A mai naptól kezdve mindenhol, világszerte leálltak az Audi üzemek. Óriási problémánk van.
Link:
https://index.hu/belfold/2023/09/28/audi-gyar-gyor-auto-leallas-vilagsz…
Vajon mi lehet a probléma? Ki ne mondd!
- 1952 megtekintés
Hozzászólások
Az mondjuk ciki, ha a világban szétszórt alrendszerek annyira rá vannak drótozva a globális központra, hogy az alapvető működésre sem képesek nélküle.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs alkatresz, akkor nincs gyartas. Ha nincs gyartas, akkor nincs mukodes.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy nap alatt nem fogy el az alkatresz.
Inkabb arrol lehet szo, hogy mar minden kis alkatresz partszammal es szeriaszammal trackelt, igy azokat az osszeszereles soran vmi kozponti adatbazisban be kell update-elni. Nem mindenhol lehet mar fallbackelni kockas fuzetre.
Masik gond pedig az is lehet, hogy az auto konfigok nagy resze BTO (Build To Order, azaz joskapista megrendeleseben szereplo parameterekkel kell epiteni), namarmost ha egy felig elkeszult auto konfiguraciojahoz nem fernek hozza, akkor nem tudjak hogy folytassak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy nap alatt nem fogy el az alkatresz."
v.ö.: J.I.T.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez az, ami a Japóknak se megy mindig gond nélkül, egy ilyen "lazább" német bagázstól meg mit várjunk :D
Még nekünk is magyarázták ezt a rendszert, de sosem tudtam elképzelni, hogy a fenébe lehet ilyen feszesre megoldani a beszerzést, hogy minimalizálják a raktárköltségeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy tudom, hogy a JIT-et úgy implementálták a legtöbb helyen, hogy a gyáron belüli raktárkészlet kicsi, de a beszállítótól elvárják, hogy biztonságosan tudjon szállítani, amit az úgy tud csak megoldani, hogy a gyár mellé teszi a raktárát, amiben pontosan annyi készlet van, mint amennyi a JIT előtt a gyárban volt :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont addig sem az en konyveimet terheli a raktarkeszlet.
Amugy egy autogyarat ujrainditasz konnyen (hacsak nem egeti ki a tekercseit veszleallasban az osszes robot valami jofej SW miatt). Probald ezt meg egy vaskohoval :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont addig sem az en konyveimet terheli a raktarkeszlet.
Viszont a beszallitok ezt az igenyt bearazzak az alkatreszek araiba. Ettol aligha lesznek olcsobb az autok, csak a koltsegeket mashova toljak.
veszleallasban
Egy elfogyo beepitendo alkatresz aligha "veszleallas" kategoria egy robotkar szamara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve, ha időnyomás alatt kellett egy junior programozónak befejezni egy távozott senior dokumentum és komment nélküli trükkös megoldását, mert akkor simán átnyúl a munkaasztalon :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ettol aligha lesznek olcsobb az autok, csak a koltsegeket mashova toljak.
A felülről jövő korszakalkotó újítások esetén ez sokszor így van, a lényeg az, hogy meg legyen valósítva fel lehessen venni a prémiumot és magasabb fizuért elmenni máshová ott is bevezetni a csodamódszert :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen emberek ismerve, amikor bemutatjak a cegnek csatlakozaskor:
Welcome John Shitmaster who successfuly implemented xyz at (insert top 500 name here). Oneletrajzaban minden cegnel 6 honap vagy max 1 evig tartozkodik.
Gyakorlatilag egy hazalo ugynok aki radsozza a szart es utana lelep.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet korábban nem tudták betenni a beszállítók az árba, mert bár rájuk tolták a költségeket, de árnál lehet nem mertek többet kérni, gondolván akkor mástól rendel a gyártó.
És akkor jött a járványos, csatorna dugulós és más logisztikai fennakadás. Így most évtizedes áremeléseket be mertek vállalni. Lehet volt tényleg olyan időszak, amikor tényleg nem tudtak szállítani és elkezdtek többet ígérni a gyártók. De vérszemet kaptak és kb minden beszállító felverte az árait többszörösére, mivel a többiek sem akartak olcsón szállítani. Anélkül, hogy összebeszéltek volna, a körülmények miatt mindenki árat emelt. A gyártók persze végig chip shortage-t hazudtak, de csak nem akarták megvenni drágábban. A szállítók meg nem siettek alacsonyabb áron teljesíteni. Magasabb áron viszont volt készleten azonnal :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De bizony elfogy. Győrben szinte órára lebontva történik a beszállítás, hogy minél kevesebbet kelljen raktározni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
JIT rendszernél egy óra alatt is elfogyhat. Egyébként pedig bármikor is fogyik el, az mindigy egy napon belül lesz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig igy szokott elfogyni, egyik nap meg van, aztan amikor az utolsot is beszereltek, akkor mar nincs. :) lasd meg kabelkorbacs-ugy.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos betelt a disk naluk is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pletykák szerint hálózati probléma volt Wolfsburgban, szerdán kezdődött, aznap éjjel megjavították és csütörtökön reggel már indult vissza minden. Győrt részlegesen érintette (azokon a területeken a reggeli műszakot hazaküldték), tegnap dél körül már itt is indult vissza ami állt, a tegnap délutános műszak is ment dolgozni. Index gyors volt, mire a hiba elhárult, megírta, hogy leálltak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig a halozattal van baj:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villanyos dolgokkal. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer majd kérek le egy reportot a ticketing rendszerünkből erre szűrve. Saccra, igazad van!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig a hálózatra fogják, hogy a rendszerek nincsenek felkészítve rá, hogy legalább alapvetően működni tudjanak nélküle :)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autos topic, es meg senki nem villanyautozott? Mi van itt, keremszepen? :-)
Ezert kell EV -t gyartani, mert abban csak egy elemtarto van, meg villanymotor, kerekek, kormany, meg valami alvaz meg kasztni, hogy ne hulljon szet. Ja, meg villanydrot, meg MP3 lejatszo, szoval egy alap EV -t igazabol az IKEA is tudna gyartani, es lapraszerelve hozzad kuldeni, mellekelve egy hatos imbuszkulcsot meg egy 15 oldalas leirast, hogy hogyan rakd ossze. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éppen most ebédeltem a győri négykarikásban. Nekem nem úgy tűnt, mintha álltak volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állva csak a lovak esznek :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában tegnap sem állt. Mind a három brigádom dolgozott mind a három müszakban. Nekem nem jelezték, hogy hazamehetnek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pozsonyi gyárban (VW) viszont leállt a termelés, bár az ismerős nem mondta, hogy mennyi időre.
/* bocs az esetleges helyesirasi hidakert */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom a TSMC nem tud gyártani se intel se amd processzort, ha lehal a VPN amerikába. Azért van, h. ha a kínaiak lerohanják taiwan-t, hiába ellopják a fizikai euv levilágító gépeket, a tervrajzokhoz nem férnek hozzá.
Gondolom győrben is kell a vpn wolfsburgból, h. mehessen a gyártás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat pedig intel procit gyartanak kinaban es costa rican is, nem csak taiwanon... meg ki lehet vallatni azt aki tudja a vpn jelszavat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irigylem a bizalmukat abban hogy nem lesz egyetlen korrupt munkavállaló sem, aki ezeket nem viszi haza - ameddig működik a VPN. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni