Buzdított-e már vásárlásra valamely webes felületen felbukkanó reklámblokk vagy videóba ágyazott reklám?

Címkék

Kíváncsi lennék, mennyi értelme van ezeknek a zavaró és erőforráspocsékló dolgoknak... és érdemes-e rémhíreket kreálni, hogy ilyeneket mutogassak.

Igen, volt már olyan, hogy megláttam, aztán azonnal meg is vettem az adott dolgot.
5% (53 szavazat)
Igen, de előtte alaposan utánajártam, kell-e az nekem, van-e jobb annál, stb. ...
23% (222 szavazat)
Nem, ha venni akarok valamit, mindig adott dolgot keresek, és a paraméterei alapján döntök.
71% (685 szavazat)
Egyéb, leírom.
1% (6 szavazat)
Összes szavazat: 966

Hozzászólások

Közvetlenül nem, de volt már olyan, hogy felhívta valamire a figyelmem, amiből később vásárlás lett.

trey @ gépház

Ugye, aki a "Nem"-re szavazott, az Black Friday-ben pl. soha nem vett semmit, ugye? ;)

trey @ gépház

Hogy tovabb csokkentsem az impulzusvasarlast, az elelmiszer nagy reszet is online veszem. Aztan szepen felkapom az elore osszeszedett cuccokat melobol hazafele jovet. Minimum ket ora stressztol ment meg havonta, es jo 25-20%-kal csokkent a kiadas is.

Egyekbeknt elkepeszto. A helyi Tesco szintu aruhaz, de olyan online felulete van, hogy almodni se merek ilyet. Semmi reklamot nem tol az arcomba. Szimpla kereso, atlathato struktura, tobb bevasarlolista mentheto el, de elo lehet kapni a regi vasarlasok listajat is egy mozdulattal. Az egyetlen reklamnak tekintheto elem a kicsekkolasnal van "szeretned-e automatikusan EKO termekre cserelni amit lehet?".

Melyik bolt ez? En is ilyesmit keresek, de amikor utoljara neztem, a nagyobbaknal a pickup pontokbol nagyon keves van (kb. csak ott, ahol egyebkent a kiszallitos raktar van), ugy meg annyira nem buli, mert a legkozelebbi is ugy 15 km kitero a melo es az otthon kozott, pedig mindharom pont Pesten van. :)

Nemet nyomtam, Black Friday-en tavaly vásároltam először, és az is totál betervezett volt. (Értsd, ha nem lett volna ponta akciós az a termék, akkor is akkor és ott vettem volna.)

Ellenben a brand awareness aspektusa szerintem nagyon működik, pl amikor keresek valami olyat, amit amúgy csak ritkán, akkor valóban beugrik, hogy ilyen brandeket láttam már itt-ott. Azért utána szoktam nézni, de pl ha motoros fogkefe kell, annak nem, mert jó az a brand, amit használok, nem érdekel a konkurencia. Szerencsére, ha keresek valami nagyobbat (pl hűtőt mostanában), akkor mire a gúgli kitanulja, hogy ilyen reklámokat kell elém tenni, addigra már eldöntöttem, hogy melyiket, esetleg meg is vettem.

Semmit, soha, semmilyen hasonlo idoszakban, illetve teljeskoruen blokkolom a neten a reklamokat, folyamatosan szurve az ujabnal ujabb probalkozasokat, szoval semmilyen szemetet nem nezek. Ha venni akarok valamit, rakeresek, ami megfelel, megveszem, de kifejezetten nem ilyen kiemelt idoszakban. Maskor ugyis olcsobb. :)

:)  -  Dehogynem, pl. QLED-panelt, - de konkrétan, az előzőleg kb. egy hónapig tartó tájékozódásom, és az az alapján kialakult típust beszéltem le 3 héttel előbb a "nixes" eladóval, hogy tegyen félre nekem akkor a leárazottból,  - (nehogy amíg aznap odaérek, elfogyjon! - Sőt még ugyanilyen "előkészítéssel" a páromnak AEG mosógépe is lett. :) ) És nyilván, mielőtt érte mentem, még az árgéppel ellenőriztem, nehogy az árengedmény "fake" legyen. Egyébként meg, ha valamilyen brand különösképp érdekel, pl. Nikon, Synology, stb. akkor ott rendszeresen feliratkozom hírlevélre, és ha kell akkor a levelező kliensemből megyek a linkelt honlapra. Nem rendszeresen kívánt, de korábban kért hírlevelek, - bár kevesen vannak, - de "talán jó lesz egyszer valamire" alapon, irányítva vannak a Spam mappába. - (Ált. nagyker. cégek, ahol azért szoktam visszajárólag vásárolni.)

Én vettem, de attól még szavazhatok a "Nem"-re. A Black Friday előtt már másfél hónappal elromlott a régi porszívó, és előre kinéztem több modellt is, ami szimpatikus volt. Felírtam a szeptember eleji árukat is. Black Fridayen pedig céltudatosan megnéztem a kiszemelt 6 gépet, és az egyik elég kedvező áron volt, így azt megvettem. Ugyanígy csináltam a hűtőkkel is, ott azonban a kiszemelt termékek közül egyiken sem volt valós engedmény, (vagy csak 1-2 ezer forint), így azt nem vettem.

Én úgy gondolom, hogy a Black Friday alatt okosan, átgondoltan, és előre tervezve lehet jó áron kifogni termékeket. De ehhez az kell, hogy lehetőleg 2 hónappal előtte végiggondold, hogy egyáltalán mire van szükséged. Azok között a termékek közt utánajárni az egyes típusoknak. Amik pedig tetszenek, azoknak felírni az árát, paramétereit, stb. És a Black Friday alatt pedig ezeket a termékeket kell céltudatosan keresni, hátha az egyiken van valós kedvezmény is. 

Volt olyan, ami -40%-ra volt írva, és pontosan a szeptember eleji árán volt, szóval jól látszott, hogy bár minden "akciós" aznap, csak a termékek kis százalékán van valódi engedmény. Illetve arra is figyelni kell, hogy olyan erővel megy a reklámhadjárat, hogy ha aznap kezdesz el nézelődni, garantáltan veszel olyat is, amire nincs is szükséged.

Nagy Péter

"Nem, ha venni akarok valamit, mindig adott dolgot keresek, és a paraméterei alapján döntök."

Jajjajjaj, persze. Még véletlenül sem tudatalatt azt, amit a reklámokban látsz. (Spoiler: de)

Van, aki jobban és van aki kevésbé érintett ebben a dologban. Az utóbbi fél évemre visszagondolva semmi olyat nem vettem, ami bármilyen broadcast reklámozott brand lett volna, nem is nagyon jut el hozzám amúgy broadcast reklám, csak a célzott.

Puffertartályt és PEX csövet meg nem reklám alapján kezdek el venni, viszont a kereséseim alapján jönnek ezekről a reklámok, hétvégén kerestem bérelhető Prius-t, azóta jön néhány autóreklám, de valószínűleg nem fogok új autót venni csak ezért.

puffertartalyt pont tok rossz neten nezni. En amikor vettem az 1.5m3-esemet, amin van vagy 16 csonk plusz tisztitonyilas is. Azt a neten olyan 500+eFt-ert talaltam, de volt, hogy valaki 1MFt-ot gondolt erte (bosch).

Vegul <120k alatt vettem meg. De tisztitonyilas nelkul olcsobb lett volna. Oszt csak egy telefonszamuk volt a neten.

 

Otretegu csovel is az a nagy helyzet, hogy nem nagyon latok olyan arat a neten, amiert en veszem...

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem hinnem, hogy orulnenek, hogyha visszavinned a puffertartalyodat, de legyen:

ha kuldesz egy privatot a napokban, akkor valaszolok ra egy telefonszammal.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem működünk egyformán, és az anyagi lehetőségeink sem egyformák. (Vannak akiknek csak egy gyorsan múló gondolat, elkölteni fél egy millát. Vannak akik ezt ezerszer meggondolják, - mivel nem tehetik meg havonta kétszer is. :) (Meg hát vannak kifejezetten tücsök-típusok, azaz könnyelműek is.) - Még valami, engem pl. kifejezetten taszítanak a minden határon túl a sznobériára tervezett, fényezett reklámok, - ennélfogva saját böngészőmben nem is látok ilyet a gyakorlatban soha. :) - Bár esetleg megtehetném, de juszt sem veszek nyomulós reklámokkal támogatott terméket. Inkább keresem a már gyakorlatban nálam vagy másnál (fórumokon!) bizonyított márkákat.

Nálam általában úgy néz ki, hogy ha vennék valamit, akkor rákeresek a dologra, körüljárom a témát és ez miatt egyre több helyen egyre több és több olyan reklám jön fel, ahol az adott termékcsoportot reklámozzák. Volt, hogy jött jobb ajánlat reklámban, mint amit amúgy megnéztem. Most például egy hármas reklámblokk úgy néz ki, hogy kettőben fém lefolyórács termékreklám, meg egy puffertartály reklám... :)

A hátránya az, hogy amikor mosógépet vettem, akkor egy héten át bruttó fél-egy órában néztem itt-ott a mosógépeket, majd amikor vettem egyet, akkor utána még egy-két hétig csökkenő intenzitással, de jöttek a mosógép reklámok.

Nem, de a kedvencem, hogy múltkor vettem egy SSL Wildcard-ot. Azóta majdnem minden reklám SSL Wildcard-ot akarj nekem eladni!

Egy nap 24 óra, plusz az éjszaka!

>es ket hetig mindenki utvefurot akar eladni

Gondolom mert a kugli reklám AI-ja még nem tart ott, hogy kitalálja, megvetted-e már.

De lehet mégis, ha tényleg csak két hétig kapod a célzott reklámokat, akkor lehet nem véletlen. :)

Ha neten rendelted, simán még visszaviheted ez alatt és megveheted a konkurencia sokkal szuperjobb, csak most, csak neked sokkal szuperolcsóbb termékét. Lehet rosszak az arányok, relative keveseket lehet így behülyíteni (átlagember lusta lesz ilyesmire, ha elégedett a termékkel), viszont eleve szűrt mintán történik a próbálkozás, olyanok közt, akikről _már tudod_, hogy hajlandóak fúróért pénzt adni. Simán lehet, hogy jobb így a fúró reklám hatékonysága, mintha teljesen random szórod meg vele a népet.

Úgy lenne több értelme a kérdésnek, hogy a mennyiségre is utalna. Mert az, hogy életemben egyszer igen, az azért nem azt jelenti, hogy ez egy hatékony valami.

Lehet én vagyok rosszul összerakva, de úgy tűnik immunis vagyok az összes ilyen beágyazott reklámra meg influenszerre. Blek frájdéj, velentin napi szerelmes páros kedvezmény és társai sosem tudtak rávenni arra, hogy költekezzek. Ördög Nóra is maximum telefonon zaklat a "Rólam" webshopjával mert arra nem tettem fel az AdBlockert...

> Tehát, ha az egészségügyben a bérek nem csökkentek, az a fent említettekhez képest relatív béremelés.

Szerkesztve: 2020. 02. 11., k - 09:49

Nálam ezek a reklámok mindig lépéshátrányban vannak. Ha akarok venni például egy telefontokot, akkor rákereseek, megnézem a lehetőségeket, döntök, és vásárolok.

Utána a keresésem miatt jönnek az ajánlatok telefontokokra. De az addigra már irreleváns.

És nem, nem vásárolok hirtelen ötletből, ezért a szembejövő reklám nem ösztönöz vásárlásra, bármi is legyen benne.

 

[Szerk:] a telefontok rossz példa, mert olyan webshopok jönnek utána ajánlatban ami minden szart árul, többek közt tokot is. Annak akár értelme is lehetne.

Jobb példa a karóra volt. 2óra telt el az első keresés, és a vásárlás között, utána még hetekig karóra ajánlatok jöttek.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Volt hogy adott ötletet, utánajártam és az esetek 99%-ában lebeszéltem magam róla, vagy ha valóban szükségét éreztem akkor igényeimnek megfelelő terméket választottam aminek nem feltétlenül volt köze az eredeti reklámozott cucchoz.

Előfordult már hogy reklám alapján jutott eszembe hogy vehetnék valami olyasmit, de általában utánajárás alapján a legjobb ár/érték arányú, szükségleteimnek megfelelő terméket veszem, nem azt amit reklámoztak. Azt viszont rühellem hogy ilyenkor hetekig szinte csak olyan reklámot látok amit éppen vettem. Ürülnék neki ha nem csak arról tudnának a cégek, hogy ilyen terméket kerestem, hanem tudnák azt is hogy már megvettem, így feleslegesen reklámozzák nekem, jöjjön valami új helyette.

Nem mondom, hogy a reklám egyáltalán nem befolyásol, de

1) vásárlásra max az befolyásol, amikor valamit lényegesen olcsóbban adnak, mint máskor, és ezzel átkerül az adott cucc a "megvagyok nélküle" kategóriából az "ennyit megér"-be (lidlis csavarhúzó- és racsniskulcs-készlet).

2) viszont ha valaminek a reklámjában eléneklik a cucc márkanevét, és kell valami hasonlót vennem, akkor akár keresgélni is hajlandó vagyok azért, hogy ne vegyem azt a terméket.

Nekem van egy olyan hibam, hogy valamit latok, orlodok rajta 1-2 honapot es vagy megveszem, vagy nem. De ha megveszem, akkor altalaban a legjobbat, ami altalaban a legdragabb is.

Csak egy pelda, lattam egy oszlopos furogepet az egyik reklamujsagban. Vegulis milyen hasznos is volna. Mos tott tartok, hogy ott hezitalok, hogy a 700eFt-ost vagy a 900eFt-ost vegyem-e meg.

Meg nem dontottem.

 

Kapcsolodo, de nem kifejezett reklam. En a youtube ai-ja nagyon vigyazok. Ha valaki kuld valami video linket, akkor azt nem az alap bongeszoben nyitom meg, nehogy beszemetelje az ajanlasaimat.

Es ha latok a neten youtube reklamot valamelyik weboldalon, azt mindig inkognitoban nyitom meg.

Igy eleg hasznalhato amit a youtube ajanl, de meg mindig az eleg nepszeru videokat dobja fel, es az igazi rejtett orosz kincseket ugy kell kiturni:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"700eFt-ost vagy a 900eFt-ost vegyem-e meg" - Basszus, mi a pékfenét akarsz ilyen árú álványossal fúrni? (Szerintem már a pincébe is furhatsz az emeletről, ha véletlenül túlfut a fúróhegy... :) ) - (Nekem elég volt, hogy 20-30 ezres kisebbek helyett vettem a márka-sorban legyártott legnagyobb méretűnél eggyel kisebbet. - mondjuk nem is akartam volna 50 kilónál nagyobb darabot emelgetni, "because" engem már műtöttek sérvvel. - De hát még az sem volt 100 ezernél több????

az az allvanyos furo, amit egy ember megemel, az nem furo:)

De egyebkent kellene ra egy fordulatszamszabalyzo (komolyabbakon inverter), akkor mar jo lenne, ha tudna menetet is furni (azaz megall a zsakfuratban), normalis haromfazisu motor ra.

De itt a dilemma, mert itt tud elszabadulni a kepzelet:), lehetne mar oszlopos marogep is akkor mar. Ahh, nem is folytatom.

Ha csak tenyleg egy allvanyos furot szeretnek, es megelegszek egy mostani konnyitett gyartmannyal, akkor olyan 220k-ert kapok. De ha stabilat szeretnek, esetleg marni is lehessen vele.

 

Szoval meg hezitalok:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hát, egészen elképedtem, mert nem tudtam hogy álványos-fúró kategóriában már a CNC vezérlést is számon lehetne kérni.... :D (Az a helyzet, hogy én amikor szükségem lett rá, kb. évi 10-20 fúrást szerettem volna megoldani. Ennek "komolysága" okán döntöttem úgy ahogyan.)

kell egy uj kategoria a szavazasba, pl ha felbukkan egy atporgethetetlen egy perces reklam, akkor ha legkozelebb abbol a termekkategoriabol kell vasarolnom akkor az o termekuk elso korben a gusztustalan reklampolitikajuk miatt ki is esik.
remelem ezzel nem vagyok egyedul

Még jó 11 évvel ezelőtt egy Dragon Age: Origins-t vettem így. Két ünnep közt épp nem volt semmi dolgom, valamivel játszottam volna, az egyik ezzel kapcsolatos bolt oldalán meg ez volt épp "tapétában", aztán felpattantam a BKV-re és megvettem. Igaz, plusz motivációs erő volt a hozzáadott stratégiai útmutató és, hogy le volt fordítva magyarra. (Meg, hogy gyorsabb volt két órát utazni, mint 2 megabites neten torrentről letölteni :D)

Engem a legtöbb reklám inkább csak idegesít, így aztán már csak dafke nem veszek.

Most így visszatekintve, szerintem sohasem vásároltam reklámra kattintva.

Olyan volt, hogy megláttam a reklámot, rájöttem, hogy van ilyen termék, és emiatt rákerestem, hogy miről van szó, és vettem egy hasonlót, de hogy pont azt és pont ott... Olyanra nem emlékszem.

Amúgy árukeresőn/árgépen termék alatt a boltok listája is reklámblokk. A nemmel szavazókat sajnálom, hogy nem nézik meg hol olcsóbb és melyik bolt megbízhatóbb :P

Igen, de jellemzően egyszeri projekteknél (kickstarter pl.), standard árunál nem.

Annak idején vettem téglajegyet HUP vasnak. Azonnal. :))

Olyan volt már, hogy megláttam valamit, és azt gondoltam, ilyesmi jó lenne nekem is. De ilyenkor inkább utánajártam, hogy azonos célú termékből ki milyet és mennyiért gyárt, és azt vettem meg, ami leginkább tetszett.

Olyan is előfordult, hogy szerszámot kerestem egy feladathoz, és a keresések hatására megjelenő célzott reklám linkjén keresztül jutottam el annak a terméknek a leírásához, amit végül megvásároltam.

Olyan, hogy megjelent a reklám, és ebből instabuy lett - na olyan még nem fordult elő.

szvsz teljesen piacképtelen megoldás, csak felület értékesítői nyilván ezt nem hangoztatják.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség