- kovi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ma is van futam?
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Link nelkul egy balesetrol irni? Ehh :D
https://m.youtube.com/watch?v=QvcLaEH3qbg
szetnyilik az auto es ezert jon a tuz... /o\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg most is ezt mutatjak az M4-en, de jaja jogos.
Ui ez a hulye koz- es onveszelyes. Jobban, mint valaha.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es az osszes hupper nezi az m4et, v hol elsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam jogos, szóval a 'fenéért háborogsz - amúgy nagyon sok helyen ezek a képek mentek online és más TVken is. Jó, jó egyáltalán nem mindenütt, sőt még a dikh tv-n sem :)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mijaza M4?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valami fos tv ado gondolom (a nevebol gondolom, M1/M2 volt csak kiralyi tv meg amikor leleptem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Metrikus méretben értelemezett menet jelölése.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy nagy forgalmú autóút. Itt megy el “mellettem”.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb az a kerdes hogy mi nem: https://en.wikipedia.org/wiki/M4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehh, épp most akartam belinkelni a macro processort, de megelőztél, a listádban az is benne van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dejó, hogy írtad. Hazai TV-s F1 közvetítés csak itt :)
Nem kellett volna lelőni a poént, hadd keresse akit érdekel. Szerintem holnapra akár meg is lehetett volna eme cseles megoldás jeah.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A problémás pesti metró olasz megfelelője, még kivitelezési szakaszban.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy érted, hogy fogalmad sincs, hogy mit linkeltél be?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem neztem mi a source. Nev alapjan meg a feltoltes idejebol gondoltam, hogy errol a balesetrol van szo. Loteri kutyat nem erdekli melyik Tv csatornarol rippeltek...
Szoval: Fogalmam sincs melyik TV csatornarol szarmazik amit belinkeltem there fixed that for yaaa
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem, hogy most, hogy már tudod, az M4 Sport a csatorna, amit linkeltél, nem leszel öngyilkos :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszonom, hogy aggodsz megnyugtatasul kozlom, hogy sokaig tervezek elni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az jo, akkor boven lesz idod az altalad linkelt videon jobb felul ranezni az amugy meretes logora.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Funfact: állítólag Grojean volt egyike azoknak, akik ellenezték a halo (glória) bevezetését. Kb. most pont az mentette meg az életét.
Grojean, az utolsó kettőre már nem kéne beülnöd. Már rég nem kellene ott lenned az F1 mezőnyében!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetni egy ideig nemigen fog, node meeg segget torolni sem.
Ui ahogy kiugrott a kocsibol es legyezett a kezevel ugy nezett ki mint egy hisztis-szefos. Elsore nem esett le miert, viszont az meg elso nezesre leesett, hogy kiutottek a bal cipobol. Amugy ha elvesziti az eszmeletet a becsapodastol, akkor benn eg elevenen. Dehat aki 200 felett esz nelkul jobbra rantja a kormanyt az konnyen igy jar. Es a ruszki gyereket is magaval ranthatta volna.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pietro Fittipaldi ül be helyette. Grojean pályafutásának ténylegesen vége szerintem az F1-ben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész Forma1-et úgy ahogy van be kéne tiltani. Semmi értelme. Nemcsak balesetveszélyes, de még unalmas is - egyre kevesebben nézik, s akik mégis, azok is jobbára épp annak reményében hogy valami súlyos baleset történik mert az olyan izgalmas. Azaz csak az emberi káröröm s más aljas ösztönök triggerelésére jó.
Semmi más amúgy mint értelmetlen pocséklása az üzemanyagnak és más anyagi javaknak, egy környezetszennyező faszság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az F1-nek es az osszes technikai sportnak koszonheto rengeteg muszaki megoldas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
I don't think so.
A legtöbb műszaki megoldás a HADIIPARNAK köszönhető. Például jobbára az egész számítástechnika is. A tépőzár is. Az Internet is. (De ettől még boldogan betiltanám a háborút is, a hasiipart is ha tehetném, inkább lemondok az ezzel járó gyors fejlődésről...)
A második legfontosabb ok aminek a műszaki megoldások fejlődése köszönhető, az egyszerűen a fogyasztói igények kielégítése, még akkor is ha ezen igények egy nem elhanyagolható hányadát mesterségesen generálták... Gyakorlatilag tehát egyszerűen azért van gyors technikai fejlődés, mert kapitalizmus van és kész.
A sport ehhez nem sokat tesz hozzá. Jellemző, hogy pár hete olvastam hogy épp a Forma1-ről valamelyik cég KIVONUL, mert nem éri meg neki. Íme:
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2020/10/02/varatlan-bejelentes-kivonul-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen a hadiiparnak is koszonhetunk sokmindent de az alabbi dolgokat a versenysportok csiszoltak tokeletesre:
- turbo feltoltes
- befecskendezes
- tobbdugattyus tarcsa fekek
- 4x4 hajtas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint említettem volt már, ezen előnyökről is (meg minden másról is ami esetleg emiatt keletkezett de te nem soroltad fel) habozás nélkül kész lennék lemondani, cserébe azért hogy a világ kissé nyugisabb, átláthatóbb, logikusabb, kevésbé stresszes hely legyen, kevesebb környezetszennyezéssel, ésatöbbi.
Mert oké hogy mindez amit írtál "haladás", technikai értelemben, épp csak a haladásnak is ára van, s nem mindig éri meg.
Ráadásul minek ennyire loholni az utakon? Tényleg az a tíz perc / fél óra tesz valakit boldoggá amit így megspórol?
Sőt meg se spórol. Azért hogy megvehesse azt az időspóroló masinát aminek hála megspórol hetente mondjuk 1 órát a közlekedésben, ami egy évben mondjuk 50 óra így ugye, azért többet kell dolgoznia mert több pénz kell rá, többe kerül, jobban ki kell hajtania magát a munkában, végső soron tehát minimum 100 órával többet dolgozik egy évben... azaz, mindent egybevéve nemhogy nőne a szabadideje, de csökken.
Nem éri meg.
De mindenki siet, lohol, mintha félne hogy külö9nben lekési a Halállal jóelőre megbeszélt, rég vágyott randevúját...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a pilota sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy vezet
a mernok sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy mernokozkodik
a tv sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy kozvetit
a nezo sajat joszantabol, kenyszer nelkul dontott ugy, hogy nezi
stb stb stb, mindenki sajat felelossegere dontott
ki vagy te hogy megmond ezeknek az embereknek, hogy marpedig te jobban tudod mit tehetnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem néztem utána, de nekem az rémlik, hogy a turbó és az üzemanyag befecskendezés a repülőgépekben jelent meg először. És akkor valószínűleg a 2 világháború hozhatta el ezt nekünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es nem is azt irtam hanem, hogy a versenysportnak koszonheto, hogy tovabbfejlodtek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"jobbára épp annak reményében hogy valami súlyos baleset történik mert az olyan izgalmas"
Ez csak a te elképzelésed szerint van így, talán azért általánosítasz (alapok és ismeretek nélkül), mert személyesen csak ennyit látsz belőle. Ami igazán veszélyes, és ahol durva balesetek vannak az a rally és tsi, bár a Man TT motoros őrület mindennek odabaszna, ha csak erre verné bárki.
"környezetszennyező faszság"
Ha tudnád milyen egyéb füstölgő versenyek vannak, szerintem simán lepetélnél :)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak a te elképzelésed szerint van így
Nem, mert ezt számos pszichológus is megerősítette.
Sőt, egy vagy két éve olvastam valami olyasmit hogy a Forma-1 tulajdonosai vagy kijei valamit változtatni akarnak a szabályokon, mert szerintük is így ahogy van elég uncsi, izgalmasabbá kéne tenni. Ne kérdezd mit akartak vagy akarnak változtatni, s azt se megcsinálták-e végül, nem jegyeztem meg. De a lényeg hogy még nekik is feltűnt hogy így ahogy van nem elég izgalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalom nélkül miért érzed úgy, hogy észt kell osztani egy témában? Magányos vagy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az. meg grafoman is. fossa a semmirol a szot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán tényleg grafomán vagyok, az lehet. De akkor se a semmiről írkálok, legfeljebb te nem éred fel ésszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de, a semmirol fosod a szot. erdekeltelen teljesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te azért tartod semminek, mert nem vagy képes felfogni ésszel az érveimet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most tekinthetem megalapozott ellenérvnek? Kijelented tekintélyelvi alapon hogy fogalom nélküli vagyok, s akkor az biztos úgy is van mert te azt állítod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lerágott régi csontokat hozol föl, plusz te magad is leírod, hogy nem vagy képben. Máshogy: hiányos, elavult információkkal rendelkezel, amit el is ismersz. DE ezek alapján sommázol egy véleményt, ami nyilvan több sebből vérzik. Vitázni erről veled nem lehet, mert nem vagy képben. Érdemi vitához az kéne, hogy legalább tudjad miről beszélsz.
Tehát nem én jelentettem ki tekintélyelvi alapon, hogy fogalom nélkül vagy, hanem te magad. Én arra kérdeztem rá, hogy akkor miért érzed úgy, hogy beszélned kell a témáról? Véleményt kell abban megfogalmaznod? Gondoltam, magányos vagy és csak emberi kapcsolatra vágysz, de biztos hogy ez a módja hogy kielégítsd ezirányú vagyaidat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemigen érdekel a pszihomókusok megerősítése. Égnek áll a hajam, ahogyan a híradókban kierőszakolják az agymenésüket egy egyszerű helyzetből is. Ebből élnek, csinálják csak a semmit bátran. Aki nem érzi a versenysportot, annak úgy is hiába magyarázod - még akkor sem, ha pszichomókus. Ahogyan én sem értem, mit esznek pl. a kriketten. Van aki a focit nem vágja, mi benne a jó.
Azért "nem elég izgalmas", mert mára teljesen leolvasható *előre* első 4-5 befutó, illetve kevés és gépies az előzés. Szó nincs róla, hogy pilótákat vagy autókat akarnak törni. Arra ott van bármely destruction ill. demolition derby. Ehol az egyik: https://www.youtube.com/watch?v=JFR9c_24wCc
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kell a F1-nek:
Mióta a digitális műsorszórás bejött, erre várok. Élőben kapcsolgathassak a versenyzők sisakkamerái közt...
Azért így látni beteg.
Felkészül 360 kamera + VR -> az eddigi "commercial media" fejlődést látva, talán 2050-ben lesz életszerű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beteg jaja, de akkor mondjuk a rally sorozatok hegyi futamairól POV mit mondanál? :)
Ez szar minőségű videó, a jó minőségűt nem találom , de jobb is: még így is összeszarom magam tőle, már a hangja is horror. ~2.5 perc általában nyélgázon, szakadékok mellett. Ha van időd nézz bele :D https://www.youtube.com/watch?v=pI-xh_TOxhY
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvizsgálnám, hogy egy futam alatt mekkora környezetszennyezés történik, miközben munkahelyek ezrei szűnnek meg a világban vélt és valós környezetvédelmi intézkedések miatt. De ugye cirkusz az kell, hogy a nép szórakozzon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra az volt meglepő, hogy mennyire keményen csapódott a falba. Máshol gumik vannak, nem véletlenül. Biztos úgy voltak vele, itt nem száll el autó. Hát elszállt. Az is vicces, hogy kettétört. Fal-Autó 1:0. Lehet, hogy Grosjean nem való az F1-be, de ami itt történt, az a pályára és az autó műszaki felépítésére sem vet jó fényt.
Egyértelműen túl erős ide a szalagkorlát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább túl gyenge volt. Az autó nem kettétört, hanem kettészakadt, mert a korlát szétnyílt, és az autó eleje átfért, a háta meg nem. Ha nem nyílt volna szét, akkor nem törik ketté az autó, és nem gyullad ki. Az más kérdés, hogy így is borzalmas lassulása volt az autónak (valami 26G-t (!) emlegettek a műsorban), pedig a korlát nem állította meg az elejét, ha itt a korlát kiállja a próbát, akkor még nagyobb lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így is borzalmas lassulása volt az autónak (valami 26G-t (!)
53G. Hivatalosan nem erősítették meg.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őrült nagy számok ezek, nehezen is hiszem el. Ha igaz lenne a belső szerveinek le kellett volna szakadnia. Hirtelen lassulásnál általában a belső sérülések okoznak nagy bajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autóban ült Grosjean, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de becsapódáskor (a gyűrődő zónákon túl, az energiaelnyelő területeken túl) akár az épp leszakadni készülő felfüggesztés is elvesz belőle. Sőt, utolsó elemként akár a saját húsod elvesz belőle, a belső szerveid védve. Nem tudom számszerűsíteni a csökkenést, de pl. amikor Bianchi közvetlen a fejére kapta az ennél kisebb G értéket, ott nem volt pardon.
A fenti okosság miatt kell átmenniük törésteszten az autóknak.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol gumik vannak, nem véletlenül.
Egyenesben nincsenek, mert az ütközés a fallal jellemzően kis szögben történik, amin a gumifal nem tud segíteni. Ott inkabb az a cél, hogy az autó ne csapódjon vissza a pályára, hanem a fallal párhuzamosan haladva álljon meg. Videó a témában.
Az egy jo kérdés, hogy ebben az esetben nincs-e túl messze a fal, illetve a megnyitás miatt nem jön-e túlságosan ki.
Az is vicces, hogy kettétört. Fal-Autó 1:0.
A túlélőcellának kell egyben maradnia, minden más úgy van tervezve, hogy ilyen esetben inkább az törjön. Ez egyben csökkenti a kinetikus energiát mivel az a tömeggel arányos. Vagyis ha az autó egyben maradt volna, a korlátnak sokkal nagyobb energiát kellett volna elnyelnie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kissé bonyolultabb, hiszen a tömeg felével egyenesen arányos, a sebességnek pedig négyzetével. Csak azért okoskodom itt, hogy picivel több sebességgel talán még fel is tépi a korlátot, picivel lassabban pedig lehet nem szakad ketté az autó. Utóbbi nem biztos, hogy jó lett volna, mármint a pilótára eső hirtelen fizikai terhelés számszerűsítésénél.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tömeg felével egyenesen arányos
Melyik felével arányos egyenesen? A másik felével milyen arányban van? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, dehát a (v)tag jobb felső sarkában van egy kis kettes, ami nem elhanyagolható. Erre gyúrjunk inkább. A fegyvergyárak el tudnák mondani, hogy a sebesség vagy súly a pusztítóbb mondjuk egy lövedéket mérve :) és eléggé patikamérlegen adagolják az arányokat.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jövőre nézve, új HUP fórum:
Hogy ne legyen annyira zavaró, aki akarja ki tudja szűrni a szakmai témák közül.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzáférés megtagadva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politikának esetleg nem lehetne egy külön fóruma, ha ennek lehet? Mert a nem politikai flame-re amúgy kíváncsi lennék, az egész flame fórumot nem akarom szűrni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg HK-nak, meg KV-nek, meg lehetne sorolni...
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem speciel sem Zoliverzum, sem a koronavírus nem zavar. De ettől függetlenül igazad van: generikus lekezelés kellene ide és akkor lehetne címkézni a topicokat és lehetne szűrni, hogy milyen címkékkel bíró topicokat ne mutasson. Nem volna nagy munka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni