- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6736 megtekintés
Hozzászólások
Szerencsére ilyen nálunk nem történhet meg.
(bár egy kettőnek a kódjára nézve szerintem simán meg is vakulna az ember :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekesség: az EU-s pályázatból finanszírozott fejlesztések esetén az ÁSZF (lásd: https://www.palyazat.gov.hu/doc/4404 a ASZF_hatalyos_2016_junius_14-tol.pdf fájlt) kiköti, hogy:
11. Tulajdonjog és szellemi jogok
11.1 A Projekt eredményei, így különösen (az akárcsak részben) a támogatásból
létrehozott vagyon és az azzal kapcsolatos jelentések és egyéb dokumentumok
tulajdonjoga, valamint a Projekt során létrejött, vagy beszerzett vagyoni értéket
képviselő szellemi alkotások felhasználásának joga a Kedvezményezettet illeti.
11.2 A Projekt megvalósításának végére a Projekt eredményeképp létrejött vagyontárgyak
tulajdonjogát (szellemi alkotások felhasználásának jogát) – ha azzal eredetileg nem
rendelkezett, és az átruházás nem ütközik jogszabályi rendelkezésbe, vagy nem
idegen tulajdonon történt a beruházás – át kell ruházni a Kedvezményezettre. Az
átruházás dokumentumait a záró beszámolóhoz csatolni kell.
11.3 Ha a Kedvezményezett a Projekt keretében közbeszerzési eljárás lefolytatására
köteles, a Kedvezményezett köteles a közbeszerzési eljárás lefolytatása során az
ajánlati/részvételi/ajánlattételi felhívásban, vagy a nyertes ajánlattevővel megkötött
szerződésben kikötni, hogy a teljesítés során keletkező, a szerzői jogi védelem alá
eső alkotáson a Kedvezményezett területi korlátozás nélküli, harmadik személynek
átadható felhasználási jogot szerez. Köteles továbbá biztosítani, hogy a Szerződés
alapján a Kedvezményezett jogot szerezzen az alkotás (terv) átdolgozására.
Ha a Projektet a Kedvezményezett bármely okból nem valósítja meg, vagy részben
valósítja meg, akkor a szerzői jogi védelem alá eső alkotás felhasználásának jogát
köteles átruházni a Támogatóra vagy az általa megjelölt személyre.
11.4 Ha a Szerződés alapján folyósított támogatás terhére, vagy a Projekt keretében
létrejött szellemi alkotás felhasználására a Kedvezményezett jogot szerez, úgy
köteles ezen használati jogot felhívásra a Támogató részére ingyenesen biztosítani. A
Támogató e jogot üzletszerűen nem jogosult gyakorolni, így a felhasználás a
jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját a Támogató részéről közvetve sem
szolgálhatja.
11.5 A Kedvezményezett köteles a teljesítésre kerülő tervezési szolgáltatások tekintetében
a tervezőt megillető, szerzői jogi védelem alá eső alkotáson harmadik személynek
átadható felhasználási jogot szerezni. A felhasználói jognak magában kell foglalnia az
alkotás (terv) átdolgozásának jogát is.
11.6 Ha a Szerződés alapján folyósított támogatás terhére, vagy a Projekt keretében
létrejött szellemi alkotás felhasználására a Kedvezményezett jogot szerez, úgy
tulajdonjogának érintetlenül hagyása mellett köteles annak oktatási / képzési /
foglalkoztatási célra történő felhasználását bármely további felhasználó részére
ingyenesen biztosítani. A felhasználó ezt a jogát üzletszerűen nem gyakorolhatja, így
a felhasználás a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem
szolgálhatja.
Így gyakorlatilag szabad szoftvert kapunk, csak nem GPL a licence, hanem "ez". A 4 szabadságot megadja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már látom ahogy Marciék feltolják az Office 365 forrását a githubra. ;) Bár lehet az másik Széchenyi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Office 365-öt a Bolgár vagy a Magyar Kormány megrendelésére írták?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hagyd hogy a tények az utadba álljanak :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, hogy viccelt a fölöttem hozzászóló, de valami azt súgja, te nem erre a tényre gondolsz.
Beavatsz?
---
Science for fun...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, arra amit te is írtál, hogy az ofisz az aligha eus támogatásból lett fejlesztve. Javasoltam hogy lendülj át ezen az apróságon, és akkor vidáman írhatsz te is hülyeségeket :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy úgy. :-) Én meg már attól tartottam, sikerült valahogy kiolvasnod a fenti szövegből, hogy a Windows kernel mostantól nyílt forrású.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szurkolok nekik. De, hogy ez, hogy ment át ott politikusokon... Senkinek nincsenek ott haverjai, akik szállítanának be? Meg nincsenek a párt kasszákba tejelő nagy cégek? Vagy majd most lesznek és akkor majd kiderül, hogy ez mégsem az ország érdeke?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, mert valaminek nyílt a forráskódja, attól az még nincs ingyen. Valószínűleg a folyamatos frissítést is az a beszállító végzi majd, aki fejlesztette. Viszont ha közben csődbe ment, akkor az állam rendelkezik a jogokkal és a forráskódokkal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Sőt, mivel belföldi a fejlesztés, az adók miatt sokkal nagyobb százalék mehet a pártkasszába, mintha ugyanazt külföldről rendelnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát akkor ott kifejlesztenek egyedi állami szoftvereket "jó pénzért", itthon majd szépen szükség lesz hasonló szoftverre, valamelyik kormány közeli cég letölti GitHub-ról a forrását a bolgár szoftvernek, és minimális módosítással eladja az államnak 2x "jó pénzért". :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, valószínűleg elég lesz a minimális módosítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sarcasm?
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idáig is ez történt ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez magyarországon biztosan problémákba ütközik, mert a bolgár tolmácsok már mind a londonban tolmácsolják a bolgár kormányzati szoftvereket 3xos bérért :)
úgyhogy marad agugli for dító
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Es ez igy van jol. Peldaul a gov.uk is nyilt forrasu. Szerintem minden kormany arra torekszik, hogy jobba tegye a vilagot.
Raadasul fent van minden a githubon: https://github.com/alphagov
https://www.gov.uk/service-manual/making-software/open-source.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem minden kormany arra torekszik, hogy jobba tegye a vilagot.
hamar elfelejtetted Magyarorszagot...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a magyar kormány is arra törekszik, hogy jobbá tegye a világot, - a saját és a haverok számára - még akkor is ha erre magyarország rámegy.
ez ám az igazi önfeláldozás a magyarság részéről a világért, a pártárt meg ilyesmiért. előre! békemenetet neki!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aztat! Hogy rohadna meg mind...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért hozzátenném, hogy a nyílt forrás nem jelenti azt, hogy mindenki számára elérhető. A megrendelő számára kell, hogy elérhető legyen a forrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor a balkan ugy huz el mellettünk, hogy csak sovaroghatunk utana.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csomagoljatok. Irány Bulgária! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy pár hetet el tudnék képzelni ott így nyáron :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idézet egy kamionostól:
"Nem hittem volna, hogy egyszer még örülni fogok annak, hogy megérkeztem Romániába, de a múltkor átléptem a Bolgár Román határt, és fellélegeztem."
Jó utat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
par eve romaniarol is igy lehetett hehereszni, aztan mara siman elhetöbb orszag mint Mo. de amit irigylek tölük, hogy nekik van jövöjük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán élhetőbb? Próbálj meg lakni ott, ehhez a magyarlakta területeken románul sem kell tudnod. Ha ott látod a jövőt, mindenképp érdemes megfontolni. Rengetegen vándorolnak el onnan (is), '90 és '10 között 3 millióval csökkent a lakosságszám (http://www.balkaneu.com/romanias-population-declining-aging-roma-popula…).
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es mi köze az elmult par evnek a 90-10 közötthöz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arról találtam konkrét adatot. Amennyire tudom, azóta sem történt csoda, az elvándorlás folytatódik, a korfa katasztrofálisan néz ki, plusz ami népszaporulat van, az is inkább terhére lesz a rendszernek, semmint javára. Elmondanád, hogy te milyen adatok alapján ítéled irigylésre méltónak az ottani helyzetet?
_______Peter
I am a stone. I do not move.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El lehet innen menni, csak tessék. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar megtettem, köszi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán. De szerintem a sarkok még simábban élhetőbbek.
Nincs azon mit irigyelni, ugyanis te magad is részese lehetsz.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA szerintem már indítja a Fekete-tengerre a repülőgép anyahajóit. Most nem az olajért fognak harcolni, de akkor is megvédik a gazdasági érdekeiket :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a választási eredményt számláló szoftver forrása érdekes lenne nálunk is! Gondolom annak egyedi fejlesztésnek kell lennie!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt még gerőtől vették devizáért, és a népfrontos fiuk irták át r20-asra. sajnos nincs meg a forráskódja..
azóta is azon fut..
ezért számol olyan jól. a költségvetést is ezen számolják, meg a 22k számítástechnikust.. meg a beton stabil alaptörvényt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IdomSoft - azóta államosított cég - írta (http://index.hu/belfold/2013/09/24/a_verseny_kizarasaval_irat_valasztas…)
http://idomsoft.hu/oldal/Referenciaink
Választások lebonyolítását támogató és egyéb kapcsolódó informatikai rendszerek
Országgyűlési választások (1998, 2002, 2006, 2010, 2014)
Önkormányzati választások (1998, 2002, 2006, 2010, 2014)
Európai Parlamenti választások (2004, 2009, 2014)
Népszavazások (1997, 2003, 2004, 2008)
Választástörténeti lekérdező rendszer
Aláírás hitelesítő rendszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szeretem én a humort!
csak nem értem..
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, vicces
A marokkói kapcsolat:
http://24.hu/belfold/2010/04/23/jobbik-nyomozas-indult-a-valasztasi-szo…
A Jobbik a BRFK-tól olyan tájékoztatást kapott, hogy számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény gyanúja miatt nyomozás indult a választási rendszer szoftverének ügyében. A Jobbik idén április 7-én tett feljelentést a választási rendszer jegyzékkészítő programjaival kapcsolatos “gyanús fejlemények miatt”.
Volner János, a Jobbik rendvédelmi kabinetjének elnöke szerint a volt belügyi dolgozók által alapított, jelenleg is nemzetbiztonsági felügyelet alatt álló Idom 2000 Zrt. ugyanis egy építőipari cégnek, az É.B.SZ.K. Kft-nek engedte át a választási rendszer szoftverének forráskódját, szoftverdokumentációit.
Úgy tudja, hogy ennek a társaságnak a tulajdonosa pedig jelenleg egy olyan marokkói állampolgár, aki még soha sem járt Magyarországon. Legalábbis a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Idegenrendészeti Hatósági Osztályának kimutatása szerint – tette hozzá Volner János.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a jobbik mint jogvédő? na ez még viccnek is rossz..
komolynak meg hátborzongató..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: úgy látszik számodra új, de létezik a Nemzeti Jogvédő Alapítvány, amit pl. Gaudi, Morvai meg egy sor jogász neve fémjelez. Akik rengeteg ügyben jártak már el gúnyhatáron innen és túl. http://www.nja.hu/. Igaz ez nem a Jobbik, de azért vannak személyi átfedések.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
óóó de sajnálom,
de aki a parlamentben - v. máshol - véletlenül fajgyűlölő, fasiszta, és náci nézeteket hirdet v. véd, v. ezek évfordulóira mint hőstettre emlékezik, v. a belvárosban, a várban fasiszta egyenruhában római módra, hadi jelvényekkel meg ilyesmivel embereket ijesztget, falvakban rémületben tart embereket, az bármit tesz jogtalanul, a jogot kiforgatva, azzal visszaélve öncélúan, csak a saját hasznára a majdani hatalomátvétel érdekében teszi..
volt erre már példa, adolfka is úgy működött mint most a jobbik,
ill benító a fidesz példaképe lehet titokban..
de ide lehetne tenni a tenger nélküli lovastengerészkormányzót, aki nem fajgyűlöletből, hanem szimpla meggyőződéből írta alá a zsidótörvényeket, mint nemnáci..
ja. szóval ennyi. erről nem nyitok vitát..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komikus, h miután egy ormótlan Offal vitát nyitottál erről, te hegykén operettezel itt egy "nemnyitokvitát"-tal. Túl azon az ostoba gőgön, miszerint magadnak vindikálod a vita nyitásának jogát, konkrétan klinikai esetnek tűnik, h a Jobbik hallatán zsigerileg nácizni kezdesz, apellálva a múltdivatú történelemkönyvekből és a hollywoodi filmekből kötelezően sugárzott ostobaságra, miszerint a nácik rossz emberek lettek volna, és így akit lenácizól, azt nyilvánvalóan jól meg is sérted. Ezúton szeretnélek tájékoztatni, h jelentős - és jelentősen nő - azoknak a tábora, akik kifejezetten dicséretnek veszik, ha lenácizod őket. Ennek okán javaslom átértékelni pl. a hasonló logikára épülő grammarnáci kifejezést is, időszerűbb a grammarcionista használata! Köszönöm a figyelmed!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hegykén"?
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mondom hogy nincs igaza. azt mondom, hogy a törvények, és a vélt v. valós problémák mögé bújva újra 'felgyújthassák a reistagot' hogy aztán kiírthassanak 50-80 millió embert, a felsőrendű rögeszméjük nevében. ahogy az tették nem is olyan nagyon régen a 2. világháborúban.
ilyen értelemben semmiben nem különböznek a szélsőbaltól, legyenek azok sztálinisták, maoisták, szandinisták, v. éppen orosz típusú komcsik, leninisták.
egyszar mind.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, és mi lett a nyomozás eredménye? Mert jobbikos képviselő felszólalt chemtrail ügyben is, külön sérelmezve hogy egyes repülőgépek nem látszanak a flightradar24-en és ez hogylehetkérem. Azóta méginkább kétkedéssel fogadok mindent, ami bármilyen színű poltikustól származik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azt nem tudom, de úgy tűnik, h új szoftvert írtak 2014-re
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a költségvetést is ezen számolják"
Hogy min számolják a költségvetést? Nem tudom mi az az r20, de biztos, hogy nem azon számolnak költségvetést. És amin számolnak annak megvan a forráskódja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze hogy nem. eddig még egyszer sem számoltak, vagy terveztek semmit a költségvetéssel kapcsolatban mostanában..
ami azt illeti semmilyen költségvetési hatástanulmány nem készült az elmúlt években..
az r20 magyar-szovjet fejlesztésű számítógép volt. valaha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy tervezni/számolni. Azt nem tudom, nem az asztalom, de konkrétan a ktgvetés számitás (ktg törvények, módositó inditványok stb) összesitését, végszámok kiszámitását windows-on végzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt emberek számolják, a rendszer max ellenőrzi.
(szerintem a kódja se lehet nagyon érdekes, végül is majdcsak annyit csinál, hogy ellenőriz pár számon pár képletet amik egyébként rajta vannak a jegyzőkönyveken is. :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalmam sincs, hogy itthon hogyan megy (bár ismerve a retek 1600-ban rekedt bürokratikus szart, ami itthon van, elképzelésem van...), de Tom Scott egyik videója szerint angliában pl. ha van egy érvénytelen szavazólap, akkor a bizottság MINDEN tagjának meg kell néznie/el kell olvasni (még ha egy kisregényni szöveget is írsz pl. a választáson felmutatott politikai paletta szintjéről alkotott véleményedről :) ) és csak ezután érvényteleníthető [és persze jegyzőkönyv minderről]. (ha nem utálnék rohadtul kézzel írni és biztosra vehetném, hogy itthon is így van, lehet, hogy tőlem is kapnának pár bekezdést)
Szerk.: ui.: egyébként a napokban nézegettem utána a kézírás offline OCR-ezésének, úgyhogy lehet is érdekes a kódja, ha tényleg ilyet csinál :)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is hasonló:
a lebélyegzett, de érvénytelen szavazólapok feldolgozása
- a szavazólap hátoldalára rá kell írni, hogy miért érvénytelen
- az SZSZB jelen lévő tagjai aláírják a szavazólap hátoldalát
- a lebélyegzett, de érvénytelen szavazólapok számát a jegyzőkönyv B oldalán az ME rovatban kell rögzíteni
- kötegelni kell – a kötegre rá kell írni, hogy érvénytelen szavazólapokat tartalmaz, valamint azok számát
Egyébként van az egészhez manual, de (szerintem) unalmas. (a 30. oldalt tisztán látszik mennyire szájbarágós :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szavazz fasszal?
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Randomra felcsaptam... szokásos inkompetens bürokrácia, amit láthatóan senki nem gondolt végig.
31. oldalon szereplő form: Béla nem tudja igazolni magát, úgyhogy Bélának elhisszük, hogy ő a Jóska, és felírjuk egy papírra jól, hogy Jóska a Kossuth uccábó' nem tudott szavazni, mert nem hozott iratokat... és hasonlóan, van egy tippem, hogy nincs 10-nél tovább sorszámozott lap, így 11 ember gond nélkül meg tud akasztani egy szavazóhelyiséget (ha el kell utasítani, fel kell venni a jegyzékbe, de a jegyzékbe nem tudják felvenni, mert alkalmatlan rá az adatlap - így viszont a bizottság nem teljesítheti a kötelezettségét...).
Bezártam.
Szerk.: Azért a 30. oldalra ránéztem... ha egyszer szavazóbizottsági tag leszek, aki húzkodja a vonalkákat, tuti, hogy memorizálom előtte, hogy néz ki egy kiadós politikaellenes anyázás waveformja, és annak megfelelően rajzolgatnám - mert azt nem mondják, hogy a függőleges vonalaknak azonos hosszúaknak kell lenniük :) [esetleg Morse, vagy ilyesmik...] Gondolom ezek is ilyen szokásos 800 év megőrzési kötelezettséges izék.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mi a baj? Végképp nem értem... nyomtatnak még ilyen vackot, ha épp nincs kéznél kinyomtatva akár százig.
Ha a példád szerint "Jóska a Kossuth uccábó'" bejön szavazni (mert még nem volt, mert akkor lebukna a hamis állítással Béla), akkor igazolja magát a papírjaival, és hakuna matata. Ha nem jön szavazni, akkor meg nem jön, tökmindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Onnan indulunk, hogy Béla _aktívan_ meg akarja akadályozni a szavazást, ezért adja ki magát Jóskának és állítja, hogy nincsenek papírjai (ha Jóska még nem szavazott, akkor azért kell bekerülnie ilyenkor a jegyzőkönyvbe, ha Jóska már szavazott, akkor azért - Béla mindenképp eléri a célját).
A probléma viszont az, hogy ezt 10-nél többször is eljátszhatja a Béla, ha nagyon kitartó - viszont a Papíron nap és szavazóhelyiség szám van, vagyis a Papírt a nap és a szavazóhelyiség száma azonosítja, és a Papír mindenek Felett áll és Papírt nem lehet csak úgy nyomtatni, mert a Papír egyszeri és megismételhetetlen és ez a formaNyomtatvány és a formaNyomtatvány és a Papír kell, mert formaNyomtatvány nélkül nincs Papír és Papír nélkül élet. Ahogy Pecsét és Aláírás nélkül szintén nincs Papír. (kíváncsi leszek pl. a kövi népszavazásnál a bizottságoknak megadják-e a lehetőséget, hogy a személyijükkel hitelesítsék az összes jegyzőkönyvet, vagy marad a pecsét és aláírás)
És a Beteges Bürokraták így gondolkodnak (vagy csak ha épp a formanyomtatványuk alkalmatlan a céljára, akkor örülnek, hogy nem kell dolgozniuk és ezt használják kifogásnak, bár szerintem a legtöbb bürokrata tényleg ennyire veszélyesen elborult). A megoldás egyébként annyi lenne, hogy odadobnak még egy 4 számjegy-mezős dobozt a papírra, hogy "Oldalszám", 10.000-szer már egy teljes falu összes Bélájának kellene kísérleteznie.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A második sumákoláskor már le is bukik, ráhívják a kékeket és jónapot. A választási bizottság legalább öt fő, plusz vannak beugrók is, ha valaki nem bírná a gyűrődést, szóval cask megoldják hogy egy - egy szociopata (vagy szimplán amőba) ne tegye tönkre az egész szavazókör esélyeit.
Persze, igen, lehet arcoskodni, összeszedni legalább 10 havert (ha az elég), és lebénítják a szavazást de akkor bejelentik hogy a szavazást újból meg kell tartani. Ilyesmikre is volt már példa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár sorral lentebb pont te magad adtál pontos kórképet azokról, akik nekiállnának egy ilyennek:
Az ilyen emberek általában tüntetően felmutatják a magukkal hozott műszert, hogy lássák, őket nem lehet becsapni, hiába csippelték meg a védőoltást.
Elég hozzá egyetlen kisebbségi komplexusos törpepárt, amelyik körzetenként 11 embert össze tud hajtani, és országosan meg van bénítva a választás és meg kell ismételni (ugyanígy, a szavazz fasszal típusú tömegek).
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem tudom, h ezt mennyire lehet komolyan venni, de pl. aki saját tollat vitt az x-szelésre, arra rászólt a választási bizottság illetékese, h a kihelyezett tollat használja, mert a gép azt "látja" jól. Szóval nem gondolom, h ez egy műszakilag önálló véleménye lehetett az illetőnek, hanem sokkalta inkább tűnik egy központilag szájukba rágott dolognak. Így valamiféle OCR biztos van dologban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok szemüveges lehetett az SZSZB-ben. (azok számolják akik ott ülnek úgyhogy OCR az nincs :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak háltlan melójuk van, mert senki nem hisz nekik, és igyekeznek csökkenteni a tévedés, nomeg a vita esélyét. Biztos láttad hogy milyen ügyesen tudnak szavazni páran, és amikor olyan az iksz hogy majdnem ipszilon, akkor ott egyrészt azonnal választási csalás van, meg azonnal újra kell számolni, meg azonnal mongyon le. Meg jön a választópolgár, néha még a fején az alusipka, hogy a szíriuszról ne tudják befolyásolni.
A tollas esetnél maradva, hoz az állampolgár egy kétes eredetű tollat ami vagy fog vagy nem. Ha véletlenül nem fog, akkor ugye egyrészt választási csalás (ez akkor is előkerül ha esik vagy ha erősen süt a nap), másrészt mongyon le, harmadrészt javítani akarja a szavást, amit egyszer megtehet, de ha a pompás tolla azon se fog, mert beszáradt az előző választás óta, akkor v. cs., stb. stb., jegyzőkönyv, balhé. Rosszabb esetben folyik a toll, elkenődik a borítékban, v. cs., szíriusz, gyíkemberek, stb. Kell ez bárkinek is?
Kicsit olyan ez, mintha beállítana a titkárnő, hogy a kisfia vett neki kínából új usb-s hálókártyát, és ő most már ezzel akar netezni a céges hálón, mert aji meg minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, igazából azt se értem, hogy láthatta a bizottsági tag/jegyzőkönyvvezető, hogy saját tollal akar szavazni, hiszen azt a szavazófülkében szoktak. :) (Ha pedig fülkén kívül próbált, lehet így akarták beterelni :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen emberek általában tüntetően felmutatják a magukkal hozott műszert, hogy lássák, őket nem lehet becsapni, hiába csippelték meg a védőoltást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manórobot az, a chips már a múlt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért na, szerencsére vannak jogszabályok, előírások, miegyéb (gondolom akutális, annyit már nem ér nekem hogy jobban utánakeressek):
http://www.valasztas.hu/hu/ovi/content/vf/vf65_3.html
"Mielőtt a következő feladatra, az eredmény összesítésére térnénk, elengedhetetlen, hogy áttekintsük a szavazat érvényességére, érvénytelenségére vonatkozó szabályokat. A Ve. szerint érvényesen szavazni csak tollal, a hivatalos szavazólapon, az ott szereplő jelöltre, listára lehet.
A szavazat a következő esetekben érvénytelen:
ha a szavazólap nincs ellátva a hivatalos bélyegzőlenyomattal;
ha a szavazólap a megengedettnél több szavazatot tartalmaz, a szavazólapon leadott valamennyi szavazat érvénytelen;
az X vagy + jel nem a jelölt, lista nevéhez tartozó körben található;
a szavazatot kiesett jelöltre vagy listára adták;
ha a szavazólapot kitöltetlenül dobták az urnába.
Minden más esetben a szavazat érvényes. A szavazat érvényességét - ha az egyéb feltételeknek megfelel - nem érinti, ha a szavazólapon bármilyen megjegyzést tettek, a jelöltek sorrendjét megváltoztatták, a jelölt nevét kihúzták, illetve nevet hozzáírtak."
Minden szar le van írva, szabályozva van, és az ott toporgó mindenféle színű párt képviselői aggályosan vigyáznak, hogy nehogy a másiknak jobb legyen, akár egy kicsivel is. Mer' ugye nem egy párt vigyáz a szavazás tisztaságára, bármit is állít a csillogó tekintetű firkásztanonc vagy bárki.
Érdemes olvasgatni a rendkívüli események jelentéseit(*). Meg úgy általában, érdemes olvasgatni, le van írva, hogy ott aztán napközben átnyálazzák, jól bejelentik, mindeki aláírja meg minden, és ebből van a napközbeni, amúgy kurvára nem hivatalos eredmény, ami csak arra jó, hogy lehessen okoskodni, mert urnazárásig úgyis még 10x megváltozhat minden.
*) Még az se kizárt, hogy van a konkrét esetről bejegyzés, hogy valaki saját tollal akart szavazni. Őszintén szólva ilyenkor nem tudom mi a teendő, de a választási folyamat megkérdőjelezhetetlensége okán én is ragaszkodnék a kincstári berendezés használatához. A gépes szöveg szerintem vakítás, így beparázott a derék választópolgár, hogy az ő véleményét esetleg nem veszi figyelembe "a rendszer".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a kihelyezett tollban eltűnős tinta van!!!4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó az angol minta... :D A brexitről szóló népszavazáson ceruzát adtak a szavazólaphoz. Ez nem sajtó értesülés, hanem a kint élő ismerősöm párja mondta el, aki elment szavazni. Nem akarta elhinni, mikor meglátta.
(Tudom, mindjárt jön a nagynéném hatodik testvérének, a negyedik kiskutyájának, második gazdája típusú beszólás, mint hiteles információra vonatkozó utalás, de attól ez még így volt.)
Szerk:
Itt a teljes facebook bejegyzés. Kibontva szálat, bárki elolvashatja (5. hsz).
Mivel nyilvános, senki nem szedheti le a fejem, hogy ide linkelem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A képet picit árnyalja, hogy a britek mindig is ceruzával szavaztak (ez csak az elsőbálozóknak új): http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/use-pencils-vote-can-you-8267551
És bárki használhat tollat ha akar, ahogy azt előre elárulták. A picsogás a "szavazo helyseg" (ami ugye szavazóhelyiség, és nincs kalapácsa) tisztaságát illetően meg muhaha. Amit írtam. Választási csalás, gyíkemberek, mongyonle. Katica meg fel van háborodva, hogy nem mehet oda, ahová nem szabad... hát... oké. Hehe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felháborodásról alkotott véleménnyel egyetértek, de szerintem aki születése ott él (Andy), tőlünk mégis jobban tudja, hogy mi a szokás.
Szerk:
Az ötödik hsz alatti részt is kibontva szintén 5.hsz "Haromszor megnezte, nem hitte el!!"
Andy pedig nem elsőbálozó. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Andy pedig nem elsőbálozó. :-)”
Nem ismerem sem Barta Katicát, sem Andyt. A hozzászólásokat végigolvasva, nem találtam semmilyen infót arról, hogy Andy eddigi élete során hányszor volt szavazni. Te mi alapján állapítottad meg, hogy nem ez volt az első szavazás, amin részt vett? (Nem az a kérdés, hogy mennyin vehetett volna részt, hanem az, hogy mennyin vett részt eddig.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tudnál olvasni, akkor azt is tudnád, hogy a fent említett személyek a személyes ismeretségi körömhöz tartoznak. Nincs okom megkérdőjelezni a szavahihetőségüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez volt a kérdés.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondod, tényleg? Azt a hétszázát nekije!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Harmadik szavazásomat nyomtam idén Londonban, mindig ceruza volt. Eddig nem volt okom megkérdőjelezni az angol választások tisztaságát. Hogy Andynek ez hogy nem tűnt fel eddig, jó kérdés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, viszont akárhogy is olvasgatom, nem az első (és nem is a második, i tak dalse). Sőt, maga a ballot pencil se olyan, amit általában az emberek használnak, valami genyább, amit macerás kiradírozni.
Az átlag (választó)polgár amúgy igen birka (bármelyik országban), ha Andy a felső 10%-ban is van, még bőven belefér, hogy eddig észre sem vette hogy mivel szavaz.
De nem akarlak meggyőzni, van egy véleményem, és az most se változott meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Latom tobben felizgultak a hirre mint kanbika a tehen lattan.
Pedig nem mas mint:
https://www.youtube.com/watch?v=tH2w6Oxx0kQ
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni