Elméleti excel feladatok

Excel feladatokat keresnék főként annak elméleti részéből. Például hogyan lehet billentyűkombinációkkal kijelölni adott speciális esetekben tartományokat, hogyan lehet megvalósítani egy adott probléma megoldását függvények vagy épp operátorok használata nélkül. Függvények egymásba ágyazása, stb... Mindez elméleties szempontból megközelítve nyakatekert tesztes kérdéseken keresztül. Szintet tekintve nem informatikai szakon tanuló egyetemistának kellene.

Hozzászólások

"Szintet tekintve nem informatikai szakon tanuló egyetemistának kellene."

Különféle szintű matek/fizika/kémia feladatok megoldása, vagy az adott egyetemista csoport szakához kapcsolható feladatok megoldása. Szerintem ezzel többet lehet tanulni a táblázatkezelésből, mint nyakatekert dolgokkal. Ha meg humán szakos a csoport, akkor kár a gőzért, felesleges időpazarlás őket Excell-lel fárasztani.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

"Ha meg humán szakos a csoport, akkor kár a gőzért, felesleges időpazarlás őket Excell-lel fárasztani."
Ne már. Szerinted egy szociológusnak nincs szüksége excelre?
Vagy akár egy magyarszakos ne csinálhatna adatbázist lookupokkal?

Nagyon-nagyon jó lenne, ha a bölcsészek is alapos excel képzést kapnának. Érdeklődők accesst is.

Ha megismerik, akkor ki fogják tudni használni a képességeit.

Például megtanulhatnák a Lotus123-at.
Igy kevesebb egerészéssel megtanulnák az alapokat.

Tanuljanak inkább libre office-t.
Az olcsóbb.

Hali!

Szerintem senkinek nem kellene excelt tanulni... amit javasolnék azt anno úgy hívták: algoritmus elmélet. Olyan dolgok rémlenek fel mint: adatrendezés bináris fával... stb. Ha ezt a részét "vágja" az ember akkor már megoldja tetszőleges nyelven, tetszőleges programmal, akármilyen adatbázis kezelővel... persze ez nagyon sarkítva van, de a logikáját kell megtanulni a dolgoknak nem egy-egy konkrét példa megvalósítását... legalábbis SZERINTEM.

Üdv:
Feri

Na, de ha nem informatika szakos az illető, akkor feleslegesen tanul algoritmusokat. Pl. ha valaki mondjuk elektronikai műszerész, és Excellt akar használni a feladata megkönnyítésére, akkor a legjobb, ha az ő témájában adnak neki feladatokat. ... mondjuk, transzformátor méretezésre egy elgondolás: 1. munkalapra kigyűjteni vasmagok adatait, 2. munkalapra vezetékek adatait (vagy már ez eleve adott legyen neki), a további munkalapokon meg különféle transzformátoros számítási feladatokat kelljen megondania, diagramokat gyártania, célértékeket keresni, stb..., amihez akár a szakirányú könyveit is segítségül hívhatja. Ha keni-vágja a trafós témát, akkor ilyen alapokon könnyen meg fogja érteni az Excellt sőt, még a trafókkal kapcsolatos "tisztánlátása" is élesedne, de ha ilyen tanítványt elméleti matematikai dolgokkal nyaggatnánk, akkor annak nem az Excell (vagy táblázatkezelés) megtanulása lenne az eredménye, inkább csak nagy ívben kerülné utána.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Egy nem informatikával foglalkozónak az Excel ilyen módú megközelítése is teljesen felesleges, de talán ez mindenkire igaz. Az életben az ember kevés esetben szeretné a saját dolgát megnehezíteni és adott esetben nem használni olyan lehetőséget, ami rendelkezésére áll. Mindamellett az ember keze a legtöbb esetben nincs megkötve, hogy csak x és y függvényeket használhat, hiszen ott van az összes többi is. Csak a cél elérése fontos.
Azonban itt most nem is ez a kérdés, hiszen a követelmény megalkotói szerint ez jó. Tehát ezt kell szeretni, ehhez igazodni.

Lehet hivatalos lottó- és totóeredményeket elemezni, statisztikákat ábrázolni; ugyanezeket vagy pénzfeldobásokat generálni, azokat elemezni.
Lehet Mr/Ms előtagokat konkatenálni nevek elé nemazonosítókalapján - vagy éppen törölni azokat.
Sorba rendezni literál abc-s helye szerint, hossz szerint.
Szűrni sztringrészlet megléte alapján, számlálni a találatokat - pl. logfájlt.

...

Aszondom, kb. mindaz előszedhető, amit itt szkriptekkel piszkálni szoktunk.
Csak le kell írni.

Ebből a bgf-es haverom info zh kérdése jutot eszembe:
Mi jellemző a „router” hálózati eszközre?
A jelen erősítést is végez és továbbsugározza
A jelen erősítést végez és továbbosztja azt
A jelet erősítés nélkül továbbosztja
A jelen csak erősítést végez

Hogy mi van?

Az egyik magyarázat: a bölcsész a felvételi jelentkezésével arra tesz vállalást, hogy minden szart bebiflázzon, cserébe azért, hogy ne kelljen naponta a felfedező gondolkodással küzdenie - hát megkapja a bifláznivalóját.

A másik magyarázat annyira cinikus, hogy inkább gyorsan el is vetem. Még hogy pályatévesztett tanerő, ugyan!

Mondjuk azt meg nem sikerult levennem, hogy a feladat lenyege, hogy megertse az a nyomorult, hogy miert jo neki Excel-t (mondjunk inkabb szamolotablat :-) ) hasznalnia - es ezzel elerjuk azt hogy hasznalni fogja; vagy epp ellenkezoleg az, hogy elvegyuk a kedvet tole ertelmetlen tesztfeladatokkal.

1) Alapértelmezetten hány egység magas egy cella?
2) Mi az FKERES() függvény súgójának a 42. szava?
3) Hány darab "s" betűt tartalmazó függvény van a 2007-es verziójú szlovák lokalizációjú Excelben?
4) A 2013-as Excel "Nézet" szalagján melyik a legsötétebb ikon (a fekete pixelek számát tekintve!)?
5) Az Online Template-eknek mik a kategóriái? Hány template van feltöltve az egyes kategóriákba? Melyek ezek név szerint illetve mik az egyes konkrét template-ek legfontosabb jellemzői (cellánkénti bontásban elegendő!)?
+1 gyakorlati: Készítse el a magyar népesség alakulásának egyszerűsített modelljét a honfoglalástól napjainkig! Vegye figyelembe a történelmi eseményeket, az időjárási sajátosságokat, a táplálkozási szokások változásait, az ipari forradalom parciális befolyását valamint a korszerű mezőgazdálkodás megjelenését! A vallási szokásokat, a felvilágosodás hatásait és a modernkori szexuális felvilágosítás következményeit részletesen, külön munkalapon fejtse ki! Eredményét egy pivot-táblában prezentálja, mely a fenti paraméterek finomhangolható változtatásával mi-lett-volna-ha elemzések elkészítésére is gazdag lehetőségeket nyújt.

Üdv,
Marci

Soha senkinek nem volt még a kezében ilyen feladatsor? Fordított helyzetben az "élménybeszámolók" alapján már én is tudnék írni pár "okos" kérdést. Hiszen tudjuk, hogy ezek nem a valós tudás számonkérését szolgálják...