F1 mai baleset

20Ft-ot nem tettem volna rá, hogy Grosjean ezt túlélheti. Nem hiába nem mutatták percekig. Háát, egy Haasból lett kettő.

Hozzászólások

Ma is van futam?

Normális ember már nem kommentel sehol.

Azt nem neztem mi a source. Nev alapjan meg a feltoltes idejebol gondoltam, hogy errol a balesetrol van szo. Loteri kutyat nem erdekli melyik Tv csatornarol rippeltek...

 

Szoval: Fogalmam sincs melyik TV csatornarol szarmazik amit belinkeltem there fixed that for yaaa

Funfact: állítólag Grojean volt egyike azoknak, akik ellenezték a halo (glória) bevezetését. Kb. most pont az mentette meg az életét.

Grojean, az utolsó kettőre már nem kéne beülnöd. Már rég nem kellene ott lenned az F1 mezőnyében!

trey @ gépház

Vezetni egy ideig nemigen fog, node meeg segget torolni sem. 

 

Ui ahogy kiugrott a kocsibol es legyezett a kezevel ugy nezett ki mint egy hisztis-szefos. Elsore nem esett le miert, viszont az meg elso nezesre leesett, hogy kiutottek a bal cipobol. Amugy ha elvesziti az eszmeletet a becsapodastol, akkor benn eg elevenen. Dehat aki 200 felett esz nelkul jobbra rantja a kormanyt az konnyen igy jar. Es a ruszki gyereket is magaval ranthatta volna.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az egész Forma1-et úgy ahogy van be kéne tiltani. Semmi értelme. Nemcsak balesetveszélyes, de még unalmas is - egyre kevesebben nézik, s akik mégis, azok is jobbára épp annak reményében hogy valami súlyos baleset történik mert az olyan izgalmas. Azaz csak az emberi káröröm s más aljas ösztönök triggerelésére jó.

Semmi más amúgy mint értelmetlen pocséklása az üzemanyagnak és más anyagi javaknak, egy környezetszennyező faszság.

I don't think so.

A legtöbb műszaki megoldás a HADIIPARNAK köszönhető. Például jobbára az egész számítástechnika is. A tépőzár is. Az Internet is. (De ettől még boldogan betiltanám a háborút is, a hasiipart is ha tehetném, inkább lemondok az ezzel járó gyors fejlődésről...)

A második legfontosabb ok aminek a műszaki megoldások fejlődése köszönhető, az egyszerűen a fogyasztói igények kielégítése, még akkor is ha ezen igények egy nem elhanyagolható hányadát mesterségesen generálták... Gyakorlatilag tehát egyszerűen azért van gyors technikai fejlődés, mert kapitalizmus van és kész.

A sport ehhez nem sokat tesz hozzá. Jellemző, hogy pár hete olvastam hogy épp a Forma1-ről valamelyik cég KIVONUL, mert nem éri meg neki. Íme:

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/10/02/varatlan-bejelentes-kivonul-…

Mint említettem volt már, ezen előnyökről is (meg minden másról is ami esetleg emiatt keletkezett de te nem soroltad fel) habozás nélkül kész lennék lemondani, cserébe azért hogy a világ kissé nyugisabb, átláthatóbb, logikusabb, kevésbé stresszes hely legyen, kevesebb környezetszennyezéssel, ésatöbbi.

Mert oké hogy mindez amit írtál "haladás", technikai értelemben, épp csak a haladásnak is ára van, s nem mindig éri meg.

Ráadásul minek ennyire loholni az utakon? Tényleg az a tíz perc / fél óra tesz valakit boldoggá amit így megspórol?

Sőt meg se spórol. Azért hogy megvehesse azt az időspóroló masinát aminek hála megspórol hetente mondjuk 1 órát a közlekedésben, ami egy évben mondjuk 50 óra így ugye, azért többet kell dolgoznia mert több pénz kell rá, többe kerül, jobban ki kell hajtania magát a munkában, végső soron tehát minimum 100 órával többet dolgozik egy évben... azaz, mindent egybevéve nemhogy nőne a szabadideje, de csökken.

Nem éri meg.

De mindenki siet, lohol, mintha félne hogy külö9nben lekési a Halállal jóelőre megbeszélt, rég vágyott randevúját...

a pilota sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy vezet
a mernok sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy mernokozkodik
a tv sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy kozvetit
a nezo sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy nezi
stb stb stb, mindenki sajat felelossegere dontott

ki vagy te hogy megmond ezeknek az embereknek, hogy marpedig te jobban tudod mit tehetnek?

"jobbára épp annak reményében hogy valami súlyos baleset történik mert az olyan izgalmas"

 

Ez csak a te elképzelésed szerint van így, talán azért általánosítasz (alapok és ismeretek nélkül), mert személyesen csak ennyit látsz belőle. Ami igazán veszélyes, és ahol durva balesetek vannak az a rally és tsi, bár a Man TT motoros őrület mindennek odabaszna, ha csak erre verné bárki.

 

"környezetszennyező faszság"

 

Ha tudnád milyen egyéb füstölgő versenyek vannak, szerintem simán lepetélnél :)

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez csak a te elképzelésed szerint van így

Nem, mert ezt számos pszichológus is megerősítette.

Sőt, egy vagy két éve olvastam valami olyasmit hogy a Forma-1 tulajdonosai vagy kijei valamit változtatni akarnak a szabályokon, mert szerintük is így ahogy van elég uncsi, izgalmasabbá kéne tenni. Ne kérdezd mit akartak vagy akarnak változtatni, s azt se megcsinálták-e végül, nem jegyeztem meg. De a lényeg hogy még nekik is feltűnt hogy így ahogy van nem elég izgalmas.

Lerágott régi csontokat hozol föl, plusz te magad is leírod, hogy nem vagy képben. Máshogy: hiányos,  elavult információkkal rendelkezel, amit el is ismersz. DE ezek alapján sommázol egy véleményt, ami nyilvan több sebből vérzik. Vitázni erről veled nem lehet,  mert nem vagy képben.  Érdemi vitához az kéne,  hogy legalább tudjad miről beszélsz.

Tehát nem én jelentettem ki tekintélyelvi alapon, hogy fogalom nélkül vagy,  hanem te magad. Én arra kérdeztem rá, hogy akkor miért érzed úgy, hogy beszélned kell a témáról? Véleményt kell abban megfogalmaznod? Gondoltam,  magányos vagy és csak emberi kapcsolatra vágysz, de biztos hogy ez a módja hogy kielégítsd ezirányú vagyaidat? 

Nemigen érdekel a pszihomókusok megerősítése. Égnek áll a hajam, ahogyan a híradókban kierőszakolják az agymenésüket egy egyszerű helyzetből is. Ebből élnek, csinálják csak a semmit bátran. Aki nem érzi a versenysportot, annak úgy is hiába magyarázod - még akkor sem, ha pszichomókus. Ahogyan én sem értem, mit esznek pl. a kriketten. Van aki a focit nem vágja, mi benne a jó.

Azért "nem elég izgalmas", mert mára teljesen leolvasható *előre* első 4-5 befutó, illetve kevés és gépies az előzés. Szó nincs róla, hogy pilótákat vagy autókat akarnak törni. Arra ott van bármely destruction ill. demolition derby. Ehol az egyik: https://www.youtube.com/watch?v=JFR9c_24wCc

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez kell a F1-nek:

https://youtu.be/IOiXdQpXMvo

Mióta a digitális műsorszórás bejött, erre várok. Élőben kapcsolgathassak a versenyzők sisakkamerái közt...

Azért így látni beteg.

Felkészül 360 kamera + VR -> az eddigi "commercial media" fejlődést látva, talán 2050-ben lesz életszerű.

Beteg jaja, de akkor mondjuk a rally sorozatok hegyi futamairól POV mit mondanál? :)

Ez szar minőségű videó, a jó minőségűt nem találom , de jobb is: még így is összeszarom magam tőle, már a hangja is horror. ~2.5 perc általában nyélgázon, szakadékok mellett. Ha van időd nézz bele :D https://www.youtube.com/watch?v=pI-xh_TOxhY
 

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2020. 12. 01., k - 18:12

Számomra az volt meglepő, hogy mennyire keményen csapódott a falba. Máshol gumik vannak, nem véletlenül. Biztos úgy voltak vele, itt nem száll el autó. Hát elszállt. Az is vicces, hogy kettétört. Fal-Autó 1:0. Lehet, hogy Grosjean nem való az F1-be, de ami itt történt, az a pályára és az autó műszaki felépítésére sem vet jó fényt.

Egyértelműen túl erős ide a szalagkorlát.

robyboy

Inkább túl gyenge volt. Az autó nem kettétört, hanem kettészakadt, mert a korlát szétnyílt, és az autó eleje átfért, a háta meg nem. Ha nem nyílt volna szét, akkor nem törik ketté az autó, és nem gyullad ki. Az más kérdés, hogy így is borzalmas lassulása volt az autónak (valami 26G-t (!) emlegettek a műsorban), pedig a korlát nem állította meg az elejét, ha itt a korlát kiállja a próbát, akkor még nagyobb lett volna.

Igen, de becsapódáskor (a gyűrődő zónákon túl, az energiaelnyelő területeken túl) akár az épp leszakadni készülő felfüggesztés is elvesz belőle. Sőt, utolsó elemként akár a saját húsod elvesz belőle, a belső szerveid védve. Nem tudom számszerűsíteni a csökkenést, de pl. amikor Bianchi közvetlen a fejére kapta az ennél kisebb G értéket, ott nem volt pardon.

A fenti okosság miatt kell átmenniük törésteszten az autóknak.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Máshol gumik vannak, nem véletlenül.

Egyenesben nincsenek, mert az ütközés a fallal jellemzően kis szögben történik, amin a gumifal nem tud segíteni. Ott inkabb az a cél, hogy az autó ne csapódjon vissza a pályára, hanem a fallal párhuzamosan haladva álljon meg. Videó a témában.

Az egy jo kérdés, hogy ebben az esetben nincs-e túl messze a fal, illetve a megnyitás miatt nem jön-e túlságosan ki.

Az is vicces, hogy kettétört. Fal-Autó 1:0.

A túlélőcellának kell egyben maradnia, minden más úgy van tervezve, hogy ilyen esetben inkább az törjön. Ez egyben csökkenti a kinetikus energiát mivel az a tömeggel arányos. Vagyis ha az autó egyben maradt volna, a korlátnak sokkal nagyobb energiát kellett volna elnyelnie.

Kissé bonyolultabb, hiszen a tömeg felével egyenesen arányos, a sebességnek pedig négyzetével. Csak azért okoskodom itt, hogy picivel több sebességgel talán még fel is tépi a korlátot, picivel lassabban pedig lehet nem szakad ketté az autó. Utóbbi nem biztos, hogy jó lett volna, mármint a pilótára eső hirtelen fizikai terhelés számszerűsítésénél.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Jogos, dehát a (v)tag jobb felső sarkában van egy kis kettes, ami nem elhanyagolható. Erre gyúrjunk inkább.  A fegyvergyárak el tudnák mondani, hogy a sebesség vagy súly a pusztítóbb mondjuk egy lövedéket mérve :) és eléggé patikamérlegen adagolják az arányokat.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

A jövőre nézve, új HUP fórum:

https://hup.hu/forum/f1

Hogy ne legyen annyira zavaró, aki akarja ki tudja szűrni a szakmai témák közül.

trey @ gépház