Otthoni vezetékes internetet nem hajlandó bekötni a szolgáltató, mik a fogyasztói jogaim ilyenkor?

Beszállnék az internetbe, mint Vágási Feri. Megrendeltem már 35 napja az otthoni vezetékes internetet, de sajnos még mindig nem történt semmi azóta, nincsen bekötve az internet. Csak visszaigazolták, hogy megkapták a megrendelést, de azóta semmi sem történt, szerződést sem küldtek.

Az ügyfélszolgálat szerint technikai hiba van, és 35 napja hárítják el éppen a technikai hibát, és nem lehet tudni, hogy mikorra lesz jó, ha egyáltalán bármikor megjavul. De a honlapjuk szerint elérhető nálam a szolgáltatás, és az optikai kábel is megvan, működik a hálózat, csak nem kötik be.

Jelenleg mobilinternetet használok, de ez nagyon lassú és ahhoz képest nagyon drága, és limitálva van az adatkeret.

Megnéztem, és nálam csak 1 db szolgáltató érhető el a vezetékes internet kategóriában, ahol nincsen adatkeret. Tehát mondhatni, hogy ez az 1 db szolgáltató monopol helyzetben van. És szerintem vissza is élnek a monopol helyzetükkel, hiszen nem törik magukat, hogy bevezessék végre az internetet. Nyilván ha lenne piaci verseny, akkor nem ülnének 35 napja a problémán, hanem összekapnák magukat, hiszen különben átmegyek másik szolgáltatóhoz. De mivel monopol helyzetben vannak, ezért tudják, hogy úgysincs más választásom, mint várni.

Esetleg valaki nem tudja, hogy ilyenkor milyen jogaim vannak, mint magánszemély fogyasztónak? Ugye az a gond, hogy még nincsen aláírt szerződésem. De törvényes-e az, hogy már 35 napja nem hárítják el a technikai hibát, és nem kötnek velem szerződést? Ha ez szabálytalan, akkor esetleg ez melyik jogszabályban van leírva, hogy tudjak rá hivatkozni, amikor panaszt nyújtok be hozzájuk? Illetve ez nem visszaélés a monopol helyzettel?

Hozzászólások

Nem nagyon van egyetemes szolgáltatási kötelezettség internet esetében, tehát jogi úton kb semmit nem tehetsz szerintem.

Opció A) Megpróbálsz együttműködni a szolgáltatóval hogy legyen kedvük és idejük bekötni.

Opció B) Más szolgáltatót keresel. Ha nincs lakossági akkor lehet bérelt vonalat, korlátlan mobilnetet, műholdas vagy mikrós elérést keresni.

Sajnos nagyon más nincs a lehetőségek között ilyenkor.

Korlátlan mobilinternettel ellennék, de az sincsen, csak adatkorlátos mobilinternet. A többit még nem néztem, de várok még kicsit, aztán jobban körbenézek majd.

De ez nevetséges, hogy 2022-ben nem lehet normális internethez jutni. Nem zsákfaluban, hanem a fővárosban.

A nagyobb városok belsejében mindig jóval nehezebb az infrastruktúrális fejlesztés mint a külvárosokban vagy zsákfalvakban. Szigorúbbak az infrastruktúra elvárások (útfeltörések, közműegyeztetés problémák), több az ellenséges nyugdíjas szomszéd aki akadályozza a fúrásfaragást, stb.

Ha van megfelelő Telenor 4G lefedettség akkor az e-phoneon keresztül van 1TB/hó vagy korlátlan opciód, még rendes 1 db publikus IPv4 is lesz rajta: http://mobilinternet.ephone.ch/

(Semmi közöm hozzájuk, csak végfelhasználójuk vagyok én is. Mikrotik wAP LTE/4G kittel nekem szépen megy, de frekvenciára figyelni kell választáskor! Flottával ügyeskedve biztos hogy vannak ennél is jobb ajánlatok egyébként.)

10+ eve volt, ki kellett huzni 20m kabelt masik epuletbol, Debrecen belvarosaban. Ugyanez, telefonon mondtak, hogy nem sajnos! Irasban megkerestem oket, hogy beszallok a kivitelezesbe. Megegyeztunk, szerzodtunk. Aztan 6+ honapig nem lett meg ugyhogy az lett, hogy inkabb megcsinaltak igyen :)

Nálunk egy helyszínen két sikertelen bekötés után mondták hogy a kivitelezés nem lehetséges, visszamondják a szerződést. Részletesen elmondták hogy pontosan mire lenne szükségük (aknák, kábelek, behúzószár, stb).

Pár nap múlva hívtuk őket hogy akkor mi saját költségünkre ezeket el tudjuk intézni, ha megfelel jövő héten jöhetnek, addigra kész lesz h nekik is megfelel. Nem kellett kétszer kérni, ráharaptak azonnal. Mondjuk kb bedugniuk kellett a mellette lógó kábel végét a dobozukba és adni egy ONT-t meg PPPoE jelszót szóval...

De én még idáig sem jutottam el, mert engem senki nem keresett, én kerestem az ügyfélszolgálatot. Azt az ügyfélszolgálatot, aki nem tud semmiről, nem ért semmihez, nem tud semmiben segíteni, nem illetékes, nem rajta múlik. Azt nem értem akkor, hogy minek fizetik ezeket az embereket. Ennyi erővel meg is szüntethetnék az ügyfélszolgálatot, eredmény ugyanez, viszont legalább spórolnának, és én sem keresném őket feleslegesen.

Mikor mi hasonló cipőben jártunk egy Vodafone-os feltöltő kártyát vettem, és minden hónapban egy 500 GB adat csomagot 7990 ért.

Számunkra az 500 GB gyakorlatilag korlátlan volt, még Teams/Skype konferenciákkal és Netfix használattal is (igaz, itt visszavettem a minőséget).

 

Feltöltőkártyás opciók | Vodafone

Digi?

Én 3 éve igényeltem náluk netet, aztán nem jöttek. Megrendeltem a UPC-t. Azok jöttek. Digi azóta sem keresett. Egy nagy kalap sz@r a Digi, nem erölködtem utána már velük.

azert a DSL sem olyan rossz manapsag, VDSL-en tudnak adni szimmetrikus megbizthato netet (berelt vonali aron :)), asszem 4 vagy 8 mbit/erpar felhasznalasaval, es van olyan vegponti eszkozuk ami 16 vagy 24 erparat is tud fogadni.

de meg sima lakossagi xDSL-nel is mar 50mbit megy... iptv-t is azon szolgaltatja a t-home.  jo torrentre keves, de mobilnethez kepest?

Ezek nem magas számok a mobilnethez képest sajnos.

 

vDSL:

8*24 = 192 Mbps ami nincs nagyságrendileg fölötte a 4G/4G+ néven futó 150/300 Mbps cellákban elérhető sávszélességnek. De almát az alámval: bérelt vonali mikróhullámon simán van 1 Gbps (akár telenortól), csak győzd megfizetni.

 

xDSL:

Ahol valóban stabil 50 Mbps elérhető xDSL-en lakossági árban az persze nem feltétlenül rossz, de nem is erős ajánlat. Kvázi-korlátlan mobilinternet havi 10 000 Ft alatt van, és az ország túlnyomó részén stabil 30-50Mbps elérhető. Igencsak fej-fej mellettiek ezek a paraméterek. Elméletben persze az xDSL stabilabb kellene legyen, de a gyakorlat nekem pont az ellenkezőjét igazolta.

 

 

A Telekom IPTV over ADSL-jéről csak annyit tudok hogy még nagyon régen, az iptv eredeti bevezetése környékén volt szerencsém használni, hát az egy "bármit csak ezt ne" élmény volt.

Ma 4 fő meetingel (covid miatt gyerekek is itthonról tolják), stb.
MRTG 5 perces átlagban maximum 20..30 Mbps tüskék, kb. 10 Mbps alapszint. A többi részemről általában speedtest-hencegés.

Igaz magán képek, filmek, backup itthoni architektúrán van, internetről tényleg az megy ami oda való.
Erősen javaslom, mérje meg mindenki MRTG-vel/bármivel internethasználati szokásaitokat és meg fogtok döbbenni. Amíg a novemberi fórumszál kapcsán nem kezdtem el mérni az itthoni hálózatomon a forgalmat, én is teljesen mást tippeltem volna.

Ránéztem a kedvedért a MikroTik graphingra (kb MRTG).

5 perces bontásban, 24 óra:
átlag: 1.41 Mbps
peak: 114.5 Mbps
100 Mbps+ 5 perces átlag 8 alkalommal.

Átlagos havi adatforgalom: 13 GB.

 

Ebben a hobbitevékenység - háziszerver, offsite backup, stb - nincs benne, ez az end-user eszközök forgalma. 5 fő, 13 aktív eszköz.

Nyilván ha muszáj együtt lehetne élni akár 20-30 Mbps-el is, de abszolút érezhető minőségi romlást jelentene a gigabithez képest, jelentősen megnövekedett várakozási időkkel.

"a 4G/4G+ néven futó 150/300 Mbps cellákban elérhető sávszélességnek"

Ezt oszd el legalább 10-zel, ugyanis ez a névleges cellaszélesség, ami oszlik a felhasználók között (ráadásul a geometria is befolyásolja, és ha messzebb vagy az antennától, eleve gyérebb). Szerencsés esetben (és leginkább felhasználói szempontból holtidőben) egész jó sávszélt is kaphatsz, de a 4G-nél a tipikus valós sebesség a 2-3 MB/s (szorozd be 8-cal Mbps-hez)

Örvendj, hogy legalább egy szolgáltató létezik arrafelé. Egyik ügyfelemnél (Budapest belvárosa, látótávolságban a Duna és az Infopark, az utca túloldalán a BME épületei) - konkrétan semmilyen szolgáltató nem hajlandó kábelt kihúzni. A közvetlen telekszomszéd épületben van Telekom optika, de további 50 méterre már nem hajlandóak semmire...

Mennyi adatot használsz havonta? A kék mobil szolgáltató 150+100G-t ad teljesen normális áron, nekem elég volt munkára is. Persze folyamatosan azon Torrentezni nem jó...

Nagyon plusz egy a mobilnetre.

Tehetnel egy probat a digi mobilnetjevel, hogyha valami isteni szerencse folytan van tererereje, akkor annal jobb arut nem talalsz.

Egyebkent en mar 2 eve mobilnet only vagyok. De mostmar elerheto az optikai net is (ketto is!) az utcaban (eddig egy se volt, most meg 1 honapon belul lett ketto). Gondolkodom, hogy bekossem-e, de egyelore elvagyok anelkul.

 

Azon gondolkodom, hogy aggregalni kellene 3 mobilnetet, ugy hogy normalisan lehessen streamelni felfele, lenne is szerverem amelyiken keresztul menne, de meg nem volt kedvem osszerakni. Valaki csinalt mar ilyet?:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

" hogyha valami isteni szerencse folytan van tererereje"

Próbáltam a DIGI-t, nálam ez a téma leginkább a fenti kikötésen hasalt el.

Na meg amikor volt DIGI-s térerő (a telefon szerint egész jó), a Voda netje akkor is kb. 10x gyorsabb volt ugyanabban a földrajzi pontban (dual simes mobil, kapcsolgattam a két SIM között a netet). Mozgásban (pl. buszon, de nem a sztyeppe közepén, hanem a nagy Budapesten) a DIGI-s mobilnet használhatatlan volt. Vissza is adtam.

Meg akartam nézni, most épp mennyi is náluk az a 150 + 100 Gb. És közben ezt találtam: https://www.telenor.hu/otthoni-internet . Korlátlan mobilnet fix címen, viszont nincs ár (csak hogy az első három hónap 0 Ft 1 éves hűséggel), és nem mindenhol elérhető (van cím ellenőrzési lehetőség). Nyilván valahol az árat is közlik, de ennél többet nem töltöttem ezzel.

Üzletileg nem éri meg. A mobil szélessávon hatalmas az overselling, már 1-2 előfizető is elméletben 100%-ra leterhelhet egy cellát.

Ahol nagyméretű cella van, oda nem érdekük állandó szolgáltatást értékesíteni, mert a faluban a 2.-3. előfizető után már nem lenne meg a sávszélesség.

Ez a mobilnet otthonra ott buli nekik ahol kisméretű kihasználatlan cellák vannak vastag uplinkkel. Sajnos vidéken ahová a B20 LTE megváltásként hozta el a sávszélességet, oda fog a legkésőbb elérni az adatforgalom korlát nélküli előfizetés lehetősége.

Hét hogy hogyan csinálják azt pontosan nem tudom, de talán még sosem mérten 50 Mbps alatt Telenor LTE hálózaton, urban környezetben igen sokat nyüstölve.

Persze, a névleges számok kb 1/3-át hozzák az LTE hozzáférések stabilan, de ez tapasztalataim szerint a legtöbbször jobb mint a DSL, urban környezetben is.

Elméletben teljesen igazad van hogy a DSL jobb kellene legyen, de a gyakorlat mégis az ellenkezőjét mutatja nekem. Soktíz pont tapasztalata alapján, több városban is. Csak arra tudok gondolni hogy a szolgáltatók üzleti szenpontból hagyják lerohadni a DSL infrát, az LTE meg focus terület és kap törődést.

Kérdés a cella és az uplink terheltsége. Nyilván a hangnak adnak elsődlegesen prioritást, ami marad, mehet az adatnak.
Ha 150mbps a cellakapacitás és van ~12x30* szektor, akkor jó eséllyel az uplink lesz a bottleneck hacsak nem optika.
150mbps abban az esetben tud lenni a cella, ha igen jók a jelszintek - sajnos a user tökéletesen elégedett, ha neki megy ~40-50mbps-el, nem foglalkozik
azzal, hogy a top moduláció meglegyen stabilan, ezzel jó eséllyel csökkentve a cellakapacitást (amíg forgalmazna a végpontja).

Épp' az előbb mértem kettőt Telenor hálózaton. Az iPhoneSE telefonom 40/10mbps-t mért, tőlem kb 1km-re ismerős Mikrotik SXT LTE eszköze ~5mbps/20mbps-t (nem tévedés, 5mbps a downlink volt)

hat nekem ezt irja most a https://www.telenor.hu/otthoni-internet

7 990 Ft/hó  12 hónap hűséggel

a korlatlan meg nem tudom mennyire korlatlan, de tuti vagy a sebessegre vagy az adatforgalomra van valami aprobetujuk...

nekem van telekomos sim-em korlatlan mobilnettel, felmegy 5g-re telefonnal, de a speedtest par masodperc utan visszamegy 400mbitrol kb 50-re es stabilan ott marad, mintha valami dinalikus korlat lenne a szolgaltatonal (peak gyors de folyamatos toltest visszafogjak)

azert ez kemeny. megneztem a szomszed haz cimet, ott 4990-et adott ki. egy utcaval odebb meg mar 7990. persze mindez legalis, mert a csomag ara egysegesen kb 15000Ft (vagy hasonlo), de kinek ekkora-kinek akkora akcioban adjak...

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nekem 3990 lenne, 3 hónap 0, 12 hónap hűséggel, azaz ~3000 forint havonta. Ma ismét szar volt a Vodafone/UPC órákon át, szóval elő akartam fizetni, de nem tudok, mert amint a végére érek, már nem OtthonNet van a kosárban, hanem Hipernet. Ami nem korlátan. Most várom az ügyfélszolgálat válaszát... :)

Szerintem csak arra várnak, hogy feltedd a gépre a vadonat új Windows 95 rendszert (a 13 darab MDF floppy-s Win95a-ról van szó), mert azzal lehet beszállni a zinterneccbe. Úgy otthonról tudod végezni a nyomdai munkát, miközben Julcsi tüdőgatyában feszít.

Viccet félretéve, ha nem írtál még alá szerződést, és nem fizettél ki pénzt, akkor nem lehet a szolgáltató felé elvárásod. Fogyasztóvédelmet megkeresheted, de ők sem fogják felgyorsítani.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Nem tudom ez hogy jön ide, de legyen. Nem kell az összes generációt újra venni, elég 5-10 évente platformot cserélni. Annyi idő alatt azért van annyi fejlődés, hogy megéri, annyival energiatakarékosabb (ez nem csak az áramszámlában fontos, hanem a hűtők csendessége, akkuidő), gyorsabb (annyival több mag, cache, nagyobb IPC, nagyobb freki, stb.), időtállóbb, kitolja a lehetőségeket, jobb kijelző, magasabb felbontások, jobb sávszél csatlakozókon, portokon, LAN-on, Wi-Fi-on, stb.. Meg úgy általában az innováció költségeit meg kell fizetni, igen, mert ha nem fizeti ki senki, akkor a gyártók nem fognak fejleszteni, és megakadhat a technológiai fejlődés. Az is igaz, hogy a fejlődés mostanában lassul, így kitolódhat akár 10-15 évre is ez a csereidő, ha valakinek máris elég jó hardvere van.

Önmagában a csere nem gáz. A gond az, amikor tényleg nem innováció, hanem konzumerizmus áll a háttérben, mikor szifonosok állnak sorban minden évben az Apple store előtt, hogy a legújabb modell legyen meg nekik, mert a tavalyi tiszta kréta korszaki már, olyan muzeális szutyokkal senki nem égeti magát a Starbucks-ban. Meg amit a nagyok csinálnak, MS a Win11-gyel, hogy i7-7700K, Ryzen 1600-1800, Threadripper 19xx szintű hardvereket avultat el, mert csak, Meltdown, meg nem bissztonságosch, Redmondnak nem elég jó, mert nekik Ferrari meg legújabb akármilyen WhateverBook van a seggük alatt, és akkor ezt mindenki megengedheti, aki meg nem, az dögöljön meg.

Meg amit okostelókkal, táblagépekkel, okostévékkel csinálnak, hogy teljesen jó még, de szoftveresen elavultatják. Pl. most egy másik topikban írták, hogy 2015-ös Samsung smart tévé, nem megy rajta a HBO GO app. Mert kevert valamit a szolgáltató. A Google is szokott, szándékosan megváltoztatja a YouTube API-t, hogy kitoljon a youtube-dl-es, meg böngészőaddonos-letöltős Matyikkal, de ezzel pont nem őket szopatja meg, mert frissítenek az újabb verzióra, hanem az ilyen embededded, smart eszközös emberkéket, akik nem kapnak már szoftverfrissítést, pedig fizettek érte, ők nem fogják tudni a szolgáltatást elérni, aztán vehetnek új eszközt, vagy okosító hardvert, stb.. Na, az ilyeneket tényleg főbe kéne lövetni, mert ez nem innováció, hanem simán gerinctelenség, csak a profit miatt újravetetni, már marketinggel és innovációval sem próbálnak jönni, annyira kendőzetlenül gátlástalanok. Az ilyeneket nagyon nem kéne engedni.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Gondoltam, de helyre tettem. Már megszoktam, hogy ugyanazokat a köröket futjuk. Engem egyébként ez zavar, hogy lassult a fejlődés, volt azért, de nem olyan léptékű, mint előtte. Pl. akinek van egy i7-2600 szintű gépe (3-4. genes vagy még újabb i5-i7, meg hasonló genes Xeon, mobil QM/HM/XM proci, régi genes Ryzen, hasonló DDR4-es rendszerek is játszanak), jobb fajta dual channel 16-32 giga RAM, PCIe 3.0, USB3, meg valami nem elavult, de már 4-6 éves (de már DX12.12 és Vulkan képes, min 4 giga VRAM-os, a 2 határeset) kártyája, az még jó sokáig ellesz vele, pedig már 10 éves platform, és helyenként apróbb upgrade-ekkel kitolható még néhány évig. Hacsak high res/refresh gaming, PCIe 4/5 + NVMe, vagy Win11 miatt le nem cserélik mégis. De a C2D-ós rendszerek is használhatóak voltak 10 évig, a C2Q-Core i gen 0-1 mai napig határeset (ha valaki nem játszik, és főleg linuxozik, és a GPU sem elavult benne, ez játékok nélkül is fontos kompozitoroknál, hardveres videódekódolásnál, stb.).

A másik, ami zavar, hogy ami mégis volt fejlődés (több magos Ryzen-ek, újabb genes Core i-k, újabb GPU-k, PCIe 4/5, stb.), most a készlethiányok és árhajcsárkodás miatt nagyrészt elérhetetlen vagy megfizethetetlen, covidos lezárások-korlátozások, coinbányászat, Win11 által mesterségesen gerjesztett kereslet miatt. A másik, ami régóta nem tetszik, hogy a játékkonzolokkal is eléggé stagnáltatják fejlődésügyileg a játékipart, elég sok éve a PC-s játékok nagy része konzolport csupán, és a fejlődés ellen hat. Szóval de, upgrade-eljenek csak az emberek szépen, tegyék nekik a hardvereket hozzáférhetővé, olcsóbbá, ha más nem ezzel elnyomva a néhány gennel ezelőtti, de még abszolút badass hardverek árát, fejlődjön a globális hardverinfrastruktára, vele meg a szoftveres, és emberek ne legyenek rákényszerítve muzeális gépek és elavult szoftverek használatára. Legyen mindenkinek minél több, jobb, újabb gépe, telója, stb., hogy mindenki zárkózzon fel, és ne legyenek lemaradók, mert az az elitnek se tesz jót, ha nagyon felemásra töredezik a hardveres-szoftveres világ.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Nem tudom ez melyik szolgaltato de hidd el ok orulnek a legjobban ha minden stimmel es a megadott letesitesi idon belul le tudjak rendezni. Kismillio oka lehet, hogy miert akadt el a megrendelesed:

pl hibas az adat a letesitest ellenorzo rendszerben (nem is letesitheto viszont az ugyfelszolgalati rendszernek OK megy vissza leadjak a megrendelest aztan var manualis vizsgalatra)

valami invalid termek combo-t valasztott ki az ugyfelszolga (barmilyen jo vedelmet epitesz ki ezellen az emberek mindig kepesek csodakra a jutalek remenyeben) es az atcsuszott es elakadt. Kb estig sorolhatnam.

Ha van szemelyes ugyfelszolgalat akkor faradj be es valoszinuleg ki fogjak tudni nyomozni mi a problema. Lehet egy visszatorles/uj megrendelessel jobban jarsz de ezt szemelyesen megmondjak tutira.

Aha, persze. A legutóbbi költözéskor a hattal korábbi lakó tartozása miatt nem volt hajlandó szerződést kötni velem a szolgáltató, csak külön kérvény beadása után több hónapos szarakodás és vita után. Az nem hatotta meg őket, hogy már az elején mondtam, hogy az nem jó üzlet nekik, hogy én nem fizethetek havi előfizetési díjat, miközben úgy sem rajtam követelik azt a vacak párezer forintos tartozást (fel sem merült, hogy ki akarnák fizettetni, amúgy is nonszensz lett volna).

Nem, nem segített. Mindenképpen kérvényt kellett leadnom, amit persze engedélyeztek, de mindez 3 hónap tökörészés volt. Meg a teljes értetlenkedés a részemről: az alatt a három hónap alatt annak a bizonyos tartozásnak a 1,5-2-szeresét kapták volna meg tőlem havidíjban. De ez az érv, mint írtam, senkit nem hatott meg, és így nekem is erre ment el egy adag időm, meg ők is ügyintézhettek, win-win. :-S

Szor menten:

Irodahaz pincejeben ott van a telekom optikai halozata, de a telekom immar 6 eve tagadja, hogy lenne optika az epuletben, es adsl-lel szivunk (igy 2022-ben), jobb hijan abbol van 3db.

 

Minden evben megprobalunk a telekomnal valami emberkehez eljutni, hogy az optikat felhuzhatnank 2 emeletet, van cso, fel lehet huzni. Mindig letagadjak, hogy vna, mire eljutunk oda, hogy foton megmutatom, hogy ott van fenn, altalaban kapunk egy uzenetet, hogy uj szemelyes ugyintezonk van, a regi elhagyta a ceget.

 

Olyan 8 ugyintezot fogyasztottunk el. Mindig jonnek a berelt vonallal (most eppen 83eFt-ert adnak) azt hiszem 50mbit sebesseget igernenek (de nem lehet, mert tavol vagyunk a kozponttol, igy az adslbol se igenyelhettuk a legdragabbat:(

 

Szoval van valakinek valami tuti tippje, hogy hogyan lehetne a telekomnal erdemi embert talalni?

Jah igen, ez a belvaros belvarosa, V. kerulet.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mennyivel egyszerubb lenne ezt mondani akkor, hogy ez a konkret helyzet, es nem letagadni.

 

Igen uram, van az onok pincejeben egy telekom optikai kabel, hiszen rajta van a logonk, rajta van a lezerveszely.

De ezt nem tudjuk onoknek kiajanlani, mert ez es ez az engedelyunk nincs hozza, es nem is tervezzuk a beszerzeset.

De tudunk ajanlani berelt vonalat 50mbit elmeleti sebesseggel (gyakorlatilag 10mbit) 73ezer forintert. Ugyanazon a csavart erparon, igy onoknek meg a kivitelezesi kellemetlenseget is megsporoljuk!

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A csatlakozó CPU felőli oldalán minden hálózat réz alapú :-D

Viccet félretéve amennyire tudom a bérelt vonal hálózata mindig olyan amilyet tudnak adni, nincs rá szigorú fix rendszer.

Dolgoztam egy intézményben ahol volt bent a pincében Telekom optika, 10/10 Mbps bérelt vonal volt rajta, az ősidőkben leszerződve mikor ez messze gyorsabb volt mindennél. 2015 környékén végképp aktuálisá vált a bővítés. A Telekom adott volna akár 1000/1000-t egy szimpla végponti eszköz cserével, de csakis továbbra is bérelt vonali konstrukcióban és árazással. A történet szomorú vége hogy nagyságrendileg eltértek az ár elképzelések, nem sikerült kölcsönösen előnyöset találni. Konkurens szolgáltató koaxon érkező DOCSIS alapú szarja lett a befutó párszáz megabittel.

 

A helyzet iróniáját az mutatja hogy utáltuk az egész DOCSIS-os történetet. Eleve nem tartom egy jó technológiának, de ott az átlagnál is szarabbul működött. Akkora volt viszont az árkülönbség hogy 3 műszakban dolgozó dedikált debuggoló és hibajelentő munkaerőt olcsóbb lett volna ffelvenn, mint a bérelt vonalat kifizetni. Megtanultunk együtt élni a szarral.

gondolom nem a DOCSIS miatt volt szar, hanem a koax miatt... eleg egy rossz kotes, valami zavar, egy beazas... mar az a koncepcio hogy nem csillagpontos a halozat hanem ugyanarra a kabelre vannak leagazasokkal rakotve a mindenfele eszkozok nem tul jo. eleg ha egy ugyfelnel szar valami, akkor a kornyeken mindenki sziv.

nekem is volt olyan ugyfelem ahol hasznalhatatlanul szar volt a koax kabeles net, de nem volt mas szolgaltato a kornyeken.

Sok kiesés mert:

 - elvágták a kábelt dolgoznak rajta
 - szomszéd rádugta a sugárcsöves tévét, zavarja a hálózatot. Persze hiába találja meg a szolgáltató visszadugja még 2x...
 - bekötnek egy új végpontot, beraknak egy új osztót, elmegy a jelszintünk, töredékére esik a sebesség emiatt
 - a random helyen lévő jelerősítők/központok/tudjafene mik random helyről szünetmentes nélkül megtáplálva, bárhol a környéken kiesik egy trafó már szünetel is a szolgáltatás 

Az egészet még megfejelik a végponti egység remote FW upgradjével, amit előzetes jelzés nélkül frissítgetnek, újraindítgatnak. Jobb esetben újraindul, rosszabb esetben belefagy és lehet menni powercyclezni. Ugyanez a szolgáltató másik helyszínen 3-4 csere után se tudott olyan DOCSIS modemet adni ami nem forralja fel magát és áll le a 20 fokos klímatizált szobában. Kínunkban kapott egy külön ventilátort kívülről...

Hát ilyenek. Ezek egyébként nem túlélhetetlen hosszú kiesések, volt valami 98-99% körüli uptimeunk. De az az 1-2% pont elég arra hogy a megbízhatatlan szar élményét adja az egész.

Nyilván rengeteg függ a szolgáltatótól is. Telekomnál sem szeretem a DOCSIS-t, de ha nincs Telekom/Digi FTTH/FTTB akkor jó az. A UPC/Vodafone DOCSIS különleges helyet foglal el a szívemben, akkor már inkább Telekom ADSL, vagy a bérelt frekis mikróhullámot, Telenor/Telekom LTE-t is megfontolom ár/érték függvényében. Aztán persze van hogy marad a UPC DOCSIS...

- valoszinu nem GPON optika (a masik vege nem olyan eszkozbe megy)

- vagy a masik vege meg ki sincs fejtve, pl. valahol elakadt a kiepites

- az epuleten beluli kiepites nincs meg, valami akadaly miatt (pl. nem jarult hozza a tulajdonos hogy szetfurjak a fodemeket) vagy mert nem eri meg nekik

amugy 3 eve meg lazan rezkabelt huzott be a telekom egy uj irodahazba, hogy aztan rategyen egy dsl modemet meg valami routert amibol voip-et adott a telkozpontnak... mar azt se ertettem miert nem isdn PRI/BRI akkor mar.

a tortenet ugy teljes, hogy az irodahazban elotte bank backoffice uzemelt. De elkoltoztek meg elottunk.

Valoszinu nekik epitette ki a telekom.

 

De ez feltetelezes a reszemrol.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerintem is jól sejted. A mi irodánkban is van kb minden szolgáltató végpontja, de háromból kettő azt is letagadta, hogy léteznek. A telekomnál pedig nem a normál lakossági / üzleti részleggel volt szerződésük. Így hiába mennek a kiépített kábelek valamelyik központjukba, a leszarom ügyintézőkben fel sem merül, hogy a cégük más szolgáltatásáról van szó és esetleg a megfelelő kapcsolat felé irányítanák tovább az ügyet. 

Amelyik szolgáltató nem tagadta le magát, az meg újra behúzta az üveget mégegyszer. Ott meg az nem sikerül, hogy a meglévő üzleti előfizetésből bérelt vonali legyen. Mert a nyomorék embereik nem találják meg a saját rendszerükben ezt a címet, mert balfaszok és általában lezárják a folyamatot azzal, hogy nem kiépthető. Miközben létező előfizetés van most is rajta. Kb ez megy hónapok óta, hogy lezárják, törlik az igényt kiszállás nélkül, aztán utólag mégis idetéved valaki és rájön, hogy ja, minden be van kötve. Már csak a tényleges szerződésmódosítás kéne 4 hónapja.

Komolyan,mindegyik cégnél teljesen inkompetens és leszarom emberek dolgoznak. Tiszta szocializmus feeling, hogy kell egy belső ismerős, hogy valami történjen.

A Telekomnak van 2 optikai hálózata. Az egyik a gerinchálózat, amin bérelt vonali szolgáltatásokat is adnak ki - a másik pedig az FTTH hálózat, ahol 1 szálon (nem szálpáron) passzív osztóval 4-128 előfizető osztozik.
Az FTTH hálózaton lehet igényelni bérelt vonali szolgáltatást (a standard 99.5% SLA-nak megfelelően - és olyan áron is) viszont a gerinchálózaton nem lehet FTTH-t igényelni.

Ha privát van kedved beszélni a dologról, akkor írj, több alkalommal előfordult, hogy találtunk megoldást úgy, hogy a Telekom hasonló indokkal elküldte már az Ügyfelet.

Szerkesztve: 2022. 01. 19., sze – 22:49

Hogy van az a 2014-ben fogant EU-s direktíva, hogy 2020-ra a háztartások 100%-a részére elérhetővé kell tenni 30 Mbps-t és 50% számára a 100 Mbps-t?
Ebbe meg lehet kapaszkodni és esetleg lehet segítséget kérni az NMHH-tól, hogy ez a kérdés hogyan oldható fel esetedben.
Sőt egyúttal egy másik szálként a szolgáltatóval való kálváriádnak írásos nyomokkal igazolható részleteivel szintén NMHH irányba lehet menni.

Ha csak ez az egy szolgáltató van, akkor megkeresném a szomszédokat, hogy náluk h történt a bekötés meg a szerződéskötés? És ha többüknél elintéződött egy héten belül, akkor erre hivatkoznék a szolgáltatónál, követelve h adjanak magyarázatot h veled miért szúrnak így ki? 

De nem úgy van h bemész az ügyfélszolgálatra és ott egyből szerződést is tudtok kötni? Láttam már webes felületen is olyat, hogy mondta egy-egy címre, h elérhető v. sem a szolgáltatás. Hát akkor az ügyfélszolgálat pláne fogja tudni cím szerint, h tudnak-e szolgáltatni v. sem. Ha meg nem akarnak ott szerződést kötni, akkor rálehet kérdezni, h mégis mire várnának?  
 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Igen, ezen trükköznek, hogy szerződés sincs, nem lehet szerződést aláírni, nem lehet senkivel beszélni. Itt van az ajtóm 3 méterre a villanyóraszekrénytől, ahol ott figyel a frissen telepített optikai kábel, de "technikai hiba" miatt nem lehet bevezetni. 1 hónapja dolgoznak megfeszítve, éjjel-nappal a hiba elhárításán, lol.

Telenor OtthonNet esetleg nem elérhető? Ismerek olyat, akinél ez van, korlátlan, és elég gyors is.

Nagy Péter

Szerkesztve: 2022. 01. 21., p – 13:58

.

Nincs egy jó fej szomszéd akinek a wifijére rá tudsz csatlakozni amíg bekötik? Sokszor az is segít ha személyesen bemész az ügyfélszolgálatra (ha van) és udvariasan kérsz segítséget, hátha kifogsz egy segítőkész ügyintézőt aki megsürgeti vagy legalább őszintén elmondja miért szívatnak. Esetleg próbáld elkérni a szerelő telefonszámát, hátha ráér előbb egy kis borravalóért.

hátha ráér előbb egy kis borravalóért

Ha belsős, nem pedig kiszervezett alvállalkozó, még a végén kibasszák ezért. Mert végigülte a minden korporét bérrabszolgának évente kötelező antikorrüpsön tréninget, és a végén kattintásával fejezte ki h. elfogadta az abban elhangzottakat, különös tekintettel arra h. semmi pénzt ajándékot nem fogadhat el ügyféltől a munkájáért cserébe. Az h.a Telekom felsővezetése milyen (és legfőképp MENNYI!) kenőpénzeket ad és fogad el, az le van szarva (legitimizálva van, mert a cég érdeke az elsőrendű). De hogy a legalsó talpas paraszt bérrabszolgákat megkenjenek gombokért, hogy a munkájukat jól végzik, hát az sátánmáglyahalál kereszteshaborúban üldözendő.

Megnéztem, és nálam csak 1 db szolgáltató érhető el a vezetékes internet kategóriában

Ami most eszembe jutott es nem ertek:
- regota ott laksz es csak most jutott eszedbe vezetekes internet utan nezni?
- uj helyre koltoztel es nem tajekozodtal, hogy van-e normalis internet szolgaltato? Gondolom nem ez az elso amig megnez valaki vasarlaskor, en sem tettem volna valoszinuleg.
- nincs normalis (nem tul draga, elfogadhato sebessegu) mobilnet?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Be kellett mennem személyesen. Kiderült, hogy a chat alapú és a telefonos ügyfélszolgálat sz*rt sem ér. Teljesen hülyeségeket beszéltek, én meg elhittem nekik. Most így van egy minimális előrelépés, de még mindig semmi. Közben meg nyomatják a dumát, hogy így digitális, úgy modern. Na persze. Ha nem személyesen intézi az ember az ügyet, hanem "digitálisan", akkor semmire nem megy.

Szerkesztve: 2022. 01. 31., h – 11:50

Jajjj...

Kész katasztrófa. Hétszer kerestem az ügyfélszolgálatot, és most adtak végre elérhetőséget egy emberhez, aki ki tudta deríteni a hibát.

Az a hiba, hogy az én címemen nem érhető el a szolgáltatás, mert nincsen kiépítve.

Milyen jó, hogy másfél hónapja azt hazudják, hogy ki van építve. A honlapon a címkereső alapján elérhető a szolgáltatás. Ügyfélszolgálat szerint elérhető a szolgáltatás. Ha viszont megkérdezek valakit, aki ért is hozzá, akkor azt mondja, hogy nincsen kiépítve.

Amúgy ki van építve, mert pár méterre van tőlem a villanyóra szekrény, és saját szememmel láttam, amikor telepítették bele az optikai kábelt.

Na mindegy, a lényeg, hogy nem elérhető, maradok a lassú és drága mobilinternetnél :(

Frissítés: most újra megnéztem, és érdekes módon most már azt írja a honlapjuk, hogy az én címemen elérhető a vezetékes internet, de csak a leglassabb csomag, az optikai nem elérhető. Viszont másfél hónapja még azzal hitegettek, hogy van optikai hálózat is, ki is tudtam választani a megrendeléskor. Most már a megrendeléskor sem lehet kiválasztani az optikát, csak a leglassabb csomagot. Érdekes, hogy előző hónapban még volt optikai hálózat, ami 1 hónappal később eltűnt. Biztos azóta elvágták a kábeleket, vagy nem tudom, mi történhetett.

A leglassabb vezetékes internet csomag érhető csak el, ami pont fele olyan gyors lenne, mint a mostani mobilinternet csomagom! :D

Ha mondjuk ezt közölték volna másfél hónapja, akkor nem kellett volna hétszer keresnem az ügyfélszolgálatot, hanem akkor eleve el sem indítom a megrendelést...

Úgy látszik, hogy Budapesten, 2022-ben bizonyos helyeken még mindig nem sikerült megoldani, hogy legyen normális internet normális áron!

Nem jó ötlet, mert az alattunk lévő épületben meg tudták rendelni az optikai hálózatot, és el is kezdték nekik levonni a havidíjat érte. Viszont nem működik ott egyáltalán a vezetékes internet, semmilyen sebességgel, de a havidíjat kérik tőlük. Ők végül a fogyasztóvédelemhez fordultak.

Most nekem azt ígérték, hogy hamarosan ki lesz építve az optikai hálózat...

Amúgy már ki van építve az optikai hálózat, de megígérték, hogy hamarosan ki lesz építve. Ennyiben maradtunk.