[EV] Villanyautosok a Kubler-Ross modellben

Van egy ma gyakori jelenseg, ami a 2000-es evekben uj hibrid autosok eseten egyaltalan nem jott elo. Mindossze sima bragging about "en vagyok a kornyezetvedo" es hasonlok mentek. Ennek igen egyszeru oka volt: a hibrid auto gyakorlatilag mindenre alkalmas, amire egy benzines vagy egy dieseles. Senkinek nem kellett kompromisszumot kotnie egy olyan termekkel, amire tobb eves megtakaritasat rakoltotte.

Villanyautosok kozt is vannak, akik pontosan arra vettek a villanyautot, amire valo. A diesel kombi melle masodik autonak oviba vinni a gyereket es bevasarolni tokeletesen eleg egy Nissan Leaf. De aki egy BMW i3-at vett elsonek es egy Nissan Leafet masodiknak, netan ebbol a kettobol az egyiket vette egyetlen autonak, azt nagyon csunyan atvertek a marketingesek. Es ezt valahogy fel kell dolgozni.

Feldolgozni azt, hogy valamire nem jo az, amire tobb eves megtakaritasomat koltottem, nem egyszeru. Hat meg emelle turni belsoeges, sot, hibrid autok tulajainak a fikazodasat online, hat ott mar tenyleg elszakad a cerna, valamit mondani kell. Altalaban amit mondanak a villanyautosok ilyenkor, tokeletesen mutatja, hogy hol tartanak ennek a nehez feldolgozasnak a folmayataban, hol tartanak a Kubler-Ross modellben.

1. Tagadas

  • ugy is meg kell allni surun, mert kulonben balesetveszelyes vagy, az EU megmondta
  • mindig is szimpatikus volt az a gyorstolto melletti etterem, nem is akartam masikban enni
  • a masik megallonal ahol nincs tolto biztosan meg ennel is koszosabb lett volna a WC
  • biztos nem a gyorstolto melletti etterem kajajatol van hasmenesem, de nem baj, legalabb ha mar megint megallok fosni, toltok is megint
  • amig tolt, megnezem a naplementet, amugyis meg akartam nezni
  • ketevente egyszer megyek 200km-nel messzebb, ha arra berlek diesel autot kivetelesen, meg mindig pluszban vagyok
  • nagyobb aksit cipelni kornyezetszennyezes lenne
  • amugy sem szoktam elutazni
  • legalabb sporolok, hogy nem nyaralok annyit
  • amugy is repulovel jarok nyaralni
  • amugy is at akartam szokni presszorol hosszu kavera - vegre a tejet is kerhetem forron

2. Duh

  • be kene mostmar tiltani a diesel szemelyautot!
  • ti multban ragadt gyokerek! laggardok!
  • ti kornyezetkarosito kocsogok!
  • mi az, hogy jovore mar nem ingyenes EV-vel a parkolas a varosomban? Kurva anyatokat!
  • mar csak 87% az aksim, es az uj kocsi aranak ketharmadaert csereli a gyarto, megis mi a faszer' ne orditanek?

3. Alkudozas

  • jo, de ha jovore megepul a napelemem, tenyleg meg fogja erni
  • 3 ev mulva mostmar tenyleg el tudok koltozni a tizemeletesbol es tudom majd koltseghatekonyan tolteni
  • 3 evig jol toltottem, most megemelik, meg igy is kijovok nulla korul
  • vehettem volna Q7-est, meg mindig az lenne a dragabb
  • a Ford T model idejen se volt ennyi benzinkut, majd lesz egyszer eleg toltooszlop is
  • en legalabb nem naponta 4x toltom a Leafemet, mint Sanyika aki ket megyevel arrebb kapott uj allast. Talan tenyleg nem valo mindenre
  • jo, de az en i3-amban van ReX, 100km-enkent meg amugyis megallok pisilni, annyit meg bir, meg amugy is
  • jo, de ha megse ez kell, meg kurva jo aron el tudom adni

4. Depresszio

Ez altalaban csendben tortenik. Ilyenkor mar nem allnak le vitatkozni a neten senkivel. Ezt csak a csaladjuk latja.

5. Elfogadas

  • Prius-t kellett volna vennem, a kovetkezo az lesz
  • Megprobalok kiszallni ebbol valahogy, de eleg szar arakon aruljak hasznaltan, nem baj, ez van, tanultam belole
  • Rendben, tenyleg kiegeto, hogy allandoan toltot kell keresni, es a tolto mellett kell enni es a tolto melletti szaros WC-t kell meg jobban osszeszarni
  • Egy pisiszunet eleg egy teletankolasra, de EV-be max 4% megy bele annyi ido alatt, ezt beneztem
  • Aldozatok vagyunk, az EV csak arra volt jo, hogy csokkentse a hasznaltauto piacot. Fajdalmas volt rajonnom
  • Mar minuszos, de leszarom. Nyaralni inkabb berlek Dieselt, benyelem a koltseget, ez van

(Side note: keretlen sajat velemeny: a Tesla range-e egyebkent szerintem mar eleg, ha nem evente ketszer jarod meg a Budapest-Barcelonat pl., de a tobbi BEV tenyleg csak masodik autonak alkalmas, es annak altalaban draga. A hibrid/plug in hybrid viszont altalaban jo otlet.)

Hozzászólások

Húha! Most kiderül, hogy a nagy nyálverés az nekem (személyemnek) szól, vagy a téma tényleg forró. Dobok a mikróba 🍿-t!

trey @ gépház

Mert én tudatosan vettem egy - az utolsók közti - ICE autót, amivel ezt a plugin hibrides öszvér bohóckodást átugrom. Ha veszek, akkor majd villanyautót veszek. Amint vége a bétatesztnek. Amint értelmezhető hatótávok lesznek. Amint az infrastruktúra letisztult és kialakult körülötte. Amint nem kell az állatkertben sétálva azon pörögnie az agyamnak, hogy kimenjek-e leszedni a töltőről az autót és arrébb állni vele, mert nem baszta bele egy másik EV-s a csákányt, hogy minek foglalom feleslegesen a két szem töltőpontból az egyiket ...

Majd akkor. Ha ez nem jön el a következő 5-10 évben, akkor maradok a hátralevő időben az ICE-nál.

trey @ gépház

Amint értelmezhető hatótávok lesznek.

Muhaha.

Ha ez nem jön el a következő 5-10 évben, akkor maradok a hátralevő időben az ICE-nál.

Muhaha.

Index - Gazdaság - Jól megdrágul az üzemanyag szerdától, ennek nem fognak örülni az autósok

Muhaha.

”De a hybrid es a plug-in hybrid legalabb tenyleg alkalmas arra, amire veszik - kb mindenre is.“

Tapasztalatom alapjan a pluginek tobbsege zold rendszam es egyeb adokedvezmenyek miatt lett veve, szoval toltoallomast csak kivulrol latnak.

Pedig eleg jo fogyasztast el lehet vele erni, ha tudod jo aron tolteni es hajlando vagy ezt a kompromisszumot megtenni, hogy dugdosod mint a telefonodat, illetve nem Becs - Budapestet teszed meg mindennap. (akkor inkabb dizel)

Nekem egy kozel 2 tonnas suv 5.6l es 3.6l / 100km kozott ingadozott ebben az evben. Nyilvan ez nem a 190-es cobra11 autopalyazas, hanem max 80 km-es korben hasznalat. 

En ertem, hogy mit nem ert.

Neked pont idealis lenne egy EV. Arra az evi 2 Trogir oda-visszara meg berelhetnel egy ICE-t. Persze tudom, vannak mas szempontjaid is, de azert az autohasznalati szokasaidat figyelembe veve az EV neked szinte 0 kompromisszumot jelentene mar ma is (leszamitva a horvat nyaralast ugye).

Igen, tudom, te nagyon "igenyes" vagy (sztem maximum sznob egyebkent). Rovid utakra, ha nem total kenyelmetlen az ules/vezetesi pozicio, akkor en le tudom szarni, hogy gagyesz a muanyag a muszerfalban. Ertem, hogy te minden teren csak a legjobbat keresed. De akkor mar miert nem mercit vettel amugy? Az meg luxibb mint az audi. Egyebkent a masik topikban kiderult, hogy (random forumozo szerint) meg az Audi sem tudja az AUDI minoseget hozni, szoval sztem lehetetlent kivansz.

Már kellett egy EV fikázós téma, mint egy falat kenyér! Rég volt az utolsó :-)

Na megyek én is bedobok egy kis popcornt a dízelautóm motorházába, ott kipattog simán.

Hu, ez eleg szinvonaltalan. Tobbet vartam volna toled.

Ugy tunik, hogy azokank is van valami seggfajasuk, akik ezeket a topikokat nyitjak...

Akkor én jól jártam a pluginnel. 1.3L/100km évi 12k km-re, itthon töltöm napelemről, utcai töltőn régen töltögettem amíg vállalható áron volt, most már nem foglalom a helyet az EV-sek elől, meg alapvetően az útjaim jelentős százaléka belefér az EV hatótávba. Most szólt is hogy enne egy kis folyékony dínót, ahogy megálmodták a mérnökurak:

https://1drv.ms/i/s!AtTtTjCQkQnLlMpfU4i352bydtptvg?e=TqJyjL

Semmi bosszú nem volt benne és totálisan félre lett értve. Engem az érdekelt hogy a nagyon hangos egy seggel elmegyek dániából kínába sofőrök valóban hány százalékban vannak jelen vagy mennyire csak hangos kisebbség.

Azt hogy ez totál félre lett értve és EV flame lett belőle az meg mostanság ilyen hupos trend, mindig van egy téma amin pörögni kell, most épp az EV ilyen. Kicsit már uncsi, már várom a következőt :)

Nem volt csalás, 5 perces pisiszünet -szerintem- belefér az egy seggel definíciójába, bár innentől kezdve akkor az egy pisi + egy kávé is belefér, modern BEV-nél pedig 10-15 perc alatt már 100+ km hatótáv kerül az aksiba, nyilván a megfelelő töltővel.

Persze, hogy arról szólt :D De, nekem egyébként semmi bajom nincs vele, simán kiment úgy is, hogy szerintem félrevezető volt az összeállítása. Engem ez nem húz fel. Az figyeltem meg inkább, hogy a nagyérdeműt az húzza fel, amikor látja, hogy engem nem húz fel az, amit arra szántak, hogy felhúzzon :D

Szerintem arra számított, hogy nem teszem ki és utána mehet majd a mutogatás, hogy "háháháh, nem tetted ki mert féltél tőle ... bla ... bla ... bla ...".

Nem.

trey @ gépház

Nem akartalak felhúzni, nem akartam félreérthető szavazást beküldeni, sőt amikor ez szóba került még kértem is hogy korrigáld ki ha félreérthető (asszem ez a szál pont arra jött válasznak hogy nem került ki), kiküldted úgy ahogy volt betűről betűre.

Belátom ha hülyén fogalmaztam és elnézést a félreérthetőségért, legközelebb jobban odafigyelek.

Tökre nem érdekel hogy felhúzod-e magad vagy sem, nekem a flame és mások idegesítése nem szórakoztató, ezért is javasoltam valamelyik topikban a netes baromságokon felbaszódó kollégának hogy üljön le játszani mert nekem bevált.

Ha megnézed abba szoktam belekötni amikor a személyes tapasztalatom szembe megy azzal amit te random netes cikkekből legózol össze magadnak, lásd pl plugin öszvér vonal, vagy hogy egy topikon belül előjön a TCO meg az hogy neked mi az optimális és ez a kettő mondjuk éppen üti egymást. Vagy az ev audi nem audi vonal ami nekem azóta is logikai fckup.

Tényleg hülyén fogalmaztál. Ha beleírtál volna egy egzakt időt (pl. max. 10 perces megállás), akkor egyértelmű. A pisiszünet egyébként nem egzakt, ha épp egy turistabusz állt be előtted, akkor lehet fél óra is, mire sorra kerülsz (főleg, ha női utas is van az autóban).

A gyujtes tetszik (es egeszen pontos :)), de szerintem nincs olyan, hogy "a villanyautosok" (vagy "a benzinesek", stb)

Nalunk ket auto van, egy kicsi meg egy nagy. A kicsi arra van hasznalva (es csak arra), hogy bemenjek vele a 19 km-re levo irodaba, onnan pedig hazajojjek, esetleg egy 2.5 km-es kiterovel megallok az Auchanban. A megtett tav fele varos, fele autopalya, az autopalyas resznek a nagyobbik fele sebessegkorlatozasokkal van lassitva. Ehhez vedd hozza, hogy otthon ingyen van az aram (pontosabban elore ki lett fizetve a napelem kiepitesekor), amit a jelen allas szerint ugysem eri majd meg visszatermelni a kozosbe.

Szerintem erre a use case-re atom faszsag lenne a kovetkezo korben ICE-t venni. A PHEV meg benne van a pakliban, de nehezen tudom megmagyarazni, mire kell a benzinmotor a kocsiba 2x19.5 km-es  napi futas mellett. Nyilvan ugyanilyan faszsag lenne a nagyobbik autot BEV-re cserelni.

Egysegges dízelesnek tartottam magam. Citroen Grand Picasso HDI-ből ültem át az e-Berlingoba. Mielőtt villanyautót vettem megnéztem a google timeline-t és kiderült, hogy amiről azt hittem 5 perces megálló az 25-30 perces volt. Hosszú útra sosem egyedül megyek így nem volt rövid megálló a dízellel sem. Ami változott, hogy több megálló lett és ott kell megállnom ahol van töltő.

Nemrég voltam Ellmau-ban (6 személlyel) megnézni a Berg Doktor rendelőjét. A 620km kb 7 óra vezetés és 2 óra megálló volt benne amiből első megálló 56 perc a reggeli és még három alkalom ahol csak töltöttünk. Ez egy viszonylag kis akksis nagy fogyasztású, kis hatótávú (280km WLTP) EV nem túl nagy töltési teljesítménnyel (max 100kW - kb 35%ig) nagy terheléssel.

A második autónk benzines (elég keveset megyünk vele) ha elérkezik az ideje valószínű elektromosra cserélem azt is.

Dízelesből EV-ssé váló az egyik kedvencem. Aki korábban azt hirdette, hogy mindenhova is egy seggel kerreg és milyen jó is a dízel kerregés, majd átesik a ló túloldalára (okokat válaszd ki a nyitóból) és azzal kezd házalni, hogy mindenhova szakaszokban megy és milyen jó is a csend és remegésmentes utazás.

trey @ gépház

Igazabol eddig nem hozott rossz dontest. De keszul ra:

A második autónk benzines (elég keveset megyünk vele) ha elérkezik az ideje valószínű elektromosra cserélem azt is.

Nem ertem, miert szopatja ennyire magat es nem vesz az elektromos melle egy self-charging hybridet vagy egy plugin hybridet. Mintha szandekosan razna a low range pofonfat.

A 620km kb 7 óra vezetés és 2 óra megálló volt benne amiből első megálló 56 perc a reggeli és még három alkalom ahol csak töltöttünk.

Ha 620km lenne a range-e, nem toltott volna 3x, osszesen tobb, mint egy orat.

Mindketten a tagadas fazisban vagytok. Tenyleg 7 orankent 2 orat akartatok pihenni, mert mas is megall 5 percre pisilni meg 3 percre teletankolni. Es az nektek ugyanaz.

De aki mar ket autot vesz es egyik BEV: megis milyen racionalis ok van amellett, hogy a masik ne hybrid vagy PHEV legyen?

en ertem hogy nehezen megy az olvasas meg a szamolas... az 56 perces megallo nyilvan azert tartott addig mert kajaltak, kv, udito, egy kis duma (ha voltal mar nagyobb csoporttal akkor ezt ismerheted). a maradek 64 percre jutott 3 megallas: ~20 perc, annyit en is meg szoktam csakhogy egy kicsit nyujtozzam, eseleg egy ujabb kv, pisi. (najo igaz nem 2 orankent)

sehol nem irta hogy orankent megallt felorara tolteni

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

A 620km kb 7 óra vezetés és 2 óra megálló volt benne amiből első megálló 56 perc a reggeli és még három alkalom ahol csak töltöttünk.

Hihetetlen, hogy harmadjara kell ugyanazt a szovegreszt elolvasnotok, hogy ertsetek.

Es kozben nem veszitek eszre, hogy mennyire nyilvanvalo, hogy ti vagytok a tagadas.

Komolyan? Melyik resze nem ertheto a CSAK TOLTOTTUNK resznek? Amibol kijon 3 alkalombol osszeadva 64 perc! Es termeszetesen nekem nem megy az olvasas es a szamolas.

Igen ez a kérdés, hogy pl egy ilyen 620km-es úton kibírható-e az a plusz egy óra vagy sem. (feltételezve ha ugyanúgy reggelizel 6 személlyel és nem kell megállni egyszer sem akár miattuk azon az úszakaszon)

 

Google maps ugyanerre ~6:30-at mond, ha hozzáadom az 56 perc reggelit akkor: 7:26 benzinessel (feltételezve, hogy nem kell mégegyszer megállni - amit mondjuk kétlek 6 személlyel) vs az elektromos berlingo 9:00 (valódi mérés) ~ 1:34 az eltérés.

Ez a gyakorlati tapasztalat egy 280km WLTP hatótávú (~45kWh netto) elektromos autóval - megfelelő töltőhálózat mellett.

Mindenki eldöntheti, hogy ez oké vagy nem.

Nekem komfortzónán belül van. Ugyanez mondjuk egy Tesla Model 3 (531km WLTP nettto 57.5kWh) ha benne van már egy megálló mondjuk a reggeli miatt akkor 0 eltérés egy benzineshez képest időben.

Te tenyleg hulye vagy!

Szerinted mindig pont a gyorstolto melletti etteremben akart volna amugy is enni? Mindig a gyorstolto mellett csinaljak a legfinomabb kavet?

Se a nyitot, se a tobbedik elemi logikara epulo hozzaszolasomat nem erted. Teged le kene szazalekolni ilyen alapveto gondolkodasbeli hianyossagokkal. Addig meg vedd meg, amire a marketingesek ravesznek, csak minket, tudatos vasarlokat ne nezz hulyenek, ha egyszer te vagy hulye, nekunk meg van eszunk es logikank.

milyen finom kv? nem michelin kavezok vannak az ut szelen. odamesz, fizetsz, megnyomod a gombot, kiadja amit kertel, es megiszod. a gep ugyanazt adja mindenhol, furcsa mi? :D

te szemelyeskedsz, aki meg a biologiat sem tudta (azota elolvastad a konyvet) ? pff, te :DDDDDD

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Mindig a gyorstolto mellett csinaljak a legfinomabb kavet?

Kisse offtopic, mert egyebkent ertem, amit mondasz, de az EV-k terjedesevel okozhatnak majd a gyorstoltok olyan piaci versenyt, hogy ha jo kavet arulsz, akkor megeri tobbet fizetni a Supercharger melletti placcert, mint egy tolto nelkuli pihenoert.

Ismerem a kapitalizmus ezen aspektusat: az a vege, hogy veled, mint vasarloval fizettetik meg a Supercharger kozelsege miatti dragabb platz berlest, ami a "potencial" miatt megdragult, mert mar a kiberleseert is megnott a verseny. ;)

Ha jo a kave, ha szar, dragabb lesz ott, az a lenyeg. :)

(Ezert birom a Wetherspoonos Tim Martin sztorijat: csak ugy volt hajlando terjeszkedni, hogy mindig megvette a commercial epuletet hozza - ennek hosszutavu eredmenyekent o feleannyiert arulhatja a sort, mint akik a szomszed kocsmat uzemeltetve rentet is fizetnek)

Rosszul fogalmaztam. 620ra elment 280as kocsival. Ebből látszik hogy neki nem gond megállni tölteni. Akkor a 15 kilométeres kis körökre mi a fasznak tartson ice-t?

A megallasokrol: szinte kizárólag csak családdal megyek hosszabb utakra, és sokat megállunk, mert meg kell. Értem hogy van aki egyedül jár főleg, az aggódjon is a töltésen.

Disclaimer: 2 ice-nk van.

A benzinessel nem igazán közlekedünk egy kicsi Citroen C3. Az elektromos Berlingo az elsődleges. Egyetlen ellenérv a eladása ellen, hogy a garázsnak tökmindegy milyen autó áll benne... (évi 6e-7e km) Mivel temperált garázsban áll télen-nyáron és a legtöbb útja gyakorlatilag garázskör ezért nem ma lesz a leváltása. Nem mondom, hogy egy kis kerregő francia szívó benzines örök élet+2nap de azért ebben a használati profilban nem használódik el egyhamar.

15km-es körökre kisautónak szerintem jó lesz EV is. Az e-Berlingo a kérdésesebb majd mire cserélem de van még 3 évem, hogy kitaláljam. Jelenleg ott tartok, hogy elektromos lesz. Ha a 280km-es hatótávval megoldom az utazásokat, akkor nagyobb hatótávval is meg fogom oldani. ;-) Jobban félek,hogy nem lesz normális 7 üléses autó. (vagy megyek továbbra is a Berlingo vonalon - szeretem mert nagyon praktikus gép)

Az mpv (furcsa magyar neven "egyteru") ujabban tenyleg szuk keresztmetszet.

De ja, akar meg is lehet cserelni, hogy az elsot csereled plug in hybridre, vagy >500km hatotavas BEV-re. :) Es akkor a masodik meg egy kishatotavu olcso BEV dodgem. :)

Nem értem miért gondolják egyesek, hogy csak az lehet igaz, amit ők gondolnak. Az olyan apróságok sem rengetik meg a világukat, hogy Norvégiában szinte mindenki új autóként kizárólag elektromos autót vesz (95% fölött). Azt gondolják, hogy az emberek 95% bebukja a marketing szöveget, ráadásul évről évre egyre többen?

Mit is adtak nekünk a Rómaiak?

Tehát ha eltekintünk azoktól:

  • akik ritkán utaznak 300+ kilométert,
  • akik Teslát vettek,
  • akik más nagy hatótávolságút vettek,
  • akik gyorsan tölthetőt vettek és olyan irányokban használják, ahol van elég sűrű ultra gyors töltő,
  • akik plugin-hibrid EV-t vettek,
  • akik range extender-es EV-t vettek,

akkor a többi tiszta idióta. OK, így rendben van. ;-)

A REX egy szar, meg szerintem egyedul a Tesla rendelkezik eleg jo gyorstoltesi lehetosegekkel. Szoval tobb a szar BEV, mint a jo, foleg a Teslan kivuli vilagban.

A plug-in hybridnel viszont szerintem hatarozottan ertheto, hogy miert kivetel: ha 2000 km-t mesz vele, 600-800km-enkent 3 perc alatt megtankolod ujabb 600-800km-re. Ezt egy BEV se tudja. Meg a Tesla sem. Csak a Teslanal mar tenyleg nagyjabol annyit kell a gyakorlatban is megallni, amennyit amugy is megallnal, csak a kedvenc utszeli ettermedrol es kavezodrol kell lemondani.

A gond ott kezdodik, es a jelenseg onnantol zavar, hogy egy BEV tulaj rendszeresen tagadja, hogy ez lemondas.

A REX egy szar
vs
A plug-in hybridnel viszont szerintem hatarozottan ertheto, hogy miert kivetel: ha 2000 km-t mesz vele, 600-800km-enkent 3 perc alatt megtankolod ujabb 600-800km-re.

Ugyanezt tudja a REX is.

egyedul a Tesla rendelkezik eleg jo gyorstoltesi lehetosegekkel.

Azért van egy rakat autó, ami legalább annyit tud, de persze azok általában elég drágák.

https://www.topspeed.com/fastest-charging-electric-vehicles-in-2023/

Azert nekem a ketto nem ugyanaz. Az egyikben van egy teljeserteku ICE, ami szukseg eseten tudja hajtani az autot*, a masikban pedig csak az akkut tudod tolteni vele.

* azaz egy autoban megkapod az ingazos kocsit is a munkabajarashoz, meg azt is, amivel el tudsz menni hetvegen kirandulni. Persze ez sem ultimate megoldas, mert a hosszu utra a benzinmotorral fogsz menni - parszaz km-enkent meg csak-csak megall az ember toltogetni, de 50 km-enkent kizart, szoval marad az ICE. Azt nem tudom, hogy ez baj-e. Szerintem nem.

a masikban pedig csak az akkut tudod tolteni vele

Itt olyan értelemben használod, mintha az sokkal rosszabb lenne, pedig az esetek nagy részében sokkal jobb. A motor legjobb fordulatszámán üzemel, így akkor a leggazdaságosabb és leghosszabb az élettartama. Ha megnézel Opel Amperak fogyasztási adatait Rex üzemmódban, akkor azt látod, hogy eléggé versenyképes a fogyasztása a hagyományos meghajtáshoz képest. Ráadásul nincs se váltó, se turbó, se kuplung, ...

GPS szerinti 130 km/h-ás tempónál 400+ km a hatótávja.

Itt egy Budapest - Szeged - Vásárhely -Szeged - Budapest út: Opel Ampera fogyasztása autópálya tempónál

A 30 l üzemanyag tankolása 11 perc volt, ennyit a 2-3 perces tankolásról. Egyébként ezt 2 vs. 3 perces tankolás dolgot már végképp nem értem.

>A REX egy szar

A Range extender kifejezést azzal inflálták el, hogy az első ilyen autókban generátor teljesítménye kisebb mint az autópálya átlagos teljesítményigénye. Tehát ha a REX-ez használni kell, akkor már szívás van, lassan kell menni. Ha a REX van akkora teljesítményű mint az átlagos autópályázás és a tank sem túl kicsi, akkor lényegében full komfortot ad. Kis távokon pedig lehet EV az autó. Szerintem ez az ideális kombináció, kár hogy kevés autó tudja ezt jelenleg. Persze akkor már hívhatjuk soros hibridnek is.

Mindíg furcsa, hogy miért akarja valaki elmagyarázni, hogy mennyire hülye vagyok. Ez valami önigazolás lehet nálad is: szar az élet, nem jön össze a pénz egy villanyosra, ezért aki azzal jár az a hülye!? Mennyire jó lenne ha ez az irígység gén hiányozna belőletek!