Céges IT / e-mail rendszer megújításra ötletek, megoldások

Fórumok

Sziasztok,

cégünk évek óta húzza-halasztja az elkerülhetetlent. Most döntött végre úgy a vezetőség, hogy lépni kell valamit a teljes káosz elkerülése miatt, illetve szeretnénk a mai kívánalmaknak is megfelelni.

Ami a jelenlegi helyzet: Van egy jó csomó iroda (8), ahol akad pár pc (irodánként 1-2, jellemzően ügyfeleseknek) és jó pár (40+ darab mindenféle korú és állapotú) laptop, amit mi és a kollégák használunk. Windowsos (7-8, de szerintem még akad XP is) mind, "szokásos" irodai felhasználás. MS Outlook levelezésre, Word, Excel. Van egy böngészős "saját" felületünk, meg egy szintén saját (külsős cég által fejleszett és karbantartott) szoftverünk (igazából egy kliens).

Van egy mail szolgáltatónk, a levelezés pop3-mal történik, annak minden nyűgjével. (kevés tárhely, ha egyszer lejött valahol a mail, máshonnan/más eszközzel nem férünk hozzá, lokális tárolás, óriási .pst-k, stb...)

Amit szeretnénk (ötlet, vagy akár teljes kivitelezés szintjén is), hogy a kor kívánalmainak megfelelő IT támogatással rendelkezzünk.

Véleményetek szerint van-e mód ezt saját berkeinken belül megoldani? (Nem tudom, gmail for work, akármi.)
Ha sok vele a macera, akkor milyen ezzel (ilyesmivel) foglalkozó cégeket tudtok ajánlani?

Jöhetnek nyugodtan a privátok is, nem akarok ennél többet itt leírni, de vágyunk, elképzelésünk rengeteg van.

Hozzászólások

E-mail megoldásként: Office 365? Nem kell saját szervert üzemeltetni, olcsó, nem kell pop3-mal szívni, stb.

-- a Microsoftnál dolgozom

Hát levelezést üzemeltetni semmiképp sem éri meg. Nem éri meg azt a szopást...
A Microsoft árai nem rosszak, de azért körbe kell nézni jobban, valószínűleg vannak alternatívák.
Nekem ez az árukapcsolásos dolog nem tetszik az egészben, hogy csak akkor olcsó, ha veszel OneDrive-ot, meg Office 365-öt meg kis faszomat is. Az már más tészta, hogy ezek hasznos szolgáltatások.

-1

Szerintem pedig erősen ellenjavalt. Pár nap Zentyal 4.x POC után úgy döntöttem, hogy nem javaslom bevezetni egyetlen (kis) ügyfelünknél sem. Lehet, hogy más e-mail klienssel használható, de az Outlook-kompatiblitása gyászos. A legfájóbb hiányosság például: manuálisan, az F9 nyomogatásával vehető csak rá, hogy lekérje a leveleket.

Nem használom. Nekem nem jött be. Viszont azt látom, hogy aki nem üzemeltetett mail szervert annak jó kezdés lehet.

Annak idején amikor a 3.x körül nem volt biztosítva az ugrade 4.0-ra én eldobtam, mint lehetőséget. Ettől függetlenül gyakorlatlanoknak ajánlom, mert olcsón van hozzá support.

Konkrétumok: kezdetnek itt a dokumentáció a Zentyalban levő OpenChange-ből:

Known Limitations

Only the users inside the OU 'Users' can have OpenChange mail accounts
Középméretű ügyfél (akinél nem csak az alap Users OU-ban vannak AD userek) Exchange-migrációját ez máris megakadályozza. Két domaint nem biztos, hogy érdemes emiatt fenntartani.

No automatic mail refresh, user needs to manually Send/Receive or configure a polling mechanism
Ez azt jelenti, hogy nincs push notification. Vagy beállítasz pollingot (próbáltam, körülményes), vagy ráveszed a felhasználókat, hogy nyomogassák az F9-et a frissítéshez.

Sending a mail with an embedded mail attached
Sending a contact via mail using Microsoft Outlook® format (vCard format is working)
Néha ezekre szükség lenne, bár lehet workaroundolni.

Ezen felül a calendarral is voltak problémáim. Meeting room resource-ot emlékeim szerint nem tudtam létrehozni. Public folder nincs, bár az O365-ben sincs. Röviden ennyi.

"No automatic mail refresh, user needs to manually Send/Receive or configure a polling mechanism "

Ez azért nagyon durva 2015-ben. Persze kompatibilisnek hazudják magukat, akárcsak a libreoffice az ooxml-el. Feature listán kipipálnak mindent, amikor meg elkezded használni, akkor rájössz, hogy alap dolgokat se tud, pl. a konkrét esetben 15 éve triviális outlook-al, exchange-el.

Bocs, de csak most néztem ezt a topicot.
Mivel nem használok Outlookot, számomra hihetetlen, hogy a levelek időszakos lekérése (ami a TB /meg talán minden mailkliens/ alatt IMAP-on is alap fícsör, a kliensen beállítható) nem működik magától? Miért kell ehhez szerver odal? Az Outlooknak kellene ezt tudnia alapból.
Csak nézek, mint a moziban.

Priváthoz engedélyezd a privát küldési lehetőséget pl ;)

Saját szerver, Postfix+courier+clamav+amavis+spamassasin vagy ugyan ez Dovecot-al. Tipikusan IMAP fiókok, bárhonnan elérhető + egroupware csoportmunka a webes eléréshez. Napi mentés. Ilyeneket üzemeltetek több helyen, bátran ajánlom.

Egroupware:
https://www.youtube.com/results?search_query=egroupware+r%C3%B3zs%C3%A1r
vagy
http://csokonaibicske.hu/csoportmunka_leiras.pdf

--
Rózsár Gábor (muszashi)

ha mar a mai kivanalmak is szoba kerultek, erosen ajanlom megfontolasra az email archivalas bevezeteset, mint a levelezes kiegeszitojet.

--
"Tudom én hogy nem biztonságos, de le van szarva az egész [...] A WoW jelszavam maradjon titokban csak az a lényeg!" (BlinTux)

gondold at, megszenvedi-e az uzletmenet, ha valamelyik notebook-ot ellopjak vagy csak siman korruptta valik a rajta levo (ahogy irod: oriasi) pst? Segitene az eleteteken, ha mashonnan is el lehetne erni a (jelenleg csak az adott gepen levo) leveleket? Ha a valasz igen, akkor nagyon sokat nyerhettek (ill. elkerulhetitek a veszteseget) mar most azzal, ha osszedobtok egy archivumot (akar egy felhos virtualis vas is jo ra), es beimportaljatok a pst-ket.

--
"Tudom én hogy nem biztonságos, de le van szarva az egész [...] A WoW jelszavam maradjon titokban csak az a lényeg!" (BlinTux)

esetleg valamilyen tárhely? Ott az archiválás, mentés is meg lenne oldva...

Open Xchange? Akar berelni is jo lehet.

Ezeket érdemes átgondolni:

Jelenleg hány darab és összesen mekkora méretű mailbox-al rendelkeztek?
Várható, hogy ez a közeljövőben jelentősen növekedni fog?
Szükségetek van az emailek évekre visszamenőleges archiválására?

Egy helyi levelezőrendszer hosztolására megfelelő erőforrásaitok vannak?
(lokális szerverek, megfelelő elhelyezéssel, ezek támogatása az IT részéről)
Microsoft alapúak a munkaállomások?
Használtok jelenleg valamilyen címtárszolgáltatást?

Hasznosnak tartanátok, ha a levelezés mellett egyéb kollaborációs funkciókat (pl. közös mailboxok és egyéb erőforrások kezelése, instant messaging, külső és belső online meeting és mobile management) is nyújtana a rendszer?
Felhős szolgáltatásra is nyitottak vagytok?

Szerintem nincs értelme szívni saját megoldással. Google Apps for work vagy Office 365, bármelyik jó ilyen feladatra, integrálódik minden oprendszerhez és mobil eszközhöz, minden van, amire szükség lehet. Mindegyiknél van 30 napos trial, pár perc elindulni, ki kell próbálni.

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

ahogy fentebb is irtak, lehetseges sajat berkeken belul megoldani, de kerdes, hogy akartok-e erre folyamatosan energiat feccolni? Ha a sajt berkeket kicsit tagabban ertelmezzuk, es belefer a sajat virtualis vas (egy szolgaltatonal, es akkor a wna linketek savszelessege sem lesz bottleneck), akkor a fentebb leirt megoldasokat azon is ki lehet probalni. Ebben az esetben nem kell azzal nyuglodni, hogy mi van, ha meghibasodik a hw, es min. hosszu orakra megall az elet. De ahogy szinten fentebb irtak, a google apps, o365 is egy jo valasztas lehet egy hasonlo meretu ceg szamara.

Elso korben azonban a szolgaltatodnak irnek egy szerelmetes levelet, hogy a pop3 only megoldastol banatosak vagytok, es ajanljon valami jobbat (itt lehet leirni, hogy mit szeretnetek) - es persze olcsobban :-)

--
"Tudom én hogy nem biztonságos, de le van szarva az egész [...] A WoW jelszavam maradjon titokban csak az a lényeg!" (BlinTux)

Mennyi tárhely kell, hány email cím van?

Mindenekelőtt 2 dolgot kell eldönteni:
1. Saját rendszert szeretnétek üzemeltetni, vagy kiszervezni egy szolgáltatóhoz? Amennyiben sajáton gondolkodtok, akkor adódig a kérdés, hogy van -e rá emberetek, aki ért is hozzá, még ha "csak üzemeltetnie kell", mert valakivel az alapokat megcsináltatjátok.

2. Az igények figyelembevételével kell eldönteni, hogy mi is legyen a háttérben. Pl.: egy "jó lenne ha a levelezés mellett naptár is lenne, amit az okostelefonhoz lehet szinkronizálni" ötlet egyből más irányba viheti a projectet.

Én kifejezetten a saját rendszert szeretem, de ennek számtalan előnye mellett sok buktatója is van.
+ beleláthatsz a "történésekbe". Pl. pénzügy szólt, hogy a NAV elküldött valami fontosat, de nem jött még meg. A logból szépen látszott, hogy kapcsolódási kisérletük sem volt, mire visszahívás után szépen beismerték, hogy még valami miatt csak nem küldték el, de rajta vannak. Legutóbb egy partnerrel volt hasonló, de ott a partner rendszerében volt galiba, de ezt ugye a főnöknek nem kommunikálták addig.

- A szolgáltatói IP tartományt RBL-re teszik, így nem fogadják el a leveleidet, Te pedig intézheted, hogy lekerüljön az IP-d a listáról.

- SPAM szűrés, amit lehet szépen hangolgatni az elején, de később sem árt odafigyelni.

Akár egy VPS-t is el tudok képzelni egy szolgáltatónál, aki ad backupot is, arra mehet saját rendszer - imho.

Szia!

Ahogy kipróbáltam, az Office 365-höz amikor még ingyen lehetett átvittem egy domain-emet. Nagyon nagyon vártam hogy de jó, végre Exchange módon tudnak levelezni és milyen jó hogy nem kell szerver. Sajnos azonban mai napig is - bár ez lehet hogy azért van mert ingyenes volt egy ideig a domain-eket átvinni az Outlook szerverre - többször feltettem az MS fórumokon a kérdéseket, de igazából választ nem kaptam, hogy vannak fiókok amik egyszerűen nem működnek az Exchange-el és az emberek mára megszokták hogy csak böngészőből nézik a leveleket, pedig minden Microsoft szoftvert megvettek - nem vicc - 2013-mas Office sem kezelte rendesen, nem volt hajlandó csatlakozni, pedig beléptünk, pedig leellenőriztük, visszaigazoltuk, SMSt kaptunk, stb. stb. stb. ezer féle módon próbáltuk - feladtuk.

Ezzel szemben - bár korlátozott sok szempontból ugye az IMAP - még ha fizetős is - a Google Apps for Business-et választottuk. Eddig az IMAPjával sosem volt gondunk, igen, tudom, ezt és azt menteni kell, hogy ha az ember márpedig általában mindenki - Windows-os környezetben dolgozik, tehát naptár/contacts listákat pst-ben tárolva olykor le kell menteni.

De ez legalább minden fiók esetében azonnal működött.

Szeretem és pártján vagyok az MSnek (akárki akármit mond, igen, vannak amiket ők tudnak jól, annak ellenére hogy abszolút nem idegen egy saját iptables firewallt összerakni vagy vi-ozni és lynx-ezni, vagy prboom-ozni, stb.), de ez az egy fejlesztés még bosszúságot okozott és több fejfájást mint gyors és olcsó megoldást. A Google for Apps egy picivel (nem sokkal, szóval nem "szuper olcsó") olcsóbb.

Remélem segít a feedback, és most már mindenki kezdheti vagy a reklámot vagy az anyázást.

szép napot :)

Osztom a többiek véleményét, sok mindent figyelembe kell venni a helyes döntés meghozatalához.
Jós nem vagyok, de érzésem szerint nem a legdrágább megoldás lesz számukra a nyerő! (kiindulva a 40+ különböző korú és állapotú gép, még XP-sek is mondatból)
Bár sok jó megoldás létezik,itt a fő rangsort az ár határozza majd meg, így ebben az esetben a kevésbé jók közül kell majd kiválasztani a legjobbat...
Teszem hozzá ez nem biztos, hogy probléma, mert valószínű, hogy pl. az exchange kínálta lehetőségeknek 50%-át sem használnák ki.
Talán google vagy 365. Kevés "üzemeltetési költség" mellett viszonylag stabil és nagy kényelem.
Feltételezem a kettő közül az olcsóbb nyer majd, mert -bár nem ítélkeznék- a vezetők mint látszik nem sokat fordítanak a technikai háttérre...sajnos ((pedig anélkül mint tudjuk be is zárhatnának))
A legolcsóbb, ha van erre a célra kitüntetett személy, aki nekiáll és farag egy saját valamilyenlinyux megoldást, ami csendben elketyeg, a dolgozó bére a havidíj része. Ott viszont humánerőforrás függőség alakul ki. Ha kiszervezett az üzemeltetés, akkor ez a lehetőség nem annyira játszik, mert az üzemeltetői díj növekedhet annyival, hogy nem éri meg a sajáttal bajlódni.
Bár ne legyen igazam, és kívánom hogy ne az anyagiakon múljon, hanem a legésszerűbb és nekik legjobbat válasszák!

> A legolcsóbb, ha van erre a célra kitüntetett személy, aki nekiáll és farag egy saját valamilyenlinyux megoldást, ami csendben elketyeg, a dolgozó bére a havidíj része

Óh, dehogy is. Mennyibe kerül egy rendszergazda havonta? Nem a nettó fizu, hanem a bruttó+bérköltség. Mennyibe kerül mondjuk egy seat O365-ben havonta?

Jogos. A rendszergazdás dolgot én úgy gondoltam, –csak nem fejtettem ki – hogy már van egy alkalmazottként működő rendszergazda aki működteti őket és eddig is kapott bért. Így a „minden terhes szekérre fér még egy kicsi” alapon megbízzák e nemes feladattal. :) Egyszeri költségként vásároltatva egy olcsó computert minimális redundanciával, vagy esetleg egy leselejtezett gépből építsen egy levelezőszervert, ami kiszolgál 60-70 usert. Néha ez a valóság…

Egyszeri költségként vásároltatva egy olcsó computert minimális redundanciával, vagy esetleg egy leselejtezett gépből építsen egy levelezőszervert, ami kiszolgál 60-70 usert.

ettol most kivert a viz...

--
"Tudom én hogy nem biztonságos, de le van szarva az egész [...] A WoW jelszavam maradjon titokban csak az a lényeg!" (BlinTux)

Ha ennyi van hát ennyi van.
Szerencsére a céges ügyfeleknél sikerül keresztülverni mindig az új vasat, utána inkább az a gond, hogy úgy marad és szépen elöregszik. ...aztán néha nem lehet preventív jelleggel cserélni az egykor új pl a 2008 óta futó vasat, hanem akkor amikor a gép behal.
Én mindig elmondom minek mi az ára, az ügyfél választ.
Ettől függetlenül persze pánik van ha mégis beszarik és azonnal legyen valami. Valami szokott is lenni, de ettől meg nekem őszül gyorsabban a hajam... Ilyen ez a popszakma.

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Kicsit leülnek számolni, aztán kiderül, hogy az áramszámlán spórolnak annyit 1-2 év alatt, mint amennyibe a 10 éves vasak lecserélése kerülne. Nem is beszélve a cloud megoldásokról. Elegánsan el szoktak feledkezni arról, hogy egy helyben folyamatosan üzemelő gép évente 60-100e forintba kerül az áramszolgáltató felé...

--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Meg legyen hozzá UPS, az UPS hidaljon át, azzal is foglalkozni kell néha. Ha esetleg jön az értesítés, hogy nem lesz a házban fél napig áram, akkor pedig pislogás jön. Még úgy is, hogy egy modern kisebb géphez nem veszélyes olyan UPS-t venni, ami 1-2 órán át elviszi. :)

Hjam milyen jo is venni desktopokat iskolakba amiknek a hatekonysaga feler egy olajradiatorral ahelyett hogy vekonyklienseket vennenek es egy normalis szervert hozza.
De ez egyeseknek mar tul futurisztikus az oktatasi/kozbeszerzesi zsebredolgozunk szabalyhozok alatal kialakitott vilagban.

A szerveres megoldas egy ev alatt aramban megsporolna a kulonbseget.

Igen, ezzel nagyon fájdalmas szembesülni. Valami olyamis logika lehet mögötte, hogy üzemelni kell mindenképp, de üzemelni lehet a 10 éves eszközökkel is, hiszen még a favonalzó is remekül "működik". Igaz a favonalzó nem hajlamos az elromlásra. :)

Ami a mégfájdalmasabb, hogy ha a neonos világítás helyett modern LED-es kerülne fel és kicsit szigetelnék az épületeket, akkor fantasztikus pénzeket lehetne megfogni a fenntartáson.

Én nem tudom, de..., - néhány "töredezett" gondolat a témához...(bocs, hosszú lett!)

1./ Pontosan mire is van szüksége egy pl. 15-20 főt foglalkoztató magyar kisvállalkozásnak itt Magyarországon a számítástechnikában, ahhoz hogy eredményesen dolgozni tudjon, (tudom, sokféle lehetséges szolgáltató-termelő profillal...)?

(Mert ugye ezen a fronton nyomul legjobban a "felhő" - azaz a "hogyan spóroljuk meg a gigantikus rendszergazda bérköltséget" szloggennel etető, felhőszolgáltatók marketingje....

a./ 15-20 fő leveleinek folyamatos, a konkrét dolgozó által, a cégen belüli elérhetősége, információ vesztés nélkül.. (Ném látom értelmét annak, hogy a projekt gazdáján kívül más is "nyálazhassa" a leveleit, mert ember nincs, aki képes legyen napi 8 órában több dolgozó projekjeinek leveleit értelmezni, ősszevetni az ügyben bonyolított telefonokkal, esetleg a projektben keletkező más CRM-információval.)

b./ Ha akár egyidőben és több gépen és merevlemezről, esetleg GB-s alhálóról elérhető sebességgel állnak rendelkezésre a levelek, más dokumentumok és keresési lehetőségek a felhőből is - (De tudjuk, jelenleg már csak a valós internet-sávszél miatt is.., nem így van!)

c./ Ha mondjuk 5 évre visszamenőleg, a csatolmányokkal együtt, - ami pl. extrém esetben egy levélben a 25 MB-ot is elérheti, visszamenőleg bármely dolgozó valós időben keresni tud a korábbi anyagokban, - ez jelent dogozóként 30-50GB levelezés folyamtos rendelkezésre állását.

d./ Ahol 15-20 dolgozó számítógépen dolgozik, mondjuk mobil eszközökkel együtt időnként 30-40 gép, (a hálózat, az internet, a gépek) nehogy már ne tudjon egy főállású rendszergazdát eltartani. (Már abból csinos kis megtakarítás keletkezik a bérhez, hogy hónapról-hónapra, minden, esetleg jelentkező IT költség, szakértő módon, - azaz a legfontosabb paraméter, rendszerszemélettel áthatva, - át van gondolva.)

e./ Ahol számítógépek működnek ilyen mennyiségben, ráadásul sokféle oprendszerrel és más felhasználói szoftverekkel, ott a rendszer folyamatos védelme és javítása, fejlesztése igényli legalább egy szakember folyamatos rendelkezésre állását, ha nincs, azt a termelés vagy szolgáltatás sínyli meg. (Azure ide, vagy oda..)

f./ Egy középeurópai cég saját ügyfeleinek folyamatos kiszolgálása, azaz a teljesítőképessége nem függhet egy külső, tengerentúli cég szolgáltatásától mégha "felhő"-nek hívják is, mégha úgy is van "beállítva", hogy az mennyi innovációt és megtakarítást jelent a saját infrastrukturához képest, mert ez hosszútávon egyáltalán nem biztos. A kényelem nem minden. (De függhet, ha magával a tengerntúli céggel áll valaki üzleti kapcsolatban, főként bérmunka végzése tekintetében..)

(A látható cél manapság tulajdonképpen az(?), hogy világméretekben leépítsék a rendszergazda-szintű hozzáértést, /és hozzáférést/ mert akadályozza az egyre jobban uralkodni akaró, szoftver alapú monopóliumokat. Erősen centralizált adatkezelési monopóliumokkal le akarják "butítani" a IT-s infrastruktúrát használókat, aminek hosszútávon messzemenő kiszolgáltatottság lesz az eredménye. Személyes céges és nemzeti szinteken egyaránt.) Az ilyen centralizáció hosszútávú következményeit még maguk a felhőszolgáltatást végző cégek sem látják szerintem, a szemüket "takaró" dollármillióktól.

Ráadásul, szintén hosszútávon, - és ez egyenlőre még csak felsejlik előttem, - de "kicsempészi" egy ország népgazdaságát, polgárait, a nemzeti szintű vezetés és gazdasági menedzselés, a kormányzás lehetősége alól... Gyakorlatilag olyan adatok kerülnek a "tengerentúlra" amelyekkel valós időben a nemzetgazdaság sem rendelkezik az ország életéről. A "felhő"-s adatkezelések viszont lehetőséget adnak az első szolgáltatónak, hogy a "beszoktató" időszakon túl a szolgáltatási szerződések folyamatos "továbbfejlesztésével", - szinte a zsarolás fogalmát kimerítve, - végleg magához láncolja és "kiszipolyozza" a ma még gyanútlan "áldozatokat". (Egy ország nemzeti cégei felett "unofficiális" hatalmi jellegű rendszer kialakítását téve lehetővé.)

Ja, és vég nélkül folytathatnám aggályaimat a témával kapcsolatban....(Egy cég saját számítógépes felhasználása eredményeként keletkező adatok saját, szakszerű kézbentartása még sok figyelemre méltó okot lehetne és kellene találni, mert ehhez a mindenki által elérhető műszaki (hardveres-szoftveres) lehetőségek soha nem voltak olyan jók, mint manapság...)

> keresési lehetőségek a felhőből is - (De tudjuk, jelenleg már csak a valós internet-sávszél miatt is.., nem így van!)

Az, hogy a szerver a felhőben van, még nem jelenti azt, hogy nem lehet offline másolat az adatokból. Én pl. mindig úgy állítom be az Outlookot, hogy az utolsó egy év levelezése legyen offline, a régiek pedig úgy sem kellenek olyan gyakran, hogy ne lehessen online elérni őket.

> 5 évre visszamenőleg, a csatolmányokkal együtt, valós időben keresni, dogozóként 30-50GB levelezés folyamtos rendelkezésre állását

Ebben például pont elég jó választás a felhő. Hirtelen nem is tudnék ár-érték arányban jobbat mondani.

> Ahol 15-20 dolgozó számítógépen dolgozik, mondjuk mobil eszközökkel együtt időnként 30-40 gép, (a hálózat, az internet, a gépek) nehogy már ne tudjon egy főállású rendszergazdát eltartani

Tudni tudhat, de minek? ;)

> Egy középeurópai cég saját ügyfeleinek folyamatos kiszolgálása, nem függhet egy külső ... cég szolgáltatásától

Miért, egy belsős, nem-redundáns rendszergazda mennyivel megbízhatóbb? Ha Admin Józsi egyszer elkapja a madárinfluenzát, és nem dolgozik, mit csinálsz? Milyen SLA-t ad a belsős, egyszemélyes rendszergazda? SLA sértés esetén milyen kártérítést vállal Józsi? stb.

> A látható cél manapság tulajdonképpen az(?), hogy világméretekben leépítsék a rendszergazda-szintű hozzáértést

Azt ugye tudod, hogy ez nem igaz? IaaS mond valamit?

> A "felhő"-s adatkezelések viszont lehetőséget adnak az első szolgáltatónak, hogy - szinte a zsarolás fogalmát kimerítve, - végleg magához láncolja a ma még gyanútlan "áldozatokat

Bocsánat, de egyáltalán láttál már közelről felhőt? Azure-ból pillanatok alatt letöltheted a VHD-kat, hogy lesz ebből vendor lock-in?

"de "kicsempészi" egy ország népgazdaságát, polgárait, a nemzeti szintű vezetés és gazdasági menedzselés, a kormányzás lehetősége alól"

Koszonjuk a produktiv, ontopic hozzajarulast a temahoz. Legkozelebb probalj meg kevesebbet gondolkodni... peldaul a belepesi jelszavadon. #irony
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

zimbra
+1 szép, kényelmes, működik
-10 egyszerűen nem bírtuk vassal kiszolgálni, h elfogadható legyen a sebessége
+1 összerakott (Debian+Postfix+...) megoldás lett belőle

Ja igen. Szerettem volna megköszönni a rengeteg ötletet és felvetést, tanácsot, ami "ingyen" jött. Tehát: Köszönöm!
Tervezünk pénzt is adni a legjobbaknak (értsd: szerződünk), szóval alakulunk szépen :)

jAzz

azt azert jo lenne nyilvanossa tenni, hogy most pontosan mire is kerestek ajanlatot? Egy szolgaltato biztositsa a levelezest tokkal, vonoval? Ha igen, akkor hany es mekkora mailbox szukseges? Vagy inkabb adtok/vesztek/bereltek egy gepet, es arra tegyen levelezest a jelolt? Vagy mas elkepezeleseitek vannak?

--
"Tudom én hogy nem biztonságos, de le van szarva az egész [...] A WoW jelszavam maradjon titokban csak az a lényeg!" (BlinTux)

+1
Végül is igen. Adtunk itt mindenféle tippeket gratis, de igazából nem derült ki merre akarnak elindulni.
Bennem mondjuk korábban fel sem merült, hogy kereskedelmi ajánlatot adjak, egyszerű segítség kérésnek/adásnak tűnt, de természetesen ha az általam felvázolt megoldást szeretnék, akkor ha megkeresnek szívesen adok ajánlatot konkrétumok ismeretében. ;)

--
Rózsár Gábor (muszashi)

Komolyan, tényleg bocs, de aki megkeresett privátban (gondolván, hogy ők a "komoly" segítséget nyújtani tudók) az kapott eggyel részletesebb igényt. Mivel nem vagyunk szakmabeliek, emiatt van az, hogy nem konkrét technikai megoldásokat keresünk, hanem kvázi irányelveket, megoldási javaslatokat. Egy-egy linkkel, kulcsszóval nem igazán tudunk sok mindent kezdeni. Pont azt szeretnénk, ha egy szakértő kézbe venné az IT-ügyeinket. Mivel a hupnak régóta vagyok olvasója, kézenfekvőnek tűnt itt ez a "felhívás", amire egyébként rengeteg érdekes és hozzáértő (számomra is értelhezhető) megoldási javaslatot, ötletet kaptam.

jAzz