"Március 9-től fizetős lesz Magyarországon a Tesla autói számára létrehozott Supercharger használata"

Jövő csütörtöktől, vagyis március 9-től fizetős lesz Magyarországon a Tesla autói számára létrehozott Supercharger töltők használata.

A tulajdonosok számára kiküldött levél tanúsága szerint március 9-től fizetőssé válik a Tesla autók számára létrehozott Supercharger töltők használata – vette észre a Portfolio.

A levél alapján a Supercharger töltési díjak töltőhelyenként eltérhetnek, mindemellett érkezik az úgynevezett üresjárati díj is.

Ezt abban az esetben számolják fel, ha egy Tesla úgy foglalja el valamelyik töltőoszlopot, hogy közben a Supercharger-állomás már legalább 50 százalékig megtelt, a töltés pedig már öt perce befejeződött.

Link: https://index.hu/gazdasag/2023/03/02/elektromos-auto-tesla-toltes-super…

Hozzászólások

És nem csak a pesti. Akkor vettem Teslát, amikor megnyílt Miskolcon töltő. Gyakorolatialg saját SuC-om volt, alig láttam arrafelé mást tölteni. Nemrég viszont már ott is majdnem hogy sorba kellett álli. (Épp elment egy autó, amikor érkeztem, így lett 1 szabad hely) Persze Miskolcon nekem nem gond, mert otthon is tudom tölteni, csak ha már boltba megyek, feldugom :)

Dehát pesten még nincs is SuC :)

Én Törökbálinton szoktam tölteni, ahol eredetileg 8 töltőfej volt. Kb. másfél évvel ezelőtt, napközben átlagosan 3-4 volt belőle foglalt, kies órákban pedig gyakran tökegyedül voltam. (Néha kifejezetten örültem, ha befutott még valaki, és lett kivel beszélgetni - bár, gyakorlatilag alig volt magyarul beszélő a töltő közönsége között.)

Aztán, bővítették 8-ról 12 töltőfejre, plusz megnyílt a 10 perces szomszédságában a szigetszentmiklósi SuC, szintén 12 töltőfejjel. Lett tehát 10 percnyi járáson belül a 8 töltőfejből összesen 24. Ehhez képest, betyár sokan vannak néha.

Nembaj, jövő héttől elsivatagosodik a környék :)

Én Suzukisként, nem aggódom. :P

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek

Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!

Nice felértékelődési potenciál a régebbi (valóban lifetime free supercharge) Tesláknak.

Gábriel Ákos

A Tesla SuC töltőállomásokon eredetileg csak Tesla volt tölthető, és a csatlakozó sem volt szabványos.

A Tesla először az újabb európai modellek esetében áttért a szabványos CCS2 csatlakozóra, majd fokozatosan elkezdte megnyitni a töltőállomásait más gyártmányú autók számára is, de Magyarországon még csak Tesla tölthető a SuC töltőkön.

(A jelenlegi SuC töltőkön a kábel hossza ráadásul úgy van kialakítva, hogy az autó bal hátuljához passzol, ahol a Teslákon a töltőnyílás van. A többi autógyártó összevissza rakja a töltőcsatlakozókat, van amelyiknek például elől van, így a töltők megnyitását az is nehezíti, hogy sok autó oda sem tud úgy állni a töltőhöz, hogy be lehessen dugni a kábel végét. A legújabb generációs SuC töltőkön éppen ezért már hosszabb kábel lesz.)

Autópályán 300km körül.

Az egy P85, aminek a nettó akkukapacitása újkorában kb. 77,5 kWh lehetett.
Autópályás haladás mellett fogyaszt kb. 24kWh-t, tehát a hatótáv újkorában olyan 300-320km körül volt. Ahhoz képest, a 260km teljesen reális.

Nem kell őket kidobni.

A korai Model S-eknek volt néhány gyerekbetegsége, amit az évek során megoldottak. A facelift utáni modellek nem annyival drágábbak a használtpiacon, hogy az ingyenes töltés miatt azonnal a facelift előttire akarjon mindenki rácuppanni.

Nem akarok én senki sem bántani, meg nem látok bele a Tesla üzletpolitikájába sem. Anno mikor még túlárazottnak voltak "elkönyvelve" a Tesla-k, akkor ott volt a bonus, hogy a super töltők meg ingyen vannak. Ez valahol rendben is van, hiszen rengeteg pénzt toltak bele a korai Tesla vásárlók.
Ez most csak az én agymenésem, hogy a közelmúltbeli nagy árvágással. Ez egy egyértelmű piaci lépés lehetett, szerintem.

Engem nem érint semelyik elektro platform sem. Sehol nem tudnék tölteni, viszont bármelyik elektromos autóba "betudnék" szállni.

Mondjuk az vicces, hogy itt is megjelennek az incompetens felhasználói nyavajgások. Ez a hír és üzleti lépés a Tesla tulajokat érinti, majd Ők megélik, lereagálják és ecetera.

Tök felesleges szerintem, inkompetens Tesla felhasználóként itt rázni a rongyot.  

Tipikus kapitalista hozzáállás. Ha lehetne, még a levegővételt is fizetőssé tennék...

Vegre. En orulok neki. Zold rendszamos parkolast is el kellene torolni meg minden ingyenes verziot.

Sokkal tobbet er ha van parkolohely meg van toltohely, amikor kell. Ezek a superchargerek arra vannak, hogy utazas soran toltsuk vele autot es nem arra, hogy taxisok es ingyenelok gyulekezohelye legyen.

Amikor Magyarorszagra mentem eddig mindig volt hely torokbalinti cuccban, a szigetszentmiklosi cuccnal is. De latszott, hogy egyre tobben vannak, pedig kb mindig ejszakai idopontot vagy korahajnali idopontot valasztottam. A foti allitolag csomoszor tele is volt, de arra meg nem jartam.

Raadasul van olyan ember, aki a torokbalinti Auchan parkolojaban lakott egy 2013-as Teslaban. Futes ingyen volt, van egy jo nagy agy. WC meg viz van Auchanban. Amugy gyori cuccot is upgradeltek 4-rol 12 ferohelyesre talan meg kapott eleg aramot vegre, nem 250kW van 4 helyre :D

Tokre orultem, mikor feljott a hir par napja. :)

A zöld rendszámos parkolás részével annyiból vitatkoznék, hogy MÉG nem kellene eltörölni. (Ide nem értve a zöld rendszámos plugin hibrideket.)
Ahhoz még kevés zöld rendszámos autó van, hogy parkolóhely szempontjából érdemben bármit befolyásoljon, viszont még van valamennyi ösztönző ereje ahhoz, hogy zöldüljünk.

A SuC árára kiváncsi leszek. Azt is el bírom képzelni, hogy a Tesla megint gurít egy nagyot, és nagyon baráti ára lesz, meg azt is el tudom képzelni, hogy rém drága lesz. Az biztos, hogy jelenleg az Auchan környékén a legolcsóbb az áram, ahogy az a Mobiliti esetében is kiderült.

Jah nem csak zold rendszamra gondoltam. Hanem minden ingyenes lehetoseg megszuntetesere varoson belul. Csak lakok 1 autoig kozvetlen a haz koruli sectorban kaphassanak, ha nem osztottak mar ki tul sok szabad helyet ilyen celra a kornyeken. Csak tul puhanyok ahhoz, hogy elhetove tegyek a varost.

Ez is jo otlet: https://www.parkingreformatlas.org/parking-reform-cases-1/japan%27s-proof-of-parking-rule-(shako-shomeisho)

Budapesten sok tekintetben nincs könnyű helyzetben , többek között a régi - műemlékvédett belső kerületek és az egyre terebélyesedő agglomeráció miatt sem.

Szerintem ennek ellenére, a maga kategóriájában a világ egyik legszebb városa. :)