id - 391-334

N/A

Hozzászólások

a kerekparos is fizeto utas es azert is fizet hogy a bringajat is elvigyek..

egyebkent amig nem voltak ezek a csupacsicsa motorvonatok, volt pakk kocsi, meg rendes peron..

A fizető utas meg álljon

A kerékpáros is fizetett a jegyért, plusz a kerékpárszállításért.

> Szerencsére a metrón elvetették azt az ötletet, hogy lehessen biciklivel is utazni.

Pár prosztó kerékpáros miatt büntessük le az összeset?

Pedig lehet, több értelme lenne, mint Tiszáig vonatoztatni a bringát. Én pl bejárok vidékről egy (szintén vidéki) nagyvárosba és még egy halmot kell gyalogolni, mert nem minden munkahely van busszal jól ellátott helyen, ha megy is, az nem akkor, amikor kellene. Utolsó kilóméterekhez pont jól jönne egy bringa, tudom, van összecsukhatós városi, csak ami nekem jó lenne, annyiért már swift-et veszek.

Voltam már olyan buszon, hogy egymást nyomták az emberek, én majd kiestem a középső ajtón, a sofőr meg mindenáron még fel akart venni utasokat, nekem az doszt elég volt. Pont ilyen dolgok miatt tudom megérteni az autósokat, hogy inkább ülnek a dugóban, mint állnak a tömegben izzadt emberek között. Van az a távolság és van az időjárás, ami a nem sportembernek azért már nem poén biciklis munkába járáshoz, de sokat tudna segíteni rövidebb szakaszokon a kerékpár.

Attól hogy most nem valósítható meg, szvsz jogos igény lenne a bicikli szállítása munkaidőben, nem csak turisztikai célokból. 

Világos, azért vett külön bérletet a biciklinek, hogy ne használhassa: tiltsuk le a nap mind a 24 órájában a járművekről a távolról sem 24 óráig tartó csúcsidőre hivatkozva; inkább tekerjen le minden nap 50-70 km-t, keljen fel órákkal korábban, hogy beérjen a melóhelyre, érjen haza órákkal később, stb...

Volt helyjegyed, de a biciklis miatt nem tudtál a saját ülésedre ülni?

Ha nem volt, akkor ÍJ, a biciklis is ugyanolyan fizető utas, mint te, sőt, a biciklije is fizető utas.

A desiron a lehajtható ülések melletti rész a hivatalos kerékpár-hely, és ha van kerékpáros neki oda _kell_ tennie a biciklijét mert csak ott fér el normálisan.

A biciklis maga és kerékpárja után is fizetett viteldíjat, nem csak te.

"Kérdem én, ha már veszi a fáradtságot, akkor miért nem biciklizi le a távot? Ha meg olyan helyre megy ahol nem lehet cangával menni minek visz biciklit?"

Mert okos és az út egy részében teker, egy részében meg vonatozik, és nem pöfékeli végig a várost az autóban egyedül ülve. Meg egészséges is szeretne lenni.

Értem én a frusztrációt, de a közösségi közlekedést azért hívják így mert kell hozzá egy minimális közösségi gondolkodás.

> Egyébként a máv is kitalálhatna olyan szállítási módot, ahol állítva lehetne bicikliket szállítani, mert kurva kevés ilyen kocsija van.

Ebben egyébként igazad van, nyáron a Balaton, Tisza tó és hasonló vonalakon fixen kellene legalább egy fél bicikliszállító kocsi minden vonatra. Én egyszer egy egész csapattal úgy jártam, hogy hiába jelentettük be előre, hogy bringával akarunk vonatozni kb 20-an, elfelejtették felcsatolni a kerékpáros kocsit. (Jó régen volt, talán igaz sem volt :-)

> Kérdem én, ha már veszi a fáradtságot, akkor miért nem biciklizi le a távot?

Azért mert a Tisza tónál akar kerekezni, nem a Nyugatitól a tóig. A kerékpár nem csak közlekedési eszköz, hanem szabadidős/rekreációs tevékenység is.

Egyébként nagyon hiányoznak a rekreációs célú bicikliutak. Véleményem szerint a balatoni bringakörút nagyrésze nem alkalmas erre a célra, a Dunakanyar kicsit jobb, de abból is többet ki lehetett volna hozni. Nem azért megyek bringázni, mert egy büdös, zajos főút mellett akarok menni, hanem a folyó/tó mellett kerekeznék élvezve a madarak csicsergését.

" akkor a költségét igazoló dokumentummal és az eredeti menetjegyeikkel küldjék meg ügyfélszolgálatnak, ahol egyedileg elbírálják."
Hogy később esélyed se legyen bizonyítani semmit...

MÁV....

Szerkesztve: 2020. 07. 09., cs - 11:17

Az olyan suttyó utasok, mint te, leülnek a lehajtható ülésekre, hadd szívjon a biciklis, nem baj, hogy miattad el kell foglalnia a közlekedési utat, mert neked jár a szék. LOL, ez annyira szánalmas.

 

Arról nem is beszélve, hogy csak azoknál a székeknél lehet biztonságosan rögzíteni a biciklit.

Addig semmi gondom azzal, hogy odateszi a biciklit, de ha mondjuk kopp tele van a vonat akkor mondjuk ne kelljen már állni... De igaz, én suttyó, elfelejtettem, hogy közösségi közlekedésben az ilyen megesik.

Azt hiszem törlöm is a blogbejegyzést. Na jó, nem, inkább meghogyom érvelés-ellenérvelés-vitatkozósnak a kommenteket. 

Látom, nem ment át: ha eléggé tele van a vonat, akkor egy szabadon álló bicikli nagyobb probléma, mint hogy állsz. Elgurul, kicsit eldől, s máris megüthet valakit. Itt 5-10 centikről beszélünk. Számtalanszor láttam, hogy aki elsőnek száll fel, a lehajtható ülésekre hajt, pedig van még hely. Aztán persze minden hely megtelik, alig lehet feltenni a biciklit. Aztán ha elég határozottan felrakom, hogy-hogynem pár perc után nem csak é, de mások is kicsit kényelmesebben elférünk. De a bicikli még mindig veszélyes egy vészfékezésnél. Persze inkább üssön meg valakit, minthogy állni kellene.

 

Ez nem Tisza-tó, csak elővárosi Flirt, de a szituáció teljesen ugyanaz.

Azért a Desirokon a WC mellett van a  biciklitárolós rész. Ahol jellemzően elég erős a szaghatás, én spec rühellek azon  a részen lenni, de mindenkinek más az igényszintje, na... Amúgy a biciklitároló helyek bicikli elsőbbségi helyek, amik annyit jelentenek, hogyha NINCS szállítandó kerékpár, akkor leülhetsz. Ha menet közben egy biciklis felszáll, akkor ti szépen felálltok, mert azon a helyen van egyedül biztonságos rögzítésre lehetőség.

Hivatásos pitiáner
neut @

"Kérdem én, ha már veszi a fáradtságot, akkor miért nem biciklizi le a távot? "

De, gyakran lebiciklizi, legalábbis elég népszerű megoldás az elmegyek valahová vonttal és hazabiciklizek valami fasza úton.

A másik megoldás konkrét példával, hogy inkább lemegyek a Balatont körbetekerni vonattal, mint helyette oda-vissza biciklivel... teljesen érthető okokból.

“May have been the losing side. Still not convinced it was the wrong one.”
"The clitoris has 8,000 nerve endings and still isn't as sensitive as a conservative man on the Internet"

Szerkesztve: 2020. 07. 09., cs - 13:57

Szerintem vegyel egy kocsit ha meg nincs.

Ugy hallottam mostanaban funek-fanak adnak nyilt vegu lizinget uj (esetleg hasznalt, bar az proszto) autora akar 20% onerovel.

Ha nem lenne meg az onero, mert masra kell a penz (uj medence pl), akkor ez konnyeden athidalhato egy szemelyi kolcsonnel. Amit akar a parod is kiramolhatja a bankbol.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Alacsony a kamatkörnyezet, egyszámjegyűek a személyi hitelek kamatai is, szóval szerintem aki ma autót szeretne venni inkább személyi hitelezzen. De minél kisebb arányban. Mondjuk a korona óta nemigen jártam bankban, nem tudom mennyire szeretnek most hitelezni.

> Amit akar a parod is kiramolhatja a bankbol.

Szerintem a "kihoz" kifejezést kerested :-)

Legjobb venni bicót is - félmilla környékén már vannak használható példányok -, hogyha véletlenül vonatozni kell, akkor pajzsnak vihetjük magunkkal, a pórnép és magunk közé lehet tartani.

Biciglivel, kutyával, krokodillal, tankkal ne lehessen már felszállni utasok közé. Első kettőre javaslom a külön kocsit vagy a peront.

Francokat esélytelen. Mezőkövesden elég volt hozzá egy tanári értekezlet, és 21-en mentek haza fertőzötten. A vak szerencsén múlik, hogy elkapod-e amikor emberek közelébe mész, és ezt a vak szerencsét lehet csökkenteni az ismert viselkedési és higiéniai szabályokkal.

Reptéren külön várót és biztonsági ellenőrzőkaput hülye picsáknak, aki szerint a nyaklánc meg fülbevaló miatt nem fog becsipogni a gép, kulturálisan hátrányos helyzetű pakiknak, akiknek az kölkei ordítva végigrohanják a várót, míg ők basznak rájuk, illetve a normális embereknek. Turistáknak is, nem csak üzletembereknek.

Az nem valami praktikus nagyobb tavolsagokon (Kina, Malajzia repulovel is 10 ora, autoval tobb). Amugy volt mar korabban ilyesmi, csak a ribik hisztiztek, a United meg engedett nekik.

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

FYI: a zajszuro fejhallgato nem szuri ki azt, ha a mogotted ulo gyerek a fejtamladat bokdosi utemesen (az infotainment rendszeren talalt valami jatekot, fene tudja mit). Nem mondom, hogy feltetlenul megfizetnem a plusz arat, de ha mar noi kocsikat meg repulos sorokat bevezetnek egyes orszagok, akkor nekem meg erre lenne igenyem.

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Azert kicsit arnyalni kellene ezt a kepet. 

- Miert tamasztja le random helyekre a biciklit: mert nincs dedikalt bicoszallito kocsi
- Miert nem tekeri le a tavot: nem mindenki tud 100-200-300 km-ereket egyben letekerni. Tudom, meglepo, de ez igy van.
- Miert viszi magaval a biciklit: meglepo modon, nem mindenki tud 10-20-50 km-eket gyalogolni. Videken nem mindenhol van busz, es nem mindenhova megy vonat. 

Ha kicsit sikerul kigondolkodni a dobozbol, gyere vissza, es fogalmazd ujra a problemaidat. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

A 2014-es Kajak-kenu (talan) VB-re mentem bringa+vonat parossal. A celtorony a szegedi allomastol 8.7km-re van, ami gyalog csomaggal mar egy kicsit sok (bar rendszeresen setaltam le ilyen tavot Pesten, de csak kisebb hatizsakkal). Plusz ha ki kell vinni valami kutyut verseny kozben mondjuk az 1000-es inditonak, akkor sokkal jobb, ha van keznel egy bicikli, ugy gyorsabb.

Amugy kulon kocsi volt beteve, odafele fel tudtam akasztani egy kampora, visszafele meg ilyen marhavagon-szeruseget tettek a szerelvenyre, ahol siman elfert az a par bringa, ami hazafele osszegyult.

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Nővérem a kettő alsós gyermekével ment átszállással Balatonra bringázni. Felszuszakolja a 3 bringát a vonat elejére, jön a jegyvágó:
  - a vonat elején és végén csak 2-2 bringa szállítható. Több nem.
Mire a nővérem:
  - és hogyan osztaná szét a két 10 év körüli gyerekből + 1 felnőttből álló csapatot? Ki menjen a vonat végére?
Jók a szabályok, de csak akkor ha életszagúak és így betarthatóak.

Megjegyzem, vonatos sztoriból volt bőven életemben. A legjobban az tetszett, amikor az IC nem állt meg olyan településen, ahova pénteken sok egyetemista utazott. Pénteken már mosolyogtam, amikor láttam hogy összedobták a kisasztalon a pótdíj összegét a hazafelé tartó fiatalok és a megfelelő pillanatban jött az "indokolatlan" vészfék. Aztán a MÁV részéről a kötelező hosszas átvizsgálási procedúra és indultunk tovább. A MÁV pár ilyen péntek után kapcsolt. Innentől tanítási időszakban pénteken menetrend szerint megállt az IC azon a településen is.
 

Letámasztja

Ebben az esetben viszont helyes:

Megengedték, hogy letámassza a biciklit.

Szerintem legkozelebb kalas utan irj posztot ne elotte. Egyebirant nem irigyelem a gondjaid. Nezegetem egy ideje az irasaid de ha nem fizetett nyivakolo vagy, akkor van baj a padlason.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Az első osztályú kocsik még léteznek? Én régen így kerültem el, hogy minden retek a környékemen tahóskodjon.

Már megint a bringást kell baszogatni? Az a bringaszállító rész, oda veszi meg a jegyét, ott KELL legyen, ha koppon van, ha nem. Ha neked nem tetszik, hogy nem tudsz ülni, mehetsz másikkal. Vagy szépen megkéred, hogy nem-e ülhetnél oda, esetleg valaki bassza le a táskáját az útból. 

Kérdem én, ha már veszi a fáradtságot, akkor miért nem biciklizi le a távot?

Mert talán létezik olyan, hogy egy település minden irányból, alternatíva nélkül Kerékpárral behajtani tilos táblákkal van kidekorálva, hogy a balfasz vérpistikék apuci Audiával száguldhasson? Van ilyen... Igaz, hogy ott a kreszben, hogy ha ott van dolgod, és csak 50%-kal hosszabb útvonallal tudod kerülni, akkor bemehetsz, de ha a bringás oda bemegy, már jön is a cikkezés, hogy a bringások szarnak a KRESZ-re. Amelyik nem szarik rá, és vonattal viszi, PLUSZ PÉNZÉRT, az meg azért köcsög? Kezd már nem kicsit bicskanyitogató lenni ez a kibaszott autófétises ország. 

Hozzáteszem, elővárosi vonaton is előfordul, hogy azért utazik a bringás jó pénzekért 1-2 megállót, mert nemes egyszerűséggel az ostoba közútkezelő kibaszta a táblát, anélkül, hogy biztosított volna alternatívát. A hülye bringás meg be akarja tartani a szabályt és nem megy bele. Tipikus van sapka-nincs sapka...

openSUSE Leap 15

Figyu, mindig azt kell basztatni aki épp te nem vagy. Ha autózol, akkor hőbörögj a motorosok ellen. Ha buszozol, akkor szidd az autósokat, akik egyedül ülnek a kocsijukban, mig te 50 másik szerencsétlennel izzadsz a buszon. Ha biciklizel, hőbörögj a buszosok ellen, mert nem engednek a buszsávban rendesen karikázni. Ha vonatozol, szidd a MÁV-ot. Ja és ami a legfontosabb: Soros.

Hivatásos pitiáner
neut @

van egy csomó hely ... a tömött vonaton

Van egy csomó hülye az üres szobában.

:)

Egy picit fordítva ülsz a lovon (vonaton). MÁV nyújt ilyen szolgáltatást, ezekre van kijelölt hely. Ez lehet külön bicikliszállító kocsi, dedikált biciklitároló szegmens a kocsin, vonaton belül vagy kijelölt hely. Desiro-n mivel elővárosi motorvonat ezt a megoldást választották, aminek megvan az az előnye, hogy ha nem használja biciklis, akkor a többi utas is tudja használni.
Ergo: nem a biciklis hülye, hogy odaül, hanem neked van lehetőséged, hogy ha senki nem veszi igénybe a szolgáltatást, akkor hasznosítsd a helyet. Szóval a posztod kb. olyan szintű, mintha azon panaszkodnál, hogy nem lehet a bicikliszállító kocsiban ülni, mert elfoglalják a biciklisek.

Már régebben akartam írni, hogy törlés lesz a topik vége, és pár év múlva jön a visszatérés: Micsoda szemetek a bankok, hogy tudták hogy jön a következő válság mégis simán eladósították az ügyfeleiket!!44!!4

OP látványosan ignorál mindenkit, aki a veszélyre hívná fel a figyelmét. Még dühítjük is. Ez biztos jele annak, hogy a lelke mélyén ő is tudja, hogy rossz ötlet amire készül.