Jövő csütörtöktől, vagyis március 9-től fizetős lesz Magyarországon a Tesla autói számára létrehozott Supercharger töltők használata.
A tulajdonosok számára kiküldött levél tanúsága szerint március 9-től fizetőssé válik a Tesla autók számára létrehozott Supercharger töltők használata – vette észre a Portfolio.
A levél alapján a Supercharger töltési díjak töltőhelyenként eltérhetnek, mindemellett érkezik az úgynevezett üresjárati díj is.
Ezt abban az esetben számolják fel, ha egy Tesla úgy foglalja el valamelyik töltőoszlopot, hogy közben a Supercharger-állomás már legalább 50 százalékig megtelt, a töltés pedig már öt perce befejeződött.
Link: https://index.hu/gazdasag/2023/03/02/elektromos-auto-tesla-toltes-super…
- 1065 megtekintés
Hozzászólások
Végre nem lesz sor Fóton...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami egészen döbbenetesen megnőtt a forgalom a SuC-eken igen rövid idő alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nem csak a pesti. Akkor vettem Teslát, amikor megnyílt Miskolcon töltő. Gyakorolatialg saját SuC-om volt, alig láttam arrafelé mást tölteni. Nemrég viszont már ott is majdnem hogy sorba kellett álli. (Épp elment egy autó, amikor érkeztem, így lett 1 szabad hely) Persze Miskolcon nekem nem gond, mert otthon is tudom tölteni, csak ha már boltba megyek, feldugom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak ha már boltba megyek, feldugom
Applikácion keresztül egyébként lehet tudni, hogy a rendelkezésre álló keretból éppen hány másik társadnak van feldugva? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet tudni, de a nyögdécselések nem jönnek át az appon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez fizetős opció lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehát pesten még nincs is SuC :)
Én Törökbálinton szoktam tölteni, ahol eredetileg 8 töltőfej volt. Kb. másfél évvel ezelőtt, napközben átlagosan 3-4 volt belőle foglalt, kies órákban pedig gyakran tökegyedül voltam. (Néha kifejezetten örültem, ha befutott még valaki, és lett kivel beszélgetni - bár, gyakorlatilag alig volt magyarul beszélő a töltő közönsége között.)
Aztán, bővítették 8-ról 12 töltőfejre, plusz megnyílt a 10 perces szomszédságában a szigetszentmiklósi SuC, szintén 12 töltőfejjel. Lett tehát 10 percnyi járáson belül a 8 töltőfejből összesen 24. Ehhez képest, betyár sokan vannak néha.
Nembaj, jövő héttől elsivatagosodik a környék :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pesti = pest megyei :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pest vármegyei :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak óvatosan, Pest megyében sok helyen a "pesti" egy szitokszó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem az egész országban szitokszó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a belpesti muciológus
Istennel a hazáért és a szabadságért !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "pesti"-ek szemében meg a "vidéki" jelenti ugyanezt... Lehet kölcsönösen utálkozni, "jó" magyar szokás szerint - csak épp azt kell megnézni, hogy a gazdaság hol lenne a budapesti régió nélkül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valami kommunista rendszerváltás előtti berögződés lehet ebben az elbaszott kiváló országban, hogy muszáj mindennek “pestközpontúnak” lennie :D
btw, ha valami ott nem fut át, akkor az szar :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jóval régebb óta Budapest központú az ország. És ez - tetszik, vagy sem - nem nagyon fog változni belátható időn belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben nem kételkedek, nem tudhatok mindent pontosan :) De szerencsére azért közbe-közbe sikerül kicsit felülkerekedni ezen :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig van egy régi mondás vidéken:
Ha a paraszt nem szarik, a pesti nem eszik!
(mármint, ha nem vet és arat)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Télen gyakrabban kell tölteni. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Suzukisként, nem aggódom. :P
( •̀ᴗ•́)╭∩╮
"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"
Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek
Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nice felértékelődési potenciál a régebbi (valóban lifetime free supercharge) Tesláknak.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ekkor ez a cikk mirol is szol? A regi lifetime free supercharge-osok azok maradnak, nemde? Egy bizonyos datum utan gyartott autoknak marigy is fizetos. Vagy most az extra buntetesi tetelerol van szo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon eddig az összes SuC ingyenes volt minden autónak, mert technikai ok miatt a Tesla eddig nem tudott az áramért számlázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden Teslanak vagy total minden autonak?
SuC toltoje egyebkent kompatibilis mas autokkal?
(bocs a primitiv kerdesekert)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla SuC töltőállomásokon eredetileg csak Tesla volt tölthető, és a csatlakozó sem volt szabványos.
A Tesla először az újabb európai modellek esetében áttért a szabványos CCS2 csatlakozóra, majd fokozatosan elkezdte megnyitni a töltőállomásait más gyártmányú autók számára is, de Magyarországon még csak Tesla tölthető a SuC töltőkön.
(A jelenlegi SuC töltőkön a kábel hossza ráadásul úgy van kialakítva, hogy az autó bal hátuljához passzol, ahol a Teslákon a töltőnyílás van. A többi autógyártó összevissza rakja a töltőcsatlakozókat, van amelyiknek például elől van, így a töltők megnyitását az is nehezíti, hogy sok autó oda sem tud úgy állni a töltőhöz, hogy be lehessen dugni a kábel végét. A legújabb generációs SuC töltőkön éppen ezért már hosszabb kábel lesz.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy darabig tölthetett bárki a miskolci és debreceni SuC-okon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy, a szomszédos háború kitörésével speciális hadművelettel összefüggő, ideiglenes akció volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de technikailag már akkor is működött (V2-es töltőkön is).. persze össze vissza álltak az autók, ahogy odaért a kábel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon autók nagy részének már kezd lefőni a kávé. Én már nem vennék '18 előtti Model S-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy ~30 millás 5 éves autót ki kell dobni, akkor marha nagy biznisz lehetett az ingyen töltés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://youtu.be/-mxSoigt4TM?t=1218
A csaj szerint az elso magyar Teslanak (2015-os) 80%-os az aksija.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul az a konkrét autó igencsak sokat kapott az élettől ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt is mondja, hogy cserés lesz. Mennyit kell rákölteni egy 8 éves Teslára, hogy újra 100%-os hatótávja legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit kell rákölteni egy 8 éves Teslára, hogy újra 100%-os hatótávja legyen?
Nem mind1 ? Akinek van pénze majomra ... :D
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 8 éven belül pukkan meg az aksija akkor ingyen cserélik. (nem biztos hogy vadi újra ...)
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Garanciában a 80% még nem számít csereérettnek:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindegy, ha cserében továbbra is ott van a lifetime free töltés. Valószínűleg az ingyen üzemanyag már bőven behozta az új akkuk árát mire cserélni kell, utána meg kezdődik a ciklus előről. Szerintem akkor is pluszban lesz, ha nem garis a csere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az nem tiszta, hogy miert kellene kicserelni egy 80%-os aksit. Nem olyan rossz meg az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert már csak 260 km, amit biztosan meg tud tenni (a csaj mondta). Mennyinek is kéne lenni? 400 körül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Autópályán 300km körül.
Az egy P85, aminek a nettó akkukapacitása újkorában kb. 77,5 kWh lehetett.
Autópályás haladás mellett fogyaszt kb. 24kWh-t, tehát a hatótáv újkorában olyan 300-320km körül volt. Ahhoz képest, a 260km teljesen reális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell őket kidobni.
A korai Model S-eknek volt néhány gyerekbetegsége, amit az évek során megoldottak. A facelift utáni modellek nem annyival drágábbak a használtpiacon, hogy az ingyenes töltés miatt azonnal a facelift előttire akarjon mindenki rácuppanni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok én senki sem bántani, meg nem látok bele a Tesla üzletpolitikájába sem. Anno mikor még túlárazottnak voltak "elkönyvelve" a Tesla-k, akkor ott volt a bonus, hogy a super töltők meg ingyen vannak. Ez valahol rendben is van, hiszen rengeteg pénzt toltak bele a korai Tesla vásárlók.
Ez most csak az én agymenésem, hogy a közelmúltbeli nagy árvágással. Ez egy egyértelmű piaci lépés lehetett, szerintem.
Engem nem érint semelyik elektro platform sem. Sehol nem tudnék tölteni, viszont bármelyik elektromos autóba "betudnék" szállni.
Mondjuk az vicces, hogy itt is megjelennek az incompetens felhasználói nyavajgások. Ez a hír és üzleti lépés a Tesla tulajokat érinti, majd Ők megélik, lereagálják és ecetera.
Tök felesleges szerintem, inkompetens Tesla felhasználóként itt rázni a rongyot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikus kapitalista hozzáállás. Ha lehetne, még a levegővételt is fizetőssé tennék...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegre. En orulok neki. Zold rendszamos parkolast is el kellene torolni meg minden ingyenes verziot.
Sokkal tobbet er ha van parkolohely meg van toltohely, amikor kell. Ezek a superchargerek arra vannak, hogy utazas soran toltsuk vele autot es nem arra, hogy taxisok es ingyenelok gyulekezohelye legyen.
Amikor Magyarorszagra mentem eddig mindig volt hely torokbalinti cuccban, a szigetszentmiklosi cuccnal is. De latszott, hogy egyre tobben vannak, pedig kb mindig ejszakai idopontot vagy korahajnali idopontot valasztottam. A foti allitolag csomoszor tele is volt, de arra meg nem jartam.
Raadasul van olyan ember, aki a torokbalinti Auchan parkolojaban lakott egy 2013-as Teslaban. Futes ingyen volt, van egy jo nagy agy. WC meg viz van Auchanban. Amugy gyori cuccot is upgradeltek 4-rol 12 ferohelyesre talan meg kapott eleg aramot vegre, nem 250kW van 4 helyre :D
Tokre orultem, mikor feljott a hir par napja. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A zöld rendszámos parkolás részével annyiból vitatkoznék, hogy MÉG nem kellene eltörölni. (Ide nem értve a zöld rendszámos plugin hibrideket.)
Ahhoz még kevés zöld rendszámos autó van, hogy parkolóhely szempontjából érdemben bármit befolyásoljon, viszont még van valamennyi ösztönző ereje ahhoz, hogy zöldüljünk.
A SuC árára kiváncsi leszek. Azt is el bírom képzelni, hogy a Tesla megint gurít egy nagyot, és nagyon baráti ára lesz, meg azt is el tudom képzelni, hogy rém drága lesz. Az biztos, hogy jelenleg az Auchan környékén a legolcsóbb az áram, ahogy az a Mobiliti esetében is kiderült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Budapest belső kerületeiben egyelőre még nem a zöld rendszámos autók miatt nincs elég parkoló. Szóval az csak álom, hogy az ingyenes parkolásuk eltörlése egyből megoldaná a parkolóhiányt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah nem csak zold rendszamra gondoltam. Hanem minden ingyenes lehetoseg megszuntetesere varoson belul. Csak lakok 1 autoig kozvetlen a haz koruli sectorban kaphassanak, ha nem osztottak mar ki tul sok szabad helyet ilyen celra a kornyeken. Csak tul puhanyok ahhoz, hogy elhetove tegyek a varost.
Ez is jo otlet: https://www.parkingreformatlas.org/parking-reform-cases-1/japan%27s-proof-of-parking-rule-(shako-shomeisho)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az élhető város már eleve önellentmondás számomra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nagyon jó példák is vannak rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Budapesten sok tekintetben nincs könnyű helyzetben , többek között a régi - műemlékvédett belső kerületek és az egyre terebélyesedő agglomeráció miatt sem.
Szerintem ennek ellenére, a maga kategóriájában a világ egyik legszebb városa. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van egy jo nagy agy
Nekem is ez lenne az egyik elso gondolatom, amikor arrol hallok, hogy valaki egy parkoloban allo Teslaban el.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni