Sziasztok!
Tárhelyet és domaint szeretnék regisztráltatni 20 fős irodánk részére. A legfontosabb célkitűzés az lenne, hogy a választott domain nevünkön tudjunk jó színvonalon levelezni (20 db email cím regisztrálható legyen) - a címeik ne kerüljenek fekete listára, ne legyen spam hálózat miatti kitiltás. Saját szerverünk nem lesz, mindenképpen egy megbízható külső cégre szeretném ezt bízni.
Tudnátok tapasztalatból korrekt szolgáltatót ajánlani? Köszönöm!
- fontos lenne, hogy a tárhely szolgáltató smtp-jét használjuk
- a leveleket letöltjük a tárhelyről, így 5GB tárhellyel számolunk
*Frissítés:
Sok privát üzenetet kaptam a Hup-on is aktív szolgáltatótól, mindenkinek válaszolni fogok.
Mindenképpen magyar szolgáltatót szeretnék választani.
Köszönöm, hogy a tapasztalataitokat, véleményeteket megosztottátok!
Hozzászólások
Fontos lenne még tudni, hogy mekkora tárhelyre lesz szükségetek. Meg akár egy tól-ig büdzsét.
A leveleket letöltenénk a szolgáltatótól, így 5GB tárhelytől nagyobbat nem szeretnénk.
Egy tisztességesen üzemeltető tárhely szolgáltató szolgáltatását vennénk igénybe, ennek megfelelő piaci áron. Pl.: docklernet.hu 5G fantázianevű domain + tárhely szolgáltatása.
Hova töltitek le? Ha már kívül van a mailezés, akkor érdemes az "utazó" nagykövetek miatt nem a desktopokra korlátozni, ha pedig okostelefonoznak is, akkor főleg problémás lesz a "letöltjük" rész.
Nincs utazós kolléga. A levelek olvasása, letöltése kizárólag a saját kliens gépen, irodához kötötten történik. Nálatok a Business Start csomag szimpatikus.
Se az ügyvezető se senki, se a rendszergazda, vagy akinek otthonról kell dolgoznia... :) Szal ezt azért én átgondolnám, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen elhatározások olyan pár hét után dőlnek meg. Ugyanis, amikor ájfonról küld emailt az nem lesz ott a kliensen és fordítva.
Valoszinuleg nem termeli ki a ceg a 20 db + 3 db service account cloud mail koltseget.
Vannak erre olcsóbb megoldások, nem kell feltétlenül kládba menni.
Nekem évek óta a google-nél van a levelezésem (2 domain), tökéletesen elégedett vagyok vele :)
(Igaz, nekem ingyenes maradt a szolgáltatás, és nem tudom mennyit kérnek el ezért most az új ügyfelektől)
A dotroll-nál pegid a több tárhelyem is van, erről írtam is annó:
http://zrubi.hu/2013/dotroll-webhosting/
Náluk (is) van levelezős szolgáltatás a tráhelyekhez is, de azt nem használom, így nemtudom milyen.
--
zrubi.hu
https://www.rackspace.com/email-hosting/webmail
Ez elvileg sima IMAP + POP3-meg webmail.
Nem hallottam még rá panaszt, van backup, illetve a Rackspace talán még megbízható is.
És ha jól emlékszem elég olcsó is.
Google is teljesen jó, az sem drága.
♲♻♲
Van épp elég jó és megbízható hazai szolgáltató, elsőre érdemes azokat megnézni.
cloud.hu -t tudom ajánlani. EZIT-hez tartozik. Én nagyon elégedett vagyok.
sok ott a spammer
+1, az ezit egy spammerbarat szolgaltato
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
https://maxer.hu/
Náluk vagyunk már nem is tudom mióta. Szerintem amire neked kell mindent tud.
SMTP is van. Amivel nem vagyok igazán elégedett az a vírus és spam szűrés. Van de elég gyengén működik.
Minden más szempontból jó.
Én a netteszt.hu-t ajánlom, de ők nem ez a tömeges tárhely szolgáltató, ennek megfelelően nem is a legolcsóbbak a piacon.
axfone.hu-t használom megelégedettséggel :) olcsó és amire neked kell jó is... ajánlom
VPS-em van náluk, szintén megelégedettséggel :)
Saját szerveretek nem lesz, de a leveleket letöltitek... Azaz lokálisan, mindenkinek a saját desktopján lesz meg (ha épp nem száll el) a levelei? Manapság az e-mailek megbízható tárolása, mentése/archiválása (ha nálatok most nem, de később biztosan) alapvető elvárás, úgyhogy erre is gondolj.
ez igy valoban eletveszelyes setup. En szukitenem a listat azokra a szolgaltatokra, akik lehetove teszik az email archivalast. Esetleg nyujtanak is ilyen szolgaltatast...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
Helyes a meglátásod. Erre egy egyszerű megoldást alkalmazunk, minden e-mailről automatikus archiválás készül, továbbá pdf formában iktatásra kerülnek.
pdf formában iktatásra kerül... Gondolom nyomtatva, szkennelve... :-D
Ezt remélem nem gondoltad komolyan :D!
Föl nem fogom, hogy egy txt formában létező valamit mi a búbánatnak akarna valaki PDF-ben "iktatni"...
Mert ha PDF, akkor az már dokumentum! :) Ez olyan, mint amikor 2004 körül nem fogadták el az emailben küldött simán kimásolt netbankos utalási bizonylatot, de ha PDF-et küldtem az már jó volt. Sőt, lehet hogy ugyanazt kérték faxon... :D
Van, ahol így műx: doksi elkészül, nyomtat, kitölt/aláír/stb. majd az összetintázott :) papír szkennel, iktat, örül. Keresni? ugyan már, az iktatórendszerben mellépakolt címkék alapján esetleg...
+LEPECSÉTELVE
Pecsét nélkül sose hinném el egy doksiról, hogy hivatalos :D
--
DigitalOcean SSD VPS 10$ kredittel(referral url!)
Minek? Most komolyan... kiszámoltátok valaha, hogy ennek a megoldásnak az összköltsége mennyire jön ki?
Elképzelhető, hogy ez valamilyen ágazati előírás, tehát nem pont az értelmet és a költséget kell nézni benne.
Rohadtul meglepődnék az előzményeket tekintve... szerintem inkább a mágikus és mindenre magyarázatul szolgáló "mi így szoktuk" workflow van a háttérben.
minden e-mailről automatikus archiválás készül, továbbá pdf formában iktatásra kerülnek.
van egy olyan erzesem, hogy amit ti csinaltok, az nem egeszen fedi ezt a scope-ot. Szerintem nezz utana jobban, hogy mi az email archivalas, milyen feature-oket tud, es hogyan tudja novelni a ceg produktivitasat...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
Ne. Inkabb segits neki, mondd el, hogy mi a jelenlegi rendszerrel a hiba. O nem erdekelt abban, hogy jobb e-mail archivalasa legyen a cegenek, mert egyreszt azzal meg tobbet kellene dolgoznia, masreszt a ceg igenyeit ez itt es most kielegiti, tehat motivalatlan is ebben az iranyban. Ha viszont elmondod neki, hogy mi a baj, es milyen kerdeseket vet ez fel, talan el tudod ot lokni a megfelelo iranyba. Te vagy a szakember ebben a temaban, te jobban atlatod a problemakat, oszd meg vele a tudasod.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
"O nem erdekelt abban, hogy jobb e-mail archivalasa legyen a cegenek, mert egyreszt azzal meg tobbet kellene dolgoznia"
Ez hogy jött ki, hogy jobb archiválással többet kellene dolgozni?
Fognak egy darab Google Apps for Works fiókot (legyen mondjuk irattar @ cegnev.hu), előfizetnek a Vault szolgáltatásra is, ez eddig 8 euró havonta és kapnak 1TB tárhelyet teljes körű email archiválással, csak ide kell továbbküldeni minden levelet, amit archiválni (is) akarnak... ha nem térül meg a munkaidőn, a PDF konvertáláson, a helyi tárterületen, a helyi tárterület mentésén és a visszakeresésen ez a 2500 forint havonta, akkor ott ingyen dolgoznak önkéntesek, akik persze beszállnak saját pénzből a rezsibe is és minden nap belépőt fizetnek a portán.
mondjuk ennel azert jobban is lehet csinalni az email archivalast, mint hogy behanynak egy mailbox-ba egy zsak levelet...
--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)
Azért egy Inbox és egy Vault messze nem csak arról szól, hogy behányunk egy mailbox-ba egy zsák levelet... :)
Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=E122acanXhA
En megismerkednek az Inbox es a Vault szolgaltatasokkal, mielott leszolnam oket. Azert, mert te irtal egy archivalo szoftvert, attol meg leteznek masfajta megoldasok is, es adott igenyre teljesen validak lehetnek. Nem mindig cel a jogi-torvenyi szintu archivalas, meg ha ezt nem is fogadod el.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
Igen, de a meglevo levelezest idemigralni, kezelgetni, stb. Mig a papiros megoldasnal a paperworkerek megoldottak maguknak ezt az egeszet. A nullahoz kepest egy kisujj megmozditasa is hatalmas munka.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- a címeik ne kerüljenek fekete listára
- ne legyen spam hálózat miatti kitiltás
- Saját szerverünk nem lesz
szvsz ez így konkrétan az esélytelen kategória
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
Ezt nem értem, mi tudnád fejteni?
Üdv,
Marci
Közös lónak túrós a háta. :)
Nem túrós, hanem túros (idegennyelvű szó - azt hiszem szláv - és a jelentése fekély), egyébként meg igen ;)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
En ugy tudom a tu'ros azt jelenti hogy habzik a szaja/izzad es az abbol kepzodott undormany ami a lo boren kiul...
Ergo amikor tulhajszoljak szerencsetlent. :)
nem-nem, a nyereg alatti bőr sérülése, kidörzsöli a nyereg stb. Mivel közös, nem ápolja senki.
Most nagy hirtelen rakerestem, googleon az elso nehany talalat alapjan ugytunik mindkettonknek igaza lehet.
A „túr” szó, ami tajtékot, habot, és sebet is jelent. Közös lónak túros a háta, tehát a ránehezedő dupla súlytól tajtékos vagy sebes lesz az a szerencsétlen állat.
Mindig tanul az ember valamit. ;)
Google Apps for Business esetén nem.
Aham, csak ne számoljuk bele azt az időt míg a levelek a gmail-ben állnak mert nem képes kimenni a rengeteg blacklist miatt ;)
Igazából, ha nem számoljuk a problémákat, minden jó ;)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
En meg nem talalkoztam ilyen problemaval. Igaz en VPS-en vagyok Forpsinal, de vannak Google-t hasznalo ugyfeleim, sot maganban en is azt hasznalok.
Nem szembeotlo a dolog, mert kb 1-2 ora utan uj ip-t kap a blacklistes szerver es megy minden tovabb. De mindig vannak olyan ugyfelek akik mar 5 perc utan hivnak hogy "nem megy a levelezeeeeeeessssssss!!!!"
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
na ne nevettess :)
ilyen _mindenkivel_ előfordul, aki megosztott szolgáltatást használ/nyújt, még a Google-vel is. nem véletlen, hogy ők is ezt írják (https://support.google.com/a/answer/27642?hl=en): "Google can't prevent RBL services from blacklisting any of our IP addresses if a domain is indeed using it to send spam. However, we are regularly in touch with such services to ask that they delist our addresses when they do get blacklisted."
tessék, egy példa a "listázottságra": http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?host=209.85.213.180
egy hónapja még itt is fent volt: http://www.anti-spam.org.cn/sample/209.85.213.180
de persze ez a hsz nem arra vonatkozott, hogy nem ajánlanám őket. szvsz még mindig a legjobbak között vannak, mi is onnan levelezünk. csak nem árt tudni, hogy 1000-ből egyszer még náluk is beüt a krach, ott is vannak problémák.
Én a másik oldalon állok és pontosan látom, hány levél akad meg a nagyoktól blacklist miatt. Sok! Aztán egy óra múlva úgy is beesik, tartomány van elég :)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
egyetértünk, szerintem nem nekem akartál válaszolni :)
hosting55.hu
Jó support, dinamikus csomagok, jó netkapcsolat. Náluk vagyok évek óta.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház
Office365 Exchange Plan - annyit veszel, amennyit használsz, 50G tárhely / fiók
20 fiokkal az rogton havi EUR 80 es meg a penzt is egy kulfoldi ceg zsebebe teszed.
[off]
Már az időjárás jelentés közben is reklámoznak.
[/off]
Én kerestem annak idején magyar szolgáltatónál hasonlót, akár dupla áron is, de nem találtam. (Exchange az szükséges feltétel.) Változott a helyzet?
--
http://naszta.hu
Én kísérleteztem IMAP backenddel megoldani, de nem egy csoda sajnos amit openszorszból ki lehet hozni. Ha meg fullos Exchnage azt nem lehet megfizetni licenszben. Szóval ha mindenképp Exchange kell, akkor hajrá, de sokan egyáltalán nem igénylik.
Fura, mert nem magyar szolgáltatóból nem is egy van. Pl.: SherWeb. Szívesen lennék hazainál, de egyedül a T-nél volt csomag, úgy emlékszem az a tárhely méretén bukott el.
--
http://naszta.hu
Hogyne, mas a leptek amikor egy joval fizetokepesebb piacon lehet nyomulni. Ez a sherweb nem office365 viszontelado is?
Itthon sokszor az eves nehany ezres kulonbsegert is valtanak, nemhogy havonta fizessek ki az addigi eves dijukat.
"Ez a sherweb nem office365 viszontelado is?"
Nem tudom. Még BPOS időszakban (kb. 2006-2008) náluk volt Exchange acc.-om, akkor ők üzemeltették. Azóta lehet, hogy csak továbbadják az MS cuccát (mint a godaddy).
"Itthon sokszor az eves nehany ezres kulonbsegert is valtanak, nemhogy havonta fizessek ki az addigi eves dijukat."
Ennek azért két éle van. Egy ideig használtam hazai szolgáltatókat. A megbízható, jó minőségű szolgáltatások túlárazottak (nem csak 2x-esen) a nagyokhoz képest. Ami értelmesebb áron van (de nem olcsón), ott meg simán nem kapod meg, amiért fizetsz (pl.: web-server-nél volt L-es csomagom régebben, 3400 Ft/hóért és egy sima oldal is akadozott rajta, néhány (5-6) user-es load-dal, ha jól emlékszem drupal core-ral).
--
http://naszta.hu
Magyarországon ennek egyszerűen nincs piaca. A kis KKV cégeknek már egy imap-os webmailes megoldás is elég szokott lenni, a nagyok, ahol meg igény van, ott meg nincs meg a bizalom a hostolt megoldásba, saját szervert/vps-t vesznek és azon futtatják a saját exchanget.
MikroVPS
Az Office365 licence vásrlása esetén, mind openben, mind CSP-ben lehet választani olyan konstrukciót, amiben nem az MS-nek fizetsz, hanem egy magyar partnernek. Így a kapott számlán egy magyar adószámmal rendelkező cégtől is kaphatod. Továbbá +pont lehet az Office-ok legalizálása, ami egy megfelelő licencel egy felhasználó 5 eszközre telepíthet teljesen jogtiszta, legfrissebb (vagy eggyel az előtti) Office-t.
Én szégyenlem magam, hogy rám ragadt ez a szöveg :D
A Tárhelypark volt már?
Óránként 50 mail limittel?
Jojaz. Mindenki kuldhet 2 levelet az irodabol orankent :D
forpsi.hu
+1, a webes levelezője is nagyon jó. A Spam szűrője rendesen tanítható.
--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!
Sokan fognak lehurrogni talán. Google mail?!
loop
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
http://ininet.hu megfelel mindegyik kritériumnak:)
Van valakinek tapasztalata a hostinger.hu-val? Email postafiókomat szeretném átvinni az ingyenes google-ról vagy üzleti google-ra vagy ide.
A kérdés az, hogy miben jobb egy litvániai/ciprusi viszonteladó(?), mint direktben a Google?
Élő emberes support, akiknek van kapcsolatuk a Google felé és tudnak érdemben válaszolni, nem 32. Rajesh próbálja átadni a problémádat 97. Kumar felé? :)
https://iotguru.cloud
Magam ellen is beszélek, de nem biztos, hogy egy informatikus számára van igazi hozzáadott értéke egy viszonteladónak.
A Google-tól eléggé körülményes a support igénybevétele, a legtöbb dolgot házon belül (a viszonteladónál) kell megoldani. Kivétel persze amikor valami globális probléma van, de ahhoz meg úgysem kell support, megcsinálják ticket nélkül is. A számlázást már kibeszéltük.
Annyi előny lehet, hogy egy viszonteladó ezerszer végigcsinálta már az egész folyamatot, és ha valaki nem annyira tájékozott levelezés ügyekben, akkor tényleg tud segíteni. Pl. MX, SPF, DKIM, DMARC, TXT rekordok domain ellenőrzéshez, domain/fiók aliasok, csoportos levelezés, meg mindenféle finomságok. Egyik sem ördöngösség, és minden jól le van írva, de akinek jólesik, hogy fogják a kezét, ott egy viszonteladó jól jöhet.
Nem mindenki informatikus, aki itt kérdez vagy válaszol, másrészt meg nem mindenkinek van kurrens tudása levelezés kapcsán...
https://iotguru.cloud
Vagy csak nem szeretnék azzal időt tölteni, hogy DNS-t konfiguráljak ha megcsinálják felár nélkül.
A fizetős google support teljesen jó, nincs ilyen gondok vele.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Igen? Jó tudni, hogy vannak a helyzettel elégedett emberek... amúgy a Standard, az Enhanced vagy a Premium support, amiről beszélsz? Mert az Enhanced support már többé-kevésbé jó, ott lehet találni értelmes és tapasztalt embert, a Standard viszont olyan, hogy ha Rajesh vagy Kumar kompetenciáját messze meghaladó problémával támadok, mert tudok doksit olvasni, akkor teljesen haszontalan, mert doksikat linkelnek, feljebb meg nem nagyon lehet jutni, mert igen erős kényszert éreznek arra, hogy a doksi linkelésével megoldottnak vegyék a problémámat.
https://iotguru.cloud
Enterprise workspacet használunk.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Aha... na, az egy teljesen más kategória, ott már Enhanced support a minimum. A többinél - amik publikus egységáras szolgáltatások, ott Standard support van alapból, sok pénzért van Enhanced support lehetőség.
Pár felhasználós KKV nem is tud Enterprise csomagot venni, amennyire rémlik, ott 300 user a minimum, tehát újra ott vagyunk, hogy viszonteladón át érdemes igénybe venni, mert nekik van vélhetően Premium support kapcsolatuk.
https://iotguru.cloud
Csak azért javítalak ki, nehogy ezen múljon valami:
De tud, a Business csomag van limitálva 300 userre, felette kell mindenképp Enterprise-ra váltani: There is no minimum or maximum user limit for Enterprise plans.
Annyi, hogy a korlátlan tárhelyhez kell továbbra is az 5+ Enterprise user.
Jah, jó, valamikor tavaly merült fel, aki ezzel foglalkozott a cégnél, annak így jött le valahogy, de akkor maradt a Business Plus + Enhanced support, mert a Standard az kritikán aluli volt.
https://iotguru.cloud
13 userre indultunk, mar rogton enterpriseval.
es nem sokkal dragabb mint a publikus arazasu, kisebb csomagok.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Egyébként mennyi? :)
https://iotguru.cloud
15 usd / user / hó
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Hát az kb. a Business Plus ára...
https://iotguru.cloud
ez 36 hónapi hűséggel van, arra meg talán nincs ilyen, de kb egy szinten vannak ja.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Magyar számla amit a NAV elfogad.
Nem is tudtam, hogy a Google nem tud NAV által elfogadott számlát adni... :-P
Beküldik az e-számlát elektronikusan, vagy a nekem kell megharcolni utána a NAV-al?
Semmit nem kell harcolni. Tovabbmegyek: az ssls.com meg szamlat sem allit ki, gyakorlatilag egy print screen -ed van, megis elfogadja a NAV.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
Én azért biztosan szeretném elszámolni a költségeimet, olyan szolgáltatóval aminek van minimum egy hazai és/vagy EU fióktelepe.
Nekünk EU-s számla jön, ettől a cégtől:
Google Cloud EMEA Limited
Velasco
Clanwilliam Place
Dublin 2
Ireland
VAT number: IE3668997OH
Ahogy lentebb a Kollega is irta, a G EU -bol szamlaz EU lokacioba.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
Google-nek van EU fióktelepe, onnan kapod a számlát. EU konform számla, kibocsátó állam szabályai szerint, NAV zokszó nélkül elfogadja.
https://iotguru.cloud
Ha nem tudna elfogadható számlát adni, akkor mi viszonteladók sem tudnánk befogadni.
Ha ugyanannyiért adja mint a google akkor vannak előnyei (amit már a többiek leírtak)
Gábriel Ákos
Van amikor meg olcsobban is adjak (ugye ok nagytetelben veszik)
inkább a régiókkal szoktak trükközni, google más összegért adja más régiókba.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
dupla
Esetleg nethely.hu?
Nem összemérhető a Google Workspace vagy MS 365 szolgáltaásokkal.
Elégedett vagyok velük.
Elin
Karesz
Letölthető háttérképek | Portréfotók
Ezek a khm. nem top kategóriás háztartási gépek mindig meglepnek... Mondjuk az egy szál mobilos elérhetőség meg a három fős "csapat" azért kifejezetten nem egy Google szint... :-P
Meg van a kis cégeknek is a előnye: például rohadt rugalmask tudnak lenni.
Ha épp ráérnek...
Így van ez máshol (Google) is: Nyitok egy incidenst, fél nap múlva visszakapok egy értetlenkedő választ. Aztán megint leírom a problémát. Fél nap műlva kapok egymásik emailt, belinkelve 1000 oldalas doksit, és onnantól fogva oldhatom meg magam a problémát.
Egy 3 fős csapat az 5*8-at sem tudja lefedni, nem, hogy a 7*24-et...
Igazad van, de be lehet állítani több MX rekordot is.
Amúgy meg nem ezt a szolgáltatást keresem, MS365 vagy a Hostinger (nekik van 400 munkatársuk) lesz a befutó nálam. :)
Egyrészt egy három fős csapat készenléttel le tudja fedni a 7*24 órát, másrészt ehhez vehetnek igénybe szolgáltatásokat alvállalkozóktól, harmadrészt az ÁSZF szerint 99% az éves rendelkezésre állásuk. Kis pénz, kis foci. Az irreális elvárásokat remekül lehet azzal példázni, hogy a Facebook is állt már több mint 6 órát, miért kellene egy kis szolgáltató cégtől ennél jobbat elvárni?
https://iotguru.cloud
"Egyrészt egy három fős csapat készenléttel le tudja fedni a 7*24 órát" - Erős korlátozásokkal, több műszakos munkarenddel igen. De ha valaki kidől/betegre megy legalább egy hétre, akkor borul a dolog,meg a havi max. 168 óra készenlét.
"Kis pénz, kis foci." - 1800-1900Ft/hó a Google Apps userenként - szerintem ez sem "nagy pénz" - és szolgáltatást ad, nem neked kell a levelezést, spamszűrést, fájlmegosztást és minden egyebet összerakni, üzemeltetni, pátyolgatni...
Lehet én vagyok bolond, de egy 3 fős cégnél - pláne ha részben saját - azért másképp megy a work-life balance meg az óra számítás. Ameddig a csapat bírja addig az ügyfél az első, amikor nem bírja akkor meg nőni kell. Nem hiszem hogy a munkaidőkeret meg a nagycéges láblógatás ilyen helyen működik.
Az Mt.-t ott is be kell tartani - legalább a nyilvántartásokban - erre írtam, hogy a 3 fő az kifejezetten szűken mérve alkalmas csak a 7*24-te.
És? Akkor borul. Belefér a rendelkezésre állásba. Másrészt ilyenkor is igénybe lehet venni alvállalkozókat.
Van, ahol van értelme és van, ahol nincs. És ha például akarsz értelmes support-ot, akkor már 3500-4500 pénz havonta per user.
https://iotguru.cloud
Azt nézd, hogy ha mondjuk kell 10 emailfiók, akkor 19 000Ft per hónap, ami évente szűk 240e. Ehhez képest egy klasszikus webhostingban mondjuk évi 20-40e körül már egész értelmes méretű mailboxokat kapsz, és sok esetben érmi fiók limit sincs. Igaz, ebben nem lesz google drive meg egyebek, de ha az igény, akkor ki kell köhhinteni.
Akinek csak e-mail kell, annak teljesen jó az n+123. hosting cég e-mail szolgáltatása. Ezt nem vitatom, csak azt, hogy ez a Gogle fióknak helyettesítő terméke lenne. Ahogy az all inclusive hajós körutaknak sem helyettesítője a falu széli bányatónál vadkempingezős hét. Ha nulláról kell választani, és saját domain-t akarzs használni, akkor az on-prem, a n+1234. hosting, a G-Apps (és viszotneladók), meg az O365 (vagy most épp hogy hívják...) közül lehet választani - igények és pénztárca függvényében. Ha már használod a Google Apps-ot, akkor ott bejön az a faktor is, hogy a le/átköltözés mennyi időt, erőforrást és költséget jelent, mik azok a szolgáltatások, amiket valóban használsz, azok hogyan költöztethetőek másik szolgáltatóhoz?
Nekem a jelenlegi fiókszámmal, illetve használattal még minimum másfél évig megéri maradni a G-nél (fél év ingyen, egy év féláron) - közben meg eldönthetem, hogy mi legyen. A "csak e-mail" megoldások nem játszanak, ez egyértelmű, sőt a meglévő fiókok egy részénél az IDP is használatban van, így arra is gondolni kell.
Szerintem kövesd vissza a szálakat, mert ez a szál az eredeti poszthoz tartozó komment, nem Google fiók helyettesítéséről szól...
Csak mert szeretsz belekötni mások pontos fogalmazásaiba: több mind egy éve nincs Google Apps, Google Workspace van. :D
https://iotguru.cloud
Nem is az, ezt sehol sem írtam, sőt azt írtam, hogy "nincs benn google drive, és ha kell, akkor ki kell köhhinteni". A google számára a szolgáltatás csomag fenntartása fajlagosan kicsi költség, ezért relatív könnyen tudja támogatni, ha esetleg szükséges. Ehhez képest mondjuk 10x-es pénzt fog beszedni a gugli, hiszen nála ennyi és kész.
Gondolom sejted hány olyan felhasználó van, ahol nagyon boldogok néhány sima emailfiókkal, és nagyon másra nem vágynak. Lehet, hogy vágynának, hogy ha tudnák milyen, de kapacitásuk sincs arra, hogy átálljanak. Nem buták hozzá, hanem egyszerűen be vannak rögzülve a folyamatok valahogy, és azon se idő, se energia sincs változtatni.
Jelenleg 4-en vagyunk, de keressük most is két új kollégánkat. Érdemes G-vel vagy MS-sel összehasonlítani bármelyik hazai KKV-t?
A kicsik előnye a rugalmasság, elérhetőség, közvetlen kapcsolat. A két óriás felhő szolgáltatónál senkit nem fogsz elérni, akivel érdemben tudsz beszélni, ha hibajegyet nyitsz pl. MS-nél, akkor olyan mintha egy fekete lyukba dobálnád bele a hibajegyeket, ami Indiában valamilyen négyzetméter alapon bérelt supportosoknál esik ki. Válasz érkezik, sablonos, és semmit mondó, esetleg hogy értem és javítottam, megcsináltam, aztán persze semmi változás nincs. Ha kéred, hogy küldjék tovább L2-re, akkor meg kb. 2 kis türelmet kérünk levél jön, és semmi több.
Nagy ritkán előfordul, hogy levelezés alatt domaint cserél egy Ügyfél, akkor ez kb. 5 perc alatt meg van, mert épp még a ritka eset miatt nem fejlesztettünk hozzá háttérfolyamatot. G-nél amikor csináltunk régebben, akkor új fiók nyitás és teljes migrálás volt az Ügyfélnek, és adtak valamilyen szakadt programot, hogy azzal a migrálást meg lehet csinálni. Akkor kb. 40-50 fiókot kellett áthelyezni G-nél, és nem 5 perc volt, amíg azokat áthúzta.
Szolgáltatásainkat úgy tervezzük, hogy éjszaka csak ügyeletre legyen szükség. Jelenleg 130+ saját tulajdonú szerverrel dolgozunk, folyamatosan szerezzük be bérbeadás, vagy egyéb hosting célból a szervereket. Webhostingban a specialitásunk a gyors webtárhelyek, az erőforrás igényes webáruházak kiszolgálása. Akár love brand -től, vagy akár külföldi hype-olt szolgáltatóktól jönnek át hasonló problémák miatt webáruházak, nem működik, lassú... nálunk az esetek 99%-ban azonnal megjavul a korábbi probléma.
Levelezés tekintetében pedig nem az egygépes rendszert biztosítjuk, ahol ha az IP cím spam listára kerül, akkor megy a fejvakarás, hanem a webtárhelyektől teljesen függetlenül működik az email szolgáltatás. Az Ügyfelek egy IP-re csatlakoznak, ami csak proxy-ként fogadja a csatlakozási kéréseket, és a megfelelő szerverre továbbítja belső hálózaton keresztül. Majd SMTP-t példának véve, az SMTP szerverek pedig a publikus interface-ükön küldik ki a leveleket, így ha az IP valamiért spam listára kerül, akkor csak gyorsan cseréljük, és minden megy tovább, majd a kollégák elkezdik levenni a listákról, az Ügyfél pedig nem érzékel semmit belőle, és nincs szükség semmilyen DNS rekord vagy egyéb beállítás módosítására.
Kis cégként ahogy írtátok rugalmasak vagyunk, és az Ügyfél visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat. Nem célunk, hogy mindenkinek a mi szolgáltatásunkat ajánljuk, teljesen jó választás az MS és a G.
Az éves rendelkezésre állásunk szolgáltatástól függően 99.95% felett van. Egy mobil számmal is sok mindent lehet már kezdeni, de eddig elég volt. Akinél épp foglalt volt, általában az a jellemző, hogy mindenkit visszahívunk amint tudunk, és ha lehet, akkor még telefonálás közben megoldjuk a problémát, legyen az egy DNS A rekord módosítás, vagy egy WP telepítés egy kattintással. Tervezzük az ügyfélszolgálati elérhetőség módosítását, de inkább a telefonközpontos irány helyett az online-t próbáljuk majd ki, pl. chat, vagy valamilyen webrtc -s voice chat.
Talán minden a beszélgetés szálban felmerült dologra válaszoltam, de kérdés esetén állok rendelkezésre.
Köszönjük az ajánlást!