- gelei blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1266 megtekintés
Hozzászólások
Fixme ha nem de én úgy tudom az ilyen egyoldalú szerződésmódosítás esetén elállhatsz a szerződéstől, mentesülsz a hűség alól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez újabban nem számít egyoldalú módosításnak sajnos.
Egyébként a szolgáltatásra szükség van, alapvetően az emelt összeget is kifizettem volna, csak hát tisztességes ember nem alkuszik kétszer. Két hete még nem volt infláció, vagy mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez akkor történhet, ha valóban évente egyszer emel ily módon a szolgáltató és mértéke nem haladja meg az infláció mértékét. De ettől függetlenül ez nem egyoldalú szerződésmódosítás, hanem a szolgáltató él ezen jogával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korábban így volt, azonban a telkó cégek kilobbizták maguknak az eu-ba, hogy már ne lehessen ilyen miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ezt nem tudtam. Rohadjanak meg :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éves tarifaemelés - ebből a szempontból úgy jártál mint az éves vármegyei matrica tulajdonosa aki december 15-n vásárol... neki is meg aki jan 2-n vásárolt is ugyanúgy X forint, és január 31-ig érvényes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
15-én
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is elég gáz, hogy nem időarányosítják, ha már mindenkinek naptár szerint fordul.
(Egyébként (még) nincs olyan, hogy vármegyei matrica, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató külön közleményben tisztázta, hogy a termék neve továbbra is "megyei matrica" :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már régen se szerettem, amikor világbajnoki címet nyert. ;) (Egyébként a reklámban, amit otthon láttam karácsony környékén, nem ejtették ki a cég nevét.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk speciel ezt már hónapok óta lehetett tudni előre, ahogy a többi szolgáltatónál is. Cikkezett is róla a sajtó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja mindig a user a hulye. Rohogjunk a masikon, ahelyett, hogy a rablobandat hanynank vasvillara.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy kazalnyi előfizetés a nevemen, de ha megnézed, nem arról szól a picsogásom, hogy a 2015-ben megkötött előfizetésem ára miért nőtt. Infláció van, 7 éve változatlan volt az ára, most emeltek, no problem.
Azt viszont nem értem, hogy ha T napi áron leszerződök valamire, akkor mi az az "éves infláció", amire a T+12 napon hivatkoznak. És itt megint nem az 500 forintot sajnálom, amivel lehúztak, csak nem szeretem az ilyen kisstílű gecizést, ha valakivel üzletelni akarok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eddig X volt az ara, adott ponttol (marc 14 a jol latom) meg X*inflacio. akkor is ha regen kototted, akkor is ha feb 28-an kotod. az "eves inflacio" a tarifacsomagra vonatkozik, nem pedig az aktualis elofizetes dijara. (ha jol latom akik marc 2-tol kotnek ok mar az emeltet kapjak)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belehúztál, pont akkor emeltek árat, és még az előző áron kötötted, pont. Nem kell ebbe sokat belelátni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez olyan mintha rendelnel egy ablakbeepitest 900eFt-ert alairjatok, majd ra egy hetre szolnanak, hogy inflacio miatt 14%-ot modositanak egyoldaluan.
Itt annyiban mas a helyzet, hogy az elado fel egy multinacionalis vallalat, *ezert* neki mindig igaza van, es csak a usernlehet a hulye.
Az ablakosok ara is kinn van a honlapjukon, pont ugy mint a mobilosoke.
Nem kizarhato, hogy ok is ilyentajt emelnek árat.
Amig palira lehet venni a jonepet, es azok egymason rohognek, addig az eladok is rohognek a markukban.
Konkretan precedenst teremtunk, es iparagi gyakorlat lesz, hogy a szerzodes csak a vevore vonatkozik, az elado kenye kedve szerint modositgathatja.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
plusz ezer!
Ez kicsit hasonlo ahhoz, mint amit az adobe csinalt a huseggel meg a havonta fizetendo eves dijjal. https://hup.hu/node/180858
Azert lehet ezeket megtenni, mert sok a csicka, alattvaloi gondolkodasu jobbagy. Es a cegek jobb helyzetbol indulnak, nekem nincs penzem/idegem perre menni, pedig ezek a szerzodeses kitetelek teljesen nonszenszek. Nekik semmit nem kell igazabol betartaniuk, csak nekem.
Varjuk zeller korporatokrata hozzaszolasat! Szegeny Yettel vedelemre szorul, gelei meg akarja karositani!!! Hol kesel mar?!!!111?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit sem hasonló - ott a poszt-toló volt híjján az értő olvasásnak, mondhatni ő volt a hunyó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"rendelnel egy ablakbeepitest 900eFt-ert alairjatok" - Ott ajánlati kötöttség van/lehet, azaz ha a szerződésben szerepel explicit módon, hogy a vállalási ár például 400.5Ft/€ árfolyamig és az ajánlat napjától számított 15 napig érvényes, akkor 15 napon és 400.5Ft/€ árfolyamon belül köti az ajánlatot adót a megállapodás - azt követően vagy magasabb € árfolyam esetén már nem.
Jelen esetben egy x ideje meglévő árat emelt a szolgáltató, amihez kapcsolódóan az ÁSzF illetve a jogi környezet lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag bármikor, inflációkövetően emeljen rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelen esetben egy x ideje meglévő árat emelt a szolgáltató
Jelen esetben x = 2 hét.
Az nem tartozik a userre, hogy amikor még nem is volt a cég ügyfele, mit, mennyiért árultak. Lehet, hogy 10 éve ugyanannyiért hirdetik a szarukat, kit érdekel? Nem tíz éve vagyok ügyfél, hanem kevesebb mint egy hónapja.
Fentebb megírtam, de akkor a fogyatékosok kedvéért újra: a poszt nem az évek óta változatlan árú előfizetésemről szólt (az ottani emeléssel semmi problémám), hanem arról, amit 2-3 hete kötöttem. A biztonság kedvéért azt is megismétlem, hogy nem az eset jogszerűségét vitatom, hanem a Yettel-dolgozók gerincének állagát. Meg azokét, akik szerint ez 100%-ig rendben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szolgaltato szempontbol, x == 2 ev (vagy amiota a mostani ar az ervenyes)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogyatékosok kedvéért az ár nem azóta adott, amikor te szerződtél, hanem sokkal régebben lett meghatározva, és az adott szolgáltatás árát az ÁSzF és a vonatkozó jogszabályok alapján emelheti a szolgáltató. Ez az információ, miszerint a szolgáltatásért fizetendő díj a szerződéskötés időpontjától függetlenül kvázi bármikor emelhető az adott ár legutóbbi módosítása óta eltelt időszakra vonatkozó infláció mértékével, ez része az ÁSzF-nek, illetve jogszabály teszi lehetővé a szolgáltatóknak.
Mit szeretnél egyébként, hogyan legyen? Mindenki legalább (meddig?) maradjon azon a tarifán, ami a szerződéskötéskor érvényes volt? És utána? Mondjuk az akkor érvényes listaárra emelni? Csak akkor meg az lenne a picsogás oka, hogy de durván emelnek a hűségidő lejárata után...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ár nem azóta adott, amikor te szerződtél
De ez lényegtelen. Ha T napon megegyezünk valamibe, akkor proli dolog a T+2 héten árat emelni a már megkötött szerződésen, éves inflációra hivatkozva. Nem törvénytelen, csak proliság.
Mindenki legalább (meddig?) maradjon azon a tarifán, ami a szerződéskötéskor érvényes volt?
Ameddig a szerződésben kikötött hűségidő le nem telik.
És utána?
Utána természetesen jöhet az inflációkövető emelés, ahogy azt már többször említettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem. abba egyeztel bele, hogy az X tarifacsomag mindenkori arat fogja veled fizettetni. a mindenkori ar, meg annyi amit kiszamol, es amikor akarja akkor az eves inflacioval emeli.
Mert amugy mi legyen Belaval, aki meg januarban vett simkartyat? ove majd jovo januarban novekszik? es Jozsije meg csak nyaron, mert o augusztusban?
bilibe log a kezed??? :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem. abba egyeztel bele, hogy az X tarifacsomag mindenkori arat fogja veled fizettetni. a mindenkori ar, meg annyi amit kiszamol, es amikor akarja akkor az eves inflacioval emeli.
Ezt nem vitatom, tényleg így volt. Ettől még hadd tartsam patkányságnak azt, ha 2 héttel egy szerződéskötés után változik egy éves szerződés "mindenkori ára".
Mert amugy mi legyen Belaval, aki meg januarban vett simkartyat? ove majd jovo januarban novekszik? es Jozsije meg csak nyaron, mert o augusztusban?
Miért, nem? Nem erről szólna az éves hűségnyilatkozat?
bilibe log a kezed??? :D
Mert, mi ebben a nagy kunszt? Majd zeller biztos elmondja, hogy technikailag miért megvalósíthatatlan, de én dolgoztam telkónál, IT szempontból annak sincs különösebb akadálya, hogy kereslet-kínálat alapon realtime árakat adjunk mondjuk egy perc beszélgetésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, nem? Nem erről szólna az éves hűségnyilatkozat?
Itt le van irva:
https://www.yettel.hu/tarifakategoriak
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/gyakori-kerdesek/3592/mit_j…
dehat ezeket biztos elolvastad, mielott odamentel hozzajuk, nem?
pl:
yettel prime huseggel: https://www.yettel.hu/prime-tarifa
ugyanezt huseg nelkul: https://www.yettel.hu/prime-tarifa-huseg-nelkul
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a jogalkotók ezt lehetővé tették, harsogott minden róla, hogy ilyenre lehetősége lesz a telco szolgáltatóknak. Aki szatyorban él, az mondjuk nem hallotta... De az meg olvasson utána, hogy amit sérelmesnek talál, az valóban jogsértő dolog, vagy sem, és ha nem, akkor gondolja meg, hogy akar-e köcsögjózsefet játszani. vagy sem... Ha akar, akkor keljen ki az Adobe a Yettel vagy épp a sarki fűszeres ellen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az meg olvasson utána, hogy amit sérelmesnek talál, az valóban jogsértő dolog, vagy sem
Senki nem mondta, hogy ez jogsértő lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg a köcsögjózsefet játszod... ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ennyire nehéz megérteni a problémáját, miszerint nem, nem jogszerűtlen, de etikátlan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért lenne az? Lehetett tudni, hogy bármikor emelhető az adott szolgáltatás ára az adott ár első alkalmazása utáni időszakra érvényes infláció mértékével? Mondom, ne a szolgáltatót ekézd, hogy etikátlan, hanem a jogalkotót, aki ezt a szerinted rossz szabályozást megalkotta - és ha már rámondod, hogy rossz,a kkor mondd meg, hogy szerinted hogyan lenne jó? Úgy, hogy a szolgáltatói oldalnak az inflációval növekedő költségeit fedezze a lehetséges áremelés amellett, hogy _nem_ válik az egész szolgáltatás kvázi egyedi árazásúvá. (A te gondolatmeneted alapján egy decemberi szerződéskötésnél a januári emelés is etikátlan?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lett volna a jó, ha ezt megmondja az ügyintéző neked, hogy évente az inflációval korrigálják az árat és az most lesz. Bár személyesen gondolom azt is aláírtad, hogy elfogadod a szerződéses feltételeket , amiben ez le volt írva.
Ha telefonon kötötted és nem mondták, akkor meg lehet reklamálni. Én a helyedben indítanék egy reklamációt, hogy vizsgálják ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"T napi áron leszerződök valamire" - Ha és amennyiben... De itt nem ez a helyzet (nem napi áron szerződtél) hanem az, hogy egy x ideje érvényes áron szerződtél le úgy, hogy azt év közben ilyen indokkal bármikor emelhetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
x ideje érvényes áron szerződtél le úgy, hogy azt év közben ilyen indokkal bármikor emelhetik.
És hát mit ad Isten, véletlenül pont két héttel az egy éves hűségnyilatkozat aláírása után döntöttek úgy, hogy éppen most kell emelni, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jóval hamarabb döntöttek róla. És ez az emelés lehetősége ott van az ÁSzF-ben, tehát tudtál (tudnod kellett volna) róla. Örülj neki,hogy nem egy kivezetendő régi tarifacsomagod van, mert ott meg automata átsorolás lesz. Ha ebben az automatikus átsorolásban a webes felületen az adott (ős)régi csomag megújítására ajánlatként feldobottat kapja az ügyfél, akkor lesz igazán qrvaanyázás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülj neki,hogy nem egy kivezetendő régi tarifacsomagod van, mert ott meg automata átsorolás lesz.
Oda is verne, ha egy egyéves hűségnyilatkozat első hónapjában kivezetnék a csomagomat.
"Örülj neki", hogy nem szakad rád a plafon b+.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve engem átvertek egy előfizetéssel, de nem hagytam magam és végül pár hónappal később visszautalták az teljes összeget. Sajnos ez rajtad nem segít, mert az új szerződésben bizony benne van, hogy emelheti az árat a hivatalos inflációval megegyező mértékben.
Kis öröm az ürömben, hogy a valós infláció valahol 100% körül van, de te csak 14.5% emelést vagy kénytelen fizetni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerződésben
Pont ezt akartam kérdezni, hogy mi van a szerződésben. És pont az ilyenek miatt kellene elolvasni a szerződést, mielőtt aláírja az ember (néhány éve egy mobilszolgáltatónál kötöttem előfizetést, az ügyintéző eléggé meglepődött, mikor elkezdtem a kb. két oldalas szerződést elolvasni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két oldalas terjedelem esetén ez még járható út. Nem volt abban a két oldalas szerződésben egy hivatkozás egy százoldalasra? Most találomra megnéztem a Yettel ÁSZF-jét, 117 oldal és van további 7 melléklete.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En a multkor valami 3 ora hosszat olvastam a szerzodest a bankfiokban. Iszonyu idegesek voltak, mivel *senki se olvassa el*, meg fennvan a honlapon, meg utolag bekerul a szerzodes a virtualis fiokomba, es akkor olvashatom.
Eleg egyertelmuen elmondtam, hogy szeretnem elore megkapni a szerzodest nyomtatott formaban vagy pendrive-on. De ok a tabletes informatikai ugyintezesbol nem tudjak nekem odaadni.
Egy horror volt azon a szar kis tableten olvasgatni vagy 200 oldalt. Konkretan egy A4-es oldal negyede ha kifer ra.
Mondtak is a vegen, hogy minek olvastam el, ha ugyis megkotom.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk egy banki szerződés esetén megértem. Egy hitelfelvételnél nagyobb a tét, mint random szolgáltató 5-10 ezer forintos havidíjú szerződése esetén. Utóbbinál ha nagyon nem tetszik a szolgáltatás, odébbállsz, általában a hűséget sem igazán drága felrúgni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolod hogy mast akartak alairattatni veled ott mint ami a honlapon van pdfben?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki tudja....
Gondolod, hogy az ugyintezo tudja?
Gondolod elolvasta egyszer is?
Gondolod, hogy eszreveszi, hogy verziougras volt valamelyiknel?
De ertem, hogy mindenki kenyelmes, meg mas meg szolt volna mar, meg az allam nem engedne, stb, stb ...
Aztan ha valami hulyeseget/hibasat irok ala, akkor jon egy ilyen joindulatu zeller fele arc es meg ki is rohog, hogy miert nem olvastam el elotte.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gondolod, hogy az ugyintezo tudja?
Gondolod elolvasta egyszer is?
Gondolod, hogy eszreveszi, hogy verziougras volt valamelyiknel?"
Tudja. A termékek paramétereit, feltételeit, mint kötelezően elsajátítandó ismereteket kapják meg, ismerniük kell a vonatkozó szabályzatokat, az általános- és termékre egyedi feltételeket is. Amikor bármilyen változás következik, akár ügyfélnek szóló anyagban, akár belső utasításokban, mindenki kapja az értesítést, és a dolgozónak kötelessége a rá vonatkozó változásokat átolvasni, megismerni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi lennék, hogy ha az ügyintézőket megkérném, hogy fejből diktáljanak le szó szerint egy-egy szerződéssablont, hánynak menne. Vagy megnézném azt is, hányan veszik észre, amikor hibásan generálta le a szerződést a rendszer. És mielőtt vetítenél valamit a tévedhetetlen banki infrastruktúráról, megjegyezném, hogy nekem már volt ilyen esetem, szóval mindenképpen létező dologról beszélünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem mondta, hogy mindent fejből. Hibás banki folyamattal én is találkoztam, többnyire tesztkörnyezetben, de volt, ahol maga a folyamat volt sz@rul megcsinálva, és élesben volt vitatható a működés - ebben az esetben jeleztem, hogy "nem jó az, amit a kezembe adtak, mert...", és rövid idő alatt ki lett "egyenesítve" a dolog, ott prompt a helyes dokumentum készült el, illetve utána megkaptam a visszajelzést a hivatalos panaszra, hogy köszönik, javították a hibát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben az esetben jeleztem, hogy "nem jó az, amit a kezembe adtak, mert...", és rövid idő alatt ki lett "egyenesítve" a dolog, ott prompt a helyes dokumentum készült el
Ugye most már csak az a kérdés, hogy ha nem adják a kezedbe, mert csak egyből lescrolloznak neked az aláírós részig a tableten, akkor ez hogy derül ki időben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy hogyan adták a kezembe azt hol részleteztem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem is megvolt. A végén meg be volt pipálva, hogy hozzájárulok, hogy az adataimat átadják 1000 helyre meg kereshetnek marketinggel. Term. nem írtam alá. Majd lefordult a székről mikor közöltem vele, és mondta, hogy hát akkor neki újra ki kell nyomtatni mindent. Én meg mondtam, hogy akkor hajrá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy bankja válogatja, de pl. a hitelszerződéseknél úgy van (legalábbis úgy tudom), hogy előtte pdf-ben kiküldik, és legalább 3 nap múlva lehet csak bemenni aláírni. Más szerződésnél bizonyára más van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak jelzáloghitelnél van ilyen, viszont minden banknál, mert jogszabályi előírás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmire gondoltam én is, csak nem akartam ennyire konkrétan leírni, mert nem voltam biztos benne, utánanézni meg lusta voltam. Köszi a pontosítást!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyára volt, de az ÁSZF minden tarifacsomagra érvényes szokott lenni. Az adott tarifacsomag specifikuma volt ebben a két oldalban.
Az igazán vagányak az egész ÁSZF-et elolvassák :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az ilyen megér egy fagyasztóvédelmi eljárást. Éven belül hogy emelhet az előző évi inflációra hivatkozva, az adott évben kötött szerződésre?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolgáltatási szerződés, ugyanolyan, mint mondjuk a víz, a villany, a távhő vagy épp a gáz. Ezeknél is az adott időpontban érvényes áron szerződnek az ügyféllel, mely árat ez után a jogszabályok által engedett módon és keretek között emelhetik. (2022.01.01-én volt 1234 Ft egy adott szolgáltatás, 2022.12.31-én is annyi volt, 2023.03.01-én is, ekkor Jóskapista szerződést köt, majd 03.09-én kap egy értesítést, hogy 1345Ft-ra emelnek, az előző időszak inflációja miatt. Látható, hogy Jóskapista a 2022.01.01-i áron szerződött, aminél tiszta sor, hogy minimum a 2022-es infláció mértéke számít)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
, 2023.03.01-én is, ekkor Jóskapista szerződést köt,
Látható, hogy Jóskapista a 2022.01.01-i áron szerződött, aminél tiszta sor, hogy minimum a 2022-es infláció mértéke számít)
Melyik univerzumban?
2023.03.01 a szerzodeskotes datuma, akkor ismerte meg az aktualis arat.
Minden mas mellebeszeles. Az is, amit itt
irogatsz.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"2023.03.01 a szerzodeskotes datuma, akkor ismerte meg az aktualis arat." - Nos ez még viccnek is rossz, mivel az ár nyilvános, ergo maximum ha bevállalja, hogy szatyorban él, akkor takarózhatna ezzel bárki is.
De ha akkor ismerte is meg az árat, a szerződés _lényeges_ ismérve, hogy azt a szolgáltató az adott ár megállapítása óta eltelt időszakra érvényes infláció mértékével emelheti. És ha azt az árat 2 éve állapították meg, és azóta változatlan, akkor a két éves inflációval emelheti - ha fél évvel korábban, akokr meg a fél évessel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"2023.03.01 a szerzodeskotes datuma, akkor ismerte meg az aktualis arat." - Nos ez még viccnek is rossz, mivel az ár nyilvános, ergo maximum ha bevállalja, hogy szatyorban él, akkor takarózhatna ezzel bárki is.
Pontosan mennyi idővel előtte kell az ügyfélnek megismerkednie az árakkal? :D
Te minden nap megnézed a mobilszolgáltatók árlistáját, hátha egyszer kell majd tőlük egy egészen speciális feladatra egy előfizetés? Mennyi szabadidőd vannak neked, Jesszus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Te minden nap megnézed a mobilszolgáltatók árlistáját, hátha egyszer kell majd tőlük egy egészen speciális feladatra egy előfizetés? Mennyi szabadidőd vannak neked, Jesszus."
Mielőtt előfizetést választok, megnézem az árakat, megnézem, mit tartalmaz az adott szolgáltatáscsomag, mikor volt legutóbb árváltozás az adott csomag esetén, és ezeket összehasonlítva döntöm el, hogy melyiket választom. Ha látom azt, hogy x szolgáltató bár emelhetett volna inflációt követve, de még nem tette meg, akkor feltételezhető, hogy hamarosan megteszi, ergo úgy készülök, hogy az a szolgáltatás 10+ %-kal drágább is lehet rövid időn belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem az ingatlan bérbeadók nem kapnak ilyen jogokat. "Tesám, ugyan csak két hete költöztél be, de az előző négy lakó is ennyit fizetett, ezért holnaptól megemelem 54%-kal a lakbéred"
Nonszensz, hogy ezt jogszerűen megteheti egy szaros szolgáltató
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nonszensz, hogy ezt jogszerűen megteheti egy szaros szolgáltató
Értem, hogy téged ez negatívan érint, értem, hogy te úgy gondolod ez inkorrekt és nem fair. Mi a következő, a cukorborsó piaci árának emelése?
Mi az hogy "megtehet"? Hát fogd magad és -> nem veszed meg, -> tovább állsz
Fel kellene fogni, hogy az egy _szerződés_ amit aláírsz, amiben ez le van írva. Most arról ne is beszéljünk, hogy magasról letojod, hogy mi a helyzet a másik oldalon, mert ezt már megszoktam. De miért képzeled bele ebbe, hogy extra jogai lennének ilyenkor egy "szaros szolgáltatónak".
Az emberek elképesztőek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elképesztő a havidíj hűségidő alatti, éven belüli emelése inflációra hivatkozva.
"Tovább állsz" - Kedvelem a cinizmust.
Továbbra sem a telkó szolgáltatókat ekézem, azoknak az a dolga, hogy megfejjék az ügyfelet. Sokkal inkább az EU-s irányelvet, ami ezt lehetővé teszi.
Azt remélem, hogy rosszul értem, hogy a tarifát akár többévnyi inflációval is emelhetik mondjuk egy újonnan csatlakozó, hűségidőt aláíró ügyfélnek az adott tarifacsomag korábbi díjemelésének elmaradására hivatkozva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elképesztő a havidíj hűségidő alatti, éven belüli emelése inflációra hivatkozva.
Nem magyarázat, jog, belefoglalva a szerződésbe, ahogy neked a pék is emel, akkor is ha a következő pék 30km-re van. Elvárható, hogy a szolgáltatásért ugyanannyit (értékben kifejezve) fizess. Mivel az átlagos infláció hivatalos adat, még kétségbe sem vonhatod, hogy a pénzed annyival kevesebbet ér.
"Tovább állsz" - Kedvelem a cinizmust.
Azt akarod mondani, hogy ki vagy szolgáltatva annak, hogy mindenki emel, vagy egyébként nincs más szolgáltató akihez mehetnél, de téged nem zavar, hogy a te pénzed kevesebbet ér, mert az az ő kockázata mert "csak"?
Azt remélem, hogy rosszul értem, hogy a tarifát akár többévnyi inflációval is emelhetik mondjuk egy újonnan csatlakozó, hűségidőt aláíró ügyfélnek az adott tarifacsomag korábbi díjemelésének elmaradására hivatkozva.
Annyival emelhetik amennyi a meghirdetése óta az értékéből vesztett, de mivel a ki nem számlázott követelések nem érvényesek egy év viszonylata után, ezért az elmúlt 12 hónap hivatalos változását láthatod az árban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha a berleti szerzodesben benne van hogy X ideig nem emelhet arat, akkor nem tud arat emelni. ha viszont nincs benne, akkor igen, a berbeado akar johet, hogy "Tesám, ugyan csak két hete költöztél be, de az előző négy lakó is ennyit fizetett, ezért holnaptól megemelem 54%-kal a lakbéred". (kiveve ha a van pont arra hogy az ilyen egyoldalu modositasokat hogy kell pontosan bevezetni)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ellentmond a jogérzékemnek. Ha nincs benne a bérleti díj emelése a szerződésben, akkor az csak a mindkét fél beleegyezésével valósulhat meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilvan erre megvannak a jogi szabalyok. semmi sem lehetetlen :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a jogérzeted becsap. Mivel hogy a bérbe adás is üzleti tevékenység. Szabad áras. Úgy emeli ahogy akarja, ha 19x-esére emeli akkor annyival több. Nem is kell indokolnia. Ha a szerződés bizonyos időre vonatkozik és nem tartalmazza az évente emelés lehetőségét, akkor nem tud emelni. Akkor sem, ha akar, max felmondhatja a szerződésed annak minden következményével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkockáztatom, te vagy az egyetlen ebben a threadben, aki többedjére sem érti meg, hogy nem az intézkedés jogszerűségéről beszélünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a jogszerűség nem probléma, akkor tessék a jogalkotót ekézni, aki ezt lehetővé tette, mert a szolgáltató csak él a jog adta lehetőségével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tessék a jogalkotót ekézni
Megtippelni sem tudom, hányszor írtam már le, hogy régóta (legyen mondjuk 1 év) meglevő szerződésnél szerintem semmi probléma nincs ezzel a lehetőséggel.
a szolgáltató csak él a jog adta lehetőségével
Ezen már túl vagyunk asszem, csak magamat tudnám ismételni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a jog _minden_ szerződésre megilleti a szolgáltatót, és ha belegondolsz, a szolgáltató részéről ez a normális, hiszen attól, hogy te x hónappal később szerződtél, még nem kerülsz kevesebbe per hónap, mint az, aki nálad korábban fizetett elő ugyanarra a szolgáltatásra. Ugyanez igaz a vízre-gázra-villanyra-távhőre-internet szolgáltatásra-kábeltévére-miegyébre is: a szolgáltatás költsége nem függ attól, hogy mikortól vagy előfizető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy keresztkérdés... Ha új munkahelyre mennél, és a belépést követően pár hónapon belül a kialkudott béredet a munkáltató a többi dolgozóéval egységesen megemelné az inflációra hivatkozva, akkor ugye tiltakoznál, hogy de a szerződött összeg nem ennyi... Vagy ha te adsz el valamit (munkaerő/idő/tudás), akkor ez nem jelentene problémát neked?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ha csokkentene?
Mert mondjuk a tudatos vasarlok tomegesen visszamondjak az egyoldaluan emelt szerzodest ... :)
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fasorban sem vagy a témával.
Az van, hogy a pannon/telenorvég/yettel/kitudja eladott neked valamit 2023.03.01 dátummal. 12 nap után arra hivatkozva, hogy jajj, 2022 -es infláció in effect, megemelik az árakat. A 2023 -ban kialakított* és érvényes árakat a 2022 évi inflációra vonatkoztatva. Ugyanis az ÁSZF erre vonatkoztat valószínűleg. Más kérdés, hogy az ÁSZF mindent elbír, ugyanakkor azt, hogy az árképzésben résztvevő dolgozók 2023.03.01 dátummal nem képesek 2023.03.01 dátummal érvényes árakat generálni, egy rossz vicc.
Azonban: Ha nincs igazam, és tapsolni kellene ennek, akkor ezzel az indokkal senki nem mondja majd fel. Miért is mondanák, feltehetőleg 1-2 éves hűséget vállalnak egy adott árszintre. És igazad van, az 1-2 évbe belefér a 12 nap is. :D
Mellékesen: Nem szívesen lennék üzleti partnered...
* A 2023 -as kialakítás teljesen biztos, lévén "Egyedi előfizetői szerződés" -t kötnek veled, ahol ugye az összes körülményt figyelembe veszik.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan a szolgáltatás ára _nem_ 2023.03.01-től, hanem sokkal régebb óta volt 2345Ft/hó. 2023.01.01.-én is ennyi volt, meg 2022.12.31-én is. Hogy a naptári évfordulóval miért nem emeltek, az lehet akár üzleti döntés is, akár más is - nem kötelező(!) 01.01-gyel emelni.
Ezen a régi áron adta a szolgáltatást úgy, hogy annak az árát jogszabályi kereteken belül módosíthatja - és ezzel a lehetőséggel most élt, méghozzá az emelés előtti időszak inflációját figyelembe véve meghatározott mértékű emelést jelentettek be.
Az egyedi előfizetői szerződés kizárólag a szerződő fél adatait tekintve egyedi, minden másban az ÁSzF, illetve az adott szolgáltatás nyújtására, valamint a szerződésekre vonatkozó (Ptk) jogszabályok alkalmazandók.
"feltehetőleg 1-2 éves hűséget vállalnak egy adott árszintre" - legfeljebb 12 havi hűségidő köthető ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy az adott lépés etikus nem etikus nem nyitnék vitát, de amit te az egyedi előfizetői kérdésről gondolsz az rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maskent fogalmazok: az egyedi elofizetoi szerzodes lehetoseget ad a szolgaltatonak, hogy korrigalja az arait (legkesobb ekkor fel kellett volna tunnie, hogy valamit olcsobban adnak, mint kellene - a gepi uton keszult reszt hagyjuk, ez a birosagon mar bukott nem is egy alkalommal).
Egyebirant a yettel egyaltalan nem akarja megtartani az elofizetoit, ez ebbol is latszik.
Alapjaba veve egy ilyen bejegyzes utan nem csodalkozok azon, hogy a helyi yettel uzletben soha nem latok embert. A mellette levo voda 1-2 emberrel, mig a telekom ugyanott folyamat telthazzal megy.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok az 1024+ éves tarifacsomagok (50+ darab) ugyan sok (lusta) ügyfelet érintenek, azonban a szolgáltatói oldalon ez csak ballaszt,a mit cipelni kell: számlázási, szabályozási marketing és minden területen, ami a cégnek olyan plusz költség, amit nem fedez ezeknek az ügyfeleknek az előfizetési díja. Gondolom készültek becslések arra nézve, hogy ezekről mennyien és milyen, jelenleg forgalmazott szolgáltatáscsomagra fognak váltani, illetve mennyien lesznek azok, akik hátat fordítanak nekik, és az jött ki, hogy az ügyfélvesztéssel együtt is megéri a nagytakarítást elvégezni. Lehetne azt is csinálni, hogy a 10-20 legrégebbi/legkevesebb ügyfelet érintő csomaggal kezdeni a takarítást, aztán ahogy annak a hullámai elülnek, akkor fogni a következő "kört", meg utána még egy egy harmadik körben a maradékot - de ez egy-másfél év, és a szabályzatok/számlázás terén ugyanazt a munkát háromszor kéne végigtolni, és ez alatt az idő alatt kvázi folyamatosan a kivezetett számlacsomagokon pörögne az ügyfélkapcsolattól a számlázáson meg a jogi területen át mindenki.
Az, hogy az adott cég ügyfelei a személyes kiszolgálást részesítik előnyben (T-pontokban sokan vannak) vagy sem, az az ügyfélkörön is múlik, meg azon is, hogy a T-nek jóval szélesebb szolgáltatási portfóliója van, jóval több "örökölt" ügyfelet szolgál ki - ráadásul a mobilos meg a webes felületük is... Szóval ott khm. "célszerűbb" bármit is személyesen intézni... (Tapasztalat...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne vetíts már, dolgoztam telkóban, konkrétan azt az appot fejlesztettem, ami bizonyos alap árpontok alapján kigenerálta az elérhető csomagokat. Hidd el nekem, kb. semmit nem számít, hogy a rendszerben 500 vagy 800 tarifacsomag van, ez megint csak a szokásos zeller-féle "nem lehet megcsinálni" komment.
Külön érdekelne, hogy pontosan mit értesz marketingköltség alatt, egy "1024+ éves", már rég nem is forgalmazott tarifa esetében. Vesznek tévé spotot, hogy nézzétek, régen milyen jó csomagok voltak nálunk? Amúgy megint megpróbálsz összemosni mindent, ezerszer leírtam már, hogy nem a régi csomagokhoz tartozó áremeléssel van a probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam én is számlázórendszert, illetve telkós webshop-ot. na akkor a trágyadombot, amiekkora ez utóbbi, ritkán lehet találni... (Nem, nem csak volt, most is khm. küzd némi kihívással). A kigenerálod a csomagok adatait az oké, tessék mindezt az összes(!) kötelező dokumentációban (ászf, mellékletekkel, tok-vonó, tájékoztató anyagok, stb.) naprakészen tartani, lekövetni, hogy x szolgáltatáskomponens hogyan változott/változik.
Nem azt mondtam, hogy nem _lehet_, hanem azt, hogy túl sok tarifacsomagot fenntartani nem biztos, hogy üzletileg jó döntés. A nem forgalmazott csomagok esetében a marketingnek annyi a feladata, hogy pusholják az azon ragadt ügyfelek fel azt, hogy váltsanak újabb/másik csomagra, mindezt úgy, hogy az ügyfél azt érezze, hogy ezzel neki lesz igazán jobb.
"Amúgy megint megpróbálsz összemosni mindent, ezerszer leírtam már, hogy nem a régi csomagokhoz tartozó áremeléssel van a probléma. " - Én csak megemlítettem, hogy örülhetsz, hogy a meglévő csomagjaid nem az automatikus csomagváltással kivezetésre kerülők között vannak, mert ott nagyobb bzmgelés lenne. A részletes infót wladek1 hozta be, nem én.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondtam, hogy nem _lehet_, hanem azt, hogy túl sok tarifacsomagot fenntartani nem biztos, hogy üzletileg jó döntés.
Ebben igazad van, de ennek nem a technikai limitációkhoz van köze, hanem pl. ahhoz, hogy a régi csomagokban annyiért kaptál korlátlan netet, amennyiért most 25 GB-t se nagyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a "mit kapsz a pénzedért" is jó kérdés, másrészt ennek a rakat régi tarifacsomagnak a jogi, számlázási, jelentésszolgálati és egyéb vonzata is jelentős költség lehet, ami szintén a kivezetés felé hat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hellodata dijcsomag kiirtasa konkretan sulyosan erinti anyagilag az ugyfeleket :) A hwsw -n legalábbis eléggé nagy a sírás.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, minden munkáltatónál úgy megy-e, de eddig úgy volt, hogy ilyen esetben egy szerződésmódosítást kaptam, amit (szerintem) nem voltam köteles aláírni, és persze oda is volt írva, ha jogi problémám van, hova fordulhatok.
Másrészt abban sem vagyok járatos, hogy munkaszerződésben szoktak-e olyat írni, hogy X hónapig ennyi a havi bér, akkor is, ha piros hó esik. Amivel eddig találkoztam (gyakorlatilag rajtam kívül 1-2 családtag), abban az összeg a felvételkori összeg, és sehol se volt beleírva, hogy azt a munkáltató mennyi időre vállalja. Gondolom, a törvényi kereteken belül (pl. minimálbér, garantált bérminimum, stb.) csökkentheti is, amit ugyanúgy nem köteles a dolgozó elfogadni (de a munkáltató ezért természetesen nem bocsáthatja el).
Tehát a hasonlatod nem jó (az általam ismert esetekből általánosítva).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amire hivatkozol ("X hónapig ennyi a havi bér, akkor is, ha piros hó esik") az jelen esetben sehol nem merült fel: a szolgáltatás igénybevételére a szerződés megtartására vonatkozik a hűségidő, nem arra, hogy adott áron kapja az ügyfél a szolgáltatást, hanem arra, hogy legalább a szerződéskötés időpontjában érvényes előfizetési díjat fizeti a hűségidő végéig ("felfelé" lehet váltani, lefelé nem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hanem arra, hogy legalább a szerződéskötés időpontjában érvényes előfizetési díjat fizeti a hűségidő végéig
Gondolom, nem így akartad írni :)
De térjünk vissza: fizetésváltozáskor munkaszerződés módosítás két fél által aláírva (ezáltal elfogadva). Jelen esetben ilyen nincs, hanem gondolom, a szerződésben van olyan, hogy inflációkövetés miatt emelkedhet az ár, amit a hűség miatt fizetsz, különben bünti van. Fizuemelést ha nem fogadod el, akkor a bünti, hogy pszichológushoz vagy matektanárhoz vagy pénzügyi tanácsadóhoz kell járnod ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"fizetésváltozáskor munkaszerződés módosítás két fél által aláírva (ezáltal elfogadva). Jelen esetben ilyen nincs, hanem gondolom, a szerződésben van olyan, hogy inflációkövetés miatt emelkedhet az ár, amit a hűség miatt fizetsz, különben bünti van."
Rosszul gondolod. Itt is van ilyen, úgy hívják ráutaló magatartás, azaz ha a határnap után tovább használod a szolgáltatást, azzal elfogadottnak tekintitek a módosítást. Mivel az ominózus módosítás lehetősége a szerződéskötéskor ismert feltétel, így ezt vagy elfogadod, vagy felmondva a szerződést vállalod annak anyagi következményeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem érted, mi a gond ezzel a hasonlattal, akkor a probléma része vagy.
A kérdésedre válaszolva, ha valakivel leszerződök egy éves munkára, akkor biztosan nem fogom követelni két hét után a fizetésemelést, tekintve, hogy nem vagyok egy pondró fasz. Ha annyira meg van elégedve velem, hogy magától adja, akkor természetesen elfogadom, de aki a két helyzet közti különbséget nem látja, az, ahogy említettem, a probléma szerves része, ezért törekedni kell rá, hogy az ilyen emberekkel ne kerüljek üzleti kapcsolatba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mi a változás közlésének határideje, de ha a szerződéskötés idején ismert volt, hogy változni fognak a díjak, akkor az ügyintézőnek tájékoztatnia kellett volna. Ennyi. A többi csak vergődés.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen csomagot kötöttél?
Lehet tévedésből vagy mindenkinek kiküldték az értesítést, de nem biztos, hogy vonatkozik rád.
"A 2023. március 2-án bevezetett az új lakossági hang és mobilinternet tarifa portfóliókat az idei díjkorrekció nem érinti, amennyiben időközben az új tarifák egyikére váltottál, az értesítést figyelmen kívül hagyhatod."
Bár akkor pont előtte voltál. Új csomagneveket találtak ki ugyanarra amelyekre még nem teszik rá az emelést.
Ha jól emlékszem amelyik csomag nevének a végére "+" jelet tettek, azok az újak.
Szóval a Prime, prime plus és hasonlók beleesnek. A Prime+, prime plus+ meg majd lehet minden évben egyel több +, majd máshogy számít.
Nem tudom van-e arra bármi szabály, hogy hány nappal előtte kötött csomagnál lehet utoljára alkalmazni az emelést. Az is fura, hogy egyáltalán kötnek előfizetést zárolás előtt álló csomagra.
Egyesek értetlenkedésével szemben a hűségidős csomagoknál érdekes ez. Mert eddig hűségidőben és pár évvel ezelőtti változás óta, a hűségidő után azonos áron határozatlan idejűvé váló előfizetéseken sem emelhettek árat.
Az új szabály meg a hűséges és hűségidő lejárat után határozatlanra váltó csomagoknál engedi az inflációkövetést. Alapból hűség nélkül meg bármikor emelhetnek. Esetleg meg lehet keresni a jogszabályt, hogy hány hónapon belül kötött szerződésre lehet ezt a kivételt alkalmazniuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
btw. van egyatalan a telenor/yettelnel ez a fajta husegido? netem talaltam egy ilyet: https://24.hu/mobil/2017/10/23/minden-dijcsomagnal-eltorli-a-husegidot-…
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2017 óta már sokminden változott
https://www.yettel.hu/prime-tarifa
e-Komfort csomaggal, 11 hónap hűséggel
ahogy látom külön oldalra dugták el a hűség nélkülit
https://www.yettel.hu/prime-tarifa-huseg-nelkul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, ezt irtam felul ;)
de a webarchive szerint 2021-ben is mar ez a fajta husegido szabalyok voltak ervenben: http://web.archive.org/web/20210804053631/telenor.hu/tarifakategoriak
de talan a 2021-es aszfben is benne van ez.
szal a husegido fogalom mar regen nem az a husegido fogalom. udv a ko alatt alkoknak! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lényeg az, hogy a hűség csak az ügyfelet köti, a szolgáltató bármikor emelhet és még kedvesek, hogy nem basznak meg kétszer poénból.
https://nmhh.hu/cikk/235326/Mit_erdemes_tudni_az_inflaciokoveto_dijkorr…
Úgy emelnek, ahogy pofájuk van ("objektív"). A hűség nem jelent ár rögzítést, elég ha egy matricát a pofánkra nyalnak cserében, mint ajándék.
Nem tudom más eu országban is így értelmezték-e az új irányelveket, vagy esetleg hazai specialitás azzal együtt, hogy 4 nagy szolgáltatóból 3 már részben vagy egészben egy kézben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a megfelelo szervnel lehet jelezni a problemat, es kivizsgaljak! :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ize... mit varnal? Minden egyes nap emeljek a tarifat az eppen aktualis napi inflacionak megfeleloen? Idonkent (gondolom evente vagy ritkabban) emelnek. Te meg pont elotte ket nappal szerzodtel. Persze nyilvan a Yettel a hulye :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ize... mit varnal?
Megkötöm a szerződést egy évre -> egy évig azt az árat fizetem, amiben megegyeztünk -> a szerződés végén eldöntöm, az aktuális áron újból megállapodunk-e egy évre.
Ennyit várok. Minden más, amit összehordtatok a threadben (realtime árjegyzés, napi infláció, 28416 éve változatlan árak, stb.) az a ti agyszüleményetek volt csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz ugyanazért a szolgáltatásért, ugyanazért a díjcsomagért más árat fizetne az, aki emelés előtt meg mást, aki emelés után szerződött? Miközben a költség oldala azonos a szolgáltatónál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz ugyanazért a szolgáltatásért, ugyanazért a díjcsomagért más árat fizetne az, aki emelés előtt meg mást, aki emelés után szerződött?
Igen, ez a határozott idejű szerződés lényege. Ha például kötök egy éves hűséggel szerződést, és 6 hónapnál a szolgáltató meghirdet egy csökkentett, akciós árat ugyanarra a csomagra, akkor szerinted válthatok lefelé? Vagy hogy is van ez akkor?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem válthatsz. Azokkal a feltételekkel, amelyek az élő és a megkötni kívánt szerződésben szerepelnek.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szolgáltató nem költséget számláz. Jelenleg is van, akinek más árat kínálnak, mint a listaár. (például a megszüntetett tarifákról kidobott embereknek drágább csomagot kínálnak valamennyi kedvezménnyel).
A telenornál/yettelnél amúgy is sportot űznek abból, hogy vagy 3 dokumentumban van definiálva ár. Az ászf-ben, aztán a kiegészítő mellékletben, és az akciós mellékletben - hogy bármikor visszatáncolhassanak új ügyfeleknél.
Most már nem elég azt figyelni szerződéskötéskor, hogy a reklámozott ár csak az első pár hónapra vonatkozó akciós ár és valójában más lesz a havidíj, hanem még arra is, hogy valamikor az év folytán a hűség ellenére árat emelhetnek, "ha azt mutatják a számok".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kolléga azt szeretné, hogy az xyz tarifacsomagnak legyen n+1 különböző listaára attól függően, hogy valaki x, y vagy z időpontban kötött rá szerződést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha n az évek száma, akkor kb eddig is így volt... sőt, most meg új nevet adnak az eleve áremelt csomagnak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új néven futó csomag nem ugyanaz, és vigyáznak rá, hogy tartalmában is legyen elégséges különbség. A poszt-toló olvtársnak az a hasfájása, hogy jogalkotói oldalról lehetővé tették a hűségidő közben az adott árnak az inflációhoz kapcsolódó mértékű emelését úgy, hogy erre hivatkozással nem lehet a hűségszerződésből kiszállnia az ügyfélnek. Mivel a legfeljebb egy éves hűségidő alatt is többször változhat ilyen indokkal az ár, így évente n különböző díj lenne azonos szolgáltatásra, ami fogyasztóvédelmi szempontból másik nézetben aggályos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bocs de a husegido mar regen nem az hogy fix aron kapsz valamit. ez csak egy regrol megmaradt gondolataitok, ezzel meg nem tudunk mit kezdeni....
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már ki lett fejtve minden. Az egyik végletből a ló túlfelére esett át a szabályozás. Ennyi. Szokásos nmhh szakértelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, meg az UK "nmhh", mert a vodafone-on kivul a tobbi uk szolgaltato is emelt. es meg biztos lehet keresni tobb orszagban is.
bazzeg, nagyobb hulyesegeket nem tudtok idehordani??
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UK nem eu, nincs uk előfizetésem és nem is vonatkoznak rá eu szabályok, nmhh meg pláne. És nem az áremelésre volt panasz, hanem arra, hogy ezt is sikerült itthon egy kifejezetten elbaszott módon csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol nem sikerült elbaszott módon csinálni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tessek, csakmert lista voltal hazifeladatot csinalni:
germany - https://alertify.eu/vodafone-germany-to-increase-prices-for-fixed-servi…
olasz - https://www.telecompaper.com/news/vodafone-italia-increases-fixed-line-…
portugal - https://basic-tutorials.com/news/vodafone-price-increase-2023-prices-fo…
szlovak telekom - https://www.telcotitans.com/deutsche-telekomwatch/croatian-operator-tri…
lecci had ne keressek tovabbi cegeket!
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem funkcionális analfabéták vagytok, ha még mindig ezen pörögtök és nem értitek miről beszélünk.
btw, átfutva a linkeket:
német, 2022 nov 15 előttieket érinti, felmondhatják a hűséget.
olasz - paywall
portugál - nagy betűlkkel benne, hogy felmondható a hűség
szlovák - valami kartelezős fejléc, paywall
Szóval, utoljára. Normális helyen vagy felmondható a hűség. És/vagy az utóbbi pár hónapban kötött szerződésekre nem vonatkozik az idei emelés.
Nálunk nem mondható fel hűség és februárban kötöttekre is ráverik - így az első pár havi reklám engedmény mellé rejtettebb formájú áremelés is társul, amit nem tesznek ki a kirakatban, amikor a új előfizetőt etetnek. És persze, érdemes elolvasni az ászf-eket, mind a 3at, mind a párszáz oldalt. De ez akkor is kibaszás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nezd, engem nem zavar az aremeles. (nyilvan ezen jogaszok hada dolgozott, es nemcsak hupuk okoskodasa ment). elolvasom az aszf-et, kovetem a hireket (kb 3 honapja benne volt a hirekben az aremeles), ha epp elofizetes elott allnek, akkor rakerdeznek hogylesz ez, es nem _utolag_ porognek rajta. aztan hogy a ceg mit tehet meg es mit nem arra 0 rahatasom van. ha nem tetszik akkor felallok es atmegyek masik helyre (es itt nem csak a boltot ertem ;) ). \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" ha nem tetszik akkor felallok es atmegyek masik helyre" - törvények adta lehetőség, amit minden mobilszolgáltató asap beemelt az ÁSZF-be... Ha majd nem lesz bőven két számjegyű az inflláció, meg a Ft/€ árfolyam sem lesz ilyen khm. hektikus és mellette sz@r, akkor (talán) nem fognak ezzel a lehetőséggel élni. De addig sajnos számítani kell rá, hogy a költségnövekedést ráverik a fogyasztókra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy a költségnövekedést tegyék is rá.
(inkább, minthogy hülye lobbival más cégeken át akarják beszedni a pénzt - streaming és felhős szolgáltatóktól követelnek pénzt, mert a netelőfizetők használják a netet, de direktben nem akarnak rossz marketinget és rejtett költségként akarják az emelést kilobbizni eu-nál).
A korábbi szabályozás meg azért volt elmebeteg, mert a lejárt hűséges csomagokat kötelező volt a régi áron határozatlan idejűre váltania a szolgáltatónak. Most két hülyeség van, ami részben kioltja egymást, a fogyasztónak meg még egyel több részletre kell figyelnie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kolléga azt szeretné, hogy az xyz tarifacsomagnak legyen n+1 különböző listaára
Ha én vagyok a "kolléga", akkor hazudsz, nem ezt szeretném.
"Megkötöm a szerződést egy évre -> egy évig azt az árat fizetem, amiben megegyeztünk -> a szerződés végén eldöntöm, az aktuális áron újból megállapodunk-e egy évre. [...] Minden más, amit összehordtatok a threadben [...] az a ti agyszüleményetek volt csak."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy te mit _szerettél_ _volna_ az a te dolgod, de NEM erre kötöttél szerződést, így már az alapállásod hibás. Abban egyeztetek meg, hogy az adott időpontban x Ft/hó áron kínált szolgáltatáscsomagra vonatkozó előfizetői szerződés neked felróható okból egy éven belül nem kerül felmondásra. A szerződésbe benne foglaltatik az a kitétel is, hogy a szolgáltató az árat jogosult ebben az időszakban is emelni, méghozzá az inflációnak megfelelő mértékben (pontos részletekért - legalább utólag - olvasd el az ÁSzF-et), mely emelés _nem_ indokolja az ügyfél részéről történő kötbérmentes felmondást.
Te azt szeretnéd, hogy az adott xyz díjcsomagot a szerződés megkötésekor érvényes listaárból számolt kedvezményes tarifával kapja az előfizető, azaz minden emeléskor egy újabb listaár kerüljön megállapításra, ami csak az emelést követően kötött szerződésekre érvényes. Azaz az xyz szolgáltatáscsomagra legyen n+1 listaár attól függően, hogy mikor lett a szerződés megkötve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kitaláltam egy jó játékot, innentől kezdve minden felvetésedre megpróbálok csak egy korábbi hozzászólásom linkjével válaszolni. Kíváncsi vagyok, mikor lesz valami olyan téma, ami még nem volt. :)
NEM erre kötöttél szerződést, így már az alapállásod hibás
https://hup.hu/comment/2895825#comment-2895825
A szerződésbe benne foglaltatik az a kitétel is, hogy a szolgáltató az árat jogosult ebben az időszakban is emelni
https://hup.hu/comment/2895547#comment-2895547 (második bekezdés)
(pontos részletekért - legalább utólag - olvasd el az ÁSzF-et), mely emelés _nem_ indokolja az ügyfél részéről történő kötbérmentes felmondást
https://hup.hu/comment/2895547#comment-2895547 (első bekezdés)
Te azt szeretnéd, hogy az adott xyz díjcsomagot a szerződés megkötésekor érvényes listaárból számolt kedvezményes tarifával kapja az előfizető
https://hup.hu/comment/2898035#comment-2898035
Azaz az xyz szolgáltatáscsomagra legyen n+1 listaár attól függően, hogy mikor lett a szerződés megkötve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röviden: sírsz, mint a fürdősmanci, mert nem az van a szerződésben, amit te beleképzeltél (K.J. és a bébifókák esete jut eszembe...). Rinyálhatsz, de a világ nem a te elképzeléseid szerint működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mennyit emelnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy láttam, hogy a Telekom és a Yettel 3,7%-ot, a vodafOne 3,5%-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni