Tervezett elavulás a 4 évesnél régebbi LG TV-en?

Egy szép 2020 január 14-i napon HBO lekapcsolta az LG netcast rendszerén hosszú éveken át üzemelő HBO GO applikációt. A "kedves" LG TV készülék tulajdonos felhasználók ettől a naptól már nem a megvásárolt funkcionalitással használhatják készüléküket.

HBO: "... Netcast-os operációs rendelkező Tv készülékek esetében a LG sajnos már megvonta a támogatását. Az Hbo Go még futott rajta egy ideig, azonban támogatottság hiányában a továbbiakban már mi sem tudjuk az alkalmazást optimalizálni az újabb és a régebbi rendszerekre egyaránt."

LG: "A TV felől nem történt változtatás, az HBO GO megszűntette a támogatást és a televízió specifikációjából adódóan, már sajnos a jövőben nem tudja ezt a szolgáltatást igénybe venni. Ezt sem szoftveres frissítéssel, sem bármilyen alkatrész cseréjével nem tudja a TV gyártója megoldani.
A 2016 után gyártott televízióink mindegyike alkalmas az HBO GO applikáció használatára."

Régebben még előre kellett gondolkodni és gondosan megtervezni, hogy a termék mikor intsen be a vásárlónak. Közben annyit fejlődtünk, hogy ma már úgy néz ki ezt bármikor megtehető.

A tervezett elavulás új szintet lépett?

Hozzászólások

Az lg webos eléggé zárt rendszer, ez borítékolható volt, mint a kamerás, skype-os tévék esetén.

 

Sajnos venned kell egy lejátszót vagy egy chromecastot.

A tervezett avulás él és virul.

"A tervezett avulás él és virul."

Ebben az a furcsa, hogy manapság tiltogatják a szívószálakat meg a nejlon zacskót az egyszeri emberektől, mert az nagy probléma, közben meg a cégek "kukázhatnak" bármikor egy tartós fogyasztási cikket az nem probléma, mindenki haladjon tovább.

Az LG tvken használt webOS annyira nyílt rendszer, hogy forráskóddal elérhető: https://www.webosose.org/
A rendszer os gyártó általi leszarását nem nevezném tervezett avultatásnak. Az egész smarttv koncepciót szvsz hülyeség. Android box / Chromecast olyan erős konkurencia, amivel szemben esélye sincs nagyságrenddel kisebb ökoszisztémával rendelkező gyártókhoz kötődő smarttv os-eknek, hiába Linux alapúak. 

Normálisabb gyártók Androiddal adják a smarttvt. 

Hardveresen elég jók az LGTV-k. Nem hibátlan, de aránylag egyszerűen és kedvező áron lehet cserélni a részegységeit. 

Define siker! 

A Tizen és webos mind rendszer, ökoszisztéma minden csak nem "siker". 

Marginális platformok, ami az eladott tv darabszámok mellett egyenesen kudarcnak tekinthető. Továbbra is tévének vásárolják a Samsung és LG tévéket és nem a platform miatt választják. Alig van app ezekre a rendszerekre, és ami van azok egy részét is letiltják pár év után. 

Nem láttak még olyan vásárlót, aki "Tizen Tévét" akart volna venni, vagy webos tévét. 

Tudsz konkrétumot is, vagy csak fogadjam el a szavadat a témában? Hány vásárlóval találkozol? Konkrétan ismered az egyes alkalmazásboltok kínálatát? Egyáltalán számít ez, ha a top N alkalmazás amit a vásárlók elég jelentős része elvár az ott van? (akik amúgy se platformot akarnak venni, hanem az érdekli őket, hogy megy-e a netflix) 

https://www.digitaltveurope.com/2019/03/26/strategy-analytics-tizen-remains-top-smart-tv-os/

https://ww.9to5google.com/2019/03/29/android-tv-smart-market-share/#

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1564056000

Nézd csak meg a grafikonokat ezekben a cikkekben...

Szerintem nem egy dologról beszéltek. Ritter a platform jelentőségéről, mt9 pedig az elterjedtségéről. A kettő között lehetne összefüggés, pl. okostelefonoknál egyértelműen van is. De tévéknél édes mindegy, hogy mi a tévén az OS amikor a telódon lévő YouTube/Fotók/Netflix/HBO Go/... appokból lövöd fel a képernyőre a tartalmat.

Szerintem nem egy dologról beszéltek.

Akkor idézek Rittertől: "Az egész smarttv koncepciót szvsz hülyeség. Android box / Chromecast olyan erős konkurencia, amivel szemben esélye sincs nagyságrenddel kisebb ökoszisztémával rendelkező gyártókhoz kötődő smarttv os-eknek"

Ez nem a platform jelentőségéről szól.

Én pl. az első prémium kategóriás Samsung smárt TV-m után már csal két LG-t vettem. A menü sebessége és számomra jobb kezelhetősége miatt. Csak ezért. Mindegyik tud egyébként hálóról filmet lejátszani és nekem ennyi kell. Az utolsó LG-hez vettem billentyűzetet is, de böngészni úgy is szar.

Sem én sem ismerőseim nem fejlesztenek Tizen vagy webOS rendszerekre. Még csak fel sem merült ilyen igény. A két koreai tévé gyártó erőlteti saját rendszereit és még egymással sem állapodnak meg, hogy legalább egy platform mögé álljanak be. A tévés appokat leszámítva senki nem használja más értelmes tevékenységre ezeket a rendszereket. Páran kínlódnak a beépített böngészőkkel. Extrém rövid idő alatt ezeknek is megszűnik a támogatottsága, dühös felhasználók meg rázzák az öklüket, amire ez fórum is szép példa. A túlnyomó többségnek semmi igénye okostévére, csak azért vesznek ilyet mert már nem lehet mást kapni. Akinek igénye van ilyen extrára az úgyis Android boxot rak a tévé mellé, vagy Chromecaston keresztül a mobiljával kapcsolja össze. 

Nem lenne rossz rendszer a Tizen és a webos, de láthatóan fogalmuk sincs a koreai tévé gyártóknak arról hogyan kellene jól menedzselniük egy ilyen ecosystemet. 

Arról keress forrást, hogy mennyi app van a két rendszer boltjában, és ezekből mennyi működik a mai rendszereken. Az előbb linkelt forrásaidnak annyi jelentősége van mint a Minix rendszer Intel CPU általi "világuralmának". 

Sem én sem ismerőseim nem fejlesztenek Tizen vagy webOS rendszerekre. 

És azt gondolod, hogy az bizonyítja a platformok jelentőségét, hogy te és a haverok mire fejlesztetek? Én meg a haverok fejlesztünk rokura, tizenre, webos-re, androidra és apple tv-re is. Mindezt piackutatás eredményeként. Akkor most mi van?

Páran kínlódnak a beépített böngészőkkel. 

A webos beépített böngészője elég jó. Külön billentyűzet/egér nélkül. Source: Használtam. Android TV-s boxot használok, arra meg nincs. Jobb ez szerinted?!

 A túlnyomó többségnek semmi igénye okostévére

Honnan szedsz ilyen kijelentéseket? Ne azt nézd ami magyarországon van, meg ne azt nézd, amit a hupon olvasol, hogy itt mindenki elvan a DNLA-val. Főleg nyugatabbra a többség inkább online streamelt tartalmat fogyaszt, ahhoz pedig appok kellenek.

Akinek igénye van ilyen extrára az úgyis Android boxot rak a tévé mellé

Ez az ami nekünk geekeknek természetes, de a túlnyomó többséget képviselő átlag felhasználónak nagyon nem természetes. Hidd el nekem.

 mennyi app van a két rendszer boltjában

Nem számít, ha egyébként a fontos appok mindenhol megvannak.  

"És azt gondolod, hogy az bizonyítja a platformok jelentőségét, hogy te és a haverok mire fejlesztetek? "

Ez még valóban nem reprezentatív minta. Legyél szíves linkelj valami hiteles forrást arról, hogy mennyi aktív app van a Tizen és az webos boltjában, és mennyi pénzt hoztak ezek az előző évben!

Lenne potenciál egy TV-be épített light game konzolnak is, csak hát az Android kínálat töredéke sem érhető el Tizen és webos boltokban.

"A webos beépített böngészője elég jó. Külön billentyűzet/egér nélkül. Source: Használtam."

LOL! Akkor írj az LG-nek, valószínűleg arany keretbe foglalnak és kiállítanak mint egyetlen embert aki szerint a böngészőjük "jó" :D

A webos böngészővel két nagy probléma van. Az ötszörös áron mért LG airmouse-sal büntetés használni. Az alap távirányítóval még annál is rosszabb. A másik fő probléma, hogy igen rövid idő után semmilyen frissítést nem kapsz, ez a böngészőt is érinti egy elvben "web"-alapú os-nél. Ennek következménye a sebezhetőségek mellett az, hogy egyre kevesebb webszolgáltatás működik LG tévéken. 

"Főleg nyugatabbra a többség inkább online streamelt tartalmat fogyaszt, ahhoz pedig appok kellenek."

Appok pedig nincsenek és a kör bezárult. Netflix és társai tökéletesen működnek Adroid box-on. Vagy Chromecast -en is. Mindkét megoldás esetében lesz még 3 és fél millió appod a nagy tv képernyőn. Mi több, egyre több android box chromecast vevőként is működik. A kijelentésed egyébként megérne egy mythbusters kivizsgálást, mert sehol nem találok hírt arról, hogy lekapcsolták volna az utolsó műholdas tv szolgáltatást "nyugatabbra".

"Ez az ami nekünk geekeknek természetes, de a túlnyomó többséget képviselő átlag felhasználónak nagyon nem természetes. Hidd el nekem."

Nem hiszem el neked! Ahogyan írtam nagyon sok felhasználó továbbra is csak hagyományos értelemben vett tévézésre használja a nagy lapost. Számukra az okos funkciók feleslegesek. Rajtuk kívül természetesen szignifikáns réteg igényli az appokat a tévé képernyőjén is. Nekik szól az Android box és a Chromecast, mert ott vannak appok is. Sok! Nagyságrenddel több mint Tizen és webos platformokon. 

"Nem számít, ha egyébként a fontos appok mindenhol megvannak.  "

ROTFL! :D Minden marginális platform fan ezt hirdeti. De a masszív többség azért továbbra is igényli az App-választékot. 

Tőlem vársz számokat amikor te nem voltál hajlandó egyik kijelentésedet se alátámasztani, majd engem nevezel marginális platform fannak. Egyáltalán az mi?! Miért lennék az? Eh, nem tudsz te semmit, csak a kis szűk körödben látottak alapján levont elképzeléseidet húzod rá a világra, és hiszed, úgy úgy működik. Fene száll ezzel vitába

Milyen számokat mondtál azok után, hogy világosan leírtam a Samsung és LGTV-k vásárlóinak masszív többsége telibe szarja a Tizen és webos rendszert a tévéjén?!  A "számaid" mögött annyi van, hogy rátukmálja a két koreai tévé gyártó a vásárlókra, akkor is ha nem kérik. Azt is világosan leírtam, hogy az számít 

MENNYIEN és MIRE HASZNÁLJÁK ezt a két rendszert? 

Ha web statisztikákat nézzük lényegében láthatatlan a Tizen és webos. App statisztikával kapcsolatban sokadjára említem, hogy Google Playen 3.5 millió felett jár az app számláló, a letöltések száma pedig évekkel ezelőtt volt 82 milliárd magasságában. Azóta már 100 milliárd felett van valahol. Ami a Tizen és webos hasonló statisztikáit illeti, azokat szégyellik a fejlesztőik. De ha neked Tizen és webos app boltokról vannak számaid amik cáfolnák az állításomat, nyugodtan linkeld be. 

Rajtad kívül ez minden reálisan gondolkodó ember számára trivialitás. Én kérek bocsánatot, hogy tények közlésével zavarni merészeltem a flamet. 

Azért ne essünk át a ló túloldalára. Az androidtv platform eléggé elkülönült a saját speciális igényeivel. Kifejezetten támogatni kell az appoknak azt. Ne mobiltelefont hasonlíts tévéhez.

Egyébként azzal egyetértek, hogy a legtöbb vásárló nem platformot, hanem szolgáltatást akar. Azt sem tudja, milyenek vannak. Viszont ugyanezek az emberek általában nem akarnak dobozokat, kábeleket, állítgatást. 
A gyártók meg úgy gondolják, hogy jobban profitálnak abból, ha saját platformot tolnak és nem harmadik fél (google) részesedik a szolgáltatás bevételéből helyettük. Plusz az androidtv platform használatával garantálniuk kéne a harmadik féllel (google) való szerződéskor bizonyos ideig külön támogatást egy harmadik fél (google) által megálmodott feltételrendszer szerint, egy harmadik fél által (google) évekkel később kiadott új követelmény teljesítését is magában foglalva. Ha jól emlékszem korábban 3 évig kellett update-ket vállani, most talán már csak 1 évet.

Persze ügyfélként én is inkább a szélesebb körben elérhető platformot preferálom, mert elvileg oda felteheti bármelyik cég a szolgáltatását bármikor. Míg a gyártó által kontrollált platformnál zavaros háttéralkuk lehetnek a szolgáltató és a gyártó között. Manapság, amikor egyre inkább afelé tartunk, hogy a szolgáltatásokból jön a profit, nem a hardverből, nem csoda, ha nem akarják odaajándékozni, ráadásul a saját kezüket megkötve a gyártók a tévés piacon.

"A gyártók meg úgy gondolják, hogy jobban profitálnak abból, ha saját platformot tolnak és nem harmadik fél (google) részesedik a szolgáltatás bevételéből helyettük."

Csakhogy ehhez nem kell saját OS-t fejleszteni, majd kínlódni a felfuttatásával. (Valójában nem is teljesen "saját" oprendszer, mert Linux kernelre épülő, máshol fejlesztett opensource kódokat nagy mennyiségben felhasználó os az összes)

Amennyiben a Huawei sikeres lesz a saját Android forkjával, akkor el lehet majd gondolkozni Dél-Koreában, hogy valóban a Tizen és webos volt az megfelelő választás. 

A hüvelyes android fork érdektelen, androidot bárki tud forkolni, gondolom nekik is van egy csomó csájníz belpiacos telefonjuk saját android forkon, amin ott vannak a csájníz ónli sw-ek, más meg nem. A lényeg az ecosystem körülötte, már ha a kuglinak tényleg megtiltják az usákban, hogy hüvely telókra gapps menjen. Mert ha a júzernek nem lesz fészbúk app, jutúb app, netbank app, stb., akkor a júzer nagyon gyorsan vissza fogja vinni a telefont a boltba/szolgáltatónak, és kicserélteti olyanra, amin megy. Ezt pedig a bolt/szolgáltató se fogja élvezni, szóval leállnak a hüvely telók forgalmazásával, aztán kerekítési hiba nagyságrendre zuhan az eladás, az usák/eu/"fejlettnyugat" piacokon legalábbis.

Mert hiába van rá csájníz fb koppintás, csájníz twitter koppintás, csájníz tecső koppintás, az a nyugati júzert baromira nem fogja érdekelni.

Amúgy amikor kókányolt miui-s rendszerrel használtam régi telefonomat, a kínai store-ban volt még talán skype-ból is kínai változat. Úgy kellett letiltani, hogy ne a kínai - keleti hátsóajtós változatok települjenek frissítéskor, mert azoknak magasabb verzió száma volt mindig a playstore-hoz képest (nem a verzió név, hanem a számszerű érték, amit valójában használ verziózásra).

Amúgy simán igazad van, hogy forkolhatnának androidot. Csak a manager a cégvezetéssel elhiteti, hogy majd pár dolcsit spórolnak azon, hogy fele olyan erős vasra ráoptimalizálják a saját rendszerüket a "bloat" másik rendszer helyett. Aztán persze, mivel ez nem csak úgy csettintésre megy, a hardverigény sem lesz kisebb, de legalább dögletesebb az eredmény :D
Nem akarok hülyeséget terjeszteni, de mintha pontosan ilyesmit meséltek volna régi kollégáim, akik belülről látták hogy megy ez :) Jó kis indiai kóderekkel megtámogatva :D

A linux alap amúgy stimmel azt hiszem szinte minden hasonló rendszernél.

Különben nemcsak Huawei android fork van. Amazonnak is van egy Android forkja, FireOS. Már Gingerbread óta szolgálja az Amazon tableteket. Amire nekik kell, hogy "vastagabb" multimédiás saját tablettel is jelen legyenek a digitális könyvpiacon arra tökéletesen megfelel és minimális költségeket jelent az Amazonnak. Az App piacba is belekóstolt az Amazon, bár ott nem sikerült megközelíteni a Google Playt.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ha tényleg a H betűs országok között nézzük a magyar focit, akkor a világ élvonalában vagyunk. 

Az Android az android. Webserver oldalon, hogyan fogod megkülönböztetni, hogy egy látogató android mobillal, vagy android mobilról chromecaston át tévére kitett képpel, android boxszal nézi a weboldalt? Még Android TV-t sem különíti el sok statisztika. 

Az Android az android. 

Csak épp más az app kínálat, totál más az user experience, a felhasználási mód és amúgy szinte minden ami a felhasználónak fontos.

Azt pedig hogy a statisztikádat olyan forrásra alapozod ami nem alkalmas tévék mérésére ne legyen már az én feladatom megoldani.

Az Android boxok nagyobbik részén még mindig normál "mobil" android van és nem Android TV. A G még a Google TV-vel sem kísérletezett amikor már tömegesen szórták az Android boxokat. A felhasználási módra pedig már régen kitalálták a tv képernyőre optimalizált és távirányítóval kezelhető launchereket. Semmiben nem rosszabbak ezek a launcherek mint a Google saját megoldása. 

Megint csak dobálózol olyanokkal, hogy "a nagyobbik részén". Mennyire nagyobbik? Milyen statisztika alapján jelented ki?

Ráadásul ki beszélt erről? Tévékről beszéltünk, és tévés oprendszerekről. Nem kiegészítő kütyükről, nem kókányolt verziókról. Értem, hogy nagyon bele akarod erőszakolni a mobilos androidot a kérdéskörbe, hogy csak neked legyen igazad, de nem lesz.

Mintha jehova tanújával beszéltetnék. Előbb belinkelem neked a statisztikát ami neked nem jó, mert nincsenek elkülönítve a "tévés oprendszerek". Erre válaszoltam, hogy lehetetlen elkülöníteni a "tévés" androidot, mivel a "tévés androidok" jelentős része "mobilos android" amin csak a launchert cserélték ki. 

By the way nem létezik valódi "tévés oprendszer". A Tizen, webos ugyanúgy mobilokra fejlesztett Linux alapú rendszer mint az Android.  

Ennyi erővel nem létezik valódi mobil oprendszer se, mert a többség linuxra épül.

Segítek: Variánsokról van szó, mondhatni disztribúciókról, aminek egyik része konkrét tévére szánt build, a másik meg mobilra, a harmadik meg órára, satöbbi. Ezeket SIMÁN meg lehet különböztetni, a gyártók nyilván gyűjtenek statisztikát, mások is tudnak, csak nem webeset kéne próbálni olyan platformra, ahol a böngésző használat kevésbé jellemző.

Még a "sima" Androidra épülő TV-re szánt variánsok is tévés oprendszerek, csak épp nem hivatalosak. Szóval de, lehetne értelmes statisztikát készíteni megfelelő forrásokkal és jól definiálható mi az a tévés oprendszer akkor is, ha ugyanaz a rendszer adja magát alapul más eszközökhöz is.

Egy kis adalék a saját életemből. LG okostévéim vannak, családban konkrétan 4 darab (4k-tól 1080p-ig) összesen azt néztem hogy netflix/youtube/plex legyen rá, erősen hangsúlyozva az utóbbit, plusz szándékosan kerültem a droidot mert eddig összes ismerősöm aki droidos tévét vett megbánta, pedig van köztük nem egy olyan aki az elmúlt évtizedben telefonok mókolásával/rootolásával/helyrehozásával többet keresett mint a munkahelyén.

"forráskóddal elérhető" - sejtem, hogy a tv tele custom zárt libekkel, pl a drm miatt

"Android box / Chromecast" - biztos, hogy nem. Max a chromecast, de az meg önmagában nem tud működni. Androidos tv box vs DRM kérdés örök probléma. Egy xbox1s jobban megéri, van benne hdd, és bd player is (+kodi/vlc és _rendes_ netflix app is).

"Normálisabb gyártók Androiddal adják a smarttvt." - Igen. Ráadásul, állítólag a tavalyiak már kevésbé voltak használhatatlan szarok.

"Hardveresen elég jók az LGTV-k." - a 2 nagy gyártó nem-Qled és nem-Oled tévégyártása némiképp* visszafelé fejlődik az utóbbi 3 évben. Terelik a népet a drágább kategóriák felé, mert olyan erős a verseny, hogy nincs hasznuk az alapmodelleken. Idén kapsz egy 65 collos 4k tévét a 2016-os 40 collos 4k tévé árán. Nagy, olcsó, és minőségi, kettőt választhatsz. Support is érdekes. Mondjuk, a Samsungomban olcsó volt a backlight csere, de jobb lett volna, ha el sem romlik benne 2 évesen.

"sejtem, hogy a tv tele custom zárt libekkel, pl a drm miatt"

Valószínűleg igazad van. Ami kapásból nem fog menni a dhcp védett hdmi. Hogy azon túl mi nem megy, jó kérdés. Annyira érdektelen a Tizen és webos jelenleg, hogy senki nem vette a fáradtságot egy Cyanogenmod/Lineageos típusú független projektre Tizen vagy webos alapon. A régebbi, szintén Linux alapú LG smartv os Netcast-re volt egy orosz Openlgtv projekt. Azóta elment a lelkesedés. 

"Androidos tv box vs DRM kérdés örök probléma."

Nem probléma! https://help.netflix.com/en/node/110375

"Egy xbox1s jobban megéri, van benne hdd, és bd player is"

Megéri ha gamer vagy. Egyébként veszel egy többször annyiba kerülő konzolt többszörös áramfogyasztással és ugyanazt kapod mint egy Android boxtól. Kodi VLC rendes netflix app ott is. Sőt casual game kínálat az utóbbin is erős. A drága AAA gamekhoz persze konzol kell vagy PC, de most nem ez a téma. 

"2 nagy gyártó nem-Qled és nem-Oled tévégyártása némiképp* visszafelé fejlődik az utóbbi 3 évben"

Lehet, hogy igazad van sajnos. Én még eddig szerencsés voltam. 

Van mibox 3-asom. Sajnos jogos a panaszok nagy része. Főleg, ha épp major android update utáni időszak van. Kell fél év, mire stabilizálni tudják. Adb logot nézegetve az volt a legjobb tippem, hogy a hdcp-t kezelő lib nem volt elég türelmes és némelyik kijelző nem indul el olyan gyorsan, mint ahogy elvárja, hogy bekapcsolás után sikeres kézfogás lemenjen. A vicc, hogy nem okostévém van, hanem lg monitorom és azzal is kijött ez. Most már jó, nem tapasztalok hdcp gondot, de 8asra update után rendszeresen újra kellett indítanom a kijelzőt és a miboxot is, full áramtalanítással, mert képes volt néha a monitort lefagyasztani, de a hdcp hacdshake rendszeresen failelt. Azt meg, hogy alvás után valami annyira leterhelheti a procit, hogy akadozhat minden, úgy tűnik sosem lesznek képesek kijavítani, még mindig panaszkodnak rá - nekem sosincs lekapcsolva, így csak fél évente talán egyszer áll fejre.

Most a mibox s kapott nemrég 9-es rendszert. Ott sem minden sima ügy, de talán jobb, mint a korábbiaknál. Bár azt nem értem, hogy a két szinte tökéletesen egyező hardverű boxukra miért van teljesen más kernel és alaprendszer. De azt sem értem, hogy mivel android 8 alá már Project Treble ment a miboxokon, akkor miért teljesen másik kernelről kezdik foltozgatni szinte nullárol a 9es kiadást is. Elvileg pont az az értelme, hogy ha van egy működő kerneled, akkor afelett cserélheted az androdiot újabbra. Nem így csinálják, hanem megint az amlogictól kapott félkész, bugos kernel alverzióról indulnak és arra pakolgatják fel a pactheket, amiket már egyszer megjavítottak. A kernel verziószáma is hasonló, csak a 4.9.x végén van más szám. Ráadásul a google dev kites tévés eszközök is amlogic chipsetesek.

Ehhez képest simán elhiszem, hogy a webos-es rendszerű tévén, amin ott a három-négy legnépszerűbb plarfom itthon is (netflix, prime, youtube, hbo go) különösebb gond nélkül megy már, legjobb minőségben és bármiféle varázslás nélkül. Aztán persze lehet 3-5 év múlva amellé is külső box, ha nem akarják lecserélni, de addig is működött és egy analfabéta is képes kezelni.

Az a probléma, hogy az a 3-5 év közelebb van a háromhoz, de csak akkor ha a modell megjelenése után azonnal megveszed a TV-t. Ha kifutó időszakban veszed ugyanúgy új tévéként, akkor lényegesen rövidebb idő alatt vágja ki a támogatást a gyártó a smart os alól. 

Netflix, prime, youtube, hbo go erre jók de sajnos semmi másra. Illetve Samsung Tizen tévékre fel lehetett még hackelni a Kodi arm/linux verzióját. 

A másik probléma, hogy nagyon sok bluetooth eszköz dafke nem működik LG-vel de szerintem Samsunggal sem. Anno ötszörös áron vettem LG airmouset, hogy rövid idő belül megtapasztaljam mennyire béna és használhatatlan. 

Nálunk mi box s 4k van most már sok hónapja, kifogástalanul működik. 8.1 van rajta, még nem jelzett hogy kéne update.

"Adb logot nézegetve az volt a legjobb tippem, hogy a hdcp-t kezelő lib nem volt elég türelmes és némelyik kijelző nem indul el olyan gyorsan, mint ahogy elvárja, hogy bekapcsolás után sikeres kézfogás lemenjen."

Ez akkor is jelentkezik ha kikapcsolod? Mert én nem szoktam. Mert hogy minek.

Igen. Nem a funkciot vetted meg, csak a hasznalat jogat. Eddig tartott.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

"Igen. Nem a funkciot vetted meg, csak a hasznalat jogat. Eddig tartott."

Értem, csak hol a határ, mi az ami a cikk része és mi az ami már nem. Ilyen alapon egyszer csak kikapcsolhatna az ABS is egy kocsiban, mert csak ABS szoftver használati jogát kapja a vásárló a kocsival nem a funkciót.

A külső szolgáltatók szolgáltatásainak működésére nincsen semmi garancia. Ezek a zárt okostévés rendszerek amúgy is érdekes állatfajták. Fogalmam nincs, hogy ki kinek fizet azért, hogy felkerülhessen frissítés rájuk. Nagyon nyögve nyelősen sikerült a webos-es rendszerre is frissítést kiadniuk, hogy a közvetlen előfizetéseseket is támogassa. Androditv esetén gondolom leginkább a hbo-n múlott, hogy éveket késlekedtek.

De könnyen meglehet az is, hogy a sok éves régi, félbuta tévé hardvere nem alkalmas az azóta fejlesztett szolgáltatás megfelelő kezelésére. Ha egy tucat előfizető használ olyat, akkor nem fognak sok-sok milliót rászánni a frissítésére. Már az is lehet, hogy maga a gyártó nem támogat további frissítéseket, nem fogadja be azokat.

Majd akkor lesz része, ha olyan tévét vehetsz, ami csak hbo go-hoz lesz jó és nem lehet más külső eszközt rákötni.

2014 előtti, tehát minimum 6 éves tévékről van szó
http://webostv.developer.lge.com/discover/netcast/overview/

A 2016-os dátum valószínűleg más rendszerű, nem támogatott tévék miatt szerepel. Ahogy más is írta, 15-22 ezer forint között lehet kapni olyan okosító kiegészítőt, amit hivatalosan is támogatnak. Nem hivatalos (tehát, bármikor megszűntethető) lejátszókat meg még olcsóbban, pl kodival használva.

Szerintem látják, hogy kevesen használják az eszközt, ezért dobják.

Ennek két oka lehet alusipkától függően:

a) Kisebb igény van a butatévére ezért kisebb tételben állítják elő -> drágább

b) Az okostévé olcsóbb, hogy vidd, a különbözetet a gyártó a rólad gyűjtött és értékesített adatok után kapja.

Én is híve vagyok a nem beépített, TV + box megoldásnak. Vehetsz amúgy okosat is olcsóbban, aminek aztán nem használod az okos funkcióját (konkrétan nem engeded netre). Nem kell feltélenül butát venni :) Ha butát is veszel többért, nem térül meg hosszútávon?

És ugyan miért? És pláne, hogy meddig? 6 év? 10 év? 20év, esetleg 50 év után is?

A készülékek így 6 év+ után már túl vannak az élettartamukon. Ez nem azt jelenti, hogy évtizedekig mindenféle támogatás járna hozzájuk. A hbo-hoz pedig neked kell készüléket biztosítanod a nézéshez, nem a szolgáltatónak.

Szerintem egy tv készüléknek tovább kéni bírnia mint 6 év.  Az előző tévém  ami ugyan még nem lapos volt, de kap 20 évig használtam. A jelenlegit is addig szeretném legalább.  Nem érdekel , hogy a legfrissebb szoftver legyen rajta. Majd én felokosítom....

Jellemzően az élettartam nem azt jelenti, hogy te meddig élsz. Nem is azt jelenti, hogy a te készülék példányod meddig megy el. Általában valami olyasmit jelent, hogy a legutolsó legyártott példány és még 1-2 év. 

Az sem hátrány, ha elolvasod az előzményeket is, hogy mire ment ez a válasz.

A samsung is ugyanezt játssza évek óta. Most éppen a netflix állt le.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Veszel 20 kilóért egy mi box s-t és nézed tovább. Nekem az egyedi tv stackek bűzlenek. Ez legalább android, kompatibilis SoC-on, és milliárdos userbase van mögötte. Az csak jelent valamit. :)

Általában nem az eszköz nem támogatott, hanem a rajta futó kliens - esetedben az HBO Go - verziója. A kis dobozoknál általában megvan a lehetőséged arra, hogy frissítsd a klienst. Ha a legfrissebb van fenn és úgy se megy, akkor megpróbálsz a dobozkán Androidot frissíteni, arra pedig általában felmegy a még frissebb kliens.

A probléma azért nem marad mert az Android (Android TV pontosabban) nem 1-2 milliós hanem párszázmilliós vagy milliárdos userbase -t jelent az app kiadónak. Ha hosszú távon támogatott eszközt és sw stacket keresel, akkor ez az. Persze ~10 év múlva kidobhatod, ez alól semmi sem menekül, de nem mindegy honnan indulunk és mennyit fizettünk érte. Nekem a plazma tévém 10+ éves, épphogy 1080p és HDMI van rajta, de mivel ráraktam a Mi Box S -t, pont lesz.rom hogy hány éves tévém van és mennyire támogatott a sw stackje (ami nemigen van neki ugye).

Ezt mintha valaki már egy másik topicban is előadta volna.

Egy sok gyártó által használt, hivatalos "Android TV" rendszerű eszközre nem szűnik meg csak úgy a támogatás. Egyébként az amazon firetv platform is android tv-re épül, bár hbo talán pont nincs fenn amazon storeban. Sok előfizetőjük használhatja ezt. Nem úgy, mint egy 6+ éves tévét egy egyedileg kendácsolt platformmal.

Az okos tv-k azok ilyenek sajna.  Én anno pont ezért nem vásároltam okos tv-t mivel tudtam, hogy ez lesz.  Vettem egy sima lapos tv-t rengeteg csatlakozóval kb  fele/harmadával kevesebbért mint a hype-olt okos tv. Vettem hozzá egy külön hardvert az okosításra. Árban is jobban kijött és  az eszközt tudom folyamatosan frissíteni.

Én konkrétan Samsung tv-t vettem. Jobb lenne,ha ez nem így lenne, de sajnos ahol lehet minimalizálják a költségeket.  A Sony árul androidos okos tv-t ott talán nagyobb az esély, hogy megmaradnak  a működő appok. Bár a sony az egyik legdrágább. Szerintem Ő sem vállal felelősséget,hogy működni fognak ezek a kiegészítő szolgáltatások.

A Sony az android mellett erősen támogatja a netflix-et, van rá direkt gomb is a távirányítón. Nem valószínű hogy a tv életciklusa (cca 8-10 év) alatt ez változna. Nem úgy mint pl. az LG, Samsung és tsi, akik saját oprendszert faragtak azok megannyi hibájával és biztonsági résével egyetemben, így ha változik a szolgáltatás bármilyen műszaki feltétele, akkor már nem fognak tudni utánamenni.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Tehat a TV-n levo Netflix app az amiatt crashel (ilyenkor tv restart megoldja a problemat) mert rossz lakasban/hazban vagyok szar a netem 1Gbit/100 vagy esetleg szar a teve szoftvere vagy szar a netflix app inkabb?

Mondjuk amig csak egy-egy film volt rajta megnezve soha nem volt problema amikor tobb oran keresztul megy mondjuk 3 napig egymas utan akkor tuti elojon. Netflix gomb megnyom netflix account valaszto bejon es utana fagy. Kilep/belep combo neha megoldja de van amikor csak teljes restart. Es eddig minden sony tevenken ez elofordult hol tobbszor hol kevesebbszer.

A mostani a "legszarabb" ezen heti szinten elojon parszor.

Amugy ne legyel Trey ha neked mukodik akkor mindenki mas csak hulye lehet. 

Amugy a harom tv harom kulonbozo orszagban lett vasarolva.

Esetleg netszolgáltatók közti különbség vagy épp az ipv6 is okozhat különbségeket / kellemetlenségeket. Más nemzetközi kapcsolattal, más ipv6 megoldással más stabilitással tud működni. 

A napokban forrt fel az agyvizem prime videó akadozásán, fire tv stick fagyogatásán. Aztán észrevettem, hogy a számára gyengébben vehető wifire van felcsatlakozva és mivel kvázi intergált minden felületbe az online tartalom, képek, előnézetek, emiatt akadozik fagyogat, nem reagál a távirányítóra időben. Wifi átváltása a másik, erősebb ap-ra megoldotta. Bár vezetékesre is tudnám dugni, valsz az is lesz a megoldás.

Bocsi, "normális minőségű tv" A kijelzőket neves gyártók készítik. Itt szvsz minden a szoftveren múlik. A táp nem számít, az alaplap meg csak annyi hogy a proci bírja. A hang most zárójeles.

Teljesen kibuktam amikor segítettem egy tévészerelő haveromnak, és elkísértem egy ügyfélhez. A fél millás Samu tévén nincs wifi, míg el nem fogadod a nyilatkozatot... Arról nem beszélve hogy kint már sötét volt, bent meg szinte csak hangulatvilágítás volt, így a nagy 50 valahány colos tévé fehér színű beállító menü képernyője majdnem megvakított. Ez normális? Ha már ilyen apróságokra figyelnek hogy jogi nyilatkozat, akkor a színekre miért nem?

Szerintem olyan hogy "normális tévé" nincsen. Márka nevek vannak. AMD-Intel - Windows-Linux, Samsung-LG, Sony-Philips, stb.

Egy ismerősömnek a te szavaiddal élve "normális tévéje" van? Philips. A menüje egy katasztrófa. Lassú, tetű. És simán odarakom mellé a "gagyi" Orion FHD tévémet, és ugyanolyan a képe. S ez legalább gyors. Akkor miről beszélünk? nooormális? 

"A kijelzőket neves gyártók készítik."

Mint példáil? A Chi Mei? Az neked neves? Vagy a Chungwha? Te hány TV-t láttál szétszedve? Kiváncsi lennék, itt hányan ismerik? 100 átlag felhasználóból 111 sosem hallott róla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chi_Mei_Corporation

Neves gyártó az a Sony, Panasonic. Az is csak régen, még a Pana plazma kiválló minőségű hőskorában.

Na most az hogy te vagy én nem ismerjük, az mire is enged következtetni? Hidd el a gyártók, mint az általad említettek is, vagy a Samsung, LG, ők ismerik, és nyilván használhatják is a terméküket. Könnyen lehet hogy csak a nevüket teszik rá. Miért kell azt gondolni állandóan, hogy a tajvaniak, vagy a kínaiak csakis sz@rt gyárthatnak?

Kínában, vagy Indiában rengetegen élnek. Ott is léteznek sztárok. Akikről mi mit sem tudunk. Nem csak Európa és Amerika létezik. Ott van  mostanában sokat szapult Huawei vagy a feltörekvő Xiaomi. Ezekről pl. 5 évvel ezelőtt jóval kevesebbet tudtunk. S most? A Xiaomi már a Telekomnál is ott van. 

"Az okos tv-k azok ilyenek sajna.  Én anno pont ezért nem vásároltam okos tv-t mivel tudtam, hogy ez lesz.  Vettem egy sima lapos tv-t rengeteg csatlakozóval kb  fele/harmadával kevesebbért mint a hype-olt okos tv. Vettem hozzá egy külön hardvert az okosításra."

Régen volt  video magnó, DVD lejátszó, UPC média box és hálózatos lejátszó (ami csak windows megosztásról tudott filmet lejátszani) és persze a nem okos TV.

Amikor 8 éve új TV vásárlásra kellett adni a fejemet, akkor jó ötletnek tűnk mindezek kiváltása egyetlen TV-vel, 5db távirányító helyett 1-el használni a korábbi funkciókat és eltűnetni a doboz, távirányító és kábel rengeteget  a TV körül.

Amit jelenleg használok (vagy használni szeretnék), az TV nézés, felvétel, DLNA lejátszás és HBO GO. Egy ideje gondolkodtam a netflix-en is, de jelen állás szerint ez még nagyobb kockázat, mert míg a HBO GO tartalma elérhető (régebben elérhető volt, ma lehet az sem) UPC média box-on (1000Ft/hó) ami netflix-re úgy tudom ez sem nem megoldás.

Azt nem gondoltam volna, hogy a vásárolt tartós fogyasztási cikk (TV) műszaki tartalma jogszerűen (?) ellentételezés nélkül a későbbiekben bármikor csökkenthető.

Miért lenne kockázat?
Egyrészt a netflix még több féle és még régebbi dolgokon is elérhető általában. Másrészt nincs hűségideje, bármi nem tetszik, következő hónaptól nem kell fizetned.

A hbo go is előfizethető akár külön is, nem kell hozzá hagyományos hbo előfizetés (és esetleg hűség a csomagra, hogy olcsóbb legyen) már. Bár nemrég emelték azt hiszem 1800-ra 1500-ról. Igaz, az ilyen előfizetés eleve kevesebb féle régi eszközt támogatott, az valószínűleg alapból nem ment netcasttal. A webos is később kapott updatet, hogy támogassa az ilyen közvetlen előfizetést hbo go regisztrációsan.

Erre való az, hogy nem TV-t veszel, hanem egy szép nagy jó minőségű kijelzőt, és majd beledugsz valamit, ami adja neki a képet. És az valami lesz a Netflix/HBO/whatever kliens.

Beágyazott eszközzel, aminek a szoftvere nem, vagy nehezen módosítható, szolgáltatást nem fogyasztunk, mert gyorsabban avul, mint gondolnád.

Nézd már meg légyszike, higy mennyibe kerül egy 55"-os monitor, és ugyanaz a méret mennyibe kerül tévében! (Legyen mondjuk oled a poén kedvéért) :) valamint mennyi kiegészítő szolgáltatást kapsz a tévéhez az áráért, amit a monitorhoz nem kapsz meg, aztán vedd meg és örülj, hogy milyen jól döntöttél.  :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

[off]Igazából az egészben az a legrosszabb, - bár, a probléma még nem érint - hogy az HBO go app és stream minősége nem változott az elmúlt pár évben. Ha lenne látványos javulás, például jobb app, jobb minőségű stream... akkor megérteném. A netflix tv apphoz képest kb 10 év lemaradása van, ránézésre.

Kicsit más: a smart tv "feature set"-je időszakosan változik. Appok jönnek-mennek, legalábbis újabb (2017 és 18-as) Samsungokon biztosan.[/off]

"Igazából az egészben az a legrosszabb, - bár, a probléma még nem érint - hogy az HBO go app és stream minősége nem változott az elmúlt pár évben."

Az elején még nagyon pörgősen működött semmi gond nem volt vele. Később fejlesztették és optimalizálták, ami után néha hosszú percek alatt sem indult el, illetve bug-os lett a hang és felírat sáv választás, mert magyart jelzett alapból és eredetit játszott le. Indulás után mindig át kellett "pattintani" angolra vagy másik nyelvre, majd vissza magyarra, amikor ez megvolt, akkor vissza tekerni a film elejére. Lejátszás közben visszalépés után még 1-2 percig lejátszott és csak utána volt hajlandó vissza térni a menüre (figyelni kellett, mert közben túl sok vissza gomb könnyen az applikációból is kilépett nem csak a filmből).

Nekem úgy tűnik az elmúlt 8 év alatt semmi sem változott, azon kívül, hogy valahol valamikor egy manager arra ébredt, hogy ideje valamit csinálni a bónuszért.

Amúgy pont de.

Megújult a weblap, a mobil kliens. A chromecast mód. Valamint tapasztalati úton úgy tűnik, hogy 2018 közepe óta van 1080-as tartalom rajta. Legalábbis előtte 720p volt minden, amit a nem hivatalos addonnal, ami minden minőségváltozatot kilistáz, kipróbáltam. És aztán fokozatosan lett szinte minden újabb tartalom 1080-as.

Egyébként pont a megújulás lehet az oka, hogy dobják a nagyon régi api-kat és nem tartják meg azokkal a kompatibilitást. Lehet az még olyan codec-et használ, amit már sehol máshol nem használnak erre, s így az összes filmből fenn kellett tartani például olyan változatot is.

Ezek az okosszarok ilyenek. Youtube se fejlődött annyit, hogy ne menjen a 2011-es Samsung TV-n. Ráadásul amikor ment, az egy Flash applet volt, annál kevésbé erőforrásigényesre nem hiszem, hogy nem lehetett volna megcsinálni. A tanulság az, hogy bármire, amire rá van írva, hogy okos, azt kerüld el messzire, vagy legalábbis ne építs az "okos" tulajdonságaira (már ha azon kívül van még valami, ha nincs, akkor az első pont lép életbe).

Mostanában már vp9-et használ a youtube. A korábbi, fullhd-ig skálázódó verziókból volt h264 - ez még elérhető. A bélyeg méretű mobilkijelzőkre optimalizált volt flash video fajta, amit lehet az ős tévés támogatás is kezelt. 
Android Tv rendszerből úgy emlékszem 6-ost is csak olyan eszköz kaphatott, ami kezeli a vp9-et.

DLNA-n viszi, biztos nem ez volt a baj. A youtubnál megszűnt a Flash appletes megoldás, az újat meg baszták visszaportolni, végül is már 3 éves modell volt, hát miért nem vesz az ember 3 évente új tévét (egyébként 5 év garanciával adták). Meg kellett volna próbálnom garanciáztatni, kíváncsi vagyok, mit szóltak volna hozzá.

Le kell mondani a hbo-go előfizetést és problem solved. A jelek szerint nem az LG avultatta el a készüléket, hanem a HBO.

Tibi okos.

Tibi csak a megjelenítésre használja a TV-t.

Ergo a panelen, csatlakozókon kívül semmi feature-ért nem ad ki extra pénzt, hanem vesz mellé egy raspberry-t kodival vagy hasonlót.

Vegyél te is raspberry-t.

Legyél olyan mint Tibi, legyél okos Te is :)

Gábriel Ákos

A Kodi-val egy nagyobb és egy kisebb bajom van:
DLNA-n keresztül nem akarja megtalálni a felíratokat
Kisebb felbontást választva torzítottak a videók: 16:9-es videók nem teljes képernyősek.

De ettől függetlenül még probléma fennáll. Olyan ez mintha egyszer az étteremben a kifizetett étel mellé nem adnának evőeszközt. Persze tudok otthonról is hozni kanalat, kést és villát, meg műagyag zacskóba zsebre tudnám tenni, hogy majd haza érve elmossam. Az étteremnek lehet olcsóbb, ha nem kell evőeszközt mosogatni, de attól még az étterem dolga lenne nem pedig a fizető vendégé.

Ha egyes éttermekből már kifele jövet, bizonyos pontokon bizsereg a nyelved, megfájdul az ínyed, vagy már hólyagot húzott a szájpadlásodon az aphta, akkor belegondolva, Jack Nicholson filmbeli "ténykedése" nem is akkor a nagy marhaság. (Igaz, a tányérral még adós maradt.)  :)

Nem annyira a tervezett avultatás, mint inkább a zárt rendszer az okostévék gyenge pontja. Nem csak szoftveresen, de hardveresen is. Holott ezek is a kijelző mögé épített számítógépek, csak épp a felhasználónak nincs lehetősége a beépített számítógép továbbfejlesztésére. Ez olyan, mint amikor az Apple az iMac legolcsóbb verzióját alaplapra forrasztott memóriával árulja, hogy a felhasználó még véletlenül se tudja az Apple megkerülésével, olcsóbb alkatrészekkel felturbózni a gépet. Bár az okostévék még rosszabbak, hiszen a szervizben sem vállalják a hardver bővítését...

Kár, hogy pont a TV-knél nem alakult ki olyan alternatív firmware kultúra mint mondjuk a routereknél az Open/DD/whateverWRT-vel. Nyilván azért mert ezek drágább gearek és azért egy routernél csak összetettebbek.

vagy nem.

Sony ujabb aka 4-5 eves vagy frissebb eszkozein minden appkent fut meg ha tv musort nezel is, az is egy app.

Gyakorlatban egy arm android pc nehany tunerrel egy nagy kepernyoju monitorba epitve.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Ez nem feltétlen ár kérdése. Azt hiszem vannak tévék, amiken utólag be lehet kapcsolni drágább modelekhez adott képességeket vagy telepíteni rájuk appokat nem hivatalosan. 

A full egyéni rendszer buktatója a másolásvédelem. Azt bukják el vele, ha komolyabban belenyúlnak. És akkor nemhogy előfizetéses tartalmak lejátszása, de még külső eszközöktől jövő hdmi jel kezelése is problémás lehet.

Szerkesztve: 2020. 01. 26., v – 21:04

Nem kell okos TV-t venni. Vegyél egy buta tv-t, dugj rá HDMI-n egy bármilyen gépet, rpi-t, vagy vegyél külön kifejezetten erre való cuccot, pl. chromecast.

Autót sem szabad beépített navigációval meg minden fiszem-faszom multimédiás cuccal venni.

"Sose a gép a hülye."

LG tévénk kb. 8 éves most. Akkoriban ugyanez a TV ostoba és okos változatban volt kapható, az okos kb. 50%-kal drágábban. Az okosat vettük meg.

Eredetileg volt rajta mindenféle okos funkció, pl. BBC iplayer, meg Youtube, Skype meg anyámkínja. A funkciók közül mondjuk nem sok érdekelt minket, de Youtube-ot és iplayert használtuk éveken át. Meg DLNA-t egy időben.

Aztán elkezdtek a különféle alkalmazások kikopni, amikor legutóbb néztem, talán már csak 2 volt, vagy csak 1.

Az utolsó olimpia nézésekor is az iplayer már jelezte, hogy hamarosan megszűnik a TV támogatása. Márpedig olimpiát csak iplayerrel volt érdemes nézni, mert a sugárzott 3-4 csatorna helyett az iplayeren kb. 15 különböző közvetítés ment egyszerre, és a 3D-s sportközvetítést is csak az iplayeren láttam még.

Legközelebb, gondolom, majd a TV-re csatlakoztatott laptoppal megy ugyanez, bár nem tudom, hogy a 3D-t lehet-e majd használni.

Ha most vennék TV-t, minél butábbat vennék (vagy legalábbis nem adnék plusz pénzt az okos funkciókért), és inkább valami külső eszközzel okosítanám. A mostani TV-hez is a laptopon kívül még Amazon Fire sticket használunk. Valami hasonlóban gondolkoznék később is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Sony Bravia: Skype app tamogatas megszunt (nem mintha hasznaltam volna, csak megemlitem, hogy mas cegek is csinalnak ilyesmit).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szerkesztve: 2020. 01. 27., h – 13:46

Akik a "vegyél 'nem okos' TV-t" megoldást javasolták: kérhetnék egy-két linket

- magyarországon  megvehető,

- 42-50" átmérőjű

- 4k kijelzővel rendelkező ,

- okos funkciók nélküli

TV készülékekről?

 

Köszönöm.

Igen, én is inkább a 16:9 hiánya miatt érzem magam trollnak, mint a tuner miatt.

20k-ért lehet hozzá venni egy STB-t, ha valakinek nagyon kell, legalább nem kell két távirányító.

Inkább arra akartam rávilágítani, hogy akinek nem okos TV kell, miben több a TV a monitornál? A hang meg a tuner. Ennyi. Egyik sem megoldhatatlan.

" okos funkciók nélküli" ez miért kritérium?

Nem muszáj használni a beépített okosságokat. Van egy 5-6 éves sharp tv-nk, a korai okostévé korszakból. Iszonyatosan lassú minden smart funkciója, már ami még működik.

De nem kell használni szerencsére. Arra ott van a beledugott smart stick.

"Everything fails, all the time."

Szerkesztve: 2020. 01. 27., h – 16:14

Így jár az, aki bedől a smartbirkákat célzó parasztvakításnak.

Bevetted? Sajnálom.

Máskor vegyél egy normális tévét, vagy monitort és rakj mellé egy valamirevaló eszközt, amit nem kell 2-3 évente újra megvenni, csak mert az adott cég babzsákfejlesztőinek babzsákmenedzserei új™ irányokat jelölnek ki.

"Máskor vegyél egy normális tévét"

Nem tudsz normális tévét venni. Ahogy minőségben (pl panel minősége) mész felfele, úgy van a tévében egyre több "okos" -és felesleges- funkció, és úgy nő az ár is, mert a gyártók szerint sok funkció = jobb = drágább. Sajnos olyan nem nagyon van, hogy mondjuk 60" a lehető legjobb panellel DE okos funkciók (meg kamera, meg mozgásvezérlés, meg amazon alexa/google home, meg minden l*f*sz) nélkül. 

Ne ez legyen a feltételed. Legyen jó panel, jó méret, jó hang, az, hogy milyen okos funkciók vannak rajt pedig ne legyen szempont. Mert ettől nem lesz drágább, és attól hogy van, nem kötelező használni. Cserébe nagyobb a választék.

Nálam is egy elavult oprendszeres LG tévé teljesít egy Androidos boxszal. A gyári rendszerrel nem is találkozom szinte soha...

Szerkesztve: 2020. 01. 27., h – 20:17

Lehet venni okos TV-t is ma már, csak ismerje a HDMI-t. Amíg megy, addig használod az okos funkciókat, utána meg rádugsz valami TV okosítót. Attól, hogy az appok már nem futnak rajta, még a panel ad képet, nyugodtan lehet tovább használni.

Egy chromecast nem drága, és biztosan állíthatom, hogy a netflix és a HBO go is megy rajta. A legelső generációson is megy, pedig az 2013-as, és most már a 3. generációnál jár, ami meg 2018-as. Tippre 7-8 évre legalább megoldja ezt a kettőt + youtubeot is, és 14 ezer forintért már megvásárolható.

Én még 14-ben kaptam egyet a Googletől valami google rendezványen ajándékba, és azóta is használom vele a netflixet, digi online-t és a youtubeot is. Igaz, azóta már van okostévém, így ez most a kisTVbe van bedugva, de még sosem volt vele gond.

Nagy Péter

"Lehet venni okos TV-t is ma már, csak ismerje a HDMI-t. Amíg megy, addig használod az okos funkciókat, utána meg rádugsz valami TV okosítót. Attól, hogy az appok már nem futnak rajta, még a panel ad képet, nyugodtan lehet tovább használni."

Szerintem azért van különbség, hogy valami egyszer magáról elromlik ("elpukkan" egy kondi -> elmegy a hang), amit vagy megjavíttat vagy megjavít az ember vagy együtt él ezzel a hibával esetleg kidobja az egészet és vesz egy másikat. Megint más, ha nem magától hanem tudatos döntés eredménye a hiba.

Olyan ez, mintha azért ázik be az ember, mert régiek a csövek és a felső szomszédnál megadta az egyik illesztés a fürdőszobájában, vagy a felső szomszéd direkt letekerte a mosdóról a hollandert és rányitotta a csapot, hogy eláztasson.

Az első esetben nincs harag, biztosító (ha van fizet) az ember meg vagy kifestet, vagy valahogy eltakarja a beázást vagy marad úgy.

A második esetben viszont az a manager aki a fenti kárt okozta az embernek a költségcsökkentő döntésével, ne az erre kapott bónuszából vigye hawaii-ra a családot nyaralni, hanem a család vigyen be narancsot beszélőre (azt hiszem a tudatosan tervezett elavultatást börtönnel is büntethetik a franciáknál).

A lényeg, hogy nem az a bajom, hogy nem lehet megoldani valamelyik okosítós megoldással, hanem az, hogy anno fizettem valamiért, amit most direkt elrontottak. Évekkel ezelőtt nem szorítottam pisztolyt a fejükhöz, hogy olyan szolgáltatást pakoljanak a TV-be, amit később megbántak és az én káromra* csökkentik a saját költségüket.

* Lehet sokkal később következnének be az ilyen kivezetések, ha a még aktív felhasználókat kártalanítani kellene, mert akkor a jóval kevesebb ügyfelet érintve érné meg kivezetni valamit.

"Kérdés: szerinted meddig kellene egy keszulekgyartonak (tévé, telefon, stb.) az általa gyártott készülékéin futó rendszert a rendszeren futó third party szoftverek igenyeihez igazítania?"

Mennyi ideig támogatja driver-el pl. az NVIDIA a kártyáit vagy milyen idős telefonokat tiltanak le a hálózatról a mobil szolgáltatók?

Ha a vásárló alapból YouTube és Netflix támogatással veszi ki a tv-t a dobozból, akkor tíz évig legyen naprakész YouTube és Netflix támogatás. Különösen, ha ezek az appok a felhasználó számára eltávolíthatatlanok. Tíz év nem sok idő, egy 2010-es PC-vel ma is lehet YouTubeon fullhd tartalmat nézni.

:)

Nem, a hozzáállás: a vásárló megkapja azt, amit a cég garantálni tud a pénzéért *

* azt tudja garantálni, amit ő gyárt, más szaráért ** meg legyen felelős az, aki azt gányolja.

** szar = pl. nem verziókövető módon leprogramozott szoftvertermék, aminek inkább elengedték a kezét, mintsem hogy továbbra is illeszkedjen a régebbi rendszerekhez.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Akkor ne YouTube és Netflix appal adja el a készüléket. És ne legyen a távirányítón ezeknek saját YouTube és Netflix feliratú gombja. Hanem: lehessen telepíteni a YouTube és Netflix appot, és a távirányítón legyen egy-egy programozható gomb, amihez hozzárendelhető bármelyik telepített app elindítása. A végeredmény persze ~ugyanaz, csak az ember nem érzi átbaszva magát, amikor nem megy a YouTube és a Netflix. Ha a gyártó odateszi a logót és az appot, álljon ki mellette úgy, mintha a sajátja lenne, ne csupán eladást segítő elemként tekintsen rá, ami mögül valamelyik apró betűs részben kihátrál. Működjön együtt az érintett szolgáltatókkal, és az ügyfelek kielégítésével juttassák egymást bevételhez.

:)

Azért tud felelősséget vállalni, ami az övé.  A Netflix speciel külön cég, a youtube pedig vélhetően még fog menni az android alatt, lévén google termék (aki meg a neves porszívó gyártótól választott tévé készüléket, kb. így járt). 

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én a helyedben nem állítanám, hogy különböző – akár részben versenytárs – vállalatok nem tudnak együttműködni. Az autóipar maximálisan erről szól (kiemelném azt, amikor egy vállalat a konkurenciájától veszi/licenceli a motort), de a fogyasztói elektronikában is mindennapos, hogy versengő cégek egymástól származó alkatrészeket szerelnek a termékeikbe. Az LG vagy a Samsung nem tud együttműködni néhány nagy szolgáltatóval? Tudna, ha akarna, és mindenki (cégek, fogyasztók, élővilág) jól járna.

:)

Amúgy eleve nincs olyan, hogy egy samsung. Van egy cégcsoport, ami száz egymástól független cégből áll. És náluk úgy megy a verseny, hogy ha az lg cégétől olcsóbb megvenni egy megfelelő alkatrészt, akkor onnan veszik, nem pedig a samsung másik cégétől.

Másrész az együttműködés nem azt jelenti, hogy örökké mindent visszamenőlegesene támogat mindenki, mert a havi 6 dolcsidért nem fognak végtelen mennyiségű pénzt arra fordítani, hogy a sokéves, élettartamán túl lévő készülékeden működjön egy szolgáltatás. 

Akkor ne YouTube és Netflix appal adja el a készüléket. És ne legyen a távirányítón ezeknek saját YouTube és Netflix feliratú gombja.

Amit említesz az marketing, NEM ígéret akármilyen hosszú távú szoftvertámogatásra. Hacsak konkrétan le nem írják ezt valahol a használati feltételek közé, csak azért mert ott az app, vagy a logó nem várhatod el a támogatást.

Ezt:

Akkor ne YouTube és Netflix appal adja el a készüléket. És ne legyen a távirányítón ezeknek saját YouTube és Netflix feliratú gombja.

Miért ne? Mert te mint user félreérted, és a hibás következtetésedre alapozva vársz el valamit, amit nem is ígért soha senki?

Hanem: lehessen telepíteni a YouTube és Netflix appot, és a távirányítón legyen egy-egy programozható gomb, amihez hozzárendelhető bármelyik telepített app elindítása.

Miért is? Nyilván jó pénzt fizetnek azért a gyártónak, hogy ezek az appok ott legyenek, és a fix funkciós gomb ott legyen. Hol van leírva, hogy ez tilos? Milyen alapon korlátoznád? A programozható gomb pedig nem alapszolgáltatás, hogy elvárhasd. 

A végeredmény persze ~ugyanaz, csak az ember nem érzi átbaszva magát, amikor nem megy a YouTube és a Netflix.

Nyers leszek: Ha félreértesz valamit, és szarul érzed magad utána, az a te hibád. Senki nem mondta hogy támogatást kapsz. Átvágod magad, mert lusta voltál konkrétan megismerni a kapott szolgáltatást, majd utána persze mindenki más a hülye. 

Nekem is van Netflix gombom. Sírhatnék, mert nekem az nem kell, de basszus ettől nem kapok kevesebbet, csak nem kapok többet. Elfér a gomb, majd ha egyszer megunom megoldom hogy át legyen programozva.

Ha a gyártó odateszi a logót és az appot, álljon ki mellette úgy, mintha a sajátja lenne, ne csupán eladást segítő elemként tekintsen rá, ami mögül valamelyik apró betűs részben kihátrál. Működjön együtt az érintett szolgáltatókkal, és az ügyfelek kielégítésével juttassák egymást bevételhez.

Ebben van igazság, de jogilag semmi más felelősség nem terheli ettől még a gyártót, mint amit pontosan kínált neked. Nem az, amit te hittél, hogy kapsz. 

Csakhogy ennek semmi köze a tévéd gyártójához. Ha jól értem a fentieket, ahogy mások is írták, a HBO döntése volt, hogy nem támogatja tovább a platformot. Az LG-t ezért kár hibáztatni.

Annó pedig nem azért fizettél, hogy neked korlátlan ideig HBO GO alkalmazásod legyen. Ha ezt tetted, akkor félreértettél valamit.

"Az LG-t ezért kár hibáztatni."

A topic nyitóban:

HBO: "...  LG sajnos már megvonta a támogatását."
LG: "... HBO GO megszűntette a támogatást ..."

A HBO szerint az LG, az LG szerint meg a HBO, az ember meg tegyen igazságot. Bár érzésre szerintem a HBO a hunyó, de biztosat persze nem tudok.

Valsz részben mindkettő igaz és mindkettő kicsit csúsztat is.

Tippre, 6 év után az Lg nem fogad be több app frissítést a halott platformjára. Azt hiszem az xbox korai generációi közt is van, ami így járt ms részéről. Sőt, esélyes, hogy már évek óta nem fogad be frissítést, csak eddig még nem volt akkora változtatás szerver oldalon, ami teljesen elrontotta volna a netcastos app működését (ahogy olvasom a 2017 környékén bejött közvetlen előfizetés sosem lett támogatva rajta, ezért gondolom, hogy azóta sem volt update. Webos-re is csak később jött meg).

A hbo go meg lehet egy régi codec-et vagy apit nem akar fenntartani tovább és ezért már nem lesz kompatibilis a régi netcast appal. Ha csak api kérdés, akkor talán tényleg arról van szó, hogy a gyártó már nem ad támogatást app frissítéshez. Ha viszont hardveres képesség - codec különbség van, akkor ha lehetne is update, a régi tévé nem tudná lejátszani.

Igazból itt a példa szerintem nem állja meg a helyét. Itt nem arról van szó, hogy ami a TV-den van funkció, azt törlik, hanem a szerver oldal változik, és már nem igazítják hozá a TV-den lévő funkciót. Persze felhasználóként ez bosszantó, és érthető is a felháborodás, de ha mögé nézünk a dolgoknak, akkor igazából várható volt.

A TV-k egy kicsit már számítógépek lettek. És a számítógépeknél már megszoktuk, hogy egy 10 éves gépre nem feltétlen tudod felrakni a legfrissebb szoftvert, a szoftver korábbi verziója pedig már nem biztos, hogy tudja ugyanazt az online funkcionalitást, mint régen. 

Pl. akinek még XP-s gépe van, neki már jó ideje nincs friss böngészője sem. Annak hiányában meg lehet nem tud megnézni weboldalakat, vagy nem úgy jelenik meg a tartalom. Ez önmagában még nem a PC gyártójának a hibája, de nem is a böngésző gyártójáé. Még csak a tudása sem csökkent, hiszen amit 10 éve tudott, azt most is tudja. Csak sajnos az nem elég arra, hogy egy mostani online szolgáltatást igénybe tudj venni. Gyakorlatilag ugyanez van a TV-knél is, csak sajnos az LG esetében ennél a rendszernél nagyon hamar elment az idő felette.

A legtöbb androidos TV várhatóan azért kihúz egy 8-10 évet, hiszen eleve kap két főverzió frissítést, és még az után is az alkalmazás-fejlesztők úgy dolgoznak, hogy az 5 évvel ezelőtti android főverziókon még szinte minden fontos alkalmazás fut. De annál többet ott sem érdemes remélni. 10 év múlva az akkori videóformátumok dekódolását jó eséllyel a CPU/GPU sem bírná el egy mai TV-ben.

Nagy Péter

"Igazból itt a példa szerintem nem állja meg a helyét. Itt nem arról van szó, hogy ami a TV-den van funkció, azt törlik, hanem a szerver oldal változik, és már nem igazítják hozá a TV-den lévő funkciót."

Nem egészen. Megvásárláskor amikor kivettem a dobozból, az egyik funkciója az HBO GO volt. Hasonlóan mint a mostani TV-en a netflix, amire még külön gomb is szokott lenni a távirányíton.

A szerver oldal meg úgy változott, hogy valaki valahol hozott egy döntést, hogy a fenti funkciót megszünteti. Tegnap működött valami ma meg már nem. Az szerintem már egy technikai részlet kérdés, hogy ezt milyen módon került megvalósításra és mint vásárlónak szerint nem is kell tudnom róla.

Lehetne olyan opció, hogy ez már akkor benne van amikor lekerül a gyártósorról a TV: 2020.01.14 HBO-GO kikapcsoljuk. Ez a klasszikus tervezett elavulás esete lenne. Itt nem kellett előre gondolkodni, akár előző nap is dönthetnek az időpontról.

Megvásárláskor amikor kivettem a dobozból, az egyik funkciója az HBO GO volt.

Amikor megvettem a tévémet az egyik funkciója az analóg földfelszíni adások fogása volt. Azóta ilyen nincs. Kinél tegyek panaszt?

A tévé gyártója nem tud felelősséget vállalni a third party-k miatt. A HBO GO funkció támogatására sem volt valószínűleg semmi ígéret feléd a támogatást illetőleg. A távirányítón egy matrica és egy előre telepített app viszont nem jelent semmit. Ha te ez alapján vontad le a következtetést, akkor bocsi, de magad csaptad be és nem tájékozódtál körültekintően.

"A tévé gyártója nem tud felelősséget vállalni a third party-k miatt."

Milyen akadálya van annak, hogy ne vállalhatna felelősséget?

Ezek szerint a DELL sem vállal felelősséget a laptopjában lévő nvidia grafikus kártyára?

Az nvidia úgy dönt, hogy túl régi a kártya ezért letiltja a működését a nvida driver-ben. A DELL meg sajnálkozik, hogy a laptop third party alkatrésze miatt nincs felelőssége. A vásárlók meg megvonják a vállukat, hogy teljesen természetes, hogy a laptop csak néhány évig működik úgy ahogy megvetted, venni kell hozzá újabb USB3-as videókártyát (USB billentyűzetet, egeret, hangkártyát stb.) és a probléma meg van oldva.

A Nissan is csak széttárta a kezét, hogy nem vállal felelősséget a autóiba beszerelt Takata légzsák miatt mert az nem az ő terméke?

A felelősség vállalás elhárítása csak software-re terjed ki vagy hardware eszközre is? Ha fizikailag hibás a légzsák akkor a Nissan felelőssége fennáll viszont ha a vezérlő elektronika szoftvere a hibás, akkor meg nem?

A Nissan is csak széttárta a kezét, hogy nem vállal felelősséget a autóiba beszerelt Takata légzsák miatt mert az nem az ő terméke?

Azért ez durva csúsztatás. Ha a légzsák akkor pukkan amikor nem kellene, vagy épp nem pukkan amikor kellene, akkor az sérülést vagy akár halált is okozhat. Itt inkább olyasmiről van szó, hogy benne van a 15 éves autóban a beépített (analóg) rádió, de az adott ország átállt a digit rádiózásra, tehát nem működik. Kényelmetlen meg minden, de azért nagyon más kategória.

Milyen akadálya van annak, hogy ne vállalhatna felelősséget?

Leginkább a józan paraszti ész. Ha lesz céged megérted. Nem fogsz se másoknak fizetni azért, hogy a platformodat támogassák, se magadat költségekbe verni, ha a végén nem hoz nyereséget vagy nem térül meg . Ez pedig nagyon nem térülne meg sehogy sem. 

Az autós példád sántít, ott jogi következmények is vannak.

"Leginkább a józan paraszti ész. Ha lesz céged megérted. ... Ez pedig nagyon nem térülne meg sehogy sem."

Kicsit távolabbról is lehetne nézni ezt a felállást. A sor végén ne egy mezei felhasználó legyen hanem szintén egy cég/cégek. Erre egy gondolat kísérlet:

Adott X cég aki gyárt pl. router-t, amin futó szoftver Y cég terméke. Ebből az eszközből bevásárol sok darabot Z cég, hogy ezen keresztül valamilyen szolgáltatást nyújtson W cégeknek.

2038-ban az összes eszköz meghibásodik, mert Y cég szoftvere rosszul kezelte az időt*. Ekkor W cégek kártérítés/kötbér igényt nyújtanak be Z cégnek, ha nem rendeződik a helyzet nagyon gyorsan. Ezért Z felveszi a kapcsolatot X céggel akinek a termékével gondja akadt:

X cég széttárja a kezét, hogy ez a probléma nem a saját termékében van, hanem Y cég által készített szoftver okozza a gondot, de ő nem tud felelősséget vállalni érte, mert ez nem térülne meg sehogy sem.

* Hasonló példa miatt lehetne a hiba oka az is, hogy a router egyik szolgáltatása az önműködő frissítés, csak Y közben lelövi a frissítő szervert, ezért amikor a szoftver ezt nem találja leáll "Nem támogatott platform" hibaüzenettel.

Hasonló példa miatt lehetne a hiba oka az is, hogy a router egyik szolgáltatása az önműködő frissítés, csak Y közben lelövi a frissítő szervert, ezért amikor a szoftver ezt nem találja leáll "Nem támogatott platform" hibaüzenettel.

Ebben az esetben bizony perelheted is, meg is nyernéd. Az ilyen esetekért rendszeresen ítélnek meg kártérítést is (bár szerencsére ritka). Általában ha nem találja a frissítőszervert, csak simán kiírja, hogy nincs új frissítés, és megy tovább. 

Ha a beépített firmware idővel megáll, akkor szintén olyan terméket adott el, amiben eleve olyan gyártási hiba volt, ami már a gyártás pillanatában is fennállt. Azért szintén felelősséggel tartozik.

De ha mondjuk elad egy routert, amiben van no-ip támogatás, de 10 év múlva változik az no-ip protokolja, és ahhoz nem igazítja hozzá, akkor ott már így jártál.

Nagy Péter

Ez éppenséggel a DELL-nél pont meg is történt, nagyon jó példa.

A korábbi laptopjaihoz van, hogy már nem ad ki driver frissítést, sőt nálam megesett, hogy az utolsó támogatott oprendszere is kék halált dob az egyik hangkártya-drivere miatt (ez mondjuk egyedi eset, remélem).

De ha a 8 éves DELL laptophoz már nem ad ki új drivert, és én meg egy olyan szolgáltatást használnék, ami a régi driverrel nem megy (pl nvidia játék streaming, mert a youtube api bejelentkezési módszere megváltozott), akkor az nem megy. Pedig amikor megvettem, még ment. Csak a google változtatott az API-n, az nevidia meg a régi driverében ezt nem követte le. Mint itt most a TV-nél is, ott sem az történt, hogy direkt letiltotta. Csak az online API változott, és az új apihoz már nem igazította hozzá a drivert. És most mossa kezeit, mert 8 éves modell, már nem támogatott. Az LG tévéken meg a HBO nem igazította hozzá a saját szoftverét a saját API változásához.

A Nissan azért más példa. Ott egyrészt a légzsák gyártója hívta vissza, másrészt mint kiderült, ott a légzsák már a beszerelés pillanatában sem volt olyan állapotban, ami megfelelne, viszont az autó specifikációjában szerepelt a légzsák. Amikor egy elektronikai eszközt eleve hibásan szállítanak le (laptopoknál akkuval volt már sok ilyen eset), akkor azt akár 3-4 év elteltével is visszahívják és cserélik.

Nagy Péter

"Mint itt most a TV-nél is, ott sem az történt, hogy direkt letiltotta."

Nagyon esélyes, hogy éppen ez történt, direkt lett letiltva. Nem valami hiba történt, hogy API eltérés miatt nem tud már csatlakozni a szerverre, hanem feketén-fehéren HBO-s háttér előtt a "nem támogatott platform" üzenet. Biztosabbat akkor tudnék mondani, ha megnézném, hogy egy hasonló korú tablet-en, ha azon megy, akkor nem változott az API (fent van rajta az HBO app valahol egy fiók mélyén).

"Amikor egy elektronikai eszközt eleve hibásan szállítanak le ..."

Igen, ez világos, de mi történik, ha a hiba később szándékosan kerül a rendszerre. Az a tervezett elavulás klasszikus esete lenne, ha egy elektronikai termékben gyártáskor bekerül egy dátum, hogy amikor azt eléri akkor ezt vagy azt a szolgáltatást kapcsolja ki, pl. egy router-ben olyan firmware van, hogy 2020.01.14 után nincs VPN támogatás, be bebillent egy flag-et, hogy ez tiltva van.

Ennek egy másik vetülete, ha nincs benne gyártáskor, hanem a gyártó szándékosan később távolról kapcsolja ki a VPN-t.

Gyakori megoldás programozásban hogy a szerver küld egy protokol verziót, mondjuk most esetünkben legyen ez v4, és a kliens meg tudja, hogy ő mondjuk a v2 és a v3-at ismeri.
Ha nem v2, vagy v3 van a protokol verzióban, amit a szervertől kap, akkor csak hibaüzenetet jelenít meg. 

Ha nem ez történt és dirket leküldtek egy frissítést, ami megakadályozza, hogy fusson az app, akkor csak vissza kell telepíteni a TV-re a HBO kliens előző verzióját, és nem engedni neki, hogy frissüljön. Akkor amíg a protkol marad váltoözatlan, menni fog a HBO is.

Nagy Péter

"Ha nem ez történt és dirket leküldtek egy frissítést, ami megakadályozza, hogy fusson az app, akkor csak vissza kell telepíteni a TV-re a HBO kliens előző verzióját, és nem engedni neki, hogy frissüljön."

Nem frissült az app (autómatikus frissítés le van tiltva). Szerintem az történt, hogy a központi szervernek az app megmondja, hogy milyen rendszeren fut (ez az HBO oldalán az eszközök listájában látszik, hogy milyen eszközre lett felrakva vagy böngésző esetén milyen böngésző és milyen verzió) és ennek megfelelően most már menü és film lista helyett hibaüzenetet küld a szerver.

Gondolom, ha valahogy el lehetne hitetni a szerverrel, hogy ez most egy újabb vagy másik tipusú TV, akkor továbbra is működne.

Én úgy látom, hogy ez simán a HBO döntése volt.

http://seller.lgappstv.com/seller/main/Main.lge 

Itt még elérhető minden SDK a NetCast rendszerhez, akár még most is készíthetsz új appot. Persze az SDK-t már jó pár éve nem fejlesztik, és ha abban van hiba, akkor azt nem fogják javítani, de gondolom akkora gond nem lehet benne, amit ne lehetne megoldani.

Nagy Péter

Az a baj, hogy a TV az egy termék, az HBO Go pedig egy szolgáltatás. 

Természetesen a TV is egy szolgáltatás része, volt rá pl. 2 év gari ott, ahol vetted. A szolgáltatás része az is, hogy kompatibilis a kábelszolgáltatóddal (pl. lehet bele rendes HBO-s dekóderkártyát tenni). 

2013-ban Magyarországon lekapcsolták az analóg TV adást. Tévék milliói szűntek meg működni önálló formájukban, onnantól kezdve csak a kábelszolgáltatással, vagy a MindigTV settopboxával voltak képesek működni. Azaz megszűnt az analóg TV-zés mint szolgáltatás

Valószínűleg kéne erről transzparencia: meddig garantálja egy szolgáltató, hogy támogat bizonyos TV-ket? 

Az IT-ban amúgy naponta szívni ezzel: mindenki projektben gondolkozik. Hogy akkor egyszer megcsináltad mondjuk a számlázóprogramot, és akkor az megvan. Hát nyilván lóf.szt, negyedévente átvariálják az adószabályokat, XML-eket kell küldözgetni meg hasonlók. Fenn kell tartani azt a teamet is, aki a program előző, kb. DOS-os verziójára ezeket backportolja (kedvencem: amikor az EESZT-s e-receptet bevezették, a háziorvosok kétharmada iXDoki-t használt, kb. 10%-uk pedig PraxisPro -t - utóbbi konkrétan Windows 3.1-es program). 

Az HBO CEE úgy döntött, megválik azoktól az ügyfelektől, akik ezt a rendszert használják. Mondjuk adhatnának egy support path-ot (a kedves ügyfél hívja fel őket, postáznak neki egy chromecastot, mittomisén), de nem érzik dolguknak valamiért. Ha előfizetőjük maradsz, akkor nekik volt igazuk. 

Ahogy wikin olvasom analóg rendszerben is voltak változások.

1956-tól árultak tévét, hivatalosan 57-től indult adás, de csak BP-en.
1969-1971 környékén jöttek a színek és az állami tv2.
Szovjet ME-SECAM norma volt itt. A hangnorma eleve más volt.
1982 teletext
1995-1996 PAL -ra váltás 

Persze, voltak átfedések, többnormás készülékek, van amit utólag is bele tudtak mókolni, de az analóg korszak sem volt állandó.

1999 - a hazai digitális sugárzás tesztadásának indulása mpeg2-vel

2008 - a mindg tv h264 hivatalos indulása - 2020-ig nyert frekvenciák

Btw, a földfelszíni szolgáltatásnál a frekvencia aukcióban meghirdetett üzemeltetési idő jelenthet garanciát arra, hogy meddig tart egy szolgáltatás.
Például 12 évre volt az első mindig tv rendszeré. Előtte már volt tesztadás, de a végül bevezetett rendszer nem is lett kompatibilis vele (mpeg2 -> h264). 
Most 12 évre kódolatlan, de legalább közszolgálati marad ahogy most van. Az előfizetéses "extra" rész pedig átvált T2 és h265-re. Mivel előfizetéses így opcióként bekerült, hogy a szolgáltató boxokat helyez ki plusz díj nélkül. S párhuzamosan (még) megmarad a kártyás rendszer is azoknak, akik saját eszközzel akarják használni. De aki saját eszközt akar az előfizetéses vételhez használni, annak lehet cserélnie kell azt.

Hogy mi lesz 12 év múlva, majd eldől, hogy addigra mi hová fejlődik a technika. 

"Az a baj, hogy a TV az egy termék, az HBO Go pedig egy szolgáltatás.
...
2013-ban Magyarországon lekapcsolták az analóg TV adást.
"

A TV egy termék amelynek szerves része a HBO Go. Itt nem megszűnt a HBO GO, mert az továbbra is működik, hanem bizonyos kornál régebbi készülékeken vált elérhetetlenné. Olyan ez mintha egyik napról a másikra, mindenféle tájékoztatás nélkül az Antenna Hungária valamilyen módon, szándékosan kizárná adott készülékeket a szolgáltatásból.

"Mint ahogy ez meg is történt a digitális átálláskor.  :)"

Én úgy emlékszem, nem úgy derült ki, hogy megszűnik az analóg adás, hogy reggel bekapcsolva a TV-t hangyák háborúja természetfilm fogadta az embereket. Egyrészt a megszüntetés időpontja nem volt titok, másrészt a Antenna Hungária elindította a MinDig TV szolgáltatását, amivel az átállás után is lehetett a szolgáltatását használni.

A HBO szolgáltatás megszüntetés ezzel szemben fű alatt történt, nem verték nagydobra a január 14-i időpontot. A honlapjukon is csak az az információ található, hogy semmi baj a régebbi eszközökkel,  továbbra is lehet használni:

"Az eszközömet már nem támogatja a szolgáltatás. Mit tehetek?

Folyamatosan fejlesztjük az HBO GO által kínált funkciókat és minőséget, emiatt nő a szolgáltatás hardverigénye. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy az HBO GO újabb változata már nem támogat régebbi eszközöket. Eszközén továbbra is használhatja az HBO GO már feltelepített változatát, hiszen az HBO korlátozott ideig támogatja a korábbi változatokat is."
Forrás: Hibaelhárítás

Egyetlen fél mondat (korlátozott ideig) utal arra, hogy ez majd valamikor esetleg változhat, ami lehet 1 hét vagy 20 év is...

Igen, szarul van kommunikálva az életciklus. Valszeg örülnek ha valamit ki tudnak tolni a gyárból, és akkor rögtön kitolják, good luck everyone else. De ez a TV-d támogatását nem hozza vissza (amúgy a család egyetlen okostévéje egy kb ugyanilyen készülék, szerencse hogy nemnézés okán lemondtam az HBO GO-t tavaly, a youtube meg egyre lassabban kapcsol be).

Miben lenne más ha mostantól 3 hónapig nézhetnéd még, utána többet nem?

Van egy jó hírem, a hbo go szolgáltatás nem szűnik meg, továbbra is lehet használni más készülékkel. (Ahogy a mindig tv-n is elérhetőek voltak azok a csatornák, amit analóg módról lekapcsoltak, legfeljebb kellett venni hozzá más eszközt).

A támogatás végének időpontja körül van  egy kis félreértés: a netcast-os hbo go app valószínűleg 2014 óta nem került frissítésre. Akkor szűnt meg a netcast platform támogatása a tv gyártó részéről. Na jó talán kicsit később, de nem mától, hanem évekkel ezelőtt. Nehéz ponstos adatokat találni.

Szóval 6 évig lehetett a régi változatot használni és most jött el az a pillanat, amikor a korlátozott idejű támogatás véget ért a régi verzióra. Pontosabb infót nem tudok a netcastról, mert már sok weloldaluk is be lett szántva.

Szerkesztve: 2020. 01. 28., k – 23:07

Te vetted 4 éve vagy 4 éves modell?

Nem csak LG-n van ez. A eladó közölte, hogy csak 5 éven át fog működni a youtube a Hitachi TV-n utána nem. Még nem olvastam utána.