Hogy is volt ez? /GTA III/ [SOLVED]

Fórumok

Egyszer, régen /10+ éve/ megvettem a GTA III-at. 

Akkori gépemen valahogy nem nyűgözött le a grafika, sem maga a játék.  

Átvittem a játékot egy haveromhoz, akinek erősebb, korszerűbb gépe volt. Felinstalláltuk, elindítottam, majd azt tapasztaltam, hogy nála sokkal szebb volt a kép. Az utcák, az autók, az objektumok, az esti lámpafény, minden. Azt tudom, hogy akkor az én gépemben még AGP-s videokártya ült, a haveréban már PCI-Express-es, de csak 128 MB RAM-mal, passzív hűtéssel.
Később, valamikor néhány éve frissítettem a gépemet és kifejezetten törekedtem arra, hogy legalább olyan videokártyám legyen, mint amilyen neki akkor volt, hogy nálam is olyan szépen fusson a játék. Vettem is egy 256 MB-os, de még passzív hűtésű nVidiát /prioritást élvez nálam a csend a sebesség előtt/, de láss csodát, a játék csak nem lett olyan szép, mint anno a barátomnál.

Tudja esetleg vki erre a furcsaságra a választ?   [PROBLEM SOLVED]

---

Néhány dátum: 
GTA III megj. ideje /PC/: 2002
PCI-E megjelenési ideje: 2003
GeForce 8400GS megj.: 2007
 

Hozzászólások

Irhatnal konkret tipusokat is, mert baromira nehez lesz. A GTA3 evekkel az PCI-Express elott jelent meg, nekem gyonyoruen futott anno a gepemen, amiben egy GeForce 2 GTS volt akkoriban, ami majd 1 evvel a jatek elott jelent meg. A kartyan akkor 32 MB memoria volt. A jatek fenn van a mostani "ocskagepemen", kitunoen fut ezen is (1400 MHz Pentium 3, GeForce FX 5900 128 MB VRAM). Szoval vagy a jatek neve nem stimmel (biztos, hogy GTA 3?), vagy mas resze nem stimmel az emlekeidnek. 

Emlékeim szerint elég részletesen lehetett beállításokkal variálni a játékban, jelentősen rosszabbra lehetett venni a grafikai részletességet, próbáltad ezeket a beállításokat? Fények, tükröződés sokat tud rajta dobni.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Annyira azért nem. Felbontás, színmélység, draw distance, motion blur, 1-2 apróság, aztán annyi. Sokkal gyérebb, mint manapság.

Amúgy poén mert én is most kezdtem újra. Még a "karantén" elején összedobáltam egy Windowsos kukapécét a hasonló célokra :) Lassan kiviszem. GT740/2GB/PCIe kártyával elég jól megy, de az nem is meglepő :)

GEforce 8400 GS /256 MB/ az én kártyám és valami noname 128 MB-os /de nVidia alapú/ kártya volt a haver gépében. Mindkettő pciE-s.

A játék egészen biztos, hogy a GTA III volt.

Nem arról van szó, hogy ne futna, vagy korábban ne futott volna, hanem a grafikai megjelenés volt nagyon különböző.

Az alsonal biztos, hogy nincsenek bekapcsolva a feny effektek. Egyszeruen kapcsold be. Ennek a jateknak, ezkehez az effektekhez boven eleg volt egy ~ 1GHz P3 es egy GeForce 2 GTS. Itt egy gameplay video a youtuberol: https://www.youtube.com/watch?v=zULEOkdIbNI Itt az emberunk egy GeForce 4 MX 440 GPU-t hasznal, ami technikailag egy GeForce 2, esetunkben egy olyan modell, ami a GeForce 2 GTS-nel is gyengebb. Van melle egy Athlon XP-je, de imho, ha egy 1GHz P3 vagy 1GHz Athlon lenne mellette, azzal sem lenne semmi problema.

Szerk: A felso kep, biztos, hogy GTA 3? Nekem inkabb a GTA SA vagy a GTA 4 latvanyvilaga ugrik be. 

Szerk 2: https://libertycity.net/files/gta-3/126798-obnovlennye-chasticy-uluchsh… Itt van hasonlo kep, de ahogy itt is irjak, ez mar valami moddolt ize. Szoval egyre jobban ketelkedek abban, hogy tenyleg a GTA 3-rol van-e szo.

Szoval egyre jobban ketelkedek abban, hogy tenyleg a GTA 3-rol van-e szo.

Nem tudom, hogy kételkedhetsz, amikor ott van a linkedben is az, hogy gta-3? A kép onnan van, mert a barátom gépét nem tudom prezentálni. Az a - felső - kép mutatja az elvárásaimat és az alsó a valóság, amit a GeForce 8400 nyújt.

A fény-effekteket külon kapcsolgatni nem lehet. Grafikai beállítási lehetőség jószerivel nincs is a GTA III-ban.

Letöltöttem a MOD-ot de kissé félek alkalmazni. A dx fileokat akarná cseréltetni velem, meg vannak ismeretlen tartalmú C sharp file-ok is a csomagban. Lehet, hogy beérem a jelenlegi eredménnyel, ami már sokkal jobb, mint ami volt. Itt egy kép róla: 

http://keptarhely.eu/view.php?file=20201020v00tfa8qu.png

A direcxt_valami.dll-eket altalaban (sot mindig) a jatek.exe melle kell betenni. A lenyeg az az, hogy ezek a dll-ek vagy tovabbitjak a hivasokat az igazi directx dll fele vagy annak egy patchelt valtozatai. Az a feladatuk, hogy tartalmaznak egy binaris patchert, ami futasidoben belepatcheli a GTA-ba a kivant funkcionalitast es/vagy tartalmaznak egy script loader-t, ami betolti a script fajlokat, amik majd ugyeskednek valamit. Lenyegeben ezeken keresztul toltodik be a mod. Erre a furcsa megoldasra azert van szukseg, mert ez a legegyszerubb, mivel a dll be fog toltodni a GTA cimtartomanyaba es utana nyugodtan tudja buheralni.

Azert ketelkedek, mert amit linkeltem, az nez ki ugy, mint a foto, amit te szeretnel. Viszont, amit linkeltem az nem GTA 3, hanem egy felpimpelt GTA 3. Pimpeld fel a sajatodat is es megkapod ezeket az effekteket. A 8400-ad rohogve kiveri magabol a GF2 latvanyvilagat. Az a nehany feature amit nem tud a regi idokbol (table-fog, 8bit textures), azokat a GTA 3 mar nem hasznalja (noha, az abban az idoben megjelent kartyak meg ismertek).

A 8400GS legalabb 5 evvel fiatalabb, mint maga a jatek es 2-3x erosebb, mint barmi ami 2001-ben letezett.

 

Egy videokártyánál elég nehezen definiálható fogalom az, hogy "erősebb". 

A video illesztőknek van számos kritériumuk. Tulajdonság-hegyek alapján lehet őket vizsgálni, összehasonlítani.  Az tény, hogy én is azt vártam -volna- el, hogy a játék megjelentetése /2001/ után x évvel készült hardveren az élmény is maximális lesz.  Nem így történt. Az emlékeim sem csalnak. 1991 óta vagyok PC tulajdonos, Alley Cat-en, Test Drive-on, meg Prince of Persia-n nőttem fel. Nekem már 640x480-as felbontásban is "el lehet adni" játékprogramokat.

De az a baj, hogy nagyon kevés infót írsz. Mi volt különböző a megjelenésben? Milyen monitoron, kimeneten néztétek? Milyen felbontásban és frissítéssel ment a két gépen? Azonosok voltak a játékban a beállítások (látótáv, részletesség, textúrák színmélysége, stb.) és a driverben (élsimítás, textúraszűrés, minőség vs. teljesítmény csúszka) a beállítások? Játék meg van patchelve az utolsó patch-csel?

Egyébként amit mutogatsz képeket ebben a témában, nekem azok homályosnak, szellemképesnek tűnnek, látszik, hogy valami analóg kimenetről van szó, amire rájátszhat valami hibás kábel is. Drivert is elkezdheted cserélni, ha eddig nem a legújabb ment, akkor a legújabbra, vagy fordítva.

Ezt a játékot nem is érdemes korabeli/retró hardveren próbálgatni. Tedd fel egy modern rendszerre, valami min. IPS-es FullHD kijelzőre tedd ki FullHD-ben, gyári vsync-elt 30 fps (efölött eltörik a játék fizikája és bugok jelennek meg), és játszd úgy. Feltehetsz pár modern modot is, ami extra látótávolságot, magas felbontású textúrákat eredményez. Úgy nézd meg hogy néz ki. Nem 15 éves videókártyával kell nézni. Régi meg korabeli hardveren még nem jött ki egy játéknak a teljes potenciálja.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Egyébként amit mutogatsz képeket ebben a témában, nekem azok homályosnak, szellemképesnek tűnnek,

Nem szellemképes, de a képeket .jpeg formátumban raktam fel, a jpeg kompresszor pedig valamennyit óhatatlanul elmos az eredeti képből. Próbáltam feltölteni .png formátumban, de azt a script valamiért visszautasította.

Azonosok voltak a játékban a beállítások (látótáv, részletesség, textúrák színmélysége, stb.) és a driverben (élsimítás, textúraszűrés, minőség vs. teljesítmény csúszka)

Hogyne. Másképp eszembe sem jutna "reklamálni". A felbontás ugyanaz volt, ahogy a szinmélység is /1024 x 768, 32bit/, a driverek pedig alap beállításokon voltak /after install state/ mindkét gépen.  Ami különbözhetett az egyedül a draw distance mértéke.
Köszönöm a tanácsaidat, de mint azt már írtam is, a probléma megoldódott, a játék most már a játszhatóság szintjén, az általam elvárt szinten van.

Esetleg keress gameplay videóat valamelyik videómegosztón, gyakran oda van írva milyen konfigon vették fel. Hátha ott látnád a különbséget amire emlékszel, aztán mehetne a nyomozás technikai része.

Az nem lehet, hogy sokkal nagyobb felbontása volt a haverod monitorjának?
Talán még a szín és kontraszt beállítást is max-ra tolta? ;) 

Az nem lehet, hogy sokkal nagyobb felbontása volt a haverod monitorjának?

 

Nem. A monitor /és a bill./ nálam mindig is elsőrangú dolog volt. A gép lehet lassú, nem igénylem a sebességet, de a be- és kimeneti perifériákat megválogatom. 
Amúgy, a GTA III-on nem is nagyon lehetett állítgatni.   

Volt 8400-asom, játszani nem nagyon lehetett rajta, kb arra használtam, hogy ez a kártya már tudott vdpau-t. A laptopomba épített Intel HD3000 gyorsabb volt játékokra.

Én a GTA III-at egy GeForce 2 Ti 64 MB-os kártyán játszottam, 750MHz-es Pentium 3 Tualatin géppel, sok RAM-al (> 128MB). Gyönyörűen futott a játék, max-ra tolt grafikával (talán a látótávolság nem volt maximumon).

Jut eszembe: megnézted a grafikai beállításokat? Lehet, hogy hülyeséget állított be a játék magától...

A kor jatekai nem is mentek a 8400-on, de egy 5-6 eves jatekkal rohogve elboldogul, az emlegetett GeForce 2 Ti-t peldaul siman megeszi, mint ahogy a GeForce 2 Ti is szepen letolja ezt a jatekot full grafikan (kb nem is csoda, mert a jatek megjelenese utan kb 3-4 hettel lehetett megvenni az elso GeForce 3 Ti kartyakat itthon). 

GF2 MX440-esem nekem is van valahol, de sajnos az is csak AGP-s. Nem tudok vele mit csinálni. :/ 

Big Thx, azért.. Nagylelkű vagy.

Viszont a distance-et most a maxról lejjebb vettem és mintha javult volna a kép. Talán részletgazdagabb és mintha a fények, reflexiók is jobban érvényesülnének. 

Szerkesztve: 2020. 10. 19., h - 22:41

Hát, részeredményt azért elkönyvelhetek. A draw distance erőteljes visszavételével határozottan jobb lett a kép:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20201019v01tfwwqb.jpeg

Cserébe a semmiből ugranak elő a távolabbi objektumok, de ez legyen a legkevesebb.

Köszönet mindenkinek.

A korai AGP-s időkben ingadozott eleve, hogy melyik kártyának milyen minőségű képe volt, milyen szépen textúrázott, mennyire voltak élénkek a színek, voltak-e grafikai bugok. Ez a késő AGP-s korszakra megszűnt, a Radeon 9xxx és az NV 4xxx-5xxxx és újabb sorozatoknak már nem voltak ilyen problémái, mai szemmel nézve is elfogadható a képminőségük, főleg ha DVI kimeneten nézed, de még analóg VGA csatin sem túl rossz, igaz ez kábeltől, csatlakozástól is függhet, igaz ez a 2D-s képminőséget érinti, képzavarokat okozhat, ha nincs rendben. Driver beállításaitól is függ, meg a játék beállításaitól. Talán még kijelzőtől is függhet, egy jobbfajta IPS/VA-s panelen szebbek lesznek a színek, jobb a kontraszt, mint egy gyengébb TN-esen. Ma már ezt a GTA3-at integrált GPU-k (meg telók) is elviszik 720-1080p-ben, max grafika, élsimítás, textúraszűrők, maximális látótávolság (amit modokkal még ki lehet tolni), ilyen beállításokon nem tűnik túl rossznak a grafikája, igaz nem is túl jó már mai szemmel, megette az idő vasfoga, alacsony tényleges színmélységű, alacsony felbontású textúrái vannak, lowpoly modellek, primitív fizika, de egyrészt ez adja ma is a retró hangulatát, meg ne felejtsük, hogy ez a játék 2001-es, 19 évvel ezelőtt forradalminak számított, igaz nem sokáig, mert a 2002-es Mafia simán verte. De ez a korszak ilyen volt, gyors volt a fejlődés, nyakra-főre jöttek ki az új CPU-k, GPU-k, új játékok, amik sorra verték az előzőt. Akkor még nem úgy volt, hogy egy 10 éves gép is használható egy kis RAM upgrade-del, meg 10 éves játékok sem mutatnak rosszul, akkoriban nagyon gyorsan avult minden.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

Vettem is egy 256 MB-os, de még passzív hűtésű nVidiát ..., de láss csodát, a játék csak nem lett olyan szép, mint anno a barátomnál.
Tudja esetleg vki erre a furcsaságra a választ?

Igen.

Egyszer, régen /10+ éve/

Az idő megszépíti az emlékeket :-D

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

> Az idő megszépíti az emlékeket :-D

+1, amit régen lenyűgözőnek láttam az ma pixelhalom. Ami szép volt, az ma alig kivehető. Ettől nem váltak rosszá, de másképp látjuk ugyanazt ma. Ha már retró, a GTA III. Vice City-t is játszod (mármint az OP)? Nekem az volt a kedvencem a sorozatból.

Szerkesztve: 2020. 10. 19., h - 18:49

Szia!

Nem lehet hogy ATI video-kártyája volt? (pl.: ATI 9500)
(Abba az időben ATI - soksok beállítással job volt - mint az NVIDIA)
Ha jól emlékszek akkor az ATI - YPbPr színskálával dolgozott az NVIDIA pedig nem.

A 2000-es évek környékén nekem is az volt a benyomásom, hogy az ATI kártyák szebb képet produkálnak. Pontosabban az NVIDIA kártyáknak volt fos mosott színük, minden sokkal szürkébb volt, mint egy ATI-n (vagy egy Matrox-on, Voodoo-n, TSeng ET6000-en, stb). Szerintem még az öreg S3 Savage4-esemnek is szebb színei voltak, mint a Gef2 környéki kártyáknak. Mindez persze VGA kimeneten. Lehet egyszerűen csak szarabb minőségű DA átalakítók voltak az NVIDIA kártyákba pakolva, amikkel találkoztam. Mindenesetre többen is osztották a véleményem.

Aztán a digitális korszak beköszöntekor szintén ez volt a véleményem, amíg rá nem jöttem, hogy a kretén NVIDIA kártyák, ha HDMI-t észlelnek (DVI-D -> HDMI átalakítóval is) Limited RGB-re kapcsolnak 1080p módban, mert azt hiszik, hogy buta tévére kötötted rá (Intel szintén....). Mind a mai napig ezt csinálják, hogy törne le a keze annak a baromnak, amelyik ezt kitalálta. Szerencsére átkapcsolható. Az AMD-nek annyi esze volt, hogy habár ilyenkor ők is TV-t feltételeznek, de nem Limited RGB-t használnak, hanem YCbCr-t (ők így hívják), ami majdnem pont olyan, mint a Full RGB. Kicsit arrébb van a fehéregyensúly, és egyes színek is kicsit másképp néznek ki (pl a piros élénkebb), de amúgy nagyon hasonló. Adalék: nem találkoztam még olyan HDMI-s tévével, ami ne tudta volna a Full RGB-t megenni.

DisplayPort-on jobb a helyzet, ott csak néhány NVIDIA rontja el. A lényeg, hogy Full RGB-t érdemes használni, mert a kártya is RGB-ben raszterizál általában, és a monitorodban is RGB pixelek vannak, így történik a legkevesebb színtér-átalakítás.

nekem pont fordítva, ati kártyák nvidiához képest randább képet produkáltak. nvidia riva tnt2 ultra.
nvidia vga és rca kimeneten is szebb képet hozott.
ati simán csalt: kontrasztosabb és szaturáltabb képe volt alapból, kiszedhetetlen.
ezért látszott szebbnek a szutyok monitorokon is a képe.

Itt azért érdemes azt megemlíteni, hogy akkoriban elég sok gyártó (Riva TNT, Club 3d, Inno 3d, etc.) szerelte a videókártyáit NVIDIA chip-el és voltak elég komoly minőségi meg ár külömbségek is.

Szóval itt az NVIDIA csak a GPU volt, azt kitudja milyenek voltak a kiegészítő alkatrészek minősége.

Emlékeim szerint egy Riva TNT-s NVidiának nagyságrenddel szebb képe volt mint mondjuk egy Club 3d-nek. :) 

Szia.
Nem, egészen biztos, hogy nVidia kártyája volt, mert én tartottam karban a gépeit és később, egy újabb, jobb kártya vásárlása után nekem is ajándékozta azt. Egy darabig el is tettem a kártyát, gondolván a GTA III-ra, de aztán valaki mégis megvette tőlem, mielőtt pci-express-es alaplapom lett volna. 

FROM: http://gta.rockstarvision.com/skygfx/skygfx.html#hw

„The general pipeline stages haven't changed much over the years but how they are implemented has. RenderWare and GTA were written at a time when the implementation could be rather different on different platforms. As a result it might be worthwhile to understand different implementations to see how they influenced game design decisions. ”

Ugye 10 eve meg nem volt trivialis az internet, de mar akkor is voltak GTA 3 visual mod-ok.