Informatikai eszközök leltára

Fórumok

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, informatikai eszköz leltárral kapcsolatban. Üzemeltetés oldalról megközelítve. A cél, hogy követni tudjam melyik kollégámnál milyen hardver van kiadva.
Jelenleg excelben van megoldva, egy sor tartalmazza az adott konfigurációhoz tartozó monitorokat, minden egyéb eszközt. Gyártó nevével tipusszámával, gyári számával van azonosítva. Eddig működött a dolog, mivel nem kellett egy-egy adott konfigurációt megbontatni.
Ami számomra fontos, adott X db. munkaállomás X db. notebook minden egyéb eszközzel, amelyeknek volt egy induló állapota.
Igy oldanám meg:
Valamilyen több leltárt is kezelő programban szállítólevelekkel.
Ötlet bevételezem igy "kiszállítozom" ezeket X db konfigurációba, majd vissza is veszem, így meglesz az induló állapot.
Ezek után egy-egy kollégára szállítólevélen kiadom a hardver eszközöket. Amikor valami változás van, akkor adott szállítólevélről visszavételezem azt az egy eszközt, amit vissza kellett adnia az adott kollégának.
Anno ezt a progit néztem ki hasonló feladatra, de egy kicsit ágyúval verébre: http://www.sql-ledger.com
Valakinek van valamilyen ötlete, vagy ti, hogy oldjátok meg ezt a feladatot, ismertek-e valamilyen jó informatikai leltár kezelő programot, amivel a fenti feladat is jól kezelhető, tehát nem csak egy összesített leltárt kezel, hogy ennyi minden van a cégnél.

Második feladat ami jelenleg szintén excelben van megoldva, hogy kinél milyen szoftver van. Mivel a jelentősebb szoftver termékeket már nem lehet megvásárolni, csak bérelni, (autocad, adobe, microsoft, stb) ezeket úgy tartanám nyilván, hogy bevételezéskor "lejárati időt" adott meg neki mint a tejnek :) Hiz ebben az esetben tudok lehúzni listát, a lejáró szavatosságú termékekről, így tudom milyen feladatom van vele.
Azért jobban nézne ki, ha MS project nem tejként lenne bevételezve :)
Nagyon fontos, hogy egy-egy kolléga aláírja, hogy milyen hardver és szoftver termékek vannak nála, amiért személyesen felel. Ez eddig is igy volt egyszerűen, excel és word.

Nem igazán találtam ilyen programot, de lehet nem jó google varázsszavakat használtam a kereséshez, ti mit használtok milyen ötletetek van, ennek megoldására?
Ha valaki használ valamit, ne adj isten youtube link is lenne témával kapcsolatban azt nagyon megköszönném.
(Bocsánat, kicsit szétszortak a postjaim,mert egy postot sem tudok úgy megirni, hogy közben ne zavarnának meg)
Jövő hét péntekig aktívan követem a bejegyzésem, aztán a szokásos amikor épp erre is van időm.

Hozzászólások

Pont az ilyen egyedi/kimaxolt projektekre (ahol nem az eszközhöz igazítják a céges működést) hoztuk létre új üzletágunkat.
Alairasomban ott szokott lenni az url, de ide nem írom le :)

http://glpi-project.org
Brutálisan sokoldalú felület, azt hinnéd mindent tud és semmit jól, de erre nem igaz.
Sorra adjuk a plugineket és azt látjuk, hogy mind igényesen ki van dolgozva.
Inventory témában svájci bicska.

Nagyon komplex. Még rack szekrényben lévő szervereket is bele tudod pakolni (konkrétan egy rack szekrény fotóba bepakolja neked vizuálisan), hogy hol mennyi unitot foglal és mindezt összeköti az eszközkezeléssel. Eszközre igényt lehet leadni, főnökkel jóváhagyni, raktárkezelőbe beemelni, stb.
Veszel 2 RAM modult, azt hozzrendeled egy PC-hez, ha lehívod a PC-t kilistázza, hogy ez ott van. A termékekhez doksikat tudsz feltölteni (számla, gari).
Szóval elég komoly eszköz áramlás nyílvántartást lehet benne megvalósítani, ha kicsit kiismeri az ember. Mindezt szénné tudod paraméterezni, termék felvételnél hiányzik egy mező, akkor hozzáadod, hogy ezentúl kérje be azt az infót is (mint a redmine). Annyira igényreszabható, hogy eddig szerintem egy rossz szava nem volt az ezt kezelő kollégának. Mindent bele tudtak legózni.

> Eddig működött a dolog, mivel nem kellett egy-egy adott konfigurációt megbontatni.

Pontosan akkor miert kell masik tool, ha jelenleg mukodik a dolog? Akarhogy olvasom a postot, ezt nem talalom benne.

A LanSweeper és a SpiceWorks elég jól boldogul AD környezetben, és nem beléptetett gépekhez is van kliens programuk.
A LanSweeper 100 eszközig (assets) ingyenes. Gyors áttekintő táblázatok készítéséhez és egyes eszközök mélyebb távvizslatásához jók.

Szerintem erre a feladatra tökéletes az excel.

Kis makro programozással le tudod kérdezni a hardver adatokat (wmi), a szoftver adatokat (wmi és remote registry).
Így tudni fogod a gép azonosítóit, és a szoftverek telepített verzióit.
Nekem úgy működött, hogy hosztnév megadása után ezek automatikusan jöttek...
Szállítólevélre esetleg automatikus sorszámozás, előtte be lehet olvastatni, mit adsz ki stb...
ADO-val meg több táblával meg C#-al a mennyekig tudod emelni a megoldást....

Én azért használok inkább PHP-t és SQLite-ot stb.-t mert fotókat is szoktam az eszközökről készíteni, nálam nincs átadás átvétel. Ezt excelben nem tudtam megoldani (nem azt jelenti, hogy nem lehet).

Köszönöm mindenkinek.
Akokr kis konkrétum, a cég ahol dolgozom egy állami tulajdonban lévő cég, igy nagyon sok a papírmunka, mit mire és hogy költünk. az eszközök egy része bérelt notebookok monitorok dokkolók, másik része vagyonkezelésre átadott. Ezek egy része a meglévő nyilvántartásban egy-egy adott konfig. Amikor a vezetőség azt mondja holnaptól a konfigokat szét kell bontani akkor nincs kérdés, "parancs értettem" az eddig jól működő rendszert valami mással kell felváltani. Sajnos nem programozom már vagy 20 éve. Lehet nekiülnék valamit ösze tudnék rakni, de erre nincs időm - hónapok lennének mire újra képbe kerülnék - mivel a feladatom hogy az informatikai megfelelő üzemeltetését biztosítsam.
Elvárás, hogy a vezetőség felé naprakész statuszt tudjak adni, milyen eszközeink vannak és azok kinél vannak. Az is fontos, hogy az adott eszközért a kolléga felellőséget vállaljon, ezért szükséges az aláírt papir.
Ezért is nem jók azok a programok amik informatikai oldalról közelítik meg a kérdést. Mivel ez inkább leltár és felelősségi kérdés, hagyományos értelemben. Ezért is közelítettem meg a kérdést az ügyviteli rendszerek oldaláról. Mivel azok kezelnek raktárakat, leltárt, szállítókat stb.
Minden olyan eszközt ami pár ezer forint értéket meghalad, a kollégáknak alá kell irni, hogy átvette, felelősséget vállal érte.
A vezetőség felől, viszont az informatika és a vele járó költségek elfogadottak, egyenlőre a munkavégzéshez adott feltételek 101%-ban teljesülnek.
Cserébe viszont nem lehet nemet mondani a vezetőség részéről elvárt feladatokra. Mint pld az eddig jól működő nem megbontható konfigurációk, kérdése. "Holnaptól, ha szükéges adott kolléga akinek eddig egy 24" monitora volt kapjon mégegyet, mert indokolt a munkajához!"

Ha ez kész akkor jön hogy valami normális központi felügyeleti dolgot összerakni, ami kicsit többre képes mint a teamviewer, vagy amit igénybe vett támogasi szerződésben kapunk. Talán a nyáron lesz is rá időm. Ezzel kapcsolatban már kinéztem pár ingyenes megoldást, amiket úgy láttam ti is többen használtok, de ez a jövő, remélem összejön!

Regi szep idokben ugye hasznaltuk erre az snmp-t es akkor a cmdb/monitoring/rca is rogton megvolt. :D

Sziasztok,

Nem akarok dicsekedni, de az enyém ilyen:

Alapja: php [COM], wmi, sqlite, reg (remote - szoftverekhez), bootstrap
Ez éppen a leltározó - képfeltöltő oldal lenne....
A fentiek miatt xampp és eddig win-only...

A gépekhez vagy felhasználókhoz lehetne kiegészítő eszközök oldalt csinálni...

Hamarosan egy Layout oldalt csinálok (cég alaprajz, hol van a gép...)

Köszönöm,

Közben átdolgoztam, de a koncepció maradt.
A fotók feltöltése és adatbázisba bevitel már kész.
A távoli gépnél ki lehet listáztatni az adott klienst. (Ha a távoli gépről megnyitom az oldalt, akkor az adott gép adatait írja ki)

A Layout modul félig kész, de még lesz vele munka.
Közben kész lett az Online modul, ami nmap segítségével kilistázza a gépeket, amire egy kattintással rá tudok nézni...

Fejben az alábbi modulok már megvannak:
Taskmanager - ha a távoli gépen le kell állítani valamit (firefox vagy 8x elindított outlook)
Deploy - távoli telepítés (itt valószínű első körben psexec, esetleg később process)

Egyszer tuti elkészül....