OTP SmartBank kivezetés

https://www.otpbank.hu/portal/hu/OTPSmartBank/Kivezetes

Ha már márciustól nem lesz a régi, gondoltam regisztrálok és kipróbálom az újat.

Nem tetszik. Sem a kinézete (világos hátterén fehér szarok), sem a felépítése, az elérhető funkciók száma pedig kevesebb. Az új funkciók közül a kedvencem a rezsikimutatás, ahol minden  az egyéb szolgáltató alatt van. Bontás sehol. 

De legalább most már fizetős is lesz az eddig ingyenes és jó mobilapplikáció. 

Hozzászólások

Egy manapság IT-ből megélő (tehát gondolom nem 200nettóból megélő) ember miért OTP-s? Ne vedd támadásnak, csak kiváncsi vagyok. Legalább 2-3 olyan bank van (magnet, rafi) , ahol az oda utalt normális fizuért mindent ingyen adnak, sorbaállás stb nélkül.

Elég végig gondolni, ez a PSD2 teszi lehetővé ennek a létezését, ugyanis mikor ezt megadod, akkor megbízod az aktuális azonosító számládhoz történő regisztrációjával. Az ilyen jogosultságok évente lejárnak. Ezért nem tudja éven túlra megadni a szolgáltató. Ennek van értelme, mivel te sem akarhatod, hogy a másodlagos azonosító egy rossz bankszámlaszámra mutasson. Sajnos te egy aktív (mindennapos) használatból indulsz ki, de az ő feladatuk picivel több, és rosszabb helyzetre kell felkészülni.

Az hogy a rendszer nem értesít valakit a szolgáltató részéről, nos azt tudjuk hogy a szolgáltató sara :) Érdemes mást keresni.

Nem tudom, Magyarországon hogy megy ez, ha Angliában nem csak nyitok egy új bankszámlát, hanem kiválasztom, hogy váltok és megadom a jelenlegi bankszámlám adatait, akkor ők lezongoráznak mindent.

Új bankszámlaszámom lesz, de az összes direct debitet áthordozzák. Feltételezem úgy megy ez, hogy az új bank szól mondjuk a gáz szolgáltatónak, hogy az 12345 számú direct debitet akkor a jövő héttől az új számú számlaszámról tessék majd lehúzni.

Azt nem tudom, hogy a fizetésem is automatikusan az új számlára megy-e vagy azt nekem kell jóváhagynom személyesen a pénzügyön, hogy ezzel ne lehessen visszaélni - mert ugye tudom, hogy van ez a szolgáltatás, de nem váltottam bankot 10 éve.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Viszont a munkáltatódnál már neked kell szólni hogy ne a régire utaljon... és elég kellemetlen tud lenni a hónap utolsó péntekjén ezzel szembesülni.... :)

Plusz ugye új kártyát kapsz, ami szépen lehet regelni amazon/ebay/telefonszolgáltató/applepay/googlepay/oyster .... kivéve ha berakod egy Curve mögé és akkor csak egy helyen kell átírni

Egyébként pont, hogy a normális fizu mellett nem érdemes havi pár száz forintokon gondolkodni.

Nekem most havi ~3000 forint a banki költségem mindennel együtt, de ebben már pl. olyan utasbiztosítás van, ami piaci áron kb. tízezer lenne egy hétre. Gyakorlatilag ha elmegyek évente kétszer nyaralni, visszatermelte* az egészet. Vagy pl. a telefonos ügyfélszolgálathoz dedikált vonal van, ami a menüt és a sorbanállókat megkerülve egyből egy agenthez dob, és (ugyan ez nincs leírva) érzésem szerint a level 1 support is kimarad. :)

És ebben semmi privátbankos hókuszpókusz nincs, asszem valami marginális kedvezmény van a számlán, de egyébként kb. listaáron megy.

(* bele van számolva a peace of mind, mielőtt valaki a biztosítás várható értékével jön :))

A második mondat az irányadó. :) 

Havi kb. 100-120 ezer forintot szoktam utalni. Az mondjuk átlagosan 220 forint utalási költség, meg évente ~2400 a bankkártya, azaz havi ~400 forint az egész mutatvány. 

Ezért az összegért én nem lennék hajlandó bankot váltani. (Illetve hát CIB Online számla már nem is nyitható, ha jól rémlik, ez se maradjon ki a képletből. :))

jaja, érthető, világos. Én anno menekültem az OTP-től, mert akkor még ilyen 1000ft volt egy havi számlavezetés + sorban álltam a nyuggerekkel egész nap ha valamit intézni kellett. és hát ugye OTP, legnagyobb bank, millio ügyfél, sehova nem haladt az ügyintézés. Rafi megoldotta, minden ingyen van, sorbaállás sincs, telefonálgatni se kell a központtal, mert a Premium ügyfeleknek van dedikált tanácsóda, ügyintéző. 

Egyrészt nem IT a megélhetésem forrása, másrészt nem biztos, hogy megérné a bankváltással járó hercehurca. Belegondolva hány helyen van megadva a számlaszámom, nem szeretnék bemenni mindenhová és -ismerve a magyar ügyintézést papír alapon személyesen- változtatni mindenütt.

A bankváltásnak rengeteg adminisztrativ költsége van. Pár havonta megnézem a banki költségeket, havi két ebéd alatt van az ára, addig nem érdekel különösebben. Az új netbank app egyébként ahogy már párszor elsirtam, okoz majd  kellemetlen perceket a custom ROMozóknak.

Vissza magára az appra, a kártyás fizetés jóváhagyása (és más funkciók) sokkal gyorsabbak. Végre megértették, hogy ez fontos.

"A bankváltásnak rengeteg adminisztrativ költsége van." - sorold fel légyszives... Csoportos beszedések sima ügy, munkabér utalása sima ügy - oké, célszerű, ha van egy havi csoportos beszedéssel intézett fizetnivalókra elegendő tartalék, hogy a két számla párhuzamos "működése" során ne legyen gond azzal, hogy egy csop.besz. még a régire terhel be.
Oké, hogy neked is van vele teendőd (munkabért új számlára utaltatni, rendszeres utalásokat felvenni - a csop.besz. jogosultságokat, illetve a jogosultak értesítését a visszavonásról/jóváhagyásról elvileg bankváltáskor a bankok lesakkozzák, de célszerűbb azokat is "kézzel" intézni - jellemzően ez is megy online.)

Egyéni vállalkozóknál van még 1-2 plusz lépés ebben. Ugye tudod, hogy 1500 forintról beszélünk havonta? Ha kéred, neked is utalok ennyit minden hónapban :)

Ha 2-3 ezer forint lenne, már megfontolnám, ha 4-5, meg is lépném.

az elérhető funkciók száma pedig kevesebb

In progress, az ígéret szerint nem lesz kevesebb, mire kivezetik a régit.

De legalább most már fizetős is lesz az eddig ingyenes és jó mobilapplikáció. 

Nem hiszem, hogy így lenne.

A hirdetmény szerint

 

Digitális szolgáltatások havidíja

Akciós havidíj mértéke

499Ft 0Ft

Az akciós havidíjat a Bank 2021. december 31-ig biztosítja azzal, hogy az akció időtartamát annak lejártát megelőzően jogosult jelen Hirdetmény útján bármikor meghosszabbítani. 

 

Abban nem vagyok biztos, hogy tervezik-e eltörölni, vagy ez csak a szokásos "védjük előre a seggünket" taktika. 

pl.  voda vezetékes telefonnál láttam valami olyat (amit mindenki csak csomagkedvezmény miatt rendel), hogy havidij 10.000+ Ft kedvezményes 200Ft

Szerkesztve: 2021. 12. 02., cs – 12:39

Én használom az új appot kb már "béta" állapot óta. Nekem megfelelt.

Hogy érted azt hogy fizetős lesz ?

ps.: közben fent linkelt OTP oldalról idézet:

Az új mobilbank használatáért egyelőre nem számítunk fel külön havidíjat (lsd. aktuális Hirdetmény szerint 2021. december 31-ig), az átmeneti időszak lezárulásáról értesíteni fogunk.

Érdekes...

Az apróbetűst soha nem olvassa el senki.

4. Díjtételek
13) Havidíj Digitális szolgáltatások

havidíja  Akciós havidíj mértéke 

499 Ft    0 Ft V.

1. Az akciós havidíjat a Bank 2021. december 31-ig biztosítja azzal, hogy az akció időtartamát annak lejártát megelőzően jogosult jelen Hirdetmény útján bármikor meghosszabbítani

https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/DSZ_Hirdetmeny_20211102.pdf

A tukmálós ügyintézők elkerülését meg kell fizetni! :)

Egy sörben fogadok, hogy nem lesz fizetős*

* értsd jól, a legtöbb banknál eddig is fizetős volt minden, a netbank, telebank, stb., amit hogy hogy nem, kivétel nélkül minden számlacsomagban kedvezményesen nem szedtek be**

** technikailag a smartbank is fizetős, 1 db account ára van kedvezményesen elengedve, de van olyan számlám, ahol hat embernek van hozzáférése, természetesen n-1 accountot ki kell fizetni

Ennek az egésznek egyetlen oka van, hogy így csinálják, az pedig a törvényi szabályozás.

2013. évi CCXXXVII. törvény

a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról

121. Egyes szerződésekre vonatkozó különös rendelkezések

279. § (14) Szerződés egyoldalúan nem módosítható új díj vagy költség bevezetésével. Az egyes kamat, díj vagy költségelemek szerződésben meghatározott számítási módja egyoldalúan, az ügyfél számára kedvezőtlenül nem módosítható.

Emiatt csinálják a van díja, de akciósan nincs elemeket. Kevés ellenpéldától eltekintve aztán a végtelenségig hosszabbítják az "akciót".

Ez amúgy azért is fura lenne, mert én pl. egy "Smart csomag"-ban vagyok, aminek az a lényege, hogy azért kedvezményes a csomag, mert mindent digitálisan intézek. Ha személyes ügyintézésre megyek be, akkor annak napidíja van. Ez van a szerződésemben. Akkor ezzel ez így most egyoldalúan módosul? :D

Ezt nem értem. Ez egy külön szolgáltatás (szeretne lenni), de ha ezzel egyidejűleg megszünteti a netbankot ami nekem benne van a szerződésemben? Akkor valójában nem is külön szolgáltatás...

EDIT: vagyis ha én nem írok alá egy szerződést az új netbankra havi 500 Ft-ért akkor ellehetetleníti a számlacsomagomat teljesen legálisan?

Ez engem is érdekelne! Szintén Smart számlacsomagom van. Eddig olyasmi információ morzsát sikerült összecsipegetni, hogy Netbank != Smartbank applikáció, és a kivezetés csak a Smartbank appra vonatkozik. Elvileg böngészőből, SMS azonosítással továbbra is elérhető lesz online a számla. Kérdeztem az ügyfélszolgálatot, nem tudták megmondani, azt javasolták, februárban térjek vissza a témára, addigra hátha lesz valami infójuk! Mondjuk nekem ez már csak egy tartalék számla, azért hagytam meg, mert ingyen van. Plusz anyukám számlájához is hozzáférek rajta keresztül, ha utalni kell a nevében, nem kell bemennie a fiókba.

Szerkesztve: 2021. 12. 02., cs – 12:52

Ez azért öröm, mert a másik alkalmazásuk nem fut lineageOS-en, meg a legtöbb kínai telefonon, mert nem biztonságos, ez meg még igen. Aláírni szoktam vele.

Szerkesztve: 2021. 12. 02., cs – 12:59

világos hátterén fehér szarok

Par honapja mar van dark mode. Egy eve hasznalom mar.

Sokkal nagyobb problemaja, hogy sajat szamlak kozott nem tudsz idozitett utalasokat vegrehajtani. A support megjelenitesi hibaval elkuldott melegebb eghajlatra, amikor jeleztem, hogy a masnapra idozitett utalas 2026 03 12 -re van utemezve a rendszer szerint. Addigra lehet, hogy a target szamlaszam mar mase. Persze masnap megtortent az utalas, de megis...
Idozitett tranzakciok nem latszanak, mintha nm is lennenek.
Negativ dolog meg, hogy a sajat szamlak sorrendjen sem valtoztathatsz -volt is ebbol teves utalasom-, nem vehetsz fel uj koltesi kategoriat (pl: megtakaritas)
Nem tud mit kezdeni a Smart szamlacsomaggal, sem annak elemeivel.
Pozitiv, hogy a hitelkartyaszamla mindig latszik, nincs "a hatterrendszer elerhetetlen" szoveg, mint a smartbank -ban, illetve neha mukodik a push notification. Neha.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

En tavaly nyar eleje ota, a tesztelesi idoszak kinyitasa ota hasznalom az uj appjukat iOS-en. A regi kb 1 honapja nincs fenn a telefonomon. Az SMS ertesiteseket egyelore nem kapcsoltam ki, mert meg varok toluk valahol, valamit, amiben idorendben olvashatoak lennenek a pushok (ezt kertem toluk emailben). Az elso par honapban tobbszor kuldtem bug illetve feature requestet, mindenre reagaltak rendben es kb azonnal. Nekem tetszik az uj app es a csapat is aki csinalja.

"amiben idorendben olvashatoak lennenek a pushok"

Mert alapból a notification banner style = temporary. Átrakod persistent-re és akkor megmarad a notification history-ban.
 

Én épp ma mondtam le az összes SMS-t, elég megbízhatóan működik már a push, mindig megjön, és szinte mindig hamarabb mint az SMS.

Lehet, hogy valamit félreértek, de a notification history az az, ami a telefon tetején jelenik moeg, hogy x pénz kiment a számlámról, n pénz meg bejött?

Miért jó ezt megtartani?

Ha én időrendben akarok valamit látni, le szoktam kérdezni a számlatörténetemet. Valamit rosszul csinálok?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Csak rápillantva is lehet látni a legutóbbi tranzakciókat, nem kell hozzá belépni az app-ba, touch/faceid, kiválasztom a számlatörténetet, megvárom azt a 10-15 másodpercet amíg betölt. stb. Ha meg nem akarod hogy ott legyen egy mozdulattal lehet törölni az összeset.

De persze értem én hogy privacy miatt az a default hogy csak temporary notit küld.

Egyébként ezt nagyon szeretem az iOS-ben, hogy nagyon rugalmasan lehet konfigolni hogy melyik app milyen notification-t küld, teljesen jól testre lehet szabni.

 

Jó, simán lehet, hogy másra gondoltam.

A temporary az mennyi ideig marad meg?

Nekem most épp a Curve 3 notificationt mutat és több nincs, de mielőtt töröltem, több napra visszamenőleg megvolt a Google Pay-től is, és a Curve-től is minden, illetve a bankomtól az utolsó fizetés meg a rezsi fizetése, meg az Amex fizetése (ami az Amex apptól is megvolt mégegyszer). Ezeket sose próbáltam túl sokáig megtartani, de az biztos, hogy több napig ott vannak.

Szerintem 3-4 felett mondjuk áttekinthetetlen, szóval ha túl sok van, csak egyszerűen törölni szoktam.

Akkor nekem ez gondolom nem temporary?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerintem jobb az új. Ahogy az új mobilos app is jobb mint a régi.

trey @ gépház

Engem az zavar, hogy az elmentett utalás sablonokat részben vette át a rendszer. Az összeg és a közlemény nem szerepel az új alkalmazás hordozott partner listájában. Küldtem nekik egy tájékozódó emailt, szívesen segítettem volna SQL lekérdezést is írni - költői felvetésként. Jött egy udvarias válasz, aminek az volt a lényege, hogy nem fognak átkerülni az általam hiányolt adatok. Még nem szántam rá magam, hogy át copy-paste-elgessem, mert valahogy nem akaródzik...

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Ha jól értem a webes régi felület (OTP Direkt) megmarad? Regisztráltam az újra, bele is néztem. Pont az elmentett utalási sablonokat nem találtam meg. Ezért amíg lehet, használom a régi felületet. A mobil app nem érdekel, nem használom egyiket sem.

OTPDirekt felületen Új internetbank regisztráció gomb - Korábban már regisztráltál az új internetbank és mobilbank használatára.  (Nem regisztráltam)

Sebaj, SmartBank-ban ugyan ez a gomb, megnyomom a regisztrációt, gondolkodik kicsit, majd eltűnik a gomb, és csak download marad helyette. Akkor se adom fel.

OTP Mobilbank letölt, regisztrál:

1. lépés: Kérjük add meg az OTPdirekt Internetbank belépéshez használt adataidat:

Azonosító kitölt, számlaszám kitölt, jelszó: A jelszónak legalább 6 legfeljebb 8 karakter hosszúnak kell lennie???????? Persze 8 nál többet nem is enged bepötyögni.

A biztonság kedvéért újra beléptem a 11 karakter hosszú jelszavammal az OTPDirect-be, szóval KÖSZÖNJÜK EMESE. Ez is kimarad.

az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Azonosító kitölt, számlaszám kitölt, jelszó: A jelszónak legalább 6 legfeljebb 8 karakter hosszúnak kell lennie???????? Persze 8 nál többet nem is enged bepötyögni.

A biztonság kedvéért újra beléptem a 11 karakter hosszú jelszavammal az OTPDirect-be, szóval KÖSZÖNJÜK EMESE. Ez is kimarad.

Hiszek neked, de: https://i.imgur.com/VRHtNTy.png

Az ugye megvan nagy bölcs, hogy ez nem mindig volt így,  talán 1-2 éve vezették be ezt a baromságot, és nem erőszakolták ki, hogy a régi jelszavad megváltoztasd. És mivel eddig biometrikussal léptem be, ez a probléma nem érintett.

az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Azért ez vicces:

Az otpdirekt bejelentkezésnél a jelszó mezőbe csak 8 karaktert lehet beírni, én meg reflexből végigírtam a 11-et. Ok, akkor lássuk a 11-ből az első 8-at. Belépett. A Mobilbankban a regisztrálásnál ezt a 8 karaktert nem fogadja el. Ez esetben változtassunk jelszót. Otpdirekt felületen a régi jelszó megadásánál szintén csak 8 karaktert lehet beírni, a 11ből az első 8-ra azt mondja nem megfelelő jelszó, így nem tudok jelszót módosítani. LOL. Ok, kérjünk új jelszót az otptől. Jelszó megjön, otpdirekt beenged, jelszómódosítás sikeres immár egy 8 karakteres jelszóra, amit a Mobilbank is elfogadott.

Bevallom őszintén, szívesen megnézném a technikai hátterét, mit sikerül ilyen szépen elbaszni.

Az csak hab a tortán, hogy a Mobilbankban lehet több mint 8 karakter a jelszó (mik vannak)

az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Miért kéne plain text? Lehet rögzíteni, hogy a tárolt hash a rövid vagy a hosszú  jelszóhoz tartozik, és annak megfelelően sózni+hash-elni a kapott string egészét vagy az első nyolc karakterét, és ellenőrizni, hogy egyezik-e a tárolttal.

A Cikibank netbankja ennél is durvább volt: nem különböztette meg a jelszavakban a kis- és nagybetűket... (És ezt írásba is adták, hogy így csinálják... (De hozzátették, hogy az SSL az milyen jól védi az adataimat...))

Ehhez az kellene, hogy már a jelszó megadásakor "gonodoljanak erre", nem tűnik valószínűnek... eleve jelszó hosszat maximalizálni nyolc karakterben egy kicsit "erős".

A City Bank-os eset valóban durvább ennél is.
...bár ilyen alapon itt is csak egyszer kell sózni / hash-elni, csak minden feldolgozás előtt kisbetűssé / nagybetűssé kell alakítani a szöveget - de ez is életszerűtlen, miért rontanának direkt a biztonságon...

Mert miért is? kezdeti állapot: lehet tetszőleges hosszúságú a jelszó. User beállítja, készül egy sózott hash, eltárolják, öröm, bódottá'.
Valami farok kitalálja a 8 karakteres limitet, alter table user satöbbi - shortpwhash default null column hozzáadva.
Jön a tökike, user/password, szerveren jelszóból hosszú hash, ellenőrzés a pwhash mező alapján, ha helyes, és a shortpwhash is null, akkor a kapott jelszó első 8 karakteréből egy másik sózott hash mehet a shortpwhash mezőbe. Hosszú jelszó kivezetése is szépen megoldható: amikor először legfeljebb 8 karakteres új jelszó érkezik, akkor az pwhash és a shortpwhash -ugyanazzal sózva- ugyanaz lesz, plusz lehet egy flaget beállítani, hogy az pwhash "felejthető", ami alapján gyorsan átlátható, hogy mennyi usernél van még hosszú jelszó használatban.

A citis "jelszó"kezelés lehet, hogy eredetileg lmhash-t használt - sajnos nem próbáltam ki, hogy a 14 karakteres limit (pontosabban hogy a megadott jelszó első 14 karaktere számít) is megvan-e, vagy sem.

Egyébként OTP-nél meglehetősen régi ez a 8 karakteres limit szerintem...
Persze, eltárolás nélkül is lehet mindenféle újabb megoldásokat ráereszteni és letárolni, a belépés pillanatában (amikor a nyers jelszó tulajdonképpen elérhető lehet).

...de még mindig nem értem, miért jó ez bárkinek is és ki vetemedik ilyen korlátozásokra (nyilván ez nem a fejlesztő, inkább egy felső utasítás lesz)...

Nyaljanak sót. Mi lenne, ha az új appot letolnák a régi helyett frissítésként, és nem kéne senkinek sehová regisztrálnia?

Kicsiben ezt a SZÉP kártyás appal is megcsinálták. A korábbi sárga ikonos helyett mellé másfél éve jött a zöld, amit nem toltak ki frissítésként, hanem nekem kellett külön telepítenem. Ezután "SZÉP" stringre keresve a régi jött elő a telefonon, ha mindkettő fönt van, mert a régi "SZÉP card" az új pedig "SZEP card" néven fut :D

(Igen, leszedhető a régi, de gondoltam biztos okkal hagyták meg a régit, esetleg nincs feature parity.)

Olvastam én is, megpróbáltam regisztrálni az újba, mire közölte: az új alkalmazás csak lakossági ügyfelek számára elérhető.

Megnyugodtam, akkor ezek szerint a mostani alkalmazást nem vezetik ki. Ugye?

Szerkesztve: 2021. 12. 07., k – 16:31

Láttam, hogy lesz push noti (SMS helyett/mellett) a tranzakciókról. Nem revengelte még valaki véletlenül, hogy hogyan lehetne ehhez valami egyedi toolból hozzáférni?

Az ERSTE útjára lépek: ott is a George egy nagy sz*r a korábbi applikációjukhoz képest. Van benne egy csomó konzumidióta funkció, de az, amit használnál, nem található. Pl. nincs egy normális, áttekinthető menürendszere. Ha bankkártyával fizetsz és épp be vagy lépve (vagy véletlenül törölted a kétlépcsős fizetés üzenetét), akkor a George-ban sehol sem találod a függőben lévő kártyás fizetésed engedélyezését. De van "Store" meg "Kapcsolat"  mihaszna főmenüpont (a 4-ből ez kettő)...

Ma megint belefutottam egy karbantartásba egyébként... A kártyás fizetés jóváhagyásához a push egyszeri, tehát azt vagy jóváhagyod, és akkor "go", vagy bármi mást teszel vele, akkor sikertelen lesz a tranzakció - ez egyébként így van rendjén. Az, hogy ezekről a sikertelen tranzakciókról kéne-e kapni értesítést, dokumentumot, az jó kérdés - szerintem nem. Ha IG3-as tranzakciód hasal el, az más tészta.

A kapcsolat azért hasznos, mert direktben tudsz írni a bank ügyfélszolgálatának - ezt én nem tartom fölöslegesnek. A store az egyelőre kakukktojás számomra is, bár banki/pénzügyi termékeiket valahol hirdetniük kell - és erre egy ilyen "fül" az alkalmazásban jó lehet.

Egyébként mi az, ami szerinted "must have", és nincs meg az alkalmazásban?

Részemről egy dolgot finomíta nék: a zárolások lista nézetében kevés információ van a zárolásról. Legalább egy dátumot kiírhatnának az elemekhez anélkül hogy  belemennék egy elem részleteibe. Ráadásul mindnél csak dátum információ található, időpont nem.

Volt egy pár napos időszak amikor webes fizetésnél ha SimplePay volt az elfogadó, akkor nem érkezett meg a push a megerősítéshez, de csak a Simplenél és ott már nem volt lehetőség sms-es backup megoldás. Az ügyfélszolgálat úgy látta, hogy kiment a push, de valamiért hozzám már nem érkezett meg. Az üf egyébként rendben volt. Vissza hívtak, trackelték a dolgokak stb., hozzáértőnek tűnt akivel beszéltem. 

A kapcsolat azért hasznos, mert direktben tudsz írni a bank ügyfélszolgálatának - ezt én nem tartom fölöslegesnek.

A UX azt szokta megvizsgálni, hogy egy funkciót hányszor használnak.

Pl. milyen gyakran ír valaki az ügyfélszolgálatnak, vagy milyen gyakran nézi meg a hitelkártyájának az aktuális egyenlegét, esetleg az ebben a hónapban visszafizetendő összeget.

Ha azt találják, hogy mondjuk átlagosan az emberek hitelkártya egyenleget két naponta néznek, visszafizetendő összeget havonta egyszer, az ügyfélszolgálatnak meg félévente egyszer írnak, akkor a gyakran használt funkció lesz kattintás nélkül elérhető, a ritkábban használt kevés kattintással, a nagyon ritkán használt meg akár sok kattintással.

Na George app-ban ez úgy néz ki, hogy a baromi ritkán szükséges ügyfélszolgálatnak írás érhető el egy tapintással, a gyakran szükséges hitelkártya egyenleg megnézéséhez nem kell semmit csinálni (régebben kellett, több tapintást, ezt pl. kijavították), a visszafizetendő összeghez kettőt kell tapintani (feltéve, ha tudod, merre keresd, mert nem egyértelmű egyáltalán).

George weben az ügyfélszolgálatnak írás 2 kattintás, a jelenlegi egyenleg alapból látszik, a visszafizetendő összeg szintén 2 kattintás (és ugyanúgy, ahogy az appban, keresgélni kell, hogy hol lehet elrejtve).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Majd nézd meg a KH appot: elinditás és számlaáttekintő között 15-20 (!!) másodperc. És akkor lehetne arról beszélgeteni hogy a random összevissza dobált funkcióktól még nem lesz használható, csak trendy, vagy tán az sem.