Reklámok nélkül mindenki boldogabb lenne

Azt most hagyjuk, hogy ezt ugatom régóta, mert az erre felé hozzászólásmennyiségben felülreprezentált, a jelenlegi kapitalizmus implementációjával minden ízben egyetértő, fősodratú mérnöki elitnek ez valószínűleg nem jelent semmit. Azonban nem hájbazer mondta ki és nem is véleményformában, hogy akkor járnánk a legjobban, ha betiltanánk a reklámokat. Ezt két közgazdász egyetemi tanár következtette ki egy nemrég megjelent tanulmányban. Rövid összefoglalót a G7 írt róla.

https://g7.hu/elet/20180917/reklamok-nelkul-mindenki-boldogabb-lenne/

a fogyasztók végül is rosszul járnak a hirdetésekkel, mert ugyan többet vásárolnak, de ez jóléti értelemben nem ellensúlyozza a többletmunka által okozott károkat.

Természetesen a szokásos mindenjóahogyvan, diktatúrákkal és ipari forradalom előtti állapotokkal riogató FUD nem maradhatott el a végéről, amit érdemes egészen egyszerűen ignorálni, ugyanis a mai információs társadalomban bőven el tudnak terjedni azok a tömegtermékek, melyeknek nincs külön marketingje, de van valamirevaló minősége. Teljesen mindegy, hogy egy Total Commander-ről van szó, vagy egy (még multiéknál sem árult) Cserpes joghurtról. Ja, hogy minőséget is kéne produkálni, nem csak szemetet, és ez a trendizmusban utazó pénzhajhászoknak nem tetszik? Hát tetszettek volna üzleti etikát tanulni!

Végül pedig, maga a tanulmány: Advertising and Aggregate Consumption: A Bayesian DSGE Assessment

Hozzászólások

Betiltanák a reklámot... Fizetnél a HUP-ért? És ha igen, mennyit? A géhétponthu-ért? Merthogy mindkettő jellemzően a reklámokból tartja fenn magát. De említhetném a TV- és rádióadókat is: emlyikért és mennyit lennél hajlandó fizetni? A reklámok helyett... Oké, nem rádió, hanem streaming... Ugye ott is fizetnél a tartalomért, mint a rendes katonatiszt, merthogy reklámbevétel ott sem keletkezne. Persze az is jó kérdés, hogy az egyes termékekről hogya szereznél tudomást? Vagy maradna az, amit a környéken állítanak elő, vagy odavisznek a helyi vásárba, és adják annyiért, amennyiért akarják, hiszen a reklám"ipar" megszünése okán még a termékek összehasonlítását sem csinálná meg senki... Vagy egy ilyen oldalért fizetnél? Merthogy a gyártó/forgalmaző által fizetett ilyetén tartalom is a reklám kategóriába esik...

vagy fizetnél a Linuxért? Ami ugyancsak nem létezne rekl...oh wait.

Szerintem teljes reklámtiltás nem szükséges, de egy jóval szigorúbb szabályozást támogatnék:
Az érzelmekre/tudatalattira ható impulzus reklámok visszaszorítása, utcai vizuális szennyezés megszüntetése.
Tehát a szponzorált tartalom/cikk számomra belefér, de az énekelve hamburgert majszoló családot mutató reklám nem.

Nem.

Ezzel csak arra akartam utalni, hogy nem csak (reklám)bevételek által vezérelve lehet egy oldalt üzemeltetni/programot fejleszteni/bármi olyat csinálni, ami nem csak számodra hasznos.

A hup.hu szerintem inkább a közösségi oldal kategóriába tartozik, így szerintem bármikor működne reklámok nélkül.

Egy G7.hu valószínű több szerkesztői munkát igényel, de működő példa erre is rengeteg van, pl. a Tilos rádió 28 éve működik reklámok nélkül: "A Tilos Rádióban minden műsorvezető ingyen dolgozik, a rádió tagjai maguk is hozzájárulnak anyagilag annak fenntartásához."

és pl. a wikipédia szerkesztői sem kapnak fizetést.

"A hup.hu szerintem inkább a közösségi oldal kategóriába tartozik, így szerintem bármikor működne reklámok nélkül."

Picit nagyobb a szükséges infrastruktúra, hogy mindenféle reklámbevétel, szponzorált tartalm nélkül fenntartható legyen. De oké, tegyük fel, hogy közösségi alapon,mindenki, akit érdekel, belerak rendszeresen némi pénzt az oldalba. Te mennyit tennél bele per hó? A tartalmakat ettől függetlenül olvashatnád, írhatnád, ugyanúgy, mint most.

A Tilos rádió szép projekt, de rádióként eléggé lokálisan működik az egy szál budapesti frekvenciájával.

> Picit nagyobb a szükséges infrastruktúra, hogy mindenféle reklámbevétel, szponzorált tartalm nélkül fenntartható legyen.

1 átlagos szerver (~300e) + hozzá a hosting (~20e/hó)

Éves szinten szerintem nem lenne nehéz ~100 embertől 1000-10000 közötti adományt összegyűjteni.

> A Tilos rádió szép projekt, de rádióként eléggé lokálisan működik az egy szál budapesti frekvenciájával.

Ez nem változtat sokat: Ugyanúgy meg kell csinálni a műsorokat, kellenek technikusok, műszaki háttér stb.

Azt a 300K-t oszd el szépen 36-tal, és add hozzá a havi hostingköltséghez, mert ugye a szervert időnként illendő cserélni. Saját szervert fenntartani emiatt sem jó buli, advanced péhápépistike is inkább bérel, vagy VPS-t, vagy dedikált szervert. Mindkét esetben redundancia és/vagy garantált javítási idő kell, a megfelelő hardveres erőforrások biztosítása mellett. Plusz kell még mentés, kell tesztkörnyezet, estébé - a production szerver sem jön ki havi húszból, és a többi szükséges dolgot nem számoltam, ahogy az üzemeltetést/7x24-es felügyeletet sem.

A Tilosnál nagyon nem mindegy, hogy egy frekit kell fizetni, egy adót kell fenntartani, vagy országos/regionális lefedettséget kell finanszírozni.

Szerintem külön teszt hardware ilyen, nem kritikus szolgáltatás esetében nem indokolt. (és szerintem most sincs)

Mindennel együtt havi 30-50 ezer forintról beszélünk, ennyit akár egy ember is kifizet saját hobbija fenntartására, de közösségi finanszírozáshoz is csak az a kérdés, hogy lenne-e 100 ember aki évente 10 000Ft-al támogatná az oldal működését. Szerintem simán.

Disclaimer: 2 éve kizárólag opensource fejlesztésből és az abból befolyó adományokból élek.

Itt lehet, hogy lenne, de ez egy aránylag jól felfuttatott portál, amit talán el tudna tartani a közönség egy része is - persze ehhez a jogi keretet is jól kell kitalálni (mi van, ha nem jön össze a szükséges zsé, mi legyen, ha többlet van, stb.). A kitalált megoldáshoz szükséges humán erőforrást is meg kell valakinek finanszírozni (máris nem havi 30-50E Ft...), hiszen ahol pénzmozgás van,ott azt korrekten számon kell tartani, hogy mi, merre, hogyan, ráadásul akadnak közterhek is ilyenkor...

Opcionális támogatás - opcionális működés: vagy megy, vagy nem. Viszont ha nem megy, akkor aki fizetett, az nem fog a továbbiakban fizetni (mert nem megy), ez az egyik. A másik, hogy aki nem járt még arra, de egyébként fizetőképes keresletként jelenne meg, azt hogyan érje el az oldal, ha nem reklámozhatja máshol magát?

Én úgy találtam a HUP-ra, hogy a keresőbe beírtam amire éppen kíváncsi voltam. Aztán amikor feltűnt, hogy rendszeresen kapok releváns találatot a HUP-on, akkor időnként már akkor is ellátogattam az oldalra, amikor éppen nem problémát akartam megoldani. Így eltelt 2-3 év, majd regisztráltam az oldalra.

Tehát a recept egyszerű: Releváns tartalmat kell elhelyezni az oldalon, és akkor a kereső előbb-utóbb elvezeti ide az érdeklődőt.

"Persze az is jó kérdés, hogy az egyes termékekről hogya szereznél tudomást?"
Valoszinuleg minden gyarto letrehozna egy weboldalt a termekeiknek :)

"Vagy maradna az, amit a környéken állítanak elő, vagy odavisznek a helyi vásárba, és adják annyiért, amennyiért akarják, hiszen a reklám"ipar" megszünése okán még a termékek összehasonlítását sem csinálná meg senki... "
Valoszinu lenne kornyeken nehany pek aki elvinne a vasarba a kenyeret, aztan valogathatnal kitol veszel. Hiaba tudod most a reklamokbol, hogy a kenyer olcsobb 100km-el arrebb, elhozod/elhozatod onnan?

Termek osszehasonlito oldalak biztos lennenek reklamok nelkul is.

-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Ez egy igen érdekes helyzet. Egyrészt utálom a reklámokat, és ahol lehet, ott kerülöm is. Másrészt, ennek ellenére, el kell ismernem, hogy hajbazernek megint sikerült hetet-havat összehordania.

Személy szerint: Előfizetek az Eurosport Playerre, és ott a „kereskedelmi szünetekben” csak saját magukat szokták reklámozni. Tehát hajlandó vagyok fizetni – számomra hasznos – tartalmakért, ha nincs mosópor/tampon/autó/… reklám a szünetekben. A bajom az, hogy normális fizetős tartalomból elég kevés van. Elvileg sok ilyen van, gyakorlatilag azonban legtöbbször csomagokat lehet megvenni, és ilyenkor olyanért is fizetni kell, amit egyébként nem nézek/olvasok. Ezek a – számomra haszontalan – tartalmak még a reklámoknál is jobban irritálnak.

Vannak azért apró kis nüánsznyi eltérések! ;)
A guglin X termék adatlapjára keresve az első találat a gyártó+termék. Ugyanez Y termék esetén kb. az 500. oldalon elérhető.
És ezzel vége is a dolognak. Inkább veszek olyat, amiről hamarabb szerzek információt.
A Zemberek többsége meg főként nem műszaki információt keres.

Kétszer is belefutottam egy hűtőszekrény összehasonlító cikkbe. A sallang után egy link: letölthetem 1200Ft-ért.

A termékek/árak összehasonlítását inkább nevezném információnak.

Már önmagában a reklámok betiltása nem életszerű, az egész egy gondolatkísérlet. De a fenti vague and cryptic komment helyett kb ugyanennyi karakterben meg lehetett volna azt is, hogy te milyen blockereket látsz. Én látok néhányat, de ha akkora jogalkotói akarat lenne, hogy tényleg tilos lenne reklámozni ~bármit, akkor valószínűleg ennek is lenne hátszele.

A történet rendkívül egyszerű. Minden látogatott honlap üzemeltetője kapna törvényben meghatározott összeget egy látogatás után, amit az előfizetési díjjal fizetsz be. Tegyük fel, hogy 3000 Ft-ot fizetsz az internetedre. Ez lenne mondjuk mostantól 5000 Ft és a többlet 2000 Ft kötelezően el lenne osztva a TOP N látogatott oldalak között. Mondjuk ha a HUP a leggyakrabban látogatott oldalam, akkor ő kapna 1000 Ft-ot, a 2. már csak 500-at, a harmadik már csak 250-et és egészen így szépen lefelé, amíg egész számú Ft kiszámolható. Persze, ez lehet, hogy nem a legjobb elosztási mód, de vannak nálam okosabb programozó matematikusok, akik ki tudják találni arányosan és igazságosan. A számlálás hitelességének biztosítása megoldandó feladat, de ugye a reklámkattintás-követők ma is jól teljesítenek, hiszen vadkapitalistáék láttak benne pénzt és munkára tudtak fogni elég fősodratút, hogy kifejlesszék. Emellett, az Internetszolgáltatókat is meg lehetne kicsit szabadítani az extraprofittól, ugyanis nekik jelenleg mind a tartalomszolgáltatók, mind a felhasználók fizetnek, pedig ha nem lennének tartalomszolgáltatók, akkor a felhasználók nem fizetnének elő Internetre, szóval úgy volna etikus, hogy a profit egy részét továbbadom annak, akinek azt köszönhetem. Nyilván törvénnyel kéne ezt kikényszeríteni, mert multiék hülyék lesznek továbbadni.

A fentiek mellett pedig azt gondolom, hogy ilyen helyettesítő internetes pénzelosztó-rendszerek nélkül is fenn tudnának maradni azok a honlapok, amelyek hasznos részei az online világnak, miből másból, mint adományokból. Ahogy a Linux disztribúciók és a velük kapcsolatos alapítványok is fenn tudtak maradni, mikor még az ipar nem fedezte fel magának. Nézzél fel a distrowatch.com-ra, nézd meg hány Linux disztró van hány olyan mirror-on, amiért senki nem fizet semmit és a mirror nem is olyan szoftvermultié, akinek érdeke lenne ott tartani az ISO imidzseket és a telepítőcsomagokat. Hasonlóképpen a HUP is fenn tudna maradni, és az összes többi értékes oldal. Amelyik pedig nem tud egyedi tartalmat előállítani amellett, hogy csak profitorientáltan képes működni, az tűnjön el a süllyesztőbe, ahová egyébként való.

Kicsit hosszú lett, így összefoglalom a lényeget:

Minden szolgáltató törvény által kötelezve lenne, hogy logolja a teljes internetes tevékenységedet. Ez alapján osztaná szét a tőled beszedett előfizetés egy részét.
Mellékhatás: A VPN-t betiltanák, mert akkor nem állapítható meg (vagy csak nehezen), hogy mikor mit néztél meg. Mondjuk börtönbüntetés terhe mellett.

Jó ötlet! Tudsz még ilyet?

Minden szolgáltató törvény által kötelezve lenne, hogy logolja a teljes internetes tevékenységedet.

Csak annyit, amennyit ma a hirdetésre való kattintások követői logolnak. Érdekes, velük nincs semmi bajod, pedig a netezők > 90%-át követik a tudtuk nélkül (ja, tudom, el kellett volna olvasni minden jogi nyilatkozatot, mielőtt valaki megnéz egy honlapot). Persze, tudom, ha a profittermelés a cél, akkor szabad minden adatot gyűjteni. Ha az igazságos elosztásról van szó, akkor már minden magadfajta fősodratú egyből Edward Snowden-t megszégyenítő privacy-harcossá avanzsál.

Mellékhatás: A VPN-t betiltanák, mert akkor nem állapítható meg (vagy csak nehezen), hogy mikor mit néztél meg. Mondjuk börtönbüntetés terhe mellett.

Ki mondta, hogy a VPN után járna? Meg ki beszélt büntetőjogi kényszerekről? Hagyjál már a hülyeségeiddel.

Mellesleg, megjegyzem, hogy változatlanul hiszek abban, hogy a reklámok betiltása esetén a társadalomnak és a közösségeknek (mondjuk akár az IT-közösségnek is) hasznos oldalak fenn tudnának maradni egy Donate gomb segítségével. Ebben pedig sokkal jobban hiszek, mint az előtte felvázolt (szerintem sem tökéletes) gondolatkísérletben.

"Ki mondta, hogy a VPN után járna? Meg ki beszélt büntetőjogi kényszerekről?" - tehát ha VPN-t húzok ki egy, mondjuk Dél-bantusztáni szerverig, és azon keresztül nézem a nemszeretemweboldal.hu oldalt, akkor ők egy kanyi vasat sem kapnak a látogatásaim után?

"Hagyjál már a hülyeségeiddel." - bocs, de ilyenje itt egyedül egyvalakinek van, és az a portálon írogatók egybehangzó véleménye szerint épp te vagy... Szóval ha kérhetnénk, "Hagyjál már a hülyeségeiddel.". KÖszike.

tehát ha VPN-t húzok ki egy, mondjuk Dél-bantusztáni szerverig, és azon keresztül nézem a nemszeretemweboldal.hu oldalt, akkor ők egy kanyi vasat sem kapnak a látogatásaim után?

Így van. Ez például egy corner-case az általam vázolt modellben, amire nincs triviális megoldás. Ezért nem tökéletes. Meg lehet közelíteni onnan is, hogy a HUP kiszámlázza az ő elsődleges netszolgáltatójának a saját tartalmát és annak egységes értéke attól függ, hogy mennyien nézték meg adott hónapban. Utóbbi adatot gyűjthetné egy harmadik fél, ahogy most is. A netszolgáltató tovább számlázná azoknak a szolgáltatóknak, akiken keresztül megnézték a HUP-ot a felhasználók. A megtekintésenkénti költség hatósági áras lenne, mint a víz/gáz/villany.

bocs, de ilyenje itt egyedül egyvalakinek van, és az a portálon írogatók egybehangzó véleménye szerint épp te vagy...

http://a.te.ervelesi.hibad.hu/kozvelekedesre-hivatkozas

Ezzel szemben a valóság az, hogy van néhány erre elitkedő, szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök úr, akinek osztod a véleményét, ezért másokét nem is látod meg. Nem mellesleg, az előbbi azért kapta Vasmacska Mérnök Úr, mert olyat próbált rámolvasni, amit nem mondtam, és amire nem is gondoltam, csak és kizárólag azért, hogy negatívabb, félelemetesebb színben, így elvetendő gondolatként tüntesse fel a fősodorral szembehelyezkedő, a javak igazságosabb elosztását célzó ötleteim.

Na ácsi. Első körben a reklámok betiltását hoztad, most már szűkíted, és csak a neten megjelenő reklámokat tiltanád? Vagy hogy is van? És mi van akkor, ha a forgalmam jelentős részét egy Világvégi weboldalra történő látogatások teszik ki, akkor hogy és miként kerül el az oldal üzemeltetőjéhez az előfizetésből neki járó összeg? Hogy fog adózni utána? És hol? Ja, hogy a fősodratőközgazdászokjogászok oldják meg, mert hájblézer agyhelymenése eddig nem terjedt...

Nem. Minden reklámot betiltanék.

És mi van akkor, ha a forgalmam jelentős részét egy Világvégi weboldalra történő látogatások teszik ki, akkor hogy és miként kerül el az oldal üzemeltetőjéhez az előfizetésből neki járó összeg?

Ahogy ma is eljut oda bármi PayPal-on, BTC-n keresztül. Előbbihez egy e-mail cím kell. Utóbbihoz még az se.

Ja, hogy a fősodratőközgazdászokjogászok oldják meg

Pontosan. Ezért fizetik őket. Nem a kubai szivar elszívásáért és a sportkocsikban való csillogásért.

Nincs bajom a diplomásokkal.

Komolyan kérdezem, hogy orvos látott-e már?

Igen. Tudod, én is voltam megfázva gyerekkoromban, mert én is ember vagyok. Sőt, oltásokat is kaptam, mert nem vagyok oltásellenes és a szüleim se azok, bármennyire is furán hangzik.

Ja, hogy ők is diplomás fősodratúak, és fúj...

Te csak ennyit látsz az egészből, hogy én utálom a diplomásokat, meg a mérnököket. Nem őket utálom, hanem a fősodratú trendeket, az ötletgazdáikat, a kierőltetőiket és a követőiket. De ezt is kifejtettem lejjebb.

"Minden reklámot betiltanék." - De minek??? - Vannak akik szeretnek reklámokat nézni. Had nézzék, ha nem zavarja őket. - Azok problémáit kell megoldani, akik nem akarnak nézni. Azok a megoldások meg elérhetők majd mindenki számára, jelenleg sokféle formában.

Azokat kell jogi eszközökkel tiltani, amelyek erőszakra buzdítanak, amelyek egy társadalomban mélyen sértenek kisebb nagyobb közösségeket. A reklámokkal támogatott átverést. - A világ fejlettebb részén ezekre vannak is "jogi tilalomfák". - Tiltani kéne jogilag azt is, hogy aki nem akar reklámokat, azt különböző módokon mégis kényszerítik annak folyamatos fogyasztására. - (És itt nem az utcai plakátokra gondolok elsősorban.) Talán érdemes lenne a reklámpszichológia kutatóit arra ráállítani, hogy a horrorisztikus, vagy túlságosan erőss effektekkel, hatásokkal operáló reklámok milyen mértékben gyakorolhatnak negatív pszichoszomatikus hatásokat a kiskorúak fejlődésére. (Etéren szerintem pl. a televíziós reklámok egy része túlmegy minden határon.)

Attól még, hogy valaki szereti magát átveretni internetes csalókkal, nem kéne legalizálni az internetes csalásokat.

Nehéz lenne meghúzni az általad emlegetett határt, mivel a reklámok közt már nemigen találni nyíltan és egyértelműen agresszív, vagy kirekesztő, esetleg destruktív hangvételű reklámot.

Ellenben pont olyan asszociációkat képeznek, amik miatt kirekesztve érezheted magad, ha nem veszed meg a reklámozott terméket. "Ne maradj le!" és hasonló mantrák, boldog családos snittek és nyálas zene, alfahím alfanőstényeket szed fel a dezodorral, alfanőstény tökéletesen fehér fogakkal mosolyog, mert a Whitening fogkrémet használja stb.

Ezek ugyanúgy frusztrációt erősítő tényezők, amennyiben a néző úgy dönt, nem akarja megvenni a reklámozott terméket. Pláne a fekete-fehér búskomor és vidám színes összehasonlítások (régi mosószer, új mosószer) keltenek ilyen hangulatot. Ha Születettfeleség Szandra nem veszi meg a legújabb Árielt, akkor (a reklám pszichológiai programja/üzenete szerint) marad ugyanaz a mindenen idegeskedő, sikertelen™ mintát követő háziasszony, mint aki volt és ezt a reklám akaratlanul is tudatosítja benne. Pláne, hogy még a családjáért is felel és mi önző felelőtlenség az, hogy nem a legjobb™ megoldást választod a családodnak. Bezzeg, ha megveszi, akkor érezheti, hogy legalább tett azért, hogy sikeresebb™ mintát kövessen.

A reklámok egytől egyig az érzelmi manipulációra építenek és ezért nincs helyük semmiféle közmédiában (beleértve a fogyasztható Internetes tartalmakat is). Ha valakinek szüksége van egy biciklire, akkor keressen rá és nézze ki egy katalógusból, az alapján, hogy mit tud, milyen anyagból készül, majd olvasson utána fórumokon.

Reklámozásra azoknak a termékeknek van szükségük, melyek alapjáraton eladhatatlanok. Éppen ezért nincs helyük a piacon sem, mert természetes (manipuláció nélkül felmerülő) kereslet nincs rájuk.

Azért nem lenne szerencsés, ha az ISP logolná a tevékenységedet, mert ő hivatalból ismeri a személyes adataidat, valós kilétedet. Így ez a fajta napló hirtelen nagyon ingoványos talaj lenne, legalább jogilag.

Ezzel szemben a közösségi, vagy egyéb oldal számára csak egy mail, vagy ipcím vagy, esetleg egy nick vagy. Ilyetén (ha van elég esze a polgárnak) a személyes adatok védve lehetnek.
Ettől még szerintem is necces a kereskedelmi célú követés, de ha ismered a szabályokat akkor tudsz alkalmazkodni.

Másrészt pedig ha egy oldalsó boxban okosóra ajánlat jelenik meg, amit pont szeretnék venni a közeljövőben, az jobb mintha tampon reklám jönne szembe.

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

"Érdekes, velük nincs semmi bajod,"
De van, és nekik a durvaanyjukat, de nem ugyanaz a szint.
Az egyik olyan, hogy piri néni folyamatosan bámulja, hogy mit veszel a piacon, a másik meg egy civil ruhás ügynök mindenhova követ, és írja össze, hogy mikor mit hogyan csinálsz.
Jah, és az sem elhanyagolható, hogy a hirdetés kattintás logolás az nem egy kézben összpontosul, és ha nem tetszik, vannak rá módszerek a elkerülés/letiltásra.
A szolgáltató logolásra meg nincs.
És akkor ott van a fair use dolog is, mert mi van akkor, ha valaki alapelöfizetéssel hetente egy lapot nyit meg, a másik meg naponta 4x elolvassa az egész internetet? Hogy lehetne ezeknek ugyanannyiért a net?

--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."

Tehat kb egy artisjus-t akarsz csak muveszek es alkotasaik helyett honlap/tartalom szolgaltatok-ra levetitve.
Akinek nete van az fizet net max sebeseg fuggvenyeben plusz x osszeget az internetszolgaltatasert, amit majd artisjus2.0 eloszt megfelelo aranyban a honlapok tulajdonosai kozt.
Legalabbis lenyegeben ezt akarnad megvalositani, hogy lenne artisjus2.0 akihez honalpszolgaltatok regisztralnak meg telemetria adatokat elvileg elkuldik es az alapjan a beszedett "adobol" aranyosan reszesulnek ellensulyozva a reklamok hianyabol adodo kiesest, jol ertem?

> "a fogyasztók végül is rosszul járnak a hirdetésekkel, mert ugyan többet vásárolnak, de ez jóléti értelemben nem ellensúlyozza a többletmunka által okozott károkat."

A reklámozó bőrébe bújva; ha reklámozni akarok, azt azért teszem, hogy az ÉN termékem legyen sikeres. Az önzőség sarokköve ennek. Ergo, önszabályozás nem lesz, csak betiltás. Csak úgy mondom.

Más: Pont tegnap láttam a Brave nevű böngészőt, aminek van saját reklámozói rendszere, és alapból ki vannak kapcsolva a reklámok. Ezen felül az is választható, hogy pénzt utalj a honlapoknak, valami kriptovaluta formájában - a reklám bevétel helyett.

https://hackernoon.com/the-attention-revolution-your-next-browser-will-…

https://brave.com/features/

Sziasztok,
Én csak szabályoznám, hogy aki nem akar reklámokkal találkozni az megtehesse.
TV-t nem kötelező nézni, Rádiót ki lehet kapcsolni. Ami engem zavar, hogy az utak mellett kirakott hatalmas reklám táblákat nem tudom kikerülni.

Mi pl TV-t úgy oldottuk meg, hogy a "hagyományos" TV előfizetést visszamondtuk, helyette HBO-GO/Netflix.

Egyébként nézőpont kérdése. Legyen az bármilyen cég/alkalmazás is el kell tartania magát, és ha számomra hasznos akkor igen támogatnám őket, hogy ne reklámokból kelljen finanszírozni a tevékenységüket. Viszont a kettő nincs teljesen egyenesarányos kapcsolatban. Szerintem az egy teljesen más cégfelépítés reklámokból bevételt generálni mint egy fizetős szolgáltatásból reklámok nélkül.

Ha be lenne tiltva, akkor is megtalálnák az abban érdekeltek a megfelelő, még éppen legális csatornákat.

_______Peter
I am a stone. I do not move.

Mondom: még éppen legális. Nem reklám az, csak a Pista megírja a hupra a flame rovatba, hogy az S-betűs négybetűsben olcsóbb a héten a sonka. Tetszőleges szabályozáshoz van az a megvalósítás, ami még épp belefér, de befolyásol. Ha pedig a végtelenségig korlátozó a szabályozás, akkor ott garantáltan egyéb érdeksérelmek lesznek, elsősorban szólásszabadság tekintetében.
Ezeket úgy írom, hogy magam is szeretnék egy reklám nélküli utópiában élni, de abszolút semmi realitását nem látom. (Még arról nem is volt szó, hogy országonként más a szabályozás.)
Ha már utópia, akkor nem a felülről szabályozás irányából preferálnám, hanem ha a marketingesek növesztenének némi érkölcsi érzéket - az sokat dobhatna a reklámok minőségén, jóval kevésbé lenne zavaró az egész.

_______Peter
I am a stone. I do not move.

Ha lesznek valóban önvezető autók, ti fizetnétek azért, hogy utazás közben ne
reklámok menjenek az első szélvédőn?

Alapvetően az autóért fizetsz. Megvásárlod az autót. Onnantól kezdve pedig a tied. Ez után minden, további fogyasztásra sarkalló, illetve az eladó további, többletgazdagodását szolgáló (értsd: extraprofitot termelő) tevékenység üzletileg etikátlan. Ahogy az is, hogy olcsóbb az az autó, amiben reklámok mennek, mint az, amelyikben nem.

Hajbazer, egyetlen írásodból sem hiányozhat a mérnökök vegzálása? Mi a bánatot van? Nem sikerült a matek szigorlat? Vagy a Matek-1-ből elvéreztél?

Azzal van bajom, ahová ez a szakma süllyedt és ahogy a cél nélküli, önző profithajhászat, kapzsiság, pazarlás, környezetszennyezés kiszolgálójává, egyik mozgatórugójává vált. Ide pedig azok az elitista, fősodratú mérnök urak juttatták, akik ezen a fórumon, hozzászólásaik számát tekintve felülreprezentáltak.

Nem te vagy az első, aki félreérted. Nem a mérnökökkel van baj. Ha megfigyelted, mindig odaírom, hogy a mérnökök melyik csoportjával van baj. Alapvetően a fősodratú (trendeket kritika nélkül elfogadó és/vagy saját sikerességük, karrierjük érdekében követő) mérnökökkel van bajom. Akiket pedig kifejezetten utálok, azok a szélsőségesen idealista mérnökök. Tipikusan az ilyenekből lesznek a lead developerek, rosszabb esetben a PO, PM, EM pozíciókat betöltők. Akik rózsaszín burokban élnek és valahogy mindig megmagyarázzák, hogy igazából minden jó úgy, ahogy van és sehogy se lenne jobb, vagy ahogy igen, az nem profitábilis.

Azokkal van bajom, akik az informatikát intellektuálisból termelő-fogyasztó szakmává silányították és silányítják nap mint nap, sőt erre még büszkék is.

Pedig ez csak egy szakma és nem művészet. Amit eddig a reklámok helyett javasoltál, azok mind bonyolult rendszerek, nem tudnak átívelni országhatárokat az eltérő jogi környezet miatt, az eltérő politikai berendezkedések miatt. De ha tudnák is, a bonyolultságuk okán az üzemeltetésük rengeteg pénzt emésztenének fel. Senki nem fogja megfizetni. Szépen visszavezetnél minket a kőkorszakba...és ott tátanád a szádat, mert ott van reklám. Persze nem dezodor reklám. A reklám a mindennapi életünk része. Reklámozzuk magunkat, amikor a munkaerőnket, szaktudásunkat akarjuk eladni minél több pénzért, a nők reklámozzák magukat a férfiaknál és viszont, de te magad vagy a hup.hu-n a legnagyobb reklámozó, amikor öntöd a topikok tucatjait, amelyek esszenciája a "fősodratú" izék és mérnökök fikázása. Ne kompenzálj, fogadd el magadat és mindjárt meg fogsz nyugodni.

Neked is csak a másoktól már megszokott, hangzatos mantrákra futja. FUD-olni a kőkorszakkal, meg azzal dobálózni, hogy senki nem fizeti meg. Ha 15 évvel ezelőtt azt mondja valaki, hogy kéne egy videómegosztó, amin milliárdnyi videó van fent, kereshető és mind elérhető, ugyanezzel jöttek volna fősodratúék, hogy drága lenne és nincs, aki megfizesse. Nyilván befektetőék is így gondolták, mert nem volt YouTube. Viszont torrent már akkor is volt, meg warez FTP-k is, így aki ki tudott emelkedni a gazdasági megtérülés, avagy az önzőség és a kapzsiság bugyraiból, azok szépen elkezdték megvalósítani. Mígnem befektetőék is rájöttek, hogy hűha, ebben lehet valami. Nagyon egyszerű a történet: ki kell találni, hogy hogyan és miért éri meg befektetőéknek valami, és utána meg fogják csinálni, akármennyibe is kerül. A reklámokat meg be kell tiltani, mert etikátlanok.

A reklám a mindennapi életünk része.

A tiéd max. mert nem használsz uBlock Origin-t.

Reklámozzuk magunkat, amikor a munkaerőnket, szaktudásunkat akarjuk eladni minél több pénzért

A fősodratú, karrierista, megélhetési mérnök urak igen. Azok, akik 400 nettót keresnek és leszopnák a szomszéd iroda menedzserének a faszát, hogy 500 nettóért átmehessenek oda.

a nők reklámozzák magukat a férfiaknál és viszont

Igen, éppen ezért nem működik a legtöbb párkapcsolat, ami ilyenek mentén alakul ki. Flörtnek hívják egyébként és az egész egy érzelmi-hatalmi játszma, mintsem szeretet vagy romantika.

de te magad vagy a hup.hu-n a legnagyobb reklámozó, amikor öntöd a topikok tucatjait

Így van, ebben egyetértünk. Igyekszem nagy ellenhatást gyakorolni hupuékra, mert rájuk fér.

Ne kompenzálj, fogadd el magadat és mindjárt meg fogsz nyugodni.

Ezt valami önfejlesztő könyvben olvastad, vagy a legújabb Szabó Péter bullshit ragadt meg a cache-ben? Asszem egyszer már azt is leírtam, mikor fogok megnyugodni. És tényleg, itt is van (felsorolás).

Mondtam egy összeget, ami bőven elég Budapesten a megélhetéshez és egy magas életszínvonalhoz (már amennyi az anyagiakon múlik) és néhány év munkaviszony után reálisan elérhető egy diplomásnak az IT szektorban. Valaki viszont mégis sikeresebbnek és menőbbnek érzi magát attól, hogy törtet azért a +100 ezerért, ami lófaszt nem tesz hozzá az életszínvonalához, sokkal inkább csak az egójához.

Egyébként, a fősodratúak általában többet keresnek havi 500 nettónál is. Változatlanul nem a fizetésükkel van a baj, hanem azzal, hogy fősodratúak.

Próbálj meg felülemelkedni a birtoklási vágy körüli értelmezéseken. Tudom, nehéz, mert beléd is azt verték multiék, hogy minél többed van, annál jobb vagy. Én viszont nem így gondolkodom. Tehát, definíció szerint nem lehetek irigy. És nem is vagyok. Nem érzem azt, hogy szívesen lennék például bármelyik fősodratú mérnök úr helyében. Sőt, szembe tudnám köpni magam, ha ilyen érdekvezérelt kamuember kéne legyek.

"A reklám a mindennapi életünk része."

"A tiéd max. mert nem használsz uBlock Origin-t."

Képzeld! Próbáltam feltelepíteni ezt a vacakot Édesanyám elemes rádiójára, de nem sikerült. Mondom, sebaj! Elkezdtem telepíteni az Óbuda újságra, de az sem kajálta! Felbosszantottam magamat és a 18-as buszra is megpróbáltam feltenni, de nem dízel kompatibilis, így nézni kell a óriásplakátokat - tudod! Jobban teljesít ha tiszteli a kultúránkat vagy mi - és ezek után tettem egy kísérletet a TV-vel is, de az is visszadobta, hogy nem ehhez a médiaplatformhoz készítették.

"Reklámozzuk magunkat, amikor a munkaerőnket, szaktudásunkat akarjuk eladni minél több pénzért"

"A fősodratú, karrierista, megélhetési mérnök urak igen. Azok, akik 400 nettót keresnek és leszopnák a szomszéd iroda menedzserének a faszát, hogy 500 nettóért átmehessenek oda."

Esküszöm, te erre a fősodratú szóra maszturbálhatsz szerintem! Mindenki reklámozza magát. Amikor az olyan agyahagyottak keresnek állást, mint te, azok is a szépet igyekeznek hangsúlyozni és a ragyákat takargatják. Egyébként 850.000-nél kezdj gondolkodni!

És innen nem is érdemes folytatni.

Képzeld! Próbáltam feltelepíteni ezt a vacakot Édesanyám elemes rádiójára, de nem sikerült. Mondom, sebaj! Elkezdtem telepíteni az Óbuda újságra, de az sem kajálta!

Pontosan ezért kell törvényileg betiltani. Svájcban van hirdetésblokkoló az utak mentén és jól működik. Mert volt egy-két törvényalkotó, aki rájött, hogy fontosabb az autósok testi épsége, mint multiék extraprofitja.

Amikor az olyan agyahagyottak keresnek állást, mint te, azok is a szépet igyekeznek hangsúlyozni és a ragyákat takargatják.

Az elmúlt 10 évben 3x váltottam munkahelyet és nem éreztem úgy, hogy reklámoznám magam az interjúkon. Ami kérdésekre tudtam a választ, arra feleltem. Amire nem tudtam, arra nem álltam neki bullshitelni, hanem felvállaltam, hogy nem tudom (tehát ugyanúgy, a ragyáimat is hangsúlyoztam). Se nem álltam neki csak és kizárólag, sterilen pozitív tényeket összeválogatva bemutatóbeszédet tartani magamról. Az első munkahelyemről személyes konfliktusok miatt jöttem el és ezt el is mondtam a következő állásinterjún. Ezzel azt is bevállaltam, hogy az interjúztató HR-es szemében lehetek én a hunyó, mert egy személyes konfliktus mindig két emberen múlik. Ennek ellenére felvettek a második helyre, de ha utóbbi miatt nem vesznek fel, nem sajnáltam volna. Jobb érzés, mint pofán hazudni bárkit.

Egyébként 850.000-nél kezdj gondolkodni!

Luxus. 400 nettóból még úgy is meg lehet élni Budapesten, hogy közben albérletben laksz és kétévente megveszed magadnak a legújabb divattelefont. Az, hogy fősodratú mérnök uraságod ennél nagyravágyóbb, önmagában nem cálfolja az előbbi tényállást.

"Nem te vagy az első, aki félreérted. Nem a mérnökökkel van baj. "

Megis mindig mernokoket szidod, pedig soksozr ez nem igaz, most reklamok tekinteteben is sokkal inkabb lehetne Marketing, PR, vagy Penzugyseket, Reszvenyeseket stb. szidni.
Azert mert a vegso technikai megvalositast esetleg egy mernok adta ahhoz hogy megvalosithato legyen meg nem jelenti hogy elsodlegesen az o hibaja ha az rossz. Nagyon kevesen vannak a vilagban azok akik Mindig megtehetik hogy csak azt csinaljak amit helyesnek gondolnak es mindig lesz olyan akinek ez a luxus nem adatott meg, igy masnem megcsinaltatjak vele ha mar csak ezen mulik a kerdes.

Nalad mar reg nem arrol szol ez a fosodratu mernokurazos baromkodas hogy valoban ertelmes mondandot vigyel vele a szovegbe, hanem ezzel tamadsz vissza ha valaki nem ert veled egyet.
Ha normalisan probalnal kommunikalni es nem mindenkinek egybol nekiesni hogy mekkora szemet alak ez vagy az miatt (mindenfele alap nelkul vaktaban vadaskodva, csak mert esetleg nem ert egyet veled vagy meg mert kerdojelezni) akkor talan (tobben) foglalkoznanak erdemben azzal mit is szeretnel mondani es esetleg meg lehetne is veled vitatkozni a temarol.
Ezzel csak azt erted el mar sokaknal hogy hulyenek neznek, mert lenyegeben te is hulyenek nezel/neztel szinte mindenkit (csak fosodratu mernokur es tarsai szavakat hasznalsz erre, de a lenyegen ez nem valtoztat).

Ez már alapon igaz. Én is csak azokkal a hírlevelekkel találkozom amelyre rányomok, hogy engedélyezem.

A TV szóba nem jöhető, elavult, a korhoz nem illeszkedő, befolyásolásra, személyiségrombolásra átalakult passzív média, a lakásomból 20-as éveim óta ki van tiltva, minden formájában. Rádió, hírek naponta reggel hatkor, + hétvégén néhány kedvelt ismeretközlő műsor. Filmek, zene csak reklámmentesen, házi "konzervből". Óriásplakátok, - valóban ahogy fenntebb mondotta valaki, - az útra kell figyelni, (Sokszor még a szembejövő szomszédot sem ismerem fel, nem hogy plakátokon legeltessem a szemem. - Főként amióta a ledér öltözetű reklámlányok helyett a miniszterelnökünk és ellenlábasaik "fotosoppolt" képeit kellene nézni helyettük.)

Komolyan, több agyamig eljutó reklámra emlékszem az "átkosból", mint amit a számtech. és az internet "forradalma" óta tudnék felsorolni. Lehet, hogy a reklám mostanra ki is halt a világból? :)

Az attól függ milyen reklámról van szó.
Végső soron, az ember arca, teste, meg úgy álleszcuzámmen a kinézete is egy biológiai reklám az alsógatya/bugyi tartalmának.
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-

Saját szegénységi bizonyítványod, hogy ugyanúgy nem vagy képes középutat látni a szexuálisan kirívó (kurvás) ötltözködés és a nikáb között (pedig van: visszafogott öltözködés), ahogy a legújabb Intel i7-es és az őskori bunkósbot között (pedig van: hadd ne soroljam fel).

"...próbálják silányítani az értékrendeket multiék és egyéb szélsőségesen liberális elemek"

Az értékrendek silányításában mostanság orbánék és külföldi hasonmásaik járnak az élen. Ők tehát szélsőségesen liberálisok? Ezt beszéld meg árpival marha gyorsan!

Mondta egyszer valaki, hogy a reklámokat a csomagolásig kellene visszaszorítani. Tehát maximum a csokispapíron lehetne reklám, de egy külön tábla már nem, ami ezt a csokit hirdeti. Annyi biztos, hogy annyi reklám amennyi most van, ma még sohasem volt, és egyre több helyet vesz el a mindennapi élettérből, mindezt csak azért hogy te vásárolj az adott termékből. Az a legfurcsább talán, hogy ma nagyon kevés termék van ami azzal próbál nyerni, hogy az a termék milyen jó. De ezt tudjuk kb. nagyon régen, mert a reklám csak az érzelmeidre hat, és oly módon tálalják az adott terméket, hogy azt a mindennapokhoz tudd kötni, és úgy mutatják be neked, mintha te mert megvetted azt a csokit pont olyan gondtalan lesz majd az életed, mint az adott reklámban látható nagycsalád élete. Hát nagy lókukit lesz, viszont mivel a belül te is erre vágysz így nyilván megvan ennek az egésznek a hatásmechanizmusa, és legközlebb már azon kapod magad, hogy az adott csokit majszolod... Igaz ugyan olyan az életed mint eddig.... de legalább a csoki finom...

aki ilyen ostoba, átlátszó reklámokkal meg lehet etetni, azzal bármit..

Ennél fogva kétféleképpen lehet gondolkodni.

  • Igaz az, hogy meg lehet etetni a többséggel, mert ha nem lenne igaz, nem tolnák a reklámokat multiék.
  • Igaz az, hogy a többséget nem lehet megetetni és feleslegesen tolják a reklámokat multiék, hiszen ha a többséget nem győzik meg, akkor nagyságrendileg nem befolyásolják a fogyasztást a reklámok.

A kettő közül az egyik mindenképpen igaz, de mindkét esetet tekintve sokkal jobb lenne a világ reklámok nélkül. Az első esetben azért, mert nem hazudnánk embereknek és nem hajszolnánk őket az érzelmeiken, elfojtott vágyaikon keresztül túlfogyasztásba. A másik esetben azért, mert annyi pluszt nem hoz, amennyi erőforrást elpazarolnak rá és bizony rengeteg erőforrást elpazarolnak rá. Tekintsük csak a postaládába dobált akciós újságokat.

hát ezzel a bipoláris gondolkodással, ami neked van, fel sem foghatod.
ám legyen.

a kérdés nem lehet az, hogy kell e reklám, ha mindet betilta(tt)nád azt sem tudnád hogy egy utcában hol melyik házban van egyáltalán valamilyen üzlet, és az épp milyen.

csak ilyen nagyon dedósan, csak hogy értsed.

így tehát a kérdés az, hogy a reklámozó meddig mehet el a reklámjával, és hol vannak a határok.

ill.

hogy ki dönt erről, és milyen alapon.

valójában pedig ez már elintézett ügy. van aki döntsön, és van alapja is, még akkor is hogy ha ez bipoláris esszel nem lehet felfogni.

nincs új a nap alatt.

Ne kapkoggyá má'!
Mire hámoznám a krumplit? Fehér papírra?!

Ráadásul egyik állítás sem igaz, hiszen a mosóporreklámnak nem kell kétharmados többség. Így aztán elegendő egy bizonyos százaléknyi növekedés, vagy szintentartás.

A boltban csak azt lehet kapni, ami a reklámban volt. Mást nem árulnak, mert nem volt a reklámban, ezért nem lehet eladni.
A végeredmény: Mindig anyázok a boltban, mert eltűnt az eddig vásárolt termék. Nincs tévém, tanácstalan vagyok mit is kellene vennem. Talán egy tévét, hogy tudjam mi van a boltban...

Nomostan a reklámok egy jelentős része a fogyasztás, illetve a forgalom növelését célozza. Egy fogpaszta kapcsán mutatnám be, hogy a reklám lehet fölösleges, mert a fősodratú mérnök urak tudnak helyette jobbat.
Szóval feladat: növelni az adott fogpaszta eladási számait. A marketinges terület kér rá 10M Ft-ot, hogy a szükséges reklámkampányt megcsinálják. A terméktervezők/csomagolás terület jön azzal, hogy az egyik alkotóelemet mostanság pozitívan felkapta a média, ráraknak a dobozra egy rikító cimkét, hogy az is van benne - ez belekerül mindennel együtt 1M-ba. A gyártómérnök csak annyit mond, hogy a tubus szájára fúrjunk öttizeddel nagyobb lukat - a szerszámcsere az előzőekhez képest fillérekből megvan :-)

Nem értek egyet a reklámok megszüntetésével, én Adblockot sem használok.

Akit bővebben érdekel a téma, kimerítő részletességgel itt egy vita Puzsérrel és egy marketing szakértővel, ajánlom mert informatív és szórakoztató:

Hard Talk a marketingről, Puzsér Róbert és Wolf Gábor

Hazugság a reklámokban. Pénzen vett bizalom. Érzelmi manipuláció. A reklám nem szolgálja, hanem meghekkeli a kapitalizmust. Érvek és ellenérvek Puzsér Róbert "Hard Talk" c. műsorában, vitapartnere Wolf Gábor.

Szóval Wolf Gábor jobb benyomást keltett és jobban manipulált, mint Puzsér, ezért sikerült meggyőznie.

Én továbbra is használok AdBlock-ot (uBlock Origin-t, mert AdBlockék eladták a lelküket) és távol tartom magam minden reklámtól. Távolról sem érdekel, hogy a két majom mit gondol a reklámokról. Én utálom őket és etikátlannak tartom, ugyanis az bizonyos, hogy érzelmileg manipulálnak, hogy nem a valóságot mutatják, és hogy egymással összefüggéstelen dolgokat kapcsolnak össze (ezt még a reklámszakembereknek is tanítják az egyetemen). Innentől kezdve pedig szerintem etikátlan. Az, hogy mennyire tud hasznos lenni, nem érdekel, pláne nem, amíg egy fenntarthatatlan üzleti és erőforrásmodell szerint működik.

Mondjuk ha meg sem nyitottad a videót, úgy nehéz véleményt mondani róla.
Egyébként reklámból is sokféle lehet, nemcsak a TV-ben az arcodba tolt, full hangerőn lejátszott körömgomba reklám létezik.

Pl. ha mész az utcán és osztogatnak ingyen termékmintát, az is reklám, de ha nem érdekel, továbbmehetsz. Viszont ha elveszed, akkor kaptál ingyen valamit.

Vagy ha használsz egy online szolgáltatást amivel meg vagy elégedve, és van egy kuponjuk, amit megosztasz ismerőssel, családtaggal, ezáltal ő is kap kedvezményt és te is kapsz kreditet, akkor ez is egy reklám, ráadásul te magad reklámoztad ingyen a céget, viszont mégis értéket teremtettél magadnak és az ajánlottnak is.

Vagy egy jól megírt PR cikk az újságban, amiben egyébként hasznos információk vannak, de mégis megemlít benne egy terméket.

Vagy amikor egy alapítványt támogat egy cég, és megjelenik a céglogójuk az alapítvány oldalán, ez is egy reklám.

Vagy vegyünk egy freemium szolgáltatást, amit ingyen használhatsz, cserébe folyamatosan reklámozza neked a prémium verziót, de egyébként az ingyenes is jó, na ez is egy reklám.

Szóval nem gondolnám, hogy csak rossz reklám létezik.

Viszont ha elveszed, akkor kaptál ingyen valamit.

Aztapicsa! Mindjárt ujjongok örömömben. Habár, végül is a Facebookra és a Gmailre is ingyen™
lehet regisztrálni. Egészen odáig, míg rájössz, hogy te vagy a termék és téged adnak el. Ha az utcán ingyen™ kapok valamit, az egy, a befolyásolásomra szolgáló szóróanyag, termékminta, csecsebecse, akármi. Végül pedig, ha a befolyásolásom sikeres, megfizetem a termék árával együtt, tehát végső soron nem volt ingyen. Sőt többet fizetek, mintha nem lett volna egyáltalán reklám és tudatos úton, utánanézéssel, a minősége miatt vettem volna meg. Ha nem veszem el a szórólapot, akkor pedig a honfitársaim fizetik meg, sőt valamivel többet fizetnek, mert eggyel kevesebb ember vásárolt adott termékből. Nekünk se véletlenül tanították kis korunkban, hogy ne fogadjunk el idegenektől édességet. Pedig az is pont ugyanúgy ingyen™ van, mint az általad éltetett utcai szórólapok. Azért van, mert valamit várnak cserébe, csak megelelőlegezik. Ami alapvetően egy tisztességtelen manipulációs technika.

viszont mégis értéket teremtettél magadnak és az ajánlottnak is

Családtagi köteléket használtam arra, hogy a marketinges manipulációs piszkosmunkáját én végezzem el.

Vagy egy jól megírt PR cikk az újságban, amiben egyébként hasznos információk vannak, de mégis megemlít benne egy terméket.

Nincs rájuk szükség, tekintve, hogy a bennük fellelhető információk független (fogyasztásra nem serkentő) forrásokból is fellelhetőek. Hiszen a marketinges PR-hiéna, aki megírja őket, is onnan leli fel.

Vagy vegyünk egy freemium szolgáltatást, amit ingyen használhatsz, cserébe folyamatosan reklámozza neked a prémium verziót, de egyébként az ingyenes is jó, na ez is egy reklám.

Talán a freemium modell az egyetlen olyan reklámozási mechanizmus, amire még én is azt mondom, hogy bizonyos feltételek mellett lehet etikus. Viszont akkor és csak akkor, ha minden funkció kipróbálható és elérhető az ingyenes változatban is. Emlékeztetnélek, hogy a legtöbb fősodratú internetes szolgáltatás nem így működik. A Facebook és a Gmail távolról sem freemium onnantól kezdve, hogy eladják az adataidat, tehát terméket csinálnak belőled. Akkor sem, ha van mindkettőnek fizetett, üzleti csomagja.

Szóval nem gondolnám, hogy csak rossz reklám létezik.

Vannak jó reklálmok is, mint például a vicces reklámspotok. Azonban, minden olyan reklám, ami az érzelmekre próbál hatni és gazdaságilag irracionális döntések meghozatalára sarkall, az tisztességtelen és etikátlan. Nem rossz, csak tisztességtelen és etikátlan. Ezért kell őket betiltani.