Integrált Webshop

Szervusztok!

Egy jelenleg kicsi, de növekvő forgalmú "fapados" webshop-ot üzemeltetek, és szeretnék előrelépni az automatizálás irányába, mert túl sok időt visz el az adminisztráció.

Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.

Ami van most:

- Fapadow "webshop", kb. 40 termékkel. A HTML kb 10 éves, és desktopra van csinálva.
- A termék leírások MarkDown-ban, plusz JSON metaadatok
- Az egész GIT alatt
- Ebből épül statikus HTML website, jekyll segítségével. github pages-en van hosztolva az eredemény

- A webshop csak HTML, JavaScript nincs. Nem csinál semmit, nézni lehet az adatokat, és képeket, illetve a kapcsolódó termékek egymásra linkelnek, meg vannak heararchikus kategóriák és tag-ek alapján listák.
- Akinek kell valami, ír levelet.
- Az eladói oldalról valaki manuálisan visszaír neki, kiszámolja az árat és a postaköltségek, megadja a bankszámlaszámot, ahova utalni kell
- Vevő utal
- Bank küld SMS-t
- Az eladói oldalról valaki manuálisan kiállítja a számlát (szamlazz.hu) az email-ben kapott termék adatok és banki utalás adatai alapján
- Az eladói oldalról valaki manuálisa összeállítja a csomagot, megméri súlyát, méreteit
- Az eladói oldalról valaki manuálisan kitölt valami csomag kísérő dokumentumot (pl. MPL) a levélben megadott vevő adatok alapján
- Az eladói oldalról valaki feladja a csomagot
- A tracking infót manuálisan elküldjük emial-ben a vevőnek.

Ebből ide szeretnék eljutni:

- A termék leírások maradnának MarkDown-ban, plusz valami szöveges metaadatok
- Ezt én GIT alatt tartanám
- Valahol fut valami hosted webshop, ami reaktív, jól megy mobilon is, stb.
- Ennek a termék DB-jéhez van valami API access, amin keresztül tudom szinkronizálni a termék adatokat saját forrásfájljaim alapján. (Én a saját forrásfájlaimat editálnám, és ez alapján frissíteném a DB-t.)
- A webshop-ban a user össze tud pakolni kosárba, amit akar.
- A webshop-ban a user látja az árat, ki tudja választani a postázás módját, és meg tudja adni a szállítási adatokat.
- Mindez integrálva van a futár cégekkel (PickPack pont, FoxPost, MPL, GLS, DPD,  whatever), tehát miután a user megadja az adatait, ebből már automatikusan elő tud állni a fuvar rendelés is. (A DB-ben benne vannak a súly és méret adatok, tehát a postaköltség és a csomag méret automatikusan számítható.)
- A user tud fizetni bankkártyával online, vagy akár utalással.
- Sikeres vásárlás esetén a user automatikusan kap számlát, én meg megkapom az értesítést, hogy mit kell összerakni és feladni a már létező fuvarrendelés alapján.
 
Ami a technikai részleteket illeti:
- Előny, ha open source a cucc
- Nem szeretném én hostolni most, tehát akkor marad a fizetős szolgáltatás

Tud valaki ajánlani valamit, amivel lehet hasonló workflow-t csinálni?

Köszönettel.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 09. 01., k – 21:53

Ügyfeleknél, partnereknél azt látom, hogy "neked kell tudni" c. dolog van. Ahogy én látom, ez általában forgalomfüggően megy. Van aki havidijasan valamilyen előregyártott webshop rendszerbe ugrik bele, van aki WP (+Woocommerce)-vel inkább megoldja magának, van aki Drupal (+ubercart) alapon fejleszt (eleve aki készíti neki az oldal már rendelkezik a modulokkal), illetve van a teljesen egyedi fejlesztés.

A célnál szerintem a markdown itt, hosted ott, meg API access az olyan problémakört akaszt a nyakadba, amit nem szeretnél. Jellemzően a Drupal (+ubercart) vagy bármilyen webshop rendszernek eleve komoly workflowja és termékszerkesztője van, nem biztos, hogy markdown-olni akarsz. Sok esetben eleve a beszállítáók XML-jéből töltik a termékeket, bár ahol a 40 saját termék van, ott nem gondolnám megoldhatatlannak a sima kézi karbantartást. Menteni kell, azt sehogy sem úszod meg. Az értesítők küldése, azaz állapotváltozások, számlázó integráció általában megoldott valamilyen modullal, ugyanez igaz a kártyás fizetésre. Aki utalni akar, ott esetleg kézzel váltasz státuszt, hacsak nincs óránként komolyabb számú utalás, amit nem győzöl, akkor ez sem okozhat gondot.

Pláne, arra nem is látok rá szinte semennyire. Nekem gyanús, hogy a fuvarfeladás úgy automatikus, hogy az állapotváltozást (fizetve > összekészítés alatt > feladás > feladva) kézi erővel klikkelik, de persze ezekről a megfelelő embereknek/osztályoknak automatikus email megy talán.

Nézz rá a Prestashopra, régebben 3 éven keresztül használtam saját webshophoz, készletkezeléssel, egyebekkel. Nagyon szerettem, semmi problémám nem volt vele, kényelmessé tette a készletnyilvántartásomat is.

Szerkesztve: 2020. 09. 02., sze – 15:25

Hat en nem tudom mekkora a forgalom, de a shoify alap az 30 usd havonta, a lite meg mar 9 USd. Es minden szarakodast elfelejthet az ember a foront-end es back-end oldalon, csak az eladassal kell foglalkoznia. Es akkor meg van vagy ezer masik megoldas, de ez mar elegge bizonyitott.

De small es medium-ra ott van mondjuk a Wix is. Az is tud mindent.