Mire jó a OnePlus 2 éves garanciája?

2018. novemberében rendeltem egy OnePlus 6T-t és mellé egy OnePlus-os Bluetooth fülhallgatót. A fülhallgató hangerőszabályzóját borító szilikonréteg mára megnyúlt, elöregedés miatt és felpúposodott, majd teljesen levált a hangerőszabályzó merevebb műanyag házától. A vízhatlanság így odalett, de maga a hangszóró még működik.

A fülhallgató 2 évig garanciális, így jelentkeztem a OnePlus ügyfélszolgálatán, hogy kiderítsem mit tudunk kezdeni a dologgal.

Hát, az ügyfélszolgálatról egy pozitívumot tudok elmondani, az pedig az, hogy udvariasak.

24+ óránként kiizzadtak magukból egy-egy semmitmondó választ, azt pedig hogy a terméket kicseréljék (ezt a típus kifutott már), megjavítsák (kiegészítőt nem javítanak), vagy legalább részleges kompenzációt nyújtsanak, konkrétan megtagadták, arra hivatkozva, hogy károsodott a termék.

Nyivánvalóan azért jelentkeztem náluk, mert károsodott a termék. Ha nem károsodott volna, nem is lett volna problémám. Ugyan napi szinten használtam a fülest, de mindig vigyáztam rá, sosem esett le, nem hagytam kint napon, stb. Ez a probléma egyértelműen a gyenge anyaghasználat, illetve felhasznált anyagok elörgedése miatt következett be. Azt hiszem az ember joggal várná el, hogy egy közel 70 €-s fülhallgató másfél év után ne essen szét csak úgy magától, de lehet hogy csak én élek valamilyen párhuzamos univerzumban.

Próbáltam győzködni az ügyfélszolgálatost, de kb olyan élmény volt, mint amikor egy fogyatékosnak próbálsz elmagyarázni valamit. Írsz neki egy kisregényt, elmagyarázva az összefüggéseket és a miérteket, majd a válaszában visszatértek a kiinduláshoz. A végén meg próbált megnyugtatni, hogy vegyek nyugodtan még OnePlus terméket, hisz ott a 24 hónapos gari, ha valami gond lenne! Végül feladtam, mivel nem tudtam velük semmire sem jutni. A mérleg egy nagy nulla.

Bele sem merek gondolni, hogy mi lenne ha mondjuk a 600 €-s telefonnal lett volna probléma. Akkor is vajon így hajtanak el? Azért annyi pénzért azt hiszem várnék is valamit. Igaz, egy 70 €-s fülhallgatótól is elvártam volna, hogy az elavulás (működő állapot mellett) miatt váljak meg tőle hosszú évek múltán és ne 19 hónap után essen szét magától.

Szóval ez a kis kalandom nem túlságosan győzött meg, hogy a következő OnePlus telefon beszerzése jó befektetés lesz-e.

SZERK: Mivel pár napja a magam részéről befejeztem az ügyfélszolgálattal való egyezkedést, én a magam részéről nyugvópontra helyeztem az ügyet. Az ügyfélszolgálat viszont a jegy lezárásakor végül önként hozzám vágott egy 20 USD értékű vouchert a jóindulatuk/jó szándékuk jeléül. Igazából cserét a kezdetektől fogva nem reméltem és célom sem volt, mindössze valami hasonlót szerettem volna elérni, valami hasonló értékben. Nyilván az egész ügy szájíze is teljesen más lett volna, ha már második/harmadik lépésként megteszik ezt a lépést (akkor mondjuk 5-ös lett volna a szubjektív értékelésem a dologgal kapcsolatban), de összességében úgy érzem nem panaszkodhatom. A magam részéről az ügyet lezártnak tekintem.

Hozzászólások

Nyugi, mindjárt jön trey és megmagyarázza, hogy neki "works-for-trey" :)

Meg tudom erősíteni, rendkívül kedves az ügyfélszolgálatuk. Egyszer kellett nekem egy számla, amin rajta van a VAT szám, írtam nekik, órákon belül kiadták.

OnePlus termékkel sosem volt garanciális problémám, abban nem tudok nyilatkozni. Fülhallgató nincs, abban sem. Ami van - OnePlus One, 3, 5T - mind működik gond nélkül, kábelproblémáim sincsenek.

A fentiekre azt tudom javasolni, hogy ha valaki elégedetlen, annyi gyártó annyi szép terméke kapható. Keressen az igényeinek megfelelőt. Ez nem az Apple világa, hogy egy szar van, azt kell szeretni.

trey @ gépház

Nem arról van szó, hogy elégedetlen vagyok, hanem hogy a gyártó a gari idő letelte előtt körberöhög, hogy "Sorry, you're on your own!"

Akkor miért reklámozza, hogy ő bezzeg 2 év garit ad a cuccaira? Ha nem veszi komolyan amit ígér, vagy mondvacsinált kibúvókat keres amikor valaki jogosan élne a lehetőséggel, akkor miért ad rá egyáltalán 2 évet? Mindenkinek kényelmesebb lenne ha csak egy évet adna, vagy esetleg semmit. Akkor tudná az ember mire számíthat.

Ja, hogy akkor nem lenne marketing értéke (vagy negatív lenne) és esetleg törvényi kötelezettsége is van rá, hogy vállaljon garit? Akkor meg próbál kibújni a törvényi kötelezettsége alól.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Nyilván én a magam nevében tudok beszélni, és nincs széles körű rálátásom mások ügyeire.

A Trustpilot-ot elnézve az ügyfélszolgálatukkal mások sem túlzottan elégedettek.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Gondoltam, hogy hagyod ennyiben. :)

Akkor had világítsak rá a helyzetre egy példán keresztül: veszel egy autót, kapsz rá 5 év garit. A negyedik évben elrohad a tető és esőben a fejed tetejére csorog a víz. Az autó működik, mert elvisz A-ból B-be, és ha nem esik az eső, semmi gond nincs vele. Te nem reklamálnál?
És amikor reklamálsz, akkor meg a support elmondja, hogy "Ja hogy lyukas... Tehát károsodott. Akkor nem vagy jogosult a garancia érvényesítésére. De ne aggódj, ha legközelebb OnePlus terméket veszel, nem kell az idő előtti meghibásodástól tartanod, mert adunk rá 24 hónapos garanciát."

Ugyanígy a füles is IP55-ösként volt eladva, és bár működik még, de a gyenge anyaghasználatból kifolyólag már szabadtéri használatra csak erősen korlátozottan alkalmas.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Gondoltam, hogy hagyod ennyiben. :)

Ez egy fórum, ahol beszélgetünk. Ha nem tetszik, hogy válaszol valaki a felvetéseidre, hagyd figyelmen kívül nyugodtan. Pl. én evone erőlködéseit évek óta figyelmen kívül hagyom, ahogy a szemem ráugrik a nevére, már skippelem is. Nem muszáj mindent elolvasni.

A te eseted szerintem nem garanciába tartozó probléma.

Nagy kérés lenne egyébként a közted és a OnePlus ügyfélszolgálata közt zajlott levelezést egy pastebin postba kitenni? Kíváncsi lennék rá.

trey @ gépház

Oké, nekem ugyanaz jött ki, amire számítottam. Magára az eszközre (működőképesség) vonatkozik a garancia (elromlott), a wear & tear és fizikai károsodásra nem.

Dolgoztam kereskedelemben, voltak notórius "garanciáztatók". A vitatott termékeket felküldtem a KERMI-be anno, ott megállapították, hogy normális használattól ment tönkre vagy prosztó üzemmódban nyomták. Utóbbi esetén a reklamáció alaptalan volt, az ügyfél visszakapta a cuccát, aztán mehetett isten hírével. Elég gyakran jött vissza a szakvélemény azzal, hogy alaptalan a reklamáció.

trey @ gépház

Szerintem ennél árnyaltabb a helyzet. A fizikai károsodás kitétel arra szokott vonatkozni, hogy ha olyan balfasz vagy ,hogy mondjuk rálépsz, átmész rajta autóval (ami ugye nem rendeltetés szerű használat), akkor ne akard már ingyen kicseréltetni.
De az ,hogy a gyári szilikon borítás nem bírja a garancia ideje alatt a _normális_ használatot sem, amire tervezték, az garanciális probléma.
A nehézséget az okozza, hogy egy ügyfélszolgálatos droid ezt nem tudja megállapítani 1 fotóból, és elkönyvelte, hogy ez bizony fizikai károsodás.

Mondok egy példát: veszel egy 200e Ft-os irodai széket ami 100 kilóra van tervezve és 2 év gari van rá. 80 kilós vagy, 1 év használat után letörik a lába. Garis probléma?

hogy egy ügyfélszolgálatos droid ezt nem tudja megállapítani 1 fotóból

Nem is feladata, ahogy egy bolti eladónak sem. Éppen ezért hozták létre anno a KERMI-t. A nehezítés itt az, hogy itt nem játszik a KERMI (külföldi cég) meg már AFAIK nincs is, így marad az, hogy ha elégedetlen vagy, keress másik gyártót. 

trey @ gépház

Azért tök jó hogy így látatlanban felcímkézel/összemosol a notórius "garanciáztatókkal". Szoktam vigyázni a kacatjaimra és akkor most neked is leszögezem, hogy semmilyen rendellenes behatás nem érte a fülhallgatót.

A garancia nekem azt jelenti, hogy a gyártó azt állítja a termékéről hogy elég jól és jó minőségben rakta össze azt, hogy az elvárható gondossággal használt terméke legalább a vállalt garancia végéig teljes értékűen (a termékleírásnak megfelelően) működni fog.

Az pedig, hogy a gyártó jelen esetben önhatalmúlag címkéz fel, hogy kárt tettél a termékében, és ennek mentén diszkvalifikál, eléggé felháborító/sértő.

Továbbá arra egy alkalommal sem hivatkoztak a support részről, hogy a készülék még működik, és ez csak közmetikai dolog.

Akkor az okfejtésed nyomán ha esőben kimennék vele futni és a beázás miatt elromlana, akkor a működőképesség megszűnte miatt jogosan gariztathatnám?

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Természetesen tudom, hogy fluid damage is diszkvalifikál, csak hát azzal érveltél, hogy dehát még működik, ergo nincs gond.

A termék specifikációja szerint IP55-ös, ergo rendeltetésszerű használatnak számítana, ha esőben használnám, csak hát az elöregedett szilikon miatt már nem vízálló. De a leírás szerint bírnia kellene.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Tényleg sajnálatos hogy ilyen vacak a fülesük, de szerintem ha amúgy újszerű lenne és nem szólna vagy valami elektornikai/csatlakozási hiba, akkor azt cserélnék. Persze ez most csak egy tipp, viszont a telefonjaik (nekem is meg sok ismerősömnek is volt/van) előtt tényleg le a kalappal, mert nagyon jól bírják. Talán ez az egy márka van amivel kapcsolatban szűkebb környezetemben nem hallottam még problémát és nem arra mennek rá, hogy tervezetten elavuljon akár hardveresen akár szoftveresen. Minden esetre szomorú, ha a füleseiknél nem ezt a hozzáállást képviselik. 

A fülhallgató hangerőszabályzóját borító szilikonréteg mára megnyúlt, elöregedés miatt és felpúposodott, majd teljesen levált a hangerőszabályzó merevebb műanyag házától. A vízhatlanság így odalett, de maga a hangszóró még működik.

azt hittem hogy csak a geci apple ad el szétfoszló termékeket. na mind1.

Ez a probléma egyértelműen a gyenge anyaghasználat, 

szar gagyi szar apple fos szar apple airpodsom 3 éve hibátlan.

Van Xiaomi Magyarország. Elvileg az simább garanciázást kéne eredményezzen, nem?

Most vettem Samsung tabletet magamnak, erős plussz volt a kereskedő kiválasztásánál, hogy a garanciát a Samsung vállalja és nem a kereskedő ki tudja melyik partnerszervízén keresztül intézik.

Ha a fülhallgató ment tönkre, miért telefont nem akarsz venni legközelebb tőlük? Hacsak nem az is szilikon borítású.

Tudod, elgondolkodtat, hogy ha egy kiegészítő kapcsán ílyen olcsó módon hárítják el a felelősséget, akkor vajon ha a sokkal komolyabb tételnek számító telefon esetén is erre számíthat az ember?
Csak az ezzel kapcsolatos gondolataimnak adtam hangot.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Ilyenkor mindig orvendezve írom hogy olyan jó hogy annyi helyen el tudom sírni a barátomat hogy ez a cég milyen szar szemét szar alak. Akkor perrel kezdenek el fenyegetni. Erre a válaszom hogy ha úgy érzi jogsérelem érte biztosan megtalálja a módját hogy elégtételt vegyen. Ez után visszaadja\csereli a terméket. Ha nem többet onnan nem kell vasarolni

Aki másnak vermet ás, az stack pointer.

Én úgy vagyok a fülesekkel, hogy nálam erősen fogyóeszköz, fél-egy év után cserélni kell mindenképpen mert vagy elhagyom, vagy megtörik a kábel, hasonló. Olyan sérülékeny és apró eszköz, szerintem a helyén kell kezelni. Ezért nem is veszek drága fülest, egyszerűen nem éri meg.

Kinek mi a draga.
Azert egy apple fulest ar-ertek aranyban nagyon nehez verni, igazan fel kell turni az ingujjat.

 

Aki nem akar kattintsni, annak 99.900Ft, aki meg kattint annak ingyenes gravirozas!

https://www.apple.com/hu/shop/product/MWP22ZM/A/airpods-pro

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Azert egy apple fulest ar-ertek aranyban nagyon nehez verni, igazan fel kell turni az ingujjat.

Egyébként átlagosan mennyibe kerül egy true wireless fülhallgató, ami tud noise cancellinget? Én az AirPods Pro-n kívül csak valami Sennheisert láttam eddig, de az is 80-90 körül van - nem az elhagyós kategória. :)

Én vettem és nem bántam meg, a kábelt rühellem, főleg ha egy mobil eszközhöz van csatlakoztatva (fizikailag), mindig útban van és odébb kell rakni a telefont. Ráadásul ha töltőn van a telefon, nem hallgathatok zenét róla. Én mondjuk pántos sportfülhallgatót vettem, ami a nyakamban van. Pillekönnyű és nem hagyom el.

Oké, én csak elmondtam a véleményem arról, hogy mit látok embereken. Ott van pl. a Samsung Beans, valahogy értelmesebbnek tűnik.

De a tavaly eladott true wireless fülhallgatók fele Airpods volt

<örök érvényű HUP-érv  az egy millió légy és a szar összefüggésében> 

trey @ gépház

Ja, azért adtak el ennyit, mert ízléses? Azt hittem arra érvelsz, hogy azért, mert olyan jó. Amikor egy csomó ember fején Beats fejhallgatót látok, abban is biztos vagyok, hogy divatmajmolás-vezérelte vásárlás következménye, nem pedig az, hogy mondjuk tisztában van Dr. Dre munkásságával és hangszórókkal kapcsolatos szakértelmével, amit folyamatosan munkált ki már kezdő DJ korától kezdve és hogy egy basszus-hangsúlyos cuccot akart kihozni. Gondolom a sok plázapicsa a fitneszteremben ezzel mind tisztában van, nem csak azért vette, mert Ronaldo meg a többi ezt hordta (mint szponzor holmit reklámból :D). Ugyanez az AirPods szintén.

trey @ gépház

Azt hittem arra érvelsz, hogy azért, mert olyan jó.

Nekem jó, kiválóan tudok vele dolgozni, más meg majd eldönti, hogy neki is jó-e. Zenét mondjuk nem ezen szoktam hallgatni, még a melóban sem, hát még otthon. Én csak annyit mondtam, hogy a kinézet ízlés kérdése, és befolyásolhatja, hogy hányan veszik meg a cuccot.

Ugyanez az AirPods szintén.

Az AirPods kivételesen egy olyan termék, ami tényleg nagyobb dobás volt az Apple-nél, még ha nem is akkora, mint mondjuk az iPhone 1. True wireless témában még most sem olyan baromi nagy a választék, ha meg noise cancelling is kell, akkor összesen nem tudok három típust fejből. Ami persze lehet, hogy az én hibám, de akkor sincs annyi opciód, mint vezetékes fejhallgatóból.

Nem értheted. Nekik a fül/fejhallgató az ruházkodási kiegészítő, divatból, státusz-szimbólumként hordják. Kit érdekel, hogy hogy szól, milyen a minősége, mennyire kényelmes, milyen fejlesztések jönnek hozzá folyamatosan...

Az ilyenek dobják ki a 20 éves 3-as BMW kulcsát is a dizsiben az asztalra, nehogy kinézzék őket, mert valami hasznosat vezetnek a "szép" helyett :)

A "jól" nyilván kompromisszumosan értendő. Utcán podcastot hallgatni, edzőteremben saját zenét, kocsiban headsetként használva, vagy az ágyban iPaden Netflixezve, hogy a párod ne zavard alvás közben... ezekre tökéletes, kényelmes, stb.

Szerk: ha már tartósság: az első generációs AirPodsomat véletlen átküldtem egy 5 órás mosás-szárítás programon (így jár aki zsebre teszi és nem vissza a tokjába...). Szólni tökéletesen szól még mindig, mondjuk a mikrofonnak annyira nem tetszett a művelet.

Nagyon magyar hozzaallasod van. €70 cucc es garanciaztatni akarod ? Az akiknek, ahova keszult ez meg sem fordul a fejeben, az meg, hogy 2 evig hasznaljanak egy ilyet az skandallum szint. Te nekik egy semmire huzod a gazt tipusu hipszter utanzatnak minosulsz. Egyebirant miert vartal vele ilyen sokaig ? Amikor elkezdett levalni megkuldod jo sok "volttal" es beadod nekik, hogy nem mukodik, elromlott...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Valahol mindenkinek igaza van egy kicsit:

  • ügyfél
    • miért nem tart tovább az a geci gumi? vegye be a pélót a OnePlus, csináltathatna jobbat is
  • OnePlus
    • ez nem garanciális probléma

Tanulság: akinek ez seggbefájó probléma, annak fülhallgatót nem a OnePlus-tól kell venni.

trey @ gépház

vs. ? nincs ott semmifele vs. Leirtam, hogy igazi magyaros virtsaft az hogyan kellene mukodjon tehat & ha mar jelelni szeretnel.

Personal sidenote biztam benne, hogy megjelensz valasszal, de ez igy nem igazan a megszokott. Mitobb verszegeny.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

"Nagyon magyar hozzaallasod van. €70 cucc es garanciaztatni akarod ? Az akiknek, ahova keszult ez meg sem fordul a fejeben, az meg, hogy 2 evig hasznaljanak egy ilyet az skandallum szint."

Én ezzel nem értek egyet, de tőlem lehetne 40 vagy 150 eurós is, nem azért gariztatnám. Ne gyártsuk már végtelenül a műanyag hulladékot. Szerinted nagy elvárás egy fülestől hogy 3-5 évig menjen? Szerintem nem.

Ne gyártsuk már végtelenül a műanyag hulladékot.

 

egyik vezeteknelkuli fulhallgatoba se cserelheto az akksi. Az airpodsban szerintem konkretan lehetetlen.

Amint megvetted a boltban; vettel egy planned obsolescence szarkupacot, amiben ketyeg az ora.

Dehat egyszer elunk. Szerintem a buzafoldek mellett 20centi foldtakarasban elvan par ezer evig. Ha meg lakopark/irodahaz epul oda, akkor majd "karmentesitik" par szaz meterrel arrebb.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Érthető de a két év akkor is kínosan kevés. A PS3-am kontrollerei alsó hangon 10 évesek, nem cserélhető akksival, és prímán szolgálnak ma is. Meg a Sony BT akksis fejhallgatóm is. Nem Sony reklám akart lenni, de ha minőséget vásárolunk akkor az a két év egész nyugodtan lehet 3 vagy 5.

Akkor az altalad linkelt oldalrol:

You should receive your replacement AirPods or Charging Case within a week.

 

Magyaran cserelik es nem javitjak, mivel javithatatlan.

Azaz gyartjuk a szemetet (amire reagaltam), te meg elkezdesz jonni azzal, hogy ennek a koltseget ki fizeti (apple vs. vegfelhasznalo).

Erto olvasas es idezgetes:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Marmint garancialis problemad van, es erre meg bekernek 49$-t? De, kapsz egy ujat.

Hazi feladat: nezz meg a yt-on egy airpods szetszedos videot. Minden ragasztott benne, azon nincs mit javitani serulesmentesen.

Most mondd azt, hogy ugy mint a mobilok eseten itt se lehet megoldani, hogy az akkumulator vegfelhasznalo altal cserelve legyen.

Mert a vizallosag, mert a <random rant>.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Marmint garancialis problemad van, es erre meg bekernek 49$-t?

Ha garanciális problémád van, akkor nem. ("If your battery has a manufacturing defect and it's covered by our warranty, AppleCare+, or consumer law, we'll service it for no additional cost.")

Lehet, hogy igazad van, és így is, úgy is megy a cucc a kukába, de legalább azt olvasd el légyszi, amit linkeltem, mielőtt beszélgetünk róla. :)

En elolvastam. Ami szerintuk beleesik a garanciaba. De ha 49$-et fizetsz, akkor nem szivoznak, hogy garanciaidon belul az akksi ido csokkenese az normalis tartomanyon belul van-e(szerintuk!) vagy sem.

The Apple Limited Warranty covers a defective battery, but it doesn’t cover wear from normal use.

Kicsit szarkasztikus akart lenni, de nem ment at.

Valoszinu ilyen torveny betujet betarto irodista lehetsz, ahol ha van a problemadra aprobetu akkor hatradolve kifujjod magad.

 

Az alapproblema: gyartaskor beragasztanak egy elromlo alkatreszt (akkumulator) amivel a termek elettartamat le tudjak roviditeni, igy megakadalyozva a hosszutavu (5-10-20 ev) hasznalatat es hasznaltpiacat a termeknek meg tudjak szuntetni.

Ez egy globalis problema a mobiltelefonoktol indult, de mostmar ott jarunk hogy egyes ic-ket sorozatszam alapjan osszeparositanak kulcs reszekkel (cpu, power management ic), a pot IC-t nem tudod megvenni, mivel kizarolagosan csak az eredeti gyartonak keszitik (szerzodes resze, hogy mashova a gyarto nem arulhatja).

Most ott tartunk hogy autok fenyszoroja ossze van programozva az ecu-val (bmw), iphoneban ossze van programozva az akksi, macbookban a powermanagement ic a titkosito chippel, es traktoroknal is kezd megjelenni.

 

10 evet se adok es ez a problema vilagmeretu lesz, az osszes ceg atveszi.

Es akkor lehet jonni a fem szivoszallal, hogy mekkora okotudatos vagy, holott az alapjaiban romlott az egesz. Szemetet gyartunk, hogy legyen mit elfoldelni.

Persze ezt nem te fizeted mert garanciaba "megjavitja" a gyarto (ami a valosagban annyit tesz hogy megy a szemettelepre es rendelik az ujat koreabol/kinabol).

De legalabb a reggeli cappuchinot sajat poharba kered.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Időközben történt némi változás. A hozzáadtam a bejegyzés végéhez.

Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 5.4.1-janos

Szerkesztve: 2020. 07. 23., cs - 21:29

En 2018 nyaran rendeltem egy OnePlus 6-ot es wireless fulhalgatot toluk (2 hetet vartam a telefon rendelessel mert tudtam, hogy erkezik a fules es $20 voucher jart kiegeszitokre ha telefont rendeltel). Minden szep es jo volt amig 2019 tavaszan a fules nem volt tobbe hajlando bekapcsolni. Toltore dugva mindig azt mutatta, hogy tolt viszont sosem valtott feherre a led, tehat sosem tolotte fol az aksit. Az oldalon nem talaltam sehol form-ot vagy infot a fules garancialis javitasa/cserejevel kapcsolatban. A regisztralt termekeknel csak a telefonra tudtam volna hibajelentest foladni igy a live chat funkciohoz folyamodtam (az is eleg nehezen elerheto mivel a GYIK/Help oldalukon kellett barangolni amig folajanlotta a chat lehetoseget. Megirtam a gondomat es k.b. 2 ora utan valaszolt egy holgy udvariasan, hogy igen, garanciaban kellene csereljek de sajnos nincs csere fules raktaron. Kifogasoltam ezt a kijelentest mivel az oldalon lehetett rendelni a fulest abban a pillanatban es azt jelezte, hogy van elegendo keszlet, de kis huza-vona utan tudtomra adta, hogy az eladasra szant fuleseket nem kuldheti mind garancialis csere, igy probalkozzak meg 2 honap mulva mivel akora valoszinu lesz csere fules raktaron. Nem igazan volt inyemre ez a hozzaallas, dehat mit tudtam volna tenni? Fogyasztovedelemben nem lattam sok eselyet leven, hogy a ceg Indiai, tehat szinte 0 esely, viszont megjegyeztem, hogy 2 honap mulva bizony viszaterek es ha akor sem oldodik meg a gondom a hitelkartya kezelojuknel fogok panaszt tenni (ez altalaban bejon mivel ovakodnak a VISA vagy Mastercard ban-tol).

Bo ket honap utan ujra irtam, elmeseltem a gondomat es hogy mivel biztattak 2 honappal azelott. Nem telt bele 10 perc, hogy valaszoljanak es elkerjek a cimet ahova a csere fulest postazhatjak. Kb. 2 het mulva jott a DHL ertesites, hogy erkezik egy csomag. A csere fulesrol annyit, hogy tenyleg nem ugyanaz mint az amit vasarolsz. Minosegben kozel all hozza, de egyhen mas anyagminoseg (software es hangzas szempontjabol ugyanaz). Iden tavasszal kislanyom jatszadozni kezdett a fulessel es mielott tonkretette volna odaadtam a regi/hibas fulest es arra lettem figyelmes, hogy a telefonomhoz van kapcsolodva a fules de nem a csere, hanem az eredeti. U.h. most van 2 mukodo fulesem... Valoszinu a tolto controller fagyhatott ki es 4-5 honap nem volt neki eleg a reboot-hoz, az aksiban meg volt 1 ev utan is power.