- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 8032 megtekintés
Hozzászólások
Rövid véleményem: hisztéria
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korlatolt vagy...
--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom majd ki is fejted, mert ez így sovány.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így van. Ezért kell eltörölni és elfelejteni, hogy ez valaha létezett.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hisztéria, pótcselekvés.
Fölszámolnak egy jól működő rendszert, csak hogy úgy nézzen ki, hogy csinálnak valamit, és hogy el lehessen költeni egy csomó pénzt tanulmányokra, kutatásokra, meg kommunikációra.
Nálunk akár a téli lesz, akár a nyári, rosszabb lesz, mint ami most van. Ha az állandó nyári lesz, akkor a gyerekek majd nem fognak tudni télen reggel iskolába menni, mert 7:00-kor még fekete este lesz. A gyerekek mélyebben alszanak, és őket jobban befolyásolja a sötétség-világosság változása, mint a felnőtteket. Ráadásul akit eddig 7:15-7:30 körül egyedül elengedtek iskolába, azt attól kezdve autóval fogják vinni, mert még sötét lesz. Ugyanis a nap 8-kor fog kelni.
Ha az állandó téli lesz, akkor meg nyáron 4-kor fog kelni a nap, és 19:45-kor lemenni. Mindenki korábban fog kelni, mert 7 körül már nem csak nagyon világos lesz, de meleg is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem működik jól. A folyamatos állítgatás kurva szarul esik a legtöbb embernek és teljesen természetellenes.
A folyamatos nyárira: https://hup.hu/szavazasok/20180913/oraatallitas_eltorlese#comment-22660…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ám folyamatosan állítgatni, csak kétszer egy évben ;-)
És a legtöbb embernek nem esik kurva szarul, mert egy óra az kb. semmi. Csak egy hangos kisebbség panaszkodik.
Indtványozom, hogy törölje el az EU a távoli kontinensekre történő utazáskor fellépő jetlag-et!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én anno 5:30-kor indultam isibe. Elmehet minden mai iskolás a picsába.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Apám ment dolgozni 6-ra. 5-kor vele keltünk. Átvitt a dédöreganyámhoz, ott még volt egy kis másfél órás héder, majd onnan negyed nyolckor iskolába.
Ma meg a kölkök (és munká(s)t sosem látott szüleik) szívburokrepedést kapnak mert "sok a követelmény". Szegények.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brit tudósok (?) kimutatták, hogy a diák jobban teljesít, ha később kezdődik a tanítás és kevesebb a követelmény (és itt lehetne a magyarnál sokkal jobb oktatási rendszerekkel példálózni). Nézd meg, mennyi hülye van most mindenfelé. Lehet, hogy te jól jártál, de nem ez a jellemző. Lehet, hogy azért, mert szar oktatást kaptak a népek? Értem én, hogy a korán kelés annak csak egy kis része (és ami az utóbbi 5-10 évben megy oktatás átszervezése néven, az sokkal nagyobb gáz). De mindig van hova továbbfejlődni. Nekem is betett annak idején a korán kelés, és most szuper jól teljesítek, hogy 10-11 között esek be a munkahelyre. Egy pozitív változást avval lelőni, hogy "régen szar volt, mégis túléltem", az a survivorship bias tipikus példája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kezdjék a tanítást 1 órával később. Egy tollvonás megváltoztatni a minisztériumban. Aztán a többi a tömegközlekedésen múlik, ha van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy tollvonás megváltoztatni a minisztériumban.
Még annyi sem, ui. ezt nem szabályozzák fentről. Tehát az iskola dönthet akár úgy, hogy ők kilenckor kezdik a tanítást. Nálunk bő tíz évvel ezelőtt 7:45-kor kezdődött. 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet
a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról, a 16. § (1) csak arról nyilatkozik, hogy leghamarabb mikor lehet kezdeni a tanítást.
Sőt, van (vagy már csak volt?) olyan középiskola Magyarországon, amely hat napos héttel dolgozik - és öthetente van egy hét pihenő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gond az, hogy szerintem ugy "mereteztek" a dolgot, hog a szulok be tudjak vinni a (kisebb) gyerekeket az iskolaba, es utana meg beerjenek dolgozni. Mas okot nem tudok talalni erre az ertelmetlenul korai kezdesre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a másik oldalról is meg lehet közelíteni: ha később kezdesz, később végzel.
Nem biztos, hogy az jobb megoldás, hogy kilenckor kezdesz, cserébe egy órával később fejezed be a napot - tehát nem egy-kettő-három körül, hanem kettő-három-négy körül (felső tagozat, középiskola). Ezután még edzés, különóra, hangszer, stb., és még valamikor esetleg tanulgatni is kellene.
Szerintem ha kilenckor vagy tízkor kezdődne a tanítás (úgy általánosságban, nem csak itthon), akkor tuti olyan tanulmány születne, ami azt bizonyítja, hogy jobb, ha hamarabb fejeződik be az iskola :)
/Csak eszembe jutott: mi a különbség a nyolc és a kilenc óra között? Mindkettő időpontban rettentő világos van. Talán csak annyi lenne a megoldás, hogy a gyerek kialudja rendesen magát - ne pedig még éjfélkor (ill. sokszor még később (korábban?) is) is az okostelefont meg a facebook-ot nyomogassa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> edzés, különóra, hangszer, stb., és még valamikor esetleg tanulgatni is kellene.
Esetleg ki lehetne dobalni a bullshit-et a tantervbol. Imho napi 5x45 perc odafigyeles pont eleg egy gyermeknek (45 perc se megy folyamatosan btw), azt a napi 5 tanorat meg lehetne hasznosan is tolteni. Kulonora nem is kellene normalis oktatasi rendszerben.
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg ki lehetne dobalni a bullshit-et a tantervbol.
Imáid meghallgatásra találnak: a legújabb NAT-tervezet szerint kevesebb biológia, fizika és kémia óra lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„kevesebb biológia, fizika és kémia óra lesz.”
Ezt mire alapozod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rákattintasz a linkre, letöltöd a pdf-fájlt, megnézed a 37. oldalát (a PDF 48. oldala), és összeveted a jelenlegivel.
Jelenleg: fizika 9-12: 2+2+2+0, tervezet: 3+2+0+0, összeadod, kiszámolod: 6>5, csökken. Többivel hasonlóan.
Ja, jut eszembe, a matek is csökken (3+3+3+3-ról 3+2+3+3-ra).
Kielégítő a válaszom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a tűzróka megnyitja a pdf-et és odaugrik a pdf 48-ik oldalára, erre a linkre:
https://www.oktatas2030.hu/wp-content/uploads/2018/08/a-nemzeti-alaptan…
Talán így gyorsabb.
- 9-10-be betesznek 4 term.tud tárgyat, csak hogy 11-12-ből kivegyék őket :0
- nincs informatika :0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a linkelési trükköt nem ismertem, bocs, hogy feleslegesen dolgoztattalak :)
Természettudós tárgyak, akkor és most (tervezet), 9-12. évfolyam:
- biológia: 0+2+2+2 -> 3+2+0+0
- kémia: 2+2+0+0 -> 1+2+0+0
- fizika: 2+2+2+0 -> 3+2+0+0
- földrajz: 2+2+0+0 -> 1+2+0+0
Tehát igazából csak a bioszt és a fizikát kellett 11-12. évfolyamról "kivenni" (fizikát is csak 11-ről), kémia és földrajz már régóta nincs 11-12. évfolyamok egyikén sem.
Informatika viszont van (lesz), csak nem az a neve a gyereknek. Ha a leírásokat megnézed, lényegében a digitális technológia és kultúra lesz az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén szólva, ha valamit rohadtul gyűlöltem az egyetemi oktatáson az az, hogy mennyire, de mennyire szigetes volt az egész. Itt egy önálló sziget, ott egy önálló sziget, matekosok talán a matekos rész végén elmondják, hogy ja egyébként ez meg az arra lenne jó, stb.
Szóval az, hogy összevonják a biosz-fizika-kémia tárgyakat egy természettudományok tárgy alá az szerintem egy előremutató dolog. Máshol is így van.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az érdekes, hogy a témák összekötögetéséhez az információ rendelkezésre áll ugyan, de a legtöbben valóban nem találják meg. Nem tudom, hogy ez valóban az iskola problémája-e.
Mostanában interjúztattam: egy közepesen egyszerű algoritmust kellett leírni papíron. Volt aki működő megoldást adott, de logaritmikus helyett lineárisan skálázódót. Ez remek alkalom, hogy kicsit belekérdezzek az elméletbe. Kiderült, hogy segítséggel fel tudta idézni matek oldalról és programozás oldalról is, de ott az interjún esett le neki, hogy a kettő összefügg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is-is. Egyrészt nyilván az egyén hibája is, hogy nem erőlteti meg jobban az eszét, másrészt viszont az iskola hibájának felróható, hogy azoknak, akik egyébként képesek lennének észrevenni az összefüggéseket nem adja meg a kezdő löketet, hogy nézze már meg, hogy mi van, akkor, ha megpróbál összefüggéseket keresni. Matematika egyébként ebből a szempontból egy kiváló tárgy: azt látom, hogy sokan úgy tekintenek rá, mint egy elméleti valamire, ami sehova nem fog kelleni nekik. Pedig sokszor annyit kellene tenni, hogy lecserélni a az elméleti ("végy egy rombuszt, aminek a szögei ennyi meg az élei annyi, mekkora a területe, stb.") példákat valós életbeli példákra ("mennyi öntözővíz kell a következő telekre, ha tudjuk, hogy ennek ennyi víz kell").
Középiskolában egy nagyon jó irodalom-tanárunk volt. Eredetileg irodalom-töri szakos volt, nem ritkán csesztetett minket azzal, hogy helyezzük kontextusba a művet (szerző, történelmi kor, helyszín, stb.). Szóval szerintem nagyon sokat számít az ilyen.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mennyi özönvíz kell a következő telekre"
olvastam
:D:D
~~~~~~~~
deb http://deb.uucp.hu/ wheezy yazzy repack
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Máshol is így van.”
A legtöbb helyen külön tárgyak vannak.
Meg ahol egyben van, ott is gyakran elkülönülnek, mondjuk más tanárok tartják, pl UK: „The National Curriculum for KS3–4 science differs from KS1–2 not just in its complexity, but unlike the latter, the science curriculum is divided into three explicit parts: biology, chemistry and physics. Typically in a state secondary school there can be anything from one to up to three (or even more) teachers delivering science to a single class (depending on the breadth of knowledge of the teacher and staff resources of the school)” en.wikipedia.org/wiki/Science_education_in_England#The_‘traditional’_three_sciences_for_KS3_and_KS4
Lényeges kérdés még, hogy hogyan szerepelnek nemzetközi összehasonlításban.
Szóval a „Máshol is így van.” elég gyenge önmagában. De tény, hogy nem lenne példanélküli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont az összóraszám csökken, hogy chx is boldog legyen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elet apro oromei :D
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A törit kéne az irodalommal, mert összefügg, az évszámokat lehetne tizedelni, mert azok szinte sosem fognak kelleni, meg ha ott az irodalom, akkor lehet a nyelvtannal is, az elméleti bullshit úgyis csak nyelvészeknek kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ész-szerűbb lenne, mint a természettudományokon kurtítani, amiből innováció, pénz és jólét van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alapvetően egyet értek.
én nagy rajongója vagyok a nyelvtan alatt tárgyalt elméleti, nyelvészeti dolgoknak, etymológiának, összehasonlító- és szocio-linkgvisztikának, DE véleményem szerint amennyire az iskolában forszírozva van, az felesleges (hacsak nem nyelvésznek készül valaki). Lehetne helyette "fogalmazás" tárgy, ami nekem csak elemiben volt 1 évig. Egy olyan tárgyra gondolok, ami gyakorlati oldaláról serkenti a tanulók kommunikációs képességét, érhetőbben, közérthetőbben tudják magukat előadni - ne csak a gyerek szűk családi/baráti köre értse meg –, szóban/írásban. Ebbe persze bele lehet "rejteni" nyelvtan témákat, hisz elkerülhetetlen is, hogy pl. lássa az ember, h amikor szóban felviszi a hangsúlyt és levegőt vesz, na írásban az a vessző.
~~~~~~~~
deb http://deb.uucp.hu/ wheezy yazzy repack
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mit fog NAT-olni?
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Negyed nyolckor iskolába?
Bakker, az jó világ lehetett.
Nekem 7-kor kezdődött a tanítás (0. órának hívták). Kb. fél óra lehetett az út az iskoláig. 6-kor kelés, készülődés, indulás. A metrón általában aludtam még egy negyed órát, hacsak nem valami csinos csaj mellé sikerült ülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is 0. óra, 5:30-as keléssel. Utáltam és nem lettem boldog tőle, lehet, hogy kihatott a teljesítményemre. Általánosban meg sétáltam fél kilométert a suliig a nehéz táskával, az mondjuk nem volt olyan vészes, bár lehet, hogy azóta van gerincferdülésem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan is volt. Továbbá jelzem, hogy én még akkor jártam általánosba, amikor volt kommunista szombat (minden második szombat) és akkor természetesen tanítási nap volt.
#matulvannakterhelveagyerekekesatanarokfaszsagpontazmpszszajabolkozrohely
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért neked az csak 2 vagy 3 év lehetett, mert 1982-tól megszűnt ez a rendszer.
De én még gimibe is így jártam. Sőt a főiskolára is egy darabig.
Túléltem? Igen.
Sz@r volt? Igen.
Kívánom, hogy újra bevezessék? Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki sem mondta, hogy vezessék be újra, de amit ma összerapliznak az emberek, az sem normális.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg vidéken a 6:40-es busszal jártam be, a 25 km-es út kb. 40 perc zötykölődés volt. Kibírtam, de nem esett jól. És főleg nem kényszeríteném rá a gyerekemre. Vannak ettől érdekesebb/értelmesebb kihívások is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb az idozonakat torolnem el.
Internet idot mindenkinek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Világ időt mindenkinek! :)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Li Lu Multipass!
--
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kínában mindenhol Pekingi idő van. A munka és iskolakezdés időpontját igazítják inkább a helyi adottságokhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat igen, az valoban felesleges volt, ki mondta, hogy mindenhol reggel 6kor kell kelni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez nem marhaság, de tartok tőle, ha egyszer bevezetik, a nyári beállítás fog megmaradni, pedig a télinek kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Téli marad.
Az EU azt szavaztatta meg a közzel, hogy "töröljék-e el a nyári időszámítást".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hivatkozás?
Ugyanis tudtommal az még pont nincs eldöntve, hogy melyik marad végül.
Sőt, az van hogy az országok szabadon választhatnak - de nyilvánvaló okok miatt igen praktikus lenne ugyan azt választani a régión belül :)
Az állítgatás mindenképp rossz, és felesleges.
A téli ugyan közelebb van a föld-nap viszony által diktált "valós" időhöz, ám a nyári sok szempontból sokkal praktikusabb.
Szerintem.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tök egyszerű, átlagoljanak, fix "GMT + másfél óra" azt jóccakát. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
„... Ön melyiket választaná a két alábbi alternatíva közül? (szem előtt tartva az egységes szabályozás
garantálását)
A jelenlegi két különböző (azaz nyári és téli) időszámítás megtartása az összes uniós tagállamban
A jelenlegi két különböző (azaz nyári és téli) időszámítás eltörlése az összes uniós tagállamba
...
Az évi két óraátállítás eltörlése esetén melyik opciót választaná?
Egész évben nyári időszámítás (amikor az órákat egy órával előbbre állítják a téli időszámításhoz
képest)
Egész évben téli időszámítás
Nincs véleményem/Nem tudom”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem tudom, honnan veszed, de a csapból is az folyt, hogy Juncker bácsi a nyári időt javasolta, és a Magyar alvásszövetség is kiakadt, mert ők téli időt akarnak, de nem az lesz.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig utáltam az óraátállítást, de most hogy megtudtam, hogy Juncker is el szeretné törölni, 180 fokos fordulatot vettem, és most már azt gondolom, hogy szükség van az óraállításra. Még nem tudom miért, de biztos vagyok benne, hogy jó nekünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utálom ha korán sötétedik, de az nem zavar ha későn vírrad. Pedig korán kelő és korán fekvő vagyok. :)
Engem a tavaszi óraállítás nem zavar, de az őszinél zokon veszem, hogy mire vége a munkaidőnek és hazaérek már sötétedik. :(
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Utálom ha korán sötétedik, de az nem zavar ha későn virrad (javítottam a í-t, csak szólok).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vidéken erre kitalálták már rég a megoldást: lehet menni 10 helyett 7-re 8-ra is dolgozni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korán kelés: lefordíthatatlan szójáték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korán reggel, biblia este. :P
Évek óta 5-kor kelek, régebben a kutya, ma a gyerek miatt.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Korán reggel, biblia este.
EstFM!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, pedig itt a téli időzóna szerint van kb. délben delelőn a nap, nem a nyári szerint.
A nyári időszámítás szerint meg Németországban (nyugati szélén) nyáron éjfélkor még világos van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
berlinben nyaron este 11kor meg vilagos van....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Londonban is nyáron úgy este 10-ig, és az már más időzóna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manchester, ejfelkor, julius 2-an
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Angliában nyáron nincs éjszaka, csak besötétedik, aztán kivilágosodik. Közben meg "astronomical twilight"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez alapjan megszerkesztettem a mostani, a csak nyari es csak teli beallitas napkelte-napnyugta grafikonokat.
Es bejeloltem rajta a reggel 6-8 illetve este 6-8 orak vonalait.
ez alapjan eldontheti mindenki hogy melyik a jobb: telen sotetben indulni* munkaba/iskolaba (csak nyari) vagy nyaron koran bezarni a ketipartyt mert sotet van (csak teli)
* ami legrosszabb esetben is max 3-4 honapot jelent 7oras indulassal nezve
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem így elsőre mindegyik egy súlyos érfal aneurysma-nak tűnik. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyaron koran bezarni a ketipartyt mert sotet van
Miért kellene bezárni, ha besötétedett? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A télinek kéne, elvégre az a földrajzilag helyes zóna, én mégis a nyárinak örülnék jobban, egyéni szempont, jobban érzem magam a nyári időzónában (kevesebbet kell sötétben bringázni a munkába menet/hazajövet időszakban).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem marhaság. az egy óra minimális megterhelés (persze ez szubjektív, én nem ismerek olyat, akit komolyamn megviselne) cserébe a világos órák sokkal jobban az átlag (?) életviteléhez igazodik.
Én azt olvastam, hogy a jelenleg nyárinak nevezett marad. Ez olyan, mintha egy időzónát lépnénk, ami amúgy a kisebbik rossz. Az eredeti, alias téli sokkal rosszabb szerintem. Igaz, hogy sosem kell sötétben suliba menni a gyerekeknek, viszont nyáron nem lesz 9-kor sötét.
Az az érdekes, hogy:
ha állítgatjuk, akkor azon nyafognak
ha nyáron korán van este, akkor azért
ha télen későn kel a nap, akkor azért
sehogy sem jó... napi pár perceket kellene folyamatosan tolni. kutya nem venné észre, mégis minden jó meglenne belőle. az analóg órások nem örülnének... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a folyamatos allitgatas jo otlet :) ma mar ugyis NTP minden. ami meg nem azt upgradelni kell, ahogy az analog tv adast is lecsereltek dvb-t-re...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És párhuzamosan vele nálunk át kellene állni GMT+2-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az miert lenne jo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nagyon a keleti felén vagyunk az időzónának.
A keleti országrészben már most 7 óra előtt sötétedig. Pedig még csak szeptember eleje van.
Amikor télen síelni vagyok Franciaországban és lejövök a hegyről, hazatelefonálok, itt már régen sötét van, pedig még 5 óra sincs...
Én jobban szeretem, ha a délután minél tovább világos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 18 perc a különbség az ország két széle között. Szóval nem igazán releváns.
-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az majdnem az 1/3-a a 60 percnek, amiről vitatkoztok és már az ország legnyugatibb pontja is inkább a másik időzónába kéne, hogy tartozzon.
--
https://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Amikor télen síelni vagyok Franciaországban és lejövök a hegyről, hazatelefonálok, itt már régen sötét van, pedig még 5 óra sincs...
Ez mondjuk nem az óra, hanem a Nap állásától függ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
allitsuk at a Nap-orat is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt kifejtenéd?
A szélességi kör kb. ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Nap a hosszúsági kör alapján kel-delel-nyugszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország majdnem teljesen GMT+1-ben van, szerintem hiba lenne a nyárira (azaz GMT+2-re) állni: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tzdiff-Europe-winter.png
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem tudom, de szerintem a Franciákkal egy zónában vagyunk, ez a kép szerint pedig nem (ha jól értelmezem a két szint).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A térkép a földrajzi időzóna (Franciaországban GMT+0) és a használt időzóna (Franciaországban is GMT+1) közötti időkülönbséget mutatja (fél-másfél óra között).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi.
Nekem érzésre akkor is jobb lenne, és úgy látszik ezért tetszik a francia, akik ezek szerint szintén eltolták egy órával az időzónájukhoz képest.
Az én bioritmusomnak jobb, ha "sokáig" van világos, még ha télen ez mondjuk csak 17 órát jelent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Továbbra is fennáll az, hogy lehet menni korábban is dolgozni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reggel 7-re járok. Mit javasolsz, mikorra menjek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezentúl menj hatra. Ugyanott leszel.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, majd szólok a főnökségnek, hogy te ezt mondtad...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen sok olyan munka van, ahol egyébként édesmindegy az, hogy mennyi az idő és a munkavégzés a nap járásához van kötve, nem pedig az órához. Érdekes, hogy azt tapasztalom, hogy ennek ellenére a legtöbbször pont az irodisták panaszkodnak a legtöbbet, akiknek végképp mindegy lenne.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ilyen alapon az is fennáll, hogy majd mész te később ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondja a kép, hogy ugyan Franciaországban és Magyarországon ugyanazt mutatja az óra, de a nap járásához képest mi -30 - +30 perccel térünk el, a franciák meg 30-90 perccel.
Szóval mi jó időzónában vagyunk, a franciáknak kellene ugyanabban lenni, ahol pl. az angolok is vannak, és akkor ugyanolyan lenne Magyarország, Franciaország és UK színe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hibás volt az ezzel kapcsolatos kérdés (mármint az EU-s).
Azt kellett volna kérdezni:
1, Egész évben nyári
2, Egész évben téli
3, Nyáron nyári, télen téli időszámítás legyen-e
Azt megvalósítani, amelyre a jelentős többség szavaz.
Véleményem szerint ha eltörlik az óra átállítást, akkor utána a téli-nyári időszámítással lesz gondja sokaknak. Bármelyiket is választják állandóra az év egyik felére nem fog passzolni.
Az viszont még ennél is inkompetensebb megoldás, hogy össze vissza mindenki más időzónába lesz az EU-ban. Ha már elég bátrak voltak az eltörléshez, akkor legyenek elég bátrak annak kiválasztásához is, hogy melyik időszámítás legyen egész évre. Most a jóságos EU bizottság megszabadít az átállítás nyűgétől, majd a gonosz kormányok meg ránk erőltetik a téli vagy nyári időszámítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt (is) kérdezték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Életem legjelentéktelenebb problémája volt eddig az óraállítás, 45 év alatt megszoktam, ami van.
De ha most évente kitalálnak egy új sémát és minden tetves évben valami tök máshoz kell majd alkalmazkodni, akkor kurva pipa leszek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig is minden évben alkalmazkodnod kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár bugot biztos fog hozni, bármit is változtatnak, bármerre :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vettem észre, hogy alkalmazkodnom kellett.
Azt láttam minden évben a TV híradóban, hogy ember vinnyogtak, hogy nem tudnak felkelni vagy aludni. Ehhez kellett alkalmazkodnom.
Emberek, akik sosem voltak még a másik helyzetben, kijelentik látatlanban, hogy nekik úgy jó lesz.
kíváncsi leszek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hogy nem vetted észre az alkalmazkodást az egy dolog. A tested megtette helyetted.
"Emberek, akik sosem voltak még a másik helyzetben", azt írják hogy mások "vinnyogtak".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt hogy nem vetted észre az alkalmazkodást az egy dolog. A tested megtette helyetted."
Mindjárt gondoltam, hogy ezt is jobban tudod. Gondolom azt is, hogy front idején kurva migrénem van, mert vannak olyanok, akinél ez van.
A valóság: nekem sosem fáj a fejem. Soha. Tényleg. Soha.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A valóság: nekem sosem fáj a fejem. Soha. Tényleg. Soha."
Irigyellek. Hozzam lehetne igazitani a barometereket. Amint gyors legnyomas valtozas van nekem mar elotte faj a fejem legalabb 2 oraval...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában nekem csont mindegy, hogy mi van vagy mi lesz. Egyet szeretnék: döntsék már el mi legyen, vezessék be, aztán felejtsük el ezt az egészet örökre.
Leszarom, hogy állítgatunk vagy nem. Azt is, hogy mikor kel a nap vagy mikor nyugszik.
Ezt a tökölődést nem bírom. Haladjunk.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyen a demokracia :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Faszra való. Ha én lennék a király.... :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan mi fontosabb topic van ennel? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul 2x!!! Nekem csak 36x2x kellett, de nincs bajom vele nekem sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"45 év alatt megszoktam"
Csak 38 éve alatt szokhattad meg. Nálunk 1980 óta van nyári időszámítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicc a nyári időszámítás bevezetésének korából:
- Mondd, te már átállítottad az órádat?
- Átállítani? Ezeknek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1996-ban változtattunk utoljára szabályrendszert. Ergó csak 22 évet bírt a legutolsó... na nekem ezzel van tele a tököm: nem szórakozunk, találják ki jól most, aztán minimum 40 évig nem szeretnék több változtatásról hallani (jó eséllyel azután már mindegy is lesz nekem) :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint az én életemben eddig egyszer volt cserélve (ha szigorúan vesszük 2-szer, mert 80-as vagyok, de akkor valószínű nem zavart) és már lassan a B oldalt nyomom. Nem mondhatjuk, hogy sűrűn változtatnak. Kb.: minden generáció feltalálja a spanyol viaszt.
--
https://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem jelentéktelen ügy, de jól mutatja, hogy soha nem lesz Európai Egyesült Államok. Már nem is próbálkoznak, olyan mint amikor az óvónéni besokall és azt mondja, hogy akkor gyerekek csináljatok amit akartok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak hiszed, hogy nem próbálkoznak.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kihagytad a két legfontosabb voksolási lehetőséget:
4, Nyáron téli, télen nyári időszámítás legyen-e
5, Csak az eredmény (vagy az se) érdekel
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[ ] Igen
[ ] Nem
[X] Mégse
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem generálnak ezzel egy (nem) kis 2000 év problémát?
Bizonyára 1000+1 kövület alkalmazás fut ( lehet a mai alternatívájánál jóval stabilabban ), ami ezzel dolgozik, és kb. senki nincs aki tud/akar hozzányúlni, vagy egyáltalán tudjuk róla, hogy változtatni kéne.
Persze nem zárom ki az eu-s sóhivatal kapcsán, hogy a fő cél (ahogy a gdpr-nál is), hogy egy csomó léhűtő jó pénzért megszakérthesse a rendszereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabó úr, hogyan hassunk??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mai napig vannak olyan eszkozeink (pl. switchek, ip kamerak stb) amik nem birnak maguktol atallni, allitgatni kell bennuk az idozonat. ami meg eddig is at tudott allni magatol, az egy timezone file/db frissitessel megoldodik ugyis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve épp egy olyan országban dolgoztam, ahol egészen addig nem volt nyári időszámítás, majd épp azon a nyáron kitalálta a főnök, hogy legyen.
Volt egy-két kisebb gond, de semmi nagy mértékű.
Pl. kellett egy bugreportot küldenem, hogy a tzdata rossz, mert azt hiszi a linuxom, hogy nincs nyári időszámítás, pedig most már van.
Frissítették az adatbázist, pár nap múlva a laptopom már a helyes időt mutatta.
Európában több helyen is változott már, hogy mikor kezdődik/végződik a nyári időszámítás. Melyik hétvégén, hány órakor, stb.
Arra számítanék, hogy nagyon kevés program vagy rendszer maradhatott, ami kimaradt eddig ezekből a változásokból. Na azokban lehet elbújva bug. Hát, majd kijavítják :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, eleve a DST időpontja tud változni, ha elmarad (örökre) az sem lényegesen különbözik ettől.
--
https://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2018-summertime-arrangements?surve…
Itt volt a kerdoiv, kitoltottem, es a zaro megjegyzesek elotti kerdes pont az volt, hogy ha eltorolned az allitgatast, akkor melyik maradjon? Szoval az hulyeseg, hogy ha eltorlik, akkor automatikusan bejon a teli, siman eltorolheto a teli is, azaltal, hogy egy tavaszi atallitas utan UTC+2-ben maradunk. (egyebkent en is ezt valasztottam)
A teljesen kiherelt mobilroaming volt emellett az egyetlen elonye az EU-nak szamomra (mar ha megvalosul). (art13-t persze messze nem kompenzalja)
--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Garantáltan sok gond lenne vele. Ha igen akkor legalabb 10 év előkészület kell hozzá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éltem olyan országban, ahol nem volt nyári időszámítás, meg olyanban is, ahol volt.
Tökmindegy.
Az se zavar, ha van, az se, ha nincs.
Mondjuk az fura, amikor autóval átkel az ember egy határon, és hirtelen 2 órával van később, mert nem csak másik időzóna, hanem az egyikben van DST, a másikban meg nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye azt mondják sokan, hogy ha nyári lesz, akkor szegény gyerek sötétben megy iskolába. De tudósok azt is mondják, hogy jobban teljesít a gyerek, ha később kezdődik a tanítás, a mostani korai kezdés egy rossz berögződés. Akkor legyen nyári és kezdődjön később az iskola, mintha téli lenne, és mindenki boldog, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kisiskolás koromban még a szovjetunióban éltem, moszkvai időszámításhoz igazodva kezdődött a tanítás,
helyi idő szerint 5-kor kellett kelni. Elég sok napon kezdtünk sötétben :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a nyári időszámítástól kapok hülyét. Bagoly vagyok, rühellek korán kelni, amint átállunk a télire, sokkal jobb a közérzetem, az egész nyár meg egy rémálom.
Gondolom, ezzel pont így van, csak fordítva egy genetikailag pacsirta... Nehéz ügy.
Amúgy persze, hogy a télire szavaztam :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezzel pont fordítva vagyok. Úgy értem, hogy szintén bagoly vagyok, de pont ezért rühellem a téli időszámítást, mert akkor korábban sötétedik. Ha már sokáig fent vagyok, akkor legyen akkor világos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez érdekes... egész nyáron érzed, hogy "egy órával korábban" kelsz? az kemény lehet. mi lesz veled, ha tényleg tolódik az zónánk, mert a most nyárinak nevezett lesz az egyetlen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vegre. ruhelltem az allitgatast, nekem hetekig tartott atallni.
az hogy teli vagy nyari vagy milyen lesz kb leszarom, bar en jobban szeretek vilagosban ebredni, este meg mind1 mikor sotetedik mert ejfelig fennvagyok akkor meg csak izlandon van vilagos ugyis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na persze!
A téli meg a nyári autógumi cseréhez foggal-körömmel ragaszkodnak!
De időszámításból bezzeg négyévszakos kell! ;-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ragaszkodnak :)
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/05/17/adac_negyevszakos_gumik…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Téli vagy nyári?
Minek az időzóna??
Lenne egy bája annak, hogy a Földön mindenhol ugyanazt jelentené az idő, és szerintem hozzászokni sem lenne nehéz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy jo lepes a megfelelo iranyba. Amugy az idozonakat is utalom, lehetne fixen egy.
Amugy Kina egy idozona, es teli-nyari allitgatas sincs, fixen UTC+8.
--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyári legyen. Legnagyobb hatása annak van, h a téli rendszerben délután elvesznek egy órát a világosból. Ilyenkor tudná élni az ember az életét, sportolni vagy mást csinálni. Reggel úgy is sötétben kelek fel, melóban mindegy, de délután pont kéne a napfény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Úgy is kell egy kávé, hogy felébredjek, nem baj, ha sötét van reggel. Sőt, én jobban szeretem, ha nem ébreszt fel hajnalban az a k.va nap. Nyáron sötétítő függönyt és szemtakarót használok egyszerre. Télen meg semmi kedvem semmihez, mert már sötét van munka után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magánemberként az óraátállítás különösebben nem érint. Mindig utálok korán kelni, mindegy mikor van az.
Ellenben programozóként minden vágyam az eltörlése :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye nem azt akarod mondani, hogy programozóként beledrótozod a logikát a programodba?
Mert szerintem programozóként se kellene, hogy érintsen. Meghívod a függvényt, ami a valós időből készít egy helyi időnek megfelelő szöveget, aztán a szöveget kiírod.
Persze ha te vagy az a programozó, aki a globális tzdata adatbázist karbantartod, akkor értem a dolgot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
beagyazaott rendszereknel (ne raspi-re gondolj hanem mikrokontrollerek rtc ic-vel) ezt neked kell lekezelni sajnos. ott nincs oprendszer. nincs tzdata, van mondjuk 256 byte ram meg par kb rom a programnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csináltam egy NTP-s órát esp8266-tal. (Bár ez egy kicsit több mint a mikrokontroller + rtc.) A micropythonban lévő library nem támogatja a DST-t, így azt is meg kellett írni. Ez kb. egy éve volt, amikor még nem volt szó az óraállítás módosításáról, de valahogy ráéreztem a dologra, mert egy üzenettel távolról ki/be lehet kapcsolni a DST-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Az elterjedt RTC csipek ahelyett, hogy a másodperceket számlálnák, megvalósítanak magukban egy kalendáriumot. Ami persze nem lesz jó miután ezt a szabályt bevezetik. Meg ha aritmetikázni kell az idővel, akkor azt szívás dátumokon csinálni, jobb epoch time-on (kivéve, ha munkanapokkal meg ünnepnapokkal kell aritmetikázni, mert akkor mindenképpen szívás :-P)
Persze én megkerültem: csináltam egy logikát, ami az RTC calendart Unix epoch-há alakítja és visszafelé is. Amit azzal szoptam, azt nem akarnám még egyszer végigcsinálni. Végül néhány táblázatot generáltam azok alapján megy, pofás lett. És így legalább viszonylag értelmesen lehet belül kezelni a dátumokat.
Aztán a megrendelő azt mondta, hogy az óraátállítás legyen automatikus és kikapcsolhatatlan. Pedig tiltakoztam, de a megrendelő az megrendelő. Úgyhogy majd lesz szoftverfrissítés, ha ezt megszavazzák. Ez mondjuk különösebben nem zavar, nekem pár perc lesz megírni az új szoftver verziót, az upgradet meg ők fogják csinálni. És közben a bajszom alatt mosolyoghatok, hogy igazam lett :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát, biztosan megvan az oka, hogy miért így csinálták meg az RTC csipben, de elég nagy butaságnak tűnik, ha egy olyan rendszer leíró adatait égetik bele, ami a múltban is többször módosult már, és simán módosulhat akárhányszor a jövőben is.
Azért ez nem ugyanaz a probléma, mint 1963-ban amikor valaki úgy gondolta, hogy az ezredforduló még évtizedekre van. Én 2009-ben láttam azt, hogy egy ország bevezette hirtelen a nyári időszámítást, és pár éve egy másik ország meg megváltoztatta, hogy hány órakor történjen a változtatás.
Magyarországon mikor változott meg a dátum? A rendszerváltáskor? Már nem emlékszem, de a lényeg az, hogy aki azt feltételezi, hogy ez évtizedeken át (míg világ a világ meg még egy nap) így is marad, az nem figyelt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt "szerencsém" dolgozni olyan global rendszeren, aminek tényleg mindenfele volt része. Sosem számoltam, de jelentősen kevesebb az olyan ország, ahol nem volt, mint ahol igen. És szintén nem statisztikáztam, de a váltás időpontok körül rendszeresen volt, hogy figyelni kellett a tzdatára, mert valaki valahol valamit baszakodott vele.
Mondjuk az ténykérdés, hogy egy gyors grep után a tzdataban mintegy 150knyi hasznos infó van, ami azért embeddben nem mindig kevés, pláne, ha a projected gain viszonylag minimális. Meg mondjuk az is, hogy az a 150K még jelentősen redundáns text, amin bőven lehetne optimalizálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dátum BCD kódban úgy van benne, ahogy ki kell jelezni. Ezért ha csak kijelezni kell, és a számlálás logikája nem változik, akkor nagyon egyszerű dolgozni vele. Én is csináltam ilyen rendszert, ami csak kijelzi meg logokba írja a dátumot, erre tökéletesen elegendő a dátum formátum, sosem kell lineáris idővé alakítani. Egyszerű mint a faék.
Egyébként van egy olyan érzésem, hogy a PC RTC-k önébresztő funkciója hasonló belső megvalósítások miatt nagyon bonyolult. Valamikor olvastam ilyen doksikat, és a wake up regiszterbe dátumformátumot kell írni, ráadásul a számjegyekben wildcardot is lehet használni. Na most, ha pont az óraátállítás pillanatában akarod, hogy felébredjen a géped, akkor mit írsz be a regiszterbe? Jó, ez nem egy sokakat érintő probléma, de azért komplex kód van mögötte, ahelyett hogy csak beírnánk egy számot és slusszpassz.
Ha olyan a felhasználás, hogy lineáris RTC kell, akkor sajnos kell implementálni egy naptár átszámolót. Lehet, hogy be lehet húzni valahonnan kész megoldást, de anno némi keresgélés után egy táblázatos megoldás mellett döntöttem. Nem volt olyan, ami lényegében zéró függőséggel pár bájtban elfér egy mikrovezérlőn. Még ez sem para. De van az átállásnak a kimaradó órája, illetve a beszúrt óra. Na, ott van kavar rendesen, ha nem csak kijelezni kell az időt, hanem mondjuk dátum formába oda vissza alakítani úgy, hogy akkor is jól működjön. Emiatt a két óra miatt kell egy csomót gondolkodni. És ráadásul nehezen tesztelhető minden sarokeset.
Valójában nem akkora kunszt, hogy emiatt el kelljen törölni DST-t, de egy ranting azért jólesik az ember lelkének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az oraallitgatassal az apple ios-nek is meggyult mar a baja, nem is egyszer...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többféle RTC van, van amelyik UTC-t számol csak.
Viszont nem hiszem, hogy ha az életünket valamihez igazítani kell, akkor azok a piacon lévő RTC IC-k lennének :)
Amúgy sem mondta senki, hogy ezek örökre vannak tervezve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en mondjuk nem lattam meg olyan rtc-t ami az oraatallitast is tudta volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem programozóként ekkor sem járnál jobban:
Például gyógyszert szedsz, és hogy időben bevedd a megfelelő adagot, beállítod a telefonodon a riasztási időpontokat. Milyen jó lenne, ha egy nagyobb utazásnál a telefon automatikusan át tudná állítani az időpontokat. Például azért, mert ha az UTC szerinti reggel 8 óra az adott hely földrajzi ideje szerint hajnal 2, akkor nem túl jó móka a helyi éjszaka kellős közepén ébredni a jelzésre.
De be lehet állítani a telefont, hogy éjszaka csak bizonyos hívások (esetleg semmi) csörögjenek, ne legyen az értesítéseknél hangjelzés,… Ehhez szintén kell tudni, hogy az adott helyen mikor van éjszaka.
Tehát tzdata-ra az időzónák eltörlése után is szükség lesz. Szívás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem az óraátállítást kell eltörölni, hanem a sötétet. itt lenne az ideje a luxusbolygó gyártásnak újfent.
(Részlet a GALAXIS Útikalauzból, 634 784. oldal, 5/a Szekció. Tétel: Magrathea)
Messze-messze, az ősi idők ködében, az előző Galaktikus Birodalom nagy és dicső napjaiban az élet vad volt, dús és jobbára adómentes.
Hatalmas csillaghajók rótták megszokott útjukat a különös napok között, kalandot és hasznot remélve a galaktikus űr legtávolabbi zugaiban is. Akkoriban a lelkek még merészek voltak, a tétek magasak, a férfi valódi férfi volt, asszony volt az asszony, s az Alfa Centauri kis szőrös lényei is szőrös lények voltak az Alfa Centauriról. És mindnyájan bátran szembenéztek az ismeretlen rettenetekkel, hogy gigászi hőstetteket hajtsanak végre, meg hogy merészen véget vessenek a végtelennek. Így forrt össze a Birodalom.
Rengetegen gyűjtöttek mesés vagyont, és ez teljesen természetes volt. Nem kellett szégyenkezni miatta, hiszen valójában senki sem szűkölködött. Vagy legalábbis senki, aki számított. A leggazdagabb és legsikeresebb kereskedők élete persze mind bosszantóbbá és unalmasabbá vált, szerintük elsősorban azoknak a bolygóknak a hibájából, amelyeken letelepedtek. Egyik se felelt meg tökéletesen: emitt az időjárást nem tartották egészen kielégítőnek a délután késői óráiban, amott félórával hosszabbnak érezték a napot az ideálisnál, másutt a tenger színe rózsaszín volt ugyan, de éppen a legrosszabb árnyalat.
Így teremtődtek meg a legmegdöbbentőbb iparág létrejöttének feltételei: az egyedi építésű luxusbolygógyártásé. Ennek az iparágnak Magrathea bolygó volt a főhadiszállása, ahol a hiperűrmérnökök álombolygókat gyártottak a fehér lyukakon beszipkázott anyagból, aranybolygókat, platinabolygókat, lágygumibolygókat, rengeteg földrengéssel. Mindezt szerető kézzel úgy formálták meg, hogy kielégítsék a Galaxis leggazdagabb lakóinak immár oly természetesen szigorú követelményeit.
E vállalkozás oly sikeresnek bizonyult, hogy hamarosan Magrathea vált minden idők leggazdagabb bolygójává, és a Galaxis fennmaradó része szánalmas szegénységben tengődött. A rendszer megtört, a Birodalom összeomlott. Hosszú és barátságtalan csend telepedett az éhes bolygók milliárdjaira, melyet csak a tudósok tollainak percegése tört meg. Éjt nappá téve dolgoztak önelégült kis tanulmányaikon, melyek a tervezésen alapuló gazdaságpolitika előnyeit taglalták.
Magának Magratheának nyoma veszett. Hamarosan még az emléke is tovatűnt a legendák ködében.
A mai felvilágosodott időben persze senki sem hisz belőlük egy szót sem.
- Magrathea ötmillió éve halott - mondta Zaphod.
- Hát persze hogy biztonságos. Mostanra már a kísértetek is letelepedtek, és családot alapítottak.
Ekkor különös, megmagyarázhatatlan hang reszkettette meg a hidat: távoli fanfár hangja, üres, hajlékony, testetlen hang. A fanfár egy hasonlóképpen üres, hajlékony és testetlen emberi hang bevezetéseképp szolgált.
A hang ezt mondta:
- Legyetek üdvözölve...
Valaki a halott bolygóról beszélt hozzájuk!
- Komputer! - ordított Zaphod.
- Helló mindenkinek!
- Mi a fészkes foton ez?
- Ó, csak valami ötmillió éves magnófelvétel, amit most nekünk sugároznak.
- Egy micsoda? Rádióadás?
- Csst! - mondta Ford. - Folytatódik.
A hang öreg volt, udvarias, csaknem elbűvölő; de lehetetlen volt nem kihallani belőle a bujkáló fenyegetést.
- Magnófelvételre rögzített üzenetet hallanak – mondta - mivel pillanatnyilag sajnos nem állhatunk rendelkezésükre. Magrathea kereskedelmi tanácsa hálás önöknek nagybecsű látogatásukért...
(- Az ősi Magrathea képviselője beszél! - kiáltott Zaphod.
- Jó, jó - szólt Ford.)
- ...Sajnálattal kell azonban közölnünk, hogy a bolygó átmenetileg teljes egészében visszavonult az üzlettől. Köszönjük. Ha óhajtják, közöljék nevüket és annak a bolygónak a címét, ahol elérhetjük önöket. Kérem, beszéljenek, amikor a búgójelet hallják.
Rövid búgás következett, utána csönd.
- Meg akarnak szabadulni tőlünk - állapította meg Trillian idegesen.
- Mit tegyünk?
- Ez csak egy felvétel - heveskedett Zaphod. - Tovább megyünk. Világos, komputer?
- Világos - jelentette a Komputer, és soron kívüli lökést adott a hajónak.
Várakoztak. Néhány másodperc múlva ismét megszólalt a fanfár, majd a hang:
- Biztosíthatjuk önöket: mihelyst ügyfeleink újra megengedhetik maguknak, hogy válogassanak a korszerű geográfia legválasztékosabb kínálatából ismét visszatérünk az üzleti életbe, s erről hirdetéseket teszünk közzé az összes divatos lapban és színes mellékletben. - A hang egyre barátságtalanabbá vált. - Addig is hálásan köszönjük ügyfeleink érdeklődését, és felkérjük őket, hogy távozzanak. Most rögtön!
Arthur társai ideges arcára pillantott.
- Talán jobb lenne, ha indulnánk, nem? - indítványozta.
- Csst! - mondta Zaphod. - Az égvilágon semmitől se kell félni.
- Akkor miért olyan feszült mindenki?
- Mert kíváncsiak, azért! - kiáltotta Zaphod. - Komputer, a légkörbe ereszkedést megkezdeni, landolásra felkészülni!
A fanfár ezúttal csak jelképes volt, a hang pedig egyértelműen hideg:
- Végtelenül megtisztelő az a makacs érdeklődés, melyet bolygónk iránt táplálnak. Hadd biztosítsuk önöket arról, hogy a távirányítású rakéták, melyek az önök hajója felé tartanak, részét képezik annak a különleges ellátásnak, melyet csakis leglelkesebb ügyfeleink részére tartunk fenn. A nukleáris robbanófejek csupán mellékes, udvariassági kérdésnek minősítendők. Örömmel tekintünk majd az önök divatigényei elébe egy elkövetkező élet során... köszönjük.
A hang kikapcsolt.
- Ó! - lehelte Trillian.
- Ööö... - nyögte Arthur.
- Nos? - kérdezte Ford,
- Ide figyeljetek - mondta Zaphod. - Mikor fogjátok már fel? Ez csupán egy magnószalagon rögzített üzenet. Több millió éves. Nem érvényes ránk, világos?
- És a rakéták? - szólalt meg Trillian.
- Rakéták? Ne kacagtass!
Ford megkocogtatta Zaphod vállát, és a hátsó ernyőre mutatott. Tisztán látszott, amint a messzeségben két ezüst nyílhegy halad a hajó felé. A nagyítást megváltoztatva az is kitűnt hogy két tömören valóságos rakéta süvít át az égen. Rajtaütésszerű megjelenésük ijesztő volt.
- Azt hiszem, fölöttébb ügyesen céloznak ránk - állapította meg Ford.
Zaphod döbbenten bámulta a rakétákat.
- Hej, ez óriási! - mondta. - Valaki odalent meg akar ölni minket!
- Óriási - hagyta helyben Arthur.
- Hát nem látjátok, mit jelent ez?
- De igen. Mind meghalunk.
- Jó, de azonkívül.
- Azonkívül?
- Azt jelenti, hogy jó úton járunk!
- Milyen gyorsan tudunk letérni róla?
- És csönd legyen - morgott Zaphod. - Így is éppen elég nehéz aludni. A talaj is pocsék. Egészen kemény és hideg.
- Aranyból van - mondta Ford.
Zaphod bámulatosan kecses mozdulattal felpattant, és a látóhatárt fürkészte, mivel az aranyfelszín éppen odáig terjedt minden irányban, tökéletesen simán és tömören. Úgy ragyogott, mint... nehéz volna meghatározni, hogy is ragyogott, mert az egész univerzumban semmi se ragyog úgy, mint egy színarany bolygó.
- Ki rakta ezt mind ide? - hápogott Zaphod kidülledt szemmel.
- Ne izgulj - intette le Ford. - Ez csak a katalógus.
- Micsoda?
- Katalógus - mondta Trillian. - Illúzió.
- Hogy állíthatsz ilyet?! - kiáltotta Zaphod, és négykézláb kezdte vizsgálgatni a talajt. Bökdöste és piszkálta. Nehéz volt és egész kicsit puha: meg tudta karcolni a körmével. Nagyon sárga volt és csillogott, s amikor Zaphod rálehelt, a lélegzete olyan sajátosan párolgott el, ahogy csak színaranyról párolog el a lélegzet.
- Trillian meg én nemrég tértünk magunkhoz - mondta Ford. - Addig kiabáltunk és üvöltöztünk amíg oda nem jött valaki, erre tovább kiáltoztunk és üvöltöztünk, míg megunták, és idehoztak minket a bolygókatalógusukba, hogy elfoglaljuk magunkat, míg felkészülnek rá, hogy foglalkozzanak velünk. Ez itt mind Szenz-O-Rekord.
Zaphod keserűen bámult rá.
- A fészkes fotonba - mérgelődött - fölébresztettetek a magam tökéletesen megfelelő álmából, hogy megmutassátok valaki másét.
Zaphod sértődötten leült.
- Miféle völgyek azok ott? - kérdezte.
- Fémjelzés - mondta Ford. - Megnéztük.
- Idáig alhattál - szólt Trillian. - Az előző bolygón térdig gázoltunk a halakban.
- Halakban?
- Egyesek a legfurább dolgokat kedvelik.
- A halak előtt - mondta Ford - platina is volt. Elég unalmas. Azt gondoltuk, ezt azért látnod kellene.
Tenger sok fény ragyogott feléjük egyöntetű aranycsillogással, akármerre néztek.
- Elragadó! - zsémbelt Zaphod.
Hatalmas zöld sorszám jelent meg az égen. Pislogott és megváltozott, s vele együtt a táj is átalakult.
Mindhárman egyszerre hördültek fel.
Bíborszínű tenger partján találták magukat, mindenütt apró sárga és zöld kavicsok hevertek - nyilván értékes drágakövek. A távolban a lágy vonalú hegyek vörös csúcsai gyengéden hullámzottak. Mellettük tömör ezüst kerti asztal állt, mályvaszínű, fodros napernyővel és ezüstrojtokkal. Az égen, a katalógusszám helyén hatalmas felirat jelent meg: Magrathea az Ön bármely igényét kielégíti. Nem dicsekszünk.
És ötszáz teljesen meztelen nő záporozott alá az égből ejtőernyőn.
A következő pillanatban a látvány eltűnt. Tavaszi réten egy csomó tehén kérődzött körülöttük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan a teli idoszamitas mellet vannak (en haljok a nyarira), mert a nyari eseten telen akkor csak 8 korul kezdene vilagosodni (cserebe delutan fel 6 kurul sotetedne be teljesen - persze mindenkinek mas az izlese, de nekem pl. kb. mindegy, hogy reggel autozok egy orat sotetben vagy este).
Nyaron este ~21:30 korul sotetedik be teljesen, szoval a nyari idoszamitas mellett este tobb ido marad a szabadban lenni olyan tevekenysegekre ahol nem opcio a mesterseges vilagitas (pl. nalunk kerteszkedes, de kinek mi).
Viszont mar igy is hajnali negy ora utan kicsivel pirkad, ez gyakorlatilag hajnali 3-kor kezdodo vilagosodast jelentene ha a teli idoszamitas maradna meg.
/sza2
--
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár engem nagyon nem sokkol le, de töröljék! :)
-----
„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ugye megvan hogy mindegy az idozona, attol meg lehet 4:00-ra is jarni munkaba es 12:00-ra is, sot telen/nyaron mas-mas idopontra
--
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem aztán tök mindegy, hogy 23-kor kelek és 02-re járok munkába, vagy 5-kor kelek és 8-ra megyek. :)
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, csak szamok. UTC is lehetne akar, a szervereken az van, praktikus lenne :D
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar majdnem jo igy minden vegre.
Mostmar csak a nemegesz offsetes idozonakat kellene eltorolni Oceaniabol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Atommal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal az a baj, hogy India is felorasat hasznal, nekik meg pont van.
--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem kéne változtatni. Így télen 8-kor még sötét lesz ha a nyárit tartjuk meg, ha pedig a télit akkor nyáron a délutánok lennének rövidebbek. Ez a mostani egy jó kompromisszumos rendszer.
--
honlapom http://dyra.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyáron legyen előbb sötét, korábban lehet menni bulizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy aludni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt mondom, hogy maradjon a nyári (ha egyszer lesz ebből szavazás).
Bár nem értem miért nem jó megoldás ha vesszük a téli meg a nyári szuperpozícióját. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na az kene meg, hogy a vegen ne integer offsetunk legyen. Az meg a teli-nyari valtasnal is nagyobb faszsag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az offsetet percben mérik, az meg lehet egész, mi a gond? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja: van is 30 perces időzóna.
--
https://naszta.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És még :45 is. De nem tök mindegy amúgy? Néha átszámolom, hogy ha nálunk X óra van, akkor mennyi lehet Californiában, de gyakrabban van az, hogy "time in california" és szépen kiírja a Google kereső. Ha meg az ember meetinget szervez, akkor a naptár megoldja helyette az időzóna konverziót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sok papirf@szú, akik hajnalban mentek suliba :D én ma is 5:10-kor keltem, hogy 60km-es utat tegyünk meg a 40km-re lévő melóhelyemre :) .
El kell amúgy törölni és a télit bevezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ah amugy is sotetben indulsz el, akkor nemtokmind1, hogy 7kor vagy 8kor kel a nap? :/
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összességében örülök neki, de eddig sem érintett nagyon. Én eddig sem "állítgattam az órát" (képletesen), és megoldottam, hogy mindenhova, ahová rendszeresen járok, tél/nyár között egy óra különbséggel mentem. Nyilván ez sokaknál nem opció, vagy komoly lemondással járt volna eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így erre nem tudok válaszolni, mert kurvára attól függ.
Ha UTC+1 zónába maradunk, akkor NEM! NEM! SOHA! Az lenne a legnagyobb kiaszás.
Ha átmegyünk UTC+2-be ("nyári"), akkor a kutyát nem érdekli.
Tehát nem ez a kérdés. Sőt, állítólag ez el is van döntve.
--
[laca@manjaro ~]$ %blow
bash: fg: %blow: no such job
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni