Apple Warns Vibrations Like Those From High-Power Motorcycle Engines Can Harm iPhone Cameras https://t.co/Y3HU86bi7d by @eslivka pic.twitter.com/ah5NW7x8oP
— MacRumors.com (@MacRumors) September 11, 2021
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ilyen ez ha elektrodinamikus rázó helyet, Photoshoppal validálja a termelést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
probléma megoldása:
Due to this risk, Apple recommends that users not attach their iPhones directly to the chassis or handlebars of such motorcycles, as direct transmission of vibrations can be intense.
de van ilyen is:
úgy látszik ma se dől össze a világ :(
+ MotoGPS:
valószínűnek tartom, hogy nem iPhone specifikus lesz. hiszen egy DSLR kamera objektiv OIS-e sem szereti a rázkódásokat. szóval megint feltaláltuk a spanyol viaszt.
+ :''''((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit vartal itt, objektiv cikkirast?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem látok fikát a cikkben, de így legalább kiegészült pár plusz infóval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DSLR-től nem is várja el senki, de itt egy telefonról van szó, aminek elég tipikus use-case a motorozás. Tehát a fejlesztéskor erre illene gondolni, és tesztelni erre a használatra.
Egyébként meg a termékek pontosan így fejlődnek, hogy az ilyen terheléseket beleírják a termékszabványokba, és utána kötelező lesz neki megfelelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom nem celluxxal szokás jól rögzíteni egy 1000 dolláros eszközt egy sport motorra, vagy igen? rendben van amit írsz, hiszen ahogy látszik nagyon sok rögzítő eleve úgy készül hogy minél kevesebb rázkódás érje az abban rögzített okostelefont. legyen az almás szar vagy egy kiváló androidos telefon.
a dslr hasonlat azért volt, mert úgy tűnik egy ideje velünk van a probléma, hogy az OIS nem szereti a rázkódást és a vibrációt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt egy telefonról van szó, aminek elég tipikus use-case a motorozás
Azért kíváncsi lennék, hogy az iPhone tulajok hány százaléka mountolja rendszeresen motorra a telefont.
az ilyen terheléseket beleírják a termékszabványokba, és utána kötelező lesz neki megfelelni
Alapvetően egyetértek, írják bele nyugodtan, csak utána nehogy sípolás legyen, hogy drága. Meg nem is lehet mindent beleírni a szabványba, akkor ez lesz a vége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamilyen szintű ütésállóság szinte minden termékre szokott lenni. Még a helyhez kötött berendezéseknél is, ott általában a csomagolásban kell túlélni a drop testet, merthogy ez meg *szokott* történni, és elvárható, hogy az eszköz ne menjen tönkre azért, mert egyszer szállítás során leejtették. Ok, a rázkódás meg az ütés nem egy kutya.
A telefonok szabványainak nem vagyok szakértője, de a szabványokba általában azt írják bele, amire már van műszaki megoldás. Azt csak az autógyártókkal csinálják, hogy csökkentik a CO2 kvótát, aztán tessék megoldani valahogy :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te vagod hogy itt nem arrol van szo hogy leejtik, ugye? hogy jon ez az egesz maszlag a temahoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te vágod, hogy a leejtés egy példa volt? Rázkódás teszt is létezik természetesen. Meg még 500 másik környezetállósági teszt, keress rá az MSZT-nél a 60068-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minek keresnek ra. nyilvan egy OISt tonkre fog baszni ha elkezded hosszu ideig adott Hz-el razni. ehhez ne kell meg fizikusnak sem lennem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a fejlesztők így szoktak hozzáállni. Pont ezért kellenek a szabványok, hogy kicsit korlátok közé legyen szorítva a munkájuk, sz*rt mindenki tud csinálni.
De megnéztem az iPhone DoC-ját, semmi környezetállósági szabvány nincsen benne. A 60950 foglalkozik ütéssel, de csak biztonsági szempontból, kb. annyi a követelmény hogy ne törjön úgy szét, hogy aztán áramütést kapj. Rázkódással külön nem foglalkozik, azt mondja, ha az ütésnek megfelel, akkor rázkódásnak is jó lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szeretem amikor az emberek sirnak a szabvanyoknak, de kifizetni gondolom mar nem fizetnel ra mondjuk 50%-ot hogy a motor ne bassza szet. erinti az emberek 0.001%-at aki iphoneozik, de rogton szabvanyert kell kialtani, persze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem én írom a termékszabványokat, hanem a technical committee-k. Majd ők eldöntik, hogy bele kell-e venni ilyen terheléseket.
Lehet olyan megoldás is, hogy csak bele kell írni a manualba, hogy ne használd motoron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikus use-case, hogy motorozás közben pl. a zsebedben van. Ez esetben a motor és a telefon közt van egy rugalmas rendszer - az ember. Tipikus lehet, hogy a motoron valami csomagtartóban, táskában, bárhol van, az kissé jobban ráncigálja, de feltehetőleg ezt kibírja. Jóval kevésbé tipikus, hogy valaki a kormányra rögzítse. Tudom, lehet vele navigálni is, és bringán sem a telefonnal navigálok, erre van céleszköz, aminek bírnia kell. Ha mégis kormányra szeretné valaki rögzíteni, akkor keressen olyan rögzítőcuccot, ami csökkenti a rázkódást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikus use-case, hogy motorozás közben pl. a zsebedben van. Ez esetben a motor és a telefon közt van egy rugalmas rendszer - az ember. Tipikus lehet, hogy a motoron valami csomagtartóban, táskában, bárhol van, az kissé jobban ráncigálja, de feltehetőleg ezt kibírja. Jóval kevésbé tipikus, hogy valaki a kormányra rögzítse. Tudom, lehet vele navigálni is, és bringán sem a telefonnal navigálok, erre van céleszköz, aminek bírnia kell. Ha mégis kormányra szeretné valaki rögzíteni, akkor keressen olyan rögzítőcuccot, ami csökkenti a rázkódást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért véded? Nincs is iphone-od! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert elvakult fanboiiiiiiii vagyok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki a fene motorozik iphone-al?
és mi a baj a régi jó márkákkal, mint a benelli, ducati, aprilia, triumph ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL! :D
Android: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Artex+Games
iOS: https://apps.apple.com/developer/artex-studios-inc/id399983944#see-all/…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Par honappal ezelott (lehet volt mar egy eve is) voltam hivatalos Apple store-ban, nem emlekszem hogyan jott szoba, de az egyik "genius" meselt hasonlo esetrol.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
iPhone-nal nem motorozunk,
motorral nem iPhone-ozunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nem a nagy teljesítményen van a hangsúly, hanem a bizonyos amplitúdóval és frekvenciával vibráló felfogatási pontokkal, amelyek ezt közvetítik a telefon irányába. Jellemzően négyhenger alatt kevésbé kulturált a járás, semmi köze önmagában a teljesítményhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teszteljünk le pár flagship droidot is hasonlóan erős vibrációkkal. Azokban is lesz ez-az ami széthullik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az iPhone nélküli motorozás is tönkreteheti egy ember, vagy akár egy egész család életét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem azt irtam hogy jó vicc, de sajnos nem vicc, simán csak igaz. Én Budapesten robogóztam két évig, egyszer elestem (saját hiba), egyszer meg elcsaptak (önhibámon kivül, kreszt, józan eszet betartva). Azóta nem ültem fel hasonlóra sem. Vidéken, falun megtenném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minap is egy motoros minimum 200-al zúzott el mellettem, majd visszafelé is, föúton. Rendörök meg sehol, évek óta. Nem is csoda, hogy káosz van a közlekedésben, és mindenki azt csinál, amit akar, ld. még versengések, büntetöfékezések, stb... mindennaposak. Már a rendörség kifejezés is csalós, mert nincs rend, amit örízni kellene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reggelente nem ritka hogy egyszerre két oldalról előznek a motorosok, bal oldali záróvonalt átlépve. Szerintem a motorosok 50-60%-a nettó hülye. Nem biztos hogy igy van, de akikkel én összefutok, azokkal igen.
Ettől még ugyanúgy figyelek rájuk jobbra-balra-előre-hátra, és nem szándékozom soha egyiket sem elütni (eleve nagyon defenziven vezetek, mások épségét is figyelembe véve), de a (rettentő negativ) véleményem még megvan. Mindegyik addig bohóckodik csak a vasparipán, amig le nem repül róla. Aztán lehet nézegetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kurvára hiányzik az adrenalin jellemzöen a férfiaknak. Ennyit az evolúcióról. Míg régen fasza érzés volt a mammut ellen menni egy köbunkóval meg azzal a gondolattal, hogy lehet nem érünk haza a vadászatból, de ha mégis, mi vagyunk a királyok. Na, ugyanez megy a motorozással is, csak a mammut hiányzik már a képletböl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor jönnek a teljesen indokolatlan városon kívül 60-as, városon belül 30-as táblákkal, hogy attól majd bármi változik. Talán azon a gyakorlaton kellene változtatni, hogy nem engedni meg +20 km/h-t büntetlenül, mert ez a szabályosan közlekedőkkel kiszúrás. Annyit tegyenek ki, amennyi biztonságos, azt viszont tartassák is be, és ne nekem kelljen magam rosszul érezni, ha 50-el megyek városon belül.
A legjobb módszer erre az átlagsebesség mérés lenne. Eleve nem azokat kell megszivatni, aki egy-egy táblát benéz, hanem aki folyamatosan gyorshajt. És erre az átlagsebesség mérés tökéletes lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azon a gyakorlaton kellene változtatni, hogy nem engedni meg +20 km/h-t büntetlenül, mert ez a szabályosan közlekedőkkel kiszúrás.
A szabályosan közlekedők nem mennek a sebességhatárnál gyorsabban, tehát nekik biztosan nem kiszúrás, hogy a sebességhatár átlépése 19 km/h-val büntetést hozhat maga után.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a kiszuras, hogy miert csak +19km/h-nal van a bunti, miert nem +3-tol. rendes orszagokban borton jar a komoly gyorshajtasert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Műszerek mérési pontossága (hitelesség), jogszabályi engedmény, autók sem pontosan irják ki.
Rendes országokban mondjuk 50 felett hánytól büntetnek? Ha már itélkezel, hozz egy konkrét adatot is.
Excess speed |
Built-up areas |
Outside built-up areas |
Motorway |
1-5 km/h | CHF 40 | CHF 40 | CHF 20 |
6-10 km/h | CHF 120 | CHF 100 | CHF 60 |
11-15 km/h | CHF 250 | CHF 160 | CHF 120 |
16-20 km/h | Summons | CHF 240 | CHF 180 |
21-25 km/h | Summons | Summons | CHF 260 |
Over 25 km/h | Summons | Summons | Summons |
Tolerance – speed check safety margin
In a speed check, a safety margin is deducted from the speed measured. The precise figures can be found in Art. 8 of the FEDRO Ordinance on Road Traffic Controls.
Tehát az 1-5 -höz még felszámolnak egy toleranciaszámot.
A HF rád eső része a hivatkozott jogszabály előkotrása :) /Svájc/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az auto nem szamit (lefele csal), csak a meromuszer pontossaga. ez valtozik helyszini meres (rendor kezi muszerrel) es fixre szerelt muszer kozott.
a sajat altalad bemasolt tablazat alapjan 120-as autoplayan 146-nal mar elveszik a jogsid, bekerulsz a bunozoi nyilvantartasba es meg penzbirsagot is kapsz.
a kerdesre ott a valasz amugy a tablazatodban, 50 felett igazabol 56-tol fognak buntetni, de ha 76-tal mesz, akkor mar megy a da-da rendesen, otthon meg mindenki szaguld mint a guzu (vezettem most nyaron otthon 3 hetet, nem volt olyan rossz, mint az olaszoknal, de rendesen adja neki mindenki...), mert kvazi szabad.
(de tessek itt a teljes penzbuntetesi tablazat, konkretan a torveny)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nem tudok németül és az EN -re kattintásra semmi sem történik.
50-es táblánál mennyitől van pénzbirság? Ez az eredeti kérdés.
Magyarországon 300e Ft a gyorshajtás pénzbirsági maximuma. És is tudnékt mit szigoritani. De inkább azt támogatnám hogy minél több fix és mobil mérőpont legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
attol fugg, hogy milyen meromuszer. a FEDRO-ban benne van angolul is a margin:
S. 8 safety margin the following values must be deducted from the speed measured, after this last has been rounded around the closest: a. in the case of radar measurements: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a value measured from 101 to 150 km/h 3. 7 km/h for a value measured from 151 km/h;
b. in the case of measurements by laser: 1. 3 km/h to a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 4 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 5 km/h for a measured value from 151 km/h;
c. in case of action by immobile radar on a curve: 1. 10 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 14 km/h for a measured value from 101 km/h;
d. in the case of measures by mobile radar within the meaning of art. 6, let. c, c. 1 ("moving radar"): 1. 7 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 8 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 9 km/h for a measured value from 151 km/h;
e. in case of action by immobile threshold detectors such as induction, optical sensors piezometric, threshold detectors loops: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 7 km/h for a measured value from 151 km/h;
f. in the event of speed by section controls: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 7 km/h for a measured value from 151 km/h;
azt hozzaddod es +1. ez altalaban 5-ot fog jelenteni, tehat 56-tol jon 40 CHF-es csekk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon 50-es táblánál 66-nál és felette van pénzbirság (30 ezer forint és 4 előéleti pont).
Nem hiszem hogy pont ezen múlna a közlekedési kultúránk. De ha szigoritják, én nem fogok ellenkezni egy percig se.
De amúgy 50 km/h -t betartva is lehet totál seggarc módon vezetni. Budapesten sokan űzik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendes országokban mondjuk 50 felett hánytól büntetnek? Ha már itélkezel, hozz egy konkrét adatot is.
Nekem egyetlen adatom van. Nem tudom, rendes országnak számít-e Anglia, és nem is 50 volt a sebességhatár, de hátha segít:
A lényeg, hogy valamikor hajnal 3 körül* áthajtottam a Tower Bridge-en, és nem vettem észre, hogy 20 mérföldes korlátozás van. Pontosabban láttam egy 20-as táblát, csak azt hittem, hogy valahol még a híd előtt vége volt a korlátozásnak és az alapértelmezett 30 az érvényes.
Amikor kiküldték a büntit, azt írták, hogy 29-cel mentem, és 20 + 10% + 5 mérföld (vagyis 27) felett jár a büntetés.
* az időpont azért fontos, mert nap közben teli van autóval a híd és ha valaki figyelmetlen vagy siet, akkor se tud gyorsabban menni, mint a többiek, akik betartják a korlátozást.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két dolog miatt kiszúrás:
1) azért tesznek ki 30-as, meg 60-as táblát, hogy legalább az 50-et és a 90-et betartsák. És ha szabályos akarsz maradni akkor totyoghatsz 30-al, meg 60-al.
2) Miért a szabályosan közlekedőnek kell rosszul éreznie magát, hogy "feltartja a sort", vagy a fenekében van az Audi? Jó, biztos van akit ez nem zavar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem egy cseppet sem szokott zavarni a "tolás". Ha nekem jön, ő fizet. Ha nem jön nekem, nyugodtan főjön az agyvize, leszarom. :)
Ha már nagyon kinos és sokáig tart a helyzet akkor az ilyenek elől félrehúzódok, és menjen isten hirével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért én valahogy úgy képzelem el, hogy elég intenzív rázással bármit tönkre lehet tenni.
OK, az iPhone-t most egy motorbicikli szétrázta, de nem csodálkoznék, ha ugyanígy egy másik telefont valami más (vagy akár ugyanúgy egy motorbicaj) szintén szét tudna rázni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
közben megoldódott, i13 széria már mindenhol szenzor stabilizációval jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De azzal nem lehet körbesirni a twittert és hup ""hirt"" csinálni hogy tetszőleges vibrációtól minden telefon tönkremegy.
Hadd örüljön, akinek inge, játéka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egy objektív statisztika, de nálunk a cégnél a csoportunkban többen is motoroznak, együtt járnak több napos motoros túrákra. Ismert probléma az optikai szenzoros mobilok kamerájának a szétcsesződése, gyakran téma ez kávézás közben. Ezért vagy nem teszik fel a kormányra a mobilt, vagy az a mondás, hogy iphone-t kell venni, mert a tapasztalatok alapján eddig még azok húzták a legjobban. Szóval ez megint olyan dolog lehet, hogy egyéb telefonnál nincs hírértéke a dolognak, de azokra is ugyanúgy igaz. Amúgy ezek elég komoly gépek, azért rakják rá a telefont, mert a legtöbben már van carplay és/vagy android auto, nyilván szeretnék kihasználni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni