Sagemcom F@st 3686 V2 probléma / lassulás / packet loss 12-24 óra után

Sziasztok,

adott egy Telekom -os FIX IP -s DOCSIS vonal, aminek az átadási pontja egy Sagemcom F@st 3686 V2, a Telekom ezen a területen úgy alakította ki a hálózatát, hogy "bridge" módba nem tehető az eszköz, mert ebben az esetben a FIX IP ugrik, ezt Én is kérkedve fogadtam, de hozzáértő Telekom -os kolléga is megerősítette, tehát "bridge" mode ugrott.

A modem mögött lévő tűzfalon static kell felvennem a FIX IP -t, gw, subnet stb...ezzel nincs is probléma, teljesen rendben működik, deee egyszer csak elkezdte csinálni, hogy 4-12-24-36 óra után leesik a download speed az 1/10 -re, a ping pedig 3szorosára növekszik, ha tovább várok megjelenik a packet loss is, aztán a vonalnak teljesen vége lesz...amíg nem újraindítom a modemet és minden szépen a helyére kerül, a vonal ismét hibátlan a következő 12-24 órán keresztül, a modem elhasalt állapotában hiába kerül lehúzásra a coax -ról vagy az ethernet-ről, kizárólag a reboot segít rajta. Találtam hasonló bejegyzéseket a neten erről a modemről, de megoldást sehol, van ahol egyszercsak megszűnt a probléma, máshol egyszerűen nem folytatódott a thread.

A Telekom leánycége nem hajlandó csak ugyanilyen modemre cserélni az eszközt (pedig már hangról azonosítanak lassan nevet sem kell mondanom), ez már meg is történt egyszer semmi változás nem történt, nem az eszköz volt hibás, volt már jónéhány firmware is az eszközön, de eddig egyik sem hozott áttörést...hálistennek egy nagyon rendes Telekom -os srác segít Nekem, hogy ne keljen mindennap átverekednem magam a bürökrácián, ha olvassa, eztúton is köszönöm Neki, most épp azzal próbálkozunk, hogy a modemen lévő teljesen értelmetlenül bekapcsolt állapotban (halandónak teljesen nem lehet kikapcsolni) lévő tűzfalat kiherélték az eszközből, hátha megszűnik a jelenség. Most várás van...

De addig is érdeklődnék, hogy esetleg valakit szivatott -e már hasonló hibával a fenti csodadoboz?

 

Köszi!

FBK

Hozzászólások

nem feltetlen a doboz, inkabb a docsis. ha meg a docsis halozat szar, az ellen semmilyen doboz nem ved :) csak a rendes beallitas/karbantartas.

erre én is gondoltam, sőt ez volt az első gondolatom, de azt is többször nézték már, sőt már kijöttek beállították a jelszintet is. meg induljunk ki abból, hogy a docsis oldalán van a kaki, akkor reboot után miért tér magához egyből? :S

FBK

Sagemcom-al szintén telekom területen nekem olyan gondom volt, hogy a mögöttes mikrotik eszközben beállítva a static ip-t nem engedte a bejövő kapcsolatokat és ugyanígy random elhasalt.

Nagy nehezen kicserélték egy másik típusra (nem emlékszem fejből a nevére) azzal problémamentes az elmúlt pár hétben.

nekem is volt amit nem engedett bejovo kapcsolat, mert a benne levo tuzfalat nem lehetett normalisan kikapcsolni, ezt ma megoldottak egy kis konfig reszelessel tavolrol, kerdes, hogy az elhasalason segiteni fog-e.

ha esetleg lesz idod beirod ide a csere modem tipusat?

thx!

FBK

Mekkora sebességű netre vagytok előfizetve? Ha tudtok akkor fizessetek elő a 1G-s netre, mert ahhoz már Docsis 3.1-es modemet adnak.

Azt próbáltad amúgy hogy a gw-t pingeled?(192.168.0.1 vagy 192.168.100.1 ha nem állítottad át) Ott is nagyobb a válaszidő?

Vagy ha rádugod magad közvetlenül a modemre (ott is van IP-d, csak nem a tunnelezett Fix IP), ott minden rendben?

Az összefoglaló oldalon látod, hogy valamelyik csatornánál növekszik a corrected/uncorrected szám? Multimédiás osztót esetleg cserélt a szerelő?

sajnos itt nem jatszik az 1G -s elofizu, mert ez csak a Telekom leanycege, ha atmennek a Telekom -hoz papiron is, akkor valtozna a fix ip -m, ami nekem 2 nap melo, ok meg rantanak a vallukon egyet es kozlik, hogy Telekomoskent nem lehet ugyanaz a FIX IP -m, mint a leanynal, ami szinten Telekom -os IP :) amugy 1 honapja kuzdok veluk, mindenfele megoldas nelkul, ha lesz megoldas, akkor az a jofej Telekomosnak koszonheto akit a topicban is emlitettem, kicsit gaz. elmeletileg ugye az NMHH a felugyeleti szerv, aki irt egy mail -t, hogy ok nem fognak egy folyamatban levo hibaelharitasba beleavatkozni, mondom kosz a segitseget, csak 1 honapja szivatnak, de ugye ugy soha nem jar le a hibajegy, hogy 72 orajuk van elharitani, en bejelentem ok lezarjak mert csinaltak valamit, vagy epp nem talaltak hibat es ugy zarjak a jegyet hogy az ugyfelet meg sem kerdezik, hogy paraszt jo mar?? :D ;-]

FBK

Szerkesztve: 2022. 10. 11., k – 18:24

Esetleg kérni egy modem cserét? Mert ha lehúzod a koaxról + visszadugod és úgyse és csak "ki/be kapcs" segít, akkor elég gyanús hogy abban az eszközben valami felgyülemlik amivel X óra elteltével nem bírkózik meg, vagy a RAM, vagy a proci, vagy bármi egyéb.

+ ugye mivel ez ilyen "félmegoldás" ha jól értem, tehát van mögötte egy router ami majd NATol + fixipzik + egyéb extrák -> nem lehet hogy valahogy megterhelik egymást? Nem kellene, de előfordulhat ilyen is.

De ez csak egy erős tipp.

ps.: semmin nem csodálkoznék.. telekomos emberke javasolta hogy az androidboxokat érdemes hetente áramtalanítani ..... Bár azt is hozzátette (a 'modemmel' kapcsolatban) , hogy hozzá NE nyúljak a WIFI SSID-khez!!!44444 mert az bajt okozhat! Köszi :D

mert ez csak a Telekom leanycege

Véletlen nem a Kalásznetről van szó?

Gyanúsan ismerős volt a hibajelenség.

Ugyanez a szolgáltató (Esztergom környéke), fix IP, ugyanez a modem, ugyanez a jelenség volt (2019-ben).

Hiába volt a legnagyobb segítőkészség, modemcsere, kábelcsere, átköltöztettem hogy rövidebb legyen a koax, semmi nem segített. Egyszer még reseteltük is az egész előfizetést, más IP-t is kaptam, amit aztán be se tudtak állítani a túloldalt, mert azt már nem a helyi erőknek kellett volna beállítani, hanem a "központban", és akkor elegem lett. 

Telekomosként ugyanez a retek van nálunk is. Már a 2. eszközt koptatjuk, nálunk is elhasal a modem, de csak 1x történt ilyen hamar, általában hetente kikapcs, majd kis pihenés után vissza. Onnan tudom, hogy elkezd szarakodni, hogy minden wifi eszköz leesik a hálózatról (ilyenkor a SSID is üres a beállítási felületen), majd később a lan is elhasal, az eszköz a 192.168.0.1 címén nem elérhető. A korábbi eszközt cserélő alvállalkozó annyit mondott, mikor megjegyeztem, hogy egy előző firmware-rel semmi probléma nem volt, hogy a franciák elbasztak valamit, de a Telekom unszolására sem hajlandóak javítani. Úgy tűnik, hogy a felfelé csomagváltás lesz a megoldás más típusú eszközzel. Most, amikor "rendeltetés szerűen" üzemel a ketyere, a saját ip beállításaimat továbbra sem tudom elmenteni (mac addresshez rendelt ip cím), mert egyszerűen lehetetlen.

Szia!

Próbáld ki, hogy átrakod a routeredet másik ethernet portba a Sagemcom -ban.
Nálam is ez volt a probléma, 1db ethernet port tönkrement a modem-be, ha erre volt kötve valami, akkor random időközönként összefosta magát a modem.

Nálam is ugyanez a modem van, 2-3 nap alatt nálam is szétcsúszik a sebesség.

Betettem egy időkapcsolót a tápegysége elé, minden nap 2:59-kor off, 3:00-kor pedig on.

Lehet nem elegáns, de rendkívűl hatékony, évek óta megy így stabilan.

..csak most találtam rá erre a topikra.. dettó ezzel a problémával küzdök egy ügyfelemnél, 250/10-es netet kötöttek, ezzel a modemmel, egy mikrotik hap ac2 van mögötte, ami natol, meg l2tp-t csinál.

Pár napig tökéletesen megvan a 250/10 sebesség, aztán fixen beáll a letöltés 40megára..  ha elbootolom a modemet,akkor pár napig megint megvan a 250-es letöltés, a ping mindvégig rendben..

Ami érdekesség, hogy a modem restart után a mikrotik is elhasal, probáltuk static ip-vel, dhcp-vel wan oldalon, de ilyenkor mikrotikből nem lehet pingetni a modemet restart után, csak akkor, ha a mikrotiket is újraindítjuk.
Most fut egy watchdog rajta, ami 60 sec után ha nem pingik a modem, elbootolja,de nyilván nem megoldás.

Mivel ebben a modemben nem találtam időzített reloadot, most azon agyalok,h berakok egy okos konnektort a modem elé és minden hajnalban elbootoltatom a modemet.. Arra szintén nem látok esélyt,h esetleg egy Kaon-t hozzanak ki cserére, de sok Telekomos szerelő meg azt a típust szidta nekem, mint a bokrot.