Az elektromos járművek MSRP (gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár - a szerk.) csökkenése 2023 folyamán, amelyet elsősorban a Tesla hajtott végre, csökkentette elektromos járműveink valós piaci értékét a tavalyi évhez képest, így az értékmentés nagyobb veszteséget és ezáltal nagyobb terhet eredményez. - jelezte a cég.
Az értékcsökkentésen túl a javítási költségek sem a vártaknak megfelelően alakultak a Hertz számára:
Az elektromos járművek valósága az, hogy 1000 fonttal (450 kilogrammal - a szerk.) nehezebbek vagy nagyobbak lehetnek, mint a fosszilis üzemű járművek, gyorsabban haladnak, nagyobb nyomatékkal. Mivel rendkívül nyomatékosak és nehezebbek, ez csak fizika – a tehetetlenség ilyen gyors leküzdésének képessége hatással lesz a felfüggesztési rendszerükre, a fékekre és a kormányoszlopra. Ez így ellentmondásos lehet, de még kevesebb mozgó alkatrészt tartalmazva is hajlamosak arra, hogy több karbantartást igényeljenek. Különösen abroncscserét igényelnek, mert az abroncsok gyorsabban kopnak a nagy nyomatéktól és tömegtől. - nyilatkozta az elektromos autók javítására szakosodott Kinetic vezérigazgatója a CNBC-nek.
Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója elmondta a Bloombergnek, hogy az EV-ik javítási költsége körülbelül a duplája annak, amit a cég benzines autók javítására költ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2020 megtekintés
Hozzászólások
🙄 🤔 🙄
Dafuq did i just read?
- And repair costs are about double what the company spends on gas car fixes, Hertz CEO Stephen Scherr told Bloomberg.
- Hertz said it tried to mitigate “higher incidents of damage among EV rideshare drivers” by siphoning some of its fleet into its leisure segment. But that didn’t work out as well as the company hoped.
- And when your assets are a brand of EV that doesn’t have the greatest reputation for quality and dependability, you end up shelling out more money than you originally intended.
- The company also has a deal to acquire 65,000 Polestars, which also doesn’t have the best reputation for reliability but a slightly better one than Tesla.
Vannak itt még problémák.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó story egy rossz negyedévhez ;-) 2021 óta van Tesla a flottájukban, és csak most lett probléma a több mint 500e flottából a 35e Tesla miatt. A befektetők is elhitték és díjazták napon belül egy -10%-al...
Még csak le sem állítják a BEV beszerzéseket, csak eltörlik a 2024-es céldátumot, amit amúgy sem tudtak volna tartani.
Érdekes ez honnan indult: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/05/20/hertz-uber-villanyauto-kolcsonzes/
A várható értékcsökkennés nem jött be, de a megváltozott üzleti modelleről egy szót sem ejtettek. Uber meg Lyft használat bérelt autóval tekerhette a kilométereket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég fura némelyik állításuk.
Part of the problem is linked to Hertz’s plans to rent EVs to ridehail drivers. Of the 100,000 Tesla acquired by Hertz, half were to be allocated to Uber drivers as part of a deal with the ridehail company. And drivers said they loved the Teslas! But Uber drivers also tend to drive their vehicles into the ground. This higher rate of utilization can lead to a lot of damage — certainly more than Hertz was anticipating.
Ha sokkal többet hajtják, akkor nem csak a kiadás, hanem a bevétel is sokkal több kell legyen. Ha rossz üzletet kötöttek az Uberrel, az üzleti hiba.
Itt meg Lex autolease 165 ezres flotta 70% bev és hibrid és másik 32 ezerből 23 ezer bev-es köszöni jó az elektromos (30 perctől)
https://www.youtube.com/watch?v=LeHakmL6eEc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol kapcsolódik ez a UNIX-hoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teslakon *nix fut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vivaldi becomes the first web browser in Android Automotive on the Polestar 2
HUP témák:
web böngészők -> Vivaldi -> Android (ami egy Linux-alapú op. rendszer) -> Linux (kernel) -> Unix-szerű
Polestar pedig a cikkben.
Egyébként, minek ülsz fel a gagyi terelésének, amire futotta fájdalmában? 😃
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Apa! Mi van a Tesla nagy kijelzője mögött?
- Egy Linuxot futtató számítógép fiam, ami gyakorlatilag mindent _IS_ vezérel az autóban.
- Akkor az is UNIX(-szerű), Apa?
- Az, fiam!
- Akkor a bácsik miért értetlenkednek a HUP-on, hogy hogy jön az oda?!
- A seggfájás, fiam. A seggfájás!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már ott tartunk, hogy a Tesla beceneve a "Tes"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most én is teleszórhatnám olyan offtopicokkal az oldalt, amin ugyan *nix fut, de nem *nix-es a téma...
BTW egy impotens öregedő boomer szánalmas vergődésének lehetünk szemtanúi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... aki a szabadidejeben hup.hu -t futtat.
szidhatjuk persze trey-t, nekem is csupa retek az arcom a sok facepalm-tol, de te is tudod a netikettet: csinalj jobbat vagy kuss :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan nem figyeltél, de azért a tájékozottabbak számára eddig is ismert volt, hogy nem igazán offtopik az EV téma a HUP-on, tekintve, ahogy kb. mindegyikben Linux fut.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nade akkor miert nincsenek vannak alig android hirek? 100x, 1000x annyi van, mint EV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden korszaknak megvannak a maga slágertémái. Egyébként, irányadó, hogy mi NE legyen Szerintetek:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey nem boomer az az elozo generacio...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, én az X (korábbi néven: Twitter) generációhoz tartozom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sehogy. meg mindig eros a kognitív disszonanciaja, kell a tovabbi megerosites! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rossz oldalon vagy baratom ha te a juniksz miatt jarsz ide, nem tunt fel?
ki a halalt erdekel a UNIX amugy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HUP =Hungarian Unix Portal
de szóljatok ha profilváltás történt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok sok éve megvolt. A hup már csak hup.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rossz helyen vagy, mondom en. ragequit lesz? add ide az akkod nyugodtan, trollkodok vele tovabb! ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem sokan szivesebben olvasnank ket NagyZ-t, mint egy jakubovicsot. Dupla ennyi idot is fogsz idejarni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megoldhato! ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Onnan veszik hozza az alkatreszt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez így ellentmondásos lehet, de még kevesebb mozgó alkatrészt tartalmazva is hajlamosak arra, hogy több karbantartást igényeljenek." - Ezt érdemes kiemelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvaló, hogy egy - kölcsönzőflottába teljesen felesleges - kurva nagy nyomaték feleslegesen eszi a gumikat (és szennyezi ezen keresztül a környezetet), sokkal nagyobb igénybevételnek teszi ki a felfüggesztést stb. A gyakorlatlan EV tesztpilóták több balesetet is okozhatnak, hiszen nem tudják kezelni a nagy teljesítményt.
Szar választás ebben a formában kölcsönzőbe. De, ezen lehetne segíteni: a Hertz szoftveresen korlátozhatná a teljesítményt. Csodálom, hogy ez nem jutott eszükbe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teheti. Aki EV-t berel, massziv felarat fizet es kenyelmetlenseget vallal azzal, hogy csak "utcai" toltok vannak/keresgelni kell. Ha ugy veszed, EV-t berelni az kb. a "worst of both worlds" kategoria.
Ha meg le is korlatozza, akkor vegkepp lottek az EV berbeadasnak. Aki kiberli, nem kis reszt pont az elmenyert berli ki.
Azt tehetne, hogy alapbol korlatozva adja, es felar lenne a korlatozas feloldasa. De az is jusson eszedbe, hogy minden customizalas penzbe kerul nekik, es akkor kevesebb marad a reszvenyeseknek, lol. Legjobb a regi jo "itt a kulcs, viszlat"-jellegu berles.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy megint az a fránya kompromisszium. Amivel az EV-téma körül van bástyázva.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vilagon minden, MINDEN egy kompromisszum ("tradeoff"). csak a regieknek mar megszoktad, elfogadtad a negativ oldalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van és akinek esze van, az a lehető legkevesebbet szeretné kötni. Így hát ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Customizalas? A benzines automat is lehet menubol korlatozni ------> pl gyerek kolcsonkeri maris 200 lo alatti lesz a teljesitmenye, nem mukodik a kormanyrol valtas nincs sport es track mode nincs launch etc...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve nem kellene ilyen fölöslegesen erős villany autókat gyártani, gyakorlatilag átlag emberek kezébe olyan kocsit adva, ami mittomén 3sec alatt van 100-on.
Erről nem a gyártók tehetnek, nyilván erre van igény. Szabályozni kellene ezt a témát, adogg kg/kw aránytól spec jogsi kellene, vagy x év/vezetett km rutin. Fene tudja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+sok. Tökéletesen felesleges, de valamivel el kellett adni az első szériákat, kellett a hype hogy a pénzes réteg felkapja ezért jöttek a vadállatok 2-3 másodperces 0-100-al.
Szerintem egy 7-8-9 másodperces 0-100 bőven tökéletesen elegendő kell hogy legyen a normális közlekedéshez. Sokan nem tudnak mit kezdeni induláskor a sok nyomatékkal, több kárt okoz mint hasznot. A visszafogott tempó pedig jót tenne a hatótávnak is.
Szerintem pont ez hiányzik a piacról és pont ebbe tenyerelt bele a BYD (ezért is kaptam fel rá a fejem). A racionális ember villanyautója aki tényleg azért használja mert tudja otthon töltögetni, nem akar száguldozni, ellenben el kell hogy férjen a család meg azért nem árt ha van csomagtartó is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AZ én elektromos berlingóm 11 másodperces gyorsulást tud (de szerintem azt is csak "power" módban). Vannak normális elektromos autók.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pont olyan h lehet 100-200 lóerős motorokat is kapni. Szóval a trend messze nem a Teslával kezdődött.
Lehet ezekkel is normálisan közlekedni csak nem való mindenkinek.
Azt kell látni hogy a villanyautónál (a benzinessel ellentétben) gyakorlatilag _semmit_ nem kell a gyártónak beletenni az irdatlan nyomaték elérése érdekében. Ez a (fizikai) default. Ja és az összes PHEV-ben is ugyanígy irdatlan a nyomaték induláskor.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mind a teljesítményt mind a "gázpedál karakterisztikáját" szoftveresen lehet szabályozni.
Pont mint kb. minden 5 évesnél fiatalabb autóban.
OTA frissítéssel nulla erőfeszítéssel lehetne a teljes Hertz flottára telepíteni.
Csakhát itt is a szép kövér jutalom/jutalék volt a fontos, a valódi üzleti cél kiesett a fókuszból.
A nyomaték eszi a hajtott kereket - nahát - mint minden autóban. Értelmes gumiválasztással (egyformát veszek előre-hátra) és minimális odafigyeléssel (megcserélem 10ekm-ként) meg lehet duplázni az élettartamot egy autó esetén is, hát még ha sok van.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen meg van az igéret arra vonatkozóan hogy mindig lesz elég kőolaj, kitermelhető menbnyiségben, és a jövő a kiforrot ICE-ké lesz. Ha meg elfogy a kőolaj, akkor visszatérünk a gőzvontatáshoz. Itt ez új irányvonal, a horvát technológia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kettő közt sokkal többminden van, mint gondolnád:
- földgáz, évszázadokra elég van belőle.
- fagáz, megújuló
- ethanol, bármilyen erjesztett növényből - megújuló
- dízel hajtható szinte bármivel ami ég, például növényi olajakkal, szintén megújulók
- Akroyd-motorok hajthatók bármi éghető folyadékkal, gázzal
- szintetikus üzemanyagok, benzin pl készíthető használt autógumikból is akár.
Biztos van még amit kihagytam, ráadásul ezek évszázados egyszerű technológiák, nincs bennük semmi high-tech.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- ethanol, bármilyen erjesztett növényből - megújuló
Azért jó még több területet belszántani, és ethanol termesztésre berendezkedni, mert élelmiszerre már nincs szüksége az emberiségnek, mert jön az AI., és mert művelhető területek mérete is korlátlan. Jah, nem. A kontinentális és a mérsékelt öv művelhető, a Tundra. Tajga meg a trópusi területek nem. De mit számít ez amig van benya meg némi élelmiszer!?
Én még emlékszem amikor nem vót benya 2022 végén. Sokan már nem emlékezenk rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden energia előállításnál van valamiféle kompromisszum. Az elektromos áram sem csak úgy a levegőből jön, és akkor még az akkumulátorgyártás szépségeiről nem is beszéltünk.
Én abban látom a problémát, hogy minden lapot az EV-re tett fel az autóipar egy jelentős része, miközben már most látszik hogy erősen kompromisszumos technológia.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én abban látom a problémát, hogy minden lapot az EV-re tett fel az autóipar egy jelentős része, miközben már most látszik hogy erősen kompromisszumos technológia.
Mert az jar legelorebb, az a legkiforrottabb, azt lehet legjobban skalazni (gondolj bele, az airpodtol a kamionig ugyanaz a tech! ilyet semmi mas nem tud). Es legfokepp: meg ha talalsz is valami alternativat autohoz, akku akkor is kelleni fog mobil/fules/laptop/... -ba. Ha meg mar oda ugyis kell fejleszteni+gyartani, akkor akar hasznalhatnak ugyanazt autoba is; a requirement-ek ugyanazok, csak nagyobb kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Az volt a legjobban megmarketingtrendelve es mindenki eloskodni akar azon, amit a Tesla felepitett piacot. "Mar mindenhol villanytoltok, errol ir tobbszazmillio olvasonak a Guardian, gyartsunk mi is EV-t". Ennyi az oka. Semmi mas. (Ja de: jol meg lehet indokolni, hogy olyan draga a javitas, hogy vegyel ujat. Mert abban a meretben oregszik es draga a litium. Igy ez egy valasz a tul jol futo hasznaltauto piacra is.)
Ahelyett, hogy dolgoznanak pl. hidrogenes cellakon, ha csak az EV kutatas koltsegenek a tizedet beleraktak volna, lehet, hogy egy sokkal kevesbe kompromisszumos alternativa lenne mostanra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dolgoznak a hidrogenen is. akkora allami tamogatasokat akasztanak le, hogy jo/rossz nezni (velemenytol fuggoen).
csak a helyzet az, hogy valoban sok gond van a BEV-vel, de meg mindig azzal a legkevesebb.
a hidrogennel problema, hogy 1, elszokik a tartalybol, 2, iszonyat nyomason kell tartani, ami magaban veszelyes, 3, robban/eg.
aztan a tuzeloanyag-cella jon, ami nagy, nehez es draga - pont, mint egy akku, csak a platina/palladium vagy mit tesznek bele, iszonyuan megdobja a koltsegeket es kvazi skalazhatatlanna teszi a nagyuzemu gyartast.
es akkor ott van a hatasfok - tesla pl. a toltobol kivett teljesitmenyt 90-95%-ban tudja leadni az aszfaltra. a hidrogennel es jocskan lejjebb van, 30-40% korul, kb. mint az ICE.
Szoval de, azert toljak a BEV-t, mert gyakorlatban nincs vetelytarsa. Mostanra meg olyan szintu BEV tolto-infra epult ki, amivel nem tud versenyezni semmi - meg ha meg is oldanak hirtelen a hidrogen hajtas osszes gondjat, akkor se -- emlekezzunk a VHS-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szep lista, jo otletekkel. A bokkeno az, hogy az egesz fold co2 kibocsatasat akarjuk csokkenteni, amibol 14% a transport. Tehat, amikor megoldast keresunk, nem csak szigoruan az autokat nezzuk, hanem a teljes kepet. Egy akkut millio helyen lehet felhasznalni, meg az ipari termelesben is. Ezert toljak jobbara ezt a megoldast mindenhol. Es itt van az akku-alternativok rakfeneje: akarmit csinalnak, meg ha bohom penzekert kifejlesztenek es kiepitenek hidrogenre epulo autokat, akkor is lesz akku, mert mindenhova mashova meg csak az jo: mobilba, fulesbe, zseblampaba, ... Ezert eselytelenek mar a rajtvonalnal a nem-akku energiatarolok.
Nade elkanyarodtunk kicsit a tematol.
A masik hatalmas problema, hogy amit irsz, azok vagy co2 kibocsatok, amitol szabadulni akarunk ugye, vagy nem skalazhato fel olyan szintre, ahol most a benzin/dizel van. Fagazbol, bio-etanolbol mennyit tudnank termelni evente? Es mennyiert? ... Egyszeruen nem rugnak labdaba egy napelem + akku mellett mar ma sem, nemhogy akkor, ha vegre sikerul kitokolniuk a mernok uraknak egy normalis olcso akkut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A bokkeno az, hogy az egesz fold co2 kibocsatasat akarjuk csokkenteni, amibol 14% a transport. Tehat, amikor megoldast keresunk ..."
Az EU 7.5%-al részesedik (ipari forradalom óta összesítetten kb. 20%) és 60% körüli a személyautók része, így 14% x 7,5% x 60% => 0,63%-al csökkenne a földön a CO2 kibocsátás, ha holnaptól minden személyautó elektromos lenne az EU-ban és még a felhasznált áramot is CO2 nélkül termelnék meg hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De itt most megint egy szuk reszre fokuszalsz.
A fejlodo orszagok szentuzelesu eromuvei nem fognak hirtelen becsukni, mert kellenek a fejlodeshez. Persze, DE megengedhette maganak, hogy hipphopp becsukja az osszes atomeromuvet, amikor olyanja tamadt. De a legtobb orszag nem tud, akar ilyen harakirit elkovetni.
Ahhoz, hogy atalljanak 'zold' energiara, arra van szukseg, hogy a, elerheto legyen, b, megfizetheto aron. Ehhez meg az kell, hogy elobb a gazdagabb orszagok tamogatasaval kifejlodjon a technologia, a gyartokapacitas, miegymas.
Amikor az EU tolja a BEV-ket, akkor annak hatasa messze nem korlatozodik az EU-ra. Es messze nem csak a BEV-kre. Minden egyebet is magaval rant, mindenhol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen hireket miert nem talalom meg a villanyautosok.hu -n ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- ott nem trey az admin (még)
- nem büszkék rá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az oldalt szponzorálük nem szeretnék, h ilyen hírek jelennének meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott most ez megy: https://villanyautosok.hu/2023/10/29/tul-nagy-a-veszteseg-a-ford-is-lassit-villanyautos-tervein/
Szerintem kiteszik, ha beküldöd. Sem a Tesla sem a Herz nem szponzorálja őket.
A Tesla még reklámra se költ sehol... (bár ez változik a befektetők nyomására)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig annyira büszkék voltak pedig a Hertz deal-re, hogy még külön tag-gel összefogott archívumuk is van róla:
https://villanyautosok.hu/tag/hertz/
Oda azért beférne ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt se hozták le https://thedriven.io/2022/08/05/hertz-says-tesla-fleet-of-rental-evs-are-50-pct-cheaper-to-maintain-than-fossil-fuel-cars/.
Szerintem ezeket csak utánközlik. Ezek szerint még nem foglalkozott nagy oldal ezzel amit átvehettek volna.
Herz nem kicsit ellentmondásos. 20000 Tesla tapasztalata más volt mint a 35000-é. Plusz van itt egy kis kétely a saját flotta vs UBER flotta körül is. (ezt lehozták) https://villanyautosok.hu/2023/02/10/eddig-kevesebb-mint-50-ezer-tesla-erkezett-csak-a-hertz-autokolcsonzohoz/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt se hozták le https://thedriven.io/2022/08/05/hertz-says-tesla-fleet-of-rental-evs-are-50-pct-cheaper-to-maintain-than-fossil-fuel-cars/.
Jaja, ez az a 2022-es tézis, ami megdőlt. Egy cégnél a reklámszövegnél kicsit erősebb a negyedéves eredménybeszámoló, ahol a $title-ben leírtak elhangzottak. Ezeket az állításokat ugyanis - lévén tőzsdére bevezetett cég - hatóságok ellenőrizhetik/számonkérhetik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja tézis: (ugyanúgy negyedéves pü jelentés részeként hangzott el)
In a call on Monday while reporting financial results, the Hertz executive team revealed that the cost of maintaining its newer Tesla EV fleet is 50-60 per cent below their ICE fleet.
Nem teória volt hiszen már 20000 Tesla autót üzemletettek akkor már:
Even with 20,000 cars delivered, the benefits of EVs from a maintenance point of view are already becoming apparent for fleet operators.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, azt érted, hogy egy későbbi időpontban kijött jelentés felülírja a korábbit? A legfrissebb a mérvadó?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, szerinted hazudnak. Amikor éppen EV-pro kijelentéseket tesznek, akkor minden szavuk arany, ha éppen EV-kontra kijelentéseket, akkor meg hazudnak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem mellébeszéltek. Nem vagyok a befektetőjük, de a piac sem díjazta ezt. A Tesla árcsökkentés az hihető. (de arra számítaniuk kellett, hiszen pont 21ben volt árcsökkentés amikor ezt a programot elkezdték - tippre a megemelkedett Tesla árakat nem akarták megfizetni ezért nem skálázták fel a darabszámot most meg visszaesett újra a Teslak ára - megint lehet vásárolni mint ahogy fognak is)
Még ha igaz is (vagy van benne igazszág) akkor is felettéb gyanús, hogy egy rossz negyedévet ezzel magyaráznak.
Saját tapasztalat, hogy kb 50.000 km alatt 3 esemény volt nálam: (Citroen e-Berlingo - francia autógyártó kb első komoly elektromos széria platform)
- AC töltő kommunikációs moduljának a cseréje (garanciában)
- 20000km kötelező szervíz. Semmit sem csináltak a kocsin csak átnézték.
- 40000km kötelező szervíz. Pollenszűrő csere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg van, hogy a villanyautósok egy hobby projekt, mindenki szabadidőben csinálja? Nincs mögötte akkora kiadó mint a hup mögött!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Totalcarra megérkezett:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/10/30/tesla-hertz-arcsokkentes-b…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röviden: a nagy hájp mögött lassan elővilláglik a valóság a villanyautók terén is.
Felkészül: mesterséges intelligencia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg ha mindenféle tapasztalat nélkül kezdetek el okoskodni, mint ahogy azt trey is teszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert az se semmi, hogy a totally biased gondolkodasodat probalod tapasztalatkent beallitani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
totally biased gondolkodasodat probalod tapasztalatkent beallitani
Én csak tapasztalataimat írtam le: Elsődleges autó Tesla, másodlagos Nissan Navara. A Tesla 99%-ban van használatban, és napi 2-300km futásteljesítmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az jött le, hogy balf@sz a Tesla üzletkö apparátusa, kapásból ajánlhattak volna jobb árat és karbantartási csomagot egy ilyen vevőnek, valamint feleslegesen erősre van engedve a meghajtás (nem csak Teslákon), ahelyett, hogy szoftveresen közelebb engednék a hagyományos autók értékeihez, ezzel is kímélve a mechanikus alkatrészeket (is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahelyett, hogy szoftveresen közelebb engednék a hagyományos autók értékeihez, ezzel is kímélve a mechanikus alkatrészeket
A csodálatos az, hogy nemrégen azon rinyált itt a trey nevű arc, hogy a Teslában annyira nincs igénybe véve pl. a fék, hogy összerohad a féknyereg. Meg hogy a teslások nem hajlandóak száguldozni, és mindíg a külső sávban szerénykednek. Most akkor mi is van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul, bérautó. Ütik-vágják. Az ilyenekkel padlógáz, satufék közlekednek, a kutya sem kíméli őket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Therefore, ezekre nem érvényesek az általános mondások: miszerint ezekben alig használják a fékeket ... surprise ... surprise ....
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valamint feleslegesen erősre van engedve a meghajtás (nem csak Teslákon), ahelyett, hogy szoftveresen közelebb engednék a hagyományos autók értékeihez, ezzel is kímélve a mechanikus alkatrészeket (is).
Minden Teslaban van Chill mód is, amit App-ból be lehet kapcsolni, és le is lehet PIN-ezni, akár távolról is a telefonról. Van speed limit is benne, amit szintén App-ból be lehet kapcsolni, és PIN-el levédeni. A Tesla árul az egy "Acceleration Boost" csomagot ami mai árfolyamon 700eFt, szóval alapból lehet tunningolni vagy éppen lefojtani a teljesítményt.
Van még valami Tesla SW specifikus kérdés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csoda, mert azt mondják, hogy a villanyautó alkatrészei egyszerűek, és olcsók, ehelyett:
Model Y motor használtan:
https://rrr.lt/en/used-part/jog233-tesla-model-y-engine?gad_source=1&gc…
Böhöm nagy A8 dízel motor használtan:
https://rrr.lt/en/used-part/cts25389-bvn-audi-a8-s8-d5-engine?_gl=1*3e9…
2500 vs 2800 EUR
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Találós kérdések:
Audi A8-ban elromlik akkor milliós a javítás, a Model Y-ban meg nincs is. Mi az?
/Triptronik váltó, kettőstömegű lendkerék, vezérlés alkatrészei/
Másik: Hol tartják a legtöbb Audis találkozót?
/Szervízben/
:D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi az, ami nincs az Audiban és van a Teslában, ha elromlik 8 milliós a javítás?
/akkupakk/
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi az, ami nincs az Audiban és van a Teslában, ha elromlik 8 milliós a javítás?
Amit a felhasználói hibából elromlott ezért nem javítják garban? Apa kezdődik!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy miért romlott el? 8 millió így is, úgy is.
A váltócsere az Audiban se lesz olcsóbb attól, hogy karbantartás hiánya miatt (már ha egyáltalán elő van írva karbantartás), vagy csak úgy döglött be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem még soha nem romlott el a Tesla pl. ~300e km alatt. Akkor kijelenthetem, hogy a Tesla soha sem romlik el, és soha nem kér 8m-ás javítást? Amúgy tök jó biztosítások vannak ilyen 8millás elromlásokra... Én az ICE-re is megvettem mindíg, nem csak EV-re. Tudom van aki nem költ mindenféle biztosításokra, mert Ő állampapírokba fektet, meg Prémium dolgokba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom van olyan is, akinél meg az Audi nem romlott el.
Addig nincs baj, amíg nincs baj :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... markaszervizben.
fuggetlen szakik megoldjak olcsobber' is, ahogy az lenni szokott. Nem, nem kerul egy akkora akkupakk 8 millioba. Igazabol felebe-negyedebe. Csak annyiert adjak, mert annyiert veszik...
a masik, a fuggetlen akkupakk-szakik meg csak most kezdenek szarnyakat bontogatni, ahogy az elso uttorok lassan beleernek a gazdasagi totalkarba (aka akkucsere gyari akkuval). Adj nekik meg 2-3 evet, es lesznek. Adj meg 5-10 evet, es gorcsot kapsz, hogy uton-utfelen a gumisok mellett ott vannak az akkusok is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adj meg 5-10 evet, es gorcsot kapsz, hogy uton-utfelen a gumisok mellett ott vannak az akkusok is...
Erre azért nem fogadnék nagy tétben. Egy gumi nem fog megbaszni úgy, hogy ottmaradsz, az EV nagyfeszültségű rendszere meg igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy darab Model Y motor kerül ennyibe? Azaz, ha kettő kell ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy elektromotor nem romlik el. Csapagyas lesz, igen, de ha rendesen meg van csinalva es vezerelve, es nem folyik bele viz, akkor az menni fog 50 ev mulva is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
haha :) de vedd eszre, hogy a viztol minden auto szetmegy. es de, hany olyan motorcsererol hallani, ahol vizkar volt a tettes? a mai napig mondjak, hogy ha egy auto viz ala kerult, ott totalkar van, alkatresznek jo maximum.
Az, hogy beazik az akku, meg annak kovetkezmenye, hogy kedves tervezo+QA mernokok elkurtak, igen. Motor beazasrol nem hallottam, szoval ez ugy fest, hogy az akkura korlatozodik.
BTW, mikor 1-1 ilyen esetet hallasz, az az, ami: 1-1 eset. Ebbol ne vonj le kovetkeztetest a maradek 99.999%-ra. Siman lehet, hogy a kisunoka/sarki szerelo szetkapta az akkupakkot, hogy megnezze, hogy mukodik, aztan meg nem vizbiztosra rakta ossze. Persze utana megy az anyazas, mert ugye draga es kene a gariba' csere...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Á, sose volt ilyen! Youtube-on nézz szét, itt is linkelték.
Persze, most jön, hogy már nincs, mert már máshogy van ... én erre: lárifári
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most cseréltem a kocsimban generátort, az kb egy motor. Gondolom, nem volt rendesen megcsinálva...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezeket nem kell javítani, csak feltöltöd és megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy a Suzuki Swiftekre is ezt mondták, csak ugye azért nem árt az alvázat rendesen lekezelni, olajat cserélni, gyujtáselosztó rotort cszerélni/tisztítani, csak pár dolog, amik szembejöttek velem Swifttel kapcsolatban. Ugyanakkora kamu, mint hogy nem kell váltóolajat se cserélni mert élettartamra van tervezve (persze, hogy bírja ki a váltó garanciát :D) . Mindent, ami mozog karban kell tartani, csak van ami meghálálja, van ami meg attól függetlenül szétesik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem nem érdekel a téma (mindenki azt csinál, amit akar), csak olvasgatok mindenfélét:
"Az elmúlt hónapokban a Ford Motor Company és a Toyota Motor Corporation autógyártó óriáscégek figyelmeztetést adtak ki az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet hirtelen lelassulásáról.
Nyugati társaikhoz képest a japán autógyártó vezetők "hangosabbak" rámutattak az elektromos járművek előtt álló rövid távú kihívásokra. A Japan Automobile Manufacturer's Association vezetőjeként a Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondta: "Az emberek végre meglátják a valóságot." (Kapcsolódóan: Az elektromos járművek: átverés.)
A Toyoda egy „mondtam már” pillanatot élvezhet, mivel az elektromos autók értékesítésének lendülete továbbra is elmarad az Egyesült Államokban – elsősorban a költségek, az elektromos járművek hatótávolsága, az akkumulátor kapacitása, a töltési idő és a töltési infrastruktúra hiánya miatt, ami kihívásokat jelent a járművezetők számára.
Júliusban a Ford volt az első, aki elvetette és feladta a 2026-ra kitűzött célt, hogy kétmillió elektromos autót gyártson – számolt be a Business Insider. A United Auto Workers egyik tisztviselőjének feljegyzése szerint az elmúlt hetekben a Ford ideiglenesen leállította a termelést egy F-150 Lightning pickup üzemében, mivel az elektromos teherautók iránti kereslet megingott .
A General Motors október 20-án bejelentette, hogy 2025 végéig felfüggeszti a teljesen elektromos teherautók gyártását a michigani Detroit külvárosában található Orion Assembly-n, hogy "jobban kezelje a tőkebefektetéseket" – jelentette a CNBC . Október 25-én a General Motors és a Honda Motor Co. Ltd. bejelentette, hogy elvetik azon tervüket, hogy közösen fejlesztenek ki egy megfizethetőbb elektromos autókat Észak- és Dél-Amerika, valamint Kína számára.
A hónap elején a General Motors azt is bejelentette, hogy csökkenti a saját maga által kitűzött célját, hogy 2024 közepéig 400 000 elektromos autót gyártson. (Kapcsolódóan: GO GREEN, GET BROKE: A teszt szerint az új elektromos Hummer töltése több mint 100 dollárba kerül – ez több, mint a benzintartály feltöltése .)
Az elektromos járművek valójában nem olyan „zöldek”, mint azt az emberek gondolják. (Kapcsolódóan: Az elektromos autók nem fogják megmenteni a Földet – vagy Kaliforniát .)
A villamosenergia-akkumulátorok töltésére használt hálózatot energiával ellátó erőművek továbbra is szénerőművekre támaszkodnak, különösen az Egyesült Államok közép-nyugati régiójának olyan területein, amelyekről bebizonyosodott, hogy az Environmental Research Letters-ben közzétett tanulmány szerint komoly környezetkárosító hatást fejt ki az áramtermelés szempontjából.
A tisztán akkumulátoros elektromos járművek emellett átlagosan 15 százalékkal több áramot fogyasztanak szélsőséges időjárási viszonyok között. Ráadásul a tisztán elektromos járművek hatótávolsága akár 40 százalékkal is csökkenhet a leghidegebb vagy legmelegebb napokon. (Kapcsolódóan: Az elektromos járművek megbízhatatlanok és nem költséghatékonyak – különösen hideg időben.)
Fontos megjegyezni azt is, hogy az elektromos járművek akkumulátorai ritka fémek bányászatát igénylik.
A lítiumot és számos egyéb, az elektromos járművek akkumulátoraiban használt fémet, beleértve a kobaltot és a nikkelt, ki kell bányászni, ami veszélyes mellékhatások halmozódását eredményezi, beleértve a levegőszennyezést, a biológiai sokféleség csökkenését, a szennyezett talajt és a mérgező hulladékot, a terméshozamok csökkenését, a talaj destabilizációját, a folyók fokozott sótartalmának emelkedését, magas szén-dioxid-kibocsátást, vízveszteséget és vízszennyezést.
Ezen fémkitermelésnek jelentős emberi költségei is vannak, beleértve a borzasztó munkakörülményeket, a gyermekmunkásokat, a kizsákmányolást és a rabszolgaságot."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Toyota és a Ford elektromos autók terén jelenleg a futottak még kategória. A GM jelentős szereplő és igen nagy botladozásai voltak a és jelenleg is problémákkal küzd a területen.
DETROIT (Reuters) - General Motors is at greater risk than rivals Ford Motor and Stellantis of disruption to electric vehicle production from a prolonged UAW strike - though some analysts say that could also buy it time to repair nagging issues.
While Ford and Stellantis are introducing several revamped combustion-engine models this fall, GM's immediate focus is on electric vehicles - with plans to launch or ramp up production of at least five new ones. They include all-electric companions to its full-size Chevrolet Silverado and GMC Sierra pickups, according to researcher GlobalData.
GM has been struggling much of the year to smooth out hiccups in battery manufacturing as well as its EV supply chain and logistics, including delivery to dealers of its Cadillac Lyriq and GMC Hummer EVs.
The company delivered just 1,348 Lyriqs and 47 Hummers in the second quarter, far below expectations, in part because of issues with battery module assembly.
Egyszerűen nem a piac miatt hanem saját képességeik miatt nem tudnak elektromos autót gyártani megfelelő számban.
Az elektromos autók részei a megoldásnak. Ilyenkor mindig előkerül a szénerűmű de az nem, hogy az iparban és az energiaiparban is zajlik az átállás. EU-ból nézve meg egyenesen nevetséges. Magyarországon is a szén az áramtermelésből 4.5% (igaz ez felel a kibocsátás 38%-ért) - ergo Mátrai erőmű bezárása igen jelentős csökkenéssel járna. Németországot szokták még felhozni. Ott 23.45% a szénerőművek aránya igaz ez a kibocsátás 74%-a. Az energiaipar zöldülése zöldíti az áramfogyasztókat beleértve az elektromos kocsikat is. Link.
A villanyautók miatt nem kell újabb anyagokat bányászni. Ezek a bányászott fémek és munkakörülmények megvoltak a villanyautók előtt is. Mennyiségben a villanyautók miatt többet kell bányászni, cserébe elhozták az újrafeldolgozást és megindították a fejlesztését a kevésbé környezetterhelő kémiáknak (pl nátrium-ion akku).
Ha ma veszel egy Model Y standard range-t pl magyarországon akkor LFP (lítium-vasfoszfát) akkuval kapod amiben se kobalt, se nikkel se mangán nincs. Link.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni