Tárgy nélkül érkező elektronikus leveleket ...

Címkék

Vannak, akik notóriusan tárgy nélkül leveleznek. Mit teszel, ha egy ilyen levél esik be a postafiókodba?

Természetesen megnyitom, mert érdekel, hogy mi áll benne!
24% (109 szavazat)
Óvatosan kezelem, csak akkor nyitom meg, ha a küldő ismert (digitális aláírás)
4% (17 szavazat)
Óvatosan kezelem, csak akkor nyitom meg, ha a küldő ismertnek tűnik (név általam ismert)
47% (213 szavazat)
Megnyitás nélkül törlöm.
10% (47 szavazat)
Meg sem tudom nyitni, mert azonnali törlési szabályom van rá.
3% (13 szavazat)
El se jut hozzám, mert a spamfilter, szolgáltató stb. át sem engedi hozzám az ilyen leveleket.
10% (44 szavazat)
Egyéb, leírom.
3% (14 szavazat)
Összes szavazat: 457

Hozzászólások

Van egy-két ismerősöm, akik notóriusan tárgy nélkül leveleznek, nagyon helytálló a kifejezés. Ilyenkor mindig morgok magamban, hogy netikett az nuku, meg a legtöbb kliens szól, hogy nincs tárgy, az persze nem idegesíti őket. Próbáltam párszor szólni, hogy valamit írjon oda, legalább asdfgh, de nem.

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Akadémiai berkekben erősen csökkenne annak a túlélési esélye, aki bizonyos ismert nevek (nem akarok lebuktatni senkit) leveleit nem nyitná meg csak azért, mert megint elfelejtett tárgyat írni a levélbe…

Nálam inkább az a terjedő szokás, hogy mindent a subjectbe írnak, halál idegesítő.

"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"

Van korreláció a a subject létezése és aközött, hogy az adott email spam/phishing-e? Az a szemét, amit én szoktam kapni, abban mindig gyönyörűen ki van töltve a subject. Lassan már az üres tárgy a garancia arra, hogy humán írta a levelet. :)

Érdekes sztori, lazán kapcsolódik, mai szemmel már nem is hihető talán. Volt egy tanárom a 90-es évek derekán, aki azoknak le sem töltötte (POP3) a levelét, akik nem írtak tárgyat. Természetesen az ilyen delikvenseknek a mailben küldött beadandójuk karó lett, ha nem volt tárgy. Az indoklása az volt, hogy adatforgalom után fizet a netért.

trey @ gépház

Nekünk is volt ilyen tanárunk egyetemen. Komplett használati utasítas volt hozzá, hogyan add be emailben a házit: évszám+kurzuskód+neved monogrammja stb. alapján kellett összeállítani a levél tárgyát, csatolmány elnevezése stb.

Valahol logikusnak tűnhet, ha félévente megkapott 100-200 beadandót.

https://hup.hu/regisztracio

Tárgy: új HUP account igénylése

Ha nem a megfelelő tárggyal jön a levél, az nem fog a megfelelő folderbe esni, így abból - "sajna" - nem lesz regisztráció. Ezt egy szint felett nem is lehet máshogy csinálni. Rend a lelke mindennek!

trey @ gépház

Természetesen megnyitom, mert a sógornőm küldte a telefonjáról. :-D

Outlookban ra kell klikkelnem, hogy ki tudjam torolni Del gombbal. Tehat ergo mindig "megnyitom".

Persze lehetne trukkozni, hogy a subject melletti kukara kattintok vagy jobb klikkel elohozott menubol torlom, akkor talan ugy nem nyilik meg a preview. De nem ez all ra a kezre.

Szerkesztve: 2022. 05. 24., k – 11:28

Meg kell néznem, mert az ügyfeleim (és azok megbízottjai) nagyrészt digitális analfabéták, szóval már tökre megszoktam ezeket a dolgokat. Sőt, hiába van benne a szerződésben, hogy a megbízással/melóval kapcsolatos kommunikáció a későbbi lehetséges vitás esetek elkerülése érdekében emailben történik, többnyire telefonon hívnak, hogy „te ezt meg azt kéne”, úgyhogy ha már elsőre emailt ír valamelyik, még ha tárgy nélkül is, akkor kicsit úgy érzem, hogy tettem valamicskét a lakosság és a kisvállalkozások digitális felzárkózása érdekében. :)

Mar miert ne nyitnad meg a levelet? Nem ertem. Ugye senkinek sem olyan a levelezokliense, ami ilyenkor siman betolt kulso linkeket vagy lefuttat barmit?

Security ide vagy oda, de én szimplán bunkóságnak tartom. Teleszemetelik az inboxomat mindenfélével, jön valami és azt sem tudom hogy ez most fontos-e vagy sem, meg egyáltalán miről szól. Amikor valamit vissza kell keresni, rémálom.

És jellemzően csak családtagoktól kapok ilyet, szóval őket még bannolni sem tudom. Párszor már felvetettem nekik a problémát, de nem ment át.

Mondjuk nem vagy beljebb a subjecttel se. Amikor valami ancient threadet élesztenek fel egy tök más tartalommal, vagy csak beleír valami semmitmondó szót a tárgyba, és közben tök másról van szó a body-ban... én mindent megnyitko inkább.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

hasznos a targy, amikor gorgetessel keresek a levelek kozott.

vannak ugyfelek akik mindig "kérés" targyu leveleket kuldenek, hogy konnyebben megtalaljam. :)

neked aztan fura humorod van...

privát levél esetén nagy valószínűséggel figyelmen kívül hagyaom vagy törlöm. (vagy a spam szűrő miatt nem is jut el hozzám)

 

céges levelezés esetén mindenképp lesz tárgy, legrosszabb esetben  az hogy [external] :D

 

szerencsére elvétve látok csak ilyet a saját postafoókjaimban.

G-mailt használok, ami ha nincs subject, akkor a body részből mutat pár mondatot, így abból is eltudom dönteni, hogy megnyissam-e, vagy sem :) 

Szerkesztve: 2022. 05. 24., k – 19:12

Nálam nagyon ritkán fordul elő, 1-2 ember küld néha ilyet, de általában már onnan tudni szoktam, hogy kik, és már onnan látszik, hogy nem spam lesz, csak vannak lusták, akik nem veszik a fáradtságot, meg nem ismerik a netikettet. Egyébként sem óvatoskodnék ezzel, mert neomuttal levelezek, az nem nyit meg automatán mindenféle mellékletet, nem futtat le szutykokat, így ha még valami káros e-mail is, akkor se lenne belőle baj.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ilyen csak két helyről jöhet: ügyféltől vagy felső vezetőtől. Mindkettővel foglalkozni kell, de a válaszban kitöltöm a tárgyat helyettük. Amikor erre válaszolnak akkor előfordul hogy 1 mondatban 3 tök különböző témát érintenek mint egyetlen kérdés. Ilyenkor szétszedem a megfelelő számú részre és minden témában egyesével küldök választ mindegyiket egyértelműen kitöltött tárgy mezővel. Aztán amikor a végére ér a kérdés válasz akkor jön a "csak még egy dolog" egy teljesen új témával, a válaszban ekkor is frissítem a tárgy mezőt helyettük.

Ügyfél rendszeresen válaszol A tárgyú levélben B -vel kapcsolatos dolgokra. Nem nevelhetem meg b+, hisz csak vagy 40x lett nekik elmondva, h. mi rabszolgák vagyunk akik több gazdát szolgálnak, így egyszerűen nem bírjuk mindannyiuk faszságait követni, csak ha precízen trackelve vannak a seggfájásaik külön-külön. Egy kibaszott subject - 1 kibaszott thread - 1 probléma. Hogy kereshető legyen az évi 13 ezer leveles trágyadombon hónapok múlva is, ha fog kelleni valami. De nem sikerül betartatni ezt az egyszerű kibaszott szabályt sem. Viszont mivel ők a kibaszott ügyfél, én meg csak a rabszolga, én nem pofázhatok nekik vissza h. b+ így csináld ha jót akarsz magadnak. Mert nem. Cserébe csak én szophatok az idiótájai miatt.

Cégen belül se lehet mit kezdeni sok fasszal; ha nem vagy közvetlen főnöke vagy nem állsz fölötte valamilyen párhuzamos ranglétrán és nem tart tőled valami miatt, akkor telibeszarja h. mit kérsz tőle. Csak azért sem úgy csinálja. Ja, mert ő egy seggfej amerikai felsőbbrendű, de meg csak vmi európai gyarmati magyar rabszolga vagy.

Azok a levelezőkliensek, amelyeket használok, általában szólnak, ha véletlenül nincs tárgy. Szóval nem olyan könnyű elfelejteni. Ezzel együtt kedvencem, amikor olyan tárggyal kapok levelet, hogy 'Kérdés' :)

Én mindig megnyitom, mert ki tudja, mi lehet benne. A GMail spamfiltere amúgy elég megbízható, még eddig nem fordult elő, hogy egy üres tárgyú levél ne legitim levél lett volna. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Passz, nem rémlik, hogy valaha is kaptam volna ilyen levelet. Legfeljebb spamet.

http://www.micros~1
Rekurzió: lásd rekurzió.

Szerkesztve: 2022. 05. 25., sze – 14:50

Egyéb: Nem ismerek olyan debilt, aki tárgy nélkül küld emailt.

Akkor szerencsés vagy. Vannak tényleg idióták, akik azt hiszik, hogy az e-mail az chat, hogy csak belenyomsz egy sort, és már küldöd is, se tárgy, se rendes tartalom, néha még kísérő szöveg sincs benne, csak egy csatolmány. Tény, hogy kevés ilyen barom van, de annyira nem ritka, mint gondolnád.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Népszerűtlen vélemény: bár több olyan ember lenne, aki a felesleges udvariassági körök helyett csak pár sorban leírná, mit szeretne. :)

Az átlagos céges emailt olvasva olyan érzésem van, mintha a küldő a külföldi nagynénjének írna képeslapot. Kedves Emma néni! Remélem, levelem jó egészségben talál... stb. Én esküszöm, nem sértődnék meg rajta, ha csak annyi lenne az üzenet, hogy "erről beszéltem a meetingen, légyszi nézd meg, jó lesz-e" és egy csatolmány. Hasonló élmény, mikor rád chatelnek annyit, hogy "Hello!", és amíg nem köszönsz vissza, addig nem mondja el, mit is akar. Akkor sem, ha te már otthon vagy, és egy napot kell várnia a visszaköszönésre.

Az udvariaskodásnak is persze meg van a helye és az ideje, nyilván nem kell a ló túloldalára sem átesni.

 Hasonló élmény, mikor rád chatelnek annyit, hogy "Hello!", és amíg nem köszönsz vissza, addig nem mondja el, mit is akar. Akkor sem, ha te már otthon vagy, és egy napot kell várnia a visszaköszönésre.

Én mondjuk pont ezért szoktam vagy köszönni, vagy egy "ping"-et küldeni. Mert ha már ott a kérdés, rettentő türelmetlenné válok, hogy válaszol-e, de ha csak simán ráköszönök, és nem köszön vissza, akkor megnyugszok, hogy nem ér rá/nem látja.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

+10000

 

én úgy látom, hogy a zemberek a írott kommunikáció aszinkron mívoltát nem értik...

 

Ez biztos generációs különbség, mert több (értelmes) fiatallal is beszálgettem már erről, és megdöbbenve hallottam, hogy náluk ha egy random cseten küldött szivecskére/hellóra/pingre  nem jön ~1 percen belül válasz, akkor ők ott már valami problémát vélnek érezni. :D Ez hatványozottan igaz akkor ha a párjának küldte ezt a bizonyos 'valós tartalom nélküli' üzenetet...

számukra mondjuk az email mint olyan értelmezhetetlen dolog.

(És nyilván soha életükbe nem adtak fel postán sem levelet.... főleg külföldre nem)

Nem szeretem az online kommunikáció ezen formáját. Ha valaki csak egy hello-t ír, arra nem válaszolok, többnyire elvből. Gyakorlatilag viszont arról is szól a dolog, hogy onnantól kezdve figyelni kell arra, hogy tulajdonképpen mit is akar, elvégre már jeleztem, hogy figyelek rá. Ezzel elvonja az időm egy részét, olyan feladatra, amiről fogalmam sincs. Energiavámpír. Kb. olyan, mint amikor anno az irc-n valaki benyögi, hogy "hello, kérdezhetek?". Erre megvolt a szokásos bot-üzenet, hogy akár a kérdést is feltehetted volna. Nyilván a céges chatban kevés a boomer, aki helyből tudja, hogy felesleges  köröket nem futunk :)

Azért ebben a levelezőkliensek is hibásak. Az Outlook például az aláírásblokk kezdetét (-- ) bulletté alakítja, ha html formátumú e-mailt írok, és valamiért az a default. Első dolgom mindig azt átállítani.

Egyébként meg nekem rémlik, hogy az iskolában tanultunk levelet írni. Címzés, megszólítás, tömören leírom amit akarok, elköszönés, aláírás. A cégeknél meg általában van erre valami template (legalább egy offline minta).

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Az én "kedvencem", ami már többször is megesett velem, hogy ír egy emailt az ügyfél, hogy küldi a képeket.
Nézem, sehol egy csatolmány az emailben. Majd kisvártatva megint jön egy email, benne egy képpel. Megint kis szünet, megint jön egy email benne egy képpel... És képes akár 20 emailt elküldeni, mindegyikben egy képpel!

Olyan ravaszságokat, mint összetömöríteni a fájlokat egy ZIP-be már el sem várok. Szerencsére a csatolmányokat lelehet tölteni egyben is, így örülök ha egy emailben megjön minden. 

Kb igen. Gmail-nél is vmi 20-30 mega közötti a mérethatár. Nagy képeknél (sok megapixel, nincs agyontömörítve, pl. mert telefon csinálta azok szeretnek tárhelyet pazarolni) hamar el lehet érni.

Zip-nél meg a darabolás nem triviális a laikusoknak. Nem baszkódnak ilyenekkel, elküldi egyenként, biztos ami sicher.

Nem mindig az enduser a hülye, szopatják az átlagembert az IT-ipar monstrum idiótái mindenféle faszságokkaal, amik csak a  szakmabelieknek érthetők és könnyen kikerülhetők, az atlagembernek kb. varázslat.

De, simán az user a hülye. 1-2 Mb-is képekről volt szó. 
Gmail egyébként is felajánlja, hogy ha túl nagy a méret, akkor felteszi drive-ba és azt linkeli be levélbe.

De egyébként is, aki nem tudja mailben elküldeni mindet egyszerre, bármi okból kifolyólag, az pakolja fel valamilyen fájlmegosztóra, aztán linkelje be azt. Persze ez az 1 bites userek IQ szintjét már meghaladja... 

Ha csatolmányt akarok küldeni, akkor nem akarok baszakodni fájlmegosztóval. Oldják meg (TM). Ennyiből jó mondjuk a GMail, hogy automatán felrakja, csak épp ez a funkció - sincs - agyonreklámozva.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Csak akkor nyitok meg e-mailt, ha szólnak, hogy jött egy, amit el kell olvasnom és akkor is csak azt. ;)

- Természetesen megnyitom, de nem érdekel mi van benne! :)