"254 millió forintot utalt vissza tévesen az Apple egy magyar ügyfelének"

Címkék

Azok után, hogy számos magyar ügyfelétől tévesen vont le az Apple, hiba csúszott a kártalanításba is.

Olvasónktól – más érintettekhez hasonlóan – több részletben vont le tévesen néhány ezer forintos összeget az Apple Pay, összesen 7169 forint értékben. A képernyőfotók tanúsága szerint nem sokkal később már az ő számlájára érkezett pénz, de nem a levont összeg, hanem 84 623 371 forint, majd ezt követte még két ugyanilyen utalás, így összesen 253 870 113 forintot kapott a kép küldője tévesen az Apple-től.

Részletek itt.

Hozzászólások

Ti meg telesirtatok a hupot, hogy az Apple nem kartalanitja kamatostol az ugyfeleket. :)

Amiről te beszélsz, az a tervszerű vizsgálat.

Természetesen továbbra is él az, hogy ha neked negyed milliárd forint igazolatlan lóvé felbukkan a számládon, akkor hívhatnak majd megérdeklődni, hogy mégis honnan jutottál hozzá.

Bazmeg, amikor vásárolsz egy nagyobb értékű tárgyat, a mai napig ki kell töltened és alá kell írnod a pénzmosás elleni kérdőívet. :D Legutóbb februárban írtam ilyet alá, amikor 50 ezer EUR értékben vettem valamit egy tranzakcióban.

Faszságot azért ne terjesszünk.

trey @ gépház

😂

Valaki írja már le nekem, hogy mi folyhat most az Apple-nél ... Hogyan lehet 7 ezer forint hibás terheléssel szemben visszautalni 253 milliót? Milyen matematikai műveletben, elkefélt SQL select-ben tud ilyen kijönni?

trey @ gépház

Kiadják valami dél-kelet ázsiai farmnak, hogy nyomják végig manuálisan. Rossz pénznemeket választott ki human robot.

És erre semmi kontrolling nincs? Simán kimehet az Apple nevében egy 250 milliós visszautalás? Elképesztő! Nálunk egy 5000 forintos utalás is átmegy legalább 3 kontroll személyen :D

trey @ gépház

ezért vagytok kis cég :)

A mi olvasatunkban ez nem hátrány, hanem előny. Nálam elsődleges szempont pont ez volt mindig a maradás mellett. Ja, és ezért kisebb a valószínűsége, hogy valahova valaki elutal negyed milliárdot 🤷‍♂️

trey @ gépház

Emberi hiba, kapkodás. Tippre az eredeti probléma az volt, hogy valahova kiment egy CSV fájl, hogy kitől mit kell beszedni, de valami okból régi tételek ismétlődtek meg. Talán valaki tesztelt, és véletlen élesbe ment ki. A javítás meg egy olyan CSV lett volna, amiben simán az eredeti zárolást visszavonják (végső esetben az előzővel ellentétes előjelű jóváírás). De mivel ezt kézzel kell összerakni, mert egyszeri dolog, többféleképpen el lehet baszni. Pl. több ügyfél sora egy ügyfélnél adódik össze, mert pl. születési dátum alapján ment a group by. Vagy többszörösen elbaszott deviza konverzió. Vagy véletlen a user ID oszlopot értelmezte HUF összegként. Stb.

Semmi. A szokásos. Természetesen az Apple most sem hibázott, az ügyfél hibája.

Tippre szerintem is valami automatizált algoritmusos cucc qrta el, ha nem is SQL SELECT, de valami hasonló. Ami továbbra is az ő felelősségük, hogy nem ellenőrzik. Legalább a kirívó tételeket ellenőrizhetnék, 10k USD és felette.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

reméljük akkor is ilyen hozzászólások fognak születni ha a google vagy samsung hibázik. :) 

ja nem, akkor minden hater kussolni fog. cseréltek ikon témát meg widgeteket meg launchert és akkor nem is fog hiányozni a pénz. 🤣🤣🤣

Húbazz, nagy baj van nálad a toronyban...

Nyilván nem kötök fogadást, mert ilyen bárhol előfordulHAT (jövő idő, talán lesz, talán nem). Itt most azonban arról van szó, hogy ez almáéknál már előfordulT (múlt idő, megtörtént) és egyelőre nincs semmi magyarázat a részükről (jelen idő). Te olyanokkal dobálózol, amik még meg sem történtek (nem tények), miközben elsiklasz azok felett, amik már megtörténtek (tények). Ezt ennél jobban nem tudom elmagyarázni.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

értem én, de elég irreálisnak látom hogy egy ilyen hiba (az elmúlt ~20 évben mióta biztosan létezik online vásárlás az applenél) miatt most bárki leváltsa a teljes otthoni IT felszerelését és meneküljön a googlehoz mert ott még nem történt meg szóval ők tuti megbízhatók. 

Persze, hogy nem fognak váltani, még akkor sem ha kiderülne, hogy csecsemővesével is kereskednek. Erre épít az egész cég a rendszerei zártságával, meg az egész hozzállásával és arrogáns pökhendiségével. Magához láncolja az ügyfeleit, akik ezután csak nagyon nehezen szabadulnak, ha egyáltalán felmerül bennük. A komfortos börtön.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Nem feltetlenul a logikaval volt problema,

Azzal nem is lehetett, mert a múltkor a kb. egy sec. alatt állítottak be a kollégák Androidokon OpenVPN csatlakozásokat, majd jött az iPhone-os kolléga, aki majdnem a földnek baszta az iPhone-t, mert minden számítógépes logikával ellentétben kellett iPhone-on elvégezni az beállítást. Tehát, PC-n, Android-on ugyanúgy, iPhone-on meg teljesen máshogy mint logikus lett volna.

Szóval nem a világ furcsa, hanem ti szoktatok hozzá a furcsa dolgokhoz, ezért már a normális furcsa nektek.

trey @ gépház

Nem a lépések számról volt szó, hanem a logikával való szembemenésről:

Android:

  • Accept the terms and open the application.
  • Tap the menu button in the app, then tap Import in the drop-down menu.
  • Select Import Profile from SD card. Find the configuration files in your downloads folder.
  • Choose one of the configuration files and tap it to import it.
  • Select Accept.

iOS:

  • Download one or more of the ovpn configuration files from your VPN’s website.
  • After downloading the file(s), choose Open in OpenVPN.

iOS-en nincs olyan, hogy elindítod az App-ot, majd abban megnyitod a konfig fájlt. Mire rájött, hogy teljesen szembemenve a logikával, a konfigfájlon kell nyomni egy Open in OpenVPN-t ... na az nem két perc volt és nem volt kurvaanyazás mentes ... volt abban Steve Jobs-tól kezdve mindenki! :D

trey @ gépház

Ebben, egyebkent igaza van. Igazan leimplementalhattal volna a filemegnyitast... En is agyfaszt kaptam, hogy ott van az osszes konfig iCloud Drivera ramasolva, de nem, az app nem tud onnan megnyitni (pedig, tudhatna...), neked kell a Files-bol megnyitni, majd kerni az OpenVPN appal torteno megnyitast.

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy az iOS tele van "1 sec Google-t" igénylő balfaszkodásokkal. Tehát nem, nem mi csináljuk kifordítva a dolgokat, hanem ti. Nem, nem nektek kéne megszokni Androidon fura dolgokat, hanem le kéne szoknotok nektek a fura dolgokról.

Eleinte fura, de utána, kézbe véve egy Apple eszközt, nevetségesnek tűnnek ezek a dolgok. Én már csak tudom, végigcsináltam egy Apple -> Android átállást.

trey @ gépház

Errol konkretan fingom nincs, fentebb megirtam, hogy nalunk hogy mukodott, de nekem barmilyen eszkozon az a workflow, hogy letoltom a fajlt, rakattintok (meg a Chrome-ban), es megnyitja a default app.

Mikor csinaltal utoljara olyat, hogy letoltottel egy Word doksit, megnyitottad a szovegszerkesztot, majd onnan File>Open, es kitalloztad a letoltott fajlt?

Nekem anno ugy telepult a VPN az iPhone-ra, hogy egy intranetes portalon befotoztam egy QR-kodot, es felugrott egy ablak a telefonon, hogy itt most ceges management policy fog letoltodni, mehet-e. Rakattintottam, hogy mehet, majd fel perccel kesobb be volt konfiguralva az emailezes, a ceges app store (jaj, dehat kulsos app store nem is lehet iPhone-on!!1), es hat igen, a VPN is.

Btw ezt az Android userek is kb. ugyanigy tudtak intezni, szoval kevesbe az iOS erdeme ez, mint inkabb a jol megtervezett IT szolgaltatase.

de mi a faszert kellene atszoknom ha ez megfelel? az android a golden standard vagy mi?

fél éven keresztül használtam galaxy s9-et. nem jött be. tudtam kezelni, nem hülye vagyok, mint egyesek akik semmit nem találnak meg iphoneon vagy egy macen nem tudnak billentyűzet layoutot váltani. egyszerűen nem tetszett a készülék és a rendszer. mindent megtalaltam rajta mindent tudtam használni.

van egy rendészer és egy cég aki szamomra megfelelő készülékeket gyárt azt veszem. nincs kedvem havonta új androidos telefont tesztelni meg venni hogy na majd az hátha jó lesz. 

De ki mondta, hogy neked át kell szoknod?

A fanboyságról a gondolataim: Egy ekkora balfaszság után ilyen vehemenciával véded a hőn szeretett céget, pedig a mai napig nem tudtak egy bocsit, vagy legalább egy egy mondatos leírást kitenni a weblapjukra, közben teljesen egyértelmű, hogy teljesen szar a rendszerük (mert ezt Te nem tudtad megérteni, de nem mehet át két milliárd forintnyi hibás (több  hónapos lezárt) tranzakció egy ilyen rendszeren, mert akkor ott nagy problémák vannak): én ezt úgy hívom, hogy hülyének néznek, és csak a pénzem kellett. És felesleges azzal jönnöd, hogy a másik cég is elb*szná, mert nem b*szta el, és ha ez véletlen meg is történne, akkor valószínűleg nem ilyen gyökér módon kommunikálna.

Tehát erre az egészre azt tudom mondani neked, amit Zorán is megénekelt: "langyos a sör, mert nekünk így is jó."  Én rajtam ez már nem múlik, mert már nem használom az apple pay-t (egy ilyen hiba után), és nem veszek semmit a store-jukból, de van olyan felhasználó, aki ezzel a minőséggel is meg van elégedve (vagy esetleg ilyen érzelmi vak, és nem látja a hibákat), addig ez biztos így marad. Hát hajrá, az a rossz hírem, hogy most levonhatják a következtetést, hogy ez így "rendben volt", legközelebb ennyit sem kapsz. (Ráadásul ezt a többi cég is látja esetleg.)

Ezen felül az egész felhasználói felületet (amiről itt a végén beszélgettünk) én inkább középsz*rnak, mint jónak mondanám, de ez már tök mindegy (az én véleményem). De megmondom neked azt is, hogy az Androidban mit nem szeretek, pl a settings menüt, és azt, hogy ahány féle telefon, annyi féleképpen cseszik el, és szerintem nem logikus helyre tesznek beállításokat. (vagy csak én öregszem, és semmit nem találok meg).

Ha azt hiszed, hogy bárki védi a Google-t (persze ott is van 1-2 önjelölt védelmező), akkor olvasd el a kapcsolódó szálakat itt a hup-on.

pedig a mai napig nem tudtak egy bocsit, vagy legalább egy egy mondatos leírást kitenni a weblapjukra, közben teljesen egyértelmű, hogy teljesen szar a rendszerük

Szerintem siman benne van a pakliban, hogy fogalmuk sincs, hogyan szar pontosan. Igy aztan nem igazan erdekel, van-e generikus bicsibocsi sajtokozlemeny a semmirol, de egy post mortemet szivesen elolvasnek (ugysem lesz, de akkor is)

Szerintem siman benne van a pakliban, hogy fogalmuk sincs, hogyan szar pontosan.

Ezt nehezen tudom elképzelni. Inkább "hány óra ezt javítani, mivel jár? ki fizeti ki ezt az időt?", "ebből sem volt semmi, ezután sem lesz, ezeknek jóvanezígy", meg ilyesmiket tudok sajnos elképzelni.

A magam nevében tudok nyilatkozni:

Ha tőlem vontak volna le pénzt, garantáltam megreklamálnám az apple-nél, hogy ez mi a lóf*sz volt, legyenek szívesek megmagyarázni. Utána már lenne "hivatalos magyarázat", mert kötelező nekik válaszolni, az akár meg is osztható szerintem. (annyi az előre lépés, hogy a válasz hivatalos, akkor is, ha kamu.)

Én ez alapján, hogy mások ebbe belefutottak, rendeltem egy webkártyát, és nem vagyok lusta a bankkártyámat elővenni. Az apple store-t, és apple pay-t hagyom a francba.

A telefonom valószínűleg a kisebbik kölöknek adom majd, vagy megvárom még elromlik, utána kigondolom hogy hogyan is tovább. Nem csak ez az egy problémám van, hanem ez az el AI-osodás is aggaszt kicsit, és a Google-lel is vannak fenntartásaim, de valószínűleg egy Android telefont veszek majd. Vagy egy buta telefont, van már két yubikey-em, az authentikátor app-on gondolkodtam el, hogy tudom kiváltani, a többi nem fáj. Egyébként pont egy ismerősöm mesélte a hétvégén, hogy tudatosan lassít a tempón, és a butafone segített neki ebben, úgy érzi. (de mondom még egyszer, a saját nevemben beszélek, nem azt akartam mondani, hogy mindenki szaladjon buta telefont venni)

Ha általában az emberek elvárnák, hogy működjön amit eladnak nekik, egyébként nem használják, és többet nem vesznek, akkor az megütné lehet az ingerküszöböt almáéknál is. De nem tudom...

Majd ha mások is előadják, hogy ők fingották a passzát szelet, az ennek megfelelő árazással, és arroganciával, közben semmivel nem tudnak többet mint a versenytársak, sőt kiderül, hogy sokkal gyengébbek, akkor azok is meg fogják itt a hup-on kapni az őszinte véleményeket. Szerintem.

tehát te nem vagy az apple börtönébe zárva. sikerült mást választanod, nagyszerű! látod, ennyi az egész. ha nem tetszik akkor nem ios-t választasz hanem androidot! kiváló! 

tudom meglepő lehet, de vannak emberek akik a zártsága ellenére mégis szeretik az iOS-t és együtt tudnak vele élni. sőt, még kényelmes is számukra. sőt, ikonokat, widgeteket meg kernelt meg launchert sem akarnak cserélgetni. (elképesztő!)

együtt tudsz ezzel élni? 

ilyenek az elmeháborodottak. utálják ha egy nagy multi jobban tudja náluk hogy mi kell az embereknek. ők kikérik maguknak hogy valaki megmondja nekik a tutit, de ők aztán mindenkinek megmondják hogy igazából mire lenne szükségük és mit kellene használniuk. 🤣🤣🤣 idegesíti őket hogy nem mindig nekik van igazuk. minden alkalmat megragadnak hogy ráerőltessek a másikra a saját döntéseiket. miközben mindenki telibeszarja hogy neki milyen csoda 20 ezer forintos eZjObBmInTaZáLyFón aliexpressphoneja van  tragédia.

 

2024.07.03: jegyezzük fel, ma sem él senki az apple különleges börtönében ami egyesek fejében van (lehet a hangok mondják). ma is szabadon választhat a felhasználó hogy melyik gyártó melyik termékét használja. 🥳🥳🥳

De ez nem telefonspecifikus, gyakorlatilag nem tudok ugy megvenni valamit, hogy bele ne ugasson valaki, hogy miert ilyen szart vettem. Lehet ez funyiro is, multkor azzal sikerult eljatszani ugyanezt - miert nem Bosch-t, miert nem nagyobb vagoszelessegut, miert nem benzinest, miert nem akkumulatorost, miert nem pirosat, miert nem zoldet, stb.

Hallod, elmentem az Aldiba hetvegen, vettem valami kenyeret ami epp akcios volt, mar hallom hatulrol a kisgyerekes anyukat magyarazni, hogy az szar, mi nem olyat veszunk, kulonben is a masik igy olcsobb, ugy akarmi.

Nem lehetne, hogy mindenki a sajat penzet koltse, es ne az enyemet probalja?

Meg se kellett volna venni...

Ezt én is így gondolom, persze az én telefonommal kapcsolatban, mert más (pl @evone), ha megtalálta a számítását, akkor szuper, örülünk. De nem annyira érdekel, hogy milyen telefonja van.

Ettől még lehet embereknek véleménye termékekről, szolgáltatásokról. Nagyon sajnálom, ha egy vélemény valaki világképébe nem fér bele, az így járt.

leszarom hányan mennek át ezért tudjaafaszomhova amiért levontak tőlük 3 ezer forintot. kiugró esetekben több tízezret. bár nem tudom magyarországon kinek probléma 100-200 ezer forint zárolás. hiszen itthon a családoknak 15 milliós megtakarítása van. 

erdekes hogy, hogy egyszer nincs itthon szegénység a narrativa mert valaki megveszi a lángost a balatonon 4-5 ezer forintert. LINK 

maskor meg belefostak az arcodba és megölték a családod mert zároltak 3-4 napra 890 forintot szegény ályfónos ostobáknak akik nem tudták hogy androidot kellett volna venni mert annál egyszerűen nincs is jobb. csak az a jó, minden mas szar. 🤣

Szemmel láthatóan en jól szórakozom a világ leginnovatívabb 🤣 cége tákolt "ökoszisztémájának" magába kulázásában, de te, meg gazsi haverod le se tudjátok tagadni, hogy milyen kellemetlenül érint ez titeket. További jó ökoszisztémázást  🤭

trey @ gépház

fanboy az te vagy. én nem próbálok soha senkit meggyőzni hogy mást kellene használnia mint ami. ellenben veletek. napi szinten elmondja itt valaki hogy dEhÁtNeMiSÁlYfÓnTkElLeTtvÓnAvEnNihAnEmAnDrÓiDóTmErTaZaLeGlYóBb. 

elhiszem hogy ennyire tetszik nektek az android csak leszarom. unalmassá vált mar az elmúlt 16 évben.

én is webkártyát használok úgyhogy sok sikert. mellesleg 100% biztos lettem volna benne hogy napokon belül visszakapom. 

mit számít egyébként 250k magyarországon? hirtelen ilyen kis összegek miatt szarakodsz miközben itthon minden magyar családnak van 15 millio megtakarítása meg mindenki 1 millio felett keres. 🤣🤣🤣🤣 nehogy már bárkit megakasszon 250k. hirtelen milyen kis empatikus lettél. 

azzal miért nem foglalkozol ennyit hogy az országot ahol élsz szétlopják? kicsit többel mint 250k. olyankor persze csukva tartod a szemed. 

Észrevetted, hogy az idegbetegséged nem engedte, hogy a kérdésemre válaszolj?

Tehát? Ha érintett volna más lenne a véleményed? 🤔

Még mindig a visszatérítésről hadoválsz, holott ezerszer leírtam már neked, hogy a sztori legproblémásabb oldala nem ez, hiszen a MAGYAR BANKOK jótálltak az APPLE HELYETT (ez nem az Apple érdeme, hanem az Apple nyomora egyébként), hanem az a probléma, hogy a GERINCTELEN APPLE HALLGAT MINT SZAR A GAZBAN.

 Talán így átmegy a LÉNYEG!

(Hint lényeg: félkövér, nagybetűs)

trey @ gépház

Senki, mindössze a két cégnek okozott ötbbletmunkát meg az Apple-t tette nevetséges, komyolan vehetetlen vállalattá sokak szemében. De egy rendes isheep mindent megbocsát, így kizártnak tartom, hogy fanok szemében egy fikarcnyit is sérült volna az Apple imidzse, sőt, a végén arra jutnak, milyen rmekül és gyorsan megoldotta ezt a problémát az Apple. 

tehát ha a googlenál lesz ilyen akkor az nem para mert te be vagy védve, és náluk nem lesz majd bizalom vesztés.

applenél bizalom vesztés van, 4 napon belül visszatérített. tőlem lófaszt se vontak le, de ha le is vontak volna már visszakaptam volna. így sajnos nálam nem következett be a bizalom vesztés!

tehát ha a googlenál lesz ilyen

Elmondták a haverjaid, hogy a hídon akkor megyünk át, ha odaértünk.

applenél bizalom vesztés van, 4 napon belül visszatérített.

Sajnos nem az Apple, hanem a magyar BANKOK kártalanítottak, arról még nem kapunk az APPLE-től semmi hírt, hogy mikor rendezi az ADÓSSÁGÁT a magyar bankok felé maradéktalanul. A kártalanítás nem az APPLE érdeme itt, hanem a magyar bankoké, akiknek törvényi kötelességük volt ezt megtenni. Tehát az APPLE felé, ami egy kurva sajtóhírt nem adott még ki az ügyről, jogosan fennáll a bizalomvesztés egy embernél, akinek kettőnél több agysejtje van.

így sajnos nálam nem következett be a bizalom vesztés!

Igen, mert a fanboyságot felülírta a tényeket :D

trey @ gépház

nagyon szívesen megnézném, hogy melyik mobil oprendszerre váltanál ha véletlen a google is hibázna egy ekkorát. de úgy látom, te úgy gondolod, hogy ők hibátlanok, náluk nem lehetnek hibák / bugok. pont te állítod be úgy a másik oldalt mintha hibátlan lenne. a kristálygömböd is elővetted, és előre megmondtad, hogy náluk aztán ilyen hiba nem jöhet össze!

Amit te most itt csinálsz, az nem a meglevő probléma kiértékelése, maszatolás és varázsgömb polírozás ...

Semmit sem állítok be úgy, az elmúlt napokban minimum kétszer írtam le, hogy a Google-ben sem bízok. A különbség, hogy az egyiknél a bizalomvesztés már megtörtént az amatőrködése és a sunnyogása miatt, a másiknál meg nem.

A legnagyobb probléma továbbra is nem az Apple amatőrködése, hanem a SUNNYOGÁSA.

Te azt vetíted előre, hogy ilyen megtörténhet a Google-nél is. Igen, meg. Ezért használok ott proxy kártyát. De te már azt is tudni véled, hogy a Google-nél meg fog történni a sunnyogás is. Ezt te honnan veszed?

trey @ gépház

A 0.6%, felső plafon nélküli tranzakciós illetéket meg majd jól ráverik az ügyfélre...

Szerkesztve: 2024. 07. 02., k – 16:41

Egyebkent, az MNB-s mukso nem azt mondta, hogy a bankok adjak ezt vissza, es majd a bank lerendezi kesobb az Appleval (mert akkor a banknal levo humanoid rontotta el a szamot :D)? Bar ugye, siman lehet, hogy az ujsagiro nem hallott errol, mivel meg mindig azt irja, hogy Apple Pay hiba volt :DDD (vagy lehet, hogy az egesz cikknek annyi a valosagtartalma, mint amennyire Apple Pay hiba tortent?)

Az elején a bankok az Apple-höz irányították az ügyfeleket és az meg is kezdte a közvetlen kifizetéseket emlékeim szerint. Ennek tempójával volt elégedetlen az MNB 3 nappal később. Gondolom az Apple jelezte, hogy ezzel a tempóval karácsonyra végezne. Akkor jött, hogy akkor a bankok azonnal kezdjék meg a kártérítést.

trey @ gépház

Az MNB-s bácsi azt magyarázta a videóban, hogy az Apple-höz való irányítás is eleve helytelen volt, ill. hogy jogtalan terhelés esetén a bank köteles az ügyfelet kártalanítani.. Ez az MNB-s sajtóközlemény a pénzforgalmi törvényt emlegeti, ha jól sejtem, az alábbi lehet a vonatkozó rész:

IX. Fejezet

FIZETÉSI MŰVELETEK HELYESBÍTÉSE,
A FELELŐSSÉGI ÉS KÁRVISELÉSI SZABÁLYOK

[...]

44. § (1)176 A jóvá nem hagyott fizetési művelet teljesítése esetén – függetlenül attól, hogy azt fizetés-kezdeményezési szolgáltatást végző pénzforgalmi szolgáltatón keresztül kezdeményezték vagy sem – a fizető fél fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltató – kivéve, ha az adott helyzetben észszerű okból csalásra gyanakszik, és ezen okról írásban tájékoztatja a Felügyeletet – köteles

a) azután, hogy tudomást szerzett vagy tájékoztatták a műveletről haladéktalanul, de legkésőbb az ezt követő munkanap végéig megtéríteni a fizető fél részére a jóvá nem hagyott fizetési művelet összegét, és

b) a fizetési számla tekintetében a megterhelés előtti állapotot helyreállítani azzal, hogy a jóváírás értéknapja nem lehet későbbi, mint az a nap, amikor a jóvá nem hagyott fizetési művelet teljesítése megtörtént.

(1a)177 Ha a jóvá nem hagyott fizetési művelet teljesítéséért a fizetés-kezdeményezési szolgáltatást végző pénzforgalmi szolgáltató a felelős, akkor a fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltatót – annak kérésére – haladéktalanul kártalanítja a fizető félnek visszatérített összegek következtében elszenvedett veszteségekért és kifizetett összegekért, ideértve a jóvá nem hagyott fizetési művelet összegét is. Ez esetben a fizetés-kezdeményezési szolgáltatást végző pénzforgalmi szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy – a saját felelősségi körén belül – a fizetési művelet hitelesítése és pontos rögzítése megtörtént, valamint teljesítését az általa nyújtott pénzforgalmi szolgáltatás műszaki hibája vagy üzemzavara nem akadályozta.

(1b)178 További pénzügyi kártérítést a fizető fél és a pénzforgalmi szolgáltató, vagy adott esetben a fizető fél és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatást végző pénzforgalmi szolgáltató között létrejött szerződésre alkalmazandó joggal összhangban lehet megállapítani.

(2) Kis összegű készpénz-helyettesítő fizetési eszközre vonatkozó keretszerződés alapján a felek megállapodhatnak arról, hogy a pénzforgalmi szolgáltatót az (1) bekezdés szerinti kötelezettség nem terheli, ha a fizető fél olyan készpénz-helyettesítő fizetési eszközt használt, amely a fizető fél beazonosíthatóságát nem teszi lehetővé, vagy a pénzforgalmi szolgáltató a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz jellege miatt nincs abban a helyzetben, hogy a művelet jóváhagyását bizonyítsa.

(forrás)

Ez a komment teljesen irreleváns, arról beszéltem, hogy oda irányították, nem arról, hogy az helyes vagy helytelen volt.

Nyilvánvalóan megtörtént, hiszen arról beszélünk, hogy az Apple félcsilliárd forintot utalt vissza hibásan egy ügyfélnek.

trey @ gépház

A dolog valójában így történt (amire ráláttam):

  • 26-án jöttek a téves foglalások
  • 27-én a foglalásokra megérkeztek a terhelések (bár abban reménykedtünk, hogy talán van annyi eszük, hogy ne tegyék, mert akkor csak a foglalásokat kellett volna felszabadítani, pénznek nem kellett volna mozognia)
  • 28-án látszólag nem történt semmi, gondolom a megoldáson agyaltak
  • végül 29-én hajnalban a Mastercard-tól megjöttek a jóváírások és a zsé is a banknak. Mivel 29-e szombat volt, a hétvége miatt az ügyfél jóváírások lehet, hogy csak hétfőn történtek meg.

Semmit nem kellett rendezni az almával.

VISA-soknál lehet, hogy másképp volt.

Valójában a kibocsájtó nincs közvetlen kapcsolatban az elfogadóval, minden esetben (terhelés, jóváírás, chargeback) ott van közben a kártyatársaság, tehát az Apple ténylegesen nem utalhatott, de látszólag mégis az történik.

Hogy miért volt hibás az összeg és miért volt többszöri a tranzakció, azt csak a kibocsájtó és/vagy az elfogadó tudhatja, de azt nem fogják az orrunkra kötni.

Sosem gondoltam volna, hogy a "milliárdos amerikai özvegy egyszer úgy gondolja, hogy elosztogatja a vagyonát" spam valósággá válik....

Máris regelek az apple payre én is (vagy miabánatra kell), hátha megtalál a szerencse. :)

"Sose a gép a hülye."

Ilyenkor mi van, ha elkölti gyorsan? Legyünk extrémek: felteszi pirosra és elbukja.

Nekem utalták, szóval a következő kört én fizetem. Egészségünkre.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Egyre izgalmasabb ez a nyár IT szempontból. Így nem lesz uborkaszezon. :D

Szerkesztve: 2024. 07. 02., k – 23:09

Apple's diversity report shows progress toward more inclusivity

beérett

Nem hittem volna, hogy még tudják fokozni...

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

De a fanoknak ez nem számít, ettől nem fognak kiábrándulni csalatkozhatatlan Istenükből.

En pl. lefosom. Lekopogom, tolem nem vontak le penzt, en biztosan nem fogom ezert ujravasarolni a csalad telefonjait. Most dobjak ki feleslegesen ~egymilliot az ablakon, mert valakitol levontak valamit?

En voltam itt mar Microsoft fan, Apple fan, az egyik bohoc szerint gyurcsany fan, a masik bohoc szerint inkabb pont fidesz fan, fasztudjamilyen fan nem voltam mar. Szerintem aki ezen tori a buksijat, hogy ki milyen fan, az sikeres ember nem lehet.

En pl. lefosom. Lekopogom, tolem nem vontak le penzt, en biztosan nem fogom ezert ujravasarolni a csalad telefonjait. Most dobjak ki feleslegesen ~egymilliot az ablakon, mert valakitol levontak valamit?

copium :D

En voltam itt mar Microsoft fan, Apple fan, az egyik bohoc szerint gyurcsany fan, a masik bohoc szerint inkabb pont fidesz fan, fasztudjamilyen fan nem voltam mar

Üdv a csoportban! :)

trey @ gépház

Na most akkor a levonások ellenőrzése után most megizzadnak a visszatérítésekkel is?

"Próbáljuk ki a Microsoft AI-ját! Készíts egy terhelési listát és vidd el, ameddig tudod"

Ez az újfajta Apple-lottó: mindenkitől levonnak, és egy szerencsés megnyeri az összes levont összeg 10%-át. :D

A fenti képből (és a cikkben lévő screenshotokból) minössze egy dolog nem látszik: az, hogy ezt a negyedmilliós összeget ténylegesen ki utalta illetve vonta vissza. Ugyanis ezeknél épp nem szerepel az Apple neve, míg a terheléseknél igen.

hvg.hu cikke:

254 millió forintot utalt vissza tévesen az Apple egy magyar ügyfelének

254 millió forintot utalt vissza az Apple egy magyar felhasználó Apple Pay mobilfizetéses és mobiltárca szolgáltatásban regisztrált kártyájára egy szerkesztőségünkhöz eljuttatott képernyőfotó szerint, miután a cég elkezdte visszafizetni a múlt héten a felhasználóktól tévesen levont összegeket. Csakhogy a képet beküldő olvasónk számláján nemhogy több százmillió forint, hanem se

[...]

trey @ gépház

Igen, és ezek után jönnek azok a képernyőfotók, ahol nem látszik, hogy ki a feladó. Pedig az ugyanazon az oldalon lévő terheléseken látszik, hogy az Apple-től jött. Itt meg csak egy számlaegyenleg, alatta több Apple-terhelés, valamint a negyedmilliárd zárolása három lépésben (szintén partner nélkül). Sajnos pont az a tranzakció nincs meg, ami ennek az összegnek a beérkezését mutatná meg.

Nem. Én azt mondom, hogy ez alapján pont azt nem lehet látni, hogy ki utalta 'vissza' ezt a negyedmilliárd forintot. Ennyit és nem többet.

(mellesleg épp te hangsúlyozod és sulykolod folyamatosan, hogy nem az Apple utalta vissza a tévesen levont összegeket, hanem a bankok. Akkor nem lehet, hogy ez a téves jóváírás is valamelyik bank - esetünkben feltehetőleg az Erste - hibája?)

Azert 254, mert imperial. Hogy ez itt meg senkinek sem tunt fel?

Milyen érdekes, hogy ha az ő (Apple) pénzükről van szó, pár órán belül zárolják a számlát és visszaszívják, te meg baxakodhatsz bejelentésekkel és bankrendszeri bürokráciával, egymásra mutogatással...

Mégis Apple ügyfélnek kellene lennem. Végre mulatnék egy jót!