- KoGa blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Mi, ha akarnánk tudnánk gyártani. Hiány esetén nekünk érdemes is, mert ekkor egy magasabb árat is elfogad a piac. Mivel technológiánk nem erre specializált, így nem optimális a gyártósorunk, de ettől még lehet benne lehetőség.
Magunknak mindenképpen tudunk csinálni, ha baj van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pont most jelzett be a kocsi, hogy kéri. Mennyiér adsz egy töltetet? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Min vásárlás 1 kamion lesz. :)
33 raklap x 90 db x 5L
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eladom a házat és beszállok az AdBlue bizniszbe, jó ötletnek tűnik :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor lehet igazán rábaszni. Az ilyen események a szakmának sem egyértelműen kedveznek. Az új versenyzők nagyot buknak. Esetedben a házad lenne az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raadasul a valos igeny nem no. Kesobb fognak keveset venni. Pont amikorra le tudnatok gyartani. Amikor megromlik (1 ev mulvara) akkor fog minden visszaallni a normalisba. Par hetig van tulkereslet, 1-11 honap mulvaig lesz tulkinalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy a "boltban kapható" kozmetikai karbamid (urea) mennyire "jó", illetve tiszta? Mert onnan ugye egy ugrás ioncserélt vízzel bekeverni megfelelő (32.5 m/m%) arányban, bár ahogy nézem, ezzel a módszerrel a nem olcsó, ellenben drága kategóriába csúszik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem. Sem az árát, sem a töménységét, sem a tisztaságát. A háztartási vegyipar technikai tisztaságot használ és olykor, élelmiszerparit (ez utóbbit akkor, ha nem létezik technikai az adott anyagból). Van minden anyagból labor vagy orvosi tisztaságú, az ára az 10x, 100x.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet a gyűjtögetős módszerrel is. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
7:40-nél egészen sörnek néz ki :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De tudtam, hogy NileRed idevonatkozo epizodja lesz... :) es tenyleg.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magunknak mindenképpen tudunk csinálni, ha baj van.
Akkor egy ideje "gyujthetitek" mar. :)
Egyebkent a kek festek kotelezo bele, vagy maradhat sargan?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha. Színezni sem kötelező.
BTW.: A karbamid elfogyott a piacokon. Senki sem tud semmit mikor lesz. Szerintem nem az adblue állt le elsőnek, hanem a karbamid gyártás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kíváncsi lettem, a héten utánajárok itt a laborban tudunk-e berendelni
let's go Brandon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belepossentesz meg hozzadobsz ozmo vizet aztan xarsz a farmra kb ugyanaz
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem annyira... A pisában messze nincs elég karbamid, (a normál karbamidszint 3.6-7.2mmol/l, azaz valami 0.216-0.434g/l - a tömegszázalékra átszámítást rád bízom :-P ) és bónuszként van benne egy rakat egyéb olyan oldott anyag, aminek nagyon nem kéne belekerülni az adblue-s tartályba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen akkor most adblukoint banyasznak? De jo!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont mostanában olvastam egy érdekes cikket erről: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2021/10/22/ha-elfogy-az-adblue-megall-minden-es-most-elfogyott/
Szerintem tartalmaz tanulságos dolgokat például az import-függőségről és hasonlókról...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként ezt az elfogyást hogy kell érteni? Nincs esély már kapni benzinkúton, vagy csak a nagykerben nincs, de valahol még lehet levadászni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az áremelés miatt vannak akik rendelést mondanak le. Emiatt _IS_ a gyártási költség nő. Gyártó továbbá kockázatnak látja a készletezést, mind késztermék, mind alapanyag szinten. Emiatt a folyamatos termelésről átállnak arra, hogy bevárnak egy termelésegységnyi rendelést. Emiatt a gyárban sincs folyamatosan jelen a termék. Ez kicsit megijeszti a kereskedőket, ők is árat emelnek vigyázva a készleteikre, hiszen nem tudják mikor lesz megint. Ezt látva a fogyasztó extra készleteket szerez be. Emiatt a kereskedő növeli a megrendelését. A nagykereskedő még jobban. A gyártó pedig nem bírja. Nem tud hirtelen 100% főlé menni, miközben nemrég lement mondjuk 50%-ra. Ilyenkor az elosztás lesz rossz. Valahol lesz felesleg valahol meg hiány. kb 1 év alatt egy ilyen hullám elmúlik. Igazából jut mindenkinek csak nem annyiért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont mint a csippek :-)
Engem most nem az elmélet érdekelt, hanem hogy hol tudnék venni pár literrel? Akut a probléma és nem akarnám meghekkelni a motorvezérlőt, jó lenne "Ejrópai módon késsel villával" megoldani ezt a problémát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmmm, Oregon kamionnyi AdBlue-ját nem merném megjátszani, de a 200l kétszázezerér megkockáztatható befetketés volna :-)
Mit kell nézni egy ilyenen, honnan tudom hogy az van benne, amit mondanak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagy hiszti miatt ma ellenőriztem le 12. -én töltöttük fel 900l -el a ballonunkat (akkor még 135 Ft/l +fa) ez a mennyiség nyáron 3 hónap, így tél felé 4-5 hónapig elég. Szerintem addigra rendeződik a balhé. Ha nem, akkor az lesz a legkisebb bajunk, hogy nincs adblue. Mert akkor más se lesz ami sokkal fontosabb. Ha nincs adblue, akkor nincs karbamid, ha nincs karbamid nincs valszeg műtrágya se. Ha nincs műtrágya, akkor jövőre kurva, de tényleg nagyon kurva drága lesz a kaja. De ez nem fog bekövetkezni, jó pénzért már biztosan akad rá gyártó. Majd állandósul úgy (a tippem) 300 Ft körül.
ui:áprilisban még 70 Ft/l volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kapni a benzinkúton. Megyeszékhelyen lakom, itt sehol sem kapható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A het minden napjan nezve elobb-utobb talalsz. Csak nem lehet tudni, hogy mikor jon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ugyanakkor egy Németországban élő magyar vegyész az Indexnek elmondta, hogy Bige László péti üzemében is nagy mennyiségben gyártják a karbamidot, amiből 32 százalékos vizes oldat készítésével előállítható a hiánycikké vált termék."
Véletlen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aligha. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először ez a bullshit verte ki a biztosítékomat:
"A legnagyobb európai AdBlue-gyár, a Duslo Szlovákiában található, Vágsellyén, és ők is már csak őrlángban üzemelve, a kapacitásuk töredékén üzemeltek, miközben Európa többi AdBlue-előállítója vagy teljesen leállt, vagy hasonló, visszafogott termelésre állt át. A probléma hátterében a földgáz világpiaci árának drágulása áll, amely az Adblue-gyártás legfontosabb alapanyaga.
Az elmúlt hónapban 70 százalékot drágult Európában a földgáz ..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a kinaiak a gazt aggregaljak a gyaraikhoz, mert eromubol mar nem lehet tobb aram, mert kifutottak a CO2 kvotabol. Igy az oroszok is megemelhettek a gaz arat, mert a kinaiak overbiddelik.
Nezzetek meg pl. UK-ban iden mennyit emelkedett a gaz ara eddig iden.
Es ismeteljetek el utanam: a CO2 kvota nagyon fontos Foldunk vedelme erdekeben (nem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon érdekes, hogy a kialakult helyzetet hogyan lehet két homlokegyenest ellenkező módon magyarázni :)
Szerintem nincs igazad. Kínában elsősorban nem azért van probléma az áramellátással, mert kvótáznak, hanem mert nincs elegendő olcsó szenük, van viszont hatóságilag korlátozott áramár -> nettó veszteséggel nem akartak az erőművek termelni, ezért csökkentették a kapacitásukat, itt-ott "halaszthatatlan" karbantartásokat végeztek.
Egyébként a Kínai CO2 kvóta rendszer teljesen más, mint az itteni fizetős-kereskedős.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván Európában azért állnak le az AdBlue gyártásával, mert 70%-kal emelkedett a földgáz ára. Miközben az AdBlue ára (fentebb írja valaki) ~100%-kal már rég megemelkedett. De inkább nem gyártják, mert minek?!
Jó persze, ez "nagyon bonyolult" dolog, tudom. Azért van Kínában csiphiány, mert nincs áram, de azért mégis van áram, mert a földgázt elhappolják Eu. elől, ahol meg AdBlue hiány lett belőle. Ettől bérmelyik konteó is ezerszer logikusabb. :D Amúgy a CO2 kvóta tényleg menő dolog, ha kell valakinek, jó pénzért kaphat, árulgatják a semmit, a paraszt meg észre sem veszi, hogy ő fizeti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Jó persze, ez "nagyon bonyolult" dolog, tudom. Azért van Kínában csiphiány, mert nincs áram, de azért mégis van áram, mert a földgázt elhappolják Eu. elől, ahol meg AdBlue hiány lett belőle. Ettől bérmelyik konteó is ezerszer logikusabb."
Szalmabab: legyartasz egy hibas logikai lancot, hogy azt tamadhasd az en erveim helyett.
A CO2 kvotabol meg van ENSZ-es is. Az konstans, nem "EU modjara biddelheto".
De ha nem kinaiak, akkor kik vasaroljak fel a foldgazt? Miert ment fel az ara a te "logikusabb konteod" szerint?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te tényleg úgy gondolod, hogy azért állt le az AdBlue gyártás, mert drágább a földgáz, és nincs annyi belőle, hogy tudjanak gyártani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem azert allt le.
Viszont a dragulo foldgaz az okok kozott van. Nem egyetlen ok, de okok kozott van. Ezt te is elismerted, igaz?
Fix:
"A probléma hátterében a földgáz világpiaci árának drágulása áll, amely az Adblue-gyártás legfontosabb alapanyaga.
Az elmúlt hónapban 70 százalékot drágult Európában a földgáz ..."" - ezt csak idezted. De ettol meg felment a foldgaz ara, es a foldgazbol lesz az AdBlue _egyik_ alapanyaga. Ergo a foldgaz aran _is_ mulik, hogy megeri-e AdBlue-t gyartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Ha engem kerdezel a fo ok valami ilyesmi lehet: "Az EU vezetoi rabredtek, hogy segiteni kell a nehez helyzetbe kerult AdBlue gyartokat, mert ilyen draga foldgaz mellett vesztesegesse valhatnak. Ossze is hivtak egy meetinget ennek megoldasara 2024 tavaszara")
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miközben az AdBlue ára (fentebb írja valaki) ~100%-kal már rég megemelkedett."
Ha 3x drágább lenne az AdBlue, az sem érdekelne senkit ma. De inkább leállították a gyártást.
Mondom én, hogy bonyolult ez, mint a csiphiány, meg az angol tartálykocsi. (Vagy mint a szálnyitó Bige ügy.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy honap alatt emelkedett 70%-ot a foldgaz. Elotte is emelkedett. Nehez elhinni a merteket, de ha megerted, sokmindent vissza tudsz ra vezetni.
Az AdBlue ara mennyi ido alatt emelkedett duplajara?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El tudom képzelni, higy a környék bige-től vette a karbamidot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy dolgot magyarázz meg nekem: ha az AdBlue gazdasági szempontból kritikus termék és folyamatos igény is van rá, akkor 2-3x-os áron is megvásárolnák. Akkor mégis miért állították le a gyártást? Árat kellett volna emelni, azt' jónapt.
Spekulációt sejtek a háttérben: lehet, hogy a gyártók arra számítanak, hogy megnő a kereslet, amit aztán majd újra lecsökkent költségek mellet jó drágán lehet majd kielégíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A karbamid a kritikus (mutragyahoz is), nem az AdBlue, ami tartalmazza.
A karbamid gyartasa van "rosszul kiszamolva" ha jol ertem. Es ahhoz kene a foldgaz.
Ahogy mondtatok: "ez nem olyan egyszeru". :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A karbamid gyartasa van "rosszul kiszamolva" ha jol ertem.
Itt volna az ideje visszatérni a tervgazdálkodáshoz. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miert ment fel az ara a te "logikusabb konteod" szerint?"
Több tényező együttes fennállása miatt:
1.) A tavalyi télen több gáz fogyott a megszokottnál.
2.) A lezárogatások végével emelkedett a fogyasztás.
3.) Idén a megújuló áramtermelés sok európai országban rosszul szerepelt, a hiányt gáz csúcserőművekkel pótolták.
4.) Az 1.) és 2.) 3.) miatt együttesen az európai tartalékok szeptember elején, a fűtési szezon kezdete előtt olyan alacsonyan álltak, mint az elmúlt 10 évben egyszer sem, azonos időszakot tekintve.
5.) Az európai földgáztermelés folyamatosan csökken, egyre inkább importra szorulunk. Ebben valóban versenyzünk Kínával, miközben az oroszoktól kevesebb gázt kaptunk a szokásosnál. Ők arra hivatkoznak, hogy így is teljesítik a szerződéses vállalásaikat, és a hazai tárolók feltöltését priorizálják az exporttal szemben, de rossz nyelvek szerint ezzel szeretnének nyomást gyakorolni a németekre, hogy engedélyezzék a Nord Stream 2 beüzemelését.
6.) Igen, valahol benne van a karbonadó is, becslések szerint az áremelkedés kb. 1/5-eért felelős.
És hogy reagáljak a korábbi felhívásodra is, mondom utánad: igen, a CO2 kibocsátás csökkentése szükséges. Igen, tudtuk, hogy ennek ára is lesz. Nem, ettől még nem a céllal van baj, de arra valóban rá kellene nézni, hogy jól csináljuk-e. Pl. szerintem amikor "természetesen" is ilyen magasak az árak, akkor nyugodtan lehetne szüneteltetni a dolgot, hiszen az egész célja az lenne, hogy a mesterséges torzítás miatt a takarékosabb megoldások árban versenyképessé váljanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek, egyedul a 6-os szamu allitasod igazsagtartalmaval szemben vagyok szkeptikus (ami anugyis "becsles"). Mindent egybeveve egesz vilagpiacot tekintve ez nem 20%, hanem joval tobb, amiert a CO2 szabaly rossz megfogalmazasa felelos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amiert a CO2 szabaly rossz megfogalmazasa felelos"
Egészen pontosan hogyan? Milyen egymásból következő hatások láncolatával érkezünk meg a magas gázárhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor legutobb ennek leirtam az okat, le lettem konteosozva. Meguntam.
Nem irom le megegyszer, csak scrollozz feljebb. Es megnezve a gazarak egy even beluli alakulasat (ott epp UK arak osszehazonlitast kertem az akkori vitapartnertol) mondd meg, hogy mi mas okozhatta szerinted.
Ha szerinted ebbol csak 20%-ert felel a CO2 kvota szabalyozas vilagszerte, akkor egeszsegedre. En nem szeretnem megakadalyozni, hogy elhidd ezt a becslest. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, ha Kína kifutott a CO2 kvótából, akkor minek a gáz? Úgysem lehet elégetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pelda: nem a kormany hanem a gyarak veszik, mert azt "nem szamolja a kormany"? Az eromu teljesitmenyt es kibocsatast meg igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, legyen, most nincs kedvem utánajárni, hogy az ipari fogyasztók nem elektromos energia felhasználását hogyan és hova számolják.
Viszont az hol jön be a képbe, hogy szénhiány is van náluk? Ha áramot nem lehet csinálni belőle, mert már nincs kvóta, akkor mi a baj? Nem lehet, hogy itt is egy "természetes" folyamatról van szó, és simán csak gázzal és olajjal próbálják pótolni a hiányzó elektromos energiát? Meg itt-ott a szenet is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szenhiany reszleteit es valosagat nem ismerem.
De kizarni nem tudom az allitasodat, amogott is "kijon a matek".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem sem adtak most AdBlue-t, nem volt a kúton. Kezdődik a vadászat :-) Ejrópai módon késsel villával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Én még mindig rezsicsökkentetten tankolok. Hála Viktornak! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, Orbán a hülye támogatásával zavart be. Örültem, hogy kvázi ingyen lesz kocsim 3 évig, aztán most meg ugyan ingyen van, de nem fog menni.
Van egy benzinesem is, de tartok tőle, hogy előbb-utóbb a benga is hiánycikk lesz, vagy egyszerűen csak betiltják mert ránkrohad az ég sok CO2-től.
Van biciklim is, de arra meg alkatrész hiány van (állítólag), eltörik rajta valami aztán nézegethetem azt is.
Még jó hogy a lábam még működik, de ha eltörik nem lesz aki begipszelje, így annak is vége lesz.
Szép kilátások, mondhatom :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én amikor először hallottam arról, hogy van olyan személygépkocsi, amibe üzemanyagon kívül még mást is kell tankolni a kúton, beszakadtam a röhögéstől. Aztán továbbolvastam, kiderült, hogy valami dízel ...
Dízel motor tankba, hajóba, traktorba, kamionba való.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KM FÜGGŐ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs az a kilométer, ami miatt én traktorzakatolást szeretnék hallani a kocsi elejéből.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepődnél mennyire semmit sem hallasz, ha a felső polcról választasz. #worksforme
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor semmit sem hallok, az az, amikor lekapcsol az amúgy sem hangos benzinmotorom, és a villanymotorral vitorlázok. Mindezt, egy jól hangszigetelt kaszniban. Szóval van fogalmam.
A dízelmotor amellett, hogy kerreg, még a vibrációt is átviszi a kasznira. Azt nem lehet nem érezni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egy dízel VW-vel jártam évente 50-60k kilométereket meló ügyben, nem kerregett ott semmi. Hardvert venni tudni kell? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaguaromban van rezgeskiegyenlito. Egy villanymotor ami kioltja a rezgest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dízel motorja válogatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raadasul ebbol a 4-bol 3 szopast meg sem erdemelsz. A kozepsoujjadat egyedul a "gipszeloorvos" lathatta. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az új lockdown, otthon maradsz, ha akarod, ha nem! :D (És ez csak félig vicc!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, szereztem AdBlue-t egy neppertől. Most az a kérdés, hogy alapszinten tudom ellenőrizni, hogy ez _tényleg_ AdBlue-e mielőtt teletöltöm vele a kocsit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdésed valójában két kérdés: az egyik, hogy valóban ~32 tömegszázalékban tartalmaz-e az oldal karbamidot, a másik pedig az, hogy tartalmaz-e olyan alkotóelemet, amit nem kéne. Az előbbire vegyészkedve nem túl nehéz válaszolni, de otthoni összeöntöm és megmondja, jó-e módszer nem hiszem, hogy van (első blikkre ureáz enzimmel lehet nekiugrani a karbamidnak, de az még csak az indikatív része, pláne, hogy az oldat pH-értéke mutatja, hogy működik a dolog, mennyiségi kimutatás az már érdekesebb dolognak tűnik... http://www.agr.unideb.hu/~kremper/feh2.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a legegyszerűbb átverés az volna, ha egy ioncserélt vizes kannára tenne valaki AdBlue matricát. Mert ugye rendes feltépetlen kupakja van, tehát valamit valami gyárban belecsomagoltak.
A vizet az AdBlue-tól meg lehet különböztetni könnyen? Pl. szag, íz? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az AdBlue® NOx-redukáló adalék karbamidból és desztillált vízből készült színtelen, átlátszó, enyhén szúrós,
ammónia szagú folyadék, 32,5% névleges karbamid koncentrációval." - tehát első körben a szaga lehet támpont, illetve a fizikai paramétereit is lehet vizsgálni: https://mol.hu/images/content/LUB_repo/TDS_AdBlue_HU.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vizet az AdBlue-tól meg lehet különböztetni könnyen?
persze, azután lesz csak igazán traktorhang :p
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni