A világ vicce. Gratulálok Stroll úrnak, csak így tovább! Egyrészt ügyes taktika folyamatosan a boxban ültetni a pilótákat, amikor több jó kört is lehet menni egy szett gumival, valamint, olyankor kell nyilván kiküldeni mért körre, amikor akkora a forgalom, mint péntek délután az M7-esen.
Haas drivers Kevin Magnussen and Nico Hulkenberg have been disqualified from the results of qualifying for the 2024 Monaco Grand Prix after the stewards discovered an irregularity with the opening of the drag reduction system (DRS) on the rear wings of their VF-24s.
[...]
It means that both Hulkenberg and Magnussen will start from the back for Sunday’s Monaco Grand Prix, after home hero Charles Leclerc claimed pole position for Ferrari.
A futam végén derült ki, hogy Alonso azt hitte, hogy a P10-ben futott be, nem P11-ben. Volt egy rádióbeszélgetés a mérnökével.
Szerintem azt hitte, hogy Stroll kiállásával pontszerzőre jön be. Szerintem Sainz visszaállása keverte meg. Nem értem, hogy miért nem kommunikált a mérnökével erről.
Nem csak ezen a ritka szar monacói pályán, de nagyon sehol sem lehet előzni. Ez a legfőbb bajom. Box stratégia kb ami izgalom, amúgy egy nulla ami a pályán történik.
Valahogy az amerikai versenysorozatok nem annyira jönnek be. Valahogy az egész hangulata, a képminőség, a színtelítettség, az info-grafika mind baromi hülyén néz ki. Olcsó hatású. Olyan amerikai.
Az Indycar-os hülye 360 fokos tető kamera is baromi idegesítő. Forgatják ide-oda, baromira nem látni semmit mert lassú a forgatása, lemaradsz az akcióról, összezavarja az irányérzékedet. Baromság az egész, mégis tolják, mint a hülyegyerek a mittudoménmit.
A Nascar autók is hülyén néznek ki a "festett" lámpatestekkel. Ha nincs az autóban lámpa, akkor minek van odafestve? Ja, hogy az átlag prolinak ne legyen annyira furcsa. Viszont ezzel az összes autó, az egész verseny hazugságra épül. Teljesen felesleges odafesteni, de mégis odafestik. Idegesítő. Olcsó. Idiotizmus.
Az egész a reklámra épül, de még a kommentátorok is "brought to you by...", meg "bemegy a pit-be új Pirellikért" ("új gumik", vagy legrosszabb esetben "új pirelli gumik" helyett). Sajnos ez utóbbit már Európában is elkezdték.
Meg nem is töltik fel a versenyeket YouTube-ra (legalábbis nem találkoztam vele).
Az IMSA mondjuk feltölti, de az is inkább endurance, meg multi-class (és csak 720P a WEC 1080P-je helyett).
(ez a baj a European/Asian LeMans Series-zel is, ott is még LMP2-ket használnak, amiket nem szeretek, mert hátulról úgy néznek ki, mint egy IFA, plató nélkül. De legalább ők is feltöltik a teljes versenyt).
Amúgy kezdem megkedvelni a multi-class versenyeket (régebben nem voltam nagyon oda értük). Főleg endurance esetén.
Az, hogy különböző teljesítményű, karakterisztikájú autók találkoznak a pályán, nagyon meg tudja kavarni a versenyt. Sokkal érdekesebb lesz tőle, változékonyabb, talán picit(?) veszélyesebb. Mondjuk érdekes, de nincs sokkal több baleset, mint mondjuk F1-ben. Ha különböző kategóriák találkoznak, akkor az erősebbnek (Hypercar) kell megoldania, hogy megelőzze a gyengébbet (GT3), az utóbbinak nem kell feladnia az ideális ívet.
Ami normál esetben nem nagyon okoz gondot. De pl. Imolában volt olyan, hogy elkezdett esni az eső, és a Hypercar-ok bementek esőgumiért, de a GT3-k kint maradtak szárazon. Meg, ha jól emlékszem Bahrain-ben volt az, hogy a Hypercarok nem feltétlen voltak sokkal nagyobb előnyben a GT3-kkel szemben, és sok kanyarban a GT3-k voltak gyorsabbak, és ez érdekes helyzeteket teremtett.
Ez amiatt van, mert a Hypercar inkább leszorítóerőben, míg a GT3-k mechanikai tapadásban jobbak. Így esőben, vagy lassabb kanyarokban a GT3-k vannak előnyben, ami nagyon érdekes dinamikát eredményez.
Másik ami fura volt, de tetszik a WEC-ben: nincs már pár éve gumimelegítés. Ha bemész a pit-be, és új gumit vételezel, akkor az hideg lesz. Nem lehet előmelegíteni a pit-ben. Emiatt az első 1-2 körben baromi sokat tud veszíteni az, aki lecseréli az összes gumiját újra.
És ez egy másik furcsaság F1 után, de nem muszáj minden kerék gumiját lecserélni, sőt! Nem is kell, hogy minden oldalon ugyanolyan típusú gumi legyen.
Szóval ha valaki bemegy a box-ba és lecseréli a kereket, akkor gyakran csak az egyik oldali kerekeket cserélik, hogy a másik, használtabb, de melegebb gumi adjon egy kis tapadást a box-ból kijövet után.
Másrészt, ha a pálya inkább a bal oldali gumikat viseli meg, de a jobb oldaliak még tűrhetőek, akkor nem kell az összeset lecserélni, elég csak azokat, amelyikek elhasználódtak.
Meg lehet keverni a keménységet is, bal oldalon medium, jobb oldalon hard, stb.
Bocs a sok információ miatt, de a Bathurst 12h, az valami nagyon komoly!
Sajnos csak egyszer van egy évben és az idei már eltelt (én élőben néztem), de az nagyon hangulatos, hogy szó szerint pirkadat előtt percekkel kezdik el sötétben, és verseny közben jön fel a nap. Gyönyörű színek.
És a pálya is nagyon hangulatos, nehéz, kihívásokkal teli. Ha teheted, egyszer próbáld ki Gran Turismo 7 (vagy bármelyik más szimulátorban) VR-ban. Nem semmi. Nem véletlenül hívják Mount Panorama-nak.
Mindenesetre érdemes utólag is megnézni, nagyon jó:
Két hónapja ugyanezt mondtam, de miután Newey lécel, ez jövőre Perezzel nem lesz meg. Legalábbis jó nagy esélye van. Hasonló kaliber kell, mint Verstappen - s Perez nagyon-nagyon messze van tőle.
Hozzászólások
P1
trey @ gépház
P2
trey @ gépház
fp3?
qua?
Te is beemelheted, pióca.
P3
trey @ gépház
Qualy
trey @ gépház
Aston Karting
A világ vicce. Gratulálok Stroll úrnak, csak így tovább! Egyrészt ügyes taktika folyamatosan a boxban ültetni a pilótákat, amikor több jó kört is lehet menni egy szett gumival, valamint, olyankor kell nyilván kiküldeni mért körre, amikor akkora a forgalom, mint péntek délután az M7-esen.
trey @ gépház
trey @ gépház
Stroll 😭
Alonso nem tud úgy segíteni, hogy vigye valamire 😆
trey @ gépház
Szerintem sem volt nagy ötlet. Nem baj, csak jó lenne emlékezni rá amikor fordítva kellene segíteni.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
A futam végén derült ki, hogy Alonso azt hitte, hogy a P10-ben futott be, nem P11-ben. Volt egy rádióbeszélgetés a mérnökével.
Szerintem azt hitte, hogy Stroll kiállásával pontszerzőre jön be. Szerintem Sainz visszaállása keverte meg. Nem értem, hogy miért nem kommunikált a mérnökével erről.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/1d140yc/alonso_thought_he_fi…
trey @ gépház
Facepalm Mercedes, ez mi volt?! Ahelyett hogy Hamiltont behúzzák Vetstappen elé, Russellt is mögé tették. Red Bull legjobb stratégája a Mercedes...
Hm, ekkora gumielőnyben sem lehet előzni ezen a szar pályán... Marha jó.
Ez is egy rakás szar verseny volt
Jó szar volt jaja, viszont ha Verstappen első helye nélkül is szar, akkor ezt a kritikát lassan meghallgatnám.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Nem csak ezen a ritka szar monacói pályán, de nagyon sehol sem lehet előzni. Ez a legfőbb bajom. Box stratégia kb ami izgalom, amúgy egy nulla ami a pályán történik.
Nincs mese, át kell térni WEC-re a F1 helyett (én már megtettem!).
Full Race I 2024 TotalEnergies 6 Hours of Spa I FIA WEC
https://youtu.be/tHPKqTHGzBo
Indycar vagy Nascar amin gondolkozom, de nehéz elengedni a F1-et
Valahogy az amerikai versenysorozatok nem annyira jönnek be. Valahogy az egész hangulata, a képminőség, a színtelítettség, az info-grafika mind baromi hülyén néz ki. Olcsó hatású. Olyan amerikai.
Az Indycar-os hülye 360 fokos tető kamera is baromi idegesítő. Forgatják ide-oda, baromira nem látni semmit mert lassú a forgatása, lemaradsz az akcióról, összezavarja az irányérzékedet. Baromság az egész, mégis tolják, mint a hülyegyerek a mittudoménmit.
Mondjuk a visor/helmetcam az baromi jó dolog, azt csinálhatnák gyakrabban: https://youtu.be/CtaXU54c1dU).
A Nascar autók is hülyén néznek ki a "festett" lámpatestekkel. Ha nincs az autóban lámpa, akkor minek van odafestve? Ja, hogy az átlag prolinak ne legyen annyira furcsa. Viszont ezzel az összes autó, az egész verseny hazugságra épül. Teljesen felesleges odafesteni, de mégis odafestik. Idegesítő. Olcsó. Idiotizmus.
Az egész a reklámra épül, de még a kommentátorok is "brought to you by...", meg "bemegy a pit-be új Pirellikért" ("új gumik", vagy legrosszabb esetben "új pirelli gumik" helyett). Sajnos ez utóbbit már Európában is elkezdték.
Meg nem is töltik fel a versenyeket YouTube-ra (legalábbis nem találkoztam vele).
Az IMSA mondjuk feltölti, de az is inkább endurance, meg multi-class (és csak 720P a WEC 1080P-je helyett).
https://youtube.com/@imsaofficial
Szerk: bocs, az tavaly volt, már ők is áttértek 1080P-re úgy látszik.
A Daytona 24h egész jó volt, bár ott még tolják az LMP2-kat, WEC-ben már csak Hypercar meg GT3 van:
https://youtu.be/cZnakLKglbw
(ez a baj a European/Asian LeMans Series-zel is, ott is még LMP2-ket használnak, amiket nem szeretek, mert hátulról úgy néznek ki, mint egy IFA, plató nélkül. De legalább ők is feltöltik a teljes versenyt).
https://youtube.com/@europeanlemansseriesofficial
https://youtube.com/@asianlemansseries
Szerk2: de ha találsz valami IndyCar, Nascar helyet, ahol lehet nézni, azért ne tartsd vissza :)
Amúgy kezdem megkedvelni a multi-class versenyeket (régebben nem voltam nagyon oda értük). Főleg endurance esetén.
Az, hogy különböző teljesítményű, karakterisztikájú autók találkoznak a pályán, nagyon meg tudja kavarni a versenyt. Sokkal érdekesebb lesz tőle, változékonyabb, talán picit(?) veszélyesebb. Mondjuk érdekes, de nincs sokkal több baleset, mint mondjuk F1-ben. Ha különböző kategóriák találkoznak, akkor az erősebbnek (Hypercar) kell megoldania, hogy megelőzze a gyengébbet (GT3), az utóbbinak nem kell feladnia az ideális ívet.
Ami normál esetben nem nagyon okoz gondot. De pl. Imolában volt olyan, hogy elkezdett esni az eső, és a Hypercar-ok bementek esőgumiért, de a GT3-k kint maradtak szárazon. Meg, ha jól emlékszem Bahrain-ben volt az, hogy a Hypercarok nem feltétlen voltak sokkal nagyobb előnyben a GT3-kkel szemben, és sok kanyarban a GT3-k voltak gyorsabbak, és ez érdekes helyzeteket teremtett.
Ez amiatt van, mert a Hypercar inkább leszorítóerőben, míg a GT3-k mechanikai tapadásban jobbak. Így esőben, vagy lassabb kanyarokban a GT3-k vannak előnyben, ami nagyon érdekes dinamikát eredményez.
Másik ami fura volt, de tetszik a WEC-ben: nincs már pár éve gumimelegítés. Ha bemész a pit-be, és új gumit vételezel, akkor az hideg lesz. Nem lehet előmelegíteni a pit-ben. Emiatt az első 1-2 körben baromi sokat tud veszíteni az, aki lecseréli az összes gumiját újra.
És ez egy másik furcsaság F1 után, de nem muszáj minden kerék gumiját lecserélni, sőt! Nem is kell, hogy minden oldalon ugyanolyan típusú gumi legyen.
Szóval ha valaki bemegy a box-ba és lecseréli a kereket, akkor gyakran csak az egyik oldali kerekeket cserélik, hogy a másik, használtabb, de melegebb gumi adjon egy kis tapadást a box-ból kijövet után.
Másrészt, ha a pálya inkább a bal oldali gumikat viseli meg, de a jobb oldaliak még tűrhetőek, akkor nem kell az összeset lecserélni, elég csak azokat, amelyikek elhasználódtak.
Meg lehet keverni a keménységet is, bal oldalon medium, jobb oldalon hard, stb.
Tök érdekes.
Bocs a sok információ miatt, de a Bathurst 12h, az valami nagyon komoly!
Sajnos csak egyszer van egy évben és az idei már eltelt (én élőben néztem), de az nagyon hangulatos, hogy szó szerint pirkadat előtt percekkel kezdik el sötétben, és verseny közben jön fel a nap. Gyönyörű színek.
És a pálya is nagyon hangulatos, nehéz, kihívásokkal teli. Ha teheted, egyszer próbáld ki Gran Turismo 7 (vagy bármelyik más szimulátorban) VR-ban. Nem semmi. Nem véletlenül hívják Mount Panorama-nak.
Mindenesetre érdemes utólag is megnézni, nagyon jó:
https://www.youtube.com/watch?v=FC2n8tjup3o
Nézz meg egy "stadium super trucks" -ot youtuben.
Rövid és rettentő látványos futamok vannak.
Szerintem Perez megy a levesbe, felkészül Magnussen.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Amíg a Red Bull konstruktőri vb címét hozza Perez, addig kár leváltani.
Két hónapja ugyanezt mondtam, de miután Newey lécel, ez jövőre Perezzel nem lesz meg. Legalábbis jó nagy esélye van. Hasonló kaliber kell, mint Verstappen - s Perez nagyon-nagyon messze van tőle.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Ahogy mondtam: megjönnek a technikásabb pályák, Perez elvérzik.
trey @ gépház
GP
trey @ gépház