evernote --> kuka

nem először genyózik az evernote az árazással az elmúlt pár évben, de ha már ennyire erőltetik, akkor inkább átviszem a cuccaimat máshova

praktikusan onenote-ba lenne jó, mert az új jegyzetek már ott születnek, de valójában mindegy, csak ne kézzel kelljen átmásolni több ezer note-ot. ugyanitt, ha valakinek van ötlete, hogy milyen szolgáltatásba lehet _automatikusan_ migrálni evernote-ból, ne tartsa magában plz

szerk: az ingyenesség (ahogy az ábra mutatja) nem kritérium, lehet relatíve drága is ha amúgy jó a cucc, viszont olyan szolgáltató kéne ami nem emel egy éven belül kétszer árat

szerk 2: a weboldalon még a régi árak vannak. össze vagyok zavarodva. :(

Hozzászólások

Már akkor letettem mikor egy gépes lett. Akkor átmigráltam OneNote-ba.
Anyáztam is azóta többször, de az App már egészen jól használható. A Desktop kliens kevésbé jó ott ahol az Evernote csillagos ötös volt: keresés, navigálás az összes jegyzetben.

Az elmúlt egy-két évben Onenote-ot használok, elégedett is vagyok vele. A baj az, hogy az ennél korábbi jegyzetek (amiből több ezer van) Evernote-ban vannak – és mivel néha hozzájuk is kell nyúlni, ezért fizetgetem a havidíjat oda is.

Ahogy nézem, van evernote-->onenote migrációs tool, de nem lesz mindig átlátható az eredmény. :)

Az a tool egy rakás xar, legalábbis a MAC verzió, legalábbis a jelenlegi (preview) állapotában. Miután a 9-iknél feladtam a "zárd be az evernote-ot, trí again" című végtelen ciklust (berzártam a 1note-t is), kiexportáltam az evernote-t, beimport 1note-ba: Az ostoba az összes notebook-ot beöntötte egyetlen notebook-ba, tag-ek sehol illetve a note-ok tetején #it, #fun, #elektro #stb. formában azért megmaradtak, grr. Mentségére legyen mondva, h a fixedwidth fontok itt is fixedwidth-ek, szóval a konzolos dolgok értelmezhetőek maradtak. Rakásxar, nna. Pedig amúgy tetszene a OneNote. Megint úgy ad vmit az MS, hogy közben nem ad. Mind1. Ja: nincs clipper :(

UPDATE: van egy install Clipper menüpont

keresztkérdés, ha már MS alkalmazás / alkalmazott :p

totál offtopic lesz az Evernotehoz képest, de azért megkockáztatom :)

Vásárolok 5 darab gépet várásolok 5 darab office-t hozzá.

Kártyás office, regisztrálós letöltős.

Regisztrálok egy címet MS accountnak xy@xy.hu mondjuk. (egy email cím lesz, nyilván egy cég vásárolta meg ezt az 5 darab terméket) Eddig jók vagyunk.

Feltelepítem az első office-t a kulccsal, ahogy mondja szépen a kis kártya. Remek, felmegy, beaktiválódik.
Feltelepítem a második office-t a második kulccsal... már gondban vagyok, mert az adott MS accountba már van egy office, honnan tudom hogy a kettő közül melyik is az aminek a setupját (amiben benne van a key* valószínűleg) kell leszednem és telepítenem? Sebaj. One-shot. Siker. Kis segítséget adhat az, hogy melyik év melyik hó melyik napján lett telepítve.. óraperc már luxus lenne esetleg...

Harmadik office... ugyan ez a procedúra. Letölt, telepít, ezzel a kulccsal már aktiválva van egy office.. blabla.

Remek. Office uninstall, MS account login, leszed a "következő" setup, telepít, reménykedik hogy az a "jó".

Namost 5 officenál ez elég érdekes játék, hogy találd ki melyik lesz a tied.

Főleg úgy!! hogy amennyiben az MS account oldalon lévő listában szereplő officenál, van lehetőség, termékkulcs megtekintésére!
Haha! Mondom dejó lesz!

Nem... nem lett az. Köze nincs a kártyán szereplő termékkulcsnak a megjelenítettel kapcsolatban. Naaagyon távol vannak egymástól ...

Vagy én b.szok el valamit, vagy tényleg ennyire sz.r az MS office aktivációs része..

Lehet én csinálok valamit szarul, úgyhogy fixme ^^ :)

Amikor multkor neztem, akkor arban dragabbra jott ki.
Igy most en 18db-nal aktivalgatok kezzel.

En igy csinalom, tudom favago stilus:
minden kartyara rairom az emailcimet es jelszot amivel aktivaltam (beregisztraltam a live.com-ra).
Minden office-hoz uj account.

Egyebkent jar hozza onedrive, bar azt nem hasznaljuk. De mintha ezert lenne jo a kulon emailcim.

Nem tudom melyik a rosszabb: ez, vagy amikor egy windows 10 professionallal megvett laptopot takaritok 4-5 oran keresztul...

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A takarítás pedig kötelező :)

Nyár elején jártam meg Dell Vostrokkal. A gyári telepítésre szépen rátettem az Office 2016-ot (miután emlékeim szerint legyalultam a Home+Student demót + McAfee-t). Érettségire előveszem őket, kezdem tesztelgetni, WiFi-re csatlakoztatni őket, kb. fél órára rá észreveszem hogy újra a Home+Student virít rajtuk, nyilván a McAfee-vel egyetemben.

Programs&Features, Publisher==Dell, gyalu és anyázás. Azóta nem volt gond.

egyszerűbb volt így közbeszereztetni, mint Open szerződésre közbeszereztetni, valószínűsítem ezért esett erre a választás. Nem tudom biztosan, de sztem ilyesmi lehetett.
De azért a "home" usernek is megkönnyíthetnék az életét azzal, hogy

1. ha már van termékkulcs megtekintés, akkor egyezzen már meg a kiskártyán lévő termékkulccsal a megjelenített kód.
2. ha már van dátum az aktuális regisztrálás/aktiválás után, akkor ugyan küldjenek már utána egy óra:perc -et is. Ezzel is előrébb lenne az ember :)

Minden kártyán egy darab egyedi kulcs szerepel. 5 office 5 különböző kulcs (5 különböző csomagolásban jöttek, tehát nem 5 darab office kártya jött egy packba MStől).
Aktiválás után, 5 office látszik az msaccount webes részen. Az 5ből egyiknek sincs köze az eredeti kártyán található "fizikális" kulcshoz :)

ps.: amire gondolok, régen volt a COA* meg minden egyéb "matrica" amit ragaszgatott az ember ide-oda. Azon a tényleges kulcs szerepelt. Itt ezen a kártyán nemtudom milyen kulcs szerepel, de hogy nem fog megegyezni aktiválás után az MS account oldalon "Termékkulcs megjelenítése" opcióval az 100%. Legyen szó akár 1 darab kártyás officeról is.

ps2.: https://tardis.hu/le/office_key.jpg

Gondolok itt ilyesmire. Saját fiók 1 darab office. Köze nincs a termékkulcsnak a "kiskártyán" lévőhöz :)

Megnéztem onenote-tal kapcsolatban ezt a tutorial videót:

https://www.youtube.com/watch?v=XLFoTOwoyK0

Bocs, nem akarok off-olni meg nem trollkodásnak szánom, de én majdnem leestem a székről mikor megláttam hogy mennyi menün visz keresztül és milyen szinten komplex a felület és az egész megoldás a feladat relatív egyszerűségéhez képest. Beszéltük ezt a témát a blogomban, de tisztelettel szeretném kérdezni, hogy tényleg van igény ilyen szintű bonyolultságra ilyen egyszerű feladatnál? Ha ti használjátok, nem vesz el túl sok időt a felület kezelése és az egész menedzselése? Mennyi dolgot kell folyamatosan fejben cipelni (emlékezni) egy ilyen szolgáltatás használatakor?

Nem lenne jobb egy nyomorult szövegdoboz egyetlen plusz gombbal és kész amivel fel lehet vinni és keresni szöveget? Tényleg kellenek azok a feature-ök? Komolyan kérdezem. Ezt el tudjátok ti vagy kollégáitok magyarázni 30-50 éves embereknek akik nem IT-ben dolgoznak és azok motiváltan képesek használni is ilyen megoldást? Vagy ez tényleg csak mérnököknek tervezték? :)

Ennyire dinoszaurusz vagyok a személetmódommal? :)

btw nem vagy dinoszaurusz :) ami fontos és jóóóval később lesz mint aznap az calendar.google.com -> beír. Ami jön menet közbe aznapra, Windows + R notepad -> beír / papír és toll.... leír, feljegyez. Mai napig használom a "manuális" naptárt is, bizonyos események beírására :) Lehet én is dinó vagyok :) De ez nekem effektívebnek tűnik mint 234darab kattintással beírni, hogy XYnak ZY dolgot meg kell csinálni. Értsd, ha telefonálnak hogy ~2 óra múlva kell egy eszköz ide vagy oda, azt nem fogom beírni a gcalendarba.. Leírom a papírra. Azt ennyi. Dinó vagyok!! :)

Ezeknek a feature-öknek a nagy részét nem használom. Sőt, feltételezem, hogy nincs olyan ember, aki mindet használná. Azért van benne ennyi, mert nem mindenki ugyanazt a néhányat használja.

Én pl. imádom azt, hogy ha OneNote-ban megjelölök egy sort, az létrehoz egy taszkot Outlookban. Ez működik fordítva is: ha kipipálom az outlookos feladatot, akkor a OneNote is jelzi, hogy kész. Cserébe viszont fogalmam sincs pl., hogy a videóban látott kék háttér beállítása mire jó, vagy hogy hol lehet megcsinálni.

Simplenote. Tökéletes arra, amire kell.

--
trey @ gépház

Remek lenne a házon belüli cucc, ha az Evernote és a OneNote rendszerezési struktúrája azonos lenne, és egy az egyben át lehetne emelni a jegyzeteket. Mivel ez sajnos nem igaz, így a házon belüli importáló cucc (önhibáján kívül) telefossa a OneDrive-ot önálló jegyzettömbökkel, mert a OneDrive struktúrája egy szinttel laposabb az Evernote-énál.

Mást jelent a notebook, az evernote párhuzamosan kezeli a notebookokat, a onenote esetében viszont a notebook a hegy csúcsa, abból egyszerre egy tud nyitva lenni. Az evernote notebook megfelelője kb a onenote section.

Így aztán amikor a migrációs tool létrehoz egy csomó notebookot, azokat nem lehet együtt kezelni. Kézzel ki kell kalapálni a rendszert. Már készülök rá lélekben. :)

> kapcsolatokat szeretnek latni.

Marmint, hogy ket jegyzet egymasra mutat?
Mondok egy peldat hatha ugy jobban ertheto:
Irsz egy sketch/telepitesek/heineken doksit.
A szerverre mondjuk raksz egy redist meg egy nginx-et.

Leirod a telepites reszeit. Egyebkent meg odairod, hogy a sketch/telepitesek/redis doksiban es a sketch/telepitesek/nginx doksiban reszletesen kifejtettem, hogy mit miert.
Az emlitett ket doksiba is odairod, hogy a heineken doksi ide mutat.

Erre gondolsz? Mert ezek a linkek. Hat egy markdown doksi dugig van vele.
Egy komolyabb irasom 40-60 linket lazan tartalmaz (belso jegyzet, vagy kulso hivatkozas).

Vagy irnal egy konkret peldat, hogy mire gondolsz?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ez "csak" annyi, hogy kigyujtod a linkeket es megjelenited vizualisan is, hogyha kell.

Mar regota tervezem, hogy html darabokkal tudjak dolgozni, csak meg az allapotgepet nem irtam meg (hivhatjuk tokenizernek is).
Lenyegeben ugyanez a problemakor (html-ben/markdownban szovegreszekkel lehessen dolgozni).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mi kesztet arra egy MS alkalmazottat, hogy egy olyan alkalmazast hasznaljon aminek van hazon beluli alternativaja raadasul nem is szar?

Keveset használok jegyzetelő appot, főleg Google Keep-et.

Úgy látom, a hozzászólásokban leginkább az Evernote és a OneNote szerepel, a legtöbben, ezek szerint, ezeket használják.

Az érdekelne, milyen feature-öket tudnak ezek a programok, amik miatt ezeket használjátok, valami egyszerűbb cucc helyett.

Példa, hogy mire gondolok:
Én Keep-ben a következőket használom:
- egyszer megírom, minden eszközömön elérhető
- keresés
- checkboxok (néha)
- megosztás és közös szerkesztés (asszonnyal)
- fényképet a jegyzetbe beletenni (ritkán)

Pont ugyanerre hasznalom a OneNote -ot.

egyszer megírom, minden eszközömön elérhető (check)
kereses (check)
checkboxok (check) :D
megosztas es kozos szerkesztes (check)
fenykepet a jegyzetbe (check)

Amit en szeretek

Task creation
History
Section password
Spelling

Biztos van 3 millio mas is benne de en ezeket hasznalom foleg.

DIsclaimer: utoljára akkor használtam Keepet, amikor még preview volt csak belőle.

Én a jegyzetelő cuccokat a klasszikus sticky note-szerű felhasználás mellett KB/wiki módban is használom. Anno a Keep az ide-oda hivatkozásokban és a terjedelmes doksik megjelenítésében nem volt túl hatékony. A másik pedig, hogy a Google ökoszisztémából kb csak a keresőt használom, illetve néha a YouTube-ot. A OneNote a MS-intergráció miatt nagyon jó nekem, az Evernote pedig azért, mert ők proaktívan nekiálltak az integrációnak, hiszen egyik ökoszisztémának sem része dedikáltan.

egymásra hivatkozást nem használtam még, nem is tudom, ismer-e ilyesmit a keep. Nekem sticky notes az igény.
Pár oldalnyi jegyzet, 5-10 fotó a max, amit eddig készítettem, nem tudom, hogy a terjedelmes doksi alatt milyen méretet gondolsz.

Az OneNote vagy Evernote integrációja mit ad?

Mit írtok ezekbe a note alkalmazásokba? Csak én vagyok még, aki nem találta meg ezeknek az értelmét?
Ha teendő vagy esemény, az rögtön megy a taskok közé, vagy a naptárba. Ha valami howto, leírás, akár saját magamnak készített, azt simán beírom egy text fájlba. Miért kell ezt bonyolítani?
--
"Sose a gép a hülye."

A legfőbb szempont nekem az, hogy automatikusan szinkronban van az eszközeim között. Illetve azért egy textfile-nál többet tud, pl. képek, fájlok is elhelyezhetőek a doksiban. Munkahelyen ezen felül használunk megosztott jegyzeteket sharepointon, kb. azt tudja mint a google docs, csak ez engedélyezett a céges policyben. :)

megy már az, hogy egy időben ketten írják a fájl két külön részét, és látják egymás változásait?

Egy projekten google sheets és docs-ról váltottunk sharepointra, pont a céges policy miatt, és pl. az excelben nem láttuk egymás változásait, időnként save-et kellett nyomni, és ilyenkor igen sokat kellett várni.

Nem lopta be magát a szívembe: miközben telefonon beszélek a másik emberekkel, és időnként valaki szentségel és azt mondja, sorry, reflexből megint mentettem. Akkor most várunk.

"megy már az, hogy egy időben ketten írják a fájl két külön részét, és látják egymás változásait?"

OneNote-ban igen. Nem azonnali, kell néhány másodperc mire szinkronizál, de amíg nem ugyanazt a sort szerkesztik, addig ebből nincs probléma. Ha igen, akkor conflict keletkezik, amit kb. úgy lehet feloldani mint egy verziókezelőben.

Azonban azt én is tapasztaltam, hogy Excelben és Wordben nem működik túl jól, ha többen egyszerre szerkesztik. Viszont nálunk még Office 2013 van, ez a 2016-ban javult:

A felhasználók számára talán legfontosabb újdonság a továbbfejlesztett kollaboráció lehet. Tömören fogalmazva a megosztott és felhőben tárolt dokumentumok esetében elérhetővé vált a közös szerkesztés a Word, PowerPoint és OneNote dokumentumok esetében. A nézet végre valós idejű, tehát a kollégák által eszközölt változások leütésenként szinkronizálódnak - ahogy az a Google Docs-ból már ismerős lehet. Hasonló lehetőség a 2013-as Wordben is volt, ott azonban nem volt valós idejű szinkronizáció, a módosítások beküldése és a mások módosításainak lekérése manuálisan zajlott. Az új verzió egyetlen (jelentős) limitációja, hogy egy bekezdést csak egy felhasználó szerkeszthet.

Forrás

Nekem az egész Desktop és Documents szinkronban van, a txt-kkel, képekkel, doksikkal és mindennel együtt mindkét gépen + a sync szerveren. Nincs se evernote, de dropbox, se google drive, se hasonló. Syncthing. :)
Egy sima doksiban is elhelyezhetők képek.
--
"Sose a gép a hülye."

amit a onenote tud, azt egy markdown is tudja.
En irtam sajatot, de ha nem akarnam irni, akkor egy privat git repo es markdown lenne az udvozito.

A sajat annyiban jobb, hogy fajlrendszeren van, plusz szinkronizalodik szerveren,
mobilon meg react nativval egy szeletet cache-el (tud offline nyomulni).
Az url az egy-az-egyben a konyvtarstruktura. Markdownnal lehet hivatkozni,
ha valamihez keves lenne a markdown (komplett weboldalt at szoktam emelni neha,
pl. amikor van egy weboldalon 3-400 soros tablazat, akkor azt nem allok neki markdownositani), arra html forrast is beszurok.

A checklistet tudja a markdown:

- [ ] elso task
- [x] masodik task \o/

Ami hatra van az az osszeintegracio a naptarral, email emlekezteto, ilyesmi.

Vannak aliasok is (szinonimak), pl. ha egy boltnak a weboldala
kisboci.hu, amit a funyiro projektben hasznaltam, akkor
funyiro/kisboci -> funyiro/kisboci.hu
funyiro/boci -> funyiro/kisboci.hu
funyiro/nagymarha -> funyiro/kisboci.hu

aliasokat is fel szoktam venni, hogy konnyen visszadobjon a megfelelo oldalra.

Amit kiakartam ebbol hozni, hogy ez lenyegeben egy konyvtarstrukturaban levo .txt fajlok felokositva a mai kor kovetelmenyenek:
- szinkronizacio az internetre, es tobb eszkozre
- .txt helyett .md, hogy lehessen szerkeszteni, kepet betenni, ilyesmi
- ha mar van egy program ami allandoan figyeli,
akkor tud emailben jelezni (ez csak tervben van veve), naptarba betenni (ez is terv).

De adott esetben mc-vel is lehet keresni es szerkeszteni oket.

Szoval txt-ben nem marhasag jegyzetelni imho:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nice. Ha ez nem filerendszerre, hanem valami NoSQL adatbazisba dolgozna, vinnem is :)

Szerk: amugy "amit a onenote tud, azt egy markdown is tudja." akar lehetne "amit a markdown tud, azt egy html is tudja", dehat ugye a HTML pont erre lett kitalalva, hypertextek leirasara (nem pedig alkalmazas UI leirasara, ugyebar).

Szerk2: basszus, nagyon tetszik ez az otlet, lehet, hogy elkezdem hasznalni. Marmint a filerendszeres-gitreposat. Igy is terveztem en is sajatot irni, viszont ez egy jol hasznalhato, kesobbiekben jol konvertalhato alternativanak tunik.

Szerk3: nah, megse, ez nekem meg mindig tul kotott. Azert teszek vele egy probat, jobb mint a semmi alapon.

> akar lehetne "amit a markdown tud, azt egy html is tudja

html-t irni nem a legkenyelmesebb.
A legtobb markdown renderelo a html-t beken hagyja. Szoval irhatsz html-t is.

> Nice. Ha ez nem filerendszerre, hanem valami NoSQL adatbazisba dolgozna, vinnem is :)

Nem egy nagy kaland. Csak a fajlokat kell nosql-be tenni.
En a minap igy csinaltam:

site/main/logo.png -> site%~%main%~%logo.png

Magyaran a konyvtarelvalaszto karaktert (/) lecsereltem.
Meg ugye a fajl neveben lehet / karakter is.
A %~% -rol nem feltetelezem, hogy egy fajl neveben elofordul:)

Csak egy interfeszt kell irni, ami nem fajlt nyit meg, hanem nosql-bol szedi.

Van par jegyzetem, ahol videok is vannak markdownban. Azt is betenned pl. redisbe?
Csak mert 800MB-osak is vannak kozte, mondjuk 2-300MB-osak a leggyakoribbak.

En egyfelhasznalos uzemmodban (esetleg ketto, hogyha valakinek magyarazol)
az adatbazist teljesen feleslegesnek latom.

Dehat izlesesen pofozok, vagy mi.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ott van a kutya elasva, hogy ez meg mindig tul kotott. Szamomra az idealis notepad az graf szeruen epul fel, konnyu benne keresni, es konnyu egyszeruen csak behanyni a dolgokat, majd szinten konnyu kapcsolatokat kialakitani.

Nem tudom van-e hasonlo, de nekem viszonylag hatarozott elkepzeleseim vannak a featureokrol.

Az a baj, hogy a konyvtarstruktura fa (najo, lehet buveszkedni symlinkekkel, de na...), mig a gondolatok altalaban asszociaciokon alapulnak.

nalam ezek az aliasok.

Van egy alias fajlom (ugyanolyan markdown jegyzet mint a tobbi),
ha a formatuma helyes, akkor beolvassa (es cacheli):


[back][0]
Szimpla (') idézőjeleket nem szabad használni.

// start of aliases
// from: to
aliases = {
"alias": "aliases",
"redirect": "aliases",
"sketch/szamla": "sketch/money",
"sketch/pinz": "sketch/money",
"sketch/penz": "sketch/money",

"x": "index"
}
// end of aliases

[0]: /rut/

A lenyeg, hogy a fa struktudat keresztbe is osszekotod ahol kell, hogy graf legyen:)
De ezek a symlinkek, aliasok, tagek, cimkek, ki minek hivja.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én pl. egy meetingen vagy meetupon a telefonomban a keep-be jegyzetelek, illetve oda készítek fényképeket mondjuk a diákról.

Laptoppal ritkán jegyzetelek (és úgy érzem, hogy laptopba túl sok mindent le akarok írni, ezért nem tudok figyelni).

Ha nem a telefonba, akkor papírra szoktam jegyzetelni tollal. Eddig ez volt a legjobb az odafigyelés szintje miatt, csak ugye fényképet külön kell a telefonnal készíteni, illetve ha egy mind map-be, vagy listába vagy akárhová új pont kerül, akkor papíron nem olyan egyszerű beszúrni, mint whiteboardon.

Az új surface eszközömön a saját tollával elméletileg tudok úgy jegyzetelni OneNote-ba, mint papírra, és (körülményesen ugyan, de) tudok dolgokat mozgatni, hogy beszúrjak új pontokat. Ez jó, csak az eszköz baromi nehéz.