- A 4iG racionalizálja mobilhálózati portfóliójának működését, ezért értékesítési céllal külön vállalatba szervezi a DIGI Kft. mobilhálózati infrastruktúráját.
- 2023. június 1-től a DIGIMobil a Vodafone Magyarország belföldi mobilhálózatán működik tovább, a mai naptól pedig leállt a DIGIMobil előfizetések értékesítése.
- A társaság ügyfelei belföldi hívásaikat és adatforgalmukat június 1-től a Vodafone országos hálózatában bonyolíthatják, szolgáltatójuk továbbra is a DIGI marad.
- A lépéssel a DIGI 2023. december 31-ig garantált áron, DIGIMobil előfizetésekben szereplő kedvező tarifákon és SIM kártya csere nélkül biztosít országos lefedettséget ügyfeleinek.
A Vodafone Magyarország hálózatára váltással a HD minőségű hívásokat biztosító VoLTE szolgáltatás továbbra is elérhető marad, a VoWifi (WiFi hálózatokon keresztüli) hanghívásokat lehetővé tevő kiegészítő szolgáltatás azonban megszűnik. A változás nem érinti a roaming feltételeket. Az új mobilhálózatra csatlakozáshoz nincs szükség a SIM-kártya cseréjére. Egyes régebbi típusú készülékeknél manuális beállításra lehet szükség.
Az erről szóló hivatalos sajtóközlemény itt olvasható.
- 3982 megtekintés
Hozzászólások
Decommission.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig érdekes lett volna nézni, ahogyan egy fapados flat árazású mobil ugyanazt megcsinálja mobil irányban mint ami a vezetékes neteknél már megtörtént.. ..viszont gondolom ezen beijedt az összes nagy és megoldották, hogy ne legyen a profitjuk ledarabolva..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hogy erre egyébként most képes lenne-e.
Gondolom az infrastruktúra fentartásának költsége náluk is jelentősen nőtt az elmúlt 12 hónapban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Á, általában nem a műszaki szempont a domináns. Ne legyen igazam, de a szempont
1. Párhuzamos infrastruktúra és költségének felszámolása - oké, eddig nincs gond.
2. Ha már azonos a szolgáltatás a Voda-szolgáltatással, akkor az árakat is "kiegyenlíteni" az év végi hűségek lejárta után, ráadásul a másik kettő szolgáltató általi árakhoz "igazítva".
Azaz vége az olcsó Diginek. Ahogy internet esetén is szépen nekiállt a magyar kézbe került cég a 3000 Ft/hó árat 6750 Ft/hóra kiigazítani. Hurrá, magyar kézbe került és az csak jó nekünk, mert mégis magyar.
Eddig a gyermekeimnek 1300 + 800 Ft-ért volt 15 illetve 10 gigabyte-os internet keretük, amit szépen tudtak használni iskolában és cserediák-program során egyaránt.
A jövőben ... hát újra kell gondolni, mert 25.000 Ft/évről fel fog menni a többszörösére a költség miközben az adatkeret még ennyi sem lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Határeset. Tavaly év vége fele megjelent a hűség lehetőség. Opcionális volt, hogy belépsz-e. De akinek nem csak a mobilja csörög a Diginél, hanem onnan van egyebe is - net, tv, vezetékes telo -, annak lehetett választani, hogy aláírja vagy már akkor becsülttel árat emelnek. Mivel az ÁFA követési trükkre kevesen gondoltak, ezért gyanítom elég sokan alákarcolták a hűséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szvsz, inflacio kovetest akart irni
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm. Infláció követés akart lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted az árazásnak van bármi köze a költségekhez, azon túl, hogy ha nő a bekerülési költség akkor a mindenkori árat növelni fogják arra hivatkozva? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, nyilván van. Ha tízmilliárdjaid állnak valamiben, annak önmagában borzasztó (alternatív) költsége van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VoWifi nélkül számomra nincs élet :(
(bár T ügyfélként ez szerencsére jól működik)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan mire jó a VoWifi? Ha jól tudom, csak annyi az előnye, hogy a mobilhálózat/4G helyett a wifin megy ki a hívás, SIP alapon. Tehát ahol nincs mobil lefedettség, de van wifi, ott jó lehet. Mondjuk egy pincében? De a számlázása pontosan azonos. Nem vagyok teljesen képben a témában, azért kérdezem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát ahol nincs mobil lefedettség, de van wifi, ott jó lehet
Ez engem is érdekel.
Ilyen esetben a bejövő hivásokat is képes kezelni, tehát elérhető leszel térerő nélkül is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, minden ugyanúgy működik, mintha a mobilhálózaton lógna a készülék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CSak szivat vele külföldön. Ugye nem keletkezik neki jelentős költsége, ha te külföldön vowifizel (nem fizet más szolgáltatónak a hívásért) és mégis minden tarifát rádtol. Ügyes.
vpn nem mindig működik, nekem android12-n most ölte meg a google az l2tp-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külföldi IP-vel a Telekom fel sem enged. Illetve lehet benne valami geolokáció, vagy a mobilos MCC, MNC, LAC stb-t figyeli, én legalábbis úgy emlékszem, hogy az autós wifi külföldön is "hazajön", azaz ugyanabból az IP tartományból látszik, mégis itthon feljön vele a VoWifi, külföldön nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan helyen lakom, hogy csak egy pálca a térerő, ráadásul -eltaláltad- a pincében/szuterénben dolgozom, ahol értelemszerűen már annyi sincs.
Így nálam a VoWifi a preferált, ami azt jelenti, hogy akárhová is megyek a házban, mindig működik a HD hívás, illetve van "térerő", míg korábban folyamatos volt a szenvedés azzal, hogy megszakadt, vagy rossz minőségű volt a hívás, illetve mozogni sem volt célszerű.
Elvben akár az akkumulátoros időt is meghosszabbíthatná, de sosem mértem, illetve ha be van kapcsolva a mobilos rádió lehet, hogy semmit sem jelent.
Technikailag ugye alkalmas lenne arra is, hogy külföldön is belföldön legyél, de ezt a Telekom tiltja, mindenesetre az autóban az autó wifijén keresztül telefonálok (hiszen az van beállítva, hogy ha működik a VoWifi, használja azt), ami elég vicces. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Telekom hogy tiltja? Csak IP-t néz? Mert azt azért elég könnyű kijátszani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fent írtam erről. Úgy tűnik nem csak azt. Rég olvastam ilyen szabványokat, nem tudom milyen infók átküldésére van még mód (koordináták, MNC kód stb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem szerbiában nagyon jól jött, hogy az 530 forintos percdíj helyett 5 forintért (sőt 200 percet ingyen) telefonálhattam. Mindig vannak olyanok akiket interneten nem lehet elérni, csak sima telefonon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kifejezetten előny volt a diginél a foghíjas lefedettség miatt.
Karesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeret profitot termelni a multinak túlárazott percdíjakkal, még úgy is, hogy az elspúrkodta a lefedettséget a lakhelyén. Létezik a piacon ennél nagyobb fokú Stockholm-szindróma is, igazából nincs itt semmi meglepő.
Más kérdés, hogy egy svájci franchise VoIP-szolgáltatóval megcsinálhatná ugyanezt 4-5 Ft-os percdíjakért magyar mobil és vezetékes irányba a WiFi-jén keresztül. Dehát az nem annyira menő™, mint a multi agyonhirdetett Vo* szolgáltatásait nemlemaradvakimaradva™ kihasználni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még úgy is, hogy az elspúrkodta a lefedettséget a lakhelyén
Nem csak a lakhelyen hasznal mobiltelefont az ember, sot. Nalunk pl. az irodaban az ablak mellett meg megy a 4G/5G, az epulet kozepen pedig mar a hivasok is szakadoznak neha.
Szerintem fasza, hogy akkor is fel tudnak hivni, ha nem az ablaknal ulok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az epulet kozepen pedig mar a hivasok is szakadoznak neha.
Ami a szarul-húgyul tervezett hálózat alacsony minőségéről és a csiligány VoLTE-szabvány gyengeségéről tesz tanúbizonyságot. Kapcsold át 2G-re a telefonod és láss csodát, nem fog az a hívás szakadozni az épület közepén sem.
Szerintem fasza, hogy akkor is fel tudnak hivni, ha nem az ablaknal ulok.
Mobilátjátszót nem akarsz magadnak üzemeltetni amellett, hogy befizeted a telefonszámlát is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mobilátjátszót nem akarsz magadnak üzemeltetni amellett, hogy befizeted a telefonszámlát is?
Nem szeretnek, ezert is jo, hogy van VoWIFI.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elv ugyanaz. Te befizeted a szolgáltatónak a telefonszámlát, ami 98%-os lefedettséget ígérget, aztán nem tudod használni olyan helyen, ami bőven benne van a lefedettségi térképen. Ehelyett inkább saját költségen oldod meg a hívásod technikai továbbítását, ergo saját átjátszót üzemeltetsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pont fordítva, már a 2G-nél is sokszor jól jött volna ez. Ahova nem jut el a rádióhullám, beviszem én (e.g. pincehelyiség). Nyilván kellett az IP alapú telefon, addig nem játszott ez GSM-en. Nekem személy szerint sokkal jobb a hálózat VoLTE-vel és VoWifi-vel. (Pl. meg tudok nézni valamit neten, telefonálás közben.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IP alapú telefon és a konzumereknek is elérhető svájci franchise VoIP szolgáltatók nagyjából a 3G bevezetésével egyidősek (2005-).
A VoWiFi semmilyen szempontból nem innováció csak egy probléma kiszervezése a felhasználónak, hogy ne a szolgáltató multinak kelljen megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem nem hír, 14+ éve használom: 25 éve van meg a magyar számom és 4 éve az angol. Amíg élek, ezeken lehet elérni (talán egyszer egy skandináv szám is jön mellé). Használok VoIP-t, átirányításra: a mobilt nem lehet külföldre átirányítani, de nem cigánykodom VoIP klienssel a mobilon: a natív számomra van irányítva a többi, VoIP szolgáltató közbeiktatásával. Először Japánban volt így magyar számom (a Japán számot nem tartottam meg és már bánom).
Nálunk itt a hegyoldalban nem jó a térerő, a legtöbb szolgáltató van, de csak éppenhogy. Tőlünk 50-100 m-re, mind rendesen van. Ezzel szemben minden szolgáltató támogat itt VoWifi-t és gigabites netem van. Ha telefonálók, szinte nem látszik a load a routeren. Ha lehet választani a régi hálózat és a VoWifi közül, akkor 1000x inkább VoWifi. Ez sokkal normálisabb megoldás, mint 10 évig várni, hogy aztán ne legyen semmi.
Azt próbáld meg megugrani, hogy ha az életed nem szolgáltatókkal való harcról szól, hanem problémamegoldásból, akkor lényegesen jobb ma egy mobilhálózat, mint 10 éve volt. Dobd el (add le zöld ponton, hogy újrahasznosítsák) a 3G only mobilod és vegyél egy LTE képes mobilt, ami támogat VoLTE-t és VoWifi-t! Nyilván otthon talán Telekomnál kell lenni, hogy legyen értelmes net és VoWifi, de ha megy, rájössz, hogy jelenleg Zuzu Petazzal beszélgetsz telefonon…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudod használni olyan helyen, ami bőven benne van a lefedettségi térképen
Nem tartom a mobiltelefonos technologiak kifejezett szakertojenek magam, de a lefedettsegi terkep nekem nem tunik ilyen reszletesnek. Ha epitek egy vasbeton atombunkert a kertemben, akkor azt be kell jelentenem a szolgaltatohoz, hogy le tudjak venni a terkeprol? Ne szorakozzunk mar, legjobb esetben is max az onkormanyzatnak jelentem be, mert kell ra epitesi engedely, a telekom ceg viszont nem hatosag, bekaphatja.
Egyebkent a VoWIFI olyan helyen is mukodik, ami _nincs_ rajta a lefedettsegi terkepen.
Ehelyett inkább saját költségen oldod meg a hívásod technikai továbbítását
Igazad lenne, ha csak a VoWIFI miatt lenne WiFi AP a kerti atombunkeremben. De ne ilyen absztrakt dolgokrol vitatkozzunk, szerinted mennyibe kerul a munkaltatomnak az, hogy en VoWIFI hivasokat inteyek a ceges WiFin?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akármennyit is fizet a céged, a VoWiFinek nincs hozzáadott értéke az olcsóbb VoIP megoldásokhoz képest. Ahogy a VoLTE is csak egy IP-alapon továbbított hívás, szarul-húgyul összetákolt implementációkkal, amitől rendkívül instabil és inkompatíbilis. Stabilitását tekintve nyomába nem ér a dedikált vonalkapcsolatot biztosító 2G/GSM vagy 3G/UMTS hívásnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van: el lehet érni azon a számán, amit az ismerősei tudnak. FYI: erre való egy telefon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más kérdés, hogy egy svájci franchise VoIP-szolgáltatóval megcsinálhatná ugyanezt 4-5 Ft-os percdíjakért magyar mobil és vezetékes irányba a WiFi-jén keresztül.
Ami ugye csak akkor működik, ha túlárazott telekommonikációs multi ™ infrastruktúrát biztosít alá.
(Minőségben messze nem ekvivalens a két szolgáltatás, de a költséghatékonyság oltárán ettől most tekintsünk el.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évek óta ilyen jellegű voip szolgáltatókon bonyolítjuk a telefonálásaink nagyobb részét. Az ég világon semmi probléma nincs vele.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már ott letettem a lantot, hogy bizonyos viszonteladói ellenőrzés nélkül hajlandóak caller ID-t beállítani, a fiókhoz pedig nincs MFA.
Ezek a cuccok a telefonos csalások melegágyai.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnál olyan szolgáltatót mondani, ahol hajlandóak tetszőleges Caller ID-t beállítani? Mert én már rég nem láttam ilyet a kínálatban. Mindenhol SMS-verifikáció vagy hívásos ellenőrzés van a Caller ID beállításakor.
Ezek a cuccok a telefonos csalások melegágyai.
Ja éshát ha használunk egy szolgáltatást, amit a csalók is, akkor mi is egy kicsit csalók™ leszünk. Vicces vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnál olyan szolgáltatót mondani, ahol hajlandóak tetszőleges Caller ID-t beállítani? Mert én már rég nem láttam ilyet a kínálatban. Mindenhol SMS-verifikáció vagy hívásos ellenőrzés van a Caller ID beállítása
Nem tudok ilyet mondani. Évekkel ezelőtt használtam és akkor sem volt ez igaz az összes viszonteladójukra.
Viszont, mivel ezek kivétel nélkül viszonteladók, a háttérinfrastruktúra biztosan nem igényli, vagy nem igényelte az authentikációt.
Ja éshát ha használunk egy szolgáltatást, amit a csalók is, akkor mi is egy kicsit csalók™ leszünk. Vicces vagy.
Ja hát egy szóval nem álitottam ilyet. Te állítottad ezeket szembe a globális telekommunikációs multik ™ szolgáltatásaival, én rémutattam hogy messze nem azonos minőségű szolgáltatásokról beszélünk.
Ha komplexitást nem kikényszerített form-based authentikációval el lehet lopni a caller ID-t, az önmagában gáz.
Babzsákfejlesztők, ahogyan szokta mondani a tudós.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont, mivel ezek kivétel nélkül viszonteladók, a háttérinfrastruktúra biztosan nem igényli, vagy nem igényelte az authentikációt.
Teljesen mindegy, ha nem enged SMS-megerősítés nélkül adott caller ID-t használni.
Te állítottad ezeket szembe a globális telekommunikációs multik ™ szolgáltatásaival, én rémutattam hogy messze nem azonos minőségű szolgáltatásokról beszélünk.
Ez így van, például a VoLTE esetében a VoIP franchise a jobb és a telekommunikációs multik szolgáltatása a rosszabb és fosabbul implementált.
Babzsákfejlesztők, ahogyan szokta mondani a tudós.
Igen, a multiknál azok dolgoznak és a komplexitásuk miatt használhatatlanok is a termékeik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, ha nem enged SMS-megerősítés nélkül adott caller ID-t használni.
Enged.
Ez így van, például a VoLTE esetében a VoIP franchise a jobb és a telekommunikációs multik szolgáltatása a rosszabb és fosabbul implementált.
Nincs sem VoLTE, sem VoIP telekommunikációs multik hálózata nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Enged.
Melyik? Még mindig nem mondtad meg.
Nincs sem VoLTE, sem VoIP telekommunikációs multik hálózata nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudsz bármilyen callerid-t beállítani, csak olyat amit tudsz verifikálni, tehát felhívnak vagy küldenek SMS-t, és csak akkor tudod használni ha visszaírod a megadott kódot.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen biztos vagyok benne hogy tudtam caller ID ellenőrzés nélkül új számot megadni.
A https://www.voipcheap.com/ fiókom még megvan, tudok számot módosítani, van ellenőrzés, bár nem egyértelmű hogy működik-e nélküle. Feltölteni ez miatt nem fogom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, de hogy X éve mi hogy volt, az teljesen lényegtelen.
Anno SMTP-nél sem volt olyan, hogy hitelesítés, DKIM meg hasonlók meg mégúgy sem... Azóta sokat változott.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, minőségben nem™, főleg azokon az okostelefonokon nem™, ahol a szarul-húgyul implementált VoLTE miatt értelmesebben lehet mobilneten VoIP-vel telefonálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel én becoptam...
Céges teló, fogalmam sem volt a VoWifi-ről, addig a napig. Kiküldetés, Szófia, Hotel Grami. A telefonon bár lehetett telefonálni, érteni már nem, mert gondolom valami keskeny sávszél van szétdobva a vendégeknek. Több kísérlet után kikapcsoltam mindent amit ki tudtam és láss csodát, a roamingon tökéletes hangminőségben lehetett telefonálni. Szóval ez sem mindenható, csak ha a sávszél elegendő.
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról már tényleg nem tehet a VoWifi, ha vacak netet tesznek a Wifi mögé. Azellennemvéd :) Majd hátha jön a VoSAT meg a VoWormHole :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz :) Nekem arra volt jó, hogy megtudjam mi is az a VoWifi ;) Mindig tanul az ember valamit...
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról már tényleg nem tehet a VoWifi
De, szerintem illene csekkolnia a rendelkezésre álló sávszéllességet és ezek alapján váltani vagy felajánlani a váltást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Implementációfüggő, egy normális készülék vált.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van készülék, ami ezt lekezeli. Szal, ez a szívás eszközfüggő is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ amit ugy latom meg nem irt senki: VoWi-Fi eseten a Diginel halozaton belul ingyenes volt a telefonalas.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hálózaton belül egyébként is az volt, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem mobil -> mobil es mobil -> vezetekes iranyba nem.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem: jogos.
Az a gyanúm, hogy a bevezetés időszakában volt ingyenes minden saját hálón belül - ez azóta elmúlt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez majdnem így van. A bevezetés időszakában ingyenes volt a hívás hálózaton belül, azóta pedig csak akkor ingyenes hálózaton belül, ha vowifin keresztül történik a hívás. Ez most megszűnik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2024 január 1-től szerintem megszűnik a Digimobil Vodkafon áron lehet tovább telefonálni.
Ennyi volt.
Karesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg valójában duopólium van Magyaroszágon, van a Telekom és van a 4IG (voda, invitel, digi stb). A 4IG-nek valahogy ki kell termelni a felvett milliárd eurós hitelt, és egyedül ezt az ügyfelek fogják megfizetni, magasabb árazással. Úgyse tud hova menni az ügyfél :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tetszik a kapitalizmus?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami itthon megy, az elég messze van a szabad versenytől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kapitalizmus természetéből adódik a monopóliumok, oligopóliumok megjelenése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért van az állam, hogy a dominanciára törő szereplők súlyát csökkentse - mármint nem Magyarországon, mert itt ő maga hitelez és jogszabályi környezetet épít annak érdekében hogy monopóliumok jöjjenek létre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, és az államok általában arra törekszenek, hogy ez ne történjen meg. Ha meg mégis, akkor időnként közbelépnek, emiatt kell nagyobb üzletek tényleges megkötése előtt megvárni a versenyhatósági jóváhagyást.
Ehhez képest nálunk pont az állam, ami elősegíti a monopólium, oligopólum kialakulását ebben a szektorban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen szabad piaci verseny lehet egy olyan iparagban, aminek nagyon veges a szukseges eroforrasok elerhetosege (itt: frekvencia)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kb mint a tobbi közműnél pl csatornázás :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért más országokban van 4-5 mobil szolgáltató is. Külön lehet választani az infrastruktúra üzemeltetést és a szolgáltatást. stb. Ha olyan lenne a törvényi szabályozás, hogy megérné, akkor megjelenhetnének virtuális szolgáltatók is ..
Meg az állam szabályozó hatóságainak pont ez lenne a feladata, hogy ezeket a túlhatalmakat megakadályozza.
Én értem benne a logikát, magyar tulajdonos legyen mindenütt.
Viszont sajnos a bankoknál és az egészségpénztáraknál is azt tapasztalom, hogy akik részt vesznek a nemzeti konglomerátumok kialakításában azok a legdrágábbak
Nekem van önkéntes nyugdíjpénztáram, amit MNB döntésre a Pannónia nyugdíjpénztár bekebelezett kénytelen voltam elmenni az Allianz-hoz mert nem voltak versenyképesek a költségeik díjaik. A Pannónia is a Nemzeti konglomerátum része.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. és a 4IG-ban dolgozó mérnök munkájának minősége semmivel nem rosszabb, mint nyugati társaié, de a korrupt berendezkedés miatt mégis töredéknyi értéket termel vele - ez a NER egyik tragédiája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez kamu duma.
A távközlésben sokkal komplikáltabb összefonodások vannak, mint amit írtál, hogy NER-es cég és mindent visz..
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két éven belül a marginális szereplő 4ig megszerezte az Invitel, Digi, Vodafone, Antenna Hungária magyarországi operációjának egy részét vagy egészét.
Ilyen nincs a versenyen alapuló kapitalizmusban, mert senki nem hitelezne piaci alapon tízszer akkora vállalatok megvételére úgy, hogy az érintett cégnek semmilyen tapasztalata nincs távközlési szolgáltatások nyújtásában.
Akkora hitelmennyiséggel rendelkezik a 4IG, hogy az állam ha akarna sem tudná elkerülni azt, hogy a teljes állami szféra a 4IG-tól vásároljon, jóval piaci ár felett - mert egyébként tönkre menne.
Itt jön szóba amiről írtam: hiába végez kiváló munkát a 4IG alkalmazottja, a töredéke lesz a hozzáadott értéke a DT berlini alkalmazottjához képest, mert a végtermék a korrupció és nem egy hatékonyabban működő, versenyképes szolgáltatás, ami nyugaton értékesíthető.
Ez a NER által épített ország tragédiája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a teljes állami szféra a 4IG-tól vásároljon,
a TELEKOM-tól veszi például a kormány a mobil szolgáltatást, nem 4iG-től. Ez egy közel 20ezer előfizetői csoport.
akkor ez biztos kivétel.
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4iG mobilszolgáltatása még lényegében nem működik, a Telekom állami szerződései pedig időközben még nem jártak le.
De ha már szóba hoztad a Telekomot: a magyar divízió volt az egyetlen, aki a karácsonyi reklámját teljes egészében újraforgatta, lecserélve a tanárt egy buszvezetőre. Egészen elképesztő rugalmasság ez egy leányvállalattól. Ez a cég a NER része.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a távközlési viszonyok:
Haverom (gyerekkori cimbim) megbüntette a Telekomot - nem adott be egy jelentést a hatóságnak és a büntetés árbevétel arányosan kiszabható, vagyis nem 30ezres bírság: 100millióban mérhető.
Minden ilyen nagyobb dolgot a tanácsnak kell kiszabnia, ami hetente ül össze - ő előterjesztette, hogy van ez a dolog mulasztása a Telekomnak. 2 hétig várt, hogy napirendre tűzzék - el lett süllyesztve, fiókban landolt.
Minden hol a Telekom emberei vannak - a 4iG még nem vette át ezt a szektort kell még idő.
Mesélhetnék még UPC-ről, hogy mik voltak ott - nagyon kíváncsi vagyok, hogy UPC-s "erős" emberek elmentek-e nyugdíjba a horvát nyaralójukba a luxus jachtukra vagy beálltak a NER alá - de akkor hogy tudnak lopni ??
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nejem felsővezető az ITSH-nál (DT ITS), pontosan látom hogy milyen kemény verseny zajlik a projektekért és a magyarországi operáció fejlesztése érdekében. Ez nem a 4IG, ahol az operáció abból áll, hogy az adófizetők pénzét égetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új nevük nem DT ITTC és a DT számlázó rendszerét hegesztik és nem dolgoznak hazai piacra ?
vagy ez a másik ága ?
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megkockáztatom, h ez is a háttéralku része.
A másik pedig, hogy komoly flottákban a beszélgetés korlátlan - havi 4-6k HUF ellenében.
Mivel egy adott számra max 5000Ft a távközlési adó (3Ft/megkezdett perc alapon) ez az összeg már kicsivel 1200perc felett összejön.
Elképzelni sem tudom, hogyan csinálják csalás nélkül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a töredéke lesz a hozzáadott értéke a DT berlini alkalmazottjához képest,
ott taknyol el a feltételezésed, hogy azt képzeled a (német)DT nem egy velejéig korrupt társaság. A német meg a magyar DT alkalmazott hatékonyságát se firtassuk..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem fogsz tudni példákat mutatni arra hogy a német kormány gigahiteleket adott volna a DT-nek, annak érdekében hogy felvásárolja az összes konkurensét. Pontosan az ellenkezője történt: a 2000-es évek elején a német állam leépítette a részesedését a DT-ben, ezt követően a DT új piacokat szerzett külföldön, míg az otthoni részesedése csökkent.
Mára a DT három kontinensen jelen van, bevételeinek jelentős része már az USA-ból érkezik otthon pedig csökken a piaci részesedése, míg a 4IG az égadta világon semmit nem tud felmutatni, a hiteleinek kívül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4iG -be csak viccből szállt be a Rheinmetall..
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azért szálltak be 4IG-be, mert annak jelentősen katonai fejlesztési múltja vagy kapacitása lett volna, hanem mert a magyar állam közel 600 milliárd Forintot adott a Rheinmetall-nak. Ez pontosan az a korrupciós ár, amit mi fizetünk meg és amiről fentebb írtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vásárolt vagyis nem adott - miért nem lehet pontosan megnevezni valamit?
Miért kell lebegtetni, hogy "adott" ??
Ezt vette:
44 Leopard 2A7+ nehéz harckocsi és 24 Panzerhaubitze 2000 (Pzh 2000).
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szeretnék én is ilyen naív lenni :)
Gondolom a 3-as metró felújítása kapcsán sem érzed "adott" -nak, hogy a régi szutykos metrókocsikat drágábban frissítettük Orosz partnerekkel, mint új kocsikat vásárolni olcsóbban.
Egy piaci alapon működő cégnek egy 600mrd rendelés mindenképpen ajándék, bármi van mögötte
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezzel azért óvatosan az általánosítással - németek nagyon nem kaphatók semmire, mert az elmúlt vesztegetései Siemens, Alstrom, VW, Audi, DT - olyan pénzbüntetéseket kaptak és mentek hűvösre igazgatók, hogy
NEM éri meg - főleg egy kelet EU-s ország, aki ráadásul célkeresztben van..
De Te a fotelból információ nélkül csak tudod..
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyammmár, csak annyit kellett volna tenniük mint itthon, ledarálni a papírokat :)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem egy kicsit hátrányosan érint ez a dolog. Most 15 GB + 180 perc csomagom van. Át szerettem volna váltani 30 GB-os csomagra, de ezt most már nem tudom megtenni, mert már nem lehetséges a csomagváltás. Továbbá tervben volt egy aktív 50 USB stick (Havi 50 GB adat 1250 Ft-ért) bérlése is, de ezt is megszüntették. Mindig mindent megszüntetnek, kihúzzák az ember lába alól a szőnyeget. Most már erre kell számítanunk, ehhez kell hozzászoknunk.
Ami miatt igazán aggódom az az, hogy mi lesz 2023.12.31. után? Megmarad-e az 50-es telefonszámunk?
Továbbá egy érdekesség innen: https://digi.hu/halozatvalasztas
A Vodafone hálózatára váltás után a készülék kijelzőjén várhatóan a DIGI HU / vodafone HU felirat fog megjelenni, valamint egy "R" betű a térerő jelző közelében.)
Ezek szerint belföldön fog roamingolni a DIGI. Micsoda? Belföldi roaming? Ilyen is létezik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint belföldön fog roamingolni a DIGI. Micsoda? Belföldi roaming? Ilyen is létezik?
megkérdezhetem, hogy amikor Vodafone idejött az országba, akkor már tudtál olvasni?
(Hint: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vodafone_Magyarorsz%C3%A1g )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, tudtam. Bár akkor még csak általános iskolás voltam. Akkoriban még nem érdekeltek a nagyok játékai. Most már legalább tudom, hogy ez egy bevett szokás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem egy kicsit hátrányosan érint ez a dolog. Most 15 GB + 180 perc csomagom van. Át szerettem volna váltani 30 GB-os csomagra, de ezt most már nem tudom megtenni, mert már nem lehetséges a csomagváltás. Továbbá tervben volt egy aktív 50 USB stick (Havi 50 GB adat 1250 Ft-ért) bérlése is, de ezt is megszüntették. Mindig mindent megszüntetnek, kihúzzák az ember lába alól a szőnyeget. Most már erre kell számítanunk, ehhez kell hozzászoknunk.
Hát, sajnos az ilyen még erősen beetető időszakos szolgáltatókkal előfordul rendes piaci környezetben is, hogy aztán nem lesz már olyan jó deal. Meg az is, hogy esetleg valamelyik versenytárs kicsinálja. Hát még akkor, ha épp rossz lapot húzott a nemzeti szertet-nem szeret tépkedésben.
Ami miatt igazán aggódom az az, hogy mi lesz 2023.12.31. után? Megmarad-e az 50-es telefonszámunk?
Csak tippelgetek, de szerintem igen. A számhordozás rendes feltalálása óta ez nem lesz gond. Az 50es mező ott marad a vodánál, valószínűleg nem fognak új számokat kiadni belőle, de meglevőket nem szántják be, csak idővel nem lesznek majd külön csomagok, mert elkoptatják őket. Meg persze viheted is a számot magaddal, ahova akarod.
Ezek szerint belföldön fog roamingolni a DIGI. Micsoda? Belföldi roaming? Ilyen is létezik?
Igen, szokott ilyen lenni. Ilyen kisebb országokban nem jellemző, mert általában mindenki hajt a jó lefedettségre egyébként is, szóval csak ilyen spec esetekben szokott lenni. Azt nem tudom, hogy anno "rászóltak-e" a westelre és a pannonra, hogy kötelező nekik, vagy azon a ponton úgy érezték, hogy összességében jobb business lesz nekik pár évig húzni zsét a voda ügyfelei után is. Nagyobb országokban, ahol egyes szolgáltatóknak nincs feltétlen teljes lefedettsége, meg ilyen nem-teljesen-virtuális szolgáltatók vannak, ott üzemszerűen is előfordul. Arra viszont van tech egyébként, hogy tornyokon tudjanak osztozkodni a szolgáltatók :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, hogy anno "rászóltak-e" a westelre és a pannonra, hogy kötelező nekik, vagy azon a ponton úgy érezték, hogy összességében jobb business lesz nekik
"Magyarországon a Vodafone 1999-es piacra lépésekor a másik két szolgáltató számára kötelező belföldi roaming szolgáltatás nyújtását írta elő a hatóság. Noha ez a kötelezettség 2004 közepéig fennállt, a Vodafone, mint kedvezményezett, először a T-Mobile-lal, majd 2002-ben a Pannonnal szemben is lemondott a belföldi roaming igénybevételéről." forrás: Nemzeti Hírközlési Hatóság lapja, http://www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/11/PDF/2007/4.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ah, danke, ezt tegnap nem találtam meg, csak rémlett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár ez a topic is egy repost[1], a lényeget nem sikerült kiemelni, így hadd foglaljam össze.
- Aki Digi mobilos volt egy kis településen jól bejáratott rálátással egy Digi toronyra amit elsejétől mind lekapcsolnak, annak most rá kell éreznie egy Vodafone toronyra, különben pórul jár.
- Aki Vodafone mobilos az jelentős lassulást fog tapasztalni azáltal, hogy csatlakozik ugyanazokra a kibővítetlen tornyokra a tömérdek Digi előfizető aki vezetékes net helyett használta a szinte ingyenes és túlforgalmazásmentes előfizetését.
- A VoWifi kapcsolaton nyújtott díjmentes hívás megszűnik
[1]: Lásd "Viszlát DigiMobil" https://hup.hu/node/181452
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan mennyi digi előfizetőről van szó? Szerinted nem lesz sávszélkorlát? Vajon a vodának nem jóval több tornya van, mint a diginek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mintha lett volna említve valami 3M/3M korlát (az eddigi ~10/3M helyett)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Becsült Maximális le- és feltöltési sebesség: 29,3/11,2 Mbit/s, garantált le- és feltöltési sebesség: 0/0 Mbit/s.
A leforgalmazott adatkeretet [10-15-30-50GB/hó] követően a mobilinternet sebessége 64/64 kbit/sec-re lassul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem igazad van, hogy a legtöbb ügyfél jobban jár, mivel jobb lesz a lefedettsége. Mind e mellett ne vitassuk el, hogy lesz egy halom ügyfél, aki valami távoli tornyot kap majd egy közeli nagyfrekis modern helyett. Nekik nem lesz buli a váltás. Nyilván azok sem lesznek boldogok, akiknek csak VoWifi-vel van térerő. Nekem például hegy oldalban van a lakásom és bizony a VoWifi megléte nálam simán szűrő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pusztán arra próbáltam utalni, hogy a Voda hálózatnak el kell bírnia a Digi-s csapatot viszonylag könnyen. Az persze előfordulhat, hogy akinek eleve problémás volt a térerő, annak a VoWifi leállítása kiszúrás. Ugyanakkor a Voda, ha jól tudom, jóval szélesebb spektrummal van jelen, és a 800-900MHz-en lehet esély még. (https://www.hwsw.hu/hirek/53117/vodafone-nmhh-frekvenciapalyazat-hatosa…)
Aztán itt van az 5G-s frekicsomag: https://media1.hu/2020/03/26/a-digi-kihagyasaval-zajlott-le-ma-az-5g-s-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamiért a Digi, Vodafone és Yettel bezuhant a Telekom javára a COVID óta (átmeneti távoktatási ingyenességi akciók beetetése talán?), de az adatforgalma jobban, mint a kártyák száma. Eszerint több Digi felhasználónak lehet rossz mint Vodafone felhasználónak a legtöbb helyen. Legfrissebb 2022 Q4 adat:
- adatforgalom: Telekom 44.2%, Yettel 34.5%, Vodafone 20%, Digi 1.1%, egyéb 0.3%
- SIM kártyák: Telekom 43.8%, Yettel 26.7%, Vodafone 26.8%, Digi 2.3%, egyéb 0.4%
Azért azt is vegyük figyelembe, hogy amennyiben a tipikus Digis ~5Mb/s-en tolta eddig, és ezután 100-ig tolja, mert megteheti és több helyen tudja használni a netjét (akár lemondja emiatt a másikat aminek eddig teljes lefedettsége volt?), az a hálózati terhelést nem-lineárisan befolyásolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom készülődnek. Sok fontos oldalra megy a monitoring, és most jött az értesítés, hogy eltűnt a következő két szövegrészlet a Digi honlapjáról:
Hogyan működik a VoLTE, VoWiFi?
Észrevételek, Tapasztalatok bejelentése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DIGI-s SIM kártyáim Roaming módban csatlakoznak a Vodafone hálózathoz, de csak 2G és 4G-vel. Abban a készülékban sem megy az 5G ami képes lenne rá, ezek szerint Nyíregyházán a Vodafone sem 5G-s.
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DIGInél nem volt 5G, ezután miért lenne? "Csak" infrastruktúrát váltott, nem bővültek a szolgáltatások.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Automatikus felcsatlakozás nem megy, kézzel kellett kiválasztani a hálózatot. Hívás sem megy ki róla. Eddig kiváló.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a szerződésben nem volt szó 5G-ről, így az nem biztos, hogy alanyi jogon jár - így volt ez eleinte a 4G-vel is sok szolgáltatónál.
Jelenleg "végtelen" a térerő (-77 dBm), de mégis csak 24Mb/s a letöltés csúcson. Ismételve egyre lassabb, akár fele. Ez több, mint egyes helyeken a Digi volt, de kevesebb mint mind a névleges, mind a Vodafone. Lehet, hogy már most korlátozzák?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a vodanal valahogy trukkoznek a tererovel: vonaton hasznalok "szappantarto" routert, sok helyen megvannak a palcikak+ meg 4G, aztan egy bit nem megy at... visszavaltas is lesz yettelre.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Yepp..
Nem minden nap használom a digis USB sticket... Most először a váltás óta. Míg digi volt a digi, soha nem volt probléma, ahol egy minimális jel volt, már használható sebességgel ment. Itt vagyok a város (Debrecen) közepén, voda hálózaton fullos a térerő.
https://www.speedtest.net/result/14836106705.png
Egyébként eszembe sem jutott volna megnézni, de annyira használhatatlanul gecilassú, hogy megnéztem.
Vissza fogom mondani ezeket a kártyákat, mert így semmi értelme.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet nem leszek népszerű, de a hálózati csatlakozást nem számítva, eddig legalább jobb lett a hangminőség. A net a használhatóság határán van. Kiváncsian várom, hogy mikor szántják be teljesen. Remélem nem kell megélnem, hogy visszasírjam a "régi" Digit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
probalok egy mikrotik lte-t atrakni, de valahogy nemmegy. maradt a regi digis apn, vagy most mar a vodafone sajatjat (internet.vodafone.net) kell hasznalni?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Roamingnal nem valtozik az APN. Roamingolhat a kutyu? Nem le van tiltva az adatroaming?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elvileg igen. legfrissebb 7.9.2 routeros, lte firmware: MikroTik_CP_2.160.000_v020 (ez is elvileg friss)
/interface/lte/scan lte1
Columns: OPERATOR, MCC-MNC, ACCESS-TECHNOLOGY
OPERATOR MCC-MNC ACCESS-TECHNOLOGY
TelenorH 21601 LTE
voda HU 21670 LTE
THU 21630 LTE
/interface lte apn
add apn=internet default-route-distance=1 ip-type=ipv4 name=digi use-network-apn=yes
/interface lte
set [ find default-name=lte1 ] allow-roaming=yes apn-profiles=digi band="" operator=21670
/interface/lte/monitor lte1
pin-status: ok
registration-status: unknown
functionality: full
manufacturer: "MikroTik"
model: "R11e-LTE"
revision: MikroTik_CP_2.160.000_v020
imei: 355654090498820
imsi: 216033999345767
uicc: 8936500519013457677f
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem tegyél fel egy 6.49-et, és nézd meg azzal. A 7-es még mindig tele van bugokkal.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet, hogy itt van a gond?
The “Use Network APN” setting.
This option was introduced in the newer versions of RouterOS for MikroTik LTE devices. This feature allows the MikroTik device to automatically acquire APN settings from the network itself. The problem with that is sometimes network providers are giving out the incorrect APN settings for your particular LTE SIM which is overriding the APN settings you’ve set manually.
https://blog.linitx.com/mikrotik-lte-how-to-configure-apn-settings-part…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkinek aki szereti:
AT+COPS=1,2,"21670"
AT+CGDCONT=1,"IP","internet"
AT^NDISDUP=1,1,
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni