- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2534 megtekintés
Hozzászólások
Évente 3-5 alkalomra szavaztam, de leginkább céges autóval. Sajáttal viszont 350-400 km körül szoktam menni. Ha az elektromos autók hatótávolsága áll a szavazás mögött, szerintem nekem még mindig nem jött el az idő.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az elektromos autók hatótávolsága áll a szavazás mögött,
Nyilvánvalóan. És a szavazás rettentően túlegyszerűsíti a kérdést, így valójában nem fog választ adni / félrevezető választ fog adni a várt kérdésre.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted mi lenne a megfelelő metódus?
Ez kimondottan az egy seggel menésre lett bedobva hogy legyen valami helyi statisztika hogy mekkora százalékban rétegigény a szünet nélküli 500+km haladás, nem sok köze van a villanyozáshoz, max annyi hogy abban a topikban merült fel az esetleges töltések kapcsán.
Amúgy lehetne olyan szavazás is hogy mennyi idő alatt mész összességében 500km-t, ebből lehetne következtetni arra hogy milyen sűrűn kell tankolnod/töltened, de ez egy tök másik statisztika, vagy mire gondolsz pontosan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a probléma egyik vetülete. Egy országjáró kereskedő/ügyfélreferens/szervizes mehet egy nap 500+ kilométeres körutat is, többszöri megszakítással, ami technikailag nem egy segg, de este ötre haza szeretne érni és nem azzal baszakodni, hogy az autó hazaviszi-e.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez oké, de továbbra sem erről szól a kérdés, szerintem félreértetted. Mégegyszer szeretném kiemelni: Semmi köze a villanyautós, töltős kérdéskörhöz, arról szerettem volna statisztikát hogy a sokszor előkerülő egy seggel megyek 500+km-t mennyire hangos többség az összes statisztikához képest.
Ha arra lettem volna kíváncsi amit te dobsz fel akkor az az lett volna hogy szerinted elég lenne-e neked 500km hatótáv egy autónál töltés/tankolás nélkül, de az megint egy másik statisztika.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elmegyek Rovinjba (~ 650 km) egy seggel, majd visszajövök egy seggel egy hét múlva, az egy vagy kettő alkalom? Közben oda-vissza megálltam autópálya fizetőkapuknál 8-szor :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2x500km+, ha minden héten járod akkor hetente, ha nem akkor a maradék opciók közül a releváns.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az kb 6 ora vezetes. ertem hogy mindenki faszagyerek hogy letolja egyseggel. de meg a kaminonosoknak is kell 4.5 orankent 45 percet pihenni. az alatt meg boven feltoltodik egy EV... \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az alatt meg boven feltoltodik egy EV... \o/
Ja, ami Handrasnak 4 óra volt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan ha o hulye, akkor mindenki az!! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, ha az egyik legnagyobb fanboy is leírja, hogy vannak gondok, akkor nincsenek, akkor valójában minden tölteni akaró mindig mindenhol (főleg szezon közepén a horvát autópályák mellett) akkor tölt, amikor úri kedve tartja.
Gondolja legalábbis, aki sosem járt ebben az időben arra.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy inkább kéne egy második szavazás, hogy hány olyan nap van egy évben, amikor 500km-nél többet autózol.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de akkor mi értelme van a kérdésednek? L'art pour l'art?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván 300km-t megyek és 24 óra alatt kellene valahonnan 300km-nyi töltést vásárolni ott, ahol nincs. Na ilyenből van évi 30db.
500-as nem sok van. De most lyó lesz az elektromos autó, sokan beruháznak majd a jelenlegi szaldós elszámolással (és rájövünk, hogy a napelem jó, de kell mellé más is. MER NAPELEM!!!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajáttal viszont 350-400 km körül szoktam menni. Ha az elektromos autók hatótávolsága áll a szavazás mögött, szerintem nekem még mindig nem jött el az idő.
Mondjuk, ezt az utóbbi 5 évben piacra került új villanyautó típusok 99%-a abszolválja neked max. 1 kávészünettel.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kávészünet alatt a töltést érted? Egy kávézás alatt mennyit tudnak tölteni ezek az új elektromos autók?
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételezve, hogy minden feltétel teljesül az azonnali töltéshez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, feltételezzük! Vagyis megállok, mondjuk 10 % töltöttségi szinttel, és azonnal rádugom a kocsit töltőre. Elmegyek wc-re, iszok egy üdítőt (nem kávézok, de ez most lényegtelen), kényelmesen negyed óra. Kb. mennyi delej megy bele ezalatt a kocsiba?
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, feltételezzük!
Igen, de egy olyan feltételezéssel élünk, amiről számtalanszor bebizonyosodott, hogy wishful thinking. Így teljesen értelmetlen vele számolni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, itt is volt róla cikk. Azért szeretném mégis feltételezni, mert így össze tudnám hasonlítani egy belső égésű autó tankolásával.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kávézás alatt mennyit tudnak tölteni ezek az új elektromos autók?
Ezt sem lehet konkrétan megválaszolni. Milyen autó? Milyen teljesítményű töltőre esel be? Ott mennyien használják a rendszert abban a pillanatban? Könnyen lehet, hogy csak a töredékét kapod a töltőfej névleges teljesítményének. Az sem mindegy, hogy mekkora töltés van az akkudban. Ha neked több van, de melletted állnak olyanok, akiknek szinte üres az akkupakkjuk, akkor könnyen lehet, hogy te várni fogsz, mert előbb azok kapnak töltést, akik nyomorban vannak. De, az is lehet, hogy szerencsés egybeeséskor minden passzol: nagy teljesítményű töltő, nincs egy ember se, el tudod indítani a töltést stb.
Hogy lehetne erre bármi konkrétat mondani? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez elég sokmindenen múlik. Meggyőztél, hogy nekem nem kell elektromos autó, legalábbis egyelőre.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem akarlak meggyőzni semmiről, de amikor valaki azzal jön, hogy "úgyis lesz öt perc pisi, majd az alatt a <random EV> felpattan <random km hatótávra> a <random töltőn>" ami vagy foglalt lesz, vagy nem, vagy működik, vagy nem, vagy névleges max. teljesítménnyel tölt / vagy nem és még hosszan, az nekem nem a megnyugtató megbízhatóságot sugallja.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nekem is ez volt az érzésem, de ezek szerint jól gondolom. Nagyon nem jó forgatókönyv elmagyarázni a gyerekeknek, hogy most 1.5 órát itt ülünk az autópálya szélén a kis doboz mellett. Mondjuk gyerekek nélkül se szívesen tenném.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy most 1.5 órát itt ülünk az autópálya szélén
Nézzenek addig tableten Teletubbies-t ... Ilyen érvelés is szokott jönni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen hamar megismernék a tablet aerodinamikai jellemzőit... :))
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikusan nyugatra indulva nem probléma a töltés, keletre meg délre menve meg probléma.
Én is beragadtam 2 órára (ebből kb 20perc volt a töltés) a Zadar IONITY-n most nyáron mikor hazafelé jöttem. Ha nem ragadtam vona ott be akkor meg belefutok a Sveti Rok baleset miatt kialakul 10km sorba a pályán. Amikor tovább indultam gyak megszűnt a dugó bár volt szakasz ahol csak 30km/óra volt a sebesség de feloszlóban volt.
A gyerekek megértették, hogy a benzinkúton üldögélés altrnatívája a kocsiban a dugóbal üldögélés lenne. Csúcsidőben vannak ilyen h elyzetek. Sajna Zágrábnál is akkora dugó volt, hogy nyugatról kellett kerülni a hegyeken át, elllenben ott nyugati színvonalú IONITY (Vrankovec) állomás van meg egy outlet center. (26 percet töltöttem ott)
Ja amúgy nem random töltő, hanem amit a program - nálam ABRP - tervez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltéve, ha tudod tölteni. Nyáron fél hét alatt mentem ~700 km-t, hét közepén oda, hétvégén vissza, de ahol voltam esélytelen lett volna tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elektromos autóm van, akkor ennél nagyobb hatótávra van szükség, mert ha elmentem 300 km-re akkor vissza is akarok jönni. És mi van ha a cél állomáson nincs lehetőség tölteni? Vagy van lehetőség, de nem akarok ott tölteni annyi időt ami alatt fel tudnám tölteni?
Bár nem tudom mennyi az az annyi, mert még sohasem néztem utána. A telefonomat 35 perc alatt fel tudom tölteni 25%-ról 100%-ra. Ha autónál is van ilyen nem csak az extra hiper kategóriában, hanem a belépő szinten is akkor ok!
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha elmentem 300 km-re akkor vissza is akarok jönni
Akárhogy is számolom, az 600km. Szóval: "Milyen sűrűn jársz 500 km-nél többet autóval?"
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megragadtad a lényegét!
Akkor hasonló stílusban: Mit jelent az "egy seggel levezetett"?
Elmentem 300 km-re egy seggel. Ott vagyok egy értekezleten, konferencián, színházban, stb. Majd utána vissza jövök a másik seggel!
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is az számolgatom, hogy nálam az "egy seggel" kitétel miatt teljesen másként kellene szavaznom, mint amit a gyakorlat jelent. Ugyanis: minimum havonta elmegyünk Szegedre, ahol leállunk, kb negyed (esetleg fél) órán belül elmegyünk kocsival ügyeket intézni, esetenként átszaladunk Vásárhelyre, onnan vissza, ekkor esetleg megállunk a kocsival kb 1 órára kajailag, aztán újabb kicsi-kocsikázás, majd negyed óra szünettel vissza Pestre. No ez technikailag nem "egy seggel", gyakorlatban viszont mégis. Viszont mivel hipergyors töltő kb sehol, maradna a normál konnektor abban az egy órás kajaszünetben - feltéve, hogy nem egy étterembe megyünk, amelyekből általában hiányzik a töltési lehetőség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont mivel hipergyors töltő kb sehol.
Szegeden speciel pont van, bár egyelőre leginkább csak Tesláknak.
22 kW-os töltőből viszont van egy rakat Szegeden és Vásárhelyen, illetve az autópálya mentén pár 50 kW-os.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit nagyvonalúan fogalmaztam, erősen félreérthető lett:
ezek a szegedi utak jellemzően autóba be, autóból ki, ügyintézés (ami lehet nagybevásárlástól mobil adategyeztetésen át temetőlátogatásig kb. bármi); a kajálás is jól meghatározott 2-3 hely, vagy egy városszéli ház - no ezen helyeken nincs semmiféle töltési lehetőség. Így értettem. Ugyanis az nem megoldás, hogy mindenkit kirakunk az étterembe, a sofőr leteszi az autót a töltőponton, elbumlizik a kajahelyre, majd a vége előtt felpattan és visszabumlizik a töltőhöz, végül összeszedi a családot ott, ahol azok addig a plafont bámulják. Ha a Jobb. mint otthon mellett nincs töltő (márpedig nincs), akkor ebéd közben nem / sem lehet tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudtommal van különbség a 22kW-os az 50kW-os és az otthon napelemről töltés költségében.
Tedd egymás mellé a kettőt és mindjárt nem fog számítani az a rakás.
Autópályán is lehet tankolni még se az a jellemző hogy ott állna meg a többség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, menetközben az 50kW-os töltővel csak akkor leszel boldog, hogy ha legalább 20-30 percet állsz meg, és inkább az alsóbb régiókban a töltöttséged.
A kérdés valójában az út teljes költsége. Le kell tudj mondjuk 750km-t aznap. Akkor egy 400-500km közötti villanyossal megindulsz teleakksival, ahova odaértél töltesz (ha tudsz persze...), és esetleg visszafelé rátöltesz ha kell. Az aznapi utad minimum felé kvázi ingyen autóztad, a maradéknál fizettél az áramért. Én például nem lennék megsértődve, hogy ha 325Ft-ért tankolhatnám az autómat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak arra akartam utalni hogy az elektromos töltő infrastruktúra még a fasorban sincs gyakorlatilag nem létezik a fosszilis üzemagyag töltő hálózathoz képest.
Amúgy meg az otthoni napelemes töltéssel sincs ingyen a fele utad mivel azt is meg kellet venni annak is volt egy bekerülési költsége szóval olyan nincs hogy a fele utat ingyen tetted meg.
Másrészt a 325Ft-ot majd értelmezd újra amikor már az elektromos autók kellő létszámban lesznek ahhoz hogy belemarjanak az adó bevételekbe.
Ha majd az elektromos töltésre is megérkeznek a mindenféle adók meglátjuk hogy milyen lesz az emberek mosolya. Lásd szaldó megszüntetés...
Persze gondolhatná az ember majd otthonról töltök és kikerülöm a dolgot, de egyrészt nem mindenkinek lesz lehetősége másrészt majd a kieső bevételek beszedése átkerülnek súlyadóba, teljesítményadóba stb..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra gondolsz, ha napelemről autózol is, akkor jóval gyorsabban térül meg a napelem, hiszen a 750km-es utad kb. 30000Ft-nyi benzin/gázolaj lenne. A súly és minden adót direkt nem mondtam, az nem reális, hogy adómentesek teljesen a villanyautók.
Egyelőre a mostani helyzettel lehet gondolkodni, hogy mi lesz 3-5-8 év múlva, azzal itt te most mint keményen dolgozó kisember nem tudsz mit kezdeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyéb: ritkábban, mint évente, de előfordul. Mondjuk kétévente.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5055km lett a legutolso karika most (svajci nyari szunet eleje -> pest -> balaton -> pest -> kecskemet -> pest -> bekesszentandras -> pest -> gardaland -> zurich).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt úgy érted, hogy mentetek 5055 km-t, és közben nemhogy tankolni, de pisiszünetre sem álltatok meg? Vagy csak egy általános autós kérdés alá bedobtad, hogy egyébként tettetek egy 5000 km-es körutat, hogy mindenki tudja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ha egy zurich -> bp vagy bp -> zurichet nem tudsz ertelmezni ebbol, akkor kerj segitseget felnottol, akinek jobb a szovegertese! az sem art, ha tudja hasznalni a google mapset...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha már ennyi pörgünk a hatótávon akkor legyen erről is egy HUP-os statisztika. A kérdés az "egy seggel levezetett" km-re vonatkozik."
Mondjuk a kerdesbe is bekerulhetett volna az "egy seggel" dolog. Nem csak a kisbetus reszbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "egy seggel" amugy egy golvonal-eltolas. Pisilsz es toltesz 2 percet egy i3-ba vagy egy Leafbe, nem vagy elorebb.
A "csak pisiszunet" szerintem "egy seggel"-re kerekitheto.
Eleg csunya igy probalni igazolni, hogy rEtEgIgEnY a nagy hatotav. Mondhatni nemzeti konzultaciohoz meg karacsony konzultaciohoz hasonlit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet eltoltas, de a kerdes az volt. A rendes klotyo, piheno, kaja az mar nem egy segg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemar... akkor mindenki hulye kb aki klotyo, piheno, kaja nelkul tol 3 oranal tobbet, innen uzenem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor együtt megyünk továbbképzésre értő olvasásból - meg írásból.
Nem azt írtad az "egy seggel legalább 500 km" kérdésre, hogy "zurich-bp 1000 km, szóval nekem van ilyen", hanem felsoroltad fél Európát, 5000 km-nyi úttal, mintha a zurich-bp utáni további helyek relevánsak lennének ennél a kérdésnél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha reggel elmegyek dolgomat intézni 220Km-re, és este vissza, akkor nem mentem 500Km-t egyhuzamban, sőt oda-vissza sem. DE
- ahova mentem nem biztos, hogy tudnám tölteni
- az 500Km hatótáv néha csak 350Km, ha pl. fűteni, vagy hűteni akarok, vagy gyorsabban megyek
- én nem szeretném az utolsó 2Km-en tólni, mert nem volt jó a becslés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Illetve azt se felejtsük el, hogy ha munkában nem töltöt és épp hazaérsz, akkor vagy-e otthon annyi ideig (reggelig) hogy feltöltsd teljesen a kocsit a 220-as vagy kicsit nagyobb, de nem gyortöltőről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha minden nap 220km-re ingázik, az sehogy sem tűnik ideálisnak, még dízelautóval sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En videki vagyok, 210km-re lakom Pestol, vegig gyorsforgalmi/sztrada. Hetente jarok Pestre. En ugy nezem, ha egy oda vissza kor +a Pesti helyeim (~500km) nem fernek bele egy toltesbe, akkor nem jon ki a matek. Nem nincs luft a napban hogy egy telitoltest vegig varjak. Iyen szempontbol rossz a kerdes, ez igy nem lesz realis eredmeny...
vati
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahova mész, ott nincs töltési lehetőség? Mert amúgy ingyenes parkolásod lenne. Az lenne a lényeg, legalábbis ha van ilyen lehetőséged, hogy az otthoni napelemről full töltéssel indulsz, ahova mentél ott valamennyit töltesz, és esetleg visszafelé gyorstöltőn rátöltesz valamennyit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom megint "nagyon kevés a villanyautó hatótávja" stori vált ezt az kérdés is.
Referenciának: (kollégámé) Volvo V90 T8 (plug-in hibrid) a 42 literes benzintankjával ~400 km-t tud megtenni, a ~13 kWh akkuval meg ~45 km-t. Szóval ezzel sem jön össze tisztán benzinnel, de még az összes hajtóanyaggal sem az egyhuzamban 500 km. Igaz, benzint tankolni pár perc. Ellenben 500 km vezetés után jól esik 5 percnél többet nem-vezetni a következő etap előtt, ráadásul legtöbbször nem váltóverseny, szóval valamit csinálni is kell amikor oda ér, ahová megy.
Az eddigi szavazatokból nekem az jön le, hogy a szavazók nagy részének teljesen jó lenne napi használatra egy átlag villanyautó (~400 km-es hatótáv), és évi néhány alkalommal kellene vagy másik járgányt szerezni, vagy beleszámolni a töltési időt (és ehhez megfelelő útvonalat is választani).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ráadásul legtöbbször nem váltóverseny
Valóban, aki egy új áron 25 milliós Volvo-ban ül, annak gyakran van ideje kávészünetekre. Valószínűleg 9-re megy dolgozni, az is lehet, hogy 2-kor már otthon van.
Aki reggel 6-kor már úton van, be kell járnia egy Győr-Budapest-Kecskemét-Szeged-Fehérvár-Győr karikát, az le szeretné nyomni minél előbb, hogy este értelmezhető időben hazaérjen. Általában gyártelepeken áll meg, ahol nincs a külsősök számára semmilyen töltési lehetőség.
Mások az igények, feladatok, lehetőségek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez amit írsz, egy extrém felhasználás, erre remek dízelautók vannak. Extrém példát bármire lehet hozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy a 7-19h-ig tartó kemény és jól fizető melóját kompenzálja ki a Volvóval és egy spanyol nyaralóval. Bár én is szeretnék úgy gazdag lenni pénz nélkül, hogy időn van sok. De egyelőre pénzem (sem) van sok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magam is arra akartam utalni, hogy egy alapjában véve belső égésű motoros autóval (ami méretéből és a gyártó szándékából utazóautó) sem lehet olyan sokat egyhuzamban menni manapság a nagyon kicsi tüzelőanyag tartály miatt. Ilyen távok egyhuzamban letudása a modern autóknak sokszor "gondot okoznak", hajtáslánctól függetlenül. Persze a benzin/dízel tankolás egyszerűsége ezt áthidalja az elektromos töltés jelenlegi nehézségeihez képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akartam írni egy hasonló példát. Ez egyáltalán nem extrém, persze, egy kicsit ki van sarkítva, de nem csak a 300m-re levő óvodába gyereket cipelők az egyetlen gépkocsihasználók.
On-site (Bp) nekem a napi km 140-200.
Kollégám esküszik a villanyra, azt mondta, ha tölteni kell, kv, budi, azalatt megvan a 80%, ami újabb 350-400 Km. Nem tudom, a 350-400 mennyire reális fűtéssel-légkondival, esetleg -20 C-ban, különösebben nem is érdekel. Az én problémám az, hogy nem akarom az egész utazásomat a töltésekhez igazgatni, nem iszok ennyi kv-t, nem szarok ennyit. Az meg, hogy tétlenül várjak... Nincs nekem ennyi időm.
Én meg a hibridre esküszöm, benzinnel. Kis távolságon is jó, városban alig éget, viszont egy Prága-kört (470 Km x 2) egy tank benzinnel (ami 45l) megold.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, a 350-400 mennyire reális fűtéssel-légkondival, esetleg -20 C-ban, különösebben nem is érdekel.
Pont, mint a benzines eseteben. Baromira felmegy a fogyasztas annal is telen. Foleg, ha felkerul a szoges gumi. Siman megvan a +25%, foleg akkor, ha rovid utakra mesz.
A -20 fok mar tud karmolni rendesen. Haver BMW-je beriasztott, hogy megfagy a menetszeltol az autopalyan. Le kellett takarni a hutoracsot, mint annak idejen a Daciaban :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, csak ott van miből 😂
Ismerős csaj az elektromos szarával full vicc, haverom szerint a lábai be vannak bugyolálva télen valami kapcával, hogy ne fagyjanak le a csülkei, mert vagy fűtés vagy hatótáv :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, de ha kifogyok, még mindig tudok egy kannában valahonnan hozni kraftot. A villany meg ha kifogy, kifogy. Hiába dugom rá a powerbanket. Aggregátor gumipókkal a tetején meg mégis hogy néz ki. Ha kifogy, tréler.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kifogy, tréler.
Vagy ha lakott területen vagy, akkor megkérsz valakit, hogy egy hosszabbítóval hagy töltsél pár kilométernyi delejt az autóba.
Ha konnektortól messze fogyott ki, akkor meg hívod a sárga angyalt, ők hozzák az aggregátort és beletolnak annyit, hogy el tudj menni a töltőig.
ha kifogyok, még mindig tudok egy kannában valahonnan hozni kraftot
Érdekességképpen mondom: Brazíliában egyszer az autónk indítást segítő benzin tartálya kifogyott valamikor. Aztán egy alkalommal nem indult be az autó* és valakinek az volt épp az ötlete, hogy talán az üres benzintartály miatt. Elsétáltam a kútra, és kannát nem tartottak, viszont volt egy átlátszó műanyag zacskó, amibe belefért kb. 2l benzin. Azt töltötték meg, és azzal kellett vinni.
*valami baja volt abban az időben: időnként (mondjuk hetente 1-2 alkalommal) menet közben leállt, aztán nem indult be, vagy mentünk valahová, leállítottuk a motort, és pár perc múlva indítottuk volna és csak forgatta, de nem kapta el. Csak később, mondjuk 30-60 perc várakozás után indult el. Az autószerelők csak találgattak. Már nem emlékszem, hogy mi lett a vége, megtalálta-e valaki akár tudatosan akár ráhibázva az okot vagy így adta el az asszony az autót, ezzel a hibával.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha konnektortól messze fogyott ki, akkor meg hívod a sárga angyalt, ők hozzák az aggregátort
Tudnál erre linket adni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a Citroen Berlingohoz ilyen van: https://www.citroen.hu/citizen/elektromos-mobilitas.html és https://www.youtube.com/watch?v=9aFGZX9mNgY
Sosem volt még rá szükségem a meghajtó akku lemerülése miatt.
Van gyártófüggetlen is: https://greenassistance.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem volt még rá szükségem a meghajtó akku lemerülése miatt.
Olyan sztori érdekelne, hogy "kihívtam az isten háta mögé őket, aztán kijöttek pikpakk és minden flottul működött".
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyanom volt, hogy kihívtam őket azért mert tönkre ment az inverter a kocsiban (karácsony előtt 2 nappal), és csere autót csak akkor adnak a javítás idejére ha az assistance viszi be.
Autóklubos szaki 20 percen belül megjelent, kiolvasta a hibakódot megállapította, hogy tényleg nem fogok ACn tölteni mert egyértelmű, hogy inverterhiba van.
Kb 30 percen belül jött a trailer és vitte a legközelebbi márkaszervízbe. (ahova lábon is be lehetett volna vinni mert DC-n töltött rendesen) Kb rá 20 percre megjött a csereautó. (benzines)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb 30 percen belül jött a trailer
Tehát, olyan sztori érdekelne, amikor hoztak egy generátort vagy bármit, ami a helyszínen feltöltötte a villanyautót és az ment tovább a lábán.
Arról már értesültem, hogy léteznek autómentők, amik képesek autót szállítani A-ból B-be.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Töltők meg azért még borsod alsóban is vannak 50km-en belül még magyarországon is. Autómentős is van. Elvisz a legközelebbi töltőig és megoldotta.
Green Assistance LFP akkkut visz amiről áttöltesz. Villanyautós fórumban V2V-s autóst kerestek aki egyik kocsiból ad a másiknak amikor valaki elakadt.
Aggregátorost még nem hallottam, hogy assistance vinne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjuk már ezt a Green Assistance-t! A múltkor már kikerestem nektek a FAQ-jukból:
Vidéken és Budapesten is elérhető el a szolgáltatás?
Jelenleg Pest Megyében érhető el a szolgáltatásunk.
Ez lófasz.
Az autómentősök egy része nincs felkészülve elektromos autók szakszerű mentésére.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam se az autóklubos szaki se az autómentő nem ijedt meg az elektromos kocsitól. Mindkettővel beszélgetve egyiknek se az első elektromos kocsi volt amivel találkoztak. Nem olyan bonyolult ezeket szállítani.
Nálam meg se várta a szaki az autómentőt, de el tudom képzelni, hogy adott esetben akár megvárja és szakszerűen megoldja amit meg kell. (ha kellene, de szerintem nincs miért)
A green assistance azt mutatja, hogy ilyen szolgáltatás működhet technológiailag. (meg azt, hogy hol van fizetőképes kereslet egy ilyen szolgáltatásra) Nálam a citroennél is azt írja, hogy vagy helyszíni töltésben segítenek vagy elviszik. (lehet pest megyében töltenek ha szerződtek a green assistance-al, máshol meg a helyi autómentős viszi - ez nem derül ki a leírásukból)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam se az autóklubos szaki se az autómentő nem ijedt meg az elektromos kocsitól. Mindkettővel beszélgetve egyiknek se az első elektromos kocsi volt amivel találkoztak. Nem olyan bonyolult ezeket szállítani.
Ühüm. Akikkel meg én beszéltem, elmondták, hogy nem minden kollégájuk vállalja 🤷♂️
A green assistance azt mutatja, hogy ilyen szolgáltatás működhet
Persze. Majd egyszer. Talán. Addig meg kár rá országos szolgáltatáskánt hivatkozni.
Nálam a citroennél is azt írja, hogy vagy helyszíni töltésben segítenek vagy elviszik
Érdemes lenne előre tisztázni, nehogy meglepetés legyen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért feltételezem, hogy az assistance olyan szakembereket küld akik értenek hozzá és el is viszik ha kell. Az esetem Fejér megyében volt és minden flottul működött. Bekérték az autó pontos típusát az ügyintézés elején. Gondolod, hogy biztosítanak egy ilyen assistance szolgáltatást a garanciális Citroen autókhoz és nem tudják teljesíteni a vállaltakat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra gondoltam, hogy majd mennyi időt kell várni, míg egy villanyautó kompatibilis mentőt kiküldenek hozzád. Még egyszer: nem, nem minden autómentő vállal villanyautót.
Áramtalanítani kell, emelésnél óvatosan kell eljárni, akkupakk miatt stb. Van olyan mentő, ahol tök más számot kell hívni, ha villanyautóról van szó és meg kell előre adni, hogy pontosan milyen típusú villanyautóról.
Számtalan esetben kell kimennünk olyan elektromos autó tulajdonoshoz járművet menteni, akik még nem ismerik ki saját gépkocsijukat és ezért a tervezett út egy részén lemerült akkumulátorral állnak az út szélén. Ez általában abból adódik, hogy az elektromos autók minden egyes kényelmi funkciója (pl: klíma) plusz elektromosságot vesz fel. Elegendő egy nyári meleg egy kisebb dugó az autópályán, folyamatosan működő klíma és az akkumulátorok elég gyorsan lemerülnek. Ezzel a jelenséggel számtalanszor találkozunk májustól késő őszig. Ilyenkor kiszállunk a helyszínre és elszállítjuk a járművet a megbízó által megadott címre vagy az elektromos töltőállomásig. Fontos, hogy ezeket az autókat igen nagy odafigyeléssel kell felrakni az autómentőre, mert különben komoly károk keletkezhetnek a gépjárműbe.
[...]
A balesetet szenvedett elektromos járművekkel már több probléma szokott adódni. Itt a legfontosabb, hogy minél előbb áramtalanítsuk az autót teljes egészében. Mindezek után meg kell nézni, hogy az autót gurulóképes állapotba tudjuk–e hozni. Ha ez nem lehetséges, akkor egy speciális gurító kocsi segítségével kell felhelyezni az elektromos autót az autómentőre
Milyen adatokat adjunk meg, mikor autómentőt hívunk az elektromos járművünkhöz?
Mikor lerobbantunk járművünkkel és autómentőt hívunk, az alábbi adatokat érdemes megadni telefonon keresztül:
- Az autó pontos típusa.
- A lerobbanás pontos helyszíne.
- Hova kell elszállítani a gépjárművet.
- Milyen jellegű probléma miatt kérik az autómentő segítségét.
- Hány embert kell elszállítani a helyszínről.
Nem, rohadtul nem egyértelmű ez ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem is annyira bonyolult. Látod még tapasztalat is van. Sérült EV az macerásabb sokkal mint egy lemerült ahol sok típusnál azért még van annyi tartalék, hogy gurulóképes állapotba hozzák vagy akár fel is álljanak vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még sosem volt rá szükségem a meghajtó akku lemerülése miatt.
Lukas kerék és benzines autó lemerült akkumulátora miatt hívtam eddig ki. Minden esetben viszonylag hosszú várakozás (45-90 perc) után kijöttek és minden flottul működött. Feltételezem ugyanez lenne a lemerült EV esetében is. Érdekes módon a várakozási idő nem igazán függött a helyszíntől. Volt olyan, ami nagyvárosban történt és volt olyan is, ami a semmi közepén.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, egy általad soha ki nem próbált szolgáltatást ajánlasz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, bár nem ajánlgattam, egyszerűen csak felsoroltam, mint egy létező megoldást a felvetett esetre.
Saját aggregátorral se töltöttem még autót, meg be se csengettem még sehová, hogy megkérdezzem, tudna-e adni egy hosszabbítót, mégis tudom, hogy mindhárom működhetne az adott szituációban.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját aggregátorral se töltöttem még autót, meg be se csengettem még sehová, hogy megkérdezzem, tudna-e adni egy hosszabbítót, mégis tudom, hogy mindhárom működhetne az adott szituációban.
Bizonyos körülmények között, valahol, valahogyan, valamennyi idő alatt. Biztosan. Én sem láttam még országút mellett autóban csontvázat. Sajnos azt nem nehéz belátni, hogy egy szolgáltatás, ami elsősorban Budapest környékén érhető el (ahol egyébként kurva sok töltő van), ahogy hogyan és mennyi idő alatt lenne elérhető (mennyit kéne a hívástól számítva szobroznod az autó mellett, míg megjelenne ott valaki egy aggregátorral) az ország eldugott végében.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ha lakott területen vagy, akkor megkérsz valakit, hogy egy hosszabbítóval hagy töltsél pár kilométernyi delejt az autóba.
Ez eléggé életszerűtlen.
Ha konnektortól messze fogyott ki, akkor meg hívod a sárga angyalt, ők hozzák az aggregátort és beletolnak annyit, hogy el tudj menni a töltőig.
És elment egyévnyi spórolásom az angyalra... :)
Igazából arra akartam kihegyezni a dolgot, hogy mi van akkor, ha neked menned kellene (időre mész), vészesen fogy a delej, aztán elmész az első töltő mellett, mert tele van. Majd a második mellett...
Szóval lehet, hogy nagyon gazdag, nagyon ráérős embereknek, akiknek olcsó (szarkazmus!) az ideje megéri félórákat ücsörögni egy töltőnél, kikapcsolt fűtéssel/légkondival. Rám egyik sem passzol. Más hobbijaim vannak, szerintem értékesebbek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez eléggé életszerűtlen.
Miért, te pl. nem segítenél valakinek, aki a házad előtt lerobbant?
Rám egyik sem passzol.
Erre mondják, hogy célhoz az eszközt. Van, akinek megfelel, van, akinek meg nem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, te pl. nem segítenél valakinek, aki a házad előtt lerobbant?
Dehogynem. Ha tudok.
Jelenlegi penetráció mellett nem hiszem, hogy sokaknak lenne töltőkábele. (Vagy ez mindig ott van a villanyautókban? Tényleg nem tudom.) Vagy éppen megfelelő hálózata, hiszen jellemzően 40-70 éves drótok vannak a falakban.
Esetleg nincs is otthon senki. Vagy nem akar a 6-ról töltőkábelt kilógatni.
Ezek azért nem annyira edge-case-ek.
Off, de talán jó példa, Bp-i 3,5 órás dugózás közepette kellett már pisilned a BAH-csomópont közepén? :) És ettől még hol van a töltés...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még abban sem vagyok biztos, hogy ha lerohadnék egy faluban egy Kádár-kocka előtt, akkor egy hosszabbítót ki tudnának nekem húzni, hogy egy fostöltővel órák alatt tudjak verni bele valami delejt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor ilyen helyre megyek mindig nálam a 20m hosszabító és az EVSE. Vésztöltésre még nem kellettek de a célállomáson jól jöttek konnektorból tölteni. (csak schuko-s van nálam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor ilyen helyre megyek mindig nálam a 20m hosszabító és az EVSE.
Na, ugye. Kezd azért kiderülni, hogy mégis hordotok magatokkal ilyeneket (mondjuk, eddig is tudtam) :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szóval valamit csinálni is kell amikor oda ér, ahová megy." - eppen ez az egyik legnagyobb gond, pl. amcsiban is (Mo-on ki tudja), hogy a legtobb toltoallomas par doboz, amibol kilog egy kabel, de meg az ablakot se tudod lemosni, 0 szemelyzet, aki segit ha valami eppen nem/nem ugy mukodik es megcsak egy kave-szendvics kombot se tudsz betolni amig varsz a placcon, hogy belemasszanak az elektronyok az akksidba.
szoval amig a villanyos toltoallomasok nem erik el egy random benzinkut szintjet szolgaltatasban, addig... nem veletlenul lettek a benzinkutak olyanok, amilyenek.
azt a reszt pedig sosem ertettem miert nem tudjak az emberek megtenni, hogy napira hasznaljak a kisautot/villanyost/robogot/akarmit, amikor meg el kell vinni a csaladot nyaralni vagy egy seggel levezetni 1000km-t, berelni egy dizel nagykocsit. 2 evente egyszer pont beleferne es osszessegeben is jobban jonne ki a matek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt a reszt pedig sosem ertettem miert nem tudjak az emberek megtenni, hogy napira hasznaljak a kisautot/villanyost/robogot/akarmit, amikor meg el kell vinni a csaladot nyaralni vagy egy seggel levezetni 1000km-t, berelni egy dizel nagykocsit. 2 evente egyszer pont beleferne es osszessegeben is jobban jonne ki a matek
Azért, mert a magyarok szeretik a magántulajdont. Szeretik, ha az az izé az övék. Tudják, hogy azzal meg lehet tenni ezt, meg lehet tenni azt. Nem kell apró betűt olvasni stb. Évente több alkalommal kölcsönzök autót, pontosan tudom, hogy mikre kell figyelni. :D
Lásd:
- ingatlanok tulajdonviszonya Magyarországon és az EU-ban
- kollégáim-haverjaim sok milliós szerszámkészlete vs. kölcsönözhetné is (pl. plazmavágó, amit egyszer se használt, de egyszer kellhet, ugye? van is a garázsban egy csomó nagy értékű szerszám, ami csak a birtoklási vágy kielégítése miatt van :D)
- stb.
Mi ilyen nép vagyunk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Statisztikuskent az opciok sorbarendezese kinszenvedes volt. :( Hogy lesz ebbol igy haranggorbe? Elore-hatra ugralnak a gyakorisagok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról nem is beszélve, hogy a felénél megfordul a trend: naponta, hetente, havonta (egyre ritkábban), majd évi 1-2, 3-5, 5-nél több (egyre gyakrabban).
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan kérdőív is legyen hogy
1) kávézok rendszeresen
2) cigizek rendszeresen
3) mindkettőt nyomom
4) egyiket sem
Ahogy a kommentekből érzem, a kávézás nem csak hogy 100%-ban elfogadott de majdnem 100%-ban használt kábítószer. Tényleg mindenki kávézik? És tényleg ezzel semmi gondotok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stimulansok, gyorsitok es lassitok nelkul unalmas az elet. Inkabb elek 60-70 evet voros husokon es kaven, whisky-n, soron, mint 95-ot vegan etrenden es vizen. Hozzateszem, szerintem voros husokon is boven 90 fole lehet menni, de ha netan megsem ez lenne a tudomany allasa, engem az sem erdekelne.
Az eletet elvezni (is) kell.
Mas: szerintem meg az is fontos, hogy az embernek ne csak mindennapi stimulansa legyen, hanem az is, hogy legyen egy olyan stimulansa/nyugtatoja, amihez evente max 2x nyul. Volt idoszak, amikor egy evben ketszer kaveztam, de ingyen lett az irodaban es raszoktam mindennapra. Otthon ma se fozok magamnak, legalabb az elsot nem rogton ebredes utan iszom. De muszaj lettem igy pl. a taurint meghagyni ritka alkalmakra gyorsitonak - evente 2x iszok energiaitalt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg az is fontos, hogy az embernek ne csak mindennapi stimulansa legyen, hanem az is, hogy legyen egy olyan stimulansa/nyugtatoja, amihez evente max 2x nyul
+1
A kavera mar olyan szintu toleranciam van, hogy kb. tokmindegy, iszom-e. Az irodaban a szocialis elet miatt altalaban igen, otthon meg akkor, ha finom kave van. Ha nincs, akkor siman nem iszom hetekig, nem lesznek tole elvonasi tuneteim.
Az energiaitaltol viszont porgok rendesen, de ahogy irtad is, szandekosan nem szoktam evi 1-2 alkalomnal tobbszor, csak amikor mondjuk ejszaka kell vezetnem, vagy hasonlo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
extrem eset
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyebkent regen volt ilyesmi szavazas. Kivancsi lennek a trendek hogyan valtoztak azota:
https://hup.hu/szavazasok/20100115/kodolas_kozben_a_stimulansom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg ezzel semmi gondotok?
Nekem semmi. Nem igazan talalok olyan tanulmanyt, ami mondjuk napi 100-200 mg koffeinnel (1-2 csesze kave) osszefuggesbe hozna barmilyen betegseget vagy komolyabb kockazatot.
Sot, volt mar olyan, hogy amikor a haverokkal inni mentem, elszivtam veluk egy cigarettat. Borzalom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy a kommentekből érzem, a kávézás nem csak hogy 100%-ban elfogadott de majdnem 100%-ban használt kábítószer.
Mitől lenne a kávézás kábítószer? Semmi narkotikus hatása nincs. Ráadásul a legtöbb (mindegyik, amit ismerek) tanulmány, ami a kávézásra készült azt mutatja, hogy napi 3-10 kávé javítja az egészségi állapotot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 kavera azert mar nem fogadnek, 600 mg szokott lenni a felso hatara a normalis fogyasztasnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, attól függ milyen erős a kávé.
Egy kávéban 30-200 mg koffein van. A 30-asból 20-at is meg lehet inni, a 200-asból csak 3-at.
Általában az Arabica-ban jóval kevesebb van, mint a Robusta-ban, illetve a rövid kávékban kevesebb, mint a hosszúakban.
A 3 az egy biztonságos szint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek alacsony a vérnyomása, annak _talán_. Akinek magas, annak inkább nem kéne kávéznia. (Az már csak hab a tortán, hogy én személy szerint a megyünk valahova közben erősen nem szeretem ezeket a kényszerszüneteket. A pisiszünet az ne tartson negyed óráig, ha egyébként nem indokolja semmi, és kávézni akkor álljunk meg, ha aki vezet - vagy a váltótársnak - szüksége van kávéra / mozgásra - de ez ne tartson órákig. Megállunk tankolni, de mire a sofőr visszaér, addigra az utasok lehetőleg jussanak túl az ilyen szükségleteken. Valahol másutt ott lenni szeretek, oda menni kevésbé - az a szükséges rossz része az esetek nagy részében. E miatt nekem a pisi- / kávészünet közben tölteni az aksit kevéssé hatékony. Szóval legyen csak meg a szükséges hatótáv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdésedből nekem úgy tűnik, hogy van olyan, aki nem kávézik. Ezt én elképzelni sem tudom. Ha lenne az állatkerbe ilyen kitéve, elmennék megnézni! :-DDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Képzeld nem kávézok és villanyautóm van! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem fontosabb kérdés, hogy amikor 500++ km-t mész, akkor hány napot vagy távol. Mert ugye egy elektromos autó mellett lehetne bérelni is hosszabb távokra autót, de nem minden esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évente 4-6 alkalommal megyek olyan 230 km-t, de ilyen messzire még sosem merészkedtem egyhuzamban. ;)
(Valszeg amúgy nem bírnám popóval. :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1 külföldi nyaralás, 1 külföldi telelés, ez évi kettő. De legutóbbi télen mentem 1 napos síelésre is Szlovákiába, úgy már három volt. Volt már, hogy munka miatt autóztam külföldre, de munka miatt ritkán utazom és inkább a repülő, vagy vonat a preferált.
Ha az elektromos hatótávja miatt érdekes a kérdés, akkor hozzávehetjük azt az esetet, hogy télen akár feleződik a hatótáv fűtéssel együtt, és mondjuk ha emellé egy hófúvás miatt beáll az út pár órára, akkor esetleg kellemetlen szituba kerülhetünk. Szóval télen nagyon óvatosan mernék csak családdal elindulni elektromossal. Nekünk családiban már busz kell, azok pedig 300km hatótávnál járnak kb amennyire néztem. Az akkor felezve 150, Budapestről Bánkútra már necces lenne elindulni síelni például. Mátraszentistvánt még be lehetne vállalni. Donovali, vagy Myto megint csak necces - pedig ezek 1 napra is értelmes célpontok. Nem mintha venni akarnék, csak megnéztem, hogy egyáltalán mi lenne a piacon érdekességképpen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először a teljes napi távban gondolkodtam, és az évi 1-2 alkalomra szavaztam, de aztán a kommenteket olvasva megértettem, hogy a megállás nélküli vezetésről van szó, így változtattam 0-ra.
500 km alatt 1-2 alkalommal biztos megállunk pisilni, fagyizni, enni, esetleg egy kávéra, ha fáradok.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az sem mindegy, hogy mekkora jelentőséget tulajdonítok a különböző okoknak. Attól még, hogy megteszek évi 3-6 legalább 300 km-es utat, olyan havi egy 100km-eset (pl. reptérről elhozni valakit), lehet, hogy igazából ezekért tartom a kocsit, és a maradék munkába meg boltba járásra csak azért használom, mert olcsóbb, mint külön venni mondjuk egy villanybiciklit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell ahhoz "egy seggel" ennyit menni, hogy mégis kelljen ekkora hatótáv:
pl: Elmegyek pecázni a semmi közepére. Ott töltök (mármint időt töltök, nem az autót!) egy egész napot (vagy akár többet is), majd aztán haza is kellene jönni, úgy hogy nincs a víz mellett töltő. Sőt sokszor egyátalán áram sincs - csak ha viszel ;)
Pesten (vagy a környékén) elautókázni, vagy akár autópályán közlekedi is egész más mint egy valós célállomásra eljutni és visszaérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyakorlatban nincs ilyen problémám, mert a Passat-nak elég nagy a tankja ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért eléggé mondvacsinált problémának tűnik.
Amikor mi elmentünk kempingezni, és nem volt víz, áram, meg semmi, akkor hoztunk kannában vizet, megkértük a kocsmában a pultost, hogy a telefonokat hagy töltsük fel, stb. Attól, hogy valami nem ott van a vízparton, attól még használható távolságban általában lehet találni.
Ha csak több 100km-re lévő helyen lehet pecázni, akkor vagy az odaúton, vagy a visszaúton, vagy ha több napra maradsz, akkor valamelyik este egy közeli helyen fel tudnád tölteni az autót. Ha akarnád.
Ettől függetlenül én is úgy gondolom, hogy jobb lenne nagyobb hatótáv, de akármennyi is lesz a hatótáv, mindig lehet majd olyan példát találni, amihez még több jó lenne.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most voltam a tiszán horgászn az e-Berlingóval. Ideális horgászautó. A felnyitott hátsó ajtó alatt simán fel lehet állni, a csomagtartó alja meg egyenes és ülőmagasságban van. :)
20 percet töltöttem érkezés előtt hogy 60%-al kb 30kWh-val jussak le a partra. Abból azért meg lehet oldani pár napot. Sajna a 230V-os aljzatot elvitte a chiphiány belőle. (már rendlehető)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért eléggé mondvacsinált problémának tűnik.
Amikor mi elmentünk kempingezni, és nem volt víz, áram, meg semmi, akkor hoztunk kannában vizet, megkértük a kocsmában a pultost, hogy a telefonokat hagy töltsük fel, stb. Attól, hogy valami nem ott van a vízparton, attól még használható távolságban általában lehet találni.
Nem tudom - de az biztos, hogy nekem eddig maga az autó adta eddig a 'biztosnágot' ilyen (kemping, tábor, túra) esetekben... mer mindegy hogy hol voltál, akár a semmi közepén is tudtál:
- fűteni
- áramot csinálni, telefont tölteni
- eljutni segítségért
mindezeket nem biztosítja egy elektromos autó. -> egészen biztosan nem mennék a semmi közepére egy elektromos izével, ami nemhogy biztoságot nem ad a fenti esetekre, hanem inkább neked kell bizosítani hogy nehogy lemerüljön szegény.
szóval számomra városban és/vagy a környéken rövid távon szuper - és nem füstöli tele a várost sem.
De hosszú távra és/vagy a kényelmes civilizációtól kicsit távolabbra: NO fcking way.
szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- fűteni
- áramot csinálni, telefont tölteni
- eljutni segítségért
mindezeket nem biztosítja egy elektromos autó
Ezeket bármilyen (ICE vagy EV) biztosítja, ha nem üres a tank vagy az akku. Ha meg üres, akkor egyik sem.
Nem az a hülye, aki elektromos autóval megy kempingezni a semmi közepére, hanem az, aki 1% töltéssel érkezik meg oda.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy nagy hatótávú autóval baromi jól lehet úgy közlekedni, ha két vezető van, és az egyik vezet, a másik alszik. Mentünk már így ~ 1000 km-t, és még csak fáradt sem voltam, amikor odaértünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy ez nem mindenkinél működik simán, vannak emberek, akik mozgó autóban képtelenek aludni. Mondjuk ha nem sűrűn kell ilyen 500-1000 km-es távot nyomni, akkor egyszer ki lehet bírni, be lehet húzni.
Annak a 8 embernek az élete viszont kemény lehet, akik arra szavaztak, hogy naponta tesznek meg 500km-nél többet. Azok nem alszanak, vagy mi? Az még jó, kényelmes autóval, forgalmatlan autópályán, jó időjárási körülmények között végigpadlózva, egyenletesen tempomatozva is marha sok, simán kidőlnék tőle már a 2. napon.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg hagyjan, de vezetes kozben irkalnak ide!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az még jobb. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy annak az 500 km-nek nem az egésze ingázás, hanem munka közben is utaznak, mondjuk helyszínekre, címekre, de akkor is kemény annyit levezetni minden áldott munkanap.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, hogy ez nem mindenkinél működik simán, vannak emberek, akik mozgó autóban képtelenek aludni.
Persze, vannak, nem is mondom, hogy csinálja így mindenki. De én nagyon jól tudok szinte bármilyen járműben/vön (autó, vonat, hajó, repülőgép) aludni (sőt, inkább nem aludni nehéz, ha nem én vezetek), szóval nekem sok időmet pazarolná el, ha folyton töltögetni kellene, ahhoz, hogy anyagilag megérje, meg kellene spórolnom az üzemanyagon azt, hogy beüljek valahova ebédelni, amíg tölt.
A napi 500-at én sem tudom, hogy bírja bárki. Nekem az az évi néhány is bőven elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs autóm, de évente egyszer-kétszer megyek 500 km felett
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
5 évente
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritkán, két óra vezetés után szeretek megállni, kinyújtani a lábam, aztán indulni tovább. Az autópálya menti pihenők környékén általában egy tisztességes WC sincs, Horvátországban sem, sőt, az Balkán..., Angliában a parkolósáv is fapados és sehol sincs benzinkút autópályán, szóval gyakran még egy sárgát sem tudsz dobni, nem hogy még elektromos töltőt találni, amit civilizáltabb országokban nem is tehetsz meg vezetés közben, legfeljebb hangirányítással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Angliában más a tapasztalatom.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
M40 déli szakaszán pl. a hard shoulder és lehajtók vannak, semmi más. Ellenben pl. az A34-en, ami nem autópálya, csak A-road, vannak pihenők, de a legtöbb csak egy sima sáv a hard shoulderből levágva. Benzinkút sehol, csak ha lehajtasz valami faluba. Az M25, M1, M3-on sem emlékszem egyre sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M25-ön viszonylag sok Service area van, benzinkúttal, éttermekkel, WC-vel, játékteremmel, könyvesbolttal, EV töltőkkel, általában szállodával és nagy parkolóval. Az M2-n, A2-n, szoktam járni, ezeken ugyanígy. Az M1, M11 Londonhoz közeli részén szintén vannak, távolabbi részre nem emlékszem (ritkán járok arra a reptereken túl). Előző hétvégén az M4-en mentem messzebbre, és az M3-on jöttem hazafelé, mintkettőn szintén voltak.
Gyakorlatilag ha elálmosodom, akkor azt mondom OK, nézzük, hol a következő service station, megállok, veszek egy kávét a Starbucksban vagy Costában. Nem szokott olyan lenni, hogy ilyenkor csak megyek megyek és nincs semmi. Inkább az szokott lenni, hogy az asszony retteg, én meg még nem érzem magam annyira álmosnak, ezért nem is az első Service areánál állunk meg, hanem mondjuk csak a harmadiknál. Ő persze mindegyiknél szól, hogy itt is volt egy, megállhattál volna. :-)
Egyetlen egyszer volt olyan eddig az elmúlt 10 év során (idén, az M1-en mentünk Leicesterig), hogy valamelyik gyereknek nagyon kellett pisilnie és kijelentette, hogy ő bizony nem bírja ki a következő service areáig lévő mondjuk 25-30 km-t, ezért egy emergency areába húzódtam félre. Minden más alkalommal eddig sikerült autópályán pihenő / pisilő / evő helyet találnunk.
De persze ahogy feljebb is írtam, ez csak az én tapasztalatom. Simán lehet, hogy az ország más részein nem ilyen a helyzet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M25-ön viszonylag sok Service area van
Neked fogalmad sincs arrol, hogy mi az, hogy sok.
Az M0-son BP korul kapasbol sokkal tobb van kevesebb km-re.
40 miles / 70 km-en at nincs semmilyen service area South Mimms es Cobham kozott. Es ott az M4 es M3 kozott olyan dugo szokott lenni, hogy az plusz fel orarol indul.
188km hosszu az M25 - erre jutott 4 service area. Komolyan kepes vagy erre azt mondani, hogy sok?
Hat mit mondjak: nincsenek nagy igenyeid. Sokan irigylik a hugyholyagodat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1,5 -2 órás úton 4 megállási lehetőség hugyozni. Szerintem ehhez nem kell nagy húgyhólyag, sőt, még akár vizelet visszatartási problémákkal küzdőknek sem akkora kihívás 30-40 percet kibírni. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked fogalmad sincs arrol, hogy mi az, hogy sok.
Lehet, hogy a sok nem jó szó volt erre. Az állítás az volt, hogy nincs. Ez nem igaz.
Ahogy fentebb is írtam, én a saját tapasztalatomról beszélek. Én meg úgy tapasztaltam, hogy ha éhes valaki, vagy pisilni kellene, akkor megyünk az autóval egy kicsit, és viszonylag hamar lesz pihenő.
Hat mit mondjak: nincsenek nagy igenyeid. Sokan irigylik a hugyholyagodat.
Nem tudom, hogy tényleg csak 4 van-e (nem számoltam meg), de ha megyek egy fél kört London körül, ami kb. 50 perc, akkor elhaladok 2 mellett. Nem tudom, kinek milyen a hólyagja, én azért 20 percet tudok várni két pisilés között.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állítás az volt, hogy nincs.
Nem.
Az volt az allitas, hogy azon a szakaszon, ahol zdesigner jar nincs. Es az igaz. Raadasul az M3 M4 kozt nagyon csunyan be tud dugulni, az onmagaban elvisz tobb, mint fel orat WC nelkul, pedig csak par km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jó, most már csak kötözködsz.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egesz ugy indult, hogy te irtal hulyeseget. Az M25-on embertelenul keves service area van. Ez teny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész az én válaszommal indult. Értem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én évente több mint 5x megyek 500km-t, de mivel külföldön, nagyobb országban élek, ezért ez nem túl meglepő. Bármit kell intézni, ami nem helyben van, az messze van. Ennek ellenére az idő 90%-át városban dodgemezéssel tölti az autó, szóval simán ápgrédelnék elektromosra, de a Tesla Model 3 kicsi rám (dagadt vagyok) és annyira nem is vagyok behalva tőle (ültem benne, öööö...), a WV ID sorozat szánalmas próbálkozás (bérautónként időnként vezetem, júj), a WV eGolf jó volt, de azon meg nagyon az látszott (és a hatótávján is), hogy alapvetően csak egy benzines áttákolt változata, de az legalább autóként viselkedett az úton és nem gördeszkára csavarozott tamagocsiként (az ID-ben konstans a "kussolj már, ne bippegj mindenre, mert felgyújtalak" a reakcíóm). Arról nem is beszélve hogy az előző 1-2 WV konszern generáció minden-touch(screen)-és-elektromos-tactile-feedback gombjaitól is kivagyok, aki azt kitalálta és jóváhagyta annak 15 év tarkólövés és gulág. Állítólag most végre az a trend, hogy a gyártók visszatérnek több fizikai gombhoz, legyen úgy.
Amúgy maga az elektromos autó, főleg városba, vagy agglomerációból ingázni tökéletes. És még az én "évente több mint 5x megyek 500km-t" használati mintámmal is bőven elfogadható. Kéthavonta belefér, ha fél órát várni kell a pihenőben a töltésre. Nyilván, aki hetente megy ennyit, annak nem mindegy.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, hogy ezek a villanyautós hatótávot és töltési időket feszegető témák mennyi hozzászólást generálnak. Magam részéről tudnám ajánlani a villanyautósok portálon található élménybeszámolókat egy-egy hosszabb útról, aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e neki villanyautó a jelenlegi technikai szint és a jelenlegi töltőhálózat mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
350-400-at. Ha megyek ez a minimum. Csak hosszútávra használom. Havonta 1-2 ször. Egyébként ez a hatótáv optimális körülményekre igaz. Pl télen amikor fűteni kell 0 fok kis esővel hogy még jobban hűtsön mennyi a hatótáv? Nyáron 30+ fokban szintén kérdés. Egyébként az elektromos közlekedés mellett vagyok. Pl vonat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni