[...]
As we have been doing privately for multiple years, we now publicly call on John Deere to immediately resolve all of its outstanding GPL violations, across all lines of its farm equipment, by providing complete source code, including "the scripts used to control compilation and installation of the executable" that the GPL and other copyleft licenses require, to the farmers and others who are entitled to it, by the licenses that Deere chose to use. What Deere has provided to SFC as of today falls far short of the requirements of the GPL, with respect to both this quoted text, and many other parts of the license. And that speaks only of the products for which Deere has started to engage with us about - for many of almost a dozen requests we've made (each for a different product) Deere has yet to provide anything to us at all. In addition to failing to respond at all to others who have requested source code, Deere's inability to provide complete corresponding source to us for all requested products more than 2 years after our first request is beyond unacceptable, which is why we are making this public statement today - to more strongly encourage Deere to do the right thing and comply with the licenses they use, and to let others know about these serious problems so they have a more complete picture of Deere's attempts to stifle farmers' right to repair their farm equipment.
[...]
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1031 megtekintés
Hozzászólások
Ezek keszitik a vilag leghulyebb es leglogikatlanabb sebessegvaltoit:
google://john deere gearbox shift pattern
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Namost ha egy traktorba nemhogy GPL, de bármilyen szoftver kerül, akkor az már baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy korszerű kombájn szoftverezettsége vetekszik egy sportkocsiéval. Meg az ára is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiből egyáltalán nem következik, hogy ennek így is kell lennie, vagyis hogy a jelen állapot egy értelmes termékfejlesztés eredménye.
(Csak mondom: ez a Hajbazer-elv alkalmazása kombájnokra.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben talán van valami, de a John Deere mindig is az agrárium BMW-je, krémje volt. Már 40 évvel ezelőtt is iszonyat drágák voltak a traktorjaik, gondolom lapátolják bele a modernizációt, hogy a magas árat indokoltan tartsák, egyfajta Teslát gyúrtak belőle mostanra.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagy elég korszerű™.
2023-ban nemhogy a szoftverek, de az LGPL (értsd: multi által elspúrkodott költségű, a közösség által ingyenfejlesztett) szoftverek is elengedhetetlen™ kellékei egy kombájnnak. Nem így gondolod? Hát akkor ennyi erővel élhetnénk a kőkorszakban™ is, mezőgazdaság nélkül, hiszen a multik marketingvalósága és innovációs™ törekvései nem ismernek középutat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te sem láttál még traktort ezek szerint :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hát egy MTZ-ben nincs lófasz szoftver se, az tény! :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, csak nem is tudja azt, amit egy modern traktor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoftver- és/vagy panelhiba miatt kint telelni a táblában? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, néztem nemrég, hogy olyan kényelmet biztosítanak, mint egy Bentley. Légkondicionált munkatér, GPS-alapú automata betakarítás stb. Nem ritka a 100+ millós ár sem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserébe lerohad a pusztában és várhatsz napokat a gyári javító gárdára, mert csak ők nyúlhatnak hozzá hivatalosan.
Állítólag orosz szoftvermérnökök jó bizniszt csináltak maguknak a vezérlőszoftver módosításával. A földművesek közül ugyanis sokan hajlandóak a garanciát is eldobni, csak menjen a traktor, ha mennie kell....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lejjebb már belinkelte valaki a cikket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zseléjéknek (akik világégést provokálnak) már régóta van tört szoftverük ezekre a f.sokra. Annó rinyáltak is érte, hogy módosíthassák
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
Nemrég beszélgettem egy borásszal, aki beszerzett valami automata feldolgozógépet, amibe fent beöntik a szőlőt, lent kijön kb. teljesen feldolgozva. Mindenféle machine learning, meg a bánat tudja, milyen algoritmusok vannak benne. Kérdeztem, hogy ez hogy éri meg. A válasz baromi egyszerű volt: az élő munkaerő még szakképzetlenül is drágább, de ez a kisebb baj, mert nincs is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a durva, hogy ez mar az erett szocializmusban is igy volt, csak technika nem feltetlenul volt (vagy bnem volt ra penz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, vannak durva sztorik az agráriumban (is). Ismerős az év kb. felében napi egy fabatkáért foglalkoztatta a napszámosokat, ami épphogy átlag feletti összeg volt azon a területen. Jött a másik vállalkozó, aki egy egyhetes melóra napi 2 fabatkát ígért, a napszámosok meg elmentek. A meló viszont nem állhatott meg, másnapra ott volt az új brigád.
Amikor letelt az egy hét, jöttek volna vissza az előzőek, csak hát nem volt hova. Nem sikerült annyira részletesen végiggondolniuk az üzleti tervet, hogy főszezonban nem fog egy hétre megállni a világ, csak mert ők máshol maszekolnak.
A fenti borászatban ugyanez volt, van azért ott jónéhány időkritikus feladat, nem lehet várni, hogy majd véletlenül odaténfereg valaki dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 30 éve vár, amikor voltam aratáson táblaírnok aratáson. Akkor még a Class Dominátorok voltak itthon elterjedve, de lehetett látni John Deer, meg New Holland kombájnokat is. Nekem ez utóbbiakhoz volt szerencsém akkor, mindenki csodájára járt. Akkori időkben csúcsnak számítottak, hogy ilyen, meg olyan szuper elektronikájuk van. Az egyik leállt aratás közben. Hívták a szervízt. Két órát állt, mire megjött a szervizes. Megnézte a kiírt hibakódot, elővette a kb. 2 kg-os, olyan 4-500 oldalas kézikönyvet. A kombájn oldalában kinyitotta a biztosítószekrényt, ami olyan60 x 80 cm-es volt, teljesen tele. Megkereste az a kézikönyv szerint jelzett biztosítékot, kicserélte és ment tovább a kombájn. A Dominátorokat meg a TSZ-ben szerelték a munkások, mint az MZT-ket ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huszonéve pont, hogy "turista látványosságok" voltak felénk a New Hollandok. A határnak nem volt olyan szeglete, ahol ne aludta volna a téli álmát egy-egy panelhibás NH kombájn. :) Az ősöreg Dominátorok meg bent szenderegtek a poros gépszínben a jól végzett munka után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mintha osszel volt is valami balhe, hogy aratas kozben megalltak a dogok. hasonlo fiszfasz hiba, persze a helyi ero nem nyulhatott hozza, meg kellett varni amig a ceges szakember kijon 2-3 nap mulva. csakhogy az aratas nem allhat napokat (idojaras, stb).
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a sztori ugy lett volna jobb, hogyha egy hibakodot kellett volna kiutnie, es ment volna tovabb a gep mindenfele hardveres javitas (biztositek) nelkul ...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néhány éve Terex markolókat programoztam a gyártósoron (nem, nem igazi programozás, csak konfiguráció, de olyan szakma nincs, így programozónak hívtak minket). A gépek minden típusa ugyan azt az elektronikus hw-t kapja (a motor is ugyan az a 2 különböző egyike csak a lóerők skálázhatók a pénztárca függvényében). A mechanika és a méret volt más a 7 típusnál. A megfelelő mennyiségű pénzt csengető ügyfelek markolóiban szoftverből „haza” (gyakorlatilag az adott építési terület egy nem használt pontjára, közútra nem mehettek ki) lehetett utasítani a gépet anélkül (maximált sebesség 7km/h), hogy a bent ülő gépkezelő be tudott volna avatkozni (ajtónyitásra leállt). Állandó internet kapcsolat a gyártóval, folyamatos monitorozás. 4-7 kamera képe a gyártónál felügyelhető és tárolt valamennyi ideig (ügyfélfüggő). Aztán egy vihar alatt az udvaron lecsapott egy villám és az épp elkészült gép nem gurult ki az udvarra, ki kellett vontatni, nagy sürgés forgás volt körülötte, szétszedték, összerakták aztán megint szét és össze. Elvileg kijavították a hibát és ma akár kezelő nélkül is üzemeltethetők lennének.
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Júj mit csináltál! Előhoztál egy rég elfelejtett emléket: én is voltam táblaírnok :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a két dolog jutott eszembe, régebben olvastam.
https://24.hu/tech/2017/04/15/tort-ukran-szoftverekkel-hekkelik-az-amer… (2017.)
https://www.agronaplo.hu/hirek/az-amerikai-gazdak-mar-maguk-is-javithat… (2023.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szántás, tárcsázás, buildroot-olás. Alapvető mezőgazdasági munkák. :D
Vagyis inkább :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahonnan én jövök, ott a reggeli bemelegítés szerves részét képezte az atommaghasítás kisbaltával és a részecske gyorsítás karikással! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Államonként közdenek a javítási jogért.
Van amelyik államban a Farm Bureau ellene szavaz vagy ellene lobbizik. Van amelyik államban a gazda képviseleti szervezet ex-vezetőjének új munkahelye a gyáró/kerekedő képviseleti szervezet.
https://www.youtube.com/watch?v=UxdezuKN0xc
https://www.youtube.com/watch?v=517ppuyL3ik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni