Online fizetéseimhez virtuális kártyát ...

Virtuális kártya definíciója: legtöbb esetben fizikai valóságában nem létező bankkártya (és mögötte egy számla), aminek minden paramétere (kártyaszám, tulajdonos neve, lejártati idő, CCV) rendelkezésre áll és praktikusan mindig csak annyi pénzt utalunk rá, amit éppen ki akarunk fizetni / minimális összeget, ami éppen fedezi a rendszeresen előforduló vásárlásainkat. Így a kártya adatainak kompromittálódása esetén sem tud a galád ellen minket anyagilag megkárosítani, hiszen nem nagyon van mit elvinni a kártya mögötti számláról.

Példák:

  • OTP Webkártya
  • CIB Visa Internetkártya
  • Erste Virtuális Bankkártya
  • Gránit Digital Kártyaszolgáltatás
  • Revolut virtuális bankkártya
  • Wise virtuális bankkártya
  • stb.

Választások

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 06. 27., cs – 11:52

Revolut önmegsemmisülő virtuális kártya, ami +1 védelmi vonal. 

3-4-5 éve lusta voltam lemondani a netflixet, így csak nem kaptak fedezetet a kártyára, hogy majd megszüntetik ők. aztán 2-3 hét múlva már kíváncsi voltam, meddig lehetek fizetés nélkül netflix user.

valami ~3+hónapig engedtek még filmet nézni.

egyébként gondolom nekik az a biznisz, hogy az inaktív userektől továbbra is vonják a pénzt, nem az, hogy aki nem tud fizetni, azt kikapcsolják. valszeg ezzel, hogy nem fogadnak el disposable kártyákat, minimális userszámot veszítenek, de sokkal több olyat nyernek, aki ottfelejti az egészet, s évekig lehet tőle pénzt levonni. 

Ez a múltkor az Adobe kapcsán jött elő: 1 évre elköteleződés náluk, amit viszont havonta vonogatnak le. Az erre az apróságra nem figyelmes felháborodott user meg az 1 év letelte előtt szeretné cancellálni (brr de szép szó) az előfizetést, pl úgy h. a regisztrált kártyáján nincs lóvé by default, és mikor jönne az Adobe a következő havi pénzt leszedni, egy nagy 0-t tud majd levonni. De ezt az Adobe nyilván nem engedi el szó nélkül hogy akkor megvonja a vállát és service cancelled. Mert az 1 éves elköteleződésből hátralevő lóvét is szeretné még kiszopkodni a kedves ügyfélből.

Egyre több olyan helyen se fogadják el a Disposable Revolut kártyát, ahol egyszeri tételt fizetnék. Ha viszont a normál Revolutot nem fogadják el és nem megy a PayPal se, azt a helyet inkább skippelem. Kétszer is meggondolom, hogy a banki virtuálisat odaadjam-e nekik.

Csak megismételni tudom.

Az, hogy ellenőrzi, azt elfogadom. De hogy e miatt elutasítja, azt nem. Vonja le az első havit és mellékesen dobja vissza, hogy a következő (hónapban, negyed évben, stb) nem fog sikerülni.

És akkor kvittek vagyunk. Én is felelősen jártam el, meg ő is.

Még fizikai kártya se biztosíték arra, hogy legközelebb le tudják vonni a pénzt.

Lehet, hogy nem lesz fedezet a számlán, vagy akár fel is mondhatom az egész számlát a következő fizetési nap előtt. Nem látom, hogy lenne a virtuális kártya kevésbé bizonytalan.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A virtuális kártya jellemzően arra az egy tranzakcióra alkalmas, ergo az egy következő terhelésre biztos, hogy nem lesz jó, a normál kártya meg lehet, hogy nem lesz jó.

Virtualis kartya != egyszer hasznalatos (virtualis) kartya

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem fizetek Netflixet, így ez nem érint. Van olyan megbízható partnertől származó szolgáltatás amiért a Revolut sima virtuális kártyával fizetek. Mivel Revolut számlára is külön kell átutalni a pénzt így is védve van a nagy egyenleget tartalmazó tényleges bankszámla. Akiknek olyan bankja van ami nem támogatja a virtuális kártyát jó megoldás a Revolut. Mai világban nélkülözhetetlen valami hasonló. 

Nem kell a kortesbeszéd a Revolut mellett, én is használom. Pontosan tudom, hogy mire való és jó. Pl. nekem a Revolut kártya van megadva a mobilomban a Google Pay-hez, mert abban SEM bízom. A Revolut-ra is csak annyit utalok, ami éppen kell. Még a reggeli 100Ft-os NFC-s kávémat is Revolut proxyn keresztül veszem ...

trey @ gépház

Én akkor döbbentem meg, amikor azt olvastam, hogy:

Amennyiben előfizetését nem mondta le[,] a kereskedő indíthat terhelést a bankszámlájához kapcsolódó tiltott vagy lejárt bankkártya száma alapján is.
(Innen; az idézett rész nem a cikk szövegében van, hanem a képen.)

Részben értem a szolgáltató szempontját is, de ha nem tud(na) terhelni, akkor szüneteltesse a szolgáltatást, és ennyi; legközelebb majd jobban odafigyelek. De ez a régi kártyával pénzleemelősdi ez szerintem rémisztő.

Itt félreértés van, a szolgáltató a _jogos követelését_ terhelheti a _jóváhagyás_ alapján. A terhelés nem a régi kártya adatai alapján hanem a régi kártyával létrehozott _jóváhagyás_ alapján kéri a levonást. Azaz a kártyaszám amikor a jóváhagyás megtörtént akkor még valid volt. Semmi rémisztő nincs itt. 
Ha a szolgáltató nem biztosít lehetőséget a lemondásra, vagy igénye jogtalan akkor te a te bankodon keresztül vitát indíthatsz (a tényekkel a kezedben miszerint nem válaszol, és nincs lemondási lehetőséged, vagy válaszol de az eredmény ugyanaz). Ekkor majd visszakapod a pénzed vagy sem. Ha visszakapod (azaz a javadra döntenek) az elég nagy probléma a kereskedőnek mert emiatt (nem az egyedi eset miatt, hanem a tény miatt) meg is vonhatják a fizetési lehetőséghez való hozzáférését, nem igazán szeretnek ezzel játszani.   

Semmi rémisztő nincs itt.

Dehogy nincs, te magad is leírod:

régi kártyával létrehozott _jóváhagyás_ alapján kéri a levonást.

Azaz, egy kártyás fizetési jóváhagyást felhasználnak, majd mégegyszer, a felhasználó bármiféle közreműködése nélkül _újra_ felhasználják. Ha ezt meg tudják tenni előfizetésre hivatkozva, akkor ez működhet máskor is, és kész is a többszörös (hibás) terhelés. (Lásd pl. PPO botrány, ahol nyilván a több tízezer megkárosított ember volt a hülye, és nem a szolgáltató sunnyogott. A rendőrség is példás gyorsasággal szüntette meg a nyomozást "látnivaló híján", de ez már más kérdés. Lényeg, hogy de, lehet és volt is ebből baj, megoldás meg nem lett.)

hol látod

Van olyan bank amely támogatja az ilyet, de ehhez a bank és a kereskedő között is kvázi közvetlen vonal kell, ahogy majd olvasod itt sem az Apple volt a ludas hanem egy köztes szereplő.

hogy tudod visszavonni:

Nem tudod visszavonni önerőből. A kereskedőnél tudod kezdeményezni ennek a visszavonását akinek meghatalmazást adtál. Mielőtt nekiállnánk hőbörögni gondold végig mennyi visszaélés lenne, ha vissza lehetne vonni. Ez meg annyira biztosan működik, hogy nem is hallasz ilyet, sőt ez is teljesen ki lesz tisztázva.

Ebben semmi sem rémisztő. Így működik.

Dehogynem, ez benne a rémisztő, hogy így működik. Lásd a mostani almás gebaszt: a felhasználók engedélye nélkül, jogtalanul vontak le pénzt (~fizettek a kártyájukkal), de látszólag, technikailag engedélyezve volt a dolog, hiszen máshogy nem történhetett volna meg. ("Csak" éppen nem a felhasználók engedélyezték, tehát jogtalan volt.) De láthatóan nem akarod érteni, így nyilván nem is fogod.

Dehogynem, ez benne a rémisztő, hogy így működik. Lásd a mostani almás gebaszt: a felhasználók engedélye nélkül,

Nem értem az embereket. Itt van például a fenti mondat. Mennyi gondolkodás van emögött? Oké, nem elvárt, hogy legyen ismerete, vagy hogy gondolkozzon, de akkor legalább olvasson. 
A terhelések, az ügyfelek _akarata ellenére, jogalap nélkül, hibásan, de a felhasználók egyértelmű engedélyével_  kezdeményeztek tranzakciót. Itt nincs látszólag, engedélyezve van. A rendszer működik. Most is minden jogosult visszakapta, vagy vissza fogja kapni az összeget. A véleményed a tényeken nem változtat.

az ügyfelek _akarata ellenére, jogalap nélkül, hibásan, de a felhasználók egyértelmű engedélyével_

Vagy az akaratuk ellenére, vagy az egyértelmű engedélyükkel. A kettő együtt nem megy. Nem én tagadom a valóságot (PPO-botrány, most Apple-botrány, meg még a jóéh tudja, mit). De nyilván már régen egy bottal beszélek. :)

Nem használok, a bankom nem támogatja, egyéb accountom (Revolut, Wise, stb. hasonló) pedig nincs.

Szerkesztve: 2024. 06. 27., cs – 20:19

Fizikai Virtuális kártyát használok, amire automatikusan megy a heti költőpénz.

Teljesen azt hittem, hogy az "igazi" kártya van felvéve...

Szerkesztve: 2024. 06. 27., cs – 12:31

Amúgy a hollandoknál az iDeal a fő megoldás online fizetéshez, ami kártya nélkül a bankszámláról fizet. Nem tudom ez olcsóbb e a kereskedőknek vagy hogy miért ez terjedt el, de megoldja ezt a biztonsági részt it.

szerk: jah látom, hogy az applepay az apropó. ebből a szempontból, akkor ez nem védelem gondolom alapból, csak az, hogy jóvá kell hagyni még telón.

szerk2: de amúgy az ellen mi véd, ha a bank szoftvere bolondul meg? és elkezd vonogatni és esetleg nem is mutatja, hogy történt változás.

A bankom nem támogatja. De az online fizetésre mindig 1 forint van beállítva. Csak vásárlás előtt húzom fel.

Van Wise virtuális is, fagyasztva. Szintén vásárlás előtt felszabadítva.

Viszonylag szerencsés helyzetben vagyok, mert nem vagyok rákényszerítve a ismétlődő fizetéses helyekre, s mivel amúgy komoly ellenérzéseim vannak ezzel a rendszerrel, jelenleg csak egy van (a lányaim miatt, s ez a Netflix.

Nem szeretem ha az eladó tárolja a kártyám adatait. Már azon kiakadtam, hogy a nejem odaadta a bookingnak(hogy majd egy napon lehúzza a pénzt).

Ezzel kapcsolatban tulajdonkepp nincs semmi ellenvetesem, de akkor valojaban nem oldottad meg a problemat, hanem eleve nem talalkoztal vele. :)

Nekem szerintem 20-30 ismetlodo fizetesem siman van, van minden mint a bucsuban: Netflix, Github, szerverberlet, domainek, levelezes, iCloud, Google One, mittudomen. Multkor osszeszedtem az egyik threadben, hat 15-20 biztos volt havonta, ha nem tobb.

Ezért írtam, hogy szerencsés helyzetben vagyok mert(pl. munka miatt) nem vagyok rákényszerítve az ilyesmire. Ha rá lennék, nem tudom, hogy oldanám meg. Biztos próbálnék olyan alternatívát találni, ahol emailen jött számla alapján lehet fizetni, még az esetleges feature vesztesség ellenére is.

Ha meg nem lehet, akkor arra az összegre korlátoznám a kártyát, ami mellett ki tudja fizetni. De továbbra is az a véleményem, hogy az ilyen automatikus kártyalehúzás, az eladók nagyságukkal és hatalmukkal való visszaélése, és ha lehetőségem van rá, ignorálom az eladót érte.

Szerkesztve: 2024. 06. 27., cs – 12:40

Fura a definíció, mert a virtuális kártya alapvetően annyit jelent hogy nem fizikai a kártya, akár a fő számla is lehet mögötte amire a fizetés érkezik. Inkább webkártyának nevezném ezt az egészet ahogy az MNB is ezt preferálja. A Google Pay, Apple Pay, Curve, stb miatt már nem igaz az, hogy a virtuális kártyák csak online vásárlásra használhatóak, manapság simán lehet az ember fő kártyája virtuális ami mellett a biztonságosabb online vásárlásra webkártyát használ.

De igazából köszi jól vagyok, túltettem magam azon is, hogy ami máshol contactless, az nálunk érintéses. :)

Igen, attól, hogy virtuális, az még nem definiálja, hogy külön fiók van mögötte. Az MNB-s link tetszik, ott megpróbálják így definiálni. Számomra ezek és a fizikai Revolut is csak prepaid kártyák, de jó, hogy külön lehet limiteket állítani és sokat létrehozni.

Az "érintős" engem is idegesített. Amikor rákérdeznek, csak annyit válaszolok, hogy "contactless" vagy "NFC-s", de ha tovább erősködnek, akkor jön az "érintésmentes" válasz.

Csak akkor használok virtuális kártyát, ha nincs utalási opció.

Már nagyon várom, a QR kóddal támogatott utalási lehetőséget.

A bankom nem adja ingyen a virtuális kártyát.

Ami ritka nagy butaság, mert ha rászoknának az ügyfelei, kevesebb nyűgje lenne neki is az ellopott pénzek miatt.

Pontosabban, abból fakadóan lenne kevesebb dolga, hogy nem tudnák ellopni az ügyfelei pénzét.

trey @ gépház

Talán mérlegelték, hogy mekkora fejlesztés / bonyolítás / átláthatóság csökkenés / üzemeltethetőség / tárhelyméret és rekordszám növekedés / bevételkiesés / stb. a rendszerük számára, ha tömegesen használnának virtuális kártyát. Ha rajtam múlna, nem is létezne más. De ez utóbbit nem gondoltam nagyon át. Biztosan van kivételes eset.

Esetemben biztosan több, mert engedélyezni kell a banki appban is a feltöltést, ÉS várni míg átcsorog. Figyelembe véve a mobilnet garantált sávszélességét számomra ez indokolatlan kényelmetlenség(*).

Ami nekem bevált:

  • A kártyán minimum a heti költőpénz van, ha az alá csökken, akkor automatikusan feltölti a "rendes" bankkártyáról, egyheti adaggal
  • A "rendes" bankkártya mögött olyan számla van, amire naponta teszem át a napi költőpénzt, így elvileg egy hét alatt pont elég lesz rajta
  • A többi alszámlához nincs bankkártya, azokról alkalmanként mozgatok át összeget, ha olyasmit veszek, ami meghaladja a keretet.

Így a létező legrosszabb esetben kétheti költőpénzemet tudják elvinni bankkártyán keresztül. Számomra ez egy vállalható kompromisszum.

 

*) Normál fizetés: kb. 2 másodperc, talán három is. Ha fel kell tölteni, akkor még a plusz ügyeskedés, míg áll a sor mögöttem. Igen, fel lehet tőtögetni előre is, de nekem jobban tetszik az, hogy nem kell vele foglalkoznom.

pontosan mi a kártyatársaságok funkciója (legalábbis EU-n belül).

Ha valaki valahol nem akar vagy nem tud készpénzzel fizetni (utóbbira példa pl. az összes eddigi csomagautomata, amit használtam), akkor milyen fizetési mód áll rendelkezésre, amihez nem kell okostelefon + netkapcsolat? (Tőlem akár a kártyatársaságok meg is dögölhetnek, de a készpénzes fizetés mellett maradjon meg a kártyás fizetés is. :) )

Úgy tudom jó (volt) neki egy vezetékes telefonvonal is. Ha pedig még telefon sincs, mechanikus kártyalehúzó. Ahhoz valódi hitelkártya kell, amin ujjlenyomatszerű rajzolat van a dombornyomott számokon, ettől hiteles a papírra került számsor. De erről csak olvastam, valószínűleg már sehol sem lehet ilyennel találkozni. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Lehet, hogy nem voltam elég pontos: mi van akkor, ha a fizető félnek nincs mobilnetje (vagy akár okostelefonja sem), és nem tud vagy nem akar készpénzzel fizetni? (Nekem sincs adatkeretem, külön kellene vennem.) Itt bukik ki az ilyen rendszerek egyik nagy hibája, ti. hogy egyre több mindent terhelnek a vevőre. (Pl. a BKV jegypénztárak nagy többségét már régen bezárták, már az automatákat is ritkítják, inkább veled fizettetnek mobilnetet, ami a mobiljegyhez/-bérlethez kell. Gratula.) De említhetném a csak kártyát elfogadó csomagautomatákat is: ha kártya helyett ott is csak QR-kódos fizetés lesz, akkor hogy fizetek netkapcsolatos okostelefon nélkül? (Ha lehet előre is fizetni, akkor valószínűleg nem véletlenül nem azt választottam, tehát az sem jó megoldás.)

A fizető félnek nem kell hogy legyen mobilnetje Apple pay-nél, és meg lennék lepve ha a Google pay esetén nem ugyanígy lenne, de ezt majd az Androidosok megerősítik. Rendszeresen csinálom, hogy a strandra nem viszek telefont, csak órát (olyanom van még, ami nem mobilnetes), benne van az összes kártyám, és tudom teljesen offline használni az ilyen helyzetekben.

Azért írtam, hogy "Már nagyon várom, a QR kóddal támogatott utalási lehetőséget" mert ez ha jól tudom úgy működik(működne), hogy a QR kódban tárolt infót arra használja a bankszámlámhoz tartozó mobil app, hogy helyettem tölti ki az utaláshoz szükséges adatokat. Nekem csak ellenőriznem kell (pl. összevetni a web oldalon, vagy egy nyomtatott számlán a látott adatokkal) és jóváhagyni. Mivel nem én pötyögöm be az adatokat, nem gépelhetem el, és a megjegyzés rovatba is pontosan az az infó kerülhet, amit az eladó rendszere vár és kevesebb hibás adattal kell bajlódjon a (részben) automatizált feldolgozása. Hogy lehet itt esetleges biztonsági rés? Pl. egy gonoszkodó másik program megváltoztatja a cél-számlaszámot a folyamat valamelyik részén, pl. eleve a QR kódban a web oldalon, vagy a telefonon, mire eljut a banki app-ba. Egyre csak bonyolódik a világunk :)

Legyen egy étterem a példa.

Pincér mutatja a száma QR kódját. Vendég beolvassa a mobilján megnyitott fizető alkalmazással. Megjelenik a számla, opcionálisan adhat hozzá borravalót, majd megerősíti a fizetést. Ezután történik meg a tényleges pénzutalás az étterem számlájára. Ezt azonnal látja a pincér a saját mobil eszközén. Fizetés megtörtént, mindenki elégedetten távozik. 

Nem állítom, hogy teljesen támadhatatlan, de azt igen, hogy biztonságosabb mint az alternatívák. Készpénzt elég profi módon lehet hamisítani, ezzel a pincér illetve az étterem szívja meg. Arról is olvastunk, hogy a bankkártyák máig ottfelejtett mágnescsíkját leolvasta mindenféle schwartz kiegészítő, amivel meg a rakoncátlan vendéglátóhely károsította meg a vendégeit. 

Az üzletnek meg kell vásárolnia a banktól token csomagokat, és utána egy token egy tranzakció, sokkal olcsóbban mintha sima banki utalás lenne. Az OTP-nél elég jól fizető állások voltak erre erlang nyelvet ismerő programozók számára. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Az asztalon van egy QR kód, meg az asztal száma.

A telefonnal beolvasom a QR kódot, elvisz a fizetős weboldalra. Beírom az asztal számát, mutatja a számlámat. Átnézem, ha nincs hiba, megyek a fizetéshez. Megkérdezi, adok-e borravalót. Megkérdezi, hogy az egészet fizetem vagy osztozunk többen. A végén kiválasztom, hogy Google Pay.

Felállok, elköszönök, távozok.

Ez van most. Miért kellene a pincért belevonni? Miért kellene fizető alkalmazás a mobilomra? Miért biztonságosabb a te mogoldásod, mint a jelenleg használt megoldás?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"Beírom az asztal számát, mutatja a számlámat"

Human error lehetőség, nem sikerül beírni a megfelelő számot. Egyébként meg QR kód a copypaste lehetőség miatt, amit a vendégek egy része egyébként sem tud használni... nem túl barátságos imho.

"Miért biztonságosabb a te mogoldásod, mint a jelenleg használt megoldás?"

Mert így működik a rendszer, ami nemcsak éttermi fizetésre jó. Nem én találtam ki. Az csak egy példa volt. Illetve nem kell hozzá bankkártya, azt váltja ki. Az étterem csak egy példa volt. Zöldségesnél már nem működne a megoldásod. Továbbá olcsóbb a kereskedőknek mert kevesebb pénzt húz le róluk mint a kártyatársaságok. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Szóval human error esetleges előfordulása ellen bevonunk egy másik humant. :-)

Elég sokszor fizettem már így az éttermekben, eddig nem jelentkezett human error. De ha rossz asztalszámot írnék be, akkor is feltűnne a számla átnézésénél, hogy én nem is ezt rendeltem. Nem?

Illetve nem kell hozzá bankkártya, azt váltja ki

Minek? Miért jobb ha a hitelkártyám helyett a bankszámlámról költöm el a pénzt? (Amit most is megtehetek, a Google Pay-ben a hitelkártya helyett kiválaszthatom a debit kártyámat).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Revolut-on külön virtuális kártyák vannak külön költéskategóriákhoz (rezsiszolgáltatók, Google Pay, Simple, PayPal, külön magyar, külön a külföldi EV töltő szolgáltatók, stb.) + rizikósabb esetben az egyszer használatos kártya. Így probléma esetén csak bizonyos szolgáltatásokat kell újraregisztrálni.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Lazan kapcsololdik, de az OTP szivatott meg ketszer (igaz, az elmult 10+ evben osszesen ketszer, egyszer most karacsony elott, egyszer meg egy RPi 1B vasarlasakor) a virtualis kartyaval.

Mindket tortenet ugyanaz a metodus.

- utalok penzt a virtualis kartyara, megrendelem a termeket
- az osszeg zarolodik (tehat nem elkoltheto)
- az elado nem keri idoben a penzt
- a zarolas felododik (a penz ujra elkoltheto)
- vasarolok valamit (mashonnan, mast)
- az osszeg levonodik a szamlarol
- nem all rendelkezesre az elozo vasarlas kiegyenlitesehez szukseges osszeg a virtualis kartya szamlajan
- az elozo vasarlashoz tartozo elado keri a penzt
- az OTP kifizeti
- negativ egyenleg a virtualis kartyahoz tartozo szamlan
- az OTP kotbert szamol fel (mintha hitelkartyatartozas lenne, eleg magas rataval)

Jellemzoen nem minden vasarlaskor utalok penzt a virtualis kartya mogotti szamlara, megy ra valamennyi ami nem faj nagyon ha megis elveszne. Ebbol kovetkezoen nem is ellenorzom minden vasarlas elott, hogy mennyi penz van rajta. Tobbszor elo is fordult mar, hogy nem tudodtam kifizetni valamit, vasarlaskor vissza lett utasitva a tranzakcio, ilyenkor netbank -> utalas -> vasarlas ujrainditasa - ez igy normalis.

Viszont a fenti eseteket csak ugy tudnam kiszurni, ha minden vasarlas elott megneznem az egyenleget - ami azert nonszensz.

Mindket alkalommal belebonyolodtam, az OTP-vel egy levelezgetesbe, ahol megmagyaraztak, hogy ez igy jo, en meg probaltam megmagyarazni, hogy de nem, ez igy nem jo. Most legutobb a harmadik level utan feladtam, Tovabbra is az az allaspontom, hogy nekem van igazam (ha nincs a szamlan fedezet, akkor ne fizesse ki az OTP az en szamlamrol, jelezze nekem, hogy gond van es /vagy jelezze az eladonak, aki vegye fel velem a kapcsolatot es probalja meg rendezni), csak nincs kedvem kuzdeni erte, mert latom, hogy szelmalomharc. Annyit mindket esetben sikerult elerni, hogy a kotber (vagy nem tudom mi) osszeget visszaadtak.

A virtualis kartyat / szamlat pont azert fizetem, hogy ilyenek ne fordulhassanak elo, de pont "az ellen nem ved".

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Nem hasznalom az OTP Mobil appot, nem is szeretnem feltenni a telefonomra (nevezzuk paranoianak).

 

Tehat szerinted az en felelossegem lenne ellenorizni minden vasarlas elott, hogy van-e penz azon a kartyan (szamlan) amire azert fizetek, hogy ha nincs rajta penz akkor ne tudjanak rola levonni (ez ugyanis a funkcioja - elvileg)?

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Fogalmam sincs mi a nyűgöd, én ezzel nem találkoztam. Talán mert arra és úgy használom a webkártyát, amire való.

  1. Kinézem online a terméket
  2. Kosárba
  3. Fizetés indítása
  4. Megadom a webkártya adatait
  5. Három tappintással átteszek annyi zsetont a folyószámlámról a webkártyára, ami éppen fedezi ezt a vásárlást
  6. Megnyomom a "Fizetés" gombot
  7. Megjön a "Hagyja jóvá" push notification
  8. Jóváhagyom
  9. Levonják
  10. Viszlát

Ez a normál működése. Azzal nem tudok mint kezdeni, hogy te nem vagy hajlandó feltenni az app-ot, ami ennek a folyamatnak a szerves része.

trey @ gépház

> Fogalmam sincs mi a nyűgöd,

Eddig azt gondoltam megy az erto olvasas,

 

> én ezzel nem találkoztam

Your mileage may vary - de attol hogy nem talalkoztal ilyennel, talan elhiszed, hogy van (sot, egy csomo dolog van szerintem amivel meg nem talalkoztal, ennek ellenere letezik). Es talan nem siklottal at afelett amivel kezdtem, hogy osszesen ketszer fordult elo tobb mint tiz ev alatt.

 

> Talán mert arra és úgy használom a webkártyát, amire való.

Orulok, hogy te jol hasznalod es arra amire valo, nyilvan az en use case-emmel van baj, en nyilvan rosszul hasznalom es nem arra amire valo. Te mondod, akkor biztos igaz.

 

> Ez a normál működése.

Miert lenne ez a normal mukodese? Mutatnal errol valamit, barhol leirva, hogy ezt igy kell hasznalni?

 

> Azzal nem tudok mint kezdeni, hogy te nem vagy hajlandó feltenni az app-ot,

Esetleg dobhatnal egy linket ahol irjak, hogy csak akkor tudod hasznalni a virtualis kartyat, ha van okostelefonod.

 

> ami ennek a folyamatnak a szerves része.

Erre is johetne valami hivatalos info, meg sehol nem lattam ilyet leirva.

 

Azzal a scenarioval amit vazoltam, hogy teszek ra valamennyi (altalaban tobb vasarlasra elegendo) penzt, majd vasarlaskor megadom a kartyaszamot / lejatatot / CVC-t es nem kell minden vasarlasnal penzt tenni ra vajon mi a gond? Ebben mi a nem normalis?

BTW, amikor az elso alkalommal ez megtortent, meg okostelefonok sem voltak mindenki zsebeben, OTP Mobil app meg plane nem volt.

 

Es legyen, ertem, hogy maskeppen hasznalom mint te, es ezert er fikazni a masikat. De a kerdesre nem valaszoltal, felteszem meg egyszer:

Tehat szerinted az en felelossegem lenne ellenorizni minden vasarlas elott, hogy van-e penz azon a kartyan (szamlan) amire azert fizetek, hogy ha nincs rajta penz akkor ne tudjanak rola levonni (ez ugyanis a funkcioja - elvileg)?

 

Koszi

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

További jó önszopatást! 😄 Eleve, olyan trógerekkel nem kéne szóba állnod, hogy  "nem kéri időben a pénzt", lol, mi a rákot jelent ez?

Bantu négerekkel üzletelsz Fekete-Afrikából?

A kérdésedet tedd fel az OTP-nek, majd leírja, hogy hogyan használd a kártyát (én is leírtam).

trey @ gépház

Nem erzem onszopatasnak, amiota megvan a virtualis kartya, szerintem ezrelekben is alig merheto ez a ket eset az osszes ezen kartyaval tortent vasarlashoz kepest.

> nem kéri időben a pénzt

Az OTP ugyfelszolgalatosa adta ezt elo (es elhiszem neki), a ceg (talan Bariont nem keresem meg ezert) a vasarlaskor elinditotta a tranzakciot (BTW, nem sokkal utana masert bejelentkeztem a netbankban, de lattam, hogy az egyenlegem csokkent a vetelarral, igy meg okom sem volt feltetelezni, hogy barmi felrement) majd mivel mivel (azt hiszem ket het utan) sem "kerte a penzt" (nem vagyok jaratos ezen a teruleten, nem tudom mi a hivatalos forma) az OTP feloldotta a zarolast. Viszont kesobb megis "kertek a penzt" - ekkor az OTP a webkartyas szamlarol kiegyenlitette az elado fele felhasznalva ami a szamlan meg maradt, a maradek pedig megjelent mint negativ osszeg.

A webshop egyebkent a Digitalko volt, magyar, eleg regota uzemel es aranylag jo ertekelesei vannak, nem mondanam sem trogereknek, sem bantunegereknek oket.

> A kérdésedet tedd fel az OTP-nek, majd leírja, hogy hogyan használd a kártyát (én is leírtam).

Ez a szokasos terelesed, nem ez volt a kerdes (hogy hogyan hasznaljam a kartyat (sem szerinted, sem az OTP szerint), hanem az, hogy szerinted ellenoriznem kellene-e az egyenleget minden vasarlas elott). Nekik egyebkent mar feltettem a kerdest (ezt le is irtam, es a valaszt is, ugyanugy terelnek mint te). Nem teszem fel ujra a kerdest, kevesse hiszem, hogy az elozo ket kommenbol nem ertetted, igy csak arra tudok gondolni, hogy nincs ra valid valaszod. De nincs ezzel gond, elfogadom, hogy nem tudsz ra valaszolni, ugyhogy nem is firtatnam en ezt tovabb.

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Ugy voltam vele, hogy ertelmetlen veled vitatkozni (vagyis inkabb nem lehet, a valasz helyett szemelyeskedes az nem vita) - inkabb hagyom, de jott ez az Apple fiaskoval kapcsolatban es nem tudtam kihagyni.

Ez olykor még úgy is előfordult, hogy a kártyát már befagyasztották vagy letiltották, és az sem állta útját a levonásnak, ha nem volt pénz a számlán, így többeknek mínuszba ment az egyenlegük emiatt.

Itt ugye a "miert nem hasznalsz OTP Mobil appot" meg "annyit teszek ra egy tappintassal amennyit fizetni akarok" ugye (talan szamodra is nyilvanvaloan) losz@rt nem er.

Kivancsian varom a velemenyed - vajon ok is "rosszul tartottak"? Ertekelnem ha ezuttal a kerdesre valaszolnal.

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Én úgy vagyok vele, hogy értelmetlen veled vitatkozni, feljebb leírták neked, hogy így működnek a folyamatok. Tehát a te igényeid miatt nem fog egy egész bankrendszer megváltozni. Szóval továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ha nem akarsz szopni, akkor változtass a bankolási workflow-don.

trey @ gépház

En ertem a problemat, (treyjel ellentetben) es teljes mertekben egyetertek veled.

Egy webkartyat semmilyen korulmenyek kozott ne lehessen mar minuszba vinni.

Ez bugnak nez ki, amit veled akarnak megfizettetni.

 

A mobilalkalmazas egy mellekszal ebben a tortenetben.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

De ez akkor azt is jelenti, hogy egy nem virtualis debit kartyanal is ez van (honapokig zarolva lehet az osszeg)?

Ha jol gondolom a kezzel foghato kartya mogotti (pl. egy egyszeru lakossagi) folyoszamla nem tud negativba menni (meg soha nem probaltam, szoval akar az is lehet, hogy tud).

/sza2

Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar

Egy bankkártya-tranzakció elszámolási határideje egy hónap tudtommal európai tranzakció esetén, és három hónap Európán kívüli ügyletnél. Amikor ténylegesen vásárolsz, akkor csak zárolják az összeget, beérkezéskor történik meg a tényleges elszámolás. Ha lassan érkezik be a tranzakció, előfordul, hogy addigra a bank feloldotta a zárolást - a baki gyakorlat általában két hét. Előfordulhat, higy a bank feloldja az összeget, de a tranzakció csak elakadt valahol, a számlatulajdonos meg elkölti másra, és a számlán nem marad elég pénz. Ilyenkor negatívba tud menni bármilyen számla.

Volt már valami hasonló kérdés, nem?

Hitelkártyával vásárolok szinte mindent. Az meg a bank pénze, jobban érdekelt, hogy visszaszerezze, mint debit card esetén.

Feleségem Revolut kártyáját most megterhelte az Apple. Nem szép dolog, kellemetlen az mindenkinek. Szerintem az Applenek kárpótolnia kell mindenkit azon túlmenően is, hogy visszaadja a jogtalanul levont pénzeket.

Tán többször használnám, ha a virtuális kártya mentes lenne a kétfaktor alól. De sajnos ugyanúgy szivat az SMS-el, mint a normál kártya, hogy emellett még utaljak is rá minden alkalommal...

Ezért csak a kétes eredetű helyeken szoktam használni.

Volt már rá példa. Talán 1-2 alkalommal az elmúlt 10 évben.

De a sohasemet választottam, hiszen ez a fenti használat még az 1 ezreléket se éri el.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

(x) Egyeb

Sosem hasznalom, de a kartya mogotti szamlat egymillaig engedi menni a bank, ha ennel tobb lenne rajta nap vegen, elpakolja a kartya mogul. (Amugy az idejet sem tudom, mikor volt ilyen utoljara, nem szeretek vegtelen zsetont tartani folyoszamlan)

Az indito hozzaszolas nem a virtualis bankkartyat irja le, hanem az OTP webkartyat mint termeket. Sem a Revolut, sem a Wise nem tesz a virtualis kartyai moge kulon (virtualis?) szamlat, a tobbi felsorolt bankkal nincs tapasztalatom ilyen ugyben. A fo Revolut/Wise szamla mellett lehet(nek) megtakaritasi "szamla(k)", onnan nem lehet elkolteni kartyaval, igy biztonsagban van az ilyesmitol. A feltoltos (bank/hitel)kartyakat is ide lehetne sorolni amugy, nem tudom leteznek-e meg, sok eve boltokban is lehetett kapni aztan vasarlaskor feltoltottek a kert osszeggel, valoszinu eljart felettuk mar az ido.

Virtualis kartyat hasznalok mobilon, nem sok penz szokott lenni rajtuk.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

A feltoltos (bank/hitel)kartyakat is ide lehetne sorolni amugy, nem tudom leteznek-e meg, sok eve boltokban is lehetett kapni aztan vasarlaskor feltoltottek a kert osszeggel, valoszinu eljart felettuk mar az ido.

Már hogyne léteznének! Hülye multinál ezzel szopatnak, ha úgy akarnak neked pénzt adni h. ne juthassál hozzá könnyen. 10 millió forintnyi extra bevétel után odalöktek nekem 1 ezreléknyi pénzt (10 ezer forint, ízlelgesse aki akarja mennyi motivációt jelent ekkora pénzért a több hónapos sales-eskedés utána meg a belső bürokrácián végigverekedni, 20 emberrel jóváhagyatni,  tologatják a papírt stb.). De ahelyett h. nagy kegyesen idelöknék a következő fizetéssel, h. neszebazdmeg, helyette van ez a Thankyou card. Az anyacégnél, meg egy csomó nyugati országban (németek, osztrákok) biztosan jól is működik, van rengeteg bolt meg elfogadóhely. Idehaza meg konkrétan 0 (az országunk nincs is a listában). Ja és maga a kártya legyártatása első alkalommal meg talán kb.5000 forint, ami el is vitte volna ennek az óriási pénzjutalomnak konkrétan a felét. Na így lehet multis módra lóvét adni a parasztnak úgy, h. az fel se tudja végül használni. Ennyit a prepaid kártyákról.

Mennyivel egyszerűbb lenne az általad említett kártyákat adni, amiket itthon magyar boltban lehetne levásárolni (lidl, aldi, mediamarkt stb.). Az is behatárol, mert csak adott bolt fogadja el a saját kártyáját, de még mindig jobb mint konkrétan a pénz felét elbukni azon h. magát a kártyát megkaphasd. Amit utána nem is nagyon fogsz használni máshol.

Egy másodpercig nem a prepaid kártyát magát köpködtem. Hanem az idióta megoldást, ahogy ezt a problémát IS lekezelte a melóhelyem.

Addig magasról letojom h. lidl, aldi, praktiker, mediamarkt vagy más hasonlók kártyák közül TUDNÉK választani, amíg ezt a választást felkínálná a munkahelyem. Nem pedig h. magyarként osztrák, német, olasz, spanyol stb kártyák közül tudok válogatni, mert a magyarokat leszarták mikor valamelyik nyugati illetékes aláírta azt a szar szerződést.

Természetesen a Thankyou is összeáll egy kibocsátóval a háttérben.

Egy kesobbi hozzaszolasodbol ugy veszem ki, hogy ez a kibocsajto nem Visa/Mastercard/Amex hanem valami helyi szupermarket :)
Ha ez igy van akkor ne vonjunk parhuzamot egy bankkartya es egy bolt vagy mozi altal kibocsajtott kartya kozott. Az egyiken barhol elkoltheto penz van, a masik pedig bevalthato X osszeg ertekben adott helyen (es kp.-ra sem valthato).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

10 millió forintnyi extra bevétel után odalöktek nekem 1 ezreléknyi pénzt (10 ezer forint

Mit is szoktak mondani ilyenkor az okos megmondóemberek? "SeMmI kÖzÖd A cÉg PrOfItTyÁhOz." (Nem én mondom, én csak idézek. :P)

Egyébként meg:

Cause' we're adding a little something to this month's sales contest:
as you all know, first prize is a Cadillac Eldorado;
anybody wanna see second prize...?
Second prize is a set of steak knives.

Third prize is you're fired.

:(

Revolutnál 3 kártyád van alapból:

Virtuális: ami egy nem fizikai kártya, használat után is megmarad, nem nyomtatják ki.

Virtuális, egyszer használatos: ami egy nem fizikai kártya, használat után megváltozik a száma és a ccv, nem nyomtatják ki.

Fizikai kártya

 

Aliexpress és társainál, ahol nincs paypal, csak és kizárólag 1x használatos revolut kártyát adom meg. Ha elfogadja, elfogadja, ha nem, nem veszem meg.

Egyébként csak a revolut virtuális kártyát adom meg mindenhol, ami kéri

A fizikai kártya, ha valakit el kell küldjek vásárolni valamit nekem, de nem bajlódom az utalással, mert a kolléga nem tudja mit jelent. (ilyenkor beaktiválom a terminálban történő vásárlást , minden más tiltott)

A rendes bankom kártyája meg csak pihen, mivel ilyen biztonsági mutatókkal nem rendelkezik.

Revoluton 50.000 forintnál több pénz nincs. Ha ennél többet akarok költeni, akkor marad a rendes bankom kártyája (kivéve online tér)

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Revolutnál 3 kártyád van alapból:

Nem tudom valtozott-e ez miota regisztraltam, de szerintem 2 kartya van "alapbol", a fizikai kartya opcionalis, kulon meg kell rendelni es nem ingyen dobjak az ember utan (persze attol is fugg milyen csomagra fizetsz elo).

En is hasonloan hasznalom amugy, de az aliexpressben bizom annyira, hogy nem pocsolok az egyszer hasznalatos kartyaval. Ott ugysem a fizetesnel vernek at, hanem lehet valami sz*rt kapsz (= nem olyan parameterekkel rendelkezo termeket mint amire gondoltal/leirtak/stb.), de amugy ez is egyre ritkabb.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Alapcsomaghoz ingyen volt a fizikai kártya. Nem hallottam róla, h ez változott volna.

Most hogy utanagondoltam igazad van. A postazasi dijat kellett fizetni, tehat ingyen van, de nem ingyen kapod meg (nem kotelezo rendelni hozza, a Wise-nal pl. muszaj, addig virtualisat sem engednek csinalni).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nincs és soha nem is volt fizikai kártyám a Wise-nál csak virtuális. Sose akartak fizikaira kötelezni.

En ugy emlekszem muszaj volt egy fizikait kerni (azt hiszem ingyenes volt kiveve a postakoltseget) a virtualis aktivalasa elott, de nem tudom megnezni tenyleg igy volt-e. Lehet beneztem valamit akkor vagy csak rosszul emlekszem... 2019-ben regisztraltam, akkor meg Transferwise volt.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Én tavaly csináltam végig a regisztrációt egy családtaggal, neki akkor már nem kellett fizikai kártya, ma sincs neki, csak virtuális. Nem emlékszem, hogy pontosan mikor kértem kártyát a wise accountomhoz (ami amúgy nagyon régi), de talán tavaly év elején. Előtte csak utalásokra használtam.

Az én skót bankom csak valami 5-10 font limitig enged tranzakciót, meg napi beállított limitig ismétlődést, afölött jöváhagyást kér a banki app-ban. Így nem tudnak lehúzni, hogy valaki a kártyámmal, előfizetésemmel elkezd vásárolgatni-utalgatni vadul.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

valami 5-10 font limitig enged tranzakciót, meg napi beállított limitig ismétlődést

Gondolom ezt az NFC fizetesre erted. Szerintem ez minden banknal igy van (amelyikkel eddig volt tapasztalatom az ezt erositi), a limit pedig a fizetoeszkoztol/orszagtol fugg es hasonlo nagysagrendu mindenhol.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Mindenféle online fizetésnél. Offline-nál nem. Így van rendjén, kényelmetlen, de az én védelmemben van.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én ilyen Apple Pay-féle bagázzsal sose intéznék pénzügyeket, meg online is nagyon megválogatom, hogy mit veszek és hol, ha kicsit is gyanús hely, akkor inkább nem boltolok ott. Legtöbbször Amazonnál szoktam maradni, mert ott a Prime miatt nem csak ingyenes, de gyors is a kiszállítás, és ami a legfőbb, a vevővédelmük nekik a legerősebb, ha valahol át is csesszerintetének, visszakapja az ember a pénzét.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Az megvan, hogy a hét nagy hazai  kereskedelmi bank közül csak háromnál lehet virtuális kártyát kérni, és ezek közül csak egy tud virtuális alszámlát adni?Az Apple Pay blama miatt néztem körül ezügyben, és erre jutottam.

Elnézést, de a "

  • Gránit Digital Kártyaszolgáltatás"

Az azt jelenti, hogyha igényelsz egy fizikai kártyát, akkor azonnal használhatod digitálisan. Attól az még meg fog érkezni, ki kell fizetni. Nem egy eldobható kártyát generál! A gránitnál tudomásom szerint nincsen jelenleg virtuáliskártya-szolgáltatás.

Sajnos.