"Elk*rták ezt is! – Kálomista Gábort megihlette a Tesla"

Fórumok

Megafilm producere idén májusban vett át egy Tesla S Plaid típusú gépkocsit a Tesla budapesti telephelyén. Azt mondja, már az átvétel során feltűnt neki, hogy az autóban pótkereket és gumijavító készletet nem látott. Meg is kérdezte, mi a teendője, ha defektet kap. A szalonban megnyugtatták, hogy ebben a nem várt, és nem is túl valószínű esetben hívja a Tesla által megadott telefonszámot, és azonnal intézkednek.

[...]

Sosem jó érzés, ha kilyukad a gumi. Az ő estében ezt a kellemetlen helyzetet az tette még idegesítőbbé, hogy péntek délután, a legnagyobb csúcsforgalomban kellett félreállnia a defekt miatt. Mivel joggal számított arra, hogy türelmetlenebb sofőrök esetleg a leállósávban próbálnak előbbre jutni, úgy gondolta, nem túl biztonságos a kocsija mellett álldogálni.

Nagyon hosszú várakozás után sikerült kapcsolatba kerülni a Teslával. Intézkedést ígértek, de semmi nem történt, később már a hívást sem fogadták.

– meséli első telefonos kalandját az elektromosautó-piac egyik vezető cégének hazai szerviz-szolgáltatásával.

A producer néhány óra múlva belátta, hogy a hightech villanyautóhoz járó magyar asszisztencia egyelőre nem tökéletes, szerzett egy autómentőt, és saját költségére vitette vissza a lesántult kocsit Budapestre.

[...]

A megbízhatónak hitt kocsi újra optimista utasai ellen fordult. Ezúttal a horvát autópályán lyukadt ki az egyik kerék.

Félreálltak a varasdi kijáratnál, és még mindig bízva Elon Musk magyarországi munkatársainak ígéretében, hívogatni kezdték az ilyen helyzetekre kapott számot. El is érték az operátort, aki arra biztatta őket, hogy egy általa megadott horvát számon érdeklődjenek.

Mivel a valóság írja a legjobb forgatókönyveket, a filmkedvelők itt már sejthetik, hogy a horvát segélyszolgáltatástól sem kaptak segítséget. Már csak azért sem, mert a kapott telefonszámon nem volt előfizető.

Újra hívták tehát a Tesla magyarországi vásárlói számára elérhető segélyvonalat,

ahol ekkora kifogytak az ötletekből, és – akár egy felelős szülő – megpróbálták önállóságra nevelni a segítségükhöz ragaszkodó Tesla-tulajdonost.

Azt tanácsolták neki, hogy legyen önálló, keressen a közelben egy autójavító vagy gumis műhelyt, és oldja meg proaktívan a problémát. Az adott helyzetben lélektanilag érthető, ám üzletileg mégsem méltányolható okokból ezzel a Teslánál be is fejezték a kommunikációt, és több hívásra nem válaszoltak.

[...]

Vissza a pénzt  Kálomista Gábor szerint a kocsi nem biztonságos, az asszisztens szolgáltatás nem működik, a márka hazai vásárlójaként többszörösen cserben hagyva érzi magát, ezért az autóval kapcsolatos szerződés felbontására kényszerül. Visszaadja az általa életveszélyesnek tartott járművet, ragaszkodik a vételár visszafizetéséhez, és az okozott költségek, valamint az elszenvedett erkölcsi kár megtérítéséhez.

[....]

Link: https://index.hu/kultur/2023/12/23/elkxurtuk-kalomista-gabor-tesla-defe…

Hozzászólások

LOL @

  • defektek száma ~ 7 hónap alatt (7 év alatt nincs ennyi defektem, valójában 25+ év alatt kétszer volt)
  • Tesla ÜFSZ és nem létező road assistance szolgáltatás
     

trey @ gépház

  • defektek száma ~ 7 hónap alatt (7 év alatt nincs ennyi defektem, valójában 25+ év alatt kétszer volt)

En hozzad kepest sokat vezetek, de nekem nem volt. Az biztos, hogy nem allnek le a leallosavban kereket cserelni soha.

Raadasul ha pakolok be en is mankokereket es hasznalni kellene, akkor a limit az 80km/h lesz + egybol gumishoz kellene elgurulnom vele es baszhatom a terveimet. Van defektjavitom, de lehet azzal sem baszakodnek.

Szoval sztem en a biztositom hivnam, mert casco allja es intezi evente talan 2x onresz nelkul. + Kuld taxit, berel autot.

Ha ilyen vadember modjara vezet (nem tudom hogy hozott ossze 2 defektet ennyi ido alatt), betehetett volna egy plusz kereket az autoba. Vagy legalabb alirol rendelhetett volna egy javitokeszletet. Tudtommal a Teslanak elol-hatul csomagtartoja van, szoval elfer benne. Bar pumpa meg a hatizsakomban is szokott lenni ha biciklizni megyek.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Az ‘e’ gumi pont hogy erősített gumi, nem gyengített ahogy fenti treytroll beállítja. Nagyobb nyomaték, nagyobb tömeg, nagyobb fékezési energiákat bír elviselni. És mivel rohadt drága, lehet kérni az autót hagyományos gumikkal. De a Plaid az ugye a legerősebb sorozatgyártású autó, nagyon gyorsan le lehet degradálni a hagyományos gumikat. Ez a jobbágy gondolom beleült, sztán szétbaszta a gumikat, és veri a nyálát hogy szar az sutó! A defekt meg nyilván nem az autó hibája, ezért ha megfelelően paraszt módon ugatott a asszisztenciával, jogosan tették szopórollere! Defekt!==autó hibája

A BMW S100RR vásárlók is verték a nyálukat, hogy egy vasárnapi guritás után elkopott az abroncs, a BMW meg visszadobta a panaszt, hogy 250km/h alatt nem kopoik a gumi! 

Mondjuk a Goodyear is 30 eve olyan szar volt, hogy 20 percnel tovabb nem birta. Senna elhasznalt belole 3 garniturat egy ora alatt.

Lehet, hogy tenyleg szamit, hogy hogy hasznalod, es ennel a kretennel PEBKAC volt.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Ez nekem erősen áldozathibáztatásnak tűnik. A defekt valóban nem az autó hibája, ebben igazat adok neked. A többiben nem feltétlenül. Honnan tudod, hogy szétgyilkolta, nem pedig egyszerűen pechje volt? Honnan tudod, hogy bunkó volt az ügyfélszolgálattal? (akár már elsőre?) Ez utóbbi szinte mindegy is, az asszisztencia-szolgáltatás nem függhet attól, hogy a bajban lévő ügyfél udvarias vagy sem. Ha egyszer egy terméket szolgáltatással együtt adnak el, akkor a szolgáltatás minősége a termék minőségét is meghatározza.

Honnan tudod, hogy szétgyilkolta, nem pedig egyszerűen pechje volt?
 

Onnan, hogy defektet kapott. Ez az a fajta jobbágy, hogy ha kifogy az ablakmosó akkor is segítséget hív!

asszisztencia-szolgáltatás nem függhet attól, hogy a bajban lévő ügyfél udvarias vagy sem.

Az asszisztencia semmiféle időlimitedet garantál. Nekem is volt szerencsém hozzá a német prémium gyártónál, egy péntek reggel nem indult a pár hónapos passát, aztán azt mondták majd küldenek valakit. Hétfőn érdeklődtem, hogy mi van? Aztán Kedden kiküldtek egy szerelőt aki bebikázta! Nem megcsinálta, csak beindította, amivel aztán elgurulhattam egy szervizbe. 
Az asszisztencia a legtöbb esetben ha külföldön vagy, angol és német nyelven elérhető. Gondolom Káló a magyaron kívül nem nagyon bírja az idegen nyelveket. Még az is lehet hogy kapott volna információt, ha megérti.

A következő problémáit olvastam ki a jobbágynak:

  • defektet kap az autó, ami előfordul bármely gyártónál
  • nincs a helyi gumisnak méretben gumi, hát joga van nem raktáron tartani
  • nincs pótkerék az autóban, ami manapság általános a prémium kategóriában. Gumijavító van, ami semmire sem jó.
  • Nem repült hozzá azonnal valaki egy csereautóval perceken belül. Hát mégis kinek képzeli magát?

Vagyis szerinted defektet kapni másként nem lehet, tehát ha valaki defektet kap, az az ő hibája.

Gondolom Káló a magyaron kívül nem nagyon bírja az idegen nyelveket

Már megint egy prejudikáció. Szerintem befejeztem, a többi érvet tarts meg magadnak, elég gyatra érvrendszered van.

Megint irígy vagyok ezekre a prémiumautósokra. A Dáciámnak van teljes értékű pótkereke és egy 14-es kulccsal plusz emelővel bárhol bármelyik sárga angyal megjavítja, de magam is kicserélem ha minden kötél szakad. Szar ez a prémiumtalan lét.