásod?

trey @ gépház

Én nem vitatkozom senkivel, sem személyzettel, sem mással (meglehetősen kevés alkalommal utaztam fapadossal, akkor is egyedül, tehát a probléma egyszerűen nem érintett). Ha a fapadosok részéről üzletpolitika, hogy kibasszon az utasokkal, akkor az utasok részéről is lehet üzletpolitika, hogy ahol tud, ez alól a kibaszás alól valahogy kibújik. Mindenesetre ez a helyzet láthatóan a fapadosok üzletpolitikája miatt alakul ki, szóval ha nem tetszik a jelenség, akkor légy tudatában annak, hogy a kiváltó ok az üzletpolitika. Megoldás lehet, hogy üzletpolitikai megfontolásból nem veszed igénybe a fapadosok szolgáltatását. Ha mégis akkor I.J.

Nem, Friczy. Nem kibújik, hanem kibaszik az utastársaival. Vicces, ahogy emberek fordítva ülnek a lovon.

Tényleg azt pártolod bazmeg, hogy van, aki összeverekedik az utastársával, mert egy sóher tróger? Meg szarik az alapvető légibiztonsági szabályokra? :D

Egészen addig csinálja a paraszt, amíg egyszer a poggyásztartóban nem találja magát :D

trey @ gépház

Nem pártolok semmi ilyesmit. Ahogy azt sem, hogy a légitársaságok direkt kibasszanak az utasokkal, hogy több lét tudjanak legombolni róluk semmivel sem több szolgáltatásért. Megismétlem: a kiváltó ok a légitársaságok szemét magatartása. Az, hogy ennek ilyen következményei vannak, az meglehetősen szégyen az utasra nézve is. Ami meg se történne, ha nem baszakodna vele a légitársaság.

Baromság, ez akkor is megtörténne, mert egy 4 fős család nem tud 3 helyes oszlopokba leülni. Akkor is előfordulhat, hogy az anya a két kölökkel a repülő elején kap helyet, az apa meg már csak a legutolsó sorban a budi mellett.

Az UNIVERZIÁLIS MEGOLDÁS: ott maradsz a picsádon, ahova a jegyed szól

Ezt kell a légitársaságoknak következetesen betartatniuk. Aztán megszűnt a probléma.

A te maszatolásod, szokás szerinti balfaszmentegetésed nem oldja meg a problémát. Drága járaton se. Annyi a különbség, hogy drága járaton a közönségnek meg sem fordul ilyen a fejében. Abban igazad van, hogy a fapadosok tehetnek erről, de nem azért, amit te állítasz. Nem azért, mert több pénzt kérnek a bizonyos helyekre szóló jegyekért, hanem hogy azt egyáltalán megengedik a helycsereberélést. 

trey @ gépház

Szivbol megvetem ezeket az embereket, es ha egyszer lesz peticio a szekcsere betiltasara, boldogan fogom alairni, de...

Azert ez az uzletpolitika is szar, mert kozvetlenul ez okozza a problemat. Az, hogy vannak bohocok, akik nem birnak a seggukon maradni, azzal nem tudunk mit kezdeni, de peldaul ezeket az indokolatlan szekfoglalos felarakat is betilthatnak a faszba. Ettol meg lehet az uleseknek differencialt ara, ahogy mas legitarsasagoknal is, de b+, hat a legitarsasag szarragasa vonzza be a szarrago utasokat, akkor mit varunk?

Aztán ha én meg kifizetem a plusz pénzt, mert mondjuk olyan helyre megyek ahol szeretnék az ablak mellet üli.
Akkor aztán kurvára meg zavarja a fejében a nem létező rendszert, hogy miért nem akarom átadni a helyemet amiért még fizettem is.

 

Az a baj, hogy 10 ezer méteren nem lehet valakit kizárni az utazásból, mint a BKV-n...

Nem, de lehetne.

Bízom benne, hogy az ilyen cirkuszolókat kitiltják. És a felmerülő költségeket is kifizettetném vele.

A ryanair-t most nem fogom kipróbálni, de szerintem pl a wizzairnél nem lehet véletlen nem foglalni helyet, mert pont a másik irányba terelnek (lásd itt a thread-ben). Feltételezem, hogy szándékosan nem foglalt helyet a faszi. Ráadásul nem értette meg, hogy "bocs, én most nem akarok helyet cserélni". Az ilyen pöcsökből egyre több van, akik azt hiszik, hogy minden és mindenki értük van.

zavarod őket, fenyegetsz és verekedsz, mert egy sóher geci vagy, aki sajnál pár EUR-t erre?

Csak csendben mondom, hogy a "sóher geci" a fapados társaság inkább. Kimondottan bosszantó, amikor kiírják, hogy elvisznek, mondjuk 30-40e Ft-ért, és már egy órája csinálod a foglalást, és még további tételeket dobálnak fel, amit nem tudsz megkerülni. És még egy dolog: most történetesen a fapados járat oda nekünk drágábbra jött ki, mint a nem fapados vissza. El is várnám, hogy legalább ne bosszantsanak. Mint pl egyszer történt: alig vártam hogy a kölök elaludjon (még kicsi volt), és ez akárhányszor nagynehezen megtörtént, jött egy csávó, és végigordítozta az utasteret, hogy vegyünk kaparós sorsjegyet. Vagy amikor megpróbáltak pánikot kelteni, hogy vegyünk "prioritást" mert le fogunk maradni a repülőről. Be kellett húznom a féket (feleség, anyós, kölkök, stb...), hogy senki nem vesz semmit.

A f*szért kell szétültetni a családokat, és nem lehet egyben kiírni, hogy mennyibe kerül az a q... jegy.

Azt sem értem, hogy hogyan nem veszi őket elő hatóság. Hogy ha azt írták, hogy 40e Ft egy repülőjegy, becsalogatták a vevőt, aki a foglalási folyamat végén szembesül a helyjeggyel, aminek plusz költsége van, akkor hazudtak, amikor a 40e Ft-ot kiírták. Nem a vevő a "sóher geci", hanem a fapados társaság gyakorlata tisztességtelen.

Aki meg balhézik egy repülőn, az szimplán csak egy idióta, ilyenek vannak, és ezek a fapados társaságok mindent meg is tesznek, hogy legyen miért cirkuszolniuk.

Te nem érted, hogy a fapados miről szól. A fapados azokat célozza meg, akik tényleg no-frills utazást akarnak. Egy hátizsák egy hétvégi kiruccanásra, benne 2 napnyi ruha és semmi más.

Olyan utazóknak van kitalálva, akiknek nem kell semmi egy másfél órás úton, nem kell az, hogy egymás mellé üljenek, akár család, akár haverok az útitársak, nem kell kaja az út közben, nem kell feladott poggyász, nem kell semmi más.

Aki meg olyan dolgokat akar, mint a többi társaság is nyújt, azt szépen fizesse ki az árát - és a repjegy valóban annyiba fog kerülni, mint a nem fapados járatoknál. Nem is értem, miért kéne azt várni, hogy ugyanaz a szolgáltatás olcsóbb legyen a fapadosnál. Ugyanaz a szolgáltatás, ugyanannyiba kerül.

A fapad arról szól, hogy ha nem akarod, nem kell kifizetned azt a szolgáltatást, amit nem veszel igénybe - minden opciós.

Mondok egy példát - a Lufthansánál akkor is ki kell fizetnem a fedélzeti kézipoggyász árát, ha nincs olyanom Értsd: a Lufthansa alapjegy ugyanannyiba kerül, mint a Ryanair priority jegy, de a Lufthansa jegy nem tud olcsóbb lenni, a Ryanair meg igen.

De ez azért hülyeség, mert a helyjegyről beszélünk. Nem tudsz nem vásárolni helyet egy fapadoson sem. Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók. Nem lehetett nem választani helyet. Miért nem lehet egyben kiírni az árát?

A nem fapados járaton annyival kapsz többet, hogy kapsz enni-inni, ami tök felesleges szerintem, és igyekeznek nem bosszantani (ez viszont mindent megér). A székek szélesebbek, talán kevesebb széket is zsúfolnak be egymás mellé. A fedélzeti poggyász ingyenes szerintem a Lufthansánál is, most meg is találtam egyébként - nem vagyok benne biztos, hogy mire gondolsz.

A fapadosnak mutatóba tény, hogy van olyan járata (valami lehetetlen időpontban), ami tényleg lényeg olcsó, de cserébe olyan is van, ami a végén drágább, mint a nem fapados.

Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók. 

Az idei repülőutaimon egyszer sem tapasztaltam ilyet. Sőt, soha. Melyik társaság ez? Milyen jegy? Hova szól? Szerintem bármelyiknél expliciten meg kell jelölnöd, hogy akarsz helyjegyet.

 

A fedélzeti poggyász ingyenes szerintem a Lufthansánál is, most meg is találtam egyébként

Ingyenes alatt azt érted, hogy benne van kivehetetlenül a jegy árában, akár van fedélzeti poggyászod, akár nincs. A fapadosnál meg te döntöd el, hogy ki akarod-e fizetni az árát - ha nincs fedélzeti poggyászod, akkor nem kell.

Ez most a WizzAir. Egy felületen feljött, hogy választani kell helyjegyet, nem tudtam nem választani. Van fedélzeti poggyászom, ami ingyenesnek volt kiírva, és azt sem olvastam sehol, hogy ebben az esetben kell csak helyet vásárolni. - ha ez így működik.

Egyébként amikor 5 embernek veszel jegyet, akkor nehezebben kezded újra a foglalás folyamatát, mert nem fél perc (közben random drágulnak is a jegyek :)). Ezért bosszantó, amikor a végén jön fel egy ilyen képernyő. Persze én morogtam egyet, választottam helyeket, és elengedtem. Nem is csak az árakon morgok, hanem hogy szívatnak. :)

Még egy dolog szokott lenni: ha egyszerűsíteni akarsz, és oda-vissza veszed a jegyet, akkor olcsóbban elvisznek, de drágábban hoznak haza. Én, mivel több jegyről van szó általában, már előfordult, hogy nem ugyanazzal a légitársasággal jöttünk haza, mint amelyikkel mentünk, esetleg nem is abból a városból (ez persze függ attól is, hogy hol vagyunk a kirándulás végén).

Egy felületen feljött, hogy választani kell helyjegyet, nem tudtam nem választani.

De ez a felulet a wizzair.com, vagy valami reseller? Mert utobbiak meg a legitarsasagoknal is jobban tudnak szivatni, siman lehet, hogy azert "kotelezo", mert ok szeretnek azt a jutalekot is zsebre tenni.

Ez a wizzair.com - Évente max 1-2 alkalommal kell repülnöm, és nem is ugyanannál a társaságnál foglalok mindig, ezért nem vagyok benne túl gyakorlott. Simán lehet, hogy valami kiszúrja a szemem a felületen, de nem látom. De most konkrétan kerestem, hogy tök mindegy, hogy hova ültetnek minket, nem akarok helyet foglalni, és azért emlékszem rá, mert megmorogtam, hogy megduplázódott egy jegy ára, mire a foglalás végére értünk. És miért nem lehet valaminek egyben a legelején megmondani az árát? A helyjegy pont jó alap volt a morgolódásra, mert kötelezőnek láttam a foglalását, tehát mégsem visznek el annyiért, amivel a foglalás legelején csalogattak. :)

Oké, most megnéztem, és ez van alatta:

    They may become more expensive later

    One of the remaining seats will be assigned to you, children will be seated next to their accompanying adult at no extra charge

    You will be able to check in only 24 hours before departure

Ebből nekem nem derül ki, hogy ez ingyenes lesz.

Értem, de honnan kellene tudni, hogy mire gondolt a költő?  Ez tipikus egyébként egy ilyen foglalási folyamat során, biztos én vagyok a hülye, de ezeket mindig félreértem vagy belefutok valami hülyeségbe. Nem az van odaírva, hogy: "They may no longer be free of charge later" vagy hasonló :)

És pont a fapadosoknál nem lepődnék meg azon, ha becheckeléskor megkérnének, hogy húzzuk le még egyszer a bankkártyám, mert később kisorsolták nekem a székeket, aminek X Ft az ára. (ja, hát azt senki nem mondta, hogy ingyen lesz alapon...)

Szerintem nem egyértelmű a felület, de köszi az infót, legközelebb már fogom tudni. :)

Értem, és oké. :)

Az egész oldalra ennyi kellett volna írni, amit most a "szerintem" alá írtál, hogy érthető legyen, mert ez nem jelenthet ötféle dolgot. :) Ez így teljesen oké, ahogy Te írtad. :)

Ami most a wizzair felületére van írva, az szó szerint azt jelenti, hogy később is választhatsz ülőhelyeket, ha kell segítenek benne, de az ülőhelyek később drágábbak lehetnek. Az ingyenes szó sehol nem szerepel. :)

Ingyenes alatt azt érted, hogy benne van kivehetetlenül a jegy árában, akár van fedélzeti poggyászod, akár nincs. A fapadosnál meg te döntöd el, hogy ki akarod-e fizetni az árát - ha nincs fedélzeti poggyászod, akkor nem kell.

Te melyik társasággal szoktál menni, ahol így van? Én az ingyenes alatt azt értem, hogy ingyenes. Nem tudok se kivenni az árból, se beletenni.

Szerk: közben rájöttem, hogy elbeszélünk egymás mellett: extra kézipoggyászra gondolsz, igaz?

Van ugye a kézipoggyász (ez megy az ülés alá), ez mindenhol az alapár része, meg a fedélzeti poggyász (ez megy az ülés fölé a poggyásztartóba).

Ez utóbbi a Lufthansánál lemondhatatlanul benne van az árban az Economy Lightban is, máshol opcionális és plusz költség. 

Bocsi, most megnéztem, és rosszul emlékeztem:

A fedélzeti poggyászért fizettem, úgy rémlett ez ingyenes (most is benne volt az árban a priority szolgáltatással, és valami csavar volt a dologban amiért így érte meg). - de akkor én beszéltem hülyeségeket, tényleg plusz költség volt.

A WizzAir, Ryanair esetén az a trükk, hogy a priority jegy tartalmaz fedélzeti poggyászt. (gyakorlatilag a Ryanair, Wizzair priority jegy felel meg a normál légitársaság alap Economy jegyének).

Sok esetben ez a kézipoggyász mellé elegendő az útra - nem kell megvenni a feladott poggyászt jó drágán.

Előnye a feladott poggyásszal szemben, hogy leszálláskor viszed magaddal, nem kell várni a csomag kirakodásra. Hátránya, hogy ugyanúgy át kell vinni a securityn, és emiatt a 10x100 ml-es folyadék korlát is igaz rá.

Előnye a feladott poggyásszal szemben, hogy leszálláskor viszed magaddal, nem kell várni a csomag kirakodásra. Hátránya, hogy ugyanúgy át kell vinni a securityn, és emiatt a 10x100 ml-es folyadék korlát is igaz rá.

Ha nem zavar, hogy varni kell, akkor szolj a szemelyzetnek a checkin pultnal, hogy nagyon szivesen leadod, ha veletlenul tele lenne a gep. Mit ad Isten, a gep mindig tele van, ugyhogy mar ragasztjak is ra a cimket a security elott, te meg mehetsz a dolgodra.

Erre viszont nincs SLA, szoval ha igy akarod athozni a szazeves whisky-t, de nem sikerul, es megitatjak veled a security-nel, akkor szivattyu van.

Nem tudsz nem vásárolni helyet egy fapadoson sem. Nem régen vettem repülőjegyeket, amiből az egyik járat fapados, konkrétan nem voltak ingyenes hely opciók.

Hiszek neked, mert iden meg nem repultem, de velem ilyen sosem tortent. Mindig volt olyan, mindegyik fapados tarsasagnal, hogy nem kell a jegy.

A székek szélesebbek, talán kevesebb széket is zsúfolnak be egymás mellé.

Ezzel viszont mar szkeptikus vagyok, mert a ugyanaz a repulogep ugyanolyan szeles, akarmelyik tarsasag is veszi meg, +1 szeket betolni a sorba meg azert eleg nagy ugras, nem tudsz annyit lecsipni a tobbi szek szelessegebol. Vagy igen?

business/economy szekek aranya miatt valtozik.

keskenytorzsunel fizikai keptelenseg +1 szeket betolni a sorba, igy is eleg szuk a hely. (nem is latok neten seatmapot 3-4-es elrendezessel). De a labtavolsagot sem tudjak a vegtelensegig csokkenteni. meg ugye a plusz sor ember+csomag tomege is szamit, a maximalis felszallo tomeg felulrol limitalja a lehetosegeket.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Amúgy még egy gondolat, egy hasonlat arról, hogy mi a fapad.

A fapados légitársaság hasonlít ahhoz, hogy bemész a McDonaldsba, és vehetsz menüt, meg megveheted darabonként is a dolgot. Ha te csak egy hamburgert akarsz venni, akkor olcsóbb, mintha menüt vennél, persze ha meg részleteiből teszed össze a menü elemeit, az meg drágább, mint a menü.

Na, a Lufthansa olyan McDonalds, ahol alapból menüt adnak, akkor is, ha neked csak hamburger kell.

A fapad meg olyan McDonalds, ahol alapból hamburgert adnak, nincs menü, és nekedk ell egyesével összeraknod, ha menüt akarnál enni.

A fapadosok olyan, amilyenek - de a felhasználók is. Nem repülök sűrűn, de eddig minden esetben leültek a megvásárolt, lefoglalt helyemre, és a normális kérésem ellenére nem voltak hajlandóak felkelni onnan, mer' ő ablaknál/tökömtudja kije mellett akar ülni. Ha úgy akar ülni, akkor miért nem úgy intézi? Számomra ez rejtély.  Ugyanilyen a tolakodás fel/leszálláskor. 1 percet sem nyernek vele, de azért próbálkoznak. Ehhez képest utolsónak szoktam fel- és leszállni is, mindenféle görcs nélkül.

Ennyire rossz tapasztalatom nincs, mondjuk lehet azért, mert emergency exit-re nem engednek mást leülni, csak akinek oda szól a jegye (néhány kivételtől eltekintve). Nekem megér pár eurót az EE felára.

Ugyanilyen a tolakodás fel/leszálláskor. 1 percet sem nyernek vele, de azért próbálkoznak. Ehhez képest utolsónak szoktam fel- és leszállni is, mindenféle görcs nélkül.

Ugyanez :D Mi is kivárjuk a csürhét.

Az a baj, hogy nem tudod a fapadot elkerülni. Pl. Santorini-re ősszel már nem repülnek a nagy légitársaságok Ferihegyről, Schwehat-ról kell mennünk (mondjuk ez nem feltétlen baj), de olyan beosztásban, ahogy mi szeretnénk, csak a fapad kb. az opció.

trey @ gépház

Uticélt és időpontot választani tudni kell. Ha nem tudod elkerülni a pórnéppel vegyülést, akkor el kell gondolkodni, hogy nem a saját helyeden vagy. Valami ott nem jó és cselekedni kell. Tisztességes drágább helyre kell menni, vagy ha mindenképpen ragaszkodsz a pórnép számára is elérhető célpontokhoz, akkor bármikor bérelhetsz egy privát jet-et. Ha már nincs sajátod, ami eleve a jó ízlés hiányára vall.

Igen, így beszél egy megalkuvó, bolond ember. A normális meg arra törekszik, hogy a világ ne bohócokból álljon. Amíg te nem szopsz be egy 48 órás plusz utazást, addig te is könnyen nyomod itt a balfaszságot.

Remélem a következőnél beszopod a 48 órás detour-t, aztán szépen felolvasod e kommented a családodnak a várakozás közben :D

Ahelyett, hogy a balfaszokat balfaszoknak neveznéd.

trey @ gépház

 > Ha egyszerre veszek meg négy jegyet, miért kell azt szanaszét szórni?

 

Azért, hogy fizess azért, hogy egymás mellé szóljon. A fapad az arra szolgál, hogy ha leszarsz mindent, akkor tud olcsó lenni, ha vannak bármilyen igényeid is, akkor fizess - akkor is, ha amúgy az igényed kielégítése semmibe nem kerül a légitársaságnak. Így tudják reklámozni a párezer forintos repülőjegyeket - mert a jegy maga tényleg annyiba kerül csak.

Szerintem a háttérben megkeresi max(n kiskorú) per vásárlást + az önállóan utazásképteleneket.  Őket sorrendben elhelyezi, a maradékot sorsolja.

Ezért, ha a pároddal utazol ő bejelöli, hogy segítségre van szüksége, akkor melléd fogja rakni ingyenesen az algoritmus. :)

Ebben vegtelen lehetosegek vannak. Amikor egyszer konferenciara mentunk, akkor nekem friss terdmutetem volt, igy a fobejarattol 25 meterre levo luxusszallodaba helyeztek el minket, a kollegamnak pedig epp kijott az asztmaja, ezert a tizen-valahanyadik emeleti panoramas szobak voltak csak jok. :)

Mondjuk a RyanAir epp 5 eurot per fo ker alapszekekert. Azt szivesen kifizetem.

De a WizzAirnel 2 ember egymas melle ulese is mar 40 GBP-tol indul felfele. Ez az az ertekhatar, ahol mar elkezdek elgondolkodni a cserelgetesen. Persze nem entitled modon, "nem annyira fontos", nem akarom kiszedni a motion sickness-est az ablakbol, nem kozepso alapszeket akarok adni nagylabteres ablak mellettiert, stb. Es aki ezt csinalja, azt en is utalom.

Jot tenne a repulos alapszekeknek is egy Nagy Martonos arstop. Legyen muszaj a WizzAirnek az alapjegyarat emelnie ugyanazert a profitert es kevesebb ilyen vita lesz. Nagy segitseg lenne ez a magyar csaladoknak. :)

Ha 12 ev alatti gyerekkel mész, akkor minden gyereket egy kísérő felnőtt melle dob pl a wizzair algoritmusa.

Ha 4-en megyünk és külön veszek jegyet magamnak és a feleségemnek + a gyerekeknek, akkor ingyen azt kapom, mint pénzért. #worksforme

Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 09:03

Nincs egy kicsit lent az ingerszinted, Trey? :D De te tudod kinek adod oda a lelki nyugalmad.

A masik meg az, amikor az emberek megrohanjak a veszkijaratos helyeket a nagyobb labter remenyeben.

Ket gond szokott lenni:

  • tul hamar probaljak elfoglalni, kesobb felszall az is, aki pont oda vette a jegyet (felarasan) -> addigra a foglalo eredeti helye is elfoglalodik, meg kulonbenis messze lesz a taskaja
  • duddo ember akar oda menni (nem tud angolul, stb.), amit a szemelyzet kiszur
Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 09:25

Szerintem bármilyen szituációban egy normális hangvételű kérdést megér. Aztán persze ha esetleg bármi okból nemleges a válasz, akkor tessék csendben tudomásul venni és visszaülni morgás, visszapofázás nélkül. A probléma ott van, hogy az öntelt seggfej azt képzeli, hogy ő a világ közepe és csak amolyan udvariassági formula, az hogy ő szívességet kér: neki valójában minden alanyi jogon *jár*.

Szerintem viccesebbek azok akik megveszik az elsődleges beszállást. Szerencsére ingyen beszállhatok utoljára. :)

Az elsődleges beszállás nem azért jó, mert hamarabb jutsz fel a gépre. Én szinte mindig prio jegyet veszek fapadosra, mert abban van egy kézi poggyász meg egy 10 kilós bőrönd. Jellemzően kevés cuccal utazok, mind elfér az említett csomagokban. Nem kell külön feladni a bőröndöt, nem kell várni míg kiszedik a gépről. Jellemzően én már kávét / rumot szürcsölgetek napszaktól függően, amíg a nagy csomagosok még várják hogy egyáltalán elinduljon a szalag.
Attól, hogy prio jegyem van, általában megvárom még az egymást taposók elfogynak, aztán szép kényelmesen felszállok én is a gépre. Leszállásnál szintén, megvárom míg egymást megtiporják, aztán felszállok ugyanarra a buszra amire ők.

Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 09:36

A barma, ahelyett, hogy megbecsülte volna az a 1.5-2 óra nyugit :D

Amúgy meg ilyenek alapján is azt gondolom, inkább vezetek 10 órát, mint repüljek 2 órát :D

Nincs olyan, hogy "kell". Akarmikor odamehetsz, max lekesed. Aki nem rutinos, az ja, menjen ki 2 oraval korabban, de egy ido utan meg lehet tanulni, hogy pl. a fapadosok csak egy checkin pultot nyinak ki a huszezer utasra, de ha mondjuk nincs borondod, akkor ez mar rogton nem erdekes.

T = t0 + t1 + t2 + t3 + t4

t0 = Az idő a gép indulása és a boarding kezdete között
t1 = Az idő amennyi alatt átmész a reptéren a kapuig
t2 = Az idő amennyi alatt átmész az átvilágításon
t3 = Az idő amennyi idő alatt becsekkolsz/leadod a csomagod (ha kell)
t4 = Az idő ami még a személyes dolgaidra kell (wc, shopping, nézelődés, kaja)

Nem kell, legfeljebb ajánlott. Minden a körülményektől függ. Van-e csomag, amit feladsz, forgalmas napszakban mész át a biztonsági ellenőrzésen, sok dolog van, amiatt félreállíthatnak, plusz szerencse vagy balszerencse, ha at átlagnál nagyobb vagy kisebb a torlódás. Általában a biztonsági a bottleneck, kivéve ha feladsz poggyászt és nem működik az automata. Mondjuk valahol szinte csak automata van (Heathrow T5, Arlanda T5), ott valószínűleg nem szaródik el random.

Gyakorlatilag mindent digitalisan intezek, amit lehet, de az utazas az egyik ritka kivetel, ahol mindenrol van papir alapu backup. Mindenrol. Beszallokartya, utasbiztositas kotvenye, autoberles, szallasfoglalas, minden ki van nyomtatva. Amugy en is telefonrol mutatom meg a beszallokartyat, mert az kenyelmesebb, de attol meg ott van a papir.

Ha majd egyszer megszivod 14000 km-re innen, hogy a fostalicska Samsung Galaxy-akarhany epp ott adja fel a harcot, akkor majd te is fogsz papirokat vinni magaddal :)

Amikor foglalsz egy repulojegyet, az sokszor nem 1 db jegy, hanem egy nagy katyvasz, atszallasokkal, tobb utassal, akar kulonbozo legitarsasagok egyuttmukodesevel, stb. Egy "jegy" tengerentuli jaratra, kinyomtatva van hogy 4-5 A/4-es oldal.

A beszallokartya ebbol egy kivonat, ami az utazas egy adott reszere ervenyes + ebbol van minden utasnak sajatja. Akkor kapod meg, amikor becsekkolsz, vagy online, vagy helyben. A repteren belul azzal kozlekedsz, azt nezik meg, mikor beszallsz a gepbe, ilyenek. Plusz rajta vannak az alapveto infok, ugyhogy aki teljesen hulye, az is csak megmutatja barkinek a repteren, es utba tudjak igazitani.

Helycsere :)

Trinidad es Tobago - Grenada jaraton kecsegidakkal a szatyorban rohangaszo 150 kilos mamik kozott fel nem merul, hogy hova ulsz. Ahova tudsz, oda. A jegyen ugyan van egy hely, de a repulo nem olyan meg veletlenul sem.

De nem stresszelsz. Elvezed a kilatast es a rumot.

Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 09:38

Utastarsai nem tartottak tiszteletben hogy neki az a szek az identitasa.

Amugy baromi egyszeru a szituacio, ha nem birsz viselkedni. 1 ev repulestol eltiltas es maximum tekerheted at a kontinenst.

Vegyél prémium jegyet prémium légitársaságnál és nincs probléma ¯\_(ツ)_/¯ 

A BA-nek van első osztálya.

Ez megoldja a kényszerleszállás szituációkat (a verekedő balfasz miatt máshol kell leszállnia a gépnek, amíg ki nem basszák róla), ami felborítja az amúgy is csúcsra járatott légiközlekedést?

Nem. Nem oldja meg. Az oldja meg, hogy a trógereknek megtiltják a csereberét.

trey @ gépház

Nálam egyszer volt ilyen, de nem jutott el a "mert a csalá..."-ig sem.

Az, hogy a jegy vásárláskor nem lehet (alapáron) foglalni a helyet, az a legnagyobb szarrágás amit a légitársaságok valaha is elkövettek. Inteligens ember saját hatáskörében tudja kezelni az ebből eredő dolgokat, de marad a további 2/3-ad, ami a légitársaság nyűgje lesz. Meg is érdemlik.

Kis görög sziget, főszezonon kívül kb. fapad vagy athéni átszállással tudod megközelíteni.

Pénzért sem lesz drágább járat.

Bocs trey, de ez nincs így. Pont most néztem, Budapestről 2500 USD óránként a legkisebb gép charter díja.

A témához az én ötcentesem: Sajnos a tömegközlekedéshez szolgáltatásként jár a tömeg is, és a tömegben mindig vannak hülyék, büdösek vagy antiszociálisak is. Ha valakit ez zavar az oldja meg magán úton az utazást. Van ahova könnyebb (most jöttünk haza kocsival Finnországból, két nap mindkét irányba), van ahová nehezebb (charter géppel Santorinire nekem nem futná). Ez van, egy dolog fölösleges: ezen dühöngeni. Mindig van választás.

Csaba

Azért szerencsére nem ez a helyzet, mármint, hogy meg kell szokni. Az ilyen parasztokat lebasszák a gépről, a büdös négereket meg simán leszállították a testszaguk miatt. Minimális viselkedés elvárható, főleg egy olyan veszélyes üzem esetén, mint a légiközlekedés.

trey @ gépház

Ó, én nemrég voltam olyan helyzetben, hogy már meg sem kérdezték, simán csak odaültek a helyünkre (3 fős család). Sikerült őket nagy nehezen elpateroltatni, de a fickó gondoskodott róla, hogy távozás előtt összebassza rágóval az ülést, amit csak leszállás után vettünk észre. Az ilyenek miatt kerülném én is legszívesebben a fapadosokat, de sokszor sajnos nem igazán van erre lehetőség.

Na, pont az ilyen szarjankó trógerekről beszélek. Igen.

Egyszer a családdal utazva - NEM FAPADOSON, hanem charter járaton - nekem jelezték, hogy túlfoglalták a repülőt, úgyhogy nem ülhetünk 3-an egymás mellé. Vagy megyek a következő géppel, vagy utazhatok jump seat-en.

Ez utóbbi a stewardess-ek mellett volt, a legfüggönyözött területen. Elfogadtam. Nem rapliztam. Ugyan kicsit kényelmetlenebb volt, de a stewardess-ek kárpótoltak. Végig kajával, üdítővel, vörösborral kínáltak, kedvesek voltak, beszélgettünk.

Semmi sem történt a családdal, túlélték, hogy egymástól 50 méterre utaztunk 🤷‍♂️

trey @ gépház

Nekem a kedvencem az volt az ilyen helyjegy nélküli gépeken, hogy a nép szabályosan berohan, hogy a jó helyeket le tudja foglalni magának. Meg hogy van olyan "szolgáltatás", hogy helyjegyet ugyan nem kapsz, de te mehetsz be először (meg mindenki más aki kifizette, ha mindenki kifizetné, akkor ugyanúgy harcolhatnának a jó helyért :-).

A repülés régen maga volt a luxus, azzal az életérzéssel adták el legalábbis (csak 1x repültem MALÉV-vel pont mielőtt csődbe ment volna, de tényleg más élmény volt, mint a fapados). Ma meg már a repülés a legalja életérzés, küzdhetsz az életedért és minden második percben le akarnak húzni valamire. (Ne vigyél fel saját vizet, hanem vedd meg csilliárd Forintért a reptéren!!!)

+1

Hallod a MAV manapsag jobban hozza a premium eleterzest, mint a legitarsasagok. Elso osztalyu upgrade valami 800 forint volt a 2 oras utra, ebben mar benne volt indulasnal a lounge hasznalat, korlatlan etel-ital-kave fogyasztassal.

En mar nem is megyek repulovel olyan uticelokra, ami kocsival/vonattal megvan 6-8 ora alatt. Semmivel nem gyorsabb, ha 2 orat kell szopnom a repteren, utana meg egy ora, mire feljonnek a csomagok, stb.

Jo, azert varjal, a "belfold" az nem ugyanaz a kaliber itt, mint ott. :)

Ahova vonattal 2 ora alatt eljutsz, az repulovel ertelmezhetetlen. Ami kocsival 6-8 ora, az repulovel is kb. (Repterre kierni 1 ora, varakozas 2, ut 1.5-2, kiszallas + csomagra varas 1, varosba bejutni 1) - akkor viszont nem akarok repteren szerencsetlenkedni, ha igy is, ugy is elmegy brutto egy nap az utazassal.

Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 12:11

Amikor fillérbaszó járattal utazol, akkor fillérbaszó utasokkal fogsz találkozni. Nincs itt semmi látnivaló.

Amúgy a vicces az, hogy ha Ryanairnél vagy Wizz Airnél a legprosztóbb jegy helyett az eggyel drágábbat kéred (mondjuk van benne még egy kézipoggyász, vagy feladott poggyász), akkor pont ott vagy, mintha azon a távon Lufthansával utaznál.

Tudni kell légitársaságot választani.
Tudni kell nyaralás / repülés időpontját választani.
Tudni kell úti célt választani.
Így az ember közvetetten az utastársait is megválogatja.

#worksforme

Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra. Mindjárt le fog fagyni a mosoly a képükről.

Az ilyen liberális hozzáállás miatt egyre trágyább a légiközlekedés. Ezért egyre több a késés, egyre több a balhé a gépeken és egyre több az olyan eset, hogy a gépnek kitérőt kell tennie az utazás kárára másik reptérre.

Tapsolj csak hozzá, nehogy szólni merj ellene!

Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra.

Jaja, te fuss a pénzed és a kényelmed után! Nagy ötlet!

Kérdezzük meg a nyitóban szereplőket, hogy ezt hogy élték meg:

A rendbontók eltávolításával két óra telt el, amivel a személyzet elérte a napi maximális munkaidejét, így minden utasnak le kellett szállnia a gépről, buszra szállították, majd egy szállodába vitték őket az éjszakára. Viszont hiába tették át őket egy másnapi járatra, az is törölve lett később és végül csak csütörtök este érkeztek meg Londonba.

trey @ gépház

Tehát, azok, akik nem csináltak semmit, csak voltak olyan "szerencsések", hogy egy trógerrel egy gépre hozta őket a sors, azok belfaszok, mert a tróger miatt 48 órával később értek haza, késték le a csatlakozásukat stb.

És egyébként semmi baj, mert több napos ügyintézés keretében majd valamikor talán valaki kárpótolja őket ezért :D

Ahelyett, hogy a balfaszkodást betiltanák a picsába a gépeken, a valódi balfaszokat meg kitiltanák a légitársaságtől egy életre.

Na, ezért okádok a liberalizmustól :D A lovon fordítva ülés miatt.

trey @ gépház

Ez nem empátia, hanem tartás attól, hogy egy ilyen balfaszjóska miatt én szopok legközelebb. Legközelebb szeptemberben, amikor gépre ülök. Mondanám, hogy majd megoldom én, jól szájba verem az ilyet, de hát akkor engem is leszállítanának, semmit sem érek vele.

trey @ gépház

Nem lehet mindenki mindig szerencsés. ;)

Alaptörvénybe, sőt, EU-s jogszabályba kell foglalni, hogy a kártalanítás történjen meg 48 órán belül és teljes mértékben a légitársaságok részéről. És nem úgy, mint most, hanem az utas által fizetett összes díj 10x-esét kelljen kifizetni a pórul járt utasok felé. A légitársaságok egyből érdekeltek lennének. Egyből megoldódna minden probléma.

A valódi balfaszokat nem kitiltani kell, hanem csak a poggyásztérben utaztatni. Gyorsan lefagyna az arcukról a mosoly. :D

A véleményemnek semmi köze a liberalizmushoz. De hajtogasd csak a mantrát. :D

Mondjuk ez beszarás, régebben többet utazgattam repülővel (főleg amíg a cég fizette), MALÉV-vel, Lufthansával és egyéb nem-fapadosokkal, és senkinek nem fordult meg a fejében, hogy nekiálljon helyeket cserélgetni. Ennyire prosztók az emberek, hogy a repülőre is úgy ülnek fel, mint a helyi buszra?

Akkor ezt is McCallisterék csinálták jól

Épp mondom a kollégámnak, hogy ehhez a kurva állapothoz, ami ma van, az is hozzájárul, hogy olyan légiutas kísérők vannak, hogy kirúzsozott szájú, 40 kilós ratyigyerek meg nem tudom. Ha kicsiit kisportoltabbak lennének, vagy lenne a gépeken civilben Air Mashal, mint az USA-ban, akkor fele ennyi balhé nem lenne ...

trey @ gépház

Milyen légiutas kísérőket szeretnél? 2 ajtós orosz lehallgató szekrényeket?

Már leírtam a megoldás egy részletét: "Egyébként meg a balhézásból, kitérőből adódó költségeket rá kell verni a tuskókra. Mindjárt le fog fagyni a mosoly a képükről."
Kapna 50000-100000 €-s cetlit a balhézó - ami persze végrehajtható is, akkor egyből más lenne a leányzó fekvése. Természetesen ezt az összeget az utasok kapnák meg szétosztva, nem pedig a légitársaság - elvégre van utaslista.

Gondolom eleve van bennük némi drukk a repülés miatt, könnyebben kerülnek idegállapotba. Mondjuk fogalmam nincs mit lehetne tenni, ha több fős társaság összeverekedik a gépen! Max oxigén helyett benyomnak altatógázt azt mindenki lepihen egy kicsit :-)

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

elkezdik ezt extra szolgáltatásként árulni ("repülési drukk csökkentés")

Az extra feláras szolgáltatás az, hogy altatás nélkül, nagy helyet foglalva utazhatsz. A leszedált zombikat meg lehet tálcákra zsúfolni: többet kevesebb helyen:

https://www.labfreez.com/wp-content/uploads/2020/04/MR-CP-series-mortua…

csak bővíteni kell a felsorolást: "Mortuary Corpse Storage Refrigerator Freezer for hospital, funeral parlour, mortuary house" + transport.

A maszkokat a légiutaskísérők felhelyezik és kezdődhet a drogos álom utazás...

Szerkesztve: 2024. 07. 09., k – 22:48

Érdekes ez a fapados/nem fapados dolog. Finnair mennyire számít annak? Tengerentúli járat, egy átszállással, oda-vissza ~80eFt két főre az ülésfoglalás a négy gépre, economy classic helyeken (ez a legolcsóbb ülés). Economy premium esetén már 200eFt lenne, ami csak annyit jelent, hogy 7cm-el nagyobb a lábtér.

De nem is ez a legszebb, hanem az, hogy a kézipoggyász 8kg lehet max utasonként (1db hátizsák + 1db kis gurulós bőrönd együttes(!) súlya). Ha jól látom Wizzairnél ugyanez 10kg+10kg, Ryan-nél meg 10kg + a hátizsák súlyát nem is nézik. Van ugyan 2x23kg -nyi feladható poggyászunk, de nem merjük kihasználni odafelé, mert a késések miatt ezen állhat, vagy bukhat, hogy elérjük e a csatlakozást. Izgi lesz, 1db bőrönd üresen 2.5kg, ráadásul Redditen azt írják, hogy a covid óta elkezdték mérni, tehát a 8kg az nem csak ilyen iránymutatás, hanem komolyan veszik.

Közben haza is értünk, nem tapasztaltam semmi rosszat/negatívat a Finnair-el, nagyon kedvesek voltak, minden simán ment, a kézipoggyászt sem mérték le végül (bár ez tökmindegy, ha az ember 8kg-ra+ellenőrzésre készül, akkor annyit visz csak). Visszafelé az Iberia rosszabb volt, bár csak apróságokban, Finnairhez képest, összeségében velük is elégedett voltam. Főleg hogy nem használják ezt a CrowdStrike szart, így nem voltak érintettek. Mi az egész balhé közepén szálltunk át éppen, de persze kellett hozzá az a szerencse is, hogy a fogadó reptéren se legyen semmi probléma.

Múltkor megkérdezte egy némber, nem akarom-e a helyem elcserélni. Azt válaszoltam, hogy nem ajánlott mert ha a gép lezuhan nehezebb lesz a hullákat azonosítani. Ezután nem zavart többé, szép csöndben kivárta, míg leszállunk.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

En ur vagyok ezert herdalok, normal tarsasagokkal repulok, nem ilyen rajener geciszarokkal.

Elni tudni kell.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.