Központi családi címtár

Fórumok

Valamennyire előzmény: https://hup.hu/comment/2823319

Felmerült annak a szükségessége, hogy családi szinten hozzunk létre egy közponit telefonkönyvet. A lényege, hogy ha van valami cég/ember, aki valamiért fontos akkor ha valaki azt a címtárába felviszi, akkor az jelenlen meg a másiknál is. Telefonok Androidok.

Rettentő mélyen még nem ástam bele magam a dologba (meg illeszteni kellene ezt a HB házvezérléshez) így gyorsan megkérdezem itt is, hogy milyen kész - lehetőleg opensource - megoldást ismertek erre?

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 09. 14., sze – 10:40

Elsonek a Nextcloud jut eszembe. Az osszes varhato reakcio (miert php, ot perc alatt osszedobom jsben|perlben|goban|phpban|pythonban, bloat, hasznalj excelt, hasznalj barmit amit akarsz, miertkellezneked, gdpr) megtalalhato az alalad linkelt topicban is, bar ha nagyon muszaj, ide is be lehet irogatni.

Csaladi cuccra nem hasznaltam, deeee egyszemelyesnek fun volt.

 

https://help.nextcloud.com/t/one-address-book-between-all-users/80814/2

Viszont most nézem, hogy mintha a saját kliense nem tudná szinkronizálni a kontaktokat. Valószínűleg ezért van vagy öt carddav szinkronizáló az appjaim között. Bocs. Annyi emlékem van, hogy működött. Mivel nekem csak gépek közötti fájlszinkronizálásra kellett, ezért megváltam tőle, mert az viszont nem tetszett, ahogy vergődött :)

Köszönöm. Nextcloud "integráció" már van, akkor lesz eggyel több :)

Egy közös google fiók, felvenni minden telefonra/eszközre pluszban?

Github repó, vagy gitlab repo magad hosztolva. Esetleg gitosis/gitolite + valami web git megoldás a tetejére. Én csináltam saját web-git megoldást, de nem azért mert értelme van, hanem csak hobbiból. Mindenféle jegyzeteket bele tudunk írni amit meg kell osztani és a kémszervezetek nem látják (ez nyilván a githubra nem igaz, azt látják, viszont 0 effort elkezdeni).

Onnan hogy kerül át telefonra az infó? 

Pontosabban: bekerült a kazánszerelő telefonszáma a git repoba. Kinek, mit kell csinálnia step by step, hogy az a családban mindenkinek a telefonján megjelenjen névjegyként? Nem költői kérdésnek szántam, lövésem nincs, hogy ezt hogyan csinálnám meg úgy, hogy a mindennapokban ne káromkodás legyen a vége.

Nem mondtam, hogy a legkellemesebb megoldás, de legalább ki lehet kerülni, hogy kémszervezeteken keresztül menjen. Azért csináltam ilyet, mert minden szart be lehet ide tenni ami kettőnknek érdekes és azt akarjuk, hogy elérhető legyen mindenünnen. Valóban sajtreszelős, de ilyen ez a popszakma, ha kerülni akarod a kémszervezeteket.

off, de miután a lastpass fizetős lett (majd a myki megszűnt), én hasonlóba migráltam a password kezelésemet: https://github.com/gopasspw/gopass

nem annyira halál, mint amennyire máshol fáztam ettől, de ritkán változó dolgokra nem rossz.

(régen még menő volt, talán a ynab4 is azt csinálta, hogy dropboxon keresztül syncelte a bináris bizbaszait... ohm, tuti konflikt hell)

igen, ez lett volna a primary cél, de abban vannak a céges jelszavak kezelve, megosztva, anyámkínja, és amikor ez aktuális volt, nem kezelt a pluginjük két accountot egyszerre.

(a lastpass váltásnál tuti nem, a myki lelövésnél úgy emlékszem még nem, de akkor már közel volt)

Jelszóra (Lastpass leváltásra) self-hosted megoldásként a leánykori néven Bitwarden RS néven futó, most Vaultwarden nevű teljesen jó megoldás. Dekstopra, böngészőkbe, telefonokra a sima Bitwarden ingyenes kliens mehet fel, és abban meg lehet adni a saját szerver elérhetőségét. 2FA van, minden eszközön form/jelszó kitöltés van.

Én Lastpass-t használok mióta létezik, fizetem mióta fizetős, de céges célra, megosztott jelszó széfnek a Vaultwarden-t használjuk, mert azok a fizetős felhős megoldások, amik csoporton/cégen belüli megosztást is tudnak, eléggé húzósak már árban, még céges felhasználásra is (szerintem).

De a posztban szereplő célra valahogy egyiket sem használnám, nem kényelmes.

Jelszókezelésben a Vaultwarden-re +1, sajnos a névjegyzék szinkronizálására nem találtam még hasonlóan jó self-hosted megoldást.

Ráadásul én vittem bele egy olyan csavart, hogy a laptop és a telefon mindig fent van Wireguard VPN-en (csak a VPN-es szubnetet routolom arra), így a netre nincs is kiengedve, hanem van egy self-signed cert, aminek a CA-ját felvettem a Windows-ba és az iOS-ba is, így nem nyíg a Bitwarden APP, hogy nem megbízható. Így relatív nehéz felnyomni magát a széfet, viszont megy belőle a jelszókezelés, a 2FA (ha OTP kódos) és még biztonságos jegyzeteket is lehet benne tárolni.

 

Sajnos a névjegyzék szinkronizálásra nem találtam hasonlóan jó megoldást, pedig tervezem elvinni a google-től, ha valami zűr lenne a fiókkal, ne kelljen drámázni ezzel, meg ha már van jelszókezelő, egy self-hosted névjegyzék is elférne.

TheAdam

Valami random CardDAV szerót lőjj össze. iOS alapból tudja, gondolom Android-ba is lemásolták már ezt a funkciót is, mert kb v1.0 óta benne van.

Szerkesztve: 2022. 09. 14., sze – 21:33

Leszólják, hogy ódivatú, de nekem a horde groupware bevált. Debian alatt kb. egy apt-get. Meg persze azért be kell konfigolni.

Használok nextcloudot is, de csak fájlokra, mert borzasztóan lassú.

Az tényleg megdöbbentő, hogy az Android alapból nem kezel CardDAV-ot, erre külön progi kell. iOS kezeli, de nem túl jól.

Amúgy egyszer már "kikaptam" itt a hup-on, hogy a címtárat meg a névjegytárat ne keverjük.

Én 12+ éve valamilyen felhő szolgáltatót használok erre a célra. Ha nem bízol egyikben sem a 3 nagyból (Apple, Google, Microsoft), akkor is kis millió szolgáltató jön szóba, ne szívj ezzel. Nekem az ActiveSync alapú cuccok jönnek be minden platformon, de CardDav és CalDav is használható. Én azért döntöttem az Exchange Server alapú varázslat mellett, mert az üzleti felhasználók miatt - így vagy úgy - mindenhol van értelmes support.