Tárhelyszolgáltató ajánlása - levelezésre kihegyezve

Sziasztok!

Tárhelyet és domaint szeretnék regisztráltatni 20 fős irodánk részére. A legfontosabb célkitűzés az lenne, hogy a választott domain nevünkön tudjunk jó színvonalon levelezni (20 db email cím regisztrálható legyen) - a címeik ne kerüljenek fekete listára, ne legyen spam hálózat miatti kitiltás. Saját szerverünk nem lesz, mindenképpen egy megbízható külső cégre szeretném ezt bízni.
Tudnátok tapasztalatból korrekt szolgáltatót ajánlani? Köszönöm!

- fontos lenne, hogy a tárhely szolgáltató smtp-jét használjuk
- a leveleket letöltjük a tárhelyről, így 5GB tárhellyel számolunk

*Frissítés:
Sok privát üzenetet kaptam a Hup-on is aktív szolgáltatótól, mindenkinek válaszolni fogok.
Mindenképpen magyar szolgáltatót szeretnék választani.
Köszönöm, hogy a tapasztalataitokat, véleményeteket megosztottátok!

Hozzászólások

Fontos lenne még tudni, hogy mekkora tárhelyre lesz szükségetek. Meg akár egy tól-ig büdzsét.

Se az ügyvezető se senki, se a rendszergazda, vagy akinek otthonról kell dolgoznia... :) Szal ezt azért én átgondolnám, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen elhatározások olyan pár hét után dőlnek meg. Ugyanis, amikor ájfonról küld emailt az nem lesz ott a kliensen és fordítva.

Nekem évek óta a google-nél van a levelezésem (2 domain), tökéletesen elégedett vagyok vele :)
(Igaz, nekem ingyenes maradt a szolgáltatás, és nem tudom mennyit kérnek el ezért most az új ügyfelektől)

A dotroll-nál pegid a több tárhelyem is van, erről írtam is annó:
http://zrubi.hu/2013/dotroll-webhosting/

Náluk (is) van levelezős szolgáltatás a tráhelyekhez is, de azt nem használom, így nemtudom milyen.

--
zrubi.hu

https://www.rackspace.com/email-hosting/webmail
Ez elvileg sima IMAP + POP3-meg webmail.
Nem hallottam még rá panaszt, van backup, illetve a Rackspace talán még megbízható is.
És ha jól emlékszem elég olcsó is.

Google is teljesen jó, az sem drága.

♲♻♲

cloud.hu -t tudom ajánlani. EZIT-hez tartozik. Én nagyon elégedett vagyok.

https://maxer.hu/

Náluk vagyunk már nem is tudom mióta. Szerintem amire neked kell mindent tud.
SMTP is van. Amivel nem vagyok igazán elégedett az a vírus és spam szűrés. Van de elég gyengén működik.
Minden más szempontból jó.

Én a netteszt.hu-t ajánlom, de ők nem ez a tömeges tárhely szolgáltató, ennek megfelelően nem is a legolcsóbbak a piacon.

Saját szerveretek nem lesz, de a leveleket letöltitek... Azaz lokálisan, mindenkinek a saját desktopján lesz meg (ha épp nem száll el) a levelei? Manapság az e-mailek megbízható tárolása, mentése/archiválása (ha nálatok most nem, de később biztosan) alapvető elvárás, úgyhogy erre is gondolj.

ez igy valoban eletveszelyes setup. En szukitenem a listat azokra a szolgaltatokra, akik lehetove teszik az email archivalast. Esetleg nyujtanak is ilyen szolgaltatast...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

minden e-mailről automatikus archiválás készül, továbbá pdf formában iktatásra kerülnek.

van egy olyan erzesem, hogy amit ti csinaltok, az nem egeszen fedi ezt a scope-ot. Szerintem nezz utana jobban, hogy mi az email archivalas, milyen feature-oket tud, es hogyan tudja novelni a ceg produktivitasat...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

Ne. Inkabb segits neki, mondd el, hogy mi a jelenlegi rendszerrel a hiba. O nem erdekelt abban, hogy jobb e-mail archivalasa legyen a cegenek, mert egyreszt azzal meg tobbet kellene dolgoznia, masreszt a ceg igenyeit ez itt es most kielegiti, tehat motivalatlan is ebben az iranyban. Ha viszont elmondod neki, hogy mi a baj, es milyen kerdeseket vet ez fel, talan el tudod ot lokni a megfelelo iranyba. Te vagy a szakember ebben a temaban, te jobban atlatod a problemakat, oszd meg vele a tudasod.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

"O nem erdekelt abban, hogy jobb e-mail archivalasa legyen a cegenek, mert egyreszt azzal meg tobbet kellene dolgoznia"

Ez hogy jött ki, hogy jobb archiválással többet kellene dolgozni?

Fognak egy darab Google Apps for Works fiókot (legyen mondjuk irattar @ cegnev.hu), előfizetnek a Vault szolgáltatásra is, ez eddig 8 euró havonta és kapnak 1TB tárhelyet teljes körű email archiválással, csak ide kell továbbküldeni minden levelet, amit archiválni (is) akarnak... ha nem térül meg a munkaidőn, a PDF konvertáláson, a helyi tárterületen, a helyi tárterület mentésén és a visszakeresésen ez a 2500 forint havonta, akkor ott ingyen dolgoznak önkéntesek, akik persze beszállnak saját pénzből a rezsibe is és minden nap belépőt fizetnek a portán.

mondjuk ennel azert jobban is lehet csinalni az email archivalast, mint hogy behanynak egy mailbox-ba egy zsak levelet...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

En megismerkednek az Inbox es a Vault szolgaltatasokkal, mielott leszolnam oket. Azert, mert te irtal egy archivalo szoftvert, attol meg leteznek masfajta megoldasok is, es adott igenyre teljesen validak lehetnek. Nem mindig cel a jogi-torvenyi szintu archivalas, meg ha ezt nem is fogadod el.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

- a címeik ne kerüljenek fekete listára
- ne legyen spam hálózat miatti kitiltás
- Saját szerverünk nem lesz
szvsz ez így konkrétan az esélytelen kategória

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Most nagy hirtelen rakerestem, googleon az elso nehany talalat alapjan ugytunik mindkettonknek igaza lehet.

A „túr” szó, ami tajtékot, habot, és sebet is jelent. Közös lónak túros a háta, tehát a ránehezedő dupla súlytól tajtékos vagy sebes lesz az a szerencsétlen állat.

Mindig tanul az ember valamit. ;)

na ne nevettess :)

ilyen _mindenkivel_ előfordul, aki megosztott szolgáltatást használ/nyújt, még a Google-vel is. nem véletlen, hogy ők is ezt írják (https://support.google.com/a/answer/27642?hl=en): "Google can't prevent RBL services from blacklisting any of our IP addresses if a domain is indeed using it to send spam. However, we are regularly in touch with such services to ask that they delist our addresses when they do get blacklisted."

tessék, egy példa a "listázottságra": http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?host=209.85.213.180

egy hónapja még itt is fent volt: http://www.anti-spam.org.cn/sample/209.85.213.180

de persze ez a hsz nem arra vonatkozott, hogy nem ajánlanám őket. szvsz még mindig a legjobbak között vannak, mi is onnan levelezünk. csak nem árt tudni, hogy 1000-ből egyszer még náluk is beüt a krach, ott is vannak problémák.

hosting55.hu

Jó support, dinamikus csomagok, jó netkapcsolat. Náluk vagyok évek óta.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Office365 Exchange Plan - annyit veszel, amennyit használsz, 50G tárhely / fiók

"Ez a sherweb nem office365 viszontelado is?"

Nem tudom. Még BPOS időszakban (kb. 2006-2008) náluk volt Exchange acc.-om, akkor ők üzemeltették. Azóta lehet, hogy csak továbbadják az MS cuccát (mint a godaddy).

"Itthon sokszor az eves nehany ezres kulonbsegert is valtanak, nemhogy havonta fizessek ki az addigi eves dijukat."

Ennek azért két éle van. Egy ideig használtam hazai szolgáltatókat. A megbízható, jó minőségű szolgáltatások túlárazottak (nem csak 2x-esen) a nagyokhoz képest. Ami értelmesebb áron van (de nem olcsón), ott meg simán nem kapod meg, amiért fizetsz (pl.: web-server-nél volt L-es csomagom régebben, 3400 Ft/hóért és egy sima oldal is akadozott rajta, néhány (5-6) user-es load-dal, ha jól emlékszem drupal core-ral).
--
http://naszta.hu

Magyarországon ennek egyszerűen nincs piaca. A kis KKV cégeknek már egy imap-os webmailes megoldás is elég szokott lenni, a nagyok, ahol meg igény van, ott meg nincs meg a bizalom a hostolt megoldásba, saját szervert/vps-t vesznek és azon futtatják a saját exchanget.

MikroVPS

Az Office365 licence vásrlása esetén, mind openben, mind CSP-ben lehet választani olyan konstrukciót, amiben nem az MS-nek fizetsz, hanem egy magyar partnernek. Így a kapott számlán egy magyar adószámmal rendelkező cégtől is kaphatod. Továbbá +pont lehet az Office-ok legalizálása, ami egy megfelelő licencel egy felhasználó 5 eszközre telepíthet teljesen jogtiszta, legfrissebb (vagy eggyel az előtti) Office-t.

Én szégyenlem magam, hogy rám ragadt ez a szöveg :D

Sokan fognak lehurrogni talán. Google mail?!

Szerkesztve: 2022. 01. 20., cs – 09:20

Van valakinek tapasztalata a hostinger.hu-val? Email postafiókomat szeretném átvinni az ingyenes google-ról vagy üzleti google-ra vagy ide.

Magam ellen is beszélek, de nem biztos, hogy egy informatikus számára van igazi hozzáadott értéke egy viszonteladónak.

A Google-tól eléggé körülményes a support igénybevétele, a legtöbb dolgot házon belül (a viszonteladónál) kell megoldani. Kivétel persze amikor valami globális probléma van, de ahhoz meg úgysem kell support, megcsinálják ticket nélkül is. A számlázást már kibeszéltük.

Annyi előny lehet, hogy egy viszonteladó ezerszer végigcsinálta már az egész folyamatot, és ha valaki nem annyira tájékozott levelezés ügyekben, akkor tényleg tud segíteni. Pl. MX, SPF, DKIM, DMARC, TXT rekordok domain ellenőrzéshez, domain/fiók aliasok, csoportos levelezés, meg mindenféle finomságok. Egyik sem ördöngösség, és minden jól le van írva, de akinek jólesik, hogy fogják a kezét, ott egy viszonteladó jól jöhet.

Magam ellen is beszélek, de nem biztos, hogy egy informatikus számára van igazi hozzáadott értéke egy viszonteladónak.

Nem mindenki informatikus, aki itt kérdez vagy válaszol, másrészt meg nem mindenkinek van kurrens tudása levelezés kapcsán... 

Igen? Jó tudni, hogy vannak a helyzettel elégedett emberek... amúgy a Standard, az Enhanced vagy a Premium support, amiről beszélsz? Mert az Enhanced support már többé-kevésbé jó, ott lehet találni értelmes és tapasztalt embert, a Standard viszont olyan, hogy ha Rajesh vagy Kumar kompetenciáját messze meghaladó problémával támadok, mert tudok doksit olvasni, akkor teljesen haszontalan, mert doksikat linkelnek, feljebb meg nem nagyon lehet jutni, mert igen erős kényszert éreznek arra, hogy a doksi linkelésével megoldottnak vegyék a problémámat.

Enterprise workspacet használunk.

Aha... na, az egy teljesen más kategória, ott már Enhanced support a minimum. A többinél - amik publikus egységáras szolgáltatások, ott Standard support van alapból, sok pénzért van Enhanced support lehetőség.

Pár felhasználós KKV nem is tud Enterprise csomagot venni, amennyire rémlik, ott 300 user a minimum, tehát újra ott vagyunk, hogy viszonteladón át érdemes igénybe venni, mert nekik van vélhetően Premium support kapcsolatuk.

Csak azért javítalak ki, nehogy ezen múljon valami:

Pár felhasználós KKV nem is tud Enterprise csomagot venni, amennyire rémlik, ott 300 user a minimum

De tud, a Business csomag van limitálva 300 userre, felette kell mindenképp Enterprise-ra váltani: There is no minimum or maximum user limit for Enterprise plans.

Annyi, hogy a korlátlan tárhelyhez kell továbbra is az 5+ Enterprise user.

Szerkesztve: 2022. 01. 20., cs – 01:47

dupla

Így van ez máshol (Google) is: Nyitok egy incidenst, fél nap múlva visszakapok egy értetlenkedő választ. Aztán megint leírom a problémát. Fél nap műlva kapok egymásik emailt, belinkelve 1000 oldalas doksit, és onnantól fogva oldhatom meg magam a problémát.

Egyrészt egy három fős csapat készenléttel le tudja fedni a 7*24 órát, másrészt ehhez vehetnek igénybe szolgáltatásokat alvállalkozóktól, harmadrészt az ÁSZF szerint 99% az éves rendelkezésre állásuk. Kis pénz, kis foci. Az irreális elvárásokat remekül lehet azzal példázni, hogy a Facebook is állt már több mint 6 órát, miért kellene egy kis szolgáltató cégtől ennél jobbat elvárni?

"Egyrészt egy három fős csapat készenléttel le tudja fedni a 7*24 órát" - Erős korlátozásokkal, több műszakos munkarenddel igen. De ha valaki kidől/betegre megy legalább egy hétre, akkor borul a dolog,meg a havi max. 168 óra készenlét.

"Kis pénz, kis foci." - 1800-1900Ft/hó a Google Apps userenként - szerintem ez sem "nagy pénz" - és szolgáltatást ad, nem neked kell a levelezést, spamszűrést, fájlmegosztást és minden egyebet összerakni, üzemeltetni, pátyolgatni...

Lehet én vagyok bolond, de egy 3 fős cégnél - pláne ha részben saját - azért másképp megy a work-life balance meg az óra számítás. Ameddig a csapat bírja addig az ügyfél az első, amikor nem bírja akkor meg nőni kell. Nem hiszem hogy a munkaidőkeret meg a nagycéges láblógatás ilyen helyen működik.

Erős korlátozásokkal, több műszakos munkarenddel igen. De ha valaki kidől/betegre megy legalább egy hétre, akkor borul a dolog,meg a havi max. 168 óra készenlét.

És? Akkor borul. Belefér a rendelkezésre állásba. Másrészt ilyenkor is igénybe lehet venni alvállalkozókat.

1800-1900Ft/hó a Google Apps userenként - szerintem ez sem "nagy pénz" - és szolgáltatást ad, nem neked kell a levelezést, spamszűrést, fájlmegosztást és minden egyebet összerakni, üzemeltetni, pátyolgatni...

Van, ahol van értelme és van, ahol nincs. És ha például akarsz értelmes support-ot, akkor már 3500-4500 pénz havonta per user.

Azt nézd, hogy ha mondjuk kell 10 emailfiók, akkor 19 000Ft per hónap, ami évente szűk 240e. Ehhez képest egy klasszikus webhostingban mondjuk évi 20-40e körül már egész értelmes méretű mailboxokat kapsz, és sok esetben érmi fiók limit sincs. Igaz, ebben nem lesz google drive meg egyebek, de ha az igény, akkor ki kell köhhinteni.

Akinek csak e-mail kell, annak teljesen jó az n+123. hosting cég e-mail szolgáltatása. Ezt nem vitatom, csak azt, hogy ez a Gogle fióknak helyettesítő terméke lenne. Ahogy az all inclusive hajós körutaknak sem helyettesítője a falu széli bányatónál vadkempingezős hét. Ha nulláról kell választani, és saját domain-t akarzs használni, akkor az on-prem, a n+1234. hosting, a G-Apps (és viszotneladók), meg az O365 (vagy most épp hogy hívják...) közül lehet választani - igények és pénztárca függvényében. Ha már használod a Google Apps-ot, akkor ott bejön az a faktor is, hogy a le/átköltözés mennyi időt, erőforrást és költséget jelent, mik azok a szolgáltatások, amiket valóban használsz, azok hogyan költöztethetőek másik szolgáltatóhoz?
Nekem a jelenlegi fiókszámmal, illetve használattal még minimum másfél évig megéri maradni a G-nél (fél év ingyen, egy év féláron) - közben meg eldönthetem, hogy mi legyen. A "csak e-mail" megoldások nem játszanak, ez egyértelmű, sőt a meglévő fiókok egy részénél az IDP is használatban van, így arra is gondolni kell.

Ezt nem vitatom, csak azt, hogy ez a Gogle fióknak helyettesítő terméke lenne.

Szerintem kövesd vissza a szálakat, mert ez a szál az eredeti poszthoz tartozó komment, nem Google fiók helyettesítéséről szól...

Ha már használod a Google Apps-ot

Csak mert szeretsz belekötni mások pontos fogalmazásaiba: több mind egy éve nincs Google Apps, Google Workspace van. :D

Nem is az, ezt sehol sem írtam, sőt azt írtam, hogy "nincs benn google drive, és ha kell, akkor ki kell köhhinteni". A google számára a szolgáltatás csomag fenntartása fajlagosan kicsi költség, ezért relatív könnyen tudja támogatni, ha esetleg szükséges. Ehhez képest mondjuk 10x-es pénzt fog beszedni a gugli, hiszen nála ennyi és kész.

Gondolom sejted hány olyan felhasználó van, ahol nagyon boldogok néhány sima emailfiókkal, és nagyon másra nem vágynak. Lehet, hogy vágynának, hogy ha tudnák milyen, de kapacitásuk sincs arra, hogy átálljanak. Nem buták hozzá, hanem egyszerűen be vannak rögzülve a folyamatok valahogy, és azon se idő, se energia sincs változtatni.

Jelenleg 4-en vagyunk, de keressük most is két új kollégánkat. Érdemes G-vel vagy MS-sel összehasonlítani bármelyik hazai KKV-t?

A kicsik előnye a rugalmasság, elérhetőség, közvetlen kapcsolat. A két óriás felhő szolgáltatónál senkit nem fogsz elérni, akivel érdemben tudsz beszélni, ha hibajegyet nyitsz pl. MS-nél, akkor olyan mintha egy fekete lyukba dobálnád bele a hibajegyeket, ami Indiában valamilyen négyzetméter alapon bérelt supportosoknál esik ki. Válasz érkezik, sablonos, és semmit mondó, esetleg hogy értem és javítottam, megcsináltam, aztán persze semmi változás nincs. Ha kéred, hogy küldjék tovább L2-re, akkor meg kb. 2 kis türelmet kérünk levél jön, és semmi több.

Nagy ritkán előfordul, hogy levelezés alatt domaint cserél egy Ügyfél, akkor ez kb. 5 perc alatt meg van, mert épp még a ritka eset miatt nem fejlesztettünk hozzá háttérfolyamatot. G-nél amikor csináltunk régebben, akkor új fiók nyitás és teljes migrálás volt az Ügyfélnek, és adtak valamilyen szakadt programot, hogy azzal a migrálást meg lehet csinálni. Akkor kb. 40-50 fiókot kellett áthelyezni G-nél, és nem 5 perc volt, amíg azokat áthúzta.

Szolgáltatásainkat úgy tervezzük, hogy éjszaka csak ügyeletre legyen szükség. Jelenleg 130+ saját tulajdonú szerverrel dolgozunk, folyamatosan szerezzük be bérbeadás, vagy egyéb hosting célból a szervereket. Webhostingban a specialitásunk a gyors webtárhelyek, az erőforrás igényes webáruházak kiszolgálása. Akár love brand -től, vagy akár külföldi hype-olt szolgáltatóktól jönnek át hasonló problémák miatt webáruházak, nem működik, lassú... nálunk az esetek 99%-ban azonnal megjavul a korábbi probléma.

Levelezés tekintetében pedig nem az egygépes rendszert biztosítjuk, ahol ha az IP cím spam listára kerül, akkor megy a fejvakarás, hanem a webtárhelyektől teljesen függetlenül működik az email szolgáltatás. Az Ügyfelek egy IP-re csatlakoznak, ami csak proxy-ként fogadja a csatlakozási kéréseket, és a megfelelő szerverre továbbítja belső hálózaton keresztül. Majd SMTP-t példának véve, az SMTP szerverek pedig a publikus interface-ükön küldik ki a leveleket, így ha az IP valamiért spam listára kerül, akkor csak gyorsan cseréljük, és minden megy tovább, majd a kollégák elkezdik levenni a listákról, az Ügyfél pedig nem érzékel semmit belőle, és nincs szükség semmilyen DNS rekord vagy egyéb beállítás módosítására.

Kis cégként ahogy írtátok rugalmasak vagyunk, és az Ügyfél visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat. Nem célunk, hogy mindenkinek a mi szolgáltatásunkat ajánljuk, teljesen jó választás az MS és a G.

Az éves rendelkezésre állásunk szolgáltatástól függően 99.95% felett van. Egy mobil számmal is sok mindent lehet már kezdeni, de eddig elég volt. Akinél épp foglalt volt, általában az a jellemző, hogy mindenkit visszahívunk amint tudunk, és ha lehet, akkor még telefonálás közben megoldjuk a problémát, legyen az egy DNS A rekord módosítás, vagy egy WP telepítés egy kattintással. Tervezzük az ügyfélszolgálati elérhetőség módosítását, de inkább a telefonközpontos irány helyett az online-t próbáljuk majd ki, pl. chat, vagy valamilyen webrtc -s voice chat.

Talán minden a beszélgetés szálban felmerült dologra válaszoltam, de kérdés esetén állok rendelkezésre.