Stabil, biztonságos töltőhálózat nélkül nincs villanyautózás, de a friss rendszerek, a fénysebességgel fejlesztett megoldások nem mindig jönnek ki jól egymással.
A villanyautósok java káromkodott már működésképtelen töltő mellett állva. A csatlakozókra már csak-csak van egységes szabvány, de a töltésvezérlés elektronikája, az elérést biztosító applikációk ezerfélék lehetnek, és sok esetben fordulnak elő problémák a kompatibilitással.
Félbemaradó, nem induló, lassú töltés a legtöbbször előforduló probléma, de pont ezek szavatolják a biztonságot és előzik meg a bajt. Egy amerikai Ford F-150 Lighning tulajdonosa is szívesen bosszankodna ezek miatt, neki ugyanis tényleg a feketeleves jutott.
[...]
Link: https://www.vezess.hu/vezetunk/2022/11/30/toltes-kozben-robbant-le-az-e…
- 409 megtekintés
Hozzászólások
Vezess, az autós ujságírás segglyuka. Furgonnak ugye a dobozos kisteherautókat hívjuk. Na az F-150 nem az. És még csak a címig jutottam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ez komoly, hogy 1-1 lerobbant autó az hírértékű? Nálunk múlt héten a gépész robbanómotorosa makkant meg és trélerezni kellett, de valamiért nem jelent meg sehol még cikkben. Az inkább hírértékű, hogy lassan lem lehet üzemanyagot kapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a lerobbant 1 darab autó a hírérték, hanem a villanyautózás helyzete 2022-ben. Bolddal kiemelve, de szerintem kár volt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több vállalkozás is él abból, hogy segítenek, amikor gázolaj helyett sikerült benzint tankolni az autódba vagy épp fordítva. Viszonylag gyorsan lehet belőle itt is egy mozgásképtelen vasdarab.
Belső égésű és villanyos oldalon is van sok dolog, amin lehetne javítani, de szerintem túlzás ebből a cikkből azt leszűrni, hogy hol tart a villanyautózás ma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy melyik milyen gyakran esik meg az úton futó járművek számához képest. Az a gyanúm, hogy a töltési problémák gyakoribbak, mint az ilyen félretankolások.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanú? Azzal ki lehet törölni. Egyet felkaptak, mert több hírértéke van, mint hogy Mucsaröcsögén Vali néni Suzkija robbant le. Elsőre azt hittem, azért akkora a cikk mert nem le hanem felrobbant, de itt semmi ilyesmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a lerobbanásról van szó itt, olvasd már el a nyitóban a bold részeket ... istenem ....
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL, hidd el, hogy viszonylag gyakoriak a felretankolasok. Kulonben nem lenne vallalkozo aki erre epit. (dolgoztam kutkezelokent is jopar honapot)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor én a múltkor elbasztam és a töküres dízel kocsit teletoltam benzinnel - családdal Balatonra indulás előtt - , azt mondta a szippantós emberke, hogy ma én vagyok az ötödik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szippantós biznisz kurva nagy, egyszer majdnem vettem is egyet (24/7, több ember több szippantós kocsival, bejáratott benzinkutas partnerekkel, magyar tulajdonossal, de külföldön). Pénzügyileg iszonyúan megérős lett volna a történet, csak fáztam attól, hogy olyanba fektessek, amit nem értek. Pontosabban az ügyvezető-tulajdonos szállt volna ki a buliból, így nekem lett volna egy lefejezett cégem, amihez egy (földrajzilag és szakmailag is) vadidegen piacon kellett volna menedzsmentet felépítenem.
Kicsit fáj azóta is, mert az NPV viszont gyönyörű volt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, nekem kb. 70e volt, de ugye óbégató lurkókkal, telepakolt kocsival ez az amit gondolkodás nélkül fizet ki az ember. Ráadásul még mindig lényegesen olcsóbb mint egy motorgenerál :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy melyik milyen gyakran esik meg az úton futó járművek számához képest.
Gratulálok, egyrészt a balfaszkodásodhoz, amit nekem 4x év alatt nem sikerült megcsinálnom (elbaszni a tankolást), meg a mondat megértéséhez. A világon futón több milliárd autó vs. elbaszott tankolások száma arány.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonlóképpen kihúztam én is 40+ évet, de gyanítom, hogy ehhez erősen hozzájárult az a tény, hogy általában mindig egyetlen autó volt a családban, és mióta az eszemet tudom, kizárólag benzines (most meg villany).
Gyanítom, a félretankolás probléma ott gyakoribb, ahol az ember felváltva kezel ilyet is, olyat is és fejben keveredik, hogy épp melyikben is ül.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy csesztem el, hogy éppen bejött ez a hol van/hol nincs benzin és fityegett a kúton egy ilyen zöld kis cetli, közben beszélgettünk is családban, hogy vajon lesz-e _benzin_ vagy sem. Annyira megörültem neki, hogy a mellette lévő pisztolyon nem fityeg, hogy lendületből betettem és amikor kattant, hogy teli van, akkor esett le, hogy elbasztam mert a dízellel vagyunk :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez se hírértékű, mert tudjuk, hogy ez a helyzet. Már nem is emlékszem, mikor olvastam erről, hogy lutri, lesz-e szabad oszlop, működik-e az oszlop és milyen gáz, hogy ahány cég, annyi app vagy kártya és előfizetés kell.
Talán az a cikk volt az első, amit a totalcar-on olvastam arról, hogy valahová Németországba mentek talán egy Nissan Leaffel. Talán 10 éve lehetett.
A Tesla sikerének egy nagy része szerintem az, hogy a Tesla nem csak az autót adja, hanem töltő infrastruktúrát is épít szerte a világon. Egy Tesla tulajdonos ezért jellemzően sokkal kevésbé van kitéve ennek az áldatlan helyzetnek, mint egy másik márkájú elektromos autó sofőrje.
Az lesz majd hírértékű, amikor azt jelentik be, hogy ez a helyzet megváltozott, szabványosítottak, és most már nem kell külön app, külön előfizetés, hanem mondjuk bankkártyával lehet bármilyen oszlopnál tölteni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondod, tudjuk, hogy ez a helyzet. Ettől függetlenül legalább 3-an próbálták meg itt bagatellizálni a problémát.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát mert bántják a kicsikémet! :-D
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én pont a kiemelt részen gondolkodtam, hogy egyáltalán mennyire valós...
- töltésvezérlés elektronikája mintha magában az autóban lenne. A töltőfej alapból elég buta talán, ha a kézfogás és egyébb paraméterek rendben vannak, akkor adja az áramot. Az akkuk töltésvezérlése a járműben van.
- appos téma: az hogy cégenként más-más app kellhet, az kellemetlen. Biztos, hogy valami gyűjtő alkalmazás vagy akár sima bankkártyás megoldás ésszerű lenne, csak nagyon tolják az adatgyűjtést a cégek meg a bonyolult kedvezményrendszereket, egyedi árakat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az inkább hírértékű, hogy lassan lem lehet üzemanyagot kapni."
Várd ki a végét, svájcban pedzgetik, hogy betiltják az elektromos autók használatát, mert nem lesz elég áram télen... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na az, hírértékű lesz.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csatlakozókra már csak-csak van egységes szabvány, de a töltésvezérlés elektronikája, az elérést biztosító applikációk ezerfélék lehetnek, és sok esetben fordulnak elő problémák a kompatibilitással.
Egyébként nem úgy van, hogy most már, hogy Európában egységes a töltő csatlakozó, a töltés vezérlése is egységes? A töltésvezérlő kommunikáció amennyire tudom, a csatlakozó szabványának a része.
Az autón belül az elektronika persze lehet másféle, de ez nem okoz gondot.
Ha jól értelmezem a helyzetet, akkor az elérést biztosító applikációk ezerfélesége az, ami a mai napig gond.
A kompatibilitásról nincs információm.
Működésképtelen töltő az viszont van. A szomszéd utcában is a 3 töltő hely közül az egyiknek szinte mindig piros a lámpája.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szomszéd utcában is a 3 töltő hely közül az egyiknek szinte mindig piros a lámpája.
Melyik ország ez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anglia. London elővárosa.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értelmezem a helyzetet, akkor az elérést biztosító applikációk ezerfélesége az, ami a mai napig gond.
Én eleve nem értem, hogy minek ehhez applikáció. Odamész, töltesz, a végén bankkártyával kifizeted, elmész. Ez megugorhatatlan feladat? Az, hogy extra szolgáltatásként a mobilodon nézheted, hogy hol van szabad töltő, legyen. De miért kell kötelezően hozzá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végén bankkártyával fizetni nyilván nem egészséges, ha jobban belegondolsz. Az önkiszolgáló benzinkutaknál is az van, hogy beadod neki, hogy mondjuk 25e-ért fogsz tankolni, beterheli a kártyádon azt a 25e-t, aztán 25e-nél megáll a benzin, vagy ha előbb megtelik a tank, akkor elengedi a foglalásból a maradék részt.
Amúgy meg nem megugorhatatlan, egyszerűen csak megspórolják a töltőoszloponkénti a bankkártyaolvasó (nav bejelentés stb) költségét és inkább egy központi szerver vezérli a töltést a mobilos alkalmazásod alapján, szabvány (OCPP) protokoll alapján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csomagautomatán, BKV automatán, TESCO önkiszolgáló pénztárnál meg kb. mindenhol van bankkártya elfogadás, sőt kiskereskedelmi egységekben talán már kötelező is, hogy legyen. Ide meg pont nem raknak? Így hogy akarják a boomereket elektromos autózásra bírni? Képzeld el, ha benzinkúton appal tudnál csak tankolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan ez az a helyzet, amit sokan felemlegetnek, mint az elterjedés korlátja.
Azt nem tudom, hogy a szolgáltatók miért kötik az ebet a karóhoz.
A durva nem is az, hogy esetleg kell egy app vagy valami, hanem az, amikor ahhoz, hogy tölteni tudj, az adott hálózat előfizetője kell legyél. Ha épp mondjuk egy másik országból jössz átutazóban, akkor előfordul, hogy egyszerűen nem tudsz előfizetővé válni, mert mondjuk helyi postacímet kérnek és postán, több nap alatt küldik ki a töltéshez szükséges kártyát.
Szóval jól látod, ez így nagyon gáz.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően szerintem semmi gond nem lenne az applikációval (pontosabban a regisztráció alapú központi elszámolással), tulajdonképpen még kényelmesebb is, mintha mindig bankkártyát kellene csipogtatni, meg az oszlopon pötyögtetni, hogy mennyit is szeretnék.
A gond ott kezdődik, hogy ahány szolgáltató, annyi app és annyi regisztráció + mindez megspékelve még a külföldi használattal, mikor sok szolgáltató csak helyi címmel/telefonnal/bankkártyával enged regisztrálni, "idegenként" cseszd meg! :(
Ha lenne egy egységesített app, regisztráció, RFID token, nem lenne semmi probléma - egyszerűbb, mint a bankkártya. (bár, maga a bankkártya is használható akár RFID tokenként is - azaz nem közvetlen fizetési tranzakciót indít, csak azonosítja a regisztrált felhasználódat)
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni