Az iPhone-nal motorozás tönkreteheti az iPhone kameráját

Címkék

Az Apple egy új támogatási oldalt publikált, amin arról ír, hogy bizonyos frekvenciájú vibrációk hazavághatják az iPhone kameráját. Ilyen vibrációk jelentkezhetnek nagy teljesítményű motorkerékpárokon:

Exposing your iPhone to high amplitude vibrations within certain frequency ranges, specifically those generated by high-power motorcycle engines, can degrade the performance of the camera system.

[...]

The OIS and closed-loop AF systems in iPhone are designed for durability. However, as is the case with many consumer electronics that include systems like OIS, long-term direct exposure to high-amplitude vibrations within certain frequency ranges may degrade the performance of these systems and lead to reduced image quality for photos and videos. It is recommended to avoid exposing your iPhone to extended high-amplitude vibrations. 

High-power or high-volume motorcycle engines generate intense high-amplitude vibrations, which are transmitted through the chassis and handlebars. It is not recommended to attach your iPhone to motorcycles with high-power or high-volume engines due to the amplitude of the vibration in certain frequency ranges that they generate. Attaching your iPhone to vehicles with small-volume or electric engines, such as mopeds and scooters, may lead to comparatively lower-amplitude vibrations, but if you do so a vibration dampening mount is recommended to lessen the risk of damage to your iPhone and its OIS and AF systems. It is also recommended to avoid regular use for prolonged periods to further lessen the risk of damage.

Részletek itt.

Hozzászólások

Ilyen ez ha elektrodinamikus rázó helyet, Photoshoppal validálja a termelést. 

Szerkesztve: 2021. 09. 14., k – 10:29

probléma megoldása: 

Due to this risk, Apple recommends that users not attach their iPhones directly to the chassis or handlebars of such motorcycles, as direct transmission of vibrations can be intense. 

de van ilyen is:

I put my Iphone 11 in my handlebar, a BMW R1200R, every day, for almost an hour. 2 years now. Never had any problem.

kifejezetten erre való mount.

úgy látszik ma se dől össze a világ :(

+ MotoGPS:

However, between a certain frequency band, these vibrations may damage the sensitive optical image stabilisation components of your smartphone rendering the camera inoperative.

valószínűnek tartom, hogy nem iPhone specifikus lesz. hiszen egy DSLR kamera objektiv OIS-e sem szereti a rázkódásokat. szóval megint feltaláltuk a spanyol viaszt.

+ :''''(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( 

... my buddies sport bikes have also killed cameras in a bunch of different Android phones. Vibrations from high revving motorcycles are known phone camera killers. 

DSLR-től nem is várja el senki, de itt egy telefonról van szó, aminek elég tipikus use-case a motorozás. Tehát a fejlesztéskor erre illene gondolni, és tesztelni erre a használatra.

Egyébként meg a termékek pontosan így fejlődnek, hogy az ilyen terheléseket beleírják a termékszabványokba, és utána kötelező lesz neki megfelelni.

gondolom nem celluxxal szokás jól rögzíteni egy 1000 dolláros eszközt egy sport motorra, vagy igen? rendben van amit írsz, hiszen ahogy látszik nagyon sok rögzítő eleve úgy készül hogy minél kevesebb rázkódás érje az abban rögzített okostelefont. legyen az almás szar vagy egy kiváló androidos telefon. 

a dslr hasonlat azért volt, mert úgy tűnik egy ideje velünk van a probléma, hogy az OIS nem szereti a rázkódást és a vibrációt.

itt egy telefonról van szó, aminek elég tipikus use-case a motorozás

Azért kíváncsi lennék, hogy az iPhone tulajok hány százaléka mountolja rendszeresen motorra a telefont. 

az ilyen terheléseket beleírják a termékszabványokba, és utána kötelező lesz neki megfelelni

Alapvetően egyetértek, írják bele nyugodtan, csak utána nehogy sípolás legyen, hogy drága. Meg nem is lehet mindent beleírni a szabványba, akkor ez lesz a vége.

Valamilyen szintű ütésállóság szinte minden termékre szokott lenni. Még a helyhez kötött berendezéseknél is, ott általában a csomagolásban kell túlélni a drop testet, merthogy ez meg *szokott* történni, és elvárható, hogy az eszköz ne menjen tönkre azért, mert egyszer szállítás során leejtették. Ok, a rázkódás meg az ütés nem egy kutya.

A telefonok szabványainak nem vagyok szakértője, de a szabványokba általában azt írják bele, amire már van műszaki megoldás. Azt csak az autógyártókkal csinálják, hogy csökkentik a CO2 kvótát, aztán tessék megoldani valahogy :D

Igen, a fejlesztők így szoktak hozzáállni. Pont ezért kellenek a szabványok, hogy kicsit korlátok közé legyen szorítva a munkájuk, sz*rt mindenki tud csinálni.

De megnéztem az iPhone DoC-ját, semmi környezetállósági szabvány nincsen benne. A 60950 foglalkozik ütéssel, de csak biztonsági szempontból, kb. annyi a követelmény hogy ne törjön úgy szét, hogy aztán áramütést kapj. Rázkódással külön nem foglalkozik, azt mondja, ha az ütésnek megfelel, akkor rázkódásnak is jó lesz.

Tipikus use-case, hogy motorozás közben pl. a zsebedben van. Ez esetben a motor és a telefon közt van egy rugalmas rendszer - az ember. Tipikus lehet, hogy a motoron valami csomagtartóban, táskában, bárhol van, az kissé jobban ráncigálja, de feltehetőleg ezt kibírja. Jóval kevésbé tipikus, hogy valaki a kormányra rögzítse. Tudom, lehet vele navigálni is, és bringán sem a telefonnal navigálok, erre van céleszköz, aminek bírnia kell. Ha mégis kormányra szeretné valaki rögzíteni, akkor keressen olyan rögzítőcuccot, ami csökkenti a rázkódást.

Tipikus use-case, hogy motorozás közben pl. a zsebedben van. Ez esetben a motor és a telefon közt van egy rugalmas rendszer - az ember. Tipikus lehet, hogy a motoron valami csomagtartóban, táskában, bárhol van, az kissé jobban ráncigálja, de feltehetőleg ezt kibírja. Jóval kevésbé tipikus, hogy valaki a kormányra rögzítse. Tudom, lehet vele navigálni is, és bringán sem a telefonnal navigálok, erre van céleszköz, aminek bírnia kell. Ha mégis kormányra szeretné valaki rögzíteni, akkor keressen olyan rögzítőcuccot, ami csökkenti a rázkódást.

ki a fene motorozik iphone-al?

és mi a baj a régi jó márkákkal, mint a benelli, ducati, aprilia, triumph ...

Par honappal ezelott (lehet volt mar egy eve is) voltam hivatalos Apple store-ban, nem emlekszem hogyan jott szoba, de az egyik "genius" meselt hasonlo esetrol.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

iPhone-nal nem motorozunk,
motorral nem iPhone-ozunk.

Mondjuk nem a nagy teljesítményen van a hangsúly, hanem a bizonyos amplitúdóval és frekvenciával vibráló felfogatási pontokkal, amelyek ezt közvetítik a telefon irányába. Jellemzően négyhenger alatt kevésbé kulturált a járás, semmi köze önmagában a teljesítményhez.

Teszteljünk le pár flagship droidot is hasonlóan erős vibrációkkal. Azokban is lesz ez-az ami széthullik.

Az iPhone nélküli motorozás is tönkreteheti egy ember, vagy akár egy egész család életét.

Majdnem azt irtam hogy jó vicc, de sajnos nem vicc, simán csak igaz. Én Budapesten robogóztam két évig, egyszer elestem (saját hiba), egyszer meg elcsaptak (önhibámon kivül, kreszt, józan eszet betartva). Azóta nem ültem fel hasonlóra sem. Vidéken, falun megtenném.

Minap is egy motoros minimum 200-al zúzott el mellettem, majd visszafelé is, föúton. Rendörök meg sehol, évek óta. Nem is csoda, hogy káosz van a közlekedésben, és mindenki azt csinál, amit akar, ld. még versengések, büntetöfékezések, stb... mindennaposak. Már a rendörség kifejezés is csalós, mert nincs rend, amit örízni kellene.

Reggelente nem ritka hogy egyszerre két oldalról előznek a motorosok, bal oldali záróvonalt átlépve. Szerintem a motorosok 50-60%-a nettó hülye. Nem biztos hogy igy van, de akikkel én összefutok, azokkal igen.

Ettől még ugyanúgy figyelek rájuk jobbra-balra-előre-hátra, és nem szándékozom soha egyiket sem elütni (eleve nagyon defenziven vezetek, mások épségét is figyelembe véve), de a (rettentő negativ) véleményem még megvan. Mindegyik addig bohóckodik csak a vasparipán, amig le nem repül róla. Aztán lehet nézegetni.

Kurvára hiányzik az adrenalin jellemzöen a férfiaknak. Ennyit az evolúcióról. Míg régen fasza érzés volt a mammut ellen menni egy köbunkóval meg azzal a gondolattal, hogy lehet nem érünk haza a vadászatból, de ha mégis, mi vagyunk a királyok. Na, ugyanez megy a motorozással is, csak a mammut hiányzik már a képletböl.

És akkor jönnek a teljesen indokolatlan városon kívül 60-as, városon belül 30-as táblákkal, hogy attól majd bármi változik. Talán azon a gyakorlaton kellene változtatni, hogy nem engedni meg +20 km/h-t büntetlenül, mert ez a szabályosan közlekedőkkel kiszúrás. Annyit tegyenek ki, amennyi biztonságos, azt viszont tartassák is be, és ne nekem kelljen magam rosszul érezni, ha 50-el megyek városon belül.

A legjobb módszer erre az átlagsebesség mérés lenne. Eleve nem azokat kell megszivatni, aki egy-egy táblát benéz, hanem aki folyamatosan gyorshajt. És erre az átlagsebesség mérés tökéletes lenne.

azon a gyakorlaton kellene változtatni, hogy nem engedni meg +20 km/h-t büntetlenül, mert ez a szabályosan közlekedőkkel kiszúrás.

A szabályosan közlekedők nem mennek a sebességhatárnál gyorsabban, tehát nekik biztosan nem kiszúrás, hogy a sebességhatár átlépése 19 km/h-val büntetést hozhat maga után.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Műszerek mérési pontossága (hitelesség), jogszabályi engedmény, autók sem pontosan irják ki.

Rendes országokban mondjuk 50 felett hánytól büntetnek? Ha már itélkezel, hozz egy konkrét adatot is.

Excess speed

Built-up areas

Outside built-up areas
(expressways incl.)

Motorway
1-5 km/h CHF  40  CHF  40  CHF  20
6-10 km/h CHF 120  CHF 100  CHF  60
11-15 km/h CHF 250  CHF 160  CHF 120
16-20 km/h Summons  CHF 240  CHF 180
21-25 km/h Summons  Summons  CHF 260
Over 25 km/h Summons  Summons  Summons

Tolerance – speed check safety margin

In a speed check, a safety margin is deducted from the speed measured. The precise figures can be found in Art. 8 of the FEDRO Ordinance on Road Traffic Controls.

 

Tehát az 1-5 -höz még felszámolnak egy toleranciaszámot.

A HF rád eső része a hivatkozott jogszabály előkotrása :) /Svájc/

az auto nem szamit (lefele csal), csak a meromuszer pontossaga. ez valtozik helyszini meres (rendor kezi muszerrel) es fixre szerelt muszer kozott.

a sajat altalad bemasolt tablazat alapjan 120-as autoplayan 146-nal mar elveszik a jogsid, bekerulsz a bunozoi nyilvantartasba es meg penzbirsagot is kapsz.

a kerdesre ott a valasz amugy a tablazatodban, 50 felett igazabol 56-tol fognak buntetni, de ha 76-tal mesz, akkor mar megy a da-da rendesen, otthon meg mindenki szaguld mint a guzu (vezettem most nyaron otthon 3 hetet, nem volt olyan rossz, mint az olaszoknal, de rendesen adja neki mindenki...), mert kvazi szabad.

(de tessek itt a teljes penzbuntetesi tablazat, konkretan a torveny)

Sajnos nem tudok németül és az EN -re kattintásra semmi sem történik.

50-es táblánál mennyitől van pénzbirság? Ez az eredeti kérdés.

Magyarországon 300e Ft a gyorshajtás pénzbirsági maximuma. És is tudnékt mit szigoritani. De inkább azt támogatnám hogy minél több fix és mobil mérőpont legyen.

attol fugg, hogy milyen meromuszer. a FEDRO-ban benne van angolul is a margin:

S. 8 safety margin the following values must be deducted from the speed measured, after this last has been rounded around the closest: a. in the case of radar measurements: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a value measured from 101 to 150 km/h 3. 7 km/h for a value measured from 151 km/h;

b. in the case of measurements by laser: 1. 3 km/h to a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 4 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 5 km/h for a measured value from 151 km/h;

c. in case of action by immobile radar on a curve: 1. 10 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 14 km/h for a measured value from 101 km/h;

d. in the case of measures by mobile radar within the meaning of art. 6, let. c, c. 1 ("moving radar"): 1. 7 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 8 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 9 km/h for a measured value from 151 km/h;

e. in case of action by immobile threshold detectors such as induction, optical sensors piezometric, threshold detectors loops: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 7 km/h for a measured value from 151 km/h;

f. in the event of speed by section controls: 1. 5 km/h for a measured value less than or equal to 100 km/h, 2. 6 km/h for a measured value of 101 to 150 km/h, 3. 7 km/h for a measured value from 151 km/h;

 

azt hozzaddod es +1. ez altalaban 5-ot fog jelenteni, tehat 56-tol jon 40 CHF-es csekk.

Magyarországon 50-es táblánál 66-nál és felette van pénzbirság (30 ezer forint és 4 előéleti pont).

Nem hiszem hogy pont ezen múlna a közlekedési kultúránk. De ha szigoritják, én nem fogok ellenkezni egy percig se.

De amúgy 50 km/h -t betartva is lehet totál seggarc módon vezetni. Budapesten sokan űzik :)

Rendes országokban mondjuk 50 felett hánytól büntetnek? Ha már itélkezel, hozz egy konkrét adatot is.

Nekem egyetlen adatom van. Nem tudom, rendes országnak számít-e Anglia, és nem is 50 volt a sebességhatár, de hátha segít:

A lényeg, hogy valamikor hajnal 3 körül* áthajtottam a Tower Bridge-en, és nem vettem észre, hogy 20 mérföldes korlátozás van. Pontosabban láttam egy 20-as táblát, csak azt hittem, hogy valahol még a híd előtt vége volt a korlátozásnak és az alapértelmezett 30 az érvényes.

Amikor kiküldték a büntit, azt írták, hogy 29-cel mentem, és 20 + 10% + 5 mérföld (vagyis 27) felett jár a büntetés.

* az időpont azért fontos, mert nap közben teli van autóval a híd és ha valaki figyelmetlen vagy siet, akkor se tud gyorsabban menni, mint a többiek, akik betartják a korlátozást.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Két dolog miatt kiszúrás:

1) azért tesznek ki 30-as, meg 60-as táblát, hogy legalább az 50-et és a 90-et betartsák. És ha szabályos akarsz maradni akkor totyoghatsz 30-al, meg 60-al.

2) Miért a szabályosan közlekedőnek kell rosszul éreznie magát, hogy "feltartja a sort", vagy a fenekében van az Audi? Jó, biztos van akit ez nem zavar.

Azért én valahogy úgy képzelem el, hogy elég intenzív rázással bármit tönkre lehet tenni.

OK, az iPhone-t most egy motorbicikli szétrázta, de nem csodálkoznék, ha ugyanígy egy másik telefont valami más (vagy akár ugyanúgy egy motorbicaj) szintén szét tudna rázni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2021. 09. 17., p – 07:52

Nem egy objektív statisztika, de nálunk a cégnél a csoportunkban többen is motoroznak, együtt járnak több napos motoros túrákra. Ismert probléma az optikai szenzoros mobilok kamerájának a szétcsesződése, gyakran téma ez kávézás közben. Ezért vagy nem teszik fel a kormányra a mobilt, vagy az a mondás, hogy iphone-t kell venni, mert a tapasztalatok alapján eddig még azok húzták a legjobban. Szóval ez megint olyan dolog lehet, hogy egyéb telefonnál nincs hírértéke a dolognak, de azokra is ugyanúgy igaz. Amúgy ezek elég komoly gépek, azért rakják rá a telefont, mert a legtöbben már van carplay és/vagy android auto, nyilván szeretnék kihasználni.